Gå til innhold

Endelig bryllup - 2. august 2008: Mål 24 kg


Gjest metchen

Anbefalte innlegg

Gjest skrulle

Det er ikke moro når vekta går oppover, men dette er bare 300 g, og det tar du inn igjen. Du har jo allerede vist stålvilje, å stå i mot sjokoladen når den lokker er godt jobba. Jeg merker at det er litt lettere å holde meg unna godis når jeg er flink til å bevege meg. Tror det er fordi jeg mentalt er innstilt på å leve sunnere da.

 

Stå på! Kjolen kommer til å passe i bryllupet, den! ;)

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar
Gjest niconai

Eg er ganske så ny her inne på forumet, men eg kom over tråden din. Eg òg skal nemlig gifte med den 2. august 2008. Eg har klart å gå ned ca 15 kg på litt over eit år, men eg slite framleis med 5 kg i første omgang(har meir å gå på, men orka ikkje ta alt på ein gong;) Du har vore utruleg flink syns eg, og eg kjenne meg igjen i mykje av det du skriv om. Korleis går det med bryllupsførebuing, og vektnedgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Nå lurer jeg på hvor du har gjort av deg, gitt. Håper du har det travelt og/eller koser deg ute slik at du ikke tar deg tid innom her. Håper inderlig ikke at du er demotivert og lei. Kom innom igjen snart da? ... åjaaa...kanskje du er på ferie? Men det er greit, vettu! Kos deg!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da er jeg tilbake fra en liten ferie. Har veiedag i dag og var veldig spent. Har forsøkt å være flink mens jeg var borte, men det ble blant annet en liten bytur og grilling flere dager. Ble derfor veldig positivt overrasket da vekta viste en nedgang på 800 gram fra forrige tirsdag. Gikk ned de 300 jeg hadde gått og 500 til, og det er kjempebra.

 

Har fått beskjed av mamma at jeg nå må holde vekta fram til bryllupet for kjolen er tilpasset den figuren jeg har nå. Dersom jeg går ned mer må den sys inn og da vil den falle annerledes og kanskje bli for kort. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det framover, for jeg føler at jeg ikke kan begynne å øke matinntaket før jeg har kommet dit jeg vil. Det er jo ikke så mange uker igjen så jeg kommer uansett ikke til å gå dramatisk ned så jeg tror jeg kommer til å fortsette som jeg har gjort de siste månedene. Tror ikke jeg kommer å miste mer enn et par kilo, og det betyr ikke så mange cm heller.

 

Har ellers hatt en fin ferie. Det ble en del butikkrunder og innkjøp. Kjøpte ikke så mye klær, men det ble en bikini, to shortser og 3 bher, 3 par sko og en del småplukk. Penger gikk det i allefall. Været var fantastisk så det var kaldt å komme hjem til 4 grader og overskyet vær. Håper virkelig at sommeren kommer hit snart også.

 

Motivasjonen og innsatsen er fortsatt på plass skrulle, så dette kommer til å fortsette å gå bra. De hjemme var nok litt sjokkert over hvor tynn jeg har blitt. Som pappa sa, du har jo ikke noe rumpe igjen. Shortsene jeg kjøpte var str. 38, og buksene i str. 40 som jeg nettopp har fått sydd opp begynner allerede å bli for store. Bestilte meg noen nye fra hm i str. 38, for jeg hater at buksene ikke sitter som de skal. Kommer til å bruke dem i 40 en stund framover, men ser fram til å få de som jeg har bestilt i 38. Bestemor syntes jeg hadde blitt veldig tynn ansiktet. Ser jo selv at jeg begynner å bli ganske markert, og ønsker ikke å miste mer i ansiktet, men det er vanskelig å gjøre noe med det. Dersom jeg fortsetter til jeg har kommet ned i normal BMI tror jeg at jeg må ned til str. 36 i bukser, og det har jeg faktisk aldri brukt før, ikke engang da jeg var tenåring tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Godt, godt! Da har du vært på ferie og hatt det fint. Så utrolig fint at du har hatt så bra nedgang denne uka. Kanskje du må ha ferie mer? Sikker på at sjefen din synes det er helt ok ;).

 

Er du virkelig blitt så veldig tynn i ansiktet, eller er det bare litt uvant for dere alle? Spesielt påfallende sikkert for de som ikke har sett deg ei stund. Men det er klart, når bollekinna går blir fjeset mye mer markert. Fjeset mitt har aldri lagt på seg så veldig mye selv om kroppen har blitt større og jeg synes ikke det er så stor forskjell etter -14 kg. Kaskje litt mer markerte kjevebein. Håper at kinnbeina kommer fram litt bedre etter hvert, har ikke akkurat bollekinn, men jeg kan sikkert bli mer markert ja! Synes det er fint når beinstrukturene kommer fram litt, jeg. I alle fall så lenge vi ser friske ut.

 

Ha en fortsatt god uke!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

På lørdag hadde jeg store planer om å vaske hus, men litt før kl. 10 kom min forlover og en hel gjeng med jenter og hentet meg. Jeg visste jo at jeg skulle ha utdrikningslag, men var helt uforberedt om at det skulle skje i helga. Det ble en lang og innholdsrik dag. Vi var veldig heldig med været og hadde en dag jeg aldri vil glemme, selv om de siste timene er litt difuse. Gårsdagen var tung, og jeg kjenner ennå i dag at kroppen ikke er helt i form, men det går jo over.

 

Det kan bli spennende med veiedagen i morgen etter en fuktig helg, men det får vi ta som det kommer. Snikveide meg i dag, og den vekta kan i allefall ikke stemme for den viste at jeg har gått ned to kilo siden forrige tirsdag. Jeg har mensen og tror nok jeg får vente til i morgen før ting har stabilisert seg igjen med matinntaket osv.

 

I dag er det kjempevær, og jeg skal trosse den ugne kroppen og rydde og vaske hus. Det er absolutt nødvendig, for det ser ikke ut i huset mitt i dag. Sambo er veldig flink til å ta vare på ungene, men vasking og rydding er ikke hans sterke side.

 

Det er egentlig ganske deilig at utdrikningslaget nå er over, og nå har jeg en rekke ting å gjøre for at bryllupet skal gå på skinner. Ha en fin dag og en flott uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Til min store overraskelse viste vekta en nedgang på 1 kg. Hadde ikke regna med det etter den uka jeg har vært igjennom med utdrikningslag og fortsatt mens. Midjen har ikke minsket, men lår, armer og rumpe blir stadig mindre. Det blir veldig spennende om kjolen kommer til å passe om en måned. Prøver ikke å gå ned om dagen, men spiser som jeg har gjort de siste månedene så det vil vel føre til fortsatt nedgang. Nå har jeg bare 4,7 kg igjen til normal BMI. Stadig flere sier at jeg ikke bør gå ned mer nå, så jeg må vel begynne å vurdere om jeg skal stoppe snart, men jeg har lyst til å finne ut hvordan det blir ved normal BMI. Tror jeg må se om jeg finner et hold vekten kurs snart. Skal se om jeg finner et som starter etter bryllupet.

Trening har det ikke vært så mye av de siste ukene, men jeg har spasert mye. I går gikk jeg vel ca. 5 km med vogn. Tempoet var ikke stort, men det er jo bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Enda en uke med strålende resultat. Gratulerer! Ser ut som om kroppen din virkelig er villig til å gjøre jobben nå. Jeg skjønner at du tenker på brudekjolen din. Det er jo finest når det passer akkurat, selvfølgelig. Kanskje du må legge inn foring...;). Men nå sier du at det minker mest andre steder enn i midjen, og da påvirker det kanskje ikke så mye på hvordan brudekjolen din siter?

 

Så moro med utdrikningslag! Fint at du hadde det bra, og så hjelper det utrolig med fint vær og mange venner som vil prinsesse deg. Jeg regner med at du slapp unna de mest pinlige opplevelsene?

 

Nei, nå må jeg finne dyna – ha en fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Denne uka viste vekta pluss 300 gram. Det var forventet siden jeg ikke har vært spesielt flink denne uka. Har ikke hatt store utskeielser, men flere små er like ille. Det viser også at det skal bli tungt å holde vekta stabil når jeg har kommet dit jeg vil.

 

Er litt deprimert i dag. Har nettopp fått vite at det kan bli problemer med bord nok til bryllupet, og nå nærmer alt seg med stormsprang. Sambo har hatt i oppdrag å ordne dette, men som vanlig utsettes alt til siste liten. Håper det ordner seg fort for nå kjenner jeg at panikken begynner å komme. 100 gjester kommer og det er viktig at alt er i orden i god tid. Slikt som dette gjør at nervene kommer utenpå skjorta. Det er så mye som skal ordnes ennå og jeg trengte ikke dette.

 

Sambo har egentlig pappapermisjon, men har nettopp kjørt til byen i forbindelse med jobb for å hente masse varer. De er så avhengig av ham på jobb at det er skummelt, og av og til føles det som om jobben er viktigere enn alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

For første gang på 9 måneder har jeg hatt en skikkelig sprekk på godtefronten. Denne helga har jeg spist både sjokolade, potetgull og masse kake. Datteren min hadde bursdag på fredag, i tillegg var vi i en barnebursdag i går og huset har vært fullt av rester av sjokolade, potetgull og kaker. Jeg har spist så jeg er kvalm. Samvittigheten er elendig og livet er kjipt akkurat nå.

 

Har ventet på at jeg skulle få den store sprekken, men var ikke forberedt på hvor dårlig jeg føler meg. I morgen er det tilbake til føring av dagbok og stramme linjer igjen, for jeg skal ikke tilbake til det gamle livet. Vet jo at alle får en sprekk eller flere, men det er viktig for meg å stramme inn med en gang. Kan ikke legge på meg igjen. Føler meg for første gang på 7 år vel med kroppen min, og det skal ikke ødelegges igjen.

 

Trenger noen trøstende og motiverende ord fra dere så vær så snill å hjelp meg gjennom denne dårlige perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Uffda, nå ser det ut til at du ikke har det så greit. Du har jo vært en skikkelig flinking veldig lenge, og det som er viktig å huske nå er at en slik sprekk ikke forandrer noenting i forhold til den jobben du har gjort til nå og heller ikke for den jobben du skal gjøre framover. Det tar bare litt lenger tid enn det ville gjort uten sprekk.

 

Er det ikke rart å kjenne hvor usamarbeidsvillig kroppen blir når det dyttes innpå tull? Nå føler du deg fysisk temmelig uggen og så har du dårlig samvittighet. Har du tenkt på hva som gjør at du har så dårlig samvittighet? Jeg har jo vært ute og kjøre noen dager også, og for meg handler den dårlige følelsen om at jeg ikke hadde kontroll på meg sjøl og at jeg så lett falt tilbake til gamle synder. Verst var vel følelsen av at det ville vært så utrolig enkelt å gi blaffen fullstending og så syntes jeg det var skummelt å kjenne på at jeg kunne blitt skikkelig likegyldig til livsomstillingsprosessen hvis jeg ikke hadde snudd om.

 

Men det er vel kanskje der forskjellen er i forhold til før. Da slanka jeg meg i tre uker, syntes det gikk for tregt og ga blaffen. Nå har jeg spist som en hest og nesten ikke trimma i noen dager, men så kjente jeg at det fikk da være nok og så tok jeg tak i meg sjøl igjen. For jeg vet jo at det virker, må bare være mer tålmodig. Dessuten er det helt fantastisk å være slankere, og jeg vil ikke tilbake til den gamle meg.

 

En sprekk gjør ingenting, metchen. Vær stolt av det du har gjort så langt, og i morgen kan du være stolt av at du har tatt tak igjen.

 

klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Hadde veiedag i går, og vekta viste at jeg ikke har gått opp. Har klart å ta meg sammen igjen. Har ikke begynt å føre dagbok igjen da jeg har hatt 3 syke barn hjemme de siste dagene og da er det ikke like lett å få tid til å komme seg på pc.

 

I går kastet jeg de siste restene av bursdagskaken, men må innrømme at jeg hadde spist min del og litt til før det skjedde. Vet at jeg ikke ønsker å gå opp i vekt igjen, og det føles godt at jeg klarer å dra meg inn igjen før det går for langt.

 

Takk for de kloke ordene skrulle. Er enig med deg at det er viktig det at jeg i stedenfor å fortsette å sprekke klarer å ta meg sammen og spise sunt igjen. Vet jo veldig godt hvordan jeg skal spise så det er bare snakk om å bruke den kunnskapen. Håper jeg klarer å fortsette det gode arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

De siste dagene har vært ganske tøffe. Svigermor er blitt veldig syk og vi vet ikke om ho klarer seg ennå. Spisinga har vært variabel, og det viser vekta i dag. Opp 300 gram. Var flink i går og skal være flink i dag.

 

Bryllupsplanene fortsetter, men det føles litt feil og rart nå som svigermor er syk. Det er vanskelig å avlyse også for det kommer folk fra hele landet. Vi får ta en dag av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

I går fikk minstemann også omgangssyke. De to største har nettopp blitt friske og nå er jeg kvalm og har vondt i magen, minstemann spyr og har diare og svigermor har blitt dårligere igjen. Heldigvis kommer mamma og pappa om noen timer. Har ikke fått gjort mye fornuftig de siste dagene, og føler at ting begynner å hope seg litt opp. Det er bare litt over en uke til bryllupet og vi har ennå ikke blitt kontaktet av presten som skal vie oss. Skulle vært i Kirkenes på prøve i kirka i dag men måtte avlyse pga sykdommen. Kjenner at panikken begynner å komme krypende. Det er så mye som skal gjøres den neste uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Huff, så trasig med svigermoren din :) Sjønner at du føler at ting hoper seg opp og er tungt nå. Syns ikke du bør tenke så mye slanking den siste uka, men prøv å la være å putte unødvendige ting i munnen. Du har sikkert så mye som skal ordnes nå den siste uka og tenker nok også mye på svigermor. Kiloene vil sikkert gå av deg av seg selv i denne perioden. Lykke til og god bedring til svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Kjaere metchen, nå ble det mye på en gang. Håper at det går bedre med Svigermor. God bedring til deg og de andre omgangssyke også – godt at du har foreldrene dine på besøk. Kloke ord fra Lillejanne – slanking er ikke så viktig akkurat nå, men sikkert lurt å spise lurt (når omganssyken er over og du har lyst til å spise igjen) slik at du kjenner deg så vel som mulig i kroppen i alle fall.

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Sitter når her fordi jeg ikke fikk sove. Svigermor døde i formiddag så det har vært en lang og vanskelig dag. Har stort sett drukket kaffe og røkt i hele dag. Kjenner på kroppen at den ikke har fått det den skal ha næring og hvile.

 

Prøvde å gå å legge meg, men klarer ikke å slappe av til tross for sandpapir i øya. Om en uke skal jeg gifte meg, og det føles ikke så lett å forberede til bryllupsfest når situasjonen er slik den er nå. Det er bestemt at begravelsen blir etter bryllupet, så det blir bryllup på lørdag og begravelse på mandag eller tirsdag. Det var ikke helt de rammene jeg hadde drømt om rundt vår store dag. Hvordan skal vi klare å gjøre det til en gledens dag nå? Akkurat i dag føles det vanskelig. Vi har vært klar over noen dager at det kunne gå den veien, og som min framtidige mann sier så er det tross alt lettere nå når man vet at hun ikke er der, enn å skulle feire med henne liggende for døden på sykehuset. Det har han nok rett i, men det viktigste er at hun ikke lider legger. Hun sovnet stille inn og min mann fikk være der når hun døde.

 

Orker ikke skrive så mye mer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Det var leit å høre at din svigermor har gått bort nå. Jeg føler med dere. Vet ikke riktig hva jeg skal si nå, men hadde lyst til å legge igejn noen ord likevel. Når noen dør skaper det så mange slags tanker og følelser i seg sjøl. Nå når dere skal gifte dere om bare en uke er det sikkert mange ekstra tanker og følelser som dukker opp. Nei, rammen rundt bryllupet blir ikke den samme som dere hadde tenkt, og det blir nok en merkbart tom stol den dagen. Bryllup er en fantastisk begivenhet hvor dere markerer at dere velger å satse på hverandre. Det er vakkert for dere, men også for de som er rundt dere. Jeg håper at dere klarer å tenke at det er flott å feire dagen deres selv om en nær har gått bort – flott for dere og flott for de som er rundt dere. Det går an å være glad og vemodig på en gang.

 

Håper du har fått sovet etter du skrev sist, og at du får i deg litt mat.

 

Tenker på dere – klem fra skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Jeg ville bare si at jeg føler med dere..Det er sant som din tilkommende mann sier. Det er lettere å vite at hun har fått fred enn å feire mens hun lider. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Bryllupsdagen ble flott til tross for alt som skjedde i forkant. Alt gikk som vi hadde planlagt, og gjestene hadde en fin fest. Vi fikk utrolig mange flotte gaver, og bryllupsbildene ble kjempefine. Det blir vanskelig å velge ut hvilke man skal bruke. Det var en kamerat som tok bildene og han tok 650 bilder i løpet av dagen og kvelden.

 

Bryllupsnatta ble feiret på ei hytte hvor vi fikk være helt i fred og vi hadde en kjempehet bryllupsnatt (he,he). Man kjenner seg nesten nyforelsket igjen.

 

På tirsdag var det begravelse. Det var en tung dag, men det var en fin seremoni. Kjenner nå at jeg er veldig sliten. Har hatt fullt hus i flere uker, og siste gjest reiser i morgen. Det skal bli godt å komme tilbake til hverdagen igjen. Denne helga er det festival i bygda vår, men jeg kommer ikke til å delta på stort i år. Kjenner at batteriene er helt tomme.

 

De siste ukene har det vært veldig variabelt med spisinga, men fra mandag er det tilbake til det samme gamle opplegget igjen. Har ikke lagt på meg de siste ukene, men magen er nok litt slappere pga lite trening. Neste uke skal jeg prøve å komme igang igjen. Vurderer også å kjøpe tablettene 30 days som det sto om i hjemmet. De har vist seg å ha veldig positiv effekt på cm rund magen.

 

Håper dere andre har hatt noen fine uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hei metchen. Godt at bryllupet ble så fint! Ikke så rart at du er veldig sliten nå - det har jo blitt så mye i det siste. Blir du å treffe på denne tråden framover også?

 

Jeg har det bare fint - samarbeidsvillig vekt i det siste. Men litt bekymra for veiing i morgen, for ikke så veldig filink denne halga. Men går på videre med krum hals. Fettet skal fordrives! :)

 

klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...