Gå til innhold

A long road ahead.....


Gjest stine1982

Anbefalte innlegg

Gjest stine1982
Kom igjen' date=' Stine. Gi ikke opp! Vi har alle flere dårlige dager og perioder. Hvis du har spist og ikke lagt på deg, kanskje du skal fortsette videre med sunn mat FØR du begynner å legge på deg igjen. Du har vært flink og kan bli det igjen. Kom igjen, ikke slutt.

 

Trude[/quote']

 

Takk Trude :)

 

Jeg har ikke lagt på meg og har ingen intensjoner om å gjøre det heller. Har nesten kommet igang med trening igjen så får vi se hvordan veiinga går i kveld.... Er siste kvelden med kurs så blir spennende å se hvordan det går videre. Tenkte å veie meg på sats når jeg trener før jobb i morgen, men er jo ikke samme vekt som den på kurset så håper ikke diferansen blir for stor. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det i forhold til føring av nedgang, altså det at det er to vekter.... Noen tanker?

 

Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar
Gjest stine1982
Hvordan går det med deg? *klem*

 

Her går alt vel, er på vei opp av en "liten" bølgedal. Har lest og tenkt mye bra og innsett noen sannheter :) Jeg er av typen som trenger litt slikt i blant, at det er mer sol hjelper også.The monk who sold his ferrari, er faktisk en bok jeg liker og prøver å lese litt i til og fra jobb hver dag, begynner å bli litt tynnslitt nå men men http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1449679&rom=MP

 

Jeg leste også et par artikler som "snakket" litt til meg i dag, limer inn linkene her så kanskje dere også får noe ut av det.

 

http://www.side2.no/helse/article1560552.ece

http://www.side2.no/helse/article1560592.ece

 

Tror det sier litt om hvordan ting er hos meg for tiden, jeg prøver å omstrukturere fler deler av livet enn den som har med mat og trening å gjøre :)

 

Har funnet en yogatime klokken 0700 på sats nationalteateret, tror jeg skal dit førstkommende torsdag :)

 

Takk for bekymringen

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linehans1
Her går alt vel' date=' er på vei opp av en "liten" bølgedal. Har lest og tenkt mye bra og innsett noen sannheter :) Jeg er av typen som trenger litt slikt i blant, at det er mer sol hjelper også.The monk who sold his ferrari, er faktisk en bok jeg liker og prøver å lese litt i til og fra jobb hver dag, begynner å bli litt tynnslitt nå men men [url']http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1449679&rom=MP[/url]

 

Jeg leste også et par artikler som "snakket" litt til meg i dag, limer inn linkene her så kanskje dere også får noe ut av det.

 

http://www.side2.no/helse/article1560552.ece

http://www.side2.no/helse/article1560592.ece

 

Tror det sier litt om hvordan ting er hos meg for tiden, jeg prøver å omstrukturere fler deler av livet enn den som har med mat og trening å gjøre :)

 

Har funnet en yogatime klokken 0700 på sats nationalteateret, tror jeg skal dit førstkommende torsdag :)

 

Takk for bekymringen

 

S

Så godt å se at du er her fremdeles, at du kom deg opp av den bølgedalen :)

Jeg kjenner meg igjen i det du sier om omstrukturering, dvs. jeg også jobber med flere sider av meg selv. Det er en total livssendring jeg driver med og noen dager kan det virkelig være tungt (selv om det går bra både med maten og kiloene). Men vi får støtte hverandre, det er godt å ha noen som bryr seg, selv om man kanskje ikke kjenner hverandre i RL. Det betyr ihvert fall veldig mye for meg.

 

Yogaen høres spennende ut, jeg har aldri turt å forsøke. Du får gi referat når du har vært der.

Ha en fin tirsdag. Klem fra Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Så godt å se at du er her fremdeles' date=' at du kom deg opp av den bølgedalen :)

Jeg kjenner meg igjen i det du sier om omstrukturering, dvs. jeg også jobber med flere sider av meg selv. Det er en total livssendring jeg driver med og noen dager kan det virkelig være tungt (selv om det går bra både med maten og kiloene). Men vi får støtte hverandre, det er godt å ha noen som bryr seg, selv om man kanskje ikke kjenner hverandre i RL. Det betyr ihvert fall veldig mye for meg.

 

Yogaen høres spennende ut, jeg har aldri turt å forsøke. Du får gi referat når du har vært der.

Ha en fin tirsdag. Klem fra Line[/quote']

 

Yoga er spennende og overhode ikke skummelt selv om en iblant føler seg som en valross på land :) Har holdt på med det nå og da i noen måneder, håper å få til mer fast. Lurer du på noe som helst i forhold til hvordan yoga er eller oppleves som stor eller noe må du bare spørre. Har personlig blitt stor fan men vil ikke preke om folk ikke er interessert. :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Da er overgangen endelig og ny vekt er notert på 102.0kg, dette da på tom mage men med klær klokken 0700 onsdag morgen. Blir spennende å se hva den sier neste uke. Har fortsatt ikke bestemt meg for hva jeg skal føre her og jakter fortsatt på ideer.... En mulighet kan jo være å føre den nye vekten på denne ukens vekt og bare ikke helt ta æren for det "hakket" i grafen min....

 

Ellers kom jeg meg på trening i dag morges også, liker dette. Har funnet eget belønningssystem for det også, kommer jeg meg på morgentrening alle ukedagene får jeg lov å kjøpe meg økologisk frokost på sånt sted ved sidenav satsen min etter fredagstreninga. Hva tror dere om den?

 

Ser noen her inne tror det kanskje er deg trude? har snakket varmt og bailine eller noe slikt, lyst til å fortelle meg mer om det? Pris og fremskritt osv... Har meldt meg på en prøvetime men er litt redd de skal være veldig instendige på at jeg skal fortsette ukentlig og det tror jeg ikke jeg har økonomi til......

 

Skal på treningsveiledning på lørdag etter yoga og håper Kristoffer har mye positivt å si om min egen treningsplan og at han har effektiviseringsforslag

 

Ha en fin dag jenter! Håper å høre mye fra dere :)

 

Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest stine1982

Lenge siden sist, jeg har ikke vært så flink til å skrive her. Har lest litt men ikke helt følt jeg har hatt noe å skrive.

 

Jeg har vært generelt snill pike og tror jeg har gått nedover litt etter litt tror jeg, var hos legen på generell checkup og da viste vekta 101, og det er 18,5kg unna der jeg startet. Litt fornøyd med det men er snakk om mange forskjellige fysiske vekter så ikke 100% sikkert tall.

 

Jeg er ferdig på kurs og holder på alene, tror jeg egentlig gjør det litt mer avslappet nå. Men tror fortsatt det går nedover. Gleder meg til tosifret snart :D håper det går på en uke eller to :D Målet var jo før påske og det ser greit ut :)

 

Da blir neste spørsmål om 90 før 1 juli går :)

 

Skal prøve å være flinkere til å skrive her.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linehans1

Så koselig å se noen ord fra deg Stine. Og kjempeflott at det går så bra med deg. 18,5 kg er noe å være stolt av! :D

At du klarer fortsette på en mer avslappet måte på egenhånd nå høres veldig bra ut. Avslappet høres bra ut. Meningen er jo at vi skal klare å leve på den måten lenge, lenge, lenge (alltid), og da er det jo viktig at vi klarer leve på en avslappet måte som passer oss. Og som selvfølgelig hjelper oss nedover til vi når målet vårt.

 

Jeg er sikkert på at du klarer nå påskemålet ditt, jeg har et bittelitt mer langsiktig mål, men bare noen uker. 1. april er mitt første delmål, signaturen min viser hvor mye jeg har igjen, håper jeg klarer det....(men syns helt ærlig det ser litt mye ut...). Nytt mål til 1. juli her også, men det orker jeg ikke tenke på helt enda.

 

Ha en fin fredagskveld og god helg.

Kos deg med måte :D

Klem fra Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Jeg har falt litt av vannvogna... så tenker prøve å være flinkere tl å skrive her igjen...

 

Jeg holder meg til dagens kalorigrenser men måltidene har blitt færre og større og det at noen kalorier går til godter/sjokolade hver dag har sluttet å bry meg så mye.... Sukk jeg vil tilbake til mine gode forsetter......

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Janne1

Hvoedan går det med deg,har du det bra?

Håper du stikker innom å forteller litt,uansett hvordan det har gått med vekt og opp-nedgang.

Du finner ny motivasjon her inne,og det hjelper å sette ord,og skrive litt.Har erfart det mange ganger.Du har styrken i deg til å finne tilbake til den motivasjonen som trengs,det vet jeg.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Jeg har vært stille her en stund, vekten har og stått relativt stille, bare ned 2.5 kg eller der omkring siste måneden... Er nå en drøy halv kilo unna å være tosifret og det er målet etter påske. Skal bort i påsken så er bare å erte seg selv å sette målet til før påske og så gå opp igjen til etter påske :)

 

Vil gjerne takke Janne og de som har prøvd å motivere meg. Har bare vært litt tynt med selvdisiplinen i det siste, har også falt av treningen og til og med vitaminspisingen. Men må ta meg selv i nakkeskinnet nå, kan ikke la ting skli, mangler bare 1 kg på å nå 20kg merket. Og da er det bare snaue 30 igjen, målet er å nå de på et år til.

 

Noe som gjør det både lettere og vanskeligere er at jeg kanskje har rotet meg bort i noe med det motsatte kjønn. Jeg er omtrent totalt uten "sunn" erfaring på området så er litt kaos i toppetasjen for å si det slik :) Ja må jo dele alle aspekter av livet med dere her inne. Alt av råd og vink på det området tas også i mot med takk. Men fra fredag er det påskeferie og jeg har 2 uker for bare meg selv og til å komme på riktig spor igjen.

 

Lover det ikke skal bli så lenge til neste gang og at det skal bli mindre sjokolade fremover

 

Klem S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest stine1982

Og vi prøver nok en gang...

Jeg har falt hardt av vogna, i en stund nå har sjokolade og pasta vært hovedmat og vekta har flydd oppover, ikke at jeg har veid meg på en stund men et par bukser har blitt for små..... Var det jeg innså i dag morges så nå har jeg startet på'n igjen. Får se om jeg klarer det alene eller om jeg må melde meg på kurs igjen.

 

Jeg har vært fremmed på sats lenge nå, men tenkte å komme meg på yoga i kveld som en myk start.

 

På tross av dette er selvbildet egentlig ganske stabilt og noe bedre, har innsett at vekt bare er vekt og ikke så mye mer. Men jeg vil ned likevel...

 

Har faktisk oppi det hele klart å få meg kjæreste, drøye 2 måneder nå.... :)

 

Håper dere ikke helt har gitt meg opp ennå ;) og at det går bra med dere alle.

 

Mvh

 

Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Gratulerer med kjærste Stine!!! Det fortjener du! Husker selv at vi var så flinke her før jul(hvis jeg ikke tar helt feil da) og det kan vi klare igjen!

 

Skal bli morsomt å følge deg igjen!

 

Heia Stine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Gratulerer med kjærste Stine!!! Det fortjener du! Husker selv at vi var så flinke her før jul(hvis jeg ikke tar helt feil da) og det kan vi klare igjen!

 

Skal bli morsomt å følge deg igjen!

 

Heia Stine!

 

 

Takke takk :) Men vi får se hvor lenge det varer om jeg ikke fortsetter nedover.

 

Ja var flink godt uti februar/mars, gikk vel ned totalt 18kg. Så skal bli spennende å se hvor mange av de, evt fler som har kommet på siden da.

 

;)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Når tenkte du å ha veiedag? har fortsatt fredager jeg, synes det er veldig greit!

 

Ellers har jeg lagt merke til at nesten ingen av de som var her før jul er her enda, virker ikke lovende... Men VI skal klare det, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Når tenkte du å ha veiedag? har fortsatt fredager jeg' date=' synes det er veldig greit!

 

Ellers har jeg lagt merke til at nesten ingen av de som var her før jul er her enda, virker ikke lovende... Men VI skal klare det, ikke sant?[/quote']

 

Vi klarer alt :) Pr nå har jeg ikke vekt selv, vurderer å annskaffe det. Men foreløpig er det torsdag morgen på sats før morgentrening ;) Så første veiing er i morgen *grue seg hardt og brutalt*

 

Synd det er få igjen. Hvordan går det egentlig med deg? Er for mye som har skjedd de siste 3 måendene til at jeg har tid til å lese alt :D

 

Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh, nå har jeg lest hele tråden din, og jeg ser at du har hatt emosjonelle, psykiske og fysiske bølgedaler - det er godt å se at det ikke bare er meg som rammes av slikt.

Det var så tydelig å se at tonen din ble lettere og gladere etter hvert som ting gikk lettere for deg, det virket som om det var en helt annen person som skrev.

 

Gratulerer med kjæreste! Håper det er en person som støtter deg i livsstilsprosjektet. Det kan være koseligere å lage en ordentlig og sunn middag når flere skal spise og kan lage maten sammen, men det er demotiverende når samboeren spiser godteri rett foran ansiktet mitt... Men det er også lettere å komme seg ut på tur når man er to, være i bevegelse, gjøre ting sammen.

Jeg prøver å hvert fall å være veldig åpen overfor min samboer om hva jeg trenger og ikke trenger av ham, for å få hjelp til dette. Og det er godt å ha en man er glad i, som tåler litt av deg, til å klage og gråte på skuldra.

 

Lykke til videre, du er en inspirasjonskilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre
Vi klarer alt :) Pr nå har jeg ikke vekt selv' date=' vurderer å annskaffe det. Men foreløpig er det torsdag morgen på sats før morgentrening ;) Så første veiing er i morgen *grue seg hardt og brutalt*

 

Synd det er få igjen. Hvordan går det egentlig med deg? Er for mye som har skjedd de siste 3 måendene til at jeg har tid til å lese alt :D

 

Stine[/quote']

 

Nja, kan vel innrømme at jeg datt hardt og brutalt av vannvogna rett før jul og har ikke karret meg opp igjen før i starten av mai, men denne gangen skal det gå! Orker ikke å være diger og feit lengre! Nå er det nok!

Lurte på om du kanskje har lyst til å være med på en konkuranse jeg, antall tp f.eks.? Vi er jo ca like gammle og begge er barnløse, så burde jo ha likt utgangspunk! Bare ett forslag altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Phuh' date=' nå har jeg lest hele tråden din, og jeg ser at du har hatt emosjonelle, psykiske og fysiske bølgedaler - det er godt å se at det ikke bare er meg som rammes av slikt.

Det var så tydelig å se at tonen din ble lettere og gladere etter hvert som ting gikk lettere for deg, det virket som om det var en helt annen person som skrev.

 

Gratulerer med kjæreste! Håper det er en person som støtter deg i livsstilsprosjektet. Det kan være koseligere å lage en ordentlig og sunn middag når flere skal spise og kan lage maten sammen, men det er demotiverende når samboeren spiser godteri rett foran ansiktet mitt... Men det er også lettere å komme seg ut på tur når man er to, være i bevegelse, gjøre ting sammen.

Jeg prøver å hvert fall å være veldig åpen overfor min samboer om hva jeg trenger og ikke trenger av ham, for å få hjelp til dette. Og det er godt å ha en man er glad i, som tåler litt av deg, til å klage og gråte på skuldra.

 

Lykke til videre, du er en inspirasjonskilde![/quote']

 

Hei :) Bra å kunne være en inspirasjon. Og ja det har nok gått en god del opp og ned her inne. Det som er litt bra med å være her en får støtte når det går trått og føler også for å skryte litt når ting går bra ;)

 

Kjæreste er bra, vi er ikke så godt innkjørt at jeg tørr presse så mye av meg på han ennå men tror han er med på å gjøre ting litt sunnere :D Håper at vi blir å følges att å dele oppturer og nedturer i sommer :D

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Nja' date=' kan vel innrømme at jeg datt hardt og brutalt av vannvogna rett før jul og har ikke karret meg opp igjen før i starten av mai, men denne gangen skal det gå! Orker ikke å være diger og feit lengre! Nå er det nok!

Lurte på om du kanskje har lyst til å være med på en konkuranse jeg, antall tp f.eks.? Vi er jo ca like gammle og begge er barnløse, så burde jo ha likt utgangspunk! Bare ett forslag altså![/quote']

 

Høres ut som en bra ting :) Jeg er ikke så flink på denne treninga. Har egentlig ikke ambisjoner om å trene super super masse så for meg er det vel egentlig mest om å gjøre det gjevnt... Men jeg er alltid med på en konkuranse ;)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

La oss starte i morgen. Yeah - for da ha har jeg planlagt en treningstime på spenst!! Hehe!

 

Lager en egen tråd jeg, hvis det er greit for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
La oss starte i morgen. Yeah - for da ha har jeg planlagt en treningstime på spenst!! Hehe!

 

Lager en egen tråd jeg' date=' hvis det er greit for deg![/quote']

 

Vær så god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Føles litt godt å være igang igjen :(

Var på spinning i går og på yoga i dag :) Føles godt og energien er bedre alt :) Deilig med helg hvor en kan ta seg tid til sånt :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...