Gå til innhold

Skravlas slankedagbok


Gjest skravla71

Anbefalte innlegg

  • Svar 396
  • Created
  • Siste svar

En liten lørdagshilsen til deg, min venn.

 

Har nettopp stått opp! Fikk migrene pga altfor lite søvn, men er ok nå. Takk for koselig prat i går. Så detektimen også, den var spennende. Så var det soving.....og sto ikke opp før rett før kl 18.00. Slå den du, hehe. Kan trygt si at jeg er utsovet nå... :)

 

Ønkser deg en kjempefin lørdagskveld.

 

Preikes.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hatt en hektisk dag med middag hos noen venner på kvelden. Elggryte med både fløte og rømme i, jeg forsynte meg forsiktig men det var farlig godt! Holdt meg unna snopet som ble servert da og er litt stolt av det. Nå spiser jeg nøtter og synes det er mer enn godt nok som lørdagssnop :)

 

Trude: tusen takk for praten ja, det er som alltid kjempehyggelig. Godt du fikk sovet ut skikkelig idag *klem*

 

Eve: Jøss, spinning du, deilig det! God helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte stikke innom i dag også. I natt sovnet jeg kl 2 og sov til kl 10. Jeg er utsoven nå tror jeg (og gjesper...)

 

Håper du får en kjempefin søndag og at været er litt er strålende enn her. Her henger skyene tungt og ikke minst GRÅ!

 

Vi snakkes.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hegemor :) Så flink du var i går. Det tar litt styrke å stå i mot ja......vi var i bursdag i går og jeg spiser ett kakestykke. I gamle dager hadde jeg spist 4...så vi har kommet en lang vei ikke sant? :(

 

Håper du har en fin søndag!

 

Klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du får trena da. Det er så utrolig deilig. Tenkte jeg skulle trena på sykehjemmet før jeg dro hjem i dag, men er så utrolig sliten så nå er det bare deilig å slappe av her inne på bloggen.

Håper at det går bra med deg og du får en super fin søndag.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært hos svigers og der er det omtrent kun kaker som serveres. Vi fikk riktignok middag, men i løpet av såpass mange timer vi var der, burde jeg ha spist minst ett måltid til. Dermed kommer jeg hjem og er forferdelig sulten og det ender opp med litt for mye mat på kvelden. Men, men...så lenge jeg styrer unna kaker så....

 

Ny uke og nye muligheter. Smugkikka på vekta idag og det etter to måltider og heldigvis kan det se ut til at jeg har gått ned det jeg gikk opp forrige uke samt litt til. Gleder meg til å se eksakt tall i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta. Mensen er rett rundt hjørnet og det merker jeg på både fingre og mage. Er så oppblåst at det er en gru. Jeg fikk nok et møte med 8- tallet idag og er så klar for å komme meg videre nå. Er tilbake der jeg var for 14 dager siden, og nå skal jeg ikke se 9- tallet noe mer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk og grattis til deg også Hege!! Nå er du i gang igjen vettu :) 90-tallet er history for deg (og future for meg..*ler*) Og tenk, hadde det ikke vært for mensen så hadde du vært enda lenger ned på 80-tallet, garantert!

Sjøl propper jeg kroppen med hormoner for å slippe mensen, det er behagelig og noe jeg nyter når jeg ser dere skriver om vektøkning og hovne fingre.

 

Ha en finfin dag!

 

Klemmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rinametoden: Idag er jeg fornøyd med at jeg har vært en god mamma sammen med de to minste!

 

Maycametoden: idag skal jeg trene på ellipsemaskinen. Jeg skal gå 30 minutter og jeg skal gjøre det NÅ!

 

 

Tusen takk for gode tilbakemeldinger, uten dere hadde jeg vært ensom i denne prosessen *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så gjort, kjørte en del intervaller på ellipsemaskinen i 30 minutter og vips var 600 kcal forbrukt og jeg er bare så fornøyd med meg selv og sier bare Halleluja for pulsklokka! Så deilig å følge pulsen og ikke minst er det motiverende å se hvor mye en faktisk forbrenner i løpet av treningen.

 

Den halvtimen ga meg altså 3 trimpoeng, poeng jeg ikke hadde fått hadde det ikke vært for Trude. Så tusen takk for at du var her idag, Trude *klem*

 

Nå sitter jeg her nydusjet og føler meg så sprek. De to minste sover og hadde det vært i "gamel dager" så hadde jeg nok også lagt meg.

 

Jeg har virkelig endret livet mitt og jeg liker det nye livet bedre enn det gamle sløve altså. Føler meg mye mer levende nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..maycametoden? den va go,thihi... :)

 

så flink du er å trene og så kjekt at du føler deg sprekere og mer opplagt! og at du er fornøyd med den nye stien du har fått livet ditt inn på. :) merker det selv at jeg er et mye mer tilfreds menneske og ikke så mye opp-og-ned som jeg var før da jeg var sukker og kalorislave og blodsukkeret danset samba hele veien. nei jeg må si meg enig med deg at når vi først har kommet over den første kneiken og fått innarbeidet noen nye og sunne vaner så kommer de positive bivrikningene etter hvert og hjelper til med å holde motivasjonen oppe!

 

jeg gleder meg til å følge deg videre, du er kjempeflink!!

 

Ønsker deg en super flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så deilig å se et nytt titall. Det må jammen være deilig. Tenk deg at der du er nå håper jeg å være om 1 år kanskje. For meg så er det 28 kg ned til jeg veier 89.

Jeg har så stor tro på denne endringen og det er bla takket være deg og alle andre inne på disse bloggene.

Ønsker deg en super fin dag.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må si fra med en gang du har prøvd den ballen du har bestilt. Jeg har lurt lenge på om jeg skal kjøpe meg en slik, men så ombestemmer jeg meg hver gang. Grattis på forhånd. Det er alltid gøyt med slike innkjøp, selvfølgelig hvis man er flink til å bruke dem da. :)

 

I morgen skal jeg på spinning, jeg har bestilt time! Så nå er jeg virkelig spent.

 

Ha en koselig kveld, Hege. Takk for all oppmuntring. Du er topp!

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke alle sammen md trening...skal komme skikkelig igang jeg også,har bestillt meg en video til, med kari jacison....sikkert ikke rett skrevet men pytt. Hadde en fra før,men er så gammel at den ble kjedelig.

Elles så er målet mitt å være ute en del hver dag,uansett vær. Leke,ake i lag m lillemor,som også har veldig godt av å herje litt utendørs. I går var vi på ski,hun ikke jeg :))) for første gang i livet. Hun hadde pågangsmot ...full fart med litt for store ski,kjempemye forstore sko,..og ett par staver som var mere i luften enn på bakken :)

Ha en kjempefin dag videre både med rina og mayca metoden, :)))

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg til frisøren og jeg gleder meg. Man føler seg så mye bedre etterpå! Jeg er håpløs med å gå jevnlig til frisør altså. Jeg merker at nå MÅ jeg få gjort noe og da er det gjerne gått alt for langt, men har frisøren time da? Neeeeida, så da går man som et takras da i noen uker.... Men idag er det altså håp!

 

Har tilbragt morgenen i selskap med doen, men håper det har roet seg ned nå. Snikveide meg idag og vips viste vekta 88,8 Nyyydelig selv om det er snikveiing altså!

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd sånn ball' date=' jeg trener det hver onsdag på senteret jeg, etter 75 minutt spinning. Det er super trening![/quote']

 

 

Det gikk akkurat opp for meg at du har skrevet 75 minutter med spinning!!!!!!!!! Hvordan i huleste går det an å holde ut sååå lenge? Jeg synes 45 minutter var lenge. Joda, jeg synes det var en virkelig ok treningsform, og skal gå hver uke har jeg bestemt og etter hvert som jeg kommer i bedre form, skal jeg også gå 2-3 ganger i uken. Men nå får jeg ta en uke om gangen. 75 minutter! Jeg er sjokket! :)

Håper du er bedre i magen etter daten med doen. :) Og grattis med nedgang. Det e bærre lækkert. :) :)

 

Du fortjener premie.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 minutters spinning er ikke egentlig så mye tyngre enn 45 minutter. Intervallene er lengre og flere, men det er også pausene. Det eneste jeg merker er at jeg svetter mer og forbrenner mer på 75 minutter. Og så blir jeg litt mer støl i rumpa *hehe*

 

Så flott at du likte spinning, Trude, det er deilig måte å trene på. Nå går det nok ikke lenge før du setter pulsklokke på ønskelista di :)

 

Nå er jeg no more blondis, ble litt mørkere enn jeg hadde ment, men jeg vender meg nok til det. Ikveld skal jeg en tur innom jobben. Blir nok trening på ellipsemaskinen ikveld, det lå fem nye filmer i posten idag, så da har jeg jo litt å se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte også å skrive at jeg tester ut et ørlite prosjekt denne uka. Jeg har byttet ut brød med knekkebrød og skal sjekke om det har positiv virkning på vekta.

 

Det finnes utrolige mange gode typer knekkebrød, bare synd at ikke alle pålegg frister på knekkebrødet. Men da får jeg samtidig litt varriasjon i hva jeg spiser også. Jeg har lett for å spise det samme dag ut og dag inn og ender opp som matlei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais.

 

Hvor er du blitt av da? Du er alltid innom om morgenen, eller?

 

Jeg kopierer det å bytte ut brød med knekkebrød, både fordi jeg er lei av brød og fordi jeg tror det har positiv virkning på vekten.

 

Ønsker deg en kjempefin dag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag rakk jeg ikke innom på morran. Sendte ungene av gårde og så skulle jeg legge meg igjen. Idet jeg var iferd med å sovne, kom jeg på at jeg måtte ned til legen for å hente sykemeldingen min. Dermed bar det opp igjen og ut i en fart. Nå sitter jeg på jobb og er rimelig frustrert over manglende arbeidsoppgaver.

 

Ikveld er det spinning og styrke. I tillegg er ballen min kommet fra GR- butikken, så da skal jeg forsøke den i morgen!

 

 

Jeg har klart meg unna brød sånn neste, spiste en brødskive til salaten til lunsj, mest av gammel vane egentlig. Glemte meg litt bort rett og slett. Ellers går det i knekkebrød og det er utrolig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...