Gå til innhold

Da er vi på an igjen...


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Juhuu, det var jo virkelig en seier på to måter, både at du turte og at det ikke var mer enn 100gram... Det er borte neste uke.

 

Lykke til med veiing Ainae;)

 

I dag har vært en aktiv dag etter jobb, totalt 3,5tp i tillegg til å ha vært litt sosial.. Gikk lang tur med god vennine, og fikk jentesnakket litt! Kosleig;)

 

Men nå kaller sengen snart.. Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 391
  • Created
  • Siste svar

jeg er så glad det er fredag i dag! :-D Er skikkelig klar for helg. og det er så godt høstvær ute. Jeg liker at det er litt regn i lufta om høsten, så denne helga blir fin for min del. Har hatt solskinn her nord så og si hele september (endelig kom sola!), så det har vært en fin måned. Men det skal bli godt med litt småregn også. Er så god luft ute da, og ejg liker å ta på regntøyet og gå ute. Så jeg skal ut og gå litt i helga. Forhåpentligvis litt jentesnakk for min del også ;-) Kanskje innom treningssenteret på time i morgen hvis det passer seg slik.

 

Hvordan har det gått med veiinga i dag, ainae?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Ja den veiingen det er ikke noe moresom sak. Står stille i henhold til forje fredag men fortsatt opp siden torsdagen før hmf...

 

Men tapper ikke motet fordet.

 

 

Ha en flott helg

 

Ps har virkelig fått erfare at ny jobb med masse nytt er virkelig krevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en fin dag, ut på tur m lille frøkna.

Senere i dag skal jeg ut å gå en lengre tur i det fine høst været:)

 

Veide meg i dag, da var jeg faktisk 600 g lettere i dag enn i går. Skjønn den som skjønne vil.

 

Men slik positiv vending liker jeg da.

 

Det gjør jo at en ønsker å gi litt mer, motivasjonen kommer fort tilbake.

 

Må si at jeg syns vi er flinke her, vi står på i medgang og motgang.

 

Ha en trivelig helg;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det søndag kveld snart, og helgen har gitt både kos, god mat og drikke og noen trimpoeng. ;)

Imorgen er det tid for å hoppe på vekta igjen, ingen store forhåpninger egnetlig. SElv om jeg har vært flink til å trene denne uka, har jeg spist og drukket etter ønske. Men vet kjo at det ikke gir meg de resultatene jeg vil se og føle på kroppen.

Så tror at jeg skal sette opp et "dagsforslag" i kveld. Så jeg har en mal å følge i ukedagene ihvertfall.. Sånn med mengde brød etc til lunsj og ulike alternativer til middag.. Og ikke godteri annet enn på lørdag!!

 

På tide å ta ordentlig tak igjen. Det nærmer seg jul.. Bare 3mnd tid til det er et nytt år, og forsettet for 2009 og fremover håper jeg skla være å holde trivselsvekten.... Så må jobbe på nå for å få til det.

Men har IKKE tenkt til å gi meg! Og håper at dere også kommer til å være her fremover:)

 

Mange ønsker om en aktiv uke sendes dere fra ei med litt fornyet entusiasme og driv! (Men som trenger et dytt eller tre avogtil...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk veiinga, umulius? Og fikk du satt opp dagsplan i går kveld? Det var smart. Man trenger å sette ting i system i blant for å klare å gjennomføre det. Og hvor herlig ville det ikke vært å sette nyttårsforsettet til "hold-vekten" i stedet for "ned-i-vekt"?? Jeg bare spør.... ;-)

 

Jeg sluntrer for mye unna med maten... Klarer ikke å sette fokus på riktig og passe mengde mat. Jeg sklir ut og skeier ut altfor ofte. Jeg må forsøke å redusere inntaket og antall feilskjær, men jeg er ikke klar for telling for øyeblikket.

 

Men trenignsfokuset er greit. Ligger på ca 10 trimpoeng i uka, og det er jeg fornøyd med. Var ute og gikk tur i regnet i går, og i dag blir det spinning. Jeg skal jo ha timen, og det gleder jeg meg til. Det gir meg mye å være instruktør! :-)

 

Skulle ønske vi kunne møtes en gang jeg, vi som holder kontakten her på tråden. Det ville vært skikkelig stas! Ha en fin mandagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det mandag, ny uke nye muligheter.

 

Jeg er fornøyd med dagens innsats. Hele 3,5 trimpoeng i dag.

Syklet tur retur jobben, og spinn hjemme i 25 min og 15 km i timen i 5 min.

 

Kjenner at formen er på vei tilbake. I morgen er det fridag for meg, fra jobb altså.

Skal opp til min søster å servere lunsj, sitter m foten i gips og da er det kjekt å bli servert litt syns jeg da.

 

Håper på oppløftene resultater til fredag, vi får se.

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..det var så ille at det ikke er lov... Over 69kg... Men satser på at noe av det skyldes spekemat og alkohol i helga... Men får ta en titt neste uke, og håpe på bedring!

 

Rotet bort tiden i går, så ble ikke no plan. Men skal sette meg med det nå;)

 

Kjenner meg igjen i det Juhuu, trening går bra. Men ikke med maten.

 

Hadde vært moro å møttes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jeg glad for. Fryktet å se et høyere tall på vekta. Har hatt litt sms-kontakt med kursleder på hold-vekten i dag, for det er kurskveld i kveld. Jeg kjenner jeg er lite motivert, og veier 0,4 mer nå enn forrige måned. Skulle liksom være så flink med ekstraveiinger og alt i september, men nyjobben har tatt mye energi og jeg har ikke klart å fokusere på mat og kcal. Har vært flink med trim, er nok takket være det at jeg ikke så et enda høyere tall i dag...

 

Kursleder anbefalte meg å komme i kveld, så får vi se om ny motivasjon dukker opp. Det var det 2009-forsettet jeg ønsker å ha, og da er det tre måneder å gjøre det på. En kilo i måneden, så skal jeg være fornøyd.

 

Jeg må nok finne tilbake til motivasjonen for å telle inntaket tror jeg hvis dette skal gå. Føler jeg står og stamper på stedet hvil gjennom hele 2008, og det er bare meg selv å takke for at jeg ikke klarer siste rest. Må gjøre som deg umulius, å sette opp en konkret mat-plan. Håper å få et spark bak i kveld, slik at jeg kommer i gang.

 

2009 - 2009 - 2009

 

68 kilo - 68 kilo - 68 kilo

 

under 80 cm i midja - under 80 cm i midja - under 80 cm i midja

 

Sånn! Nå har jeg tallene klart for meg i hodet. Viljestyrken må komme! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke gi opp. Skal på trening nå... ;) Gleder meg, sitter så mye på jobb at det er godt å bli ordentlig svett ...

 

Må nok krype til korset fom imorgen, daMÅ jeg registrere maten... For jeg og skal i 2009 2009 2009 (!!!) holde vekten, og ikke jobbe med å gå ned, men forbi der jeg forhåpentligvis er før 31.12 ;)

 

Og da gjerne møte 2009 med ca 63kg og helst 80cm i midjen...

 

Dette skal vi klare!!

Hadet så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med kursleder i går om trivselsbeltet mitt (som er innenfor to kilo) er mellom 70 og 72 i stedet for 68 og 70 som jeg ønsker. Startet på hold vekten i januar, og har vært stabil mellom 70 og 72 kilo på kurskveld i stedet for 68 og 70 som var målet mitt. Men jeg faller ikke helt til ro med den tanken heller, så jeg får se. Var godt å snakke med henne om mye rart i går, så jeg får se hva jeg gjør. Mulig jeg prøver på en ny supermåned nå i oktober. Har begynt å veie maten igjen, så det er håp... :-)

 

Var godt med aerobiv og pilates i går, og i dag har jeg gått til jobb (40 min) og skal gå tilbake, samt at jeg var på steppuls (halvtimes time på ternignssenteret) og trente litt mage/rygg. Så trim går fint, nå næremer det seg helg og utfordrigner.

 

Men vi gir oss ikke jenter! Vi kalrer det vi vil! :-) Håper dere har en strålende torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juhuuu og Umulius

 

Høres ut som dere har planene klare. Det høres flott ut.

 

Før sommeren kjempet jeg mot ca 2-3 kg som jeg ville ned for å komme ned dit jeg ville. Trivdes der. Men de har jeg kjempet mot i 1 år hmf....

 

Men i sommer kom det enda mer kg på da jeg var så så sliten, orket ikke trene i ferien og bare slappet av + kos.

 

Nå står jeg bare stille, håper å ha gått ned 2-3 kg til jul, klarte nemlig å få 5 kg på i sommer grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... men sånn er dt nå.

 

I morgen skal jeg skrive meg inn på trenings senter for å se om det er noe for meg. Tilbud nå på 1 mnd prøve, kjekt for meg.

 

Har trent hjemme med ergometersykkel og stepp. Strikk og gåturer.

 

Har et håp om å gå ned... ikke bare stabilisere.

 

Ny jobb har også tatt mye energi, men ligger på ca 10-15 tp i uka

Ønsker oss alle 3 lykke til. Ha en strålende helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. en STOR utfordring!!!

Og jeg klarer ikke å styre unna søtsaker, potetgull og litt for storeposjoner med mat... Dessverre!

Men skal jobbe med det fremover. Og målet er å kunne unne seg litt ekstra på lørdager, men være sunn og velge det "riktige" ellers..

 

Blir sånn passe med tp om dagen, mellom 7 og 10 per uke.. Litt mindre denne uka, pga en hel helg med bursdagsfeiringer.. Og mye som skal ordner og hjelpes til med.. men ny uke og nye muligheter imorgen! ;) Gleder meg allerede!

 

Stå på Ainae og Juhuu, vi SKAL komme i "mål" til jul!

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det umulius, hegen er en stor utfordring.;)

 

Men nå har jeg trent for andre gang på treningssentret siden lørdag. Storfornøyd med meg selv ;)

 

Så planen er å trene 3 ganger i uka, og gå turer.

 

Lørdag skal jeg besøke ei tidligere kollega, da blir det nok ikke den smale vei, men trener igjen på søndag så da går det nok bra tenker jeg:)

 

Vi skal komme i mål.

 

Stå på, ha en flott uke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har besøk denne uka, så orket ikke å gå på vekta i går.. Men får ta det til mandag når kroppen er "normal" igjen;)

 

Hittil fått 3,9tp, så er fornøyd med det! Blir litt mindre imorgen og torsdag, da deet er litt ekstra jobbing... Men får ta det igjen til helga:)

 

Ha en flott uke alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei umulius.

Jeg hadde også besøke på fredag, så jeg håper denne fredagen gir et litt bedre resultat. For det var opp 500 g fredag, så jeg håper de pluss noe mer er borte nå fredag.

 

Men nå har jeg 4,4 tp totalt denne uka. God start så får vi se hva de neste dagene bringer.

 

Kjenner iallefall at jeg ikke har trent armene m styrke på lenge, helt amøbe he he. Håper det er over til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det føles ikke så bra å skulle gå på vekta med besøk, så det er helt forståelig. Intet besøk her i gården, men vekta viste likevel 0,2 opp... Ikke spesielt happy med det, er 70,8 nå, og det er farlig nært 71...

 

Blitt litt mindre trening den uka her enn forrige, sliten og sofakrasj i stedet.

 

I morgen blir det bursdagsfeiring, ut og spise og kaker etterpå.

 

Ha en fin kveld alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå,

 

Da er det lørdag. Vekta viste ned 0,1 :)

 

Glad for det. Ble ikke mye trening denne uka, arma tok ikke helt det m trening og fikk en real hodepine. Men 10 poeng da denne uka.

 

Ha en super helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ny uke, og føler meg bedre i dag enn de siste dagene.. Ikke vært helt i hundre i hode og mage.. men gått over nå, så satser på at uken som kommer gir meg mer tp enn de skakkarsligge 5 jeg har fått nå..

 

Og gleder meg faktisk litt til å hoppe på vekta imorgen. Blir spennende å se, lenge siden offesiell veiing nå for min del...

Dere er jo flinke da! Nokså stabile begge to om dagen;)

 

Vi snakkes, stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå.

Da har jeg fått starta ukas trening. fikk hele 3,9 trimpoeng i dag på treningssenteret;)

 

Trente ikke armene denne gangen, gikk mye på tredemølle eller hva det heter, stepp - to forskjellige, sittende sykling og mage. Litt av hvert i dag altså, føler meg veldig opplagt også.

 

Hvordan står det til med dere jenter, stille her nå.

 

Ha en flott uke.

Her er det bursdagsfeiring hele uka, min eldste fylte 18 i går. Utrolig hvor fort tiden går altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det travelt om dagen, skal straks på farten, og ikke hjem før imorgen ettermiddag... men blitt litt trim denne uka ihvertfall. Og så kan jeg benytte helga!

Tenkte på å gå for TV aksjonen også, må støtte opp om en god sak:)

 

Vi snakkes etterhver;) Stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det sier jeg....ikke fornøyd i det hele tatt.

 

Livvidden er den samme.

I går veide jeg det samme som forje fredag, i dag en kg mer :(

 

Blir så fustrert og har mest lyst til å kaste hele vekta og ikke bry meg om den.

 

Ikke får jeg spist de mellom måltidene jeg skal.

 

Dermed større frokost og lunsj, litt frukt mellom lunsj og middag. så kvelds.

Får i meg akkurat de kcal jeg skal ha men likevel skjer det ingen ting.

Sukk, skikkelig sukk fra meg i dag.

 

Men nå skal jeg ut å gå i det nydelige været, så hjem og trimme litt... før jobb.

 

Ha en herlig dag dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i siget igjen :o :o

 

Har fri i dag, trimmet hjemme så svetten spruter :o og utrolig fornøyd med meg selv.

 

Skal også en tur i butikken, enkelte ting vi er tomme for.

 

Hvordan går det m dere jenter?

Er dere i gang?

 

Tenkte jeg skulle fokusere på å komme mer i rutine på å trene hjemme. Det er jo det som har fungert før. Om det blir på eftan etter jobb har jo ingen ting å si.

 

Har håp om at det vil fungere da, så da vil jeg nok komme ofte innom å rapportere.

 

Tenk 45 min om dagen det hjelper masse det :o, tar jo ikke lenger tid. Og i helgene kan man jo gå lange turer...

 

Lykke til, håper dere titter innom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det liv om dagen.. Aktivt på jobb, trening nesten hver dag.. Og skal prøve å ha et liv hjemme også :o Men sånn er det i perioder..

Men er litt moro og, står på og kommer i bedre form ihvertfall!

 

Fikk en kjempe hyggelig nyhet på lørdag, jeg er blitt spurt om å være forlover for min beste venninne :o Det er stas! Så nå skal både brud og forlover i god form og fin fasong .. *smiler*

 

Ha en flott uke alle sammen, og nyt de dagene det er fint høstvær. Her regner det og er liten stor på utsiden av vinduene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre umulius at det er liv...

Så morsomt å være forlover.... gir også et ekstra kikk på at dette skal jeg klare :o

 

Å det er jo noe du klarer da :o

 

Har vært flink denne uken, syklet spinn hver dag hjemme utenom i går. Da rakk jeg det ikke. Litt sent kl 22, for da blir jeg så gira av energien :o

 

Men syns det kommer seg. Som du sier en skal jo ha liv hjemme også.

 

Ha en flott dag i morgen, god helg alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...