Gå til innhold

Endelig bryllup - 2. august 2008: Mål 24 kg


Gjest metchen

Anbefalte innlegg

Noen ganger blir det litt slitsomt med tre små barn. Eldstemann er fullstendig håpløs om dagen. Alt er feil, strømpebuksa klumper osv. Han bare griner og krever at alt er hans. Det er nok hans måte å vise sjalusi på, men det er en utfordring å ikke bli sint. Man blir jo sur av å være i samme rom som han når han er sånn. Sambo har dratt for å jobbe på hytta så jeg må være alene med tre små hele dagen. Det er virkelig en utforing om dagen. Skal kle på å gå ut en tur etterpå, men vet jo at bare det å få på klærne kan bli slitsomt.

 

Skal prøve å slappe av litt og strikke litt på kjolen til datra mi før minstmann våkner. I dag blir det nok trimtur på kvelden. Droppet den i går, og kjente at jeg ble rastløs. Sovnet på sofaen i 9 tia. Ikke spesielt sosialt. Kjenner at jeg er litt mer våken når jeg har vært ute en tur. Klarer kanskje 16-17 trimpoen denne uka. Det er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

I morgen er det veiedag igjen. Er veldig spent på hvordan det vil gå denne uka. Føler selv at jeg har spist litt for mye usunt i helga. Det har ikke vært de store utskeielsene men små ting som ikke har vært helt sunt, som pølse i brød på lørdag formiddag. I kveld ble det litt ekstra med vannbakels og dessert, på grete roede vis selvfølgelig. Har holdt meg innenfor kaloriramma de fleste dagene, men i går ble det ca 200 for mange. Vi får seg hvordan det går.

 

Endte opp med 14 trimpoeng, noe jeg er ganske fornøyd med da det har blitt glatt ute. Det er ikke like enkelt å ha noe særlig tempo på turene når man er redd for å gå på rompa. Skal lage meg kveldsmat. Hadde tenkt til å droppe den, men da blir det for få kalorier i dag, og en sulten mage i natt. Vi får heller spise og ta vekta i morgen som den kommer. Må ikke bli hysterisk og utålmodig nå. Har sikkert ikke lagt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen ble faktisk 800 gram denne gangen også. I tillegg gikk jeg ned 3 cm, en rundt midjen. Er faktisk fornøyd med det resultatet. Det går ikke like fort som jeg hadde håpet, men jeg må være litt forsiktig fordi jeg fullammer ennå. Vil ikke gå ned for fort slik at jeg mister melka.

 

I dag skal jeg gå en lang tur med vogna, men jeg skal først og fremst slappe av og kose meg med minstmann og den siste boka til Stig Larsson. De to første har vært glitrende så jeg gleder meg voldsomt til å lese den siste. Har så vidt begynt, og nå gjelder det å prøve å lese litt sakte slik at jeg kan nyte den lenge. Jeg får strikke litt på kjolen til datra mi også. Holder på med en kjempefin strikkekjole med sjal til. Det er masse mønster som krever full konsentrasjon. Passer best å strikke på den når jeg er alene. I tillegg har jeg ei gardinkappe som må gjøres ferdig. Holder på å hekle kjøkkengardiner, men det går dessverre ikke så veldig fort. Hadde håpet på å få gjort mer enn jeg har. Bruker nok mye tid ved pc'en om dagen.

 

Nå skal jeg få på meg turklærne, gi litt pupp og komme meg ut en tur før jeg gjør noe annet. Skal prøve å ta en langtur dersom det ikke er for glatt. Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går en formue i frukt hver uke. Jeg har to unger som er veldig glad i frukt. De spiser minst 2 hver dag, i tillegg spiser både sambo og jeg 3-4 frukt hver dag. Når man bor i Finnmark betyr det at man bruker en formue på frukt hver uke. Skulle likt å lage et budsjett over det neste uke, men det spiller egentlig ingen rolle for jeg kommer ikke til å kutte ut frukt uansett.

 

I dag har jeg bakt brød. Har begynt å bake brød selv i stedenfor å kjøpe. Det er sunnere og billigere. Dessverre sliter jeg med å få mine barn til å spise hjembaktbrød. De vil helst ha kneip, men den som gir seg har tapt. Dersom det ikke finnes kneip må de spise det vi har eller så får de spise knekkebrød. Må bake uten frø i, men det er ikke noe problem. Må innrømme at jeg bruker ferdig melblanding. Har funnet ut at de holder seg bedre uten å bli tørre og smuldrete.

 

Skal prøve å få meg en gåtur i kveld. Var ikke ute i går så jeg føler behov for en langtur i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med flott nedgang denne uken også. 0,8 kg er nesten to pakker smør det. det er jaggu deilig å bli kvitt eller hva?

 

Åååå, som jeg misunner deg den siste boka til Stieg Larsson, de to første var kjempebra.

 

Håper du får en fantastisk flott og sunn uke, så snakkes vi nok

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser på min nydelige lille gutt på snar 3 mnd. Sammen med sine søsken er han det fineste på jord. Man smelter jo helt når han smiler til deg. Hadde bare mamma vært flinkere under svangerskapet slik at ho ikke fortsatt hadde 4 kg igjen å gå ned. Vi skal snart kle på og gå en tur ut slik at vi forbrenner litt kalorier. Han elsker å sove når vi er ute og går så det blir kanskje en langtur, vi får se. Har planer om å rydde i dag, kommer ann på humøret. Det er ganske godt å være lat av og til også.

 

Ha en god dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skrev jeg et innlegg i en annens dagbok' date=' og fikk en komentar tilbake fra et annet medlem at det ikke gikk ann å si at man skulle kose seg med mat. Hvis man ikke koser seg med det man spiser hva er da poenget med å spise, å overleve? Det er riktig at man ikke skal bruke mat som trøst og belønning, men å si at man ikke har lov til å kose seg med mat blir for meg helt ulogisk. Jeg koser meg med god mat, men maten trenger ikke å være usunn. Jeg vil at mine barn skal kunne kose seg med god mat, men det trenger ikke å være usunt. Jeg vil at mine barn skal ha et naturlig forhold til mat, og små barn liker å kose seg med noe godt uten at det trenger å føre til at de får vektproblemer når de blir store. Jeg bruker ikke mat som trøst eller belønning for mine barn, men de får lov til å kose seg med en is av og til. Det viktigste er at de har et sunt og fornuftig kosthold. Jeg synes ikke man skal være hysterisk.

 

I går var jeg kjempeflink. Var ute og spaserte tilsammen i løpet av dagn i ca 1 1/2 time. Gikk vel nesten en mil tilsammen. Ønsker meg ei pulsklokke som viser mer nøyaktig hvor mye man forbrenner. Uansett kjenner jeg at formen blir bedre for hver dag. I dag regner det kraftig så det blir en utfordring å komme seg ut.[/quote']

 

hei du. Nå har jeg sittet og lest hele dagboken din. Synes du er kjempeflink.

Bet meg litt merke i dette innlegget her. Å ikke kunne kose seg med mat er det største forb.... drittsnakket jeg noensinne har hørt. Nå har jeg kun lest ditt innlegg, så har ikke den amdre siden av saken. men det hele er jo helt søkt. Hva skal man med restauranter da? jeg og min forlovede elsker og spise ute. Det er liksom noe vi gleder oss til og sparer til og bruker mye (altfor mye) penger på. Vi har vært på Noma i København og satt i 4-5 timer og spiste 7 (12) retter. Vi velger dette fremfor mye annet. Det betyr ikke (som du og sier) at mat er et substitutt for kos, eller skal brukes som trøst. Min mann er kokk, og vi brenner for god mat. Det betyr ikke at den maten er feit/usunn fordet, eller at vi spiser for mye. Å påstå noe annet er bare idioti i praksis

 

Ellers håper jeg du har en fin dag i dag.

 

Stor klem fra Knasken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp spist taco til middag. Spiser mer grønnsaker enn kjøtt, men det er topp uansett. Visste ikke at det var så mange kalorier i tacoskjell før jeg skulle føre det i dagsrapporten. Neste gang skal jeg kutte ut tacoskjellene og spise bare grønnsaker og karbonadedeig. Har egentlig ikke behov for skjellene, men liker kryddersmaken på karbonadedeigen.

 

Godt å høre at flere enn meg koser seg med mat. Skal faktisk på et møte i dag hvor det er fokus på barns kosthold. Føler selv at mine barn har et bra kosthold, men det skader ikke å få litt ekstra innputt. De skal lære seg at man koser seg med mat, men at man ikke dytter i seg sjokolade, kjeks osv videre hver dag pga det ikke er sunt med for mye sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest inne i dgboken din,og fikk lyst å sende en hilsen.

Du er kjempeflink :)

Klart man skal kose seg med maten :(

Hvis man spiste bare for å overleve...hvorfor er det da laget tusenvis av kokebøker av alle slag.

Nei,..enig med deg...man må kose seg m maten,og ha noen hyggestuder i ny og ne med litt ekstra godt.

Eneste man ikke skal gjøre er å bruke mat som erstatning for andre behov,men der er det mange som sliter,inklusiv meg i stressa perioder.

Ha en flott dag,..nå skal jeg kose meg med lusjen før jeg fortsetter med det jeg holder på med :)

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å la være å gå på vekta mellom veiedagene, og det er ikke så lurt. I dag viste den at jeg har lagt på meg 300 gram siden mandag, og jeg skjønner ikke hvorfor. Har ikke spist noe mer enn jeg skal og målebåndet viser faktisk at jeg har mistet 1-2 cm rundt midjen siden mandag. Har en stygg mani når det gjelder vekt og mål om dagen. Vet jeg burde gjøre noe med det, men klarer ikke.

 

I dag er dagen for husarbeid. Har strøket klær og neste trinn er husvask. Hater å vaske hus, men det er deilig når det er pent og ryddig rundt meg.

 

Skal prøve å være ekstra flink i helga så får vi se hva vekta sier på mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde sikkert gjort det hvis jeg ba om det, men selv om jeg klager føler jeg at jeg trenger noe å henge fast i om dagen. Det er så mye man skal gi slipp på. Vi får se neste uke, kanskje jeg skal be om det da.

 

Nå skal jeg kle på meg å gå ut en tur mens minstemann sover. De to eldste ser på barnetv og i kveld er det mannen min sin tur til å legge dem, så jeg kan med god samvittighet gå ut. De synes mamma er litt for ofte ute og går. De er noen ordentlig mammadalter og vil helst ha kontroll på hvor mamma er. Har ikke vært ute i formiddag så jeg føler virkelig behov for å trekke litt frisk luft.

 

Ha en god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for trøstende ord på tråden min.

 

Du når det gjelder taco, så har vi det også enkelye helger, og det er kjempegodt. Jeg bruker bare å ta en liten bolle der jeg har kjøtt, grønnsaker, saus o.l. i så strør jeg over ett tacoskjell, for det er santjeg fikk også sjokk når jeg såg hvor mye kcalorier det var i de.

 

Håper du får en fortsatt fin og sunn helg.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det kommer til å bli en negativ veiedag i morgen. Selv om det er bare tredje uke jeg har fulgt kurset er det sjette uke i mitt nye liv. Det er vel kanskje nå det begynner å gå litt saktere, og det blir viktigere enn noen gang å klare å fortsette å spise fornuftig. Har laget meny for neste uke så den er klar. Dette er jo noe jeg skal fortsette med i mange måneder så det blir sikkert mange mandager med motgang også. Har ikke spist noe ufornuftig denne uka så det er egentlig ingen grunn til at det ikke skal være en liten nedgang også denne uka. Kanskje jeg har spist for lite enkelte dager. Har vært litt sulten denne uka så det kan kanskje være at jeg må spise litt mer. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hver uke bevis på at det ikke er lurt, for nok en gang har jeg gått ned. Riktignok ikke mer enn 700 gram, men det er ganske bra er det ikke? Har også gått ned 4 cm, og det er like viktig.

 

I dag er det dårlig vær ute så jeg tror det blir dårlig med formiddagsturen min i dag. Kanskje det blir bedre om en liten stund. I kveld skal jeg ut uansett vær, men det er litt annerledes å ta med seg minstemann ut når det blåse så mye som det gjør nå. Skal sitte hjemme å strikke og kose meg med tv i steden. Holder på med en kjole til jenta mi, og har endelig kommet til flettemønsteret. Minstemann sover og jeg skal se på bbc tenker jeg.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har gått ned metchen:D Gratulere med det.

Du sier inne på min tråd at cm i midjen sitter hardt hos deg også, det samme her. Men midjen krymper nok etterhvert:)

Ha en fin dag.

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei metchen:)

Skal mere til for å såre meg, så synd hvis du oppfattet svaret mitt sånn. Men nå vet du det:)

Er også opptatt av god mat i jula, men føler jeg må bake litt da. Skal lage fem sorter i år, å tro meg det er lite til meg å være. Spiser ikke sild jeg for min del, men en del annet pålegg er kjempe godt.

Har lett for å bli lei av feit julemat, så bruker og lage en aspic til jul. Den er lite kalorier i og lite "fettsmak".

Ikke lett å være på besøk i juketider, men dette fikser du. har ingen intuisjoner om å gå ned i vekt i jula, men klarer jeg å stå i ro er jeg mege fornøyd. Går jeg opp litt, så får jeg leve med det også.

Unga reiser 2. juledag til faren så regner med det blir litt trimming etter det. Om ikke annet gåturer. Håper treningsstudio også har litt åpent i jula..

Ha en fin dag.

klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine er noen ordentlige søtmonser, slik som de fleste unger er. Hadde nok bakt noen sorter dersom vi skulle vært hjemme, men siden de minste er mest begeistret for pepperkaker blir det først og fremst de vi baker i år.

 

Fikk nettopp ukebrevet fra kursledern min. Ho er fornøyd med vektreduksjonen min. Den er perfekt fordi jeg fortsatt ammer. Det er ikke sunt å gå ned for fort når man ammer, giftstoffer kan gå over i melka dersom fettet forsvinner for fort. Så mellom 500-1000 gram er perfekt. Det betyr bare at jeg må smøre meg med litt mer tålmodighet enn jeg pleier. Ifølge min sambo ikke min sterkeste side.

 

Skal på jubileumsmiddag på lørdag, skal ifølge Ellen velge et kakestykke som jeg skal kose meg med. Er kanskje lurt. Det er ikke lurt å føle at man går glipp av alt. Skal kose meg hele kvelden på en fornuftig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner nå hvorfor vekta har vist lite nedgang forrige uke da jeg fikk tilbake mensen i går kveld. Er spent på hva vekta vil vise neste uke når alt er normalt igjen. Synes det er urettferdig at jeg skal få den tilbake etter bare2 1/2 mnd når de fleste ikke får den tilbake før etter 9-11 mnd. De andre gagene har jeg begynt å miste melk når jeg har fått den tilbake. Jeg frykter at jeg gjør det denne gangen også.

 

Sitter og prøver ut min nye mobiltelefon. Har endelig fulgt etter alle andre og fått meg en kameratelefon med wap osv. Har aldri hatt det før så dette krever litt studier for å få det til. Har nettopp funnet ut hvordan man kobler seg til wapen. Prøver å logge meg på nrk sine sider.

 

Lillegutt krever oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på jubileumsmiddag, og neste helg blir det julebord dersom jeg får tak i barnepike. Det betyr mange utfordringer den neste uka. Jeg kan ikke gå amok i matfatet, men jeg skal heller ikke føle at jeg ikke kan slappe av litt og kose meg. Vi får ta morgendagen først og se hvordan det går.

 

Om noen timer er det helg, og sambo kommer hjem fra jobb. Skal dra å handle inn til helga mens han passe minstemann. Deilig å kunne handle uten mann og barn på slep. Siden det faktisk ser ganske ok ut her skal jeg bruke dagen til å strikke litt. Kanskje jeg klarer å bli ferdig med kjolen til jul dersom jeg står på litt. Har jo begynt på fellinga, så det blir stadig færre masker, og tempoet øker. Den kommer til å bli kjempefin. Klarer ikke å bli ferdig med sjalet før jul, men kjolen burde gå bra. Sjalet får komme før 17.mai.

 

Ha en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte at jeg hadde kontroll og klarte å kose meg. Spiste deilig fiskesuppe, lammestek med fløtegratinerte poteter og sjokoladefondant. Lot mesteparten av potetene ligge igjen, men undte meg et lite stykke marsipankake. Regnet i dag ut at jeg faktisk klarte å ligge innenfor kalorirammen. Det gir meg tro på at julebordet neste helg kommer til å gå bra, dersom jeg får barnepike da. Forskjellen er at neste helg vil det også bli drukket alkohol. Det fører til at jeg sannsynligvis går på en kraftig sprekk, planlagt sådan riktignok.

 

I morgen er det veiedag. Har gode følelser før denne til tross for at jeg ikke har fått så mange trimpoeng denne uka. Siden jeg fikk mens på tirsdag tror jeg veiinga forrige mandag ikke ble helt riktig, og det vil sannsynligvis vises denne gangen. Vi får se, alltid like spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen viste vekta en nedgang på 1,6 kg. Jeg fikk rett når jeg trodde at det ville slå ut at jeg fikk mens dagen etter forrige veiing. Reduksjonen hadde nok vært større forrige uke. Uansett er jeg kjempefornøyd. Har nå gått ned 9,4 kg siden 24. september. Det synes jeg er kjempebra. Har nå bare 15 kg igjen til trivselsvekta jeg hadde før jeg fikke 3 barn. Har vel egentlig bestemt meg for at jeg skal dit uansett, bare for å kjenne og se hvordan det er nå. Mange sier at det er alt for mye for meg å gå ned 15 kg til, men jeg er uenig. Jeg har nå gått ned snart 10, og det utgjør ikke mer en en 2 klesstørrelser. Dersom jeg skal komme inn i klær i størrelse 38 må jeg ned 15 kilo til, og kanskje enda mer. Og ingen kan si at man er for tynn dersom man bruker str 38.

 

Jeg sa til sambo i går at det viktigste for meg er å trives med vekta og kroppen min. Jeg ønsker å kunne bestille klær fra hm katalogen, uten å måtte se på bb sidene. Jeg ønsker å kunne gå inn i hvilken som helst klesbutikk å se på klær og vite at jeg vil finne noe som passer. Jeg ønsker å kunne bestille drømmekjolen til bryllupet og vite at jeg vil føle meg vel i den.

 

Først og fremst er det snakk om trivsel og helse. Andre kan si hva de vil, men til slutt er det kun mine tanker og følelser omkring vekta mi som er viktig. Det betyr selvfølglig noe for meg hva sambo synes, men han elsker meg uansett vekt og fasong. Han synes jeg var flott høygravid og over 100 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...