Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Farsken...var så sulten i går så endte opp på 1900 kcal :) Hadde bare 1300 dagen før så det var kanskje derfor...

 

Det er utrolig hva grovt brød har å si altså. Hadde bare noe helkornbrød i går, og ble jo ikke mett!

 

Har virkelig begynt å grue meg til å veie meg. Men må vel nesten vite om dette fungerer eller om jeg må forandre på noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar
Gjest frktrulte

Hjelp! Det er bare én mnd. til Midnattsolrittet :)

6 mil på sykkel. Jeg gleda meg veldig før jeg fikk den nye sykkelen. Nå er jeg nervøs.

Målet neste uke er å kun bruke bilen hvis jeg MÅ.. ellers er det sykkel, sykkel, sykkel. Tipper spinningtimene hjelper på også da.

 

I går hadde samboeren bursdag, så det ble taco til middag (en sunnere variant av den) og et kinobesøk. Spiste litt smågodt på kino, så det blir null snop i helga på meg. Etter 17. mai så MÅ jeg bare skjerpe meg. Selv om jeg begrenser meg til en dag i uka.. så tror jeg det har en tendens til å bli litt mye den dagen jeg gir meg selv lov, og det er jo ikke helt bra.

 

Ellers tror jeg motivasjonen sniker seg litt innpå igjen. Treningsfri i går.. og blir muligens det i dag også, siden noen venninner planlegger filmkveld. Men så er det full pupp resten av uka. Samme blir neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tre biter sjokolade på mandag på besøk hos ei venninne, i går hadde jeg ingenting. Sjokoladesuget begynner å forsvinne allerede, eller forsvinne var vel en overdrivelse, men hvertfall mye mindre enn for ei uke siden.

 

Sliter litt mer med å komme opp i 10000 skritt til dagen, har hatt litt for mange planer de siste dagene. Tror ikke jeg klarer det i dag heller. Men hvert skritt teller så det er bare å gå i vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Herlig! For moro skyld så prøvde jeg på meg en shorts/bukse-ting jeg hadde i skapet. For noen uker siden fikk jeg igjen knappen, men den var altfor trang til at jeg kunne bruke den. Nå passet den som bare det! :)

Og målet var at den skulle passe 21. juli.. så dette går virkelig etter planen.

Jeg har ikke prøvd den korteste shortsen enda.. for den var enda trangere. Men jeg skal nå hvertfall fortsette i samme bane, så må jo bare den passe til sommeren også!

 

Nyyyydelig vær ute i dag! :) Synd jeg må sitte inne på skole hele dagen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Deilig når klærne begynner å passe igjen!! Jeg har en bukse jeg legger bort hver vinter. og jeg er like spent hver vår om den passer! Og det gjorde den denne våren også! :)

 

Nå skal jeg ønske meg sykkel til bursdagen min, MÅ finne på noe så jeg kommer meg mer ut i bevegelse. Samboer var hos legen i går, og fikk beskjed om å trimme !!! Så da får jeg vel selskap også.

 

Snart 17. mai. Har ingen planre om å dra til sentrum (oslo) denne dagen, så da blir ikke fristelsene for soft ice der heller..... skal spise sund og god mat hjemme.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

målte cm i går bare for å sjekke og det ser ut som om jeg krymper! Skal måle skikkelig i morgen....og kanskje gå på vekta :D

 

I går kveld var jeg og linekath på gåtur i lysløypa i litt over 1,5 time. Pulsmåleren viste 856 kcal bortvekk!! :)

 

Deilig med vår! Skal få gått meg en tur i dag også..

 

Og så blir det grillings i ettermiddag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gått ned 400 gram på 2 uker....det er ikke mye!! Hva gjør jeg feil? Kan noen hjelpe meg? Spiser jeg for mye, for lite, trener jeg for lite..?? Spiser jeg feil type mat? Har jeg lavt stoffskifte etter fødsel og amming? HVA SKJER?

 

200 gram i uka er liiiiiiiite *snufs*

 

Har gått sammen 2,5 cm i midjen og 3,5 over hoftene da....så jeg krymper.... men jeg vil bli lettere joh...

 

Da har jeg regnet ut på nytt i den vektkalkulatoren, og i følge den spiser jeg for lite.... Burde visst ligge på 1900 menyen visst jeg har 8 trimpoeng - og det har jeg nok MINST. Så da prøver jeg det ett par uker og ser hva som skjer da.. *skummelt*

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Så noen NRK i går? "Schrødinger katt" viste en undersøkelse fra UK om hvorfor de tynne ikke ble tjukke! Litt artig. Jeg fikk bekreftet mine anelser!! De tynne vil ikke spise mer enn kroppen trenger!! Jeg hadde en pappa som var sånn, synd jeg ikke arvet hans egenskaper der gitt!! :) Men samtidig sa de også at de mente kroppene våre var "programert" til å veie en viss vekt, så alt er så induviduelt.

Han ene i testen utviklet t.o.m muskler i steden for fett!! DET hadde vel vært noe jener!? :D

 

Men nå er det snart helg og 17. mai. Jeg skal i bursdag på kvelden, så da blir det vel noen kaker. Men skal holde meg mest mulig unna. Er ikke så glad i kaker. Heldigvis.

 

Jeg sliter også med å gå ned. Tror også jeg spiser litt for lite.... men nå skal jeg snart begynte sykle.

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hvis vektnedgangen går trengt, så ikke fortvil. Ned er ned. Ikke glem det. Men det kan være lurt å prøve å spise litt mer en periode og se om det skjer noe.. for det er egentlig ganske utrolig hvor lite som skal til før en stor endring kan skje :D

 

Det er knallvær ute i dag, og jeg har fri. Synd samboeren er sjuk.. men jeg skal nå komme meg ut i finværet uansett :) Og så har jeg meldt meg på spinning i ettermiddag, samt spinning i morra formiddag. I morra kveld blir det grilling og feiring av samboers bursdag. 17. mai blir det nok en soft-is, men det er det.. jeg baker ikke til oss to, så da slipper jeg kakefristelsene :)

 

Håper alle får en kjempefin helg, og en fin 17. mai.. og at de som har bunader bare smetter inn i dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angora, det hørtes interessant ut! Og det må vel være en naturlig forklaring på at enkelte av oss spiser for mye, eller i allefall spiser feil ja... men nå tar vi kontrollen :D

 

Joda, ned er ned....men 200 gram i uka :) Må finne ut av det. Prøver med 1900 en stund og ser. Noen som vet hvor mye man skal spise til hvert måltid - feks til middag på den menyen?

 

Vet ikke hva vi skal finne på i finværet. Michael er litt forkjølet...og han er ikke spesielt glad i solen heller :) Men ut må vi vel... Kanskje jeg triller tur når han skal sove i dag. Men så er det mer behagelig å ligge inne på ett kjølig soverom enn ute i varmen, spesielt når man er snufs. Jaja.. :) Deilig med finvær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Har dere hatt en fin 17. mai? Jeg ble sengeliggende. Feber og forkjøla. Er sikkert influensa type svin, er jo det som er in nå :)

Jeg kom meg ut for å kjøpe en soft-is, men det var det. Orket ikke stå oppreist for å se tog og høre hornmusikk.

 

Nå vet jeg hvertfall grunnen til at jeg følte meg så uggen både fredag og lørdag. Ble ikke noe trening de dagene, så strengt tatt ligger jeg litt etter. Men er man sjuk, så er man sjuk. Jeg skal uansett rekke 90 treninger før 20. juni.

 

Denne uka her må jeg bli frisk og ordne noe skolearbeid som har deadline 25. mai. I tillegg får jeg besøk av mamma og storesøster på torsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytter til kroppen som sier at den er sliten for tiden.... vet ikke hvorfor. Mulig allergien som gjør meg sånn. Er så slapp....ondt i kroppen...

 

jaja, blir vel bedre i morgen! Får se an formen i kveld - kanskje jeg kommer meg ut litt....

 

syte syte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med motivasjonen for tiden. Kommer ikke igang igjen...har prøvd å tenke litt på hva jeg spiser, men det har bare resultert i at jeg har blitt lei, og heller ikke gått tur. Så nå skal jeg spise akkurat det jeg har lyst på noen dager og se, og fokusere på trim igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du sliter litt pav....det er tidlig begynne å konsentrere seg om slanking allerede nå! Synes ikke du skal stresse med det.... gå deg turer og kanskje gjør litt øvelser på gulvet visst du har tid. Spis med fornuft, men ikke tell kalorier og vær så streng med deg selv!

 

Nå er Michael 8 mnd, og først nå den siste mnd har jeg følt for å gå inn for å slanke meg....

 

Jeg krymper!!! Fikk på meg ei gammel bukse i dag :) Så selv om vekta ikke gå så mye ned så blir jeg smalere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Treninga mi har gått helt vekk den siste uka. Mest p.g.a at jeg har vært sjuk, noe jeg egentlig ikke kan så mye for. Er først i dag jeg har følt meg relativt pigg. Og i dag kom mamma og søster'n på besøk. De blir til søndag.

Har tatt de med på en liten gåtur allerede, og i morra tenker jeg opp på en liten topp med bra utsikt over byen. Blir ikke kjempetrimmen av det, men bedre enn ingenting.

Har meldt meg på step puls på søndagen, og satser på å komme inn i gode treningsvaner f.o.m da.. og fortsette gjennom sommeren.

Jeg vet det ikke er sånn, men jeg føler meg med ett litt rundere om jeg ikke har fått trent på en stund. Helt sært. Ikke har jeg spist mer enn jeg pleier heller. Snarere litt mindre, siden matlysta sjelden er på topp når jeg er sjuk.

Nå går jeg også snart inn i de verste dagene i mnd, m.t.p søtsug.. så håper jeg klarer å holde meg i skinnet. Jeg fikk soft-isen min på 17.mai, og etter det lovte jeg at jeg skulle stramme skikkelig inn. Har ikke kjent suget etter søtt siden da. Er ikke mange dagene, men er en liten seier for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Hunstadtoppen dere skal opp på? Fin tur det vet du.... :)

 

Jeg har plutselig gått ned 1 kilo denne uken!!!! Tydeligvis jobber kroppen min i rykk og napp. Har jo nesten ikke trent - og spiste en del godteri og kaker i helgen. Så JIPPI!

 

Kan jo være at når jeg trener mer burde jeg spise 1900, men når jeg bare er hjemme og gjør det daglige her så trenger jeg bare 1600... skal prøve meg litt fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Det var meningen vi skulle gå opp til Keiservarden, men mesteparten av tiden gikk bort til shopping og trasking nede i sentrum. Kjørte i stedet opp til Turisthytta, så de fikk se litt av den samme utsikten.

 

Hurra for nedgang, Shhh.. plutselig løsner det!

 

Jeg har kommet i gang med trening igjen etter forkjølelsen. Var på Step Puls i går.. skal på Afrodans i kveld. Og har booket treninger resten av uka.

I helga er det konfirmasjon.. så skal passe på kake-inntaket.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra. Vekta svinger opp og ned med flere kilo. Trodde ikke det var mulig...

 

Her er det strålende sol i dag, soomer, sol og sørland :), så min dag vil forhåpentligvis se omtrent slik ut: Vaske badet, gå tur, sitte på kafe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frktrulte, har du pulsmåler? Motiverer meg veldig det. Bruker ca 6-700 kcal på en gåtur i skog og mark på 1,5 - 2 timer :) Jeg er jo ganske tung enda...venninna mi bruker en del mindre kcal på samme turen.

 

Høres spennende ut med afrodans! Er det krevende?

 

pav, ja det er ganske utrolig at vekta kan svinge så mye. Har ofte lurt på hvordan det går an.... hva er det som gjør det. Den kan jo faktisk svinge på ett par kilo i løpet av dagen!! Kos deg i finværet og på kafe! Her regner det i dag, men det er bare deilig.... :)

 

Har stappet vekta innerst i boden igjen. Nekter å veie meg oftere enn max 1 gang i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Heisan. En uke siden sist så jeg!! Men jeg er her nesten hver dag og holder øye med dere!! :)

Min vekt variere med ca. 2 kg også, og det er helt normalt!! Det skjer vel mye i kroppen, mat vi spiser, hormoner, vann, mat ut igjen...osv.... ikke så rart egentlig!! :)

 

Jeg går ikke ned. Har ikke vært på vekta å flere uker....orker ikke. Har ikke overskudd til noe nå om dagene.... I morgen skal jeg ingeitng etter jobb. Men det spørs om jeg orker å gå noe tur på kvelden! Tror ikke det. :)

 

frktrulte: ikke rart du føler deg "rund" når du ikke trener! Du som trener så mye, så vil kroppen din føle seg sånn når den ikke får det innputet den er vant med. Trener du hver dag??

Du vet at med mye trening blir imunforsvaret ditt nedsatt? Derfor blir toppidrettsfolk fort syke!! skulle ikke tro et, men sånn er det!!

 

Snakkes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Shhh: Ja, jeg har pulsklokke. En polar F6. Syns det var en veldig god investering og bruker den hver treningsøkt. Også hvis jeg skal sykle/gå til og fra trening. De andre småturene tar jeg bare som en liten bonus.

 

Afrodans er helt klart mer krevende enn man skulle tro. Den aller første timen jeg var med på ble jeg dausliten av, og utrolg støl i absolutt hele kroppen. Nå derimot merker jeg at kondisen er blitt vesentlig bedre, så jeg blir ikke SÅ sliten. Jeg orker liksom hele timen i strekk. Før måtte jeg snike meg til noen småpauser :)

 

Angora: Jeg vet det med imunforsvaret.. :) Men jeg er langt fra noen toppidrettsutøver. Jeg trener omkring 5 ganger i uka, og sørger for å få minst 15 trimpoeng. Den siste uka har det blitt veldig lite trim, og jeg tror kroppen min holder litt ekstra på vann og sånn da. I tillegg er det den faste greia i måneden som er med på å bidra til litt oppblåshet og sånn.

Jeg målte meg rundt midjen i dag og fant samme tall som for to uker siden. Men velger å overse det, så trener jeg som normalt denne uka, og måler neste uke i stedet.

 

_________

 

Ellers har jeg nå vært på trening to dager på rad. Det er godt. Kjenner jeg får litt mer energi av å røre på meg igjen. Planen i dag er spin 3. I tillegg til å sykle til og fra trening. Håper vind og regn gir seg til da.

 

I går var jeg og samboer på visning. Trenger nytt husrom fra sommer/høst. Leie selvsagt, siden vi ikke har råd til kjøp enda. Og den var altså så fiiin!! Akkurat det vi trenger. Super pris til det vi så. Problemet er at vi konkurrerer med 4 andre som var på visning, som han utleieren selv har plukket ut. (Han plukket ut oss også da, men..) En del av meg sier at jeg ikke skal håpe for mye, en annen del av meg har allerede flyttet inn. Kryss fingrene, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Jeg vet du ikkeer noen toppidrettsutover!! :) Men det er ikke bare de som får nedsatt imunforsvar pga mye trening!!

 

Lykke til med å vente på hus!! spennende!! :) Håper dere får det da. Blir det lengre eller nærmere skole??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...