Gå til innhold

Da er vi på an igjen...


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Gjest umulius

..Ihvertfall fra skolen.. Hadde siste eksamen i går, og er nå ferdig med bachelorgraden min :(

 

Hoppet på vekta før eksamen i går, og det ble 67 blank. Så det fra sist uke er borte igjen. Så nå er måletm nærmere. Tar helt ferie i slutten av juli. Og innen den tid håper jeg å se 63-tallet, og bli der:p

 

Supert Ainae, du er jo helt rå på trimpoeng;)

 

Hvordan går det med deg om dagen Linda?

 

HA en flott uke! Nå skal jeg ut og nyte sola!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 391
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer umulius. Kan tenke meg at det er deilig å endelig være ferdig :(

Nyt sola og det fine været fremover. Det er vel fortjent.

 

 

Ja kjekt m trimpoeng, blir jo noen når en går støtt og stadig :)

 

Blitt flink m skritt teller også.

 

Ha en flott uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Da er torsdagen ferdig, snart ihvertfall.. Og i dag ble det 4,7tp:D *stolt*

 

Håper å få over 10tp denne uka ihvertfall! Og må være litt flinkere med maten.. Kjenner at jeg lett tar no i munnen, selv om jeg ikke burde..

 

Håper dere står på jenter! Og nyt sola!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

det er veldig hektisk om dagen, med jobb og unger. Fotball turnering,

konfirmasjon og 70 års lag og diversse på programmet...

Håper det blir litt roligere uti juni engang ;)

 

ellers er skritt telleren med meg hver dag..

i dag ca.5300

i går 13291

tirs 4517

man 11080

Så det viser når jeg har gått tur.....

Må bli litt flinkere å gå mer hver dag...

 

håper dere nyter sommerværet og stemningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Linda, selv om det er hektisk om dagen.. Men du er jo flink med skrittteller'n da.. Må finne min nå og.. Inspirerende å se hvor mye man går, og da vil man gjerne gå litt lenger imorgen;)

 

Nå er det bare en "rad" igjen av rekkverket på terrassen som må males.. Så håper å få det ferdig på¨søndag! Litt tp blir dte jo av all malingen og=)

 

Men får komme meg ut i sola, før det er tid for jobb;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Da var det mandag, og vekta stoppet på 66,7kg. Fornøyd med det.

Så nå er det bare å stå på videre frem til ferien.. men det er jo lettere sagt enn gjort.. ;)

 

HA en flott uke jenter! Og nyt det herlige været, jeg badet faktisk igår. Nesten 20 grader tror jeg de sa... Så var ikke ille altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Heisann! Nå har jeg ikke vært innom her på mange måneder... Men gjett hvor glad jeg var av å se at tråden lever, og at den harde kjerne fortsatt er aktive!!! :) Jeg leste bare de siste innleggene, og det virker jo absolutt som om det er en lettere gjeng enn sist jeg var her.

 

I går kveld var jeg på siste hold-vekten veiing før sommerferien. Jeg begynte på hold-vekten i januar, selv om jeg hadde 3-4 kilo igjen før trivselsvekt. Har fortsatt to kilo igjen til trivselsvekta, er på 70 blank nå!!! *kjempestolt* Har ikke gått så fort ned etter jul, grunnet lack i motivasjon - "er jo så nære målet, trenger ikke jobbe meg ned dit før etter dette kakestykket her..." Blæ. Lå lenge på 71,5, men siste måneden har virkelig vært bra for meg altså. Mye trim (har både aktivisert medlemsskapet mitt på treningssenteret og kommet meg mer ut i naturen), riktig mat (stort sett - litt for mange kosemerker), og positive tanker.

 

Jeg har bestemt meg for å bruke vektklubben fremt il sommerferien om 2 uker, både for inspirasjon og for å være flink til å skrive opp inntaket mitt for å sjekke om jeg inntar det jeg tror jeg gjør av kcal.

 

Men hvordan går det med dere da? Hvor langt er dere fra trivselsvekt? Gode rutiner innarbeidet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Det var lenge siden ja Juhuu... Godt at du er tilbake:) Og flott å høre at du har tenkt til å være litt her igjen!

 

Og supert at du ikke er langt unna trivselsvekten!! Bare det lille igjen, og så er du i "mål".

 

For min del så har det gått trått etter jul, har nok hatt en stabiliseringsfase.. I tillegg til at jeg ikke har vært kjempe nøye med hav jeg har spist. Men føler jeg har taket på det igjen nå, og vekta går litt nedover hver uke... Så håper å se 63-tallet, men er godt fornøyd hvis jeg ser 64også til jeg tar ferie om ca 8 uker.. Dvs ca 3kg ned fra nå...

Vet det ikke blir enkelt, men vil man så kan man!! :) Selv om dte er fristelser som is, kake og andre sommerfristelser nå i varmen...

 

Vi snakkes! Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Uka som har værrt har vært flot med sol og sommervær, utpå med bat og badet! :) Så var spent på veiingen i dag.. Men det ble postivtivt hvertfall.. Ned 0,3kg siden sist! Godt fornøyd iforhold til at jeg ikke har "telt" hva jeg har spist denne uka..

 

Hvordan går det med dere andre da?

Ferie snart?

 

Skal ut og kose meg i sola nå, før jeg skal på jobb.. HA en flott dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Gratulerer med nedgang, umulius. Skilpaddefart er fint det, så lenge det er nedover ;-) Stå på, du er flink!

 

Jeg gikk til jobb i dag - 45 minutter i sol og 5 grader. Her i nord begynner det endelig å bli grønt, men det er fortsatt kaldt. Friskt og godt, pleier jeg å si. Prøver å overbevise meg sjøl om at det ville vært klamt og ekkelt hvis det hadde vært to-sifret tall med varmegrader ;-/ Nuvel, sommeren kommer nok for fullt hit også etterhvert! Men ja, å gå tur/retur jobb er jo 1,5 times forholdsvis rask gange. Bare å putte musikk i ørene og nyte frisk luft. Herlig!

 

Har tenkt å sykle på trimsykkelen i stua i 30-45 min i kveld også, mens jeg ser på Slankekrigen ;-) Jeg bakte sjokoladekake i går, og spiste et stort stykke... I tillegg har jeg drukket en flaske vin fordelt over tre dager i helga også. Er inne i et blindespor om dagen - "måååå" liksom ha kake, is eller sjokolade hver dag... Blæ. Men det må også sies at jeg har trimma litt hver dag! Spent på veiing på onsdag - håper å se 69-tallet!!!

 

Ha en fortsatt flott mandag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykla til jobb i dag, og skal på en liten topp-tur rett etter jobb før jeg sykler hjem. min kjære disker opp med middag til jeg kommer hjem, så det er motivasjon i seg selv for å komme meg på tur før middag :-)

Men jeg er altfor sløv med inntaket. Spiser masse usunne kalorier, og det hver dag! I går spiste jeg sjokoladekake f.eks. Hva er vitsen med det på en mandag??? hrmp. Tviler på at vekta viser noe mindre i morra enn sist uke. Er glad for evt stillstand, for ejg har spist noe usunne kcal hver dag siste uka...

dårlig samvittighet fra synderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Du er jo super til å trimme da!! Og motivasjon med ferdig middag til man kommer hjem er flott!! Deilig å ikke alltid lage maten;)

 

Har blitt 2,2tp på meg i dag! men maten er så som så.. Har blitt både pølser og ostepop i dag.. Men tror jeg er sånn ca riktig ifht kcal.. Så det får bare være.. Ikke alltid like lett å putte i seg det rette til enhver tid!

 

Masse lykke til med veiing imorgen Juhuu og Ainae! For du er vel ikke blitt borte Ainae?

 

Ha en fin uke, stå på og unn dere noe når dere har nådd et delmål!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Neida jeg er ikke borte, er her leser litt nå og da.

 

Motivasjon ikke noe i veien med, men merker at jeg er litt mer "løssluppen" i forhold til normalt.

 

Kjekt å se hva vekta viser i morgen, har fått gått litt tur nå og da. Sykling i stua har tatt seg opp.

 

Kunne ha vært mer men det er så sinnsykt varmt på jobb, dermed utslitt etter dagen der. Ventilasjons anlegget er ute a drift på hele senteret ;(

 

Badet i helgen og koste meg. Hele 25 varme i skyggen kl 18.30 på søndagen, helt herlig.

Hadde gått tur i dag hvis det ikke hadde vært for den fordømte hodepinen. Fikk overaskende besøk i dag også, dermed ble det jo helle ikke noe av tur.

 

Dere er flinke til å sanke trimpoeng, fikk ca 17 i forje uke, så da skal jeg ligge på ca 1600 kcal i uke, holder meg der for det meste, kan bli litt under noen ganger , men mer i helgene hm hm...

 

Men jeg har tatt 1,4 i utregningen på "arbeid og fritid" har vært litt usikker på om det er riktig. Står og går hele dagen på jobb, sitter kun i pausen. Går tur retur buss totalt 30 min gange. Så kommer tur og sykling i tillegg. Skulle ikke ha tatt 1,5 da?

 

Men vi får nå se hva som skjer, pleier å hovne opp når det er varmt, håper det ikke gir utslag i morgen.

 

Ha en flott kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy å samle trimpoeng! Har fått nytt batteri i pulsklokka mi, så da får jeg eksakt forbrente kalorier for min høyde/vekt/alder/puls når jeg trener. Kjekt! :-)

 

Ble sykling t/r jobb i går, kjapp fjelltur, og 30 min styrke! Juhuuu!

 

I dag har jeg gått til jobb (45 min) og skal på en liten fjelltur med en kollega rett etter jobb. Avslutter dagen med Sex og singelliv kinoen - perfekt!

 

Vekta var snill med meg i dag også - 70 blank. Jeg hadde ikke forventet å se det tallet. Har ikke vært så flink med å motstå usunne fristelser. Men er kalr for siste uka før ferien nå, men knallhard jobbing! Starter ferie neste fredag, må ta veiing tirsdag, for jeg har jobbreise fra tirsdag til fredag (hotell, mange fristelser.. æsj - skal i hvert fall ta med joggeskoa og tightsen!)

 

Fortsatt kaldt og grått her i nord. 6 grader da jeg gikk på jobb i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Med stillstans! Det er 1000ganger bedre enn opp, om det så bare hadde vært 100gram..

Og flink er du til å sanke tp også! Så håper du ser 69-tallet til tirsdag!

 

Blir ikke mengder med tp på meg om dagen, men prøver å få ett eller to hver dag.. Så jeg får litt trim ihvertfall. Og dagen i dag har begynt bra med frokostblanding og melk. Og et stort glass vann, så hvis jeg fortsetter like bra blir dette en fin dag!

 

Ha en flott dag! Snakkes snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kondis-time, og det var så gøy og slitsomt!! Gjennomsnittspuls på 80 % av max (inkludert oppvarming og uttøying), så det var virkelig en effektiv time!!! Har sanka 16 trimpoeng allerede denne uka (men spist kosemerker for et år også...). I morgen blir det en uaktiv dag - mesteparten av dagen blir i bil. Men har kjøpt inn sukkerfrie pastiller og masse frukt til bilturen, så håper jeg motstår de verste bil-godte-fristelsene...

 

Ha en fortsatt fin kveld! Jeg må jobbe med noe jobb-greier som har deadline i morra... sukk. Men snart kommer min kjære hjem, så da blir det nok en armkrok og fruktsalat før leggetid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Og er egentlig ganske fornøyd med tanke på at jeg har besøk denne uka.. BAre opp 200gram. Så satser på at de og mer til er borte til mandag!!

 

Skal avgårde på trening nå, og så nyte fridagen ute i sola!

 

HA en aktiv og fin dag videre alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veie dag i dag.

Vekta viste nedgang på 600 gr iforhold til forje uke. Så her går det veldig opp og ned i berg og dalbane.

 

Har fortsatt vann i kroppen, men det virker som det begynner å stabilisere seg litt.

 

Du får litt hetta når kroppen viser 1,3 kg mer den ene uka kontra den andre. Nå er nesten halvparten borte.

 

Så jeg får ta det som det kommer, fortsette å være flink. Cm er opp og ned m 1- 0,5 cm.

 

Lykke til dere andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Og snart helg, ihvertfall litt.. Blir littt jobbing både i dag og imorgen.. Men helt fri på søndag da!! Og håper å få presset inn litt trening de neste dagene også! Sykler til og fra jobb hver dag, så blir litt.. 40minutter om dagen..

 

Hvordan går det med deg Juhuu? Vært på noen flere kondis timer? Høres ut som du var super effektiv da, med snitt puls på 80% av max... Wow!

 

Og Ainae, stå på videre! Du kommer i "mål" til slutt.. Og vi ser ut til å "like" berg og dalbaner.. ;)

 

Ha en fin dag, får sykle til jobb nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vil bare melde fra at jeg er her :)

 

Holder på enda, har hatt en dårlig uke med mye hode vondt og da har kosten bare blitt rot. Trim har det heller ikke blitt greie på.

 

Men satser friskt nå, så får vi se hvor det bærer hen.

 

Står til med dere andre? Har dere kommet inn i feriemodus?

 

Ha en flott uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Og denne uka har startet bra! Lang sykkeltur i går, og step/styrke time til morgen i dag. Og så blir det en liten sykkeltur igjen til kvelden..

 

Motivsajonen har vært så som så den siste tiden. men satser med ny frisk nå! Og håper det kommer seg! :)

 

Godt å høre du er her Ainae, stille her om dagen altså....

 

Er i sommer modus om dagen, sol og flott vær. Selv om det fortsatt er noen uker til med jobbing før det er ferie! :) Skal bli bra!

Enn så lenge får dee ha en aktiv og sunn uke alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i utrolig godt humør nå.

 

Har gått en super lang tur m ei veninne, ble over 2 timer totalt ca 17000 skritt på den turen pluss at jeg hadde nesten 10 000 fra før. Stolt av meg selv og unnet meg is i dag :) med god samvittighet.

 

Føler at jeg er i gang igjen, det er jo bare det herlige været. Helt skjønt altså.

 

Ja stille, men vi kommer nok sterkt tilbake her inne i august igjen. Har ferie tom 17 august, så jeg henger meg på da.. men holder koken i 2 uker til. Daaaaaaaaa tar jeg ferie.

 

:) god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Så flott Ainae, du nærmer deg 30000skritt jo. Det er jo bare helt suverent!! Stå på!!

 

Blir litt trim om dagen, men nyter også det herlige sommerværet! :)

 

Nyt dagene alle sammen! Vi snakkes:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en herlig fridag, solt meg og gått tur. Fått unna masse husarbeid også.

 

Nå kan jeg gå helgen i møte med god samvittighet hvis det ikke skulle bli noe tur:)

 

Ja tenk, håper at jeg klarer 30 000 i løpet av sommeren på en dag.

 

Ha en flott kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...