Gå til innhold

Skravlas slankedagbok


Gjest skravla71

Anbefalte innlegg

Vel, jeg er tilbake fra sykehuset og er vel like klok som før jeg dro. Han skal inn å se på kneet mitt, men jeg skulle ikke ha forventninger til at han kunne hjelpe meg noe større. Jeg får time til dagkirurgu i posten og måtte regne med 14 dagers sykemelding etter inngrepet. Han håpet at det kanskje kunne være noe med menisken min i tillegg, for det kan han hjeloe meg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 396
  • Created
  • Siste svar

Uff da så tråkig med dette kneet. Håper de kan hjelpe deg ut av smertene da.

Du er jo altfor ung til slike plager da.

Du er ihvertfall høyt prioritert ihvertfall. Håper ellers at det går bra med deg.

Tenker på deg jeg.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hegemor. Håper formen er ok og humør enda bedre. :) Takk for hilsen på tråden min. Jeg er nå offisielt ferdig med eksamen. :) Kjenner jeg har ekstra kort lunte akkurat nå, min mellomste sønn har så mange "morsomheter" på lager at jeg tror jeg ler meg ihjel. :D Når jeg ikke har sovet mer enn et par timer, da er det ikke lurt å tirre mutteren, nei.

 

Så jeg håper at ditt humør er strålende. Og de hersens legene de kan det med å gjøre en stakkar mildt sagt frustrert og lite klok. Tror det er en legesykdom det der.....:D

 

Stoooor klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg en dårlig knedag og så dro jeg på trening- IKKE lurt :D

 

Humøret sånn ellers er vel på det jevne, ingen store happeninger. Jeg klarer meg godt med maten og nå kan det se dårlig ut med trening. Håper beinet holder slik at jeg kan trene på fredag, men jeg har ikke helt troen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege...du er offisielt treningsnarkoman :D Må ikke stresse et vondt kne vettu!! (Jeg har i grunne ikke peiling...måtte bare kjefte litt..hehe)

Ikke så mye å melde herfra heller, bortsett fra tannhelvete.

 

Vi snakkes, ta det med ro i kveld da...er ikke noe godt å ha vondt :)

 

Stor klem til deg fra Pilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er litt avhengig av trening altså, jeg innrømmer det. Nå er jeg sykemeldt ut året og har humpet rundt på krykkene mine idag. Nå er jeg skikkelig støl bak på armene, så dere skal se jeg får _de_ muskuløse armene av dette! Nå er de nemmelig ganske muskelløse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ille med dette benet ditt da. Men fine armer får du jo da av å hoppe rundt på krykker. Så lenge sykemeldt ja. Det var jo ikke til å unngå det da.

Håper ihvertfall at du er ved godt mot og at du har fine dager.

Jeg har egentlig hatt en veldig fin dag. KOsa meg på jobben og stressa når jeg kom hjem for å rekke alt. Har fri igjen i morgen så da blir det trening først og prøve å få gjort litt her hjemme. Har fått opp adventstakene så nå er det så fint her. Ute regner det så det spruter. Venter faktisk på litt snø jeg nå.

 

Ja ja tar helt av her jeg.

Håper du får en fortsatt fin kveld

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppa trening idag, jeg satt oppe til tre i natt og vips var jeg ikke i form til å trene kl 9. Men jeg har vasket og ryddet idag og tror det er mye trim i det også!

 

Nå er det på tide med litt mat igjen. Kneet verker idag, men ikke så ille som igår, så da er jeg blid som ei sol! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere er så flinke til å vaske, så er det altså et lite rødt hus temmelig nærmt meg som trenger en vask. Mitt hus???? Hmmmmm, kanskje det...

 

Kommer dere en tur da? Med koster og bøtter og diverse... Jeg har masse planer for helgen, og ingen av dem innebærer å sitte og slappe av, har alt for mye å gjøre til det, men jeg vil prøve å få det skikkelig julekoselig til ungene kommer hjem på søndag.

 

Håper kneet ditt roer seg snart, du er flink som klarte å stå imot å gå på trening i dag. Sender mange god bedring tanker til deg. De kommer flagrende over fjellet. :D

 

Ha en koselig første advents helg, Hege.

 

Stooor klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ett hus å vaske holder i grunn for meg altså. Jeg er både sur og irritabel når jeg holder på, så jeg tror ikke jeg er den du ønsker rundt deg da, Trude :D

 

Nå er det bare stua og kjøkkenet som gjenstår, men det må tas når barna er i seng, ellers holder det ikke lenge er jeg redd.

 

Nå verker kneet så jeg er glad jeg ikke dro på trening idag. I morgen blir huset fylt med kaker og snop, det blir spennende å se hvordan jeg takler det!

 

Ha en strålende helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais. Tusen takk for koselig prat i går. :D Hvordan er formen i dag? Vært på vekten? Ikke jeg.....venter til neste mandag. Tror jeg har en mens rett rundt hjørnet, merker det på humør og uggen følelse i magen. Får se.

 

Har du vært på spinning i dag? Eller var det bare, Lena. Gleder meg til time med instruktør på onsdag, blir spennende å se hvilke vekter jeg skal trene med. Har jo trent før, men det blir litt annerledes denne gang tenker jeg. Mye mer fokusert nå enn sist, selv om jeg følte sist at jeg var motivert da og, :) Jeg fant fram kartet i går kveld, fant Sarpsborg men ikke der du bor, i hvertfall ikke nøyaktig. Jeg interesserer meg atskillig mer for geografi nå enn da jeg gikk på barne- og ungdomsskole, nå er jeg så nysgjerrig på forskjellige steder jeg hører om og sitter ofte og studerer atlaset. Skikkelig nerd, hehe.

 

Skal på jobb i dag, jeg skal egentlig jobbe her hjemme også, men DET motiverer meg overhodet ikke når jeg skal på jobb, må tvinge meg i gang. I morgen skal jeg også på jobb, men da helt til 22.30. :) Meg ikke like det, nei.

 

Ønsker deg en flott mandag, Hege.

 

Stor klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Jeg glemte faktisk å gå på vekta i morges, er det muuuulig liksom *sjokk* Jeg var så trøtt og så i koma at innen jeg kom på at det var mandag og at vekta skulle fram, hadde jeg spist frokost og lunsj. Så da gadd jeg ikke.

 

Jeg er i rute igjen etter en liten time out igår, restene av kaker og snop gikk i søpla i et sterkt øyeblikk i morges.

 

Det ble ingen spinning på meg idag. I tillegg til at kneet krangler, har jeg vondt i hodet og en forkjølelse som ligger og lurer der bak, så jeg valgte å holde meg hjemme. Skal på spinning onsdag kveld, det er helt sikkert!

 

Spiste som sagt kake og snop igår og det er virkelig søtt altså. Nesten kvalmt rett og slett. Ingen problem å holde seg unna igjen idag!

 

Ha en fortsatt god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo bare helt konge, eller dronning :D Skikkelig motiverende er du.

 

Håper ikke det blir en skikkelig forkjølelse dette her. God bedring. (Du må slutte å ligge med rompa bar :) ) (Den har du aldri hørt om har du vel, hehehe.)

 

Klææææm fra trollet fra vest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hege. Hvordan er formen. Håper du blir bedre og ikke værre da.

Ellers så håper jeg at du får kosa deg nå i disse stressende tiden. Ble vel god lukt i huset ditt i går kan jeg tenke meg. osa av deilig bakst.

Ønsker deg en super kveld, og tusen takk for praten i går.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Idag skal jeg på julebord, så idag har jeg litt "fri" Dvs jeg har trent og spist litt mindre gjennom dagen, slik at jeg skal ha bittelitt å gå på. Ellers var det ikke så lett å komme tilbake til mager mat og ingen snop igjen. Ikke så lenge det lå i hus. Så etter et par dager med småsnoking i skapene, kastet jeg hele skiten, puttet muffins i fryseren og kastet hele gulrotkaka. Phu, det er så mye lettere når det ikke ligger og roper inni skapene. Dette har gjort at jeg er ekstra skjerpet til jul. Vi KAN ikke ha noe i hus, jeg kan ikke ta bare litt, da får jeg bare lyst på mer. Dette var planen min for jula uansett, men jeg har nå erfart at jeg virkelig må holde meg til den planen for å fortsette å gå ned. Det er fremdeles tre uker til jul så det er ingen grunn for meg til å slappe av nå, snarere tvert i mot. Jeg sliter med en forkjølelse som liksom ikke bryter helt ut. Nok til at jeg føler meg uggen, men for lite til å bli liggende strak ut. Nok til at jeg har en perfekt unskyldning for å ikke trene. Greit nok det slimer litt akkurat idet du starter, men jeg føler meg jo helt fin etterpå, så det er altså en av de dårlige unnskyldningene!

 

Dermed har jeg nå tatt en liten peptalk med meg selv igjen og funnet ut at her er det mer å hente, motivasjonen er der og jeg VIL ned i vekt. Da er det enkelte ting jeg ikke kan unne meg og enkelte ting jeg bør få gjort. ¨Bl a å trene!

 

Til uka skal jeg altså børste støv av "spørsmålet er ikke OM man skal trene, men HVA man skal trene!" og gjøre litt hver eneste dag!

 

 

En erfaring jeg også har gjort, en blir altså så trøtt og uopplagt av sukker! Jeg har vært så tiltaksløs og trøtt disse dagene med snopsnoking at det er helt påfallende. Jeg er sikker på at det har med sukkeret å gjøre altså! Så fra og med i morgen er det tilbake fra start igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej hej skravlis ;)

Det er så sant det du skriver, det gjelder å komme seg fort tilbake til riktig mat igjen etter en utskeielse. Det er ikke lett... Men ja, det er mange fristelser nå...mange situasjoner man har muligheten til å glippe i. Jeg tenker sånn at i år er jeg sikkert 90% flinkere enn i fjor....og jeg skal ikke gå glipp av julebord og slikt selv om jeg slanker meg! Målet er å ikke gå opp før vi skriver januar :) Så kjører jeg streng linje fra da. Også passer jeg på så det ikke glir helt ut før det.

 

Hvordan var det på julebord da? Jeg ser du ikke bedriver hard aktivitet i dag,,,,*ler*. Vi spiste på en italiensk restaurant i går, det passet meg bra og det var nydelig mat og vin der :) Kom meg hjem før småfuglene sto opp også....nå skal jeg snart sende frøkna i bursdag..så skal vi andre ut å handle gardiner.

 

Ha en fin dag!! Klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake i rett spor igjen og vekta var veldig snill i forhold til alt jeg har puttet i munnen. Kun 500 gr opp og det var mindre enn forventet. Så nå må jeg bare være flink fremover mot jul, så møter jeg et nytt år adskillig slankere enn jeg møtte dette året!

Fra januar er det full fokus fra min side igjen, eller det er ikke helt riktig å si, for jeg har full fokus nå også, men det blir nok lettere i januar!

 

Igår gikk vi på ikea i seks timer, det må jo være litt forbrenning i det også, selv jeg ikke gikk fort så er seks timer lenge! Vi fikk bestilt oss kjøkken som kommer i romjula og kjøpt en del ting for å få orden på alle uteklær som vi har. Jeg fikk også kjøpt meg skoskap og jeg er spent på om vi klarer å bruke dem, eller om skoene like herlig står på gulvet. Jeg er lei av alt rotet som er det første som møter både oss og de som kommer på besøk. Nå skal det inn i skap og skuffer!

 

 

Ellers skal jeg trene tirsdag, onsdag og fredag denne uka. Mulig jeg får til en skitur eller to i løpet av helga. Jeg elsker å gå på ski og nå er det blitt såpass med snø her at de har kjørt opp skiløypa her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, full fokus nå i to uker. Det er jo bare å bestemme seg for å gjøre det. Jeg vet vi kan hvis vi vil ;) Og vi vil...

 

Så deilig med 6 uker på Ikea! Med barna eller? Er du fremdeles gift? *ler*

Blir sikkert knallfint med nytt kjøkken Hege, jeg er sååå misunnelig!......men jeg har fått gardiner i stua i løpet av helgen så jeg er knallfornøyd..hehe! mangler bare sofa nå så kan jula komme.

 

Vi snakkes! Drikk vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hege. Det lille der freser du av deg på null komma niks. Det er bare å bruke toppen det. Hue har alt å si. Bare tenk at snop er gift for kroppen og det er det jo faktisk.

 

Jeg syntes uansett at du bare er superflink jeg da. Jeg føler nesten at jeg er blitt en skikkelig sviker om dagen jeg. Er nesten ikke hjemme og når jeg først er hjemme så er det ikke bloggen som blir førsteprioritet. Det er bare så trist. Har litt for mye å gjøre om dagen.

 

Det bedrer seg nok snart.

 

Ønsker deg en fortsatt super mandag.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...