Gå til innhold

Endelig bryllup - 2. august 2008: Mål 24 kg


Gjest metchen

Anbefalte innlegg

Skal på julebord i morgen. Er veldig spent på hvordan det går, men kan uansett ikke drikke så mye pga amminga. Maten har jeg ikke noen problemer med. Den har jeg fått kontoll på, men det er alkoholinntaket som vil få kcaloriinntaket til å sprekke den dagen. Vi får se, men det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Jeg klarte å la være å spise for mye, men det ble ei skikkelig rotbløyte. Det er lenge siden jeg har vært så full. Det er jo lenge siden jeg har dukket, så jeg mistet litt kontroll. Var derfor syk i går, og matinntaket ble litt lavt. Vekta viste i dag at jeg har gått ned 2 kg forrige uke. Det er nok ikke helt reelt siden jeg spiste litt lite på søndag. Vi får se neste uke hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i går ble feil. Var på vekta i dag og da viste den at jeg kun hadde gått ned 1,2 kg. Det er jeg faktisk meget fornøyd med. Håper bare jeg kan gå ned minimum 800 gram denne uke slik at neste veiing ikke viser pluss. Det føles godt å komme i rute igjen. I dag har jeg bakt brød hele formiddagen. Det betyr at jeg ikke trenger å bake mer før jeg reiser på juleferie. Har nettopp vært ute å gått meg en lang tur på 50 minutter. Gjorde det i går også så trimpoengene er i rute.

 

Kjenner at jeg har holdt på en stund nå. Har ikke spist sjokolade eller andre godterier siden 24. september og suget begynner å komme av og til. For meg er det viktig å holde meg helt unna. Dersom jeg begynner å smake er det som om jeg tillater meg selv å spise slikt igjen. Jeg er ikke klar for å takle de helt ennå. Målet er jo at dette skal være et kosthold for livet, men det betyr kanskje at jeg ikke kan spise sjokolade resten av livet. Vet at jeg legger på meg bare jeg ser på søtsaker. Må finne flere måter å slukke søthungeren på. I kveld skal jeg lage meg en kopp lett kakao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer hver dag å komme meg ut en tur for å trimme. Minimum 50 min middels til rask gange hver dag er jeg fornøyd med. I dag har jeg vært tidlig ute å gått så jeg har allerede vært på runden min.

 

Julelunsj i barnehagen i dag. Har ingen problemer med å holde meg unna fristelser og overdrivelser. Det var lagt opp til en sunn lunsj med masse sunt og godt pålegg. I morgen skal vi til byen så det blir bymat hele dagen. Regner med at det går bra. Finner nok noe sunt et eller annet sted. Får se hva ungene vil ha før vi bestemmer hvor vi skal spise.

 

Kjenner jeg er litt sulten, men vil vente litt med å spise kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ser du fortsatt er i siget og har hatt flott vektnedgang i det siste ;) Og du er jo kjempeflink til å trimme også.

Jeg vurderte å bli med på den julekalenderen deres, men siden jeg har problemer med ryggen så turte jeg ikke. Det er for mange øvelser der ryggen er innvolvert. Men kanskje jeg blir med etterhvert og åpner de første lukene litt seint. Vi får se hvordan det går med ryggen min.

 

Håper du får en fantastisk flott helg

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo kjempe flink som kjem deg ut på gåtur kvar dag! Ikkje enkelt med små ungar vil eg tru. Misunne deg verkeleg å ikkje bli frista av og fysen på noko. Det er mi store last. Stå på Metchen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Er innom og titter innpå deg stadig vekk. Du er kjempeflink! Det går i alle fall litt nedover med meg denne uka, prøver å være streng. Denne helga skal jeg ikke overdrive inntaket i alle fall. Lykke til i helga du og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo kjempe flink som kjem deg ut på gåtur kvar dag! Ikkje enkelt med små ungar vil eg tru. Misunne deg verkeleg å ikkje bli frista av og fysen på noko. Det er mi store last. Stå på Metchen ;)

 

Fristet blir jeg, men det som kanskje er min største styrke er evnen til å motstå fristelsene. Jeg er nemlig veldig sta, så når jeg har bestemt meg for noe så klarer jeg det som regel. Klarte ikke å motstå fristelsene fra alkoholen i helga så jeg vet at denne uka kan jeg risikere at vekta viser økning. Fordi jeg spiste for lite på søndag viste vekta for mye nedgang på mandag. 2 kg på en uke ble litt drøyt. Ser nå at jeg gikk ned ca 1 kg, så hvis jeg ikke går ned 1 kg denne uka vil mandag vise pluss, og det er ganske deperimerende. Heldigvis har jeg sånne rotbløyter kun et par ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det veiedag igjen.Snart er det bare en uke igjen av kurset. Det betyr ikke at jeg ikke fortsetter, men jeg tror faktisk jeg skal klare dette på egen hånd. Så lenge jeg har dere å chate med trenger jeg ingen kursleder. Kan fortsette å melde vektendringa her inne hver uke, og det er like viktig for meg som å melde det til kurslederen.

 

Tror som sagt at det ikke blir noen reduksjon denne uka. Skal nok være glad dersom det ikke blir pluss. Håper ikke det for det virker litt demotiverende, selv om jeg vet at det skyldes for stor nedgang forrige uke.

 

I dag skal vi bare slappe av og se på sport på tv. Det er ikke så ofte vi har mulighet til det begge to. Sambo har forresten også gått ned ganske mye. Veide seg i dag og han har gått ned snart 10 kg han også. Dette til tross for at det er bare middagen han følger helt nøye. Ellers spiser han de brødmåltidene han alltid har gjort, med salami og ost hver dag, ha ha. Har nesten ikke smakt på salamien siden jeg begynte å slanke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jeg kjempefornøyd med. Hurra, jeg må ikke plusse på noe. Totalt 2,1 kg på to uker er veldig bra. Denne uka bør gå bra fram til lørdag. Reiser da hjem til foreldrene på ferie. Mamma er ikke kjent for slankemat, men jeg vet at ho vil prøve nå som jeg kommer hjem. Det er snakk om å lære å tenke annerledes, ikke sant jenter. Jeg tenker positivt hver gang jeg spiser, og unngår å gå fristelsesfella. Vekta viser jo at det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er å gå ned 24 kilo tilsammen, men foreløping har jeg klart halvparten. Siden jeg har brukt ca 10 uker på det er jeg kjempefornøyd med det. Dersom det går like lett med de 12-13 kiloene jeg har igjen skal jeg juble, men av erfaring gjør det ikke det. De første 5-10 vil nok gå greit, men de siste pleier å sitte hardt.

 

Uansett prøver jeg hele tiden å fokusere på at jeg har lagt om livsstilen. Jeg trimmer og spiser fornuftig, uten å bli hysterisk. Det er på den måten jeg kan klare å holde ut, for dersom jeg fokuserer på at jeg slanker meg blir det for mye negativ fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal reise på ferie lørdag så det er nødvendig å trå til med litt husarbeid i dag. Hater det egentlig, men elsker å se resultatet. Det er mye koseligere å komme tilbake til et rent og pent hus, enn et hus som ser ut som en bombe. Det er ikke lett å holde det ryddig med tre små barn. Rommene de har ser det ut som kun er til å sove i.

Skal skifte på senga, lage fiskekaker, støvsuge, vaske badet, pakke kofferter i hvert fall. Får se om jeg rekker mer.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen reiser vi endelig på juleferie. Vi gleder oss alle sammen. Var på vekta i dag selv om det ikke er veiedag og den viser at jeg fortsetter å gå ned. Snart nede i 77 kg, har nå gått ned 12,1 kg. Håper bare jeg klarer å være like flink i jula som jeg har vært de siste 11 ukene. Det blir min første store prøvelse. Var i barneselskap i går. Tok to små stykker med bløtekake, som jeg kjente ikke var full av sukker, men sa nei takk til pølse i brød. Dro hjem og spiste kveldsmat i steden. Det er i slike stunder jeg blir stolt av meg selv.

 

Holder på å pakke, og tro meg med to voksne, tre unger og to katter blir det mye baggasje. I tillegg skal vi ha med masse mat til folk sørpå. Det er typisk, men de får betale eventuell overvekt.

 

Gleder meg til å gå på shoppingrunde når jeg kommer til Moss. Kjøpesenter har vi her også, men de kommer ikke i nærheten av de som er i Moss. Godt vi nettopp har fått lønn, selv om mesteparten allerede har gått ut i regninger. Vet ikke om jeg klarer å komme meg så mye på nett når jeg er borte, men mor og far har også bredbånd så det ordner seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg vært opptatt med innkjøp av julegaver så jeg har ikke fått vært på nett. Veiinga på mandag viste at jeg hadde gått ned 700 gram. Nå ligger jeg faktisk 800 gram foran skjema, så jeg er veldig fornøyd. Skal veie meg på mandag, og jeg tror det kommer til å gå bra. Klarer å være forsiktig selv om jeg er hjemme hos mamma på ferie. Det betyr at jeg må bidra litt med matlaginga, men det er jo helt ok.

 

I romjula skal jeg ut å prøve brudekjole. Jeg gleder meg som en unge. Fikk i tillegg beskjed om at min snille pappa vil betale kjolen så det ble en kjempefin ekstra julepresang. Har jo tenkt til å gå ned ca 12 kilo til så jeg kan ikke bestille kjolen før om noen måneder, men jeg skal i allefall finne ut hvilken kjole jeg skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter mensen så jeg var redd for at veiedagen skulle bli ødelagt, men det skjedde ikke. Har gått ned nok en kilo, og det til tross for mammas mat. Denne jula skal jeg endelig klare å få posistive resultater, det føler jeg på meg. Synes selv jeg er flink til å ikke spise for mye, men de værste dagene er jo igjen så jeg kan ikke forvente å gå ned enda mer. Det gjør ingenting for med denne ukas nedgang ligger jeg 1,8 kg foran skjema. Det blir spennende å se om det er like positivt i januar.

 

Er absolutt ikke hysterisk når det gjelder hva jeg spiser. I går spiste jeg både sjokolade,,hvetekakeog masse godt pålegg, men det var bare en smaksbit sjokolade og litt hvetekake, som ikke har mye sukker. Vanligvis hadde jeg nok dyttet innpå med sjokolade og småkaker. Man må forsake litt, men det gjør ikke noe så lenge jeg tillater meg selv å spise av den gode julematen, i moderate porsjoner selvfølgelig.

 

Har heldigvis kommet til mål med julegaveinnkjøp og andre ting. Lommeboka er tom så man har nok handlet nok i år også. Håper dere får en fin juleuke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg og mamma og valgte ut brudekjole. Den ble prøvd i str 42, og det mangler vel 10 cm over puppene ennå, men det skal jeg ha vekk før brullupet. Pappa skal betale den i morgen. 7300 kr for kjole, sko, tiara og slør synes jeg er billig. Den er kremfarget og kommer til å bli kjempefin. Nå må jeg jo bare fortsette å slanke meg slik at jeg får på meg kjolen. Den kan syes ut ca 5 cm, men jeg må ned 5-10 kilo for at den skal passe. Man kan jo ikke sløse bort så mye penger så jeg skal nok klare det. Når jeg slutter å amme forsvinner nok litt av puppene, men jeg må uansett ned noen kilo til.

 

Håper dere fortsatt har en fin jul. Jeg har det fint. Har ikke lagt på meg igjen, fortsetter det slik går jeg faktisk ned denne uka også, hurra, jeg er flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets siste veiedag er her. Jeg har gått ned 200 gram i juleuka, hurra, og det er jeg kjempefornøyd med. Målet var å holde vekta disse ukene i Moss, men jeg har faktisk gått ned 1,2 kg de to siste ukene og det er over all forventning.

 

Vi står foran et nytt år, og jeg gleder meg. Det skal bli litt godt å komme hjem igjen og å komme inn i sin vanlig rytme. Det er lettere å spise fornuftig hjemme, og jeg er helt sikker på at jeg skal nå målet mitt før bryllupet. Livstilen er ny og sunn, og jeg skal bli flink til å mosjonere igjen på nyåret. Har blitt litt lite trim de to siste ukene. Årets nyttårsforsett er at jeg skal ut å gå en tur 6 dager i uka. Den siste dagen skal jeg trene styrketrening for å stramme inn overkroppen litt. Har ikke noe nyttårsforsett når det gjelder maten, for jeg føler virkelig at vi har lagt om kostholdet for godt.

 

Ønsker alle et godt nytt år.

Metchen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Gratulerer med flott vektnedgang til no Metchen. Imponerande at du faktisk har gått ned i juleveka. Kor mange kg har du igjen før du når målet? Og kor lang tid har du på deg? Det virkar som om du har full kontroll på dette :) Ønskjer deg eit riktig godt slanke-år 2008 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er juleferien over og vi er tilbake til hverdagen. Det har vært veiedag i dag og vekta viser minus 500 gram. Mangler bare 100 gram på ha gått ned 14 kg, dvs at det er 15,5 kg igjen til det opprinnelige målet. Jeg er kjempefornøyd med resultatet så langt, men vurderer om jeg skal prøve å gå ned 5 ekstra kilo. Jeg bestemmer meg ikke før jeg har nådd det opprinnelige målet.

 

Har begynt å følge meny nr. 3 til Grete Roede igjen. I jula spiste jeg det samme som de andre, men var forsiktig med porsjonene. Siden jeg gikk ned 1,7 kg de tre ukene jeg var på ferie fungerte det bra, men for å fart på reduksjonen igjen og komme tilbake til det vanlige kostholdet har jeg tenkt til å begynne å føre dagbok igjen. Jeg har jo seks måneder på meg til å gå ned de siste kiloene så jeg føler jeg har god kontroll.

 

Mitt nyttårsforsett i år er å bli flinkere til å trene. Det er vanskelig å få tid når man har tre små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for en tid tilbake satt meg noen delmål. Jeg ligger allerede foran disse så jeg velger å lage noen nye uten dato.

 

Nye delmål for 2008:

Delmål 1: 73 kg

Delmål 2: 70 kg

Delmål 3: 67 kg

Delmål 4: 64 kg Dette skal nås før bryllupet 19. juli

Delmål 5: 61 kg

Delmål 6: 58 kg

Delmål 7: Holde denne vekta

 

I utgangspunktet var målet 65 kg, men jeg har bestemt meg for å gå ned noen få kilo til. De skal jeg ta etter bryllupet, men før 1. januar 2009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Så flott at du har satt deg nye delmål og bestemt deg for å ta med de siste kiloene. Jeg holder fortsatt på at jeg vil se 5-tallet først, men om jeg justerer det litt, for heller tiden vise. Jeg må under 59 for å bli normalvektig i forhold til BMI, men så er det jo dette med beinbygning o.l.

 

Håper du får en fantastisk helg ;)

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...