Gå til innhold

A long road ahead.....


Gjest stine1982

Anbefalte innlegg

Gjest linehans1

Jeg er utrolig imponert over kontrollen det virker som du har. Gosjes. Du har jo gjennomført julen utrolig bra. Selv om du kanskje har spist over kalorigrensen et par dager så...ja tenk hvordan det ville gått hvis du ikke hadde hatt "stemmen" i bakhodet som minnet deg på hverdagen som skulle komme. Kjempebra, jeg var ikke i nærheten så flink. Jeg hørte stemmen, men svarte bare tilbake at jeg ikke skulle begynne før 1. januar...ja, ja, vi har alle vårt. Men viktigst av alt er at vi er igang! :(

Takk for hilsen i dagboken min, takk for tips og motivasjon.

Fortsatt god kveld :)

 

PS. vedr. kurs/vekt; du har ikke mulighet til å veie deg noe annet sted da? Hos foreldre, en venninne eller kanskje legekontoret? Og så melde fra her så du har noen å melde til liksom. For enig med deg at kurs kan bli dyrt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar

Trener ikke du på helsesenter. Der har de garantert ei vekt. Du kan jo veie deg på den. Er enig med deg at det er dyrt med kurs. Du føler ikke som meg da at du får nok støtte her på bloggen. Jeg hadde nok ikke klart meg så bra om det ikke hadde vært for dere.

Uansett så er du jo på rette sporet da. Syntes du er flink jeg

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Jeg er utrolig imponert over kontrollen det virker som du har. Gosjes. Du har jo gjennomført julen utrolig bra. Selv om du kanskje har spist over kalorigrensen et par dager så...ja tenk hvordan det ville gått hvis du ikke hadde hatt "stemmen" i bakhodet som minnet deg på hverdagen som skulle komme. Kjempebra' date=' jeg var ikke i nærheten så flink. Jeg hørte stemmen, men svarte bare tilbake at jeg ikke skulle begynne før 1. januar...ja, ja, vi har alle vårt. Men viktigst av alt er at vi er igang! :(

Takk for hilsen i dagboken min, takk for tips og motivasjon.

Fortsatt god kveld :)

 

PS. vedr. kurs/vekt; du har ikke mulighet til å veie deg noe annet sted da? Hos foreldre, en venninne eller kanskje legekontoret? Og så melde fra her så du har noen å melde til liksom. For enig med deg at kurs kan bli dyrt i lengden.[/quote']

 

Joda finnes alltids muligheter til å få veid seg, de har både vekt på sats og sikkert også hos naboen. Men det at kurs er dyrt fungerer på en måte for meg, det gjør at jeg ikke føler jeg kan ta pause fordi jeg har betalt så mye for det... Så prisen har en effekt på den måten. Vil nå mitt mål om 30 kg i år og det å risikere å falle av er da en skummel tanke, men kan jo forsåvidt melde meg på et nytt kurs etter en måned eller så om det ikke går veien. Har nå vært 4 uker uten kurs og veiing og det begynner å skli litt ut, jeg klarte ikke å begrense meg til 3 sushibiter til lunsj i går, jeg endte med å spise et pizzastykke til mellommåltid og jeg hadde en alt for stor kveldsmat og alt for lite grønnsaker. *sukk*

 

Klem S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Trener ikke du på helsesenter. Der har de garantert ei vekt. Du kan jo veie deg på den. Er enig med deg at det er dyrt med kurs. Du føler ikke som meg da at du får nok støtte her på bloggen. Jeg hadde nok ikke klart meg så bra om det ikke hadde vært for dere.

Uansett så er du jo på rette sporet da. Syntes du er flink jeg

Lena

 

Takk :( Er vel kanskje mer som jeg sa over her at det er det å ikke føle jeg kan la være å gjøre det bra når jeg har brukt så mye penger på det som er en ekstra motivasjonsfaktor.

 

Det er så absolutt mye hjelp å få her, men er noe når det er noen andre som ser på vekta og fysiske mennesker en må stå til ansvar ovenfor, jeg vet jeg burde ha nok motivasjon i meg selv og bla bla bla, men jeg er ikke der ennå....

 

Blir spennende på mandag å se hvordan jula faktisk har gått.

 

Klem Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linehans1
Joda finnes alltids muligheter til å få veid seg' date=' de har både vekt på sats og sikkert også hos naboen. Men det at kurs er dyrt fungerer på en måte for meg, det gjør at jeg ikke føler jeg kan ta pause fordi jeg har betalt så mye for det... Så prisen har en effekt på den måten. Vil nå mitt mål om 30 kg i år og det å risikere å falle av er da en skummel tanke, men kan jo forsåvidt melde meg på et nytt kurs etter en måned eller så om det ikke går veien. Har nå vært 4 uker uten kurs og veiing og det begynner å skli litt ut, jeg klarte ikke å begrense meg til 3 sushibiter til lunsj i går, jeg endte med å spise et pizzastykke til mellommåltid og jeg hadde en alt for stor kveldsmat og alt for lite grønnsaker. *sukk*

 

Klem S[/quote']

 

Ja, der har du et poeng, skulle jeg betalt så mye for et kurs så skulle jeg jammen hatt utbytte av det. Det er jo en bra innstilling det da. Jeg skal som du vet prøve meg her inne og i hverdagen på egenhånd først, så håper jeg det er nok. Her inne har jeg i hvert fall blitt veldig positiv mottatt og motivasjonen er ikke akkurat dårligere av å "snakke" med dere.

Spennende å høre hva du ender opp med, uansett så er vi flere her inne som vil hjelpe til med motivasjon og oppfølging :(

Lykke til! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Ned 2' date='6 i julen! Den står det respekt av! Gratulerer så masse.

 

Håper du får en flott dag.

 

Klem fra Trude[/quote']

 

Er siden 10 desember så vet ikke hva som var i julen....

 

Totalen er nå 13kg blank.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Retorisk så mye du vil Stine' date=' jeg tror du bryr deg! Hvis ikke hadde du ikke vært her inne?[/quote']

 

Jeg ønsker ikke at fremmede på gata skal føle seg uvel, derfor er jeg her. Men det er ikke motivasjon god nok egentlig.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ok ..

Det er tungt uten motivasjon, håper du finner den igjen, og da for din egen skyld :D Du har jo hatt den før har jeg sett.

Du leder nå forresten, vi har jo en førstemann under 100 konk gående :D

 

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Nei' date=' ok ..

Det er tungt uten motivasjon, håper du finner den igjen, og da for din egen skyld :D Du har jo hatt den før har jeg sett.

Du leder nå forresten, vi har jo en førstemann under 100 konk gående :D

 

Ha en fin dag videre![/quote']

 

Oki da så får jeg komme meg under 100. Ikke blitt veid denne uken men har trolig bare gått opp. Har smakt sjokolade og vært hektet på grillet kylling :) Men neste uke får vi se. Må finne et eller annet som motiverer, men er ikke lett eller gøy når en ikke føler en er verdt det. At en fortjener å være feit, og at hvis en gjør noe med det må en bare innse at alle de tingene en har latt seg tro var fordi en var feit egentlig er pga hvem en er.....

 

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linehans1
Oki da så får jeg komme meg under 100. Ikke blitt veid denne uken men har trolig bare gått opp. Har smakt sjokolade og vært hektet på grillet kylling :) Men neste uke får vi se. Må finne et eller annet som motiverer' date=' men er ikke lett eller gøy når en ikke føler en er verdt det. At en fortjener å være feit, og at hvis en gjør noe med det må en bare innse at alle de tingene en har latt seg tro var fordi en var feit egentlig er pga hvem en er.....

 

 

S[/quote']

Stine da! Selvfølgelig er du verdt det! Nå er det min tur til å snakke alvor med deg :D Selvtillit er noe ordentlig dritt for å si det rett ut, og vi som har noen...mange kilo for mye er ikke alltid så heldig med den selvtillit-delen, tro meg det vet jeg alt om! En ting er å sitte her og være anonym og liksom åpne seg, en annen ting er hvordan man er ute i den virkelige verden når man har folk ansikt til ansikt og ikke bare føler, men SER blikkene. Så lenge du klarer å få hodet med på vektnedgangen så vil du garantert føle deg mye bedre for hver kilo og de tingene du snakker om vil bli lagt bak deg sammen med kiloene du har kvittet deg med.

Stå på Stine, ikke gi opp, finn tilbake til motivasjonen og bli med oss andre på den viktigste jobben vi har med kroppene våre. Jeg lover å stå på sidelinjen og heie når du går ned og støtte deg videre om du skulle ha det litt trått.

STOR klem fra Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Nei jeg er ikke igang igjen, jeg er ferdig.

Har to kurskvelder igjen og skal møte på de og lese de røde tallene.

Så er jeg ordentlig ferdig.

 

Tusen takk for alle kommentarer alle sammen.

Om noen ønsker det kan jeg fortsatt kommentere på andres tråder men blir vel litt feil når jeg ikke praktiserer.

 

:D Ha en fin dag.

 

Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Vilde/Hilde stadig litt usikker der, nå har jeg igjen 5,4kg til jeg er på 99,9kg og mitt mål er å komme dit til påske. Og deretter under 89,9 til jeg drar på festival første uka i juli.

 

Og ja vet jeg har sluttet, eller gjorde det i allefall for noen timer/dager.

 

I det siste har jeg spist sjokolade og pasta og alt jeg ikke burde (nesten i allefall).

Og likevel gått ned, det er skummelt da får en følelsen at det er greit. Så vi får se hva som skjer.

 

Siste kursdag er neste mandag og etter det er jeg alene, eller i allefall for en stund. Vurderer å starte på et annet kurs etter en stund, kanskje et aktiv eller maxi kurs...

 

Beklager "my rantings" her :D

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen, Stine. Gi ikke opp! Vi har alle flere dårlige dager og perioder. Hvis du har spist og ikke lagt på deg, kanskje du skal fortsette videre med sunn mat FØR du begynner å legge på deg igjen. Du har vært flink og kan bli det igjen. Kom igjen, ikke slutt.

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess....du vet vi blir kjempelei oss alle sammen om du slutter....du er sååå nær...bare litt til nå......

Heier på deg :) masse masse

Klem fra meg

 

Gi ikke opp,tenk på allt du har oppnådd til nå......please...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Jess....du vet vi blir kjempelei oss alle sammen om du slutter....du er sååå nær...bare litt til nå......

Heier på deg :) masse masse

Klem fra meg

 

Gi ikke opp' date='tenk på allt du har oppnådd til nå......please...[/quote']

 

:) Ta det med ro, jeg har ikke sluttet sluttet går fortsatt ned over 0,5kg i uka uten å prøve særlig. Men nå er motivasjonen noe tilbake så ingen fare, stakk til fjells i helga, helt alene i stor hytte med masse nysnø og masse tid. Hadde med mat for mange mange penger og en hel sesong av six feet under og yoga matte og musikk og bøker. Det ble to skiturer og litt liksom yoga, og har fått utrolig lyst til å dra tilbake snart.

 

Men at jeg er nær er vel en liten overdrivelse? jeg har gått ned ~15 og har igjen ~35.... men er en start og snart syntes det kanskje også. :)

 

Takk for peptalk.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...