Gå til innhold

A long road ahead.....


Gjest stine1982

Anbefalte innlegg

Gjest stine1982

Hei,

 

Jeg startet på kurs for 2 uker siden, da viste vekta 119,5 og alderen 25.

Nå står nåla på 116,5 men det er fortsatt mye igjen, trenger så mange

"barnevakter" som mulig og fant ut at jeg kanskje skulle skrive her.

 

Har smuglest litt men ved å forplikte meg selv til å skrive litt noen ganger

i uka så kanskje jeg klarer å holde meg selv ennå bedre i ørene. Og hvis

jeg kan skryte hver gang jeg har vært flink kanskje jeg kommer meg på

sats for annet enn å melde meg inn.

 

Pr nå er ting lett, fristes lite og både vann og kaninfor smaker fortsatt godt

men vet det ikke kommer til å fortsette slik, og prøver å forberede meg

selv på det. Sjokolade er min store svakhet, har ikke rørt det på over en uke

nå, litt deilig å innse den begynner så smått å miste taket på meg.

 

Håper noen andre kan få nytte i hva jeg skriver, motivasjon i det som går bra

og kanskje å kjenne seg igjen når det går i oppoverbakke.

 

Så gjenstår det bare å ikke forlate denne tråden før om et drøyt år.....

 

Jeg ønsker meg selv lykke til :D

 

Klem

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar
Gjest MyeMindre

Hei og velkommen inn hit! Er ikke så lenge siden jeg selv startet mitt sunnere og bedre liv og jeg har fått mye støtte her inne. En super gjeng rett og slett. For meg har det vært viktig å skrive her. Da er jeg dønn ærlig og føler at jeg må være det for å ikke skuffe de andre her. De er flinke til å motivere, samt å gi råd og trøste hvis ting ikke går helt rette veien!

 

Håper du vil finne det positivt å skrive her inne, samt å følge med på de andre!

 

Lykke til med din vektnedgang også!

 

Ha en strålende dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen! Jeg har startet 1 oktober, på egenhånd. Har gått kurs og kan opplegget til GR veldig godt, men det er ingen kurs her nå. Skal klare dette lell! Og det gjør du og. Jeg har en egen tråd på siden her om du vil lese...

 

Lykke til videre. 3 kilo på 2 uker er kanonbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Tusen takk for koselig feedback :D Tror dette kommer til å bli gull verdt.

Foreløpig er mine største problem og ikke spise for lite, ligger på 1450-1500 kalorier om dagen og burde ligge på 1900 men det er ukens prosjekt å få det til. Andre ankepunktet er å få igang trimmingen. Var i sommer ferdig med 18 års skolegang og jobber nå første gang for fulltid, og det er slitsomt. Fritiden er det litt for lett å bruke på ting en har lyst til istede for å følge fornuften og trene. Men her må det vel prioriteres om, er ikke vant til at det blir så enten eller med slikt.....

 

Så bilder fra fredagens jobbfest og ble skremt/motivert i dag.... litt trist at jeg har latt det gå så langt egentlig......

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Hei og velkommen hit! Jeg begynte selv den store omleggingen den 24. august og har egen tråd her inne, av samme årsaker som de du nevner. Jeg går ikke på kurs og prøver selv. Med hjelp av disse damene her, så føler jeg at jeg har det fellesskapet et kurs vil gi, samtidig føler jeg det presset det er å skulle rapportere noe!

 

Jeg forstår veldig godt det du skriver om de bildene. Jeg kan heller ikke fatte hvordan jeg kunne la det gå så langt. Kan ikke fatte at jeg ikke stoppet da det "kun" dreide seg om 10- 15 kg. Men det viktigste er at vi har stoppet nå. Fra og med nå skal vekta gå kun en vei og det er nedover!

 

Lykke til med prosjektet ditt. Godt å gi seg selv noen arbeidsoppgaver underveis. Jeg begynte selv å trene nå, samtidig som jeg begynte å jobbe etter 4 år som hjemmeværende/student. I begynnelsen var det tungt, men etterhvert opplever jeg at treningen gir meg overskudd!

 

Gleder meg til å følge deg fremover!

 

Klem fra Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Dagens utfordring blir å koke alt vann som skal drikkes, sukk. Tror det fører til å drikke flaskevann et par dager, men tviler på at det blir like mye som når jeg kan ta det rett fra springen.... Men men er det den største utfordringen så skal jeg vel klare det.

 

Har egentlig en avtale om yoga og styrketrening i dag men er ikke helt motivert så vi får se hvordan det går....

 

Takk for positive tilbakemeldinger, tror dere er akkurat hva jeg trenger :D

 

Jeg går forresten på Grete Roede kurs og tror jeg kommer til å fortsette med det, trenger noen som faktisk ser på vekta for meg, noen jeg ikke kan komme med hvite løyner til. Har heller ikke vekt hjemme, men det ville trolig vært billigere å kjøpt en vekt enn å gått på kurs. For meg er det også litt slik at når jeg har betalt for kurs føler jeg jeg må være flink så jeg får noe igjen for pengene. Det er kanskje en litt dårlig retferdiggjøring av det hele men den har funket til nå i allefall så vi får se...

 

Har noen mer personlige utfordringer som jeg sikkert kommer til å komme tilbake til om jeg tørr, sier det bare nå så jeg ikke kan gå tilbake på det.

 

Mange her inne imponerer meg, dere går turer på fler timer hver dag, hvordan har dere tid til det? :) Good going :)

 

Ha en fin dag!

 

*back to work*

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har bestemt deg for å legge om stilen, så du har kommet til rett sted :D Her er vi mange i samme båt, med de samme tankene og de samme utfordringene. Anbefaler deg å ta turen innom hver dag, det er motiverende og hjelper i alle fall meg til å være flink.

 

Vi er ganske like i vekt vi, jeg starta på 125 etter ferien og veier nå 113. Blir moro å følge deg!

 

Ha en strålende dag! Jeg har forresten også handla vann i dag, kommer sikkert til å gå tomt i butikkene!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her og sier velkommen og som Vilde sier er det lurt å komme innom daglig, for det hjelper deg med motivasjonen, holder deg fokusert på målet ditt.

 

Uansett ønsker jeg deg lykke til. Håper du får en fin og sunn onsdag.

 

Klem fra Trude :D:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Takk for kjempekoselig feedback alle sammen :D Dere er gull verdt!

 

Liten oppsummering av dagen:

 

Vann 3 liter

kalorier ca 1350

Trimpoeng 3,9(yoga og styrke, samt litt gåing)

 

Generelt:

Fin måltidsrytme 5 stykk, litt lite grønnsaker, litt sen middag grunnet trening.

 

Positive ting: Var på butikken etter trening og klarte å la være å kjøpe noe usunt. Hadde laget alt for mye mat til middag men klarte å stoppe før tallerkenen var tom uten problem.

 

Oppdagelse: ris blir ca 3 ganger så tung etter den er kokt.

 

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Morgentanker:

 

Leser stadig her om hvordan folk har jojoslanket før men nå skal de ordentlig i gang, på kurset hører jeg om at en skal forestille seg den tiden en var fornøyd med kroppen sin og at det er ens trivselsvekt.....

 

Jeg har aldri vært der, jeg har aldri jojoslanket, aldri slanket seriøst i det heletatt, og ei heller vært på en vekt med en kropp jeg har vært fornøyd med.

 

Så for meg er dette jakten på noe nytt, en ny plass i tilværelsen og et nytt forhold til meg selv om verden. Jeg vet ikke hvordan jeg ser ut eller føler meg 10kg lettere eller 30kg lettere.... Men jeg har lyst til å finne det ut, selv om det virker som det kanskje er naivt å tro det år på første forsøk....

 

Jeg vet jeg kanskje tilhører den litt yngre garde her og at de fleste er et par år eldre enn meg. Jeg lar meg imponere over alle som har mann og barn og alt det der. Det er en del av livet jeg aldri har sett som mulig for meg pga hvordan jeg er og ser ut.

 

Jeg har egentlig ikke de store ambisjonene om at det skal endre seg selv om jeg går ned 30-40kg, og dere her har på en måte bekreftet det ved at dere har familier så er det ikke kiloene som hindrer meg i det slik jeg har likt å tro. Men trolig noe dypere med hvem jeg er og hva jeg syntes om meg selv. Så tror det for meg blir en ekstra utfordring å akseptere det på siden av å gå ned.

 

Uff nei dette ble kanskje litt for mye utlevering av meg selv her for noen. Litt mer på det praktiske plan så har jeg bedt kurslederen min ta med skrittteller og målebånd på mandag så da kan jeg måle fremgang på ennå fler måter....

 

Ha en fin dag.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en veldig ærlig jente, og personlig synes jeg det er veldig bra. Dette er din side, så her skriver du det du vil, hvis det blir for "tung" kost for noen, lar de være å lese, men det tror jeg ikke. Min erfaring med de andre jentene her inne på disse sidene, er at de er helt fantastiske, og har alltid trøst å gi, gode råd og de motiverer en til å ikke gi opp. Jeg hadde ikke klart dette helt alene, har mange års erfaring med å ikke klare det alene....

 

Du er vel i 20-årene regner jeg med. Hvor mange kg er du? Selv veier jeg 121 og skal ned en god del..., så vi kan følge hverandre et godt stykke på veien tenker jeg, og støtte hverandre når vi trenger det. Det er forresten flere her inne som er i 20-årene. Den ene slankebloggeren er 21 år! Hun heter May og er fra Ålesund.

 

Selv er jeg 40 år, er skilt og har 3 gutter i alderen 10-17 år. Vi bor i Bergen og bor i et lite rødt hus (dukkehus kaller jeg det :) ) med en stor hage rundt. Jeg jobber 40% som helsesekretær og ellers studerer jeg ved UiB. Travle dager kan man si. :D

 

Etter hvert som du blir eldre og får mer erfaring, finner du også mer ut av deg selv og hvem du er. Forhåpentligvis får du mer selvtillit, for jeg tror at du trenger det. Og en dag treffer du nok en som blir glad i DEG og ikke bare det ytre. Hvis du tør vise hvem DU er og hva du står for, er jeg sikker på at det er flere som vil melde seg. Høres jeg ut som en hønemor nå, hehe. En gang mor, alltid mor, pleier jeg å si.

 

Håper du får en fin dag i dag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

*ler*

 

tusen takk :D Du har nok rett, er midt midt i 20 årene(25) og sist mandag på 116,5kg. Har ikke det store behovet eller ambisjonene om at noen skal finne meg og syntes jeg er fantastisk :) Jeg klarer meg selv og slik kommer det nok til å fortsette å være. Noen sier jeg er for selvkritisk men jeg ser på det som realistisk. Et par ting er i allefall sikkert og det er at dette prosjektet kommer ikke til å være vellykket om motivasjonen min er å finne "den rette" eller noe i den dur.

 

Du har og rett i at mitt selvbilde/tillit ikke er blant de beste men for meg er det slik det skal være, noe annet og jeg ville ikke vært meg lenger eller jeg ville vært falsk hele veien igjennom. Jeg prøver å begrense i hvor stor grad folk vet hva jeg tenker om meg selv, for de har en tendens til å reagere negativt og bli engasjert. Det er noe jeg må bli bedre på.

 

Hønemor fikk meg til å smile selv om den triaden med "alle finner seg noen til slutt" vanligvis bare gjør meg oppgitt over at ingen aksepterer at det ikke er for meg.

 

Takk for finfin feedback :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei stinelie:)

Det er bakdelen med å ikke å ha flere år på ræve....denne evinnelige selvtillitten. Men den kommer etterhvert. Men du kommer nok til å forandre deg i denne prossessen du er nå. Du får nok større selvtillit, blir kanskje litt "tøffere" i tryne etterhvert og en del andre positive ting som kommer til å skje. Jeg tror ikke det er noe galt med deg:), så kjæreste får du etterhvert. For det er jo ikke bare utseende det går på, selv om det er viktig i den alderen du er nå. Så en dag står drømmeprinsen der. En som ser deg og ikke kiloene dine, hvis du enda har for mange da;) I denne prossessen her, så er det viktig å prøve å få med psyken også. For den henger gjerne igjen 10-15 kilo siden.

Syntes du virker som ei trivelig jente.

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

:D Hei Rina,

hører stadig rykter om det men har egentlig ikke noe behov for en annen selvtillit enn den jeg har, ei heller en fyr for at livet skal være verdt å leve. Jeg håper indelig det ikke er stort mer enn vekta som forandrer seg egentlig. Liker å tro jeg er meg uansett hva vekta sier og at jeg ikke begynner å tro bedre om meg selv omvendt proposjonalt med vekta :)

 

Mener ikke å undergrave alt du sier, jeg er bare ferdig med å ønske det du skisserer for fler år siden.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å se hva du egentlig skriver, siden jeg ikke kjenner deg, må jeg nærmest føle meg frem. Det er ingen som sier at du SKAL finne deg en, selv må jeg innrømme at jeg har sverget overfor meg selv at jeg skal leve resten av livet alene... Om det blir slik vet jeg ikke. Tror at man vet forhåpentligvis hva som er det rette for en selv, men at man oppdager etterhvert som livet skrider frem (guuuud, det hørtes poetisk ut,haha) at ting forandrer seg, og det gjør du også etterhvert som du blir eldre. Det er uunngåelig, for du får mer erfaring. Jeg ville ikke ha vært 20 år igjen for alt i verden (sikkert noen som tviler nå) men det mener jeg. Da jeg var 20 var jeg supernaiv, blond jente (noen som tenker dum blondine nå??? :) ) som bare ville at noen skulle være glad i meg, det var det eneste jeg ville. Nå i dag har jeg 3 gutter som jeg forguder over alt, har MASSE erfaring, har adskillig mer selvtillit, liker meg selv mer til tross for vekten. Da jeg var 20 veide jeg 58 kg! Og jeg er 175 cm. Nå er jeg 121, så jeg har mer enn doblet vekten min og allikevel liker jeg meg selv mer nå enn da. Hadde overhode ikke peiling på hvem jeg var, og var mer opptatt av at andre skulle like meg fremfor å være opptatt med å finne meg selv. Wow, jeg er dyyyyp i dag. Du får bære over med hønemoren. :D Samtidig, liker jeg ikke den ytre siden av meg selv, jeg er feit, rett og slett og det forandrer jeg på nå, litt og litt.

 

Håper du ikke har sovnet over den laaaaange talen jeg har skrevet. :)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du undergraver ikke det jeg sier i det hele tatt. Å mente ikke at kiloene har noe med HVEM du er. Men man forandrer seg nok uansett om man vil eller ikke...Å det gjør man hele livet. Med eller uten slankekur. Gudskjelov for det:) Kjedelig å aldri forandre seg. leste innlegget på nytt, å skjønner at du tror at lykken for min del er mann og barn. Lykken min er så klart mine 4 gullunger, og har en samboer jeg skal gifte meg med neste høst.:D Men identifiserer meg ikke med mannen min om du skjønner hva jeg mener? For jeg er jeg uansett. Å, om du ikke vil ha en mann i livet ditt er jo det helt opp til deg. For lykkelig er man uansett, så lenge man har tatt egne valg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du undergraver ikke det jeg sier i det hele tatt. Å mente ikke at kiloene har noe med HVEM du er. Men man forandrer seg nok uansett om man vil eller ikke...Å det gjør man hele livet. Med eller uten slankekur. Gudskjelov for det:) Kjedelig å aldri forandre seg. leste innlegget på nytt, å skjønner at du tror at lykken for min del er mann og barn. Lykken min er så klart mine 4 gullunger, og har en samboer jeg skal gifte meg med neste høst.:D Men identifiserer meg ikke med mannen min om du skjønner hva jeg mener? For jeg er jeg uansett. Å, om du ikke vil ha en mann i livet ditt er jo det helt opp til deg. For lykke er jo forskjellig fra person til person. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Nei har ikke sovnet :D Ikke vært så effektiv på jobb heller men det er ikke så mye å gjøre så tror ikke bedriften går under av den grunn.

 

Jeg forstår hva du sier og ser hvordan det er ment, men føler samtidig et er 7 år siden jeg var der det virker som dere kanskje tror jeg er nå. Har innsett en del ting om verden, har sett nok av den og levd i nok av den til å ikke være helt naiv. Jeg har fått langt blondt hår de siste årene men tror ikke det har gått ut over hjernecellene. At jeg med tiden får mer erfaring er vel ikke til å unngå og forsåvidt ingen dum ting heller. Jeg mener ikke å si at jeg alltid kommer til å være alene uansett, for da vet jeg livet kommer og biter meg i rumpa bare for å bevise meg feil. Jeg prøver vel mest å si at jeg er ferdig meg å håpe, ferdig med å tro, ferdig med å forvente, da ikke bare at noen skal like meg men også at jeg skal være i stand til å få den typen følelser. Anyway, er ikke en så stor ting som det kanskje har blitt til her men da det er noe jeg har brukt år på å finne ut er det aknskje ikke noe som får plass på tre linjer :) Og tror det er vel så mye utseende og personlighet som skremmer det motsatte kjønn som det er størrelse :)

 

Håper jeg gav litt mening

 

Klem S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å si hei og håper at du er i full sving med omlegging av kosten.

 

Enig med eve viktig at du er det selv og selvfølgelig skjer det noe med oss når vi blir slankere. Mere selvsikker og tryggere på oss selv. For min del så føler jeg at jeg blir et mye koseligere menneske når jeg nå er på vei ned. På det største altså 135 kg var jeg ikke til å være i samme hus med.

 

 

Stå på videre her inne er vi i alle i samme båt

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Nå er 70 liter rent vann fra buskerud ankommet min leilighet på Grünerløkka og jeg og mine samboere har nok vann å drikke for en stund i allefall :D *happy*

 

Dagen i går var bra matmessig, ble kanskje litt kort tid mellom middag og kvelds men det må være det. Sliter fortsatt med å komme opp i nok kalorier men ellers går det greit, burde kanskje hatt litt mer grøntfor også. Jeg syntes egentlig ikke det er vanskelig å kutte ut alt det usunne, men trørr ikke prøve å innføre noen av tingene med måte ennå, redd for at det fører til at jeg sprekker helt. Men spiste min første rismiddag på en uke i overigår og det var godt, klarte å stoppe før all risen var borte også. Er svak for ris/pasta :)

 

Skulle egentlig på spinning i går men så kom mine foreldre med vann og det utgikk, skal prøve å få trent to ganger i løpet av helga så har det vært en bra uke uansett. Blir spennende å se hva vekta sier på mandag, har mensen denne uka så kan godt være den ikke har gått stort ned, men vet egentlig ikke hvordan jeg er på slikt :)

 

Har begynt med en liten ting når jeg ikke skal trene og det er å gå av trikken 2-3 stopp før mitt egentlige stopp og gå hjem. Er egentlig ganske koselig og så får en sånn fin god samvittighet med det.

 

Mandag skal det kjøpes skrittteller på kurs så kommer det kanskje info om det her også.

 

Går nå tilbake og fører opp datoer og vekter i post nr 1 og kommer til å fortsette å oppdattere den ukentlig i tillegg til å fortelle om den nye vekten her, bare for å lette oversikten litt.

 

Ha en fin dag :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

God mandag morgen, har vært litt stille her i helgen fra min side, hodet har ikke vært helt på rett sted. Vet ikke hvordan denne uka blir på det heller men har i allefall spist og drukket bra, ikke noe særlig trening heller. Satser på at jeg ikke møter de store utfordringene denne uka heller.

 

Min største utfordring er mitt eget hode og å klare å tro jeg er verdt det. Alle sier en må endre livsstil for sin egen del for egen helse osv, men om en egentlig ikke syntes det er noe poeng, at en ikke er verdt nok til å ha det bra.....

 

Nei nok tanker... Ha en fin mandag :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...