Gå til innhold

A long road ahead.....


Gjest stine1982

Anbefalte innlegg

Gjest MyeMindre

Så flink du er Stine. Tror du får en del mer tp enn meg denne helga. Men føler ikke at jeg kan ta meg tid til trening, da jeg skal levere bacheloroppgaven på mandag, så må nesten fokusere 100% på den, huff!

 

Man føler seg mue bedre etter en treningsøkt, ikke sant?

Har planlagt å få tid til en del økter selv neste uke, så da får du mer konkurranse gitt! Hehe.

 

Regner du ut antall kcal forbrent her på vektklubben eller har du pulsklokke. Jeg bruker det som er her inne, plus det som kommet opp på pc'n på Spenst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar
Gjest stine1982
Så flink du er Stine. Tror du får en del mer tp enn meg denne helga. Men føler ikke at jeg kan ta meg tid til trening' date=' da jeg skal levere bacheloroppgaven på mandag, så må nesten fokusere 100% på den, huff!

 

Man føler seg mue bedre etter en treningsøkt, ikke sant?

Har planlagt å få tid til en del økter selv neste uke, så da får du mer konkurranse gitt! Hehe.

 

Regner du ut antall kcal forbrent her på vektklubben eller har du pulsklokke. Jeg bruker det som er her inne, plus det som kommet opp på pc'n på Spenst![/quote']

 

Jeg bruker det som står her inne :( har pulsklokke og tenker å begynne å bruke den igjen så det kommer sikkert til å variere :)

 

Har gått mye i dag. Opp klokken ni for å møte ei venninne 10 for frokost så var det market i bogstadveien frem til yoga klokken 1230 på ila, så en snartur hjemmom for litt jobbing og middag før det bar til Ikea via bogstadveien for å kjøpe fler putevar til damask sengetøyet jeg kjøpte tidligere, tok tbanen ut så det ble en fin liten gåtur å komme ned til Ikea. Tusling på ikea i en drøy time før det ble buss inn til byen igjen og jakt på et utested vi ikke riktig viste hvor var, for et glass vin og så en del tusling igjen på jakt etter en trikk.

 

Og her sitter jeg med en omelett og relativt god samvittighet for dagen. Foruten den isen jeg kjøpte på vei hjem men som ikke er spist bare puttet i fryseren :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Ting går faktisk helt greit :( Fortsatt vanskelig å komme seg på trening, men løper velvillig etter trikken for tiden så det er jo noe :) Merker det er litt mer stuff i livet mitt nå men jeg trives så skal få det til å gå likevel :) Skal ta en spinningtime i dag og yoga i morgen og torsdag. Ikke det mest utslitende men noe jeg har Masse igjen for

 

Maten går det egentlig greit med, kanskje litt mye karbohydrater, ble sushi et par ganger i helgen. Prøver egentlig å holde meg ganske unna karbohydrater så må være flink i ukedagene :) Gleder meg til å gå på vekta på fredagen. wow trodde aldri jeg skulle si det

 

Lykke til jenter

 

Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Banne litt og konkludere med at dette ikke kan være en ordentlig veiing... 4,1kg opp i løpet av en uke...

 

Ja vi får se i morgen om det var dagens eller forrige ukes måling som var på bærtur...

 

Måling var rett etter middag og trening men likevel alt for mye, men kan være forrige uke som var på bærtur hadde jo ikke veid meg på 2 mnd da ;) ja ja får se i morgen

 

Nettopp kommet hjem fra spinning og veiing og er nå på vei til yoga.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svinger veldig i løpet av 1 uke. Faktisk kan vekta vise over 4 kg mer bare 3 dager etter at jeg veide meg. Forrige uke landet jeg på 101,2,etter 3 dager var den på 104,3???!!! Ikke det at jeg skjønner noe av det,men likevel,på veiedag går jeg ned likevel,selv om jeg er like pessimist hver uke.

Denne uka derimot,tviler jeg sterkt på at det blir noe nedover på meg.Jeg har vært altfor dårlig i forhold til søtt,det behovet har vært utroooolig sterkt!!!.

Lurer muligens på om det henger sammen med at det går litt lenge imellom lunsj og middag.Spiser lunsj kl 11 og middag kl 17.Imellom dette spiser jeg et mellommåltid som er et eple.Dette blir kanskje litt lite,for det er på denne tiden,rundt 3-4 tida at jeg får skikkelig sukkersug.Må nok finne på noe annet her ja....Forslag????

 

HJEEELP!!!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marimeg

de sier at grunnen til at man bare skal veie seg en gang i uken max er fordi veien vil svinge veldig.,. Derfor er det ingen vits å se på den hver dag! Du burde nok spise et større mellommåltid. jeg bruker å ta med iallefall en yoghurt, noen ganger en brødskive, og frukt. Skal jo spise et måltid hver tredje time.. Tror ikke et eple alene er nok til det.. Da får iallefall jeg problemer med å spise nok kcal;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Da var jeg ferdig med yoga og jeg sitter her klar for å planlegge helgens trening ;) tror jeg skal hoppe på vekta i morgen også for å se hva den sier da også for moroskyld :) Ellers får jeg bare jobbe meg ned igjen fra 110 istede for 106..

 

burde kanskje bli flinkere til regelmessige måltider, nå blir det småspising hele tiden men sunt og riktig kalorimengde så skulle ikke tro det gjorde så mye

 

Klem S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

ny uke nye muligheter

 

Jeg er rød rød rød, godt solbrent etter en tur på stranda i går... ;) For første gang på 3 år vel og merke. Er egentlig litt fornøyd med det. Spiser bra for tiden, eneste lasten jeg tillater meg er is. Ellers blir det litt mye frukt er jeg redd. Men holder meg nesten borte fra karbohydrater så skal bli spennende å se til helga hvordan det står til med vekta. Skal egentlig på spinning i dag men er rød og øm så vet ikke om det blir litt vel mye smerte... :) Eller om jeg bare lager unskyldninger for meg selv.

 

Hmm snart ferdig på jobb for i dag i allefall :) Og i dag skal jeg unne meg sushi selv om jeg vet det ikke er bra :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marimeg

Bare tenkte jeg skulle si ifra at hvis du mener å holde deg borte fra karbohydrater kan du vell ikke spise mye frukt heller? eller blander jeg med noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny uke nye muligheter

 

Og i dag skal jeg unne meg sushi selv om jeg vet det ikke er bra ;)

 

S

 

Hei, kom over dette og tenkte jeg må gi deg en ting mindre å ha dårlig samvittighet for! Sushi er veldig sunn mat! Det er fisk, det er rent og naturlig og lite fett annet enn det som naturlig er i den fete fisken (som også er sunt!)

I GR-kursbok 2 står det også oppskrift på sushi, så dette er ikke noe som Grete fraråder :)

 

Maki sushi har 55 kcal per bit, nigiri sushi husker jeg ikke i farten, men mener det står en oversikt over kaloriinnholdet på nettsidene her.

Jeg har spist sushi flere ganger i løpet av kurset, og det har gått veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Hei' date=' kom over dette og tenkte jeg må gi deg en ting mindre å ha dårlig samvittighet for! Sushi er veldig sunn mat! Det er fisk, det er rent og naturlig og lite fett annet enn det som naturlig er i den fete fisken (som også er sunt!)

I GR-kursbok 2 står det også oppskrift på sushi, så dette er ikke noe som Grete fraråder :)

 

Maki sushi har 55 kcal per bit, nigiri sushi husker jeg ikke i farten, men mener det står en oversikt over kaloriinnholdet på nettsidene her.

Jeg har spist sushi flere ganger i løpet av kurset, og det har gått veldig fint.[/quote']

Takk for feedback :D jeg vet sushi i seg selv ikke er usunt, men jeg kjører lavkarbo for tiden og da er risen i sushi en ganske stor utskeielse :) Selv om det er en jeg unner meg. Var kjempegodt og jeg har stadig lyst på mer. Nå sitter jeg på kurs mens jeg vet de på jobb har sushi til lunsj i dag, litt misunnelig.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Dette er en frustrasjonspost, jeg gikk nesten på vekta etter trening i dag. Siste uka har jeg vært kjempeflink eneste synden har vært litt is og kanskje litt for få kcalorier. Trent 6 av 7 dager og spist gjevnt utover dagen og mest tidlig på dagen. Men nå jeg gikk på denne vekta på sats i dag (jeg hoppet av før den stoppet helt) så det ut til at den skulle stoppe 3 kg over det den var for ei uke siden. Og for de som har lest litt her vet at den forrige uke var 4kg over det den var uka før. Så nå er jeg provosert, frustrert og irritert og veldig nysgjerrig på hva som kan være årsaken til dette. Eneste jeg kan komme på er at jeg spiser for lite men jeg kan forstå det får en til å stå stille men ikke at en skal gå opp så mye av det. Den andre teorien er at det er en dårlig ide å veie seg på ettermiddagen men det skal ikke ha så store utslag uansett. Og den tredje teorien er at vekta på sats er fucka...

 

Ja ja får gi det en uke til og slenge på mer sunt fett fordi jeg ikke spiser så mye karbo og se om det er noen ordentlig endring.

Så vurderer jeg morgenspinning i morgen og da veie meg før jeg starter, det bør være en sakelig vekt å gå utifra :)

 

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charka

Jeg har erfart at man kan gå opp når man spiser forlite,jeg gikk opp ca2kg når jeg lå for lavt i kcal.

Det kan også være at du har noe mer vann i kroppen når det er så varmt.Vet mange som plages med det.Men ikke gi opp,drikk mye,og spis nok så går du nok ned igjen.

Du er jo så godt i gang,og er så flink med trimmen.Vei deg til samme tid hvergang,det var et råd jeg fikk.Ha en kjempe fin helg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Jeg bestemte meg før jeg dro på trening i dag at jeg ikke skulle la ei slem vekt bestemme over meg så jeg skulle gå på den i dag også. Og etter litt om og men med å få skrudd den på gikk jeg på og den stoppet på 0,3kg, ja 300g. så kom en av instruktørene inn og sa jeg ikke helt skulle stole på den vekta, fordi den viste 20kg mer iblant og generelt bare var på tur. Tro jeg var lykkelig hele spinningtimen etterpå :) Men det betyr jo at jeg ikke aner hva jeg veier eller hvorvidt jeg går opp eller ned men akkurat nå er det mye mye bedre enn å ha gått opp 7kg av å slanke seg i 2 uker :D Nå er det en dusj og så på besøk til typen, måtte bare dele dette med dere :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vil bare komme innom og hilse på deg, vet ikke om du husker meg men jeg pleide å komme innom daglig i hele høst og frem til januar-februar. Så har jeg hatt en lang pause hvor jeg også har klart å legge på meg igjen. Jada. Er i gang igjen nå og prøver å finne så mange kjente som mulig. Hadde håpet å finne flere, men kanskje de også dukker opp igjen etter hvert. Kan jo håpe. Kjekt å bli kjent med andre også.

 

Håper det går bra med deg. Hvor mye har du gått ned alt-i-alt?

 

Lykke til videre med deg og håper du har en fin dag.

 

Klem fra Trude (tsj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest stine1982
Vil bare komme innom og hilse på deg' date=' vet ikke om du husker meg men jeg pleide å komme innom daglig i hele høst og frem til januar-februar. Så har jeg hatt en lang pause hvor jeg også har klart å legge på meg igjen. Jada. Er i gang igjen nå og prøver å finne så mange kjente som mulig. Hadde håpet å finne flere, men kanskje de også dukker opp igjen etter hvert. Kan jo håpe. Kjekt å bli kjent med andre også.

 

Håper det går bra med deg. Hvor mye har du gått ned alt-i-alt?

 

Lykke til videre med deg og håper du har en fin dag.

 

Klem fra Trude (tsj)[/quote']

 

Så klart jeg husker trude :) Jeg har vært fraværende et par perioder selv og ting har ikke gått så bra :D Jeg gikk ned 18kg til februar og siden det har det vært litt opp og ned og nå ligger jeg vel 12 kg under det jeg startet på. Men har fortsatt ambisjoner om å klare det. Har drøye 30kg igjen nå før jeg er nede på hva de så fint kaller "normal" BMI :) Lyst til å gå veien sammen igjen?

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

I'm back, I hope :)

 

Har vært fraværende en stund nå. Har fortrengt alt som heter vekt en stund også, og selvfølgelig emd det resultat at magen stikker langt ut igjen :D Men nå må jeg ta meg sammen. Folk rundt meg begynner å få barn og familie, og jeg har lyst på det samme. Men vil ha en normalvektig kropp før jeg prøver å utsette den for en graviditet og da jeg også har bestemt meg for at om jeg skal ha barn skal jeg begynne før jeg fyller 30 så begynner tiden å bli knapp. Men dette skal gå.

Det at jeg kun har vært sammen med typen 4-5 måneder er en liten detalj men må jo uansett starte nå i tilfelle ting skulle vare

 

Har et par utfordringer denne sommeren jeg håper dere kan hjelpe meg litt med. Mandag til torsdag er jeg for tiden i danmark og bor på hotell uten kjøleskap eller tilgang til noen form for kjøkkenfasiliteter. Det er en liten "spøkelsesby" utenfor københavn og ingenting er åpent etter 19 og alt jeg har å velge mellom er en rema1000, en gresk restaurant, en kinesisk, et gatekjøkken og et kjøpesenter en kilometer borti gata. Og et bakeri som er åpent om morgenen men har ikke sett noe grovt der ennå. Nå er jeg ikke flink og spiser foccacia om morgenen, lunsj på jobb og ofte et pitabrød med kylling og salat som middag. Men må få inn noen frokostbarer eller knekkebrød med pålegg som tåler varme eller noe slikt og få opp fruktinntaket.

 

Den andre utfordringen er trening, jeg har jo ikke min kjære sats her nede. Jeg har forespurt etter sykler men det er vist noe jeg må inn til københavn for å få leid. Det er et "treningssenter" på hotellet men det er bare et ombygget hotellrom med et par aparater fra tvshop på tidlig 80 tall. Og et svømmebaseng som lukter skummelt. Har tenkt på å begynne å jogge, men er litt redd for knær og ankler. Pluss at jeg må kjøpe sko, noe som bare hadde vært gøy men redd jeg ikke kommer til å følge opp og at det blir bortkastede penger....

 

Så alt i alt, jeg vil tilbake på den smale sti. Jeg vet det er mye jeg lett kan gjøre men tar imot alle gode ideer med takk. Om noen kan fortelle meg hvordan jeg kommer meg igjennom taxfreeen to ganger i uken med under 500g sjokolade setter jeg stor pris på det :)

 

Noen som har lyst til å følges videre nedover?

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du tar deg på tak igjen :)

 

Er ikke lett å rådgi deg,men min umiddelbare mening er å gå turer,spise det du ser er ganske magert. Ha en knekkebrødpakke på rommet,med magerost på tube.,og frukt,den tåler å ligge uten kjøleskap en dag,eller to.

 

Man treger jo ikke så mye,man skal spise for å leve,ikke leve for å spise. Gå turer,se spennende gater og butikker,se med nye øyne på menneskene omkring deg :D

Nå hørest jeg ut som en profet,men...kos deg med frukt,salatbarer...nyt sukkerfri brus....jepp.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Da er vi to som er tilbake :) Blir godt å komme igang igjen nå' date=' det kjenner jeg godt på magen ...

 

Lykke til med familieplanleggingen da, det er spennende det!![/quote']

 

Jeg driver ikke med familieplanlegging :) Kun fremtidsfabulering :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...