Gå til innhold

Skravlas slankedagbok


Gjest skravla71

Anbefalte innlegg

Gjest skravla71

...idag hadde jeg skikkelig lyst på smågodt. Kjente skikkelig sug her i ettermiddag. Jeg var så nær å sprekke som jeg ikke har vært siden jeg startet. Jeg elsker å spise smågodt og lese bok, idag har jeg vært på biblioteket og vips fikk jeg en stor lengsel der jeg gikk.

 

Jeg klarte å motstå fristelsen, men du og du...det var ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 396
  • Created
  • Siste svar

Det er kjempebra gjort Hege. Men si meg....spiser du ingenting godt i det hele tatt? Og hvor lenge har du styrt heeelt unna?

 

Må bare si at jeg gruer meg litt til å kjempe med dette i jula....da blir det jo snop på alle kanter....og da gjelder det å ha en plan!

 

Bra at kneet er bedre Hege, det er jo slitsomt å ha vondt.

 

Ha en kjempefin kveld!

Klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Nei, jeg har ikke spist snop siden jeg startet i august. Jeg våger rett og slett ikke å smake en gang. Jeg er livredd for å sprekke totalt!

Jeg vet jeg burde kunne unne meg litt, men har foreløpig funnet ut at jeg har det best uten.

 

Jula er et mareritt. For første gang på evigheter gruer jeg meg til jul. Og det er ene og alene fordi det er mye snop og kaker i jula. Men, jeg har funnet ut at jeg skal kose meg med maten og la snopet og kakene stå så langt det lar seg gjøre!

I tillegg skal jeg trene ( så sant jeg kan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god plan Hege:) Skal prøve det samme selv når det blir jul. I påsken hadde jeg min første superuke, å det må vel være første gangen jeg har gått ned en høytid. Tviler på at jeg klarer det i jula, men klarer jeg å stå i ro er jeg mega fornøyd:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

...for ei helg bare da men.... Jeg reiser til pappa og samboeren hans nå i formiddag og der er det dårlig med nett. Riktignok har han modem men det går jo så treeeeegt, så da ender jeg med å ikke gidde.

 

Ha en riktig så flott helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen. Helga har vært så som så, sånn slankemessig. Eller, jeg tror vel egentlig den har vært bra, men jeg mister jo lett kontrollen når jeg ikke lager maten selv og ikke kan notere det her inne.

 

Var hos ei venninne på lørdag som serverte lapper. Ikke det sunneste jeg kunne spist, men jeg hadde ikke spist lunsj, så da måtte jeg bare spise litt. Jeg spiste to lapper og tror vel egentlig jeg berget meg innenfor den mengden jeg kunne spise. Ellers har samboeren til pappa vært veldig flink til å servere bare slank og sunn mat og det har vært deilig. Jeg har drukket masse vann, så jeg håper vekta er snill i morgen. Har litt vondt i magen, siden jeg ikke har trent noe som helst denne uka her.

 

Håper alle dere andre har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste jeg det ikke??? 8 tallet var for godt til å være sant, nå er det 9- tallet på meg igjen. Jeg føler meg oppblåst i hele kroppen, og det kan virke som om jeg er full av vann. Uansett, denne uka er det i alle fall trening igjen!

 

Kan ikke si jeg kan sette fingeren på hva jeg har gjort galt, annet enn at jeg ikke har trent denne uka. Så dersom jeg ikke kan trene, må jeg nok kutte drastisk ned på kcal- inntaket.

 

Uansett, en dritt- veiedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening har mye å si...Men også kalori inntaket. Så selv om man ligger på det man skal og plutselig ikke får trent skvetter gjerne vekta litt opp. Dette går fort av, så ikke heng med hode så lenge:)

Klem fra Rina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du så bra så bare det. Jeg er 100% sikker på det. Kanskje det er mens som er på gang? Da blir man full av vann vettu. Og går opp ofte 1-2 kg da.

 

Jeg heier uansett masse på deg, heia Hege, heia Hege ;)

 

Neste mandag er du sikkert på 80-tallet igjen. Jeg må si en ting jeg, jeg er såååå misunnelig, det er ennå leeeeenge til jeg er på det tallet. Å, nei, nå glemte jeg meg. MÅ tenke positivt, sånn er det bare. Skal man ned må man være positiv og la tankene våre også hjelpe oss ned i vekt. (Jada, nå har det rablet for henne tenker alle kanskje nå, men jeg har det fra den boken jeg leste, Hemmeligheten. Uansett tror jeg på slikt, at tenker man at negative ting skjer så er det ofte det som skjer også......)

 

Ønsker deg er kjempefin kveld, SkravleHege :)

 

Stooor klem fra Trude :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg da. Dumt at ikke vekta og du er enige da. Du får finne frem jevelen og ståpåviljen så går dette strålende. Jeg har stor tro på deg og jeg vet du klarer det. Får du trena noe om dagen da. Jeg har blitt avhengig jeg.

Det er så utrolig deilig. Får masse energi. I dag har jeg svidd av 1300 kcal som blir 6,5 trimpoeng.

Jeg har det ihvertfall superbra om dagen. Masse energi og ståpåvilje her.

 

Eller så håper jeg at det går bra med deg.

 

Stor klem fra energiklompen Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen SKAL jeg trene. Sendte mannen av gårde på butikken i sta med beskjed om å kjøpe en enorm pose smågodt. Han kom hjem med en pose tørket frukt og sånne nøtter superlangbein spiste *ler* Han er snill den mannen min, han visste at jeg ville angre meg, så dermed sørget han for et mye sunnere alternativ og jeg er fit for fight i morgen. Nedturen er over for denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg trent *danser fornøyd* Jeg holdt nesten hele spinningtimen på 75minutter og deltok på styrketreningen etterpå. 1553 kcal ble brukt opp og det er jeg fornøyd med. 7,8 trimpoeng er deilig.

 

Til tross for at det gjorde vondt, var det ganske godt å få rørt seg litt igjen. På styrketreningen fikk jeg til flere øvelser som jeg har hatt problemer med tidligere. På spinningen kjørte jeg med liten motstand og ble flere ganger sittende mens de andre sto.

 

Maten er skjerpet inn igjen etter litt store porsjoner og en del fysing etter mat jeg ikke skal ha. Men nå er Hege back in track, så håper jeg vekta også innser det på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, god morgen! Hvor er dere alle sammen???? Er dere opptatt med jobb og familie og sånn RL som man kaller det? Jeg savner aktiviteten her inne jeg da!

 

Håper alle har det bra! Jeg kjenner kneet etter treningen igår, men ikke så ille som jeg fryktet.Er forferdelig trøtt, så jeg vurderer å finne igjen senga mi etter at jeg har spist frokost.

 

Ha en flott dag! *vinker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du fikk trent i går. Virker som om du er blitt avhengig, og det er jo ikke det dummeste man kan bli avhengig av :) Håper kneet kommer seg fort igjen.

 

Har bare tid til kjappe beskjeder i dag, men måtte innom og si hei. Hei! :(

 

Ønsker deg en super dag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hegemor! God morgen, og takk for tipset i går :) Skal nok få svidd litt kort der i morgen tenker jeg. Må ha kåpe, eller hvertfall litt lang jakke! Og sikkert en hel del annet..hihi!

 

Håper du får en fin fredag!!

Klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde og Lena: tusen takk for en hyggelig prat. Jeg blir alltid så glad når jeg skravler med dere :(

 

Her har jeg hatt en veldig lat formiddag. Sendte mann og barn av gårde og la meg igjen. *flau* Jeg skulle trene i morges, men utsatte det til i ettermiddag, jeg blir rett og slett så slått ut av de tablettene jeg tar!

 

Maten går veldig greit om dagen og jeg føler kneet er greit etter trening på onsdag. Magen min derimot, den snakker vi ikke om. Au,au, au...jeg fikk jo til en øvelse som jeg har slitt litt med å få riktig, vel, det kjennes at jeg fikk den til for å si det sånn. Hadde jeg ikke hatt så mye flesk utenpå, ville jeg hatt sixpack nå *ler*

 

Nå er det helg og vi har få planer egentlig. Skal være sammen med et vennepar i morgen og det gleder jeg meg til. Lenge siden sist nå. Ikke blir det til langt på kveld heller, så det er lite sannsynlig at det blir noe snoping. Små unger er lite sjarmerende etter kl 20.00 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på trening, tok det veldig rolig og hadde omtrent ingen motstand på sykkelen, men forbrandt likevel over 1000 kcal, så det er da et poeng å dra på den treningen selv om jeg ikke kan gi max :)

 

På vei nedover la jeg merke til en ny ting, jeg har bedre plass ved rattet. Før lå magen nesten inntil rattet mens jeg kjørte nå får jeg hele knyttneven mellom jo. Det må jo bare bety at jeg er blitt noe mindre der!?!

 

Det er mye rart man legger merke til altså *ler*

 

Nå har mannen laget middag/kveldsmat til oss, pitabrød med svinestrimler i taco-krydder, kesam, fetaost, salat og mais til. Gleder meg!

 

Ha en flott fredagkveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...