Gå til innhold

Da er vi på an igjen...


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært kjempe flink, fått 5 trimpoeng.

 

Spist litt for lite i dag da, har vært i bursdag og selv med det jeg klarte å få i meg der ble det for lite.

 

Men i morgen jobber jeg seint, da pleier det altid å gå skjeis. Spiser mer enn det som vanlig er. Grunnen er at jeg har pause i 16 tiden og er ikke ferdig før kl 21.15 er ikke altid jeg rekker å spise noe i mellom der. Spørs om det er mye å gjøre.

 

Gikk greit forje mandag, forhåpentligvis like bra i morgen;)

 

Spent i morgen, offesiel veie og måle dag.

 

Ha en fortsatt flott kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 391
  • Created
  • Siste svar

Har bare vært svært stressa siste to ukene. Avlsutta gamlejobben, begynte i nyjobben på mandag, og i mellom der var jeg noen dager i fjellet. Alltid skummelt å starte i ny jobb, men jeg har en god følelse! :-)

 

Trim: Er inne i en fantastisk god stim nå! Trener ca 4 ganger i uka, og føler meg temmelig pigg.

 

Mat: Skeier fortsatt ut i overkant av det jeg bør, men har rutinene på "normalkosten" godt arbeidet inn og hverken veier eller teller.

 

Var på hold-vekten veiing i kveld, og jeg er der jeg var før ferien (3 mnd siden) både i cm og vekt. Vil jo gjerne ned et par kilo til, så jeg har avtalt to ekstra veiinger med kursleder denne måneden, for nå skal det jobbes! Litt enklere når man har kniven på strupen litt oftere enn en gang i måneden.

 

Var forresten på kondis og pilates i dag - herlig!

Nå er det Koneklubben! Ha en fortsatt fin kveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er her juhuuu.

 

Flink med trim og tilbake til der en var før ferien er jo supert.

 

Lettere å være flink når en har noen som holder en i ørene :P

 

Jeg har gått ned kun 100 g sist uke, men nå har jeg startet i ny jobb jeg også.

Første dag på mandag.

 

Utrolig mye trim også, går enten en eller begge veier. I dag syklet jeg.

Går jeg tar det 45 min en vei, sykling tar 20.

Brukte nok lengre tid i dag hjem da jeg syklet i sterk motvinn... det var tungt ja.

 

Nå skal jeg hente datteren min på toget.

Ha en flott kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må skryte litt av meg selv, har vært kjempeflink på min første skjerpingsdag. Bare sunne kalorier, og har igjen 300 til kvelds :-) Ikke blitt trimming i dag, ettersom kroppen er sliten etter tre trimmedager på rad samt utslitt mentalt etter fire dager i ny jobb. Det tar nok lang tid før jeg føler meg helt inne i nye rutiner og arbeidsoppgaver. Spennende med ny jobb for det også da, ainae! :-) Tror umulius starter i ny jobb nå også....?

Jeg er bestemt på å komme meg dit jeg vil - 68. Skal være stabil der før nytt år, for jeg skal for en gangs skyld ha et nyttårsforsett om å holde meg der jeg er, å ikke jobbe mer nedover. Det er resten av 2008-forsettet mitt! :-)

 

Nå skal jeg vaske og rydde litt i leiligheta - har nemlig tenkt meg på spinning rett etter jobb i morgen, så da er det kjekt å komme hjem til helg og rent og ryddig hjem! :-)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har hatt ei fin helg! Vi har vært mye på tur, fisking og bærplukking. Godt å være ute, selv om det ikke ble altofr mange trimpoeng ut av det. I går hadde jeg en skikkelig treningsøkt, god start på uka!

 

Ha ei fin uke! Rapporterer i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å være her igjen! :D

Har vært noen hektiske uker med mye kurs i forbindelse med den nye jobben. Og har hatt de to første dagene på kontoret i dag og i går... Virker spennende, men er mye å sette seg inn i..

 

Det har vært noen uker med ferie i tillegg til to uker med kurs som sgat, så det har blitt helelr dårlig med trim... Og det både merkes og synes på vekta. Dessverre:(

Vekat i dag viste 68,7 og målebåndet ville ikke gi seg før 86 cm. Så det har blitt litt mer siden sist.. Men er klar med ny motivasjon og nytt mål! Se 63-tallet til jul.

- Og så holde meg der! Det blir mitt nyttårsforsett! Ble innspirert av deg Juhuu!

 

Spennende med nye jobber på dere også da! Masse lykke til!

Og så er dere jo så flinke og står på;)

 

Men får komme meg på trening, den første av mange!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du er tilbake, umulius, og at du er i gang med ny jobb. Er liksom en ny periode for oss alle nå, med nye jobber og høstforsetter, hehe..

Ned 0,2 på meg denna uka. Begynte ikke ordentlig før mandag, så det er greit.

Gleder emg til trening i dag, kondis 30 min og pilates 30 min. Blir godt!

Men nå må det jobbes! Vi høres! Ha en fin fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink! Både nedgang og trening dag!! Stå på!

Her øsregner det, så er inne og koser meg.. Baker... Ikke det beste man kan gjøre når man ikke skla spise usunt. Men skal klare meg med det jeg har sagt som "lov" for meg selv;)

 

Og imorgen er planen klar, det blir jobb, trening på vei hjem og så vaske huset for helga. Så er det rent og pent til jeg kommer hjem på fredag.. Så slipper man å bruke helga på husrengjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Da var det helg igjen. Syns ukene går veldig fort;)

 

Har veid meg i dag, rar vekt. For en uke siden var det opp 0,5 kg, nå ned 0,400gram. Men jeg har minus 3,5 cm i livet siden 18 august da. Men kun

1,5 ned siden 15 august- første veiedag etter ferie før start.

 

Men sånn blir det når vekta går opp en uke og ned neste. Håper at jeg slipper slik berg og dalbane fremover. Men kan trøste meg m cm i livet da.

 

Ellers mye spennende som skjer på ny jobb. Er i opplæring enda. Men nå er det ikke mange ukene før vi er i full drift. Spennende altså.

 

I morgen er det fest m jobben, da skal vi danse laindans eller hvordan det skrives. Blir det riktig å legge det inn under moderat dans? Har danset det en el to ganger før. Det er ganske god trim vet jeg. Å vi skal holde på i nesten 2 timer da....

 

Ha en super helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt med helg altså! Tar krefter å komme seg inn i ny jobb, syns ikke dere? Jeg har vært aktiv med både jobb og trening gjennom uka, så det har vært godt å være sløv i hele går... Skal ut og gå en tur i det fine været og de fine høstfargene senere i dag. Jeg er så glad i høsten!

 

Og høsten har alltid vært min beste periode for nedgang. Har vært kjempeflink med trening i det siste, gode rutiner er på plass. Men noe må være feil med maten jeg inntar. Har prøvd å notere ned hele denne uka, ikke alltid jeg har hatt mulighet til å veie maten, men begynner å få en slags peiling etter tre år med Grete Roede, skulle man tro.. Lurer på om jeg likevel gjør noe feil, for jeg går ikke ned... Skal liksom ha ekstraveiing på kurs i morgen, ettersom jeg er på hold vekten og har fortsatt et par kilo ned til trivselsvekta.. Men når jeg ikke har rikket meg nedover i det hele tatt, ser jeg liten grunn til å gjøre det. Har faktisk godt opp 0,3 kilo i stedet.. Frustrerende! Og i dag morges fikk jeg ikke sove pga at jeg lå og tenkte på det. Følte meg tjukk og ekkel. Gjør meg selv bare enda mer deppa vettu. Ikke bra. Må nok bare hive på meg turklærne snart og komme meg ut. Håper sambo våkner snart og har lyst til å være med! :-)

 

Hvordan var dansinga i går, ainae?? Sikkert kjempegøy! Blir vel noen trimpoeng av det kan jeg tenke meg! :-) Husvask også, umulius - så flink du er!

 

Håper dere får en fin søndag! Jeg skal ut og lufte bort de negative tankene... Vi klarer målet vårt til slutt, gjør vi ikke?? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndager er fine, da har man tid til å slappe av og gjøre ting man ikke får tid til de andre dagene.. Og man får tid til å gå tur og nyte naturen! Høres godt ut Juhuu! Skal få til en tur med samboer'n min i dag! ;)

 

Høsten er fin, men ike min favorittårstid... Mest glad i våren, når det blir lysere og lysere og det begunner å bli liv igjen etter vinteren...

Kanskje du har en platå periode Juhuu, men høres jo ut som om du er flink både med mat og trening. Så bare vent så kommer resultatene.

 

Var det moro med dans Ainae? Og hvordan går det i jobben?

Synes det tar mye energi for min del, så mye man skal sette seg inn i, nye mennesker og utfordringer de første dagene og ukene.. Men veldig moro da!!

 

Dere får ha en fin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joho her er jeg . Noe støl i leggene søndag, er en dans jeg vil anbefale som trim. Skal love at du blir varm i trøya av tempoet når du har lært trinnene ;)

 

Jobben går det veldig bra med ,veldig mye å sette seg inn i så blir sliten i hode.

Men så utrolig deilig å være hjemme tidlig, kun 20 min m sykkel eller 45 min gange. Eller hvis jeg sitter på m samboer 6 min he he...

 

I går feiret vi min mors 70 års dag, så denne helgen har kun vært kosing. Men fikk god trim lørdag - hadde det i baktankene.

 

Umulius. Du har helt rett. Tar mye energi.

Mye som hoper seg opp hjemme også.

 

Juhuuu, det går opp og det går ned. Det har jeg erfart nå. Har det på samme måte nå. Men som du gjør bretter opp armene og går på igjen.

 

I dag har jeg vært flink, syklet tur retur jobb, gått tur på 1 time og 5 min, støvsuga senga, vasker klær og enda er ikke kvelden over.

Men nå blir det litt sofasitting og litt boklesing før jeg gyver løs igjen etter å ha lagt lille frøkna :).

 

Ha en flott uke, vi står på alle damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert!

 

Glemte å hoppe på vekta i går, så gjorde det i dag og det var slående opp 100g. men kjipt med tanke på at jeg har trent og spist mer riktig... Men ble nok litt for mye i helga..

Men starter på'n igjen, kan ikke la oss knekke av en bølge. Snart er vi nok på vei nedover igjen;)

 

HA en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uka halvveis, og det har blitt litt trim hver dag denne uka. Og tror ikke det er så halvgalt med maten heller... Så håper det fortsetter!! :)

 

Hvordan går det med dere om dagen? Både på jobbfronten og med veien til en sunn og god livsstil! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei... Synes det går tungt både med ny jobb og med mat/trening. Dvs, ny jobb vil jo alltid ta tid å komme seg inn i, men jeg blir så innmari fort trøtt og sliten. Lava kapasitet skjønenr jeg ... :-/

Trening ok forsåvidet. Skal begynne å ha min egen faste spinningtime som instruktør igjen fra neste uke. Har ikke vært det på snart to år, men jeg har hatt lyst lenge, og formen er såpass tilbake at det skal gå fint. Gleder meg! Tror det kan gi meg et løft igjen. :-)

Maten. Hm. Min største utfordring. Jeg spiser alt jeg ikke har lov til, fordi jeg ikke har lov til det. Jeg spiser for mye, jeg spiser nei-mat, jeg gidder ikke telle, og jeg har dårlig samvittighet. Likevel fortsetter jeg, selv om jeg vet at det ikke blir bedre av den grunn.

Tror kanskje jeg er så fed up med kaloritankegangen for tida likevel, slik at det er tungt å jobbe med det. Er kanskje nok for meg akkurat nå å komme inn i ny jobb og slikt, og kanskej jeg bør prøve å ikke tenke så mye på kalorier... Hm. Men det er på en måte svidd fast i hjernen...

 

Nuvel. Det var fredagens syting! ;-) I helga er det dåp og svigerfamiliesammenkomst, blir nok av mat-utfordringer... og dessverre ikke så altfor mye tid (og overskudd) til trening. Men jeg skal hvile meg godt, og lade opp til ny uke. :-)

 

Ønsker dere ei god helg, med sunne og spreke alternativer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det søndags kveld.

 

Må innrømme at jeg sliter litt, vekta går ikke ned, målene opp. Så dette er ikke oppløftene.

Ikke har det grunn til å gå sånn opp heller fra en dag til en annen. Men jeg står på. Får bli enda flinkere til å ta enkle øvelser og gå turer.

 

Man blir litt demotivert når slikt skjer, men vet jo at jeg sliter m mye vann i kroppen. Ikke umulig at det er årsaken.

 

Støttestrømper er på nå når jeg jobber. Håper at det vil hjelpe i lengden.

 

Huff, jeg vil ned 6 kg håper å ta 2 i mnd. så får vi se om håpet er nådd til jul. Det blir en kjempe fin julegave til meg. For da vil jeg konsentrere meg om å holde vekta etter jul og hele tiden fremover. Er det vanskligste å holde den etter som jeg har fått med meg.

 

Ja nå fikk jeg tømt meg litt, men håper dere bærer over m meg;)

 

Ha en flott uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å tømme ut all gørra, men det er jo derfor vi er her - for å kunne hjelpe hverandre gjennom tunge tider! :-)

 

Jeg har ikke fått trent i det hele tatt i helga, men vørt i dåp og andre festligheter.. Føler meg ikke større enn før helga, men tør ikke gå på vekta den uka her heller... Som tidligere skrevet: Tror jeg skal fokusere på treninga litt fremover nå, så vil forhåpentligvis maten tilpasse seg etter hvert. Jeg føler meg jo så absolutt mye bedre med rett kosthold og passe trening, så det er jo dumt å sippe i sofaen med kake! Alt til sin tid! ;-)

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

*oppmuntringsklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender masse energi og motivasjonstanker til dere! Og litt til meg selv også...

Her er det trening minst 3ganger i uka og sånn passe med maten i hverdagen..

Men helgene tar knekken på meg... Men man må ta små skritt for å holde ut i lengden...

 

Men vi har ikke tenkt til å gi oss nå, selv om vekta er omtrent det samme i dag som for 2uker siden.. Og det er målene og:(

 

Får håpe det blir bedre Ainae, og at støttestrømpene hjelper. ;)

Og Juhuu, treningen er mer viktig enn maten. Det er det som gir ekstra energi. Og så kommer maten på rett kjøl etterhvert...

 

Ha en aktiv uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

I dag har motivasjonen vært på topp. litt sykling i stua og 2 gå turer ute i dag. herlig ...

 

Men husker dere hvordan en kan regne ut km en går i? Gikk en utrolig rolig tur m en nabo i dag. 3 km på 50 min.... kan dere hjelpe å regne ut for meg... vet at hadde jeg brukt 1 time hadde det blitt 3 km i timen men 50 min.. ja da stoppet det for meg.

 

Ps. grunn til sakte tur var at hun jeg gikk m er totalt ute av form så det ble en veldig koselig rusletur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke om jeg skulle tøre å veie meg i dag, for jeg trodde jeg hadde gått opp mye. Jeg gjorde det likevel, og veier kun 100 gram mer enn forrige uke. Flaks vil jeg påstå! Jobbreise i dag, må stresse - vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...