Gå til innhold

A long road ahead.....


Gjest stine1982

Anbefalte innlegg

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar

oii så flinkdu er til å trimme, dette må nå gi reslutater.

 

Så fint at du kosa deg på konsert i helga da, ha ei flott uke og så håper jeg å høre fra deg:)

 

Selv skal jeg på kurs i kveld, gleder meg til å få vite hva resutatet blir da.

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan liker du den Nord-Norske naturen? Får du deg noen gå-turer mens du er her oppe? Hvordan har du løst dette med mat/middag?

Håper du får noen fine dager her oppe ihvertfall:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Tusen takk, håper jo det gir resultater men etter denne uka som er nå hvor jeg er på jobbtur og har minimal kontroll over mat og lite trimmuligheter ;)

 

Men blir spennende å se til mandagen igjen :D

 

Håper å få gått meg noen turer her oppe i høstmørket i allefall :D

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Hei, jeg har ikke fått tid eller hodet på rett nok plass til å føre opp alt jeg har spist denne uken siden jeg ikke er hjemme og alt er annerledes enn vanlig men tenkte jeg kunne skrive hva jeg spiste i går her og se om noen hadde lyst til å kommentere eller komme med forslag til forbedringer:

 

Frokost:

 

1 skogsbær yoghurt tine

1 eple

1 glass appelsinjuice

 

Lunsj:

1/2 lys baguett med omelett og salat (skal byttes ut med knekkebrød og makrell i tomat i dag)

 

Mellommåltid:

 

2 knekkebrød wasa sport

makrell i tomat (litt for mye)

 

Middag:

 

hvalbiff

2 poteter

litt salat

(nesten ikke saus, ingen dressing)

 

Kvelds:

 

1 eple

noen pistasjnøtter.

 

Hva tror dere?

 

Ble ikke mer trim enn 15-20 min tusling til og fra jobb og der vi spiste middag....

 

Her i nrod regner det og blåser og et par modige blader holder seg fortsatt fast til trærne utenfor. I morgen kveld bærer det hjemover igjen og til min mors bursdag, det blir artig på en utfordrende måte ;)

 

Ha en fin dag folkens :D

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Tror dette virker ganske fornuftig jeg!

 

Det eneste jeg kanskje ville byttet ut er den lyse baguetten, hvis du f.eks kan få tak i grov baguette(men det har du sikkert tenkt på). Ellers synes jeg du kanskje kan spise litt mer til frokost, ta ett knekkebrød i tillegg. Virker som en sunn og god middag:)

 

Håper du har hatt noen fine dager i nord!

 

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Hei, ja var litt skuffet når jeg kom i kantinen her og det ikke fantes noe mat som var var mørkere enn min vinterbleke mage ;) Så i dag blir det å tusle hjem og spise knekkebrød istede.

 

Vet jeg burde spise mer til frokost men jeg syntes jeg er flink har ikke spist frokost på så lenge jeg kan huske og syntes egentlig mat så tidlig om morgenen er småkvalmt så tar det litt et skritt av gangen. Men målet er å få i meg noe brød/knekkebrød etterhvert :D Er ikke den som har best tid om morgenen heller egentlig :D

 

Takk for positiv tilbakemelding. Godt å vite noe andre enn meg er enig i at jeg ikke har skeiet helt ut på tur :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest california

Jeg har hele livet slitt med overvekt men det toppet seg da jeg var hos doktoren i slutten av september og den viste 140 kg!! jeg skjemdes men istedet for å trøste meg med unnskyldinger tok jeg tak og satte igang. Jeg tror ikke på raske løsninger og diverse rare kurer(spis kun fett eller proteiner, shakes og div) men livstilsendring med et kosthold hele familien kan leve med.Jeg har tatt av nesten 5 kg og denne gangen har jeg spist mer enn jeg noen gang har gjort, jeg sier til meg selv "jeg er ikke på slankekur men på livstil kur"Hadde likt det gikk fortere men vet av erfaring at dette ikke nytter i det lange løp. Stå på og drikk masse vann, det hjelper utrolig..får du sug etter noe godt, ta deg ananas i egen juice eller litt kraftsuppe. Det hjelper meg, plus at jeg er blitt helt kanin på snakcs gurøtter!!!

Hold kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Jeg har hele livet slitt med overvekt men det toppet seg da jeg var hos doktoren i slutten av september og den viste 140 kg!! jeg skjemdes men istedet for å trøste meg med unnskyldinger tok jeg tak og satte igang. Jeg tror ikke på raske løsninger og diverse rare kurer(spis kun fett eller proteiner' date=' shakes og div) men livstilsendring med et kosthold hele familien kan leve med.Jeg har tatt av nesten 5 kg og denne gangen har jeg spist mer enn jeg noen gang har gjort, jeg sier til meg selv "jeg er ikke på slankekur men på livstil kur"Hadde likt det gikk fortere men vet av erfaring at dette ikke nytter i det lange løp. Stå på og drikk masse vann, det hjelper utrolig..får du sug etter noe godt, ta deg ananas i egen juice eller litt kraftsuppe. Det hjelper meg, plus at jeg er blitt helt kanin på snakcs gurøtter!!!

Hold kontakten.[/quote']

 

Kjenner meg godt igjen, foruten at min lege ikke har hatt noe med min vekt å gjøre og jeg hadde en litt annen men for meg trolig like traumatisk veiing på første kursdag på grete roede. Jeg syntes det er litt lett å si "jeg vil aldri gå tilbake" allerede nå etter 3,5 uker men det føles slik, jeg er mer våken, mer opplagt, mindre negativ og generelt et bedre menneske. Jeg har alltid vært glad i vann så drikker stort sett ikke annet men nå er jeg oppe i 3-4 liter på jobbedagene i allefall. Jeg har vært igjennom en knaskerøtter periode og er nå inne i en plommeperiode. Litt periodespiser her gitt... :D Ellers er fersk ananas herlig herlig å unne seg iblant og pistasjnøtter ;) Sjokolade var min store lidenskap og jeg har ikke rørt den på 3 uker 3 dager nå og det frister ikke mer enn at det går greit å holde seg unna :D

 

Det føles som om dette er permanent, og ikke noe bare for nå. Savner å kun spise pasta med pesto og parmasan til middag... :)

 

men nå lunsj..

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

:) Da var jeg tilbake i hovedstaden :) Litt deilig å komme i vanlig gjenge igjen, selv om jeg også har vært flink på tur, ikke på trim men på mat. I dag er det hjem til mor for hennes bursdag... Første gang jeg har vært hos opphavet siden jeg startet dette kan bli spennende....

 

Tips: Jeg tar med meg en pakke med 8 kokosboller fra den lille kokosbollefabrikken. En kokosbolle 47kalorier.... :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Kokosbollene finnes i allefall to steder i Oslo, maridalsveien på Torshov/Sagene og rett ved sannergata bussstopp på Grünerløkka. Samt at de selges fra et sted i Moss. De egner seg for frysing også :)

 

Hjemme er bra men trives på tur jeg, savner å reise nå som jeg jobber, har alt for lite fri :) Har vært to ganger i India siste året og Praha og Barcelona....... Tror neste blir Budapest og Mexico/Cuba. :) *glede seg*

 

Noen fler her som liker å reise? Hvor har folk vært?

 

Her er min liste:

 

Helsinki, Finland

St. Petersburg, Russland,

Krakow, Polen

Lite sted i nord, Polen

Div steder, Sverige

Mer eller mindre hele, Danmark

Berlin, Tyskland,

Brüssels, Belgia

Werchter, Belgia

Leüven, Belgia

Amsterdam, Nederland

London, Storbritania

Bath, Storbritania

Oxford, Storbritania,

Paris, Frankrike

Porto, Portugal

Lisboa, Portugal

Algarve, protugal

Barcelona,Spania

Wien, Østerrike

Zagreb, Kroatia

Alt nord for Napoli, Italia

Chios, Hellas

Luxemburg, luxemburg

New Delhi, India

Agra, India

Faridabad, India

Beijing, Kina

Xi'an, Kina

Dengfeng, Kina

..........

 

 

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å reise :)

Blir litt begrenset for en barnefamilie, men nå har jeg 2 turer å se fram til faktisk! Skal til Roma om noen uker, også venter Barcelona med venninner i mai :)

 

Imponerende liste du har forresten!

 

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

velkommen tilbake fra nord. hehe

imponerende reiseliste!! blir litt misunnelig ja! det er kjekt å reise og skulle ønske jeg hadde god nok økonomi til det. jeg og gubben holder på med et spareprosjekt hvor vi legger alle småmynter vi har på en diiiger colaflaske. hittil har vi 9000 kr. vurderer å reise til Kina eller USA. jeg har lyst til australia men det er ikke han så begeistret for... kanskje det blir en tur til praha neste år..får se..

 

kjekt å komme hjem og få skikk på trimmen da? lykke til i din mors bursdag!! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Det er så fint å reise :)

Blir litt begrenset for en barnefamilie' date=' men nå har jeg 2 turer å se fram til faktisk! Skal til Roma om noen uker, også venter Barcelona med venninner i mai :)

 

Imponerende liste du har forresten!

 

Hilde[/quote']

 

 

Ohhhh to herlige byer :) Roma er sjarmerende og deilig så lenge en holder seg unna de verste turistfellene..... Og det er obligatorisk med is uansett årstid og kaloriinnhold. Barcelona har en herlig kombo mellom by og strand, jeg holdt meg unna stranda men det er et fint fort på en høyde hvor det er god trim å gå opp :) Eller en rundtur i gaudihagen er og å anbefale

 

*misunnelig*

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
velkommen tilbake fra nord. hehe

imponerende reiseliste!! blir litt misunnelig ja! det er kjekt å reise og skulle ønske jeg hadde god nok økonomi til det. jeg og gubben holder på med et spareprosjekt hvor vi legger alle småmynter vi har på en diiiger colaflaske. hittil har vi 9000 kr. vurderer å reise til Kina eller USA. jeg har lyst til australia men det er ikke han så begeistret for... kanskje det blir en tur til praha neste år..får se..

 

kjekt å komme hjem og få skikk på trimmen da? lykke til i din mors bursdag!! klem

 

Hei, syntes ikke den er så imponerende egentlig, har bare tatt de mulighetene som byr seg :) 9000 er da nok til 6 uker i India for eksempel inkl flybillett :) Er selv ikke så fascinert av australia og usa, litt for likt hjemme egentlig.

 

Trimmen er vel på plass i den forstand at jeg skal trene i drammen i morgen formiddag og i Oslo søndag formiddag og jeg tror jeg skal ta med meg lillesøster og gå tur i kveld :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Har det faktisk gått så lang tid.... Litt imponert og litt skremt over hvor fort tiden går.

 

Som sagt har jeg vært hjemme hos opphavet i helgen, og det gikk faktisk overraskende bra.

 

Grillet kylling (min søster fikk skinnet) med litt ris og mye salat på fredag. Knekkebrød, salat og en bedre biff med masse grønnsaker på lørdagen, gjorde meg nesten ikke noe at de andre satt og spiste fløtegratinerte poteter og saus

 

Har også klart å snike inn litt trening spinningtime i dag og i går og turer begge dagene, så er vel oppe i 12 trimpoeng likevel :)

 

Utskeielsen ble et halvt glass vin og to "sunne" kokosboller. :)

 

Ohh og jeg fikk forsinket bursdagsgave fra min mor, den nydeligste store store skinnbaggen. Satt ned fra 1799 til 799 *happy girl*

 

Nå skal jeg snart ned på det økologiske bakeriet og kjøpe litt brødmat og innom Sultan og kjøpe en halv ukes grønnsaker og frukt :) Kanskje sette meg på parkteateret med en kopp kaffe?

 

I kveld er det konsert, Arcade Fire i Spektrum..... Blir gøy, aldri vært på konsert i spektrum før.

 

Ha en fortsatt fin helg.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Så flink du har vært!

 

Og HELDIGGRIS - jeg vil også på Arcade Fire konsert! Så de på Hovefestivalen, og de er virkelig genial! Kos deg masse! Håper du får en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda ukene går fort. Det er så deilig å lese i bloggen din nå. Du virker som ei mye gladere jente. Du er full av energi og så positiv. Du er jo bare så flink med både mat og trening. Blir faktisk imponert nå jeg.

Fortsett sånn dette går din vei

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Joda ukene går fort. Det er så deilig å lese i bloggen din nå. Du virker som ei mye gladere jente. Du er full av energi og så positiv. Du er jo bare så flink med både mat og trening. Blir faktisk imponert nå jeg.

Fortsett sånn dette går din vei

 

Klem Lena

Hei Lena....

 

Har egentlig ikke tenkt på meg selv som noe gladere, mer energi ja, mer hektisk hverdag og mindre tid til å tenke.... Men det vil vel vise seg om det er permanent eller ei :) har bare blitt 14 trimpoeng denne uka så å si jeg er så flink er vel en overdrivelse. Men takk likevel.

 

Nå er det snart natt så sov godt :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Så flink du har vært!

 

Og HELDIGGRIS - jeg vil også på Arcade Fire konsert! Så de på Hovefestivalen' date=' og de er virkelig genial! Kos deg masse! Håper du får en fin kveld![/quote']

 

 

Det var en HERLIG HERLIG HERLIG konsert :) Synd det ikke var mer folk men stod og så bra og energien var det ikke noe å klage på :) ikke utalget av låter heller. Bare synd det var i spektrum, blir ikke ordentlig god lyd der... Sitter nå og vurderer cocorosie på rockefeller neste helg :)

 

God natt

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Ja det er jeg som er barnslig for tiden..... Litt sånn sosial avesjon. Fikk nei til at en venn ville være med på konsert uten grunn og får med en gang lyst til å avlyse middagen vi hadde avtalt i morgen.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Hei folkens,

 

Var på kurs i går og hadde gått ned 1kg, så da ligger jeg i rute til å gå ned ca 6kg dette kurset, egentlig helt greit ;) men blir en dyr fornøyelse om jeg skal fortsette i dette tempo og ta kurs hele veien. Så vi får se.

 

Begynner å innse jeg gjør noe på jobb for nå begynner folk å ringe meg for å finne ut av ting.... litt kult egentlig. Men jeg må vel være flink nå og jobbe litt.

 

Skrives snart

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en kilo ned! For meg går det ganske trått om dagen - og jeg har derfor startet på reductil. Har ikke tro på at det løser alt, men håper det holder forbrenningen oppe i drift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...