Gå til innhold

Endelig bryllup - 2. august 2008: Mål 24 kg


Gjest metchen

Anbefalte innlegg

Gjest metchen

Vekta viste minus 300 gram. Det er ikke mye, men jeg er ganske fornøyd med det da jeg ikke har vært spesielt flink denne uka. I dag vil jeg sikkert ikke holde meg til det rette inntaket da min sambo har bursdag og det blir kake i kveld. Så lenge jeg ikke legger på meg er jeg fornøyd. Har vurdert å begynne på et nytt kurs i april. Det er økonomien som stopper meg. Har egentlig ikke råd pga huset og bryllupet. Pengene bare strømmer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar
Gjest metchen

Har meldt meg på nytt kurs som starter 31. mars. Trenger litt hjelp og motivasjon for å klare å ta av de siste 8 kiloene. Selv om jeg ikke har lagt på meg de siste månedene så har jeg heller ikke tatt av noe særlig. Kanskje et nytt kurs får meg på rett spor igjen. Det betyr jo at jeg må begynne å føre dagbok igjen, og må rapportere antall trimpoeng i løpet av en uke. Jeg håper det er det som skal til for å komme på rett spor igjen.

 

Jeg har ikke skeiet noe særlig ut de siste ukene, men de siste kiloene må jeg slite mer for ser det ut som. Samtidig har jeg nesten sluttet å amme så jeg må gå ned en meny, og det betyr at jeg må spise mindre. Jeg tror jeg trenger hjelp for å få til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Den nye veiedagen viser at jeg har gått ned 200 gram. Det er jeg meget fornøyd med. Målet er at når jeg begynner på nytt kurs skal ha gått ned 400 gram til. I tillegg håper jeg at jeg i løpet av kurset skal klare å gå ned 1 kg i uka. Skal prøve å kjøre litt hardt under dette kurset slik at jeg kan gå ned de 7 kiloene som skal til for å nå målet før bryllupet. Dersom det lykkes vil jeg ha gått ned 24,9 kilo siden jeg startet. Det viktigste er å komme inn i brudekjolen og å føle seg vel i den. Akkurat nå ser jeg at det viktigste er å begynne å trene magen og overkroppen. Jeg ønsker å ha kraveben som synes og en flat mage. Flat mage er en utopi, men målet er at den i allefall er mindre enn nå. Dessverre vil den henge og ikke se spesielt pen ut når den ikke er pakket inn, men det synes jo ikke under brudekjolen.

 

Puppene begynner å bli slik som jeg fryktet når jeg sluttet å amme, slappe med mye løst skinn. Heldigvis finnes det mye fint i bher som skuler det værste. Sambo har jo sett dem før så det er vel ikke så farlig bryllupsnatten.

 

Har nettopp regnet ut hvor mye til jeg må gå ned for å komme til det man kaller "normalvekt". Det var egentlig litt skremmende å se at jeg må ned 12 kg til. Ser jo på magen at jeg fortsatt har noen kilo for mye, men 12 kilo til er veldig mye. Vi får se hvordan det ser ut når jeg kommer ned de 7,4 kg som er første mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

I går hadde jeg en av de få sprekkene jeg har hatt siden september. Spiste pringels potetgull, en halv boks sikkert. I tillegg ble det flere sjokoladekjeks. Uff, det er bra det ikke er så mange slike dager. I dag fikk jeg melding om at kursbok 2 er på vei. Etter påske blir det 7 uker med hardkjør, kanskje meny 1 og trening så og si hver dag. Håper bare at barna blir friske til da. De har vært så mye syke de siste ukene. Det er mye lettere å komme seg ut og trene når man har friske barn.

 

Har tenkt litt på det at jeg må ned minst 12 kilo for å komme ned i normalvekt. Har vel funnet ut at det stemmer, spesielt i forhold til magen og overkroppen. Skulle ønske at man kunne bestemme hvor man gikk ned. Skal prøve å påvirke det gjennom trening. Dersom jeg går ned 12 kg til tror jeg at jeg kommer til å komme ned i str. 36 i bukser og kanskje 40 i overdeler. Det passer nok ganske bra på ei som kun er 156 cm høy. Vet at det vil kreve knallhard disiplin å få til dette. Vet jo at jeg klarer det dersom jeg bare vil det nok, men jeg kommer til å bruke litt tid på dette. De første 7-8 kg skal jeg klare i god tid før bryllupet, men de siste 5-6 har jeg som mål å klare før 1.1.09. Dersom det går for fort er det så lett å legge på seg igjen er min erfaring, men dette fungerer forskjellig for alle. Noen trenger å gå ned fort for å beholde motivasjonen. Jeg har også vært sånn, men nå som jeg gått ned en del kilo føler jeg meg ganske vel, og det er ikke så viktig for meg å gå fort ned. Det er viktigere å ha et kosthold og spisemønster jeg kan leve med uten å legge på meg igjen.

 

Å komme igang med trening blir nok den størse utfordringen. Med tre små unger er det ikke like lett å få det til. Man har lite overskudd og tid til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Vekta viste minus 100 gram, og det er bra med tanke på at jeg ikke har vært spesielt flink forrige uke. Nå står påska for tur, og det blir vanskelig å la være å kose seg litt ekstra, men vi får ta med masse appelsiner og sunne koseting. Dersom man legger på seg noen hundre gram er det ikke noen krise heller. Skal begynne på kurs 31. mars så da er det hardkjør i 7 uker.

 

Har tre syke barn så vi får se om det blir noe av den planlagte hytteturen. Den blir nok sikkert utsatt noen dager, men forhåpentligvis kan vi reise opp på fredag i allefall. 4 dager er egentlig nok, men det viktigste er at ungene er friske nok til å være ute.

 

Været er strålende her om dagen. De som allerede har dratt på hytta har sol og kjempevær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da var påska over for denne gang. Det ble litt kos, men ingen voldsomme utskeielser. Fikk mensen i går så morgendagens veiing blir nok ikke så positiv. Bare en uke igjen til jeg starter på kurs 2. Skal bruke denne uka til å vende meg til å spise etter meny 2 og ikke meny 3. Skal begynne å føre dagbok også. Må jo det dersom jeg skal ha noe utbytte av kurset. Det er nok på tide å komme inn i tralten igjen slik at jeg klarer de siste 7 kg før bryllupet.

 

Har hatt en fin påske. Barna ble så og si friske. Minstemann kunne ikke være ute pga ørebetennelse, ellers er de to andre ok. De skal i barnehagen igjen i morgen. Det skal bli godt å være hjemme bare med minstemann. Kanskje jeg får gjort litt i morgen. Planen er å bake brød, lage fiskegrateng. Må handle også. skapet er temmelig tomt etter påska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Glemte helt å skrive i går. Vekta viste 300 gram pluss. Det var forventet pga mens så jeg regner med at neste uke blir bedre. Skal da veie og måle for kursstart og ønsker ikke å begynne med pluss den uka.

 

Sliter litt med overskudd om dagen da minstemann har fått en dårlig døgnrytme. Vekker oss kl. 4 hver natt. Ligger å prater med seg selv så det er helt umulig for oss å sove. Tror nok snart det er på tide å få ham på eget rom. Det kan ta noen uker før rommet hans er ferdig så det er bare å prøve å få snudd den dårlige rytmen. Det er nok dessverre enklere sagt enn gjort, men vi må bare prøve.

 

Skal kanskje begynne å jobbe snart. Jobben sliter med å skaffe vikarer så det kan være at jeg må flytte noen uker av permisjonen slik at jeg kan hjelpe til. Har jo sluttet å amme så det går nok bra dersom det passer for sambo. Har gått hjemme nesten et år nå så det skal bli litt rart å begynne å jobbe igjen. Var sykemeldt den siste tiden av svangerskapet så har ikke vært i jobb siden slutten av mai forrige år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Nå har jeg tittet innom ett par dager, fått lest meg litt opp, men ikke rukket å skrive noe.

 

Jeg syns du er kjempeflink til å stå på på egenhånd. Det er ikke akkurat lett når en blir sliten av lite søvn.

 

De 300 gramma er du nok kvitt når du er ferdig med mensen, det bruker å gå litt ekstra etter at en er ferdig med det :)

 

Vil ønske deg masse lykke til på nytt kurs. Og med det så tenker jeg målet nærmer seg.

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn uke

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da har jeg begynt på nytt kurs. 8 uker med hardkjør for å gå ned de siste planlagte kiloene før bryllupet. Vekta viste at jeg kun har gått ned 100 forrige uke. Det betyr at jeg er 200 gram tyngre enn for 2 uker siden. Fikk ikke sjokk da det ble litt mye kake forrige uke pga flere bursdagasfeiringer. Vi får se hvordan det går neste tirsdag. Har bestemt meg for å være ekstra flink denne uka. Det er viktig for motivasjonen å få en god start.

 

Var å trente i går. Kjenner jeg er litt støl i dag, men det er verdt det når jeg klarte å forbrenne en del kcalorier. Venter på en pulsmåler. Da blir det lettere å måle akkurat forbruk. Det blir spennende.

 

Hovedmålet de neste ukene er ikke først og fremst vekttap, men tap av cm i rundt omkring på kroppen. Må nok minst ned 5 cm rundt puppene for å være helt sikker på at kjolen skal passe. Det er bedre å måtte sy den inn enn ut synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Sliter med bekkenet etter siste svangerskap, og etter en treningsøkt i går har jeg hatt en meget vond natt. Vet ikke hvor mange ganger jeg var våken pga smerte, men det var ikke få. Kjenner det er litt bedre i dag, men det er ganske kipt at man skal få så vondt fordi man trener. Håper det bedrer seg etter noen uker. Har ikke tenkt til å slutte å trene for det er så deilig å kjenne på kroppen ellers at man har hatt en god treningsøkt.

 

Spisinga går kjempebra. Er ikke så sulten som jeg trodde jeg skulle bli da jeg måtte kutte ut 450 kcal. Har jo sluttet å amme så de ekstra kcal jeg kunne spise må fjernes for å fortsett å gå ned i vekt. Håper på positivt resultat neste tirsdag. Motivasjonen er i allefall på topp om dagen. Prøver å få sambo til å bli litt strengere med seg selv også. Han har så lite selvdisiplin. Lager jeg mat som ikke er strengt porsjonert spiser han minst en porsjon for mye. Det er ikke lette å lage kjøttsuppe som skal være i to dager helt nøyaktig, men det går faktisk ann å begrense inntaket. I tillegg kan man ikke spise salami og margarin på brødet hver dag og forvente å gå ned i vekt. Det finnes sunnere og bedre alternativer i kjøleskapet. Selv liker jeg også salami, men det unner jeg meg kanskje en gang i uka for jeg er slik at jeg må ha ordentlig majones under. Liker ikke lettmajones. Da er jeg heller uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da er det fredag igjen og helga kommer. Merker at det er litt vanskeligere å spise fornuftig i helga. Det er som regel ikke det at jeg spiser for mye, men heller at jeg spiser for få måltider. Skal prøve å være flink denne helga. Fikk vite i går at sambo skal bort fra mandag til onsdag neste uke. Det betyr at treningsøktene mine går dukken. Ganske kipt nå som jeg endelig hadde kommet igang. Det er vanskelig å komme igang igjen etter en lang pause så jeg får prøve å komme meg på trening torsdag og fredag i steden.

 

Kjenner fortsatt at jeg har vondt i bekkenet. Skal nok ta det pent med husarbeidet i dag, men siden jeg hater å vaske er det ikke noe stort tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg starter her hos deg i dag. Jeg har nok mange innlegg jeg skulle ha skrevet rundt om på de forskjellige trådene :) Så takk for gratulasjoner og innlegg på tråden min.

 

Gratulerer med 100 gram denne uken, ned er ned vet du, og nå har jo du fått startet på nytt kurs. Og da tenker jeg du kommer skikkelig i gang igjen. Jeg tenkte meg det at mørketiden kunne ha spillt deg ett puss ja. Merker jo selv hvor mye slappere en blir når det er mørkt ute. Og på det området har dere jo veldig mye mer av det gjennom vinteren. Jeg merket selv hvor mye bedre det ble når gatelysene ikke var tent mens jeg gikk tur, fulgte med hver dag, med tanke på når de sluknet :)

 

Ser du har sluttet å amme nå, og da får du jo ett drastisk kutt i kcaloriene, men du har heller ingen som suger næring av deg, så det tenker jeg du klarer bra.

 

Veldig synd at du får vondt i bekkenet etter trening. Men jeg håper det ordner seg for deg etterhvert. Og dessuten var det kjedelig at treningen din i neste uke går fløyten pga at mannen din skal bort, så jeg håper du får tatt det igjen senere.

 

Jeg er sikker på at du klarer å være flink denne uken.

 

Stå på!!

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

I dag har jeg vært på trening i en drøy time. Skal trene i morgen også så jeg klarer over 10 trimpoeng denne uka. Det er mer enn jeg har klart i løpet de tre siste månedene tilsammen. Følelsen etter en trening er kjempegod, ryggen er litt øm men mye bedre enn den var på onsdag.

 

Spisinga går bra. Kjenner at jeg er litt sulten om kvelden, men ved å drikke mye vann klarer jeg å holde meg. Har vært flink hele uka, og har planen for morgendagen klar så jeg er spent på veiinga på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Har nettopp kommet hjem etter en god treningsøkt. Det ble 3.8 trimpoeng, 11,4 totalt denne uka. Det er kjempebra. Kjenner at jeg ikke er så sulten som i går. Har drukket mer vann i dag så det kan ha gjort susen.

 

Er forferdelig spent på morgendagens veiing. Håper på 1 kg ned og minst en cm rundt midjen.

 

I dag har svigermor kommet hjem igjen. Det betyr at det er slutt på privatlivet for en periode. Hun sitter hele dagen ved vårt kjøkkenbord dersom hun får lov. Av og til må jeg låse døra fra innersia for å få litt fred. Orker bare ikke å ha henne her hele dagen når jeg gå hjemme. Nå skal jeg begynne å jobbe om en uke så da får jeg litt avbrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Veiedagen i dag ble kjempepositiv. Hele 1.4 kilo ned er langt mer enn jeg håpet på. I tillegg gikk jeg ned 4.5 cm fordelt over kroppen. Det synes som om treninga begynner å gi resultat allerede. Dersom jeg klarer å fortsette med dette skal jeg nok klare målet for kurset.

 

Jeg forventer ikke å gå ned like mye hver uke. Det er vel ikke helt bra å gå ned så fort heller, selv om det er meget motiverende. Viktigst var det at dette ga meg kjempemotivasjon til å fortsette hardkjøret denne uka også. Siden jeg ikke får trent i morgen som planlagt legger jeg inn en ekstra økt på torsdag og fredag. I går brukte jeg tredemølla i 40 min, vekslet mellom rask gange og jogging. Det var utrolig deilig. Skal prøve meg med en økt på torsdag også i tillegg til styrketreninga.

 

Det er utrolig hva slike resultater gjør med humøret. Når minstemann sovner skal jeg ta en økt å vaske og rydde rommet til eldstemann. Skal skifte på senga og kanskje vaske badet dersom jeg rekker det.

 

Ha en riktig god dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Så utrolig bra. Jeg ser at du er godt motivert om dagen, og ikke minst at du er kjempeflink til å trene. Du har tatt bra tak, skal se at det har løsna!

 

Jeg skal ta meg en skikkelig kikk på tråden din så jeg kan bli bedre kjent med deg. Ha en fortsatt riktig god uke, og nyt framgangen!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Kjempeflott resultat denne uken. Ser ut som det gav dsen en skikkelig piff å komme deg på kurs igjen :)

 

Håper du får en flott og sunn uke, med ett flott resultat neste uke også

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som vanlig ikke klart å holde meg borte fra vekta denne uka, og til tross for at jeg har vært flink ser det ikke ut som om jeg har gått ned noen ting. Veiedagen i morgen tidlig blir som vanlig spennende. Har kommet til konklusjonen at selv om jeg blir skuffet dersom jeg ikke har gått ned mye skal jeg være fornøyd dersom jeg har gått ned i hele tatt.

 

Har begynt å jobbe igjen i dag, og håper jeg får tid til å skrive rapporten før kl. 12.00 i morgen. Får stå opp litt tidligere slik at jeg får badet for meg selv noen minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viser at jeg ikke har gått ned noe denne uka. Jeg er flink til å motivere andre når det butter imot, men kjenner at det er vanskelig selv når jeg ikke går ned noe. Heldigvis har jeg gått ned i cm rundt midjen og rundt puppene. Dersom det ikke hadde skjedd hadde jeg blitt skikkelig deperimert.

 

Jeg får bare fortsett den gode jobben neste uke og håpe på at det fører til nedgang neste uke.

 

Metchen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde kursledern skulle be meg om å spise mer, men fikk beskjed om å prøve å gå ned til 1300 kcal. Synes det er litt lite. Det er vanskelig å holde seg så lavt selv om man er forsiktig. Dersom det blir litt over så får det gå, har et minimum av hva jeg kan klare meg på merker jeg.

 

Fikk selvfølgelig mens i dag så det blir ingen besøk på vekta de neste dagene. Da er den antakelig over neste gang jeg har veiedag, så jeg får håpe på nedgang da.

 

Nå er det helg igjen. Har vært på jobb denne uka. Uvant etter å ha vært hjemme i nesten et år pga sykemelding og permisjon. Skal bare jobbe en uke til før jeg tar ut resten av permisjonen, så det blir bare en lynvisit. Selvfølgelig passer sjefen på at jeg har masse papirarbeid å gjøre, men det er helt greit for da føler jeg meg i allefall nyttig. Dessuten liker jeg å lage orden i systemene.

 

Håper dere får en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært på basar, og klarte helt å holde meg unnå kakene. Ventet til jeg kom hjem og spiste mine faste knekkebrød til kveldsmat. Når jeg har bestemt meg for noe så kan jeg være ganske sta. Denne gangen har jeg ikke tenkt til at vekta skal stå stille så jeg holder meg trofast rundt 1300 kcal. I går ble det noen få over, men det er lov når det er lørdag og man spiser et bedre måltid om kvelden med et rødvinsglass til.

 

Har lest i ukebladene mine i dag at man bør kutte ut karbohydrater dersom man ønsker å minske magen og livvidden. Det er jo selvfølgelig der jeg har mest, men jeg klarer ikke å leve på et kosthold hvor jeg ikke kan spise potet, ris eller pasta. Prøver å være forsiktig med å spise for mye av det, men kan ikke tenke meg å kutte det helt ut. Dersom jeg fortsatt har for mye mage når jeg har nådd min idealvekt skal jeg vurdere det, men til da blir det nok til at jeg spiser disse matvarene.

 

I et av de ande bladene var det ei som anbefalte cla dersom man ønsket å hold huden stram til tross for vektnedgang. Det derimot vurderer jeg å prøve for jeg sliter litt med løshus etter nesten 20 kilo nedgang. Har jo veid over tredve kilo mer like før fødselsen så huden er blitt strukket veldig mye.

 

Har ikke fått trimmet noe i helga, men i morgen skal jeg ta meg en skikkelig treningsøkt slik at jeg får samlet noen trimpoeng denne uka også. Torsdag er planen å delta i en turmasj på 10 kilometer så neste uke blir det nok noen poeng ekstra.

 

Er fryktelig trøtt nå så jeg tror jeg skal stelle meg å komme meg i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå går det fort til bryllupet ditt og da! Spennende! Det må jo være utrolig motiverende for deg, når du vet at det er om ikke så altfor lenge ;)

 

jeg så og at du hadde skrevet noen urter på tråden min, takk for det. Skal se om jeg kan få tak i noen av de!

 

Ønsker deg en fin uke, klem fra niara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da viste vekta nedgang igjen. Ned 900 gram forrige uke er jeg kjempefornøyd med. Ser ut som om innsatsen begynner å lønne seg. Gikk i tillegg ned 1,5 cm i midjen. Til tross for at jeg ikke har trent mer enn 2 ganger forrige uke vises det på ulike mål på kroppen.

 

Kjenner at motivasjonen stiger voldsomt når man ser resultater. Bare 5,2 kg igjen til det opprinnelige målet. Det skal jeg klare før bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Du er kjempeflink om dagen, og det viste seg at det nyttet å begynne på kurs igjen. I tillegg så har jo våren kommet, iallfall her. Har den komt hos deg også?

 

Lykke til på nytt kurs, jeg er sikker på at du når ditt opprinnelige mål til bryllupet.

 

Håper du får en flott og sunn uke

 

Klem fra Smallgirl (som har skiftet nick)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om det endelig har løsnet igjen, men det skyldes i alle fall ikke at våren har kommet. Her er det kaldt, blåser og det snør ute. Håper den positive trenden fortsetter. Jeg er i like flink så får vi se hva vekta og cm sier om en uke. En ting er sikkert, målet skal nås før bryllupet. Skal hjem til Moss og prøve brudekjolen igjen i begynnelsen av juni. Håper jeg får igjen glidlåsen da. Har jo gått ned 5,5 kilo til nå og planlegger å å klare 3-5 til før jeg reiser hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...