Gå til innhold

Endelig bryllup - 2. august 2008: Mål 24 kg


Gjest metchen

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg to pakker med klær. Det var gøy å prøve klær og å føle at jeg ser godt i dem. Må fortsatt ha str. large i overdelene fra HM, men buksen i str.40 satt perfekt. Bestillte en treningstopp fra ellos i 42 som faktisk var for stor. Sliter litt med at puppene mine er i ferd med å bli ganske slappe. Det er ikke stort igjen av dem nå og jeg kan ikke påstå at de er spesielt flaterende i treningsbher. Heldigvis ser de bedre ut en push up bh.

 

Magen begynner å bli ganske mye mindre, så jeg håper og tror at når jeg har gått ned ca 5 kilo til vil den ikke se så værst ut med klær på. Den blir nok dessverre ikke slik den var før jeg fikk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Det ble en liten vektnedgang denne uka. 500 gram er ikke mye, men bedre enn ingenting. Cm begynner heldigvis å forsvinne, 1 cm rundt midjen og 1,5 rundt brystet er jeg meget godt fornøyd. Har mistet 4,5 cm rundt puppene på 4 uker og det føles bra. Kun et par cm igjen til jeg oppfyller kravene til å bruke str 42. Det er lenge siden jeg har vært så liten. Fortsatt har jeg en del cm for mye rundt midjen. Jeg må ned 5 cm til for å være under det som anbefales. Pleier å gå ned 1 cm per kilo så det stemmer godt med målet om å gå ned 5 kilo til. Har nå 9,6 kilo igjen til jeg når det berømte målet normal BMI. Det når jeg ikke før bryllupet, men jeg håper på ca 5 kg til. Det betyr 500 gram per uke fram til bryllupet, og det mener jeg er realistisk.

 

Har blitt flink til å trene. Minimum 2 ganger i uka klarer jeg, men prøver å få tid til 3 ganger. Trener ganske hardt når jeg trener for jeg har ikke alltid så mye tid tilovers.

 

Håper dere får en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du svinger deg om dagen! Gratulerer med kjempefin nedgang. Det ser ut som om du holder fokus og er skikkelig tent. Jeg er helt sikker på at du klarer å oppnå det opprinnelige målet ditt til bryllupet! Flink jente, er du :)

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å fylle fruktkvoten når man bare har lov til å spise 1300 kcal pr dag. Hver dag ser jeg at jeg ikke klarer å få mer en 1 frukt dersom jeg skal holde meg innenfor rammen. Da har jeg skjært de andre måltidene ned til det minimale så det er ikke mer å hente der. Det er stor forskjell på å skulle spise 1900 kcal og 1300 kcal. Når jeg ammet kunne jeg fråtse i frukt hver dag, og jeg må innrømme at jeg savner det litt. Trøsten er at når jeg kommer ned dit jeg skal kan jeg gradvis øke kcalinntaket, og da er det frukt som kommer først. De andre måltidene er noe jeg har vent meg til, og jeg føler at jeg ikke har behov for mer enn det jeg spiser til frokost, lunsj og middag. Dersom men er flink til å fylle på med grønnsaker blir det ganske store måltider.

 

Takk for posistiv tilbakemelding skrulle. Jeg er ganske fornøyd med de resultaten jeg får om dagen. Kjenner vel av og til at jeg skulle ønske jeg hadde mer tid til trening, slik jeg ser andre får til. Har ikke sjangs på å få tid til å trene slik at jeg oppnår 20 trimpoeng i uka. Kanskje det er like greit, for det er ofte slik at man trener mer enn normalt når man ønkser å gå ned i vekt, så kommer man dit man vil, slutter å trene så mye og legger derfor på seg igjen. Nå ligger jeg på et fornuftig treningsnivå som jeg kan klare å holde resten av livet. I perioder kan jeg kanskje trene mer, men to til tre ganger i uka er i allefall realistisk å klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hmmm... skjønner at det er en utfordring å få til nok frukt på 1300 kcal. Jeg driver jo og stuller oppi 1900 kcal, så jeg måtte ta en kikk i GR-boka mi. Ser at melk og frukt er likt på alle menyene. Men synes GR-folket at det er viktigst at det blir 200 kcal frukt eller at det blir 3 porsjoner med frukt? Ut i fra lille hodet mitt tenker jeg at det må bli bra hvis man spiser frukt med relativt lite sukker, og kanskje ikke kommer opp mot 200. Kanskje spise bær som en del av fruktrasjonen? MEN: Du kommer jo nærmere målet ditt hele tiden, og som du sier, da blir det å begynne å ha flere kcal.

 

20 trimpoeng er ganske mye. Jeg sykler hver dag og er ganske aktiv, synes jeg, men må stå på hvis jeg skal få til 20 i uka. Og jo lettere vi blir, jo vanskeligere er trimpoengene å få tak i... :(. Men det er jo bare en hyggelig bivirkning! Tror det er viktig å finne en treningsmengde som det går an å leve med når vi er i mål. Det handler jo om resten av livet vårt! Så selv om det kanskje tar litt lenger å komme ned med litt mindre trening så kommer vi til målet. Jeg koser meg med vin av og til, og vet at det tar litt lenger tid da, men jeg vil ha det fint nå også, ikke sette livet mitt på vent.

 

Ha en fortsatt riktig god helg!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Lørdagen er vel overstått. Som vanlig laget vi en bedre middag om kvelden og koste oss ordentlig. I dag skal vi lager nakkekoteletter av svin. Ikke den magreste maten, men godt er det innimellom. Sambo elsker det så vi har det med jevne mellomrom.

 

Været er dårlig så det blir ikke noen tur ut i dag, men skal prøve å få trent i morgen. Har litt gangsperre i magen etter treninga om fredag. Er litt bedre nå, men i går og i morges var det temmelig vondt.

 

Om to dager er det veiedag igjen. Tror ikke jeg har gått ned mye selv om jeg har vært veldig konsekvent denne uka også. Det går ikke så fort nedover med vekta om dagen, men det får jeg nok finne meg i etter å ha holdt på en god stund nå. Jeg vet fra før at jeg ikke er av dem som går så veldig raskt ned. Cm forsvinner jo og det er enda viktigere enn kiloene. Men det er tydelig at de siste kiloene synes godt for jeg får kommentarer nesten hver dag om hvor liten og nett jeg har blitt. Alle vil vite hva jeg har gjort for å få det til. Jeg svarer; jeg har lagt om livsstilen med et sunt kosthold, vanlig mat men mange små måltider og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Om at de siste kiloene viser best. Etter alle kommentaren jeg har fått i det siste så kan jeg bare skrive under på det. Det var mange som snakket om hvor mye jeg hadde mistet i starten, men nå er mange nærmest sjokkert.

 

da jeg lå på 1300 kcal synes også jeg det ble vanskelig å fylle opp fruktkvoten og for så vidt melkekvoten. Jeg endte som oftest opp med to frukt og to glass melk. Og jeg tror som du gjør er det desto viktigere å fylle på med masse grønnsaker når du sliter med å få i deg nok frukt. Så når det fungerte for meg så går det nok bra med deg også :(

 

Lykke til med veiingen i morgen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Denne gangen viste vekta en nedgang på 1 kg. Det er kjempebra, i tillegg minsket midjen med 1 cm. Jeg er fornøyd med uka, og ser at konsekvent jobbing gir resultater. Nå er det bare å fortsette til jeg når målene mine, første hovedmål er nå bare 3,7 kilo unna. Deretter er det 4, 6 kilo til neste. Skal kjøre hardt nå fram til bryllupet, og tar resten etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Venter på mensen så veiedagen i morgen blir nok en liten nedtur. Det vil jo slå ut neste uke så det blir viktig å ikke miste motet. I dag har det blitt litt for få måltid, og en tulletet dag egentlig, men holder meg godt innenfor rammen så det går nok bra.

 

Utrolig nok har jeg vært nødt til å hente fram bhene jeg brukte før jeg fikk min første sønn, push-up B cup. Jeg må bare få kjøpt noen nye bher når jeg reiser hjem på ferie. Har bestillt meg en del klær som jeg skal ha til høsten i katalogen til hm, tenk det bukser i str 38. Håper de passer. Bruker 40 nå og noen av dem begynner å bli litt for store så jeg håper 38 vil passe til høsten når jeg har nådd målet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Gikk ned 900 gram, og det er jeg strålende fornøyd med. Mistet 2,5 cm tilsammen så alt ligger godt ann. Denne uka har vi 17. mai, men det blir ikke noe problem. Skal en tur til byen også, men det er ikke så vanskelig å spise sunt selv om man er på bytur. Skal klippe meg, og bestille prøvetime før bryllupet. Frisøren min har sluttet så jeg må ha en ny, og det synes jeg ikke særlig om da jeg var fornøyd med den jeg hadde.

 

I dag snør det her oppe i nord, og det er ikke mye som minner om våren. I går var det deilig vær så det varierer mye. Håper bare det blir bra på 17. mai. Har prøvd bunaden, og den er i største laget, men kan til nød brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Og gratulerer så masse med flott nedgang denne uken også :D

 

Jeg har ikke vært innom vektklubben siden før helgen for jeg har vært bortreist. Så jeg velger å svare deg her, i stedet for "min egen" tråd. Jeg ser nok at jeg har vært mye heldigere enn deg når det gjelder støtte fra mannen min. han har vært helt fantastisk hele veien. Han har gått ned ca 20 kilo, og har nok ikke normal BMI, han er p¨å lett overvektig og vi er enige om at han er passelig nå. men han har ikke fått stabilisert seg på samme måte som jeg holder på nå. men han spiser mange små måltid, og det er lite usunt han får i seg. han har vel vært 1,5 kilo lettere enn han er nå, men han har ligget stabilt på denne vekten han har nå i flere uker (det ser ut til å veksle ett par hundre gram opp eller ned fra veiing til veiing).

 

Jeg håper at mannen din får ett bedre syn på det som du har gjort med tiden. Og at maten smaker annerledes tror jeg på, for det gjør vår også, men til det bedre spørr du meg :) Stå på metchen, og vær så snill og ikke ta til deg kritikk angående hverken maten eller annet. Husk med å få lagt om kostholdet hjemme, har du invistert myyyye i fremtiden for deg, din mann og barna deres!!

 

P.S. Det kan jo være han er bekymret, siden du har blitt så flott nå, vet du :(

 

Stor klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Etter å ha lest det jeg skrev i frustrasjon har jeg kommet til at jeg nok var litt urettferdig mot sambo. Han har støttet meg hele tiden selv om han selv ikke har klart å gå ned noe særlig. Han har ikke kjøpt inn usunne ting, og holdt seg unna det selv også, iallefall hjemme. Det kan nok ha blitt litt mye fokus på mat i det siste, og jeg har nok også pepet litt til ham om at han burde vært flinkere. Det har nok gjort ham litt sur. Jeg tenker mest på helsa hans, for jeg elsker ham uansett, og synes han er flott som han er. Han er 10 år eldre enn meg og sliter med dårlig rygg og slitasjegikt i knærne. Jeg tror han ville følt seg bedre dersom han gikk ned 10 kilo, og begynte å trene litt. Kjenner jo selv at formen er mye bedre nå en for 20 kilo siden. Ryggen er blitt mye bedre, selv om jeg i perioder fortsatt sliter med bekkenet.

 

Selv om jeg fortsatt har 7.4 kilo igjen til normalvekt har jeg i det siste begynt å få kommentarer om at jeg ikke bør gå ned mer. Heldigvis er det jeg selv som bestemmer det, og jeg tar 1 kg av gangen. Når jeg føler jeg har kommet dit jeg vil stopper jeg, så får vi se om det skjer før jeg har nådd normal bmi eller ikke. Fortsatt føler jeg at jeg godt kan ta av i allefall 5 kilo til. Da vil jeg være inne i str 38 i bukse og 40-42 i overdel, og det er kanskje passe.

 

Uansett, takk for støtte. Jeg er ikke så frustrert lenger, og vet at han vil akseptere de valgene jeg tar, hva han gjør bestemmer han selv. Det er ingen andre enn du selv som kan ta valget om å gå ned i vekt. Det er noe som jeg har lært etter flere runder. Det viktigste for meg er at jeg har kommet så langt at dette har blitt en livsstil, og jeg trives med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

At det ikke var så ille som det kom ut i starten. Det gjorde deg nok litt godt å få ut litt frustrasjon uansett.

 

Det er bra å høre at han støtter deg fortsatt. Og jeg er overbevist om at du også støtter ham for hva han er.

 

Stå på videre metchen, og stopp når du føler for det :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

I morgen er det 17. mai, og været her i nord er ufyselig. Det snør ut, og samme vær er meldt i morgen. Barna må nok ha bobledress på seg i toget. I vårt lille fiskevær er det felles tog hvor alle samles på skolen etterpå til kaffe, kake og is. Etterpå blir det idrettsleker for barna.

 

Skal nok være forsiktig med kakene, men unner meg et lite stykke med en god kake. Det er jo tross alt 17. mai bare en gang i året. Skal lage middag hjemme, ovnsstekt ørret med agurksalat og rømme. Det skal bli kjempegodt. Søndag skal jeg steke urtemarinert kalkunbryst med wokgrønnsaker og ris. Sunt og godt alt sammen.

 

I dag lagde jeg gryte med squash og sopp. Sambo syntes det var kjempegodt, og det var det. De fleste grete roede oppskriftene er veldig gode. Bruker ofte litt mer krydder enn oppskriftene sier.

 

Bunadskjorta er strøket. Skal ha bunaden på selv om den er for stor. Den er ganske varm når man har cape til, og det trengs i dette været. Snøen legger seg faktisk på bakken, uff det er vår i Finnmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Det ble litt for mange kcal 17. mai, men klarte meg ganske bra. Spiste et stort stykke bløtekake og en krydderkakebit. Ungene vant twist og mamma måtte ta en liten bit. Av og til er det vanskelig å si nei uten at det virker litt rart. Det ble med det, så det er ingen krise. Denne uka har jeg ligget litt over kcalinntaket flere dager. Fikk mens på fredag, og i de dagene blir jeg ofte mer sulten enn ellers. Har klart å spise "sunne" ting når suget og sulten har blitt for stor, så jeg vil ikke påstå at jeg har hatt noen sprekk, men heller kontrollerte overskridelser.

 

Har fortsatt mens så jeg er ganske spent på veiedagen i morgen. Kanskje det ikke blir så stor nedgang, men vi får se. Håper på minst 500 gram til tross for at uka ikke har vært ideel. Skal prøve å komme meg på trening i dag til tross for mens. Klarer ikke å trene de første dagene, men nå nærmer det seg slutten så det skal nok gå bra.

 

Håper dere har hatt en fin 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da jeg levert den siste kursrapporten for denne gang. Vekta viste ned 600 gram. Det er veldig bra for mensen er ikke helt over ennå og det har vært noen dager med litt vel høyt inntak. Skal ikke melde meg på nytt kurs nå, men klare meg på egen hånd. Skal ned 7,2 kg til, men har tenkt til å bruke 4 måneder på det.

 

Prøvde sommerklær jeg brukte i syden for to somre siden, men de kan jeg ikke bruke, jeg svømmer i dem. Må nok bestille meg noen shortser eller kjøpe noen når jeg er i Moss om noen uker. Her oppe er det ikke akkurat vårvær ennå så jeg trenger dem ikke på mange uker ennå. I dag er det snø i lufta og jeg tror det er ca 2 grader ute.

 

I går prøvde jeg pulsklokka mi for første gang. Ser nå at jeg må trimme enda mer for å få nok trimpoeng. Litt frustrerende akkurat det, men nå får jeg jo et reaslistisk kcalforbruk. Klokka viser også hvor mye fett man forbrenner, og i går ble det ca 30 gram borte. Må innrømme at den nye pulsklokka fungerer litt som en fornyet motivator for meg. Kan legge inn det jeg har trent på pc og følge utviklingen på puls osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81
I går prøvde jeg pulsklokka mi for første gang. Ser nå at jeg må trimme enda mer for å få nok trimpoeng. Litt frustrerende akkurat det' date=' men nå får jeg jo et reaslistisk kcalforbruk. Klokka viser også hvor mye fett man forbrenner, og i går ble det ca 30 gram borte. Må innrømme at den nye pulsklokka fungerer litt som en fornyet motivator for meg. Kan legge inn det jeg har trent på pc og følge utviklingen på puls osv.[/quote']

 

Gratulerer med pulsklokke! Det er ein heilt fantastisk reiskap for meg og eg kan skrive under på at eg blir motivert av å heile tida prøve å forbrenne meir på same trening som siste økt!

Ja, ein må trene lenger for å komme opp i same tal forbrente kaloriar mot GR sine "faste satsar", men det er verdt det og det blir meir nøyaktig. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Har ikke fått trent denne uka, og nå har jeg blitt forkjølet så det ser dårlig ut for resten av uka også. Motivasjonen er der, men det er ikke alltid så lett å få det til når man har 3 barn som man må ta vare på. Ungene har vært småsyke hele uka, og jeg har ikke fått gjort noe fornuftig føler jeg.

 

Bryllupet nærmer seg med stormskritt og det er masse å gjøre. Har begynt å stresse litt nå, men må prøve å roe meg ned litt, for stress gjør ikke ting noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Første uke uten å gå på kurs, og jeg er spent på hvordan det går med veiingen i morgen. Har nok ikke vært like flink denne uka, men det skyldes mangel på trening først og fremst. Hoster fortsatt så det blir nok ikke noe trening før på onsdag. Håper på en nedgang på 500 gram eller mer, men er vel egentlig fornøyd dersom jeg går ned i hele tatt siden jeg ikke har trent hele uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Måtte lese meg opp på tråden din nå, lenge siden jeg har vært innom. Du er jo helt utrolig flink, så fine resultater du har hele tiden! Jeg krysser fingrene for at det går bra i morgen også.

 

Gratulerer med pulsklokke. Jeg elsker pulsklokka mi! Den motiverer meg til større innsats enn jeg normalt ville hatt. Men du har rett i at du får mindre uttelling enn om du beregner ut fra GR-tabell. Jeg har til tider syntes det har vært veldig frustrerende, men tenker at det spiller jo ingen rolle egentlig, for jeg forbrenner jo det jeg gjør uansett. Men noen ganger lurer jeg på om kalkulatoren til GR blir litt feil i forhold til det jeg forbrenner på min pulsklokke, for det virker nesten som om jeg får mer uttelling på vekta hvis jeg trener litt mindre eller spiser litt mer... Ble visst ikke så godt formulert det her... hmmm, må tenke litt på dette. Uansett: Pulsklokke er skikkelig morsomt.

 

Jeg er sikker på at du klarer deg fint uten å gå på kurs. Fortsett den gode jobben, og ha riktig god bedring!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Til tross for mangel på trening har jeg gått ned 600 gram forrige uke. Forbrenningen holder seg tydeligvis ok. Denne uka håper jeg på å få trent. Er fortsatt litt tett i brystet, men tror jeg skal prøve meg med en økt i morgen. Ble skikkelig inspirert av pulsgjengen på tv i går kveld. Har jo selv merket at jeg er i mye bedre form enn for 23 kilo siden, men har nok fortsatt en del å hente når det gjelder trening. Skal bli flinkere til å trene nå som været stadig blir bedre. Kommer til å fortsett å trene på studio 3 ganger i uka, men skal prøve å bli flinkere til å ta ungene med meg ut om ettermiddagen. Nå begynner de å bli friske igjen så det er ingen unnskyldninger lenger. I ettermidddag skal vi ta oss en tur ut så ungene får syklet litt.

 

Ser på vekt og mål resultatene mine at jeg tilsammen har mistet 22 cm rundt midjen. Har nå bare 2 cm igjen til jeg kommer under faresonen på 80 cm. Har som mål å komme meg ned til 75 cm, men det kommer nok til å ta noen måneder ennå. Må trene en del for å få det resultetet. Har gått ned 5,9 kg siden 1. april, men har samtidig mistet 7,5 cm rundt midjen så det viser seg at trening nytter. Bruker vanligvis å ga ned 1 cm pr kilo. Siden jeg har som mål å g ned ca 7 kilo til så stemmer det med målet på 75 cm. Har nå bare 1,6 kilo igjen til det opprinnelige målet mitt, men jeg kommer til å fortsette noen kilo til etter det. Skal fortsatt ned i normalvekt, og det betyr 6,2 kilo til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Har ikke ført dagbok på flere dager. De store utskeielsene har det vel ikke blitt, men grilling har ført til at man nok har spist litt for mye. Kjenner plutselig at motivasjonen datt som en stein. Det er på tide å ta seg sammen før vekta går feil vei. Dersom det viser seg at neste veeing er negativ, noe jeg frykter pga mangel på trening og litt mye mat, må jeg virkelig ta meg selv i nakken igjen. Skal reise på ferie noen dager neste uke, og da kan jeg risikere å skli ut, noe som ikke må skje. Var nok på tide å komme inn hit igjen slik at jeg får se det svart på hvitt at jeg ikke har en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Nå er det bare å holde koken, metchen! ;) Ikke så moro å være flink hele tida, og en liten tur på glattisen er ikke så farlig. Men du har jobba godt så lenge og er så veldig nærme målet ditt, så nå får du ikke lov å slippe opp altfor mye i alle fall!

 

Jeg skal holde deg litt i øret, så hvis du kjenner at det gjør litt vondt, så er det bare meg som holder ekstra godt tak.

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Vekta viste pluss 300 gram. Det er utrolig lenge siden det har skjedd. Det viser seg at å ikke trene er døden for vekta. Har nok spist litt for mye, men det har ikke vært de store utskeielsene heller, så de er nok mangel på trenin som har hatt størst betydning. Må nok ta joggeskoene med på ferie, for dette må snus. Skal prøve å få tid til å trene i kveld.

 

I dag skal jeg føre dagbok. Tror ikke jeg kommer til å få gjort det når jeg er borte, men jeg vet jo hva jeg kan spise så det bør egentlig gå bra.

 

Takk Skrulle for motiverende ord. Jeg lover deg at dette ikke skal få skli ut. Det er ikke mange ukene til bryllupet nå, og det er viktig for meg å holde vekta slik at kjolen passer når den blir sydd inn. Satser ikke på å gå ned så mye fram til etter bryllupet, men det betyr ikke at det er lov til å gå opp heller. Skal ta meg sammen og slutte å småspise frukt. I går klarte jeg å motstå fristelsen til å spise sjokolade, selv om jeg hadde veldig lyst på. Dette skal nok gå bra bare jeg kommer igang med treningen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...