Gå til innhold

A long road ahead.....


Gjest stine1982

Anbefalte innlegg

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar
Gjest MyeMindre

Hehe! Hadde på følelsen av at det kunne høres ut som jeg prøvde å frelse verden! Tror kanskje mine venner hadde ledd ganske bra, hvis de hadde lest det slik!

 

Vet du hva? Jeg tror du har mer i vente i livet enn du er klar over!!

Hang along and you will find out - er vel egentlig det eneste jeg kan si. Hadde kunne blitt veldig rik hvis jeg kunne sagt fremtiden til folk altså - men er nok ikke så heldig!

 

Over til noe annet...

 

Hva gjør du egentlig? Jobber, studerer? Ingen av delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

For meg har overvekten ført til at jeg har fått en del problemer, både fysisk og psykisk. Jeg føler meg klumpete og stor i de fleste sammenhenger, klær er ikke lenger morsomt å kjøpe- kun en nødvendighet. Skal jeg i sosiale sammenkomster, føler jeg meg som en kjempe. Ser jeg bilder av meg selv blir jeg sjokkert over at jeg er blitt så enorm, jeg er blitt så feit at jeg skjemmes over meg selv. Alle disse problemene har dukket opp pga overvekten min. Disse gjør at selvfølelsen min er dårligere enn den var tidligere. Jeg regner derfor med at når jeg nå når normalvekta mi så vil selvfølelsen min stige, ikke bare fordi jeg er slank, men fordi jeg har nådd et mål jeg har jobbet for. Jeg vil føle meg sprek og slank, det vil bli mer moro å kjøpe klær og i sosiale sammenhenger vil jeg ikke lenger føle at jeg skiller meg ut med overvekten min.

 

Jeg forventer ikke at jeg skal få flere venninner av å bli slank, jeg forventer ikke at bankkontoen min skal vokse av at jeg er normalvektig og jeg forventer slett ikke en problemfri hverdag. Men jeg ser altså at en del av de problemene som jeg idag ser helt klart er knyttet opp mot overvekten, vil forsvinne den dagen jeg er normalvektig!

 

Jeg er enig med myemindre her; vi har fått tildelt ett eneste liv (dersom man ikke tror på et liv etter døden vel og merke) Jeg er opptatt av at hvert menneske skal ha et godt liv, få så mye som mulig ut av livet! Det er i mine øyne trist dersom man bare sløver seg gjennom livet uten å evne å gi det mening, uten å fryde seg over at man faktisk er til. De gangene jeg fryder meg mest er når jeg tar noen sjanser, føler at jeg mestrer noe, prøver noe nytt og har mange gode venner rundt meg!

 

Du skriver at du ikke er negativ og at du er tankefull, men jeg synes mange av tankene dine har et negativt fortegn, spesiellt med tanke på til ditt forhold til andre mennesker. Mulig jeg leser ting inn i det du skriver som ikke er der, altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

*kremt* så mye som jeg er her så skulle en kanskje tro jeg ikke gjorde noen av delene :) Men jeg er "ferdig" sivilingeniør og jobber som SAP HR konsulent på Skøyen for tiden. Skriver "ferdig" fordi jeg har igjen en eksamen jeg skal ta i desember, men det blir ved siden av jobb så tells ikke helt :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Høres spennende ut! Må ha vært ganske god på skolen du da - som er siv.ing!! Imponert!

Selv er jeg student. Er ferdig med bacheloren til sommeren, men blir vel mer studier etter det, kommer sikkert til å bli evig student jeg! Egentlig trives jeg ganske godt i denne student-tilværelsen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

ooohhhh, skummelt!

 

Men samtidig tror jeg at du vil få en fin tur hvis du reiser! Ganske vanskelig valg egentlig! Støtter deg uansett hva du kommer til å velge! Men tenk på det - hvor ofte vil du ha mulighet til å reise på spa-hotell?!

 

klem fra MyeMindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
ooohhhh' date=' skummelt!

 

Men samtidig tror jeg at du vil få en fin tur hvis du reiser! Ganske vanskelig valg egentlig! Støtter deg uansett hva du kommer til å velge! Men tenk på det - hvor ofte vil du ha mulighet til å reise på spa-hotell?!

 

klem fra MyeMindre![/quote']

 

hva gjør at du syntes det er skummelt?

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Julebord! Mange fristelser... Mye deilig usunn mat der!

:) Tror jeg skal komme meg greit unna det egentlig, bare å ha med knekkebrød det.

 

Mine lister er som følger:

Negativt:

 

- Tvangssosialisering

- Transport må organiseres selv

- Eksamen tirsdagen etter

- Ikke mulighet til å velge mat selv

- Alle har med seg partnere

 

Positive:

 

- Ikke falle utenfor i samtalene dagen etterpå.

 

Noe jeg har glemt?

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Hvordan snu negativt til positivt:

 

- Tvangssosialisering: Kan jo bli kjent med noen nye mennesker?! Og, som du skriver selv, du vet hva de andre snakker om dagen etter!

 

- Transport: Det ordner seg alltid(klarte ikke helt å snu den, men etter min mening ikke det største problemet)

 

- Eksamen tirsdagen etter: Alle vet at man trenger å få tankene bort fra bare lese, lese, lese i eksamensperioden - noe du har en ypperlig mulighet til da!

 

- Ikke mulighet til å velge mat selv. Det er kanskje koldtbord, og da er det bare å velge de mindre usunne tingene. Hvis det ikke er det, så får du f.eks spise knekkebrød eller noe før dere går til middag, så er du ikke så sulten! Også må du jo få lov å unne deg noe ekstra godt selv om du er på denne sunne veien, det er jo en livstilsendring - ikke en diett!

 

Alle har med seg partnere: jeg er ganske sikker på at du ikke er den eneste single der - og isåfall hva gjør det? Du skal ikke på en sjekketur uansett vel?

 

 

Damn, skjønner ikke helt hvor all denne positiviteten kommer fra, men liker den altså!

 

Og ett annet pluss: du har ett mål du kan strekke deg etter, si at du som mål f.eks skal gå ned 2 kilo fram til julebordet eller at du ikke skal spise sjokolade eller ett eller anna mål du setter deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Hvordan snu negativt til positivt:

 

- Tvangssosialisering: Kan jo bli kjent med noen nye mennesker?! Og' date=' som du skriver selv, du vet hva de andre snakker om dagen etter!

 

- Transport: Det ordner seg alltid(klarte ikke helt å snu den, men etter min mening ikke det største problemet)

 

- Eksamen tirsdagen etter: Alle vet at man trenger å få tankene bort fra bare lese, lese, lese i eksamensperioden - noe du har en ypperlig mulighet til da!

 

- Ikke mulighet til å velge mat selv. Det er kanskje koldtbord, og da er det bare å velge de mindre usunne tingene. Hvis det ikke er det, så får du f.eks spise knekkebrød eller noe før dere går til middag, så er du ikke så sulten! Også må du jo få lov å unne deg noe ekstra godt selv om du er på denne sunne veien, det er jo en livstilsendring - ikke en diett!

 

Alle har med seg partnere: jeg er ganske sikker på at du ikke er den eneste single der - og isåfall hva gjør det? Du skal ikke på en sjekketur uansett vel?

 

 

Damn, skjønner ikke helt hvor all denne positiviteten kommer fra, men liker den altså!

 

Og ett annet pluss: du har ett mål du kan strekke deg etter, si at du som mål f.eks skal gå ned 2 kilo fram til julebordet eller at du ikke skal spise sjokolade eller ett eller anna mål du setter deg![/quote']

 

Jeg ser alle poengene dine, føler bare jeg er i veien på sosiale ting. Transporten ordner seg alltids er bare lettere å la være. Mat og alkohol skal jeg alltids klare meg greit med.

 

Har en sertifiseringseksamen 22 november og julebord 15-16 desember og eksamen 18. Med kun mullighet til å lese på kvelder og i helger.

 

Så alt i alt er spørsmålet om det er verdt det....

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Er enig med deg i det med eksamen kanskje er litt vanskelig!! Vet ikke helt hva jeg skal si om det! Det må du nesten finne ut av selv, det er du som kjenner deg selv best!

 

Keep me updated!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Klaging! Nei, føler ikke at du bare gjør det! Det er din tråd og da skal du få lov til å klage så mye eller lite du bare måtte ønske. Det er deilig å få ut tanker - og hvis de er negative så får de bare være det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Good good, håper ikke resten syntes det heller da.

 

Sitter nå og ser på klokka og vet jeg har 25 min igjen til jeg ikke kan avbooke spinningtimen min lenger.... Trente både i går og i overigår så har litt lyst til å droppe det men...

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

I dag var tredje dag på rad med trening :) Ganske deilig og litt slitsomt. Er alene hjemme nå, har to samboere men ingen av de er her. I dag var det spinning i 45 min og så fant jeg hva jeg tror er en sånn elipse maskin og stod på den i 10 min. Utrolig deilig, sliter med anklene mine så når jeg kunne bli sliten uten å få vondt i føttene først var det en god ting. Nå tror jeg jeg skal finne meg noe godt og se en episode med noe koselig. Kanskje Private Practise, en spinnoff serie fra greys anatomy. :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Siste dag i jobbuka, føler faktisk jeg har klart å gjøre noe meningsfylt denne uka. Og det er fremgang :)

 

I kveld er det konsert så tror jeg skal ta treningsfri, skal bli litt deilig selv om jeg syntes det er godt å trene. Noen som vet som kaloriene som regnes ut i arbeidsboka her, de vi får treningspoeng for, er basert på vekt? Altså hvorvidt en person på 120kg bruker mer kalorier på 40min spinning enn en på 60kg.

 

Kjøpte en sånn liten koffert en kan ta med inn på flyet i går, søt liten en metall/grå på utsiden og rød inni, Carlton. Ja jeg er glad i vesker og sko og alt slikt. Deilig å bruke penger på ting som ikke går inn i munnen og som ikke trenger å eksister i riktig størrelse.

 

Håper alle har en fin fredag :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Så artig, da er det jo litt mer realistiske tall som kommer opp. Noen som har gode forslag til hva en kan putte inn som substitutt for elipsemaskin?

 

I kveld er det tom mcrae konsert og på søndag Travis, tror det kan bli en fin fin helg :) Håper å få sneket inn to treninger og vask av leilighet, men er vel egentlig fornøyd om jeg får inn en til. Er yoga på lørdag :)

 

Jeg finner aldri akkurat det jeg spiser i arbeidsboka her og de tingene jeg spiser generelt har litt fler kalorier enn hva jeg putter inn her så selv om regnskapet her sier 13-1500 så tror jeg jeg ligger mye nærmere min 1900 enn det det ser ut som. Vet ikke om jeg narrer meg selv her eller.....

 

Caroline på nabopulten her er hjemme i sverige og flytter i dag så jeg har fått låne blomstene hennes og har de på pulten her. Er koselig med blomster gjør at jeg smiler....

 

En liten ting som frustrerer meg for tiden: Magen er så i veien når jeg trener.... og rumpa gjør vondt på sykkelsete...

 

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

jeg bruker å sette det på rask stavgang selv om de kaloriene som kommer opp da ikke stemmer med pulsklokken. men blir jo mer sliten av 20 min med ellipsemaskinen enn 20 min med stavgang...så...vet ikke helt jeg,.. noen andre som har forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Stavgang ja det kan jo være noe liknende selv om jeg følte armer og ben flagret litt mer til alle kanter på elipsemaskinen :) Men likte det.

 

Hvor lenge holder du vanligvis på med den?

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Hei folkens.

 

Har vært litt dårlig til å svare på andres tråder i det siste, har vært litt mye å gjøre på jobb og utenfor. Har til nå denne uken klart over 20 trimpoeng, litt stolt. I går var det konsert med ei venninne og venner av typen hennes, klarte å begrense meg til 1 glass vin og 3 chillinøtter, så der gikk vel halve ukens rasjon med "kosemerker". Er utrolig deilig å ha kommet igang med trening, merker jeg smiler mye mer og generelt er lettere til sins. I morgen er det nok en konsert, regner med å klare å begrense meg til et glass vin da også selv om vi skal ut og spise først. Tror jeg skal prøve å få noen til å være med å dele en halv and servert som pekingand, da slipper jeg unna den fristende risen og det er kjempegodt :) Bare synd en må være to for å bestille det.

 

Utenfor vinduet er det relativt grått i dag men var deilig å tusle rundt i nærområdet i en time etter yogaen. Var innom Sultan(grønnsakshandler) og kjøpte det jeg trenger av slikt for helgen og innom en herlig liten butikk som heter Purpur og brukte resten av kontantene jeg hadde på meg. Forelsket med helt i et lite nattbord/komode til 2500kroner.... *sukk*

 

Ha en fortsatt fin helg folkens.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Hei folkens..

 

Er litt dårlig på å skrive og oppdatere her inne for tiden, føler meg litt småslem pga det men lover å prøve å bli bedre igjen. Helgen har vært herlig med konsert både med Tom McRae og Travis, kjempekoselig. Ble totalt 2 glass vin så er egentlig fornøyd med den insatsen.......

 

Og gjett hva, jeg klarte å få til over 20 trimpoeng forrige uke ;) *stolt*

 

Sitter nå og ser ut på norsk natur og en liten fjellknaus, stor forskjell fra Grünerløkka kan en si, men samme gråe vær :D

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...