Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Gjest camkir

Sykkelritt på 5.5 mil?? Oj du er jammen tøff frktrulte, men tviler overhodet ikke på at du klarer det nei :o Skulle ønske formen min var super om dagen, men det kommer seg vel etterhvert!!!

Skjønner godt at du får litt mer følelsen av og flytte sammen når dere kommer til noe dere har valgt ut begge to! Husker jeg satt med den samme følelsen når jeg flyttet inn til kjæresten!

3 uker er jo ikke lenge til! Skulle ønske det bare var 3 uker her og!

Var så deilig og få målt opp i dag! Da er det bare og levere oppsigelsen og begynne og planlegge hva vi skal ha med og hva som skal kastes/selges!! Det blir myyyye :)

 

Ellers sliter jeg litt i matveien om dagen.... er så mye usunt som frister! Men får heldigvis i meg en del plommer/nektariner/fersken og jordbær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar
Gjest frktrulte

Eksamen muntlig var (jeg siterer sensor) "Bestått i massevis". Så jeg er fornøyd! Da er det bare sykkelrittet på lørdag som jeg gruer meg litt til. Ellers er det bare fryd og gammen :o

Teller ned dagene til flytting. Jeg gleder meg faktisk til å pakke ting ned, samt rydd og vaske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått eksamen frktrulte! Sykkelrittet klarer du så fint! Er gøy og pakke ned og flytte egentlig! Merker jeg gleder meg selv... Vi fikk forkortet oppsigelsestiden vi da.. så nå har vi kun to mnd på oss.. hehe :o

 

Jeg skal ikke ha før i slutten av november/begynnelsen av desember pav! Så det er en god stund til enda.. Syntes tiden går så sakte...Om ett par uker skal jeg på ultralyd, så håper og få en litt klarere termindato :)

 

Men skal på privat ultralyd nå i dag... så gleeeeder meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Kom nettopp inn nå etter en sykkeltur sammen med sambo. En slags oppvarming for lørdagen. Ble nærmere 3 mil.. som er en helt ok tur mtp distansen på lørdag.

Det morsomste er at jeg klarte å tråkke opp en helsikes bakke, uten å måtte gå av :o

 

Var på 1 time step før i dag. Har sanket inn 8,8 trimpoeng i dag. Er fornøyd.

 

Nå skal vi grille middagen og slappe av med god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så lei.... vil jo ned i vekt... hva skal jeg gjøre? Har hatt ca 11 trimpoeng de siste ukene, har spist mellom 16 og 1800. Har spist litt godteri i helgene men ikke såååå mye. Har ikke vært på fylla men drukket 2-3 glass rødvin på Fredagskveldene..

 

Har gått inn noen cm, men ikke ned i vekt..... fatter det bare ikke. Nå er det like før jeg starter på Libra og spiser 1350 kcal i stedet!!

 

Går turer i skog og mark. Kanskje det ikke er det riktige typen trening for meg. Leste at intervalltrening kunne være utrolig effektivt. Kanskje jeg må begynne å springe på ellipsemaskinen 30-40 min hver dag - og trene styrke utenom..

 

sint, skuffet...blæ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg merker at kroppen min har stoppet litt opp. Buksene jeg ville at skulle sitte som et skudd til ferien.. de passer, men kanskje ikke så godt som jeg kunne ønske.

Uansett så var målet 21. juli. Og har fortsatt planer om å ligge i et godt spor frem til da. Jeg må virkelig ta meg selv i nakken når det gjelder snop.

Litt her og litt der kan plutselig fort bli mye.

 

Jeg føler meg bra da.. og ser bedre ut enn ved juletider.. så jeg er litt fornøyd. Bare ikke 100%.

 

Sommeren min skal uansett brukes til trening, avslapping, spise sunt, samt komme meg ut i frisk luft. Denne skal nytes. Første hele sommeren med kjæresten, som nå er samboer. Det blir kos :o

 

Jeg har dessuten ikke klart å opprettholde målet mitt om x antall sit ups om dagen.. styrkeøvelser og yoga.

Planen er å innarbeide de vanene i sommer.. og håpe på et godt resultat når høsten nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første runde på ellipsemaskinen gjennomført. 45 minutter med intervalltrening. Skal prøve å trene 30-40 min hver dag en periode så får vi se om det hjelper på vekta...

 

og fra i morgen registrer jeg mat igjen - og skal prøve å spise mindre....tror jeg (blir så sulten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips: siden du nå begynner å trene på Ellipse hver kveld i 30-40 min, ville jeg ikke gått ned i kalorier. Kanskje heller litt opp. Ellers går du i sparebluss, og går ihvertfall ikke ned...og så slipper du å være sulten. Er du stadig sulten er også faren for en sprekk større!

 

lykke til og kjempekos at du er med i sommertråden!

 

:o:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk sykkelrittet frktrulte??

Jeg er også sååå umotivert om dagen. Føler meg FEIT!! Og det er litt ekkelt. Ser meg i speilet hver kveld og får frysninger og blir bare irritert!! Burde ha trent, men har ikke tid. Neste uke er det noe hver kveld. Når det nærmer seg sommerferie og juleferie, så skjer det alltid mye. Men nå skal jeg ta frem strikken og ballen min. Jeg må trene opp noen muskler i ryggen, sa massøren min i går...og da er det god grunn til å trene de andre musklene som har gått i dvale også!! ;)

 

Helgen står for tur.... har lite penger, så da blir det vel lite mat og!! :D Får bruke tiden i skogen.

 

God helg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Sykkelrittet er i morra :S Jeg starter 17:50 fra Fauske. Har fått startnummer og levert sykkelen til frakt nå.

Kjenner jeg er litt nervøs, men akter å fullføre.. så jeg skal ta det rolig ;) Heller gi på når jeg føler at jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Med halve veien motvind og regn, pluss en stopp for å vri opp sokkene, samt varme føttene mine.. (det var null følelse igjen), så endte jeg på 2 timer og 55 min. *Stolt*

Jeg gikk ikke opp en eneste av de seige bakkene. Og når jeg begynte å bli så gåen i ræva mm. så klarte jeg heller ikke å reise meg fra setet fordi beina skalv sånn.

 

Nå sitter jeg her.. støl, lett forkjøla og trøtt. Men jeg fullførte.. med respektabel tid. Så nå er jeg veldig fornøyd med meg selv, og tar med god samvittighet en treningsfri søndag! ;)

 

Åssen har helga deres vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med sykkelrittet frktrulte :D

 

Jeg er i gang igjen. Må bare skrive det her, så blir det litt mer bindende for meg. JEg startet dagen med å veie frokosten og føre det inn i dagboka her. Det akter jeg å gjøre resten av uka også. Fant ut jeg skal ligge på meny 4 siden jeg fullammer. Så nå er det bare å hoste fram litt motivasjon og skjerpe seg masse. Spise sundt og ut på tur ;) Det er målet mitt denne uka, samt å drikke masse vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra frktrulte!

Jeg skal ønske meg sykkel til bursdagen min nå i sommer... jeg har store planer!! ;) Tror jeg selv da!!

 

Så fint pav at du er i gang. Er du langt unna der du startet før du ble gravid?? Kg, tenke jeg på! :D

 

3 uker til på jobb, så er det ferie!! Skal bli godt.

 

Snakkes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg skal i løpet av sommeren unne meg mindre og mindre snop, og andre kaloririke ting. Fra 1. august skal jeg være 100% snopfri frem til 1. desember. Klarer jeg det skal jeg være utrolig stolt av meg selv!

 

Det var slike tiltak som skulle til etter jul i fjor. Og det funka. Jeg har gradvis sluppet tøylene litt etter litt, og da stoppet det opp. Jeg skal klare siste rest også. De siste kiloene og centimeterene sitter virkelig som lim!

 

I sommer skal jeg spise frukt. Masse frukt. Drikke masse vann og være mye utendørs. Og samtidig opprettholde minimum 15 trimpoeng hver uke.

 

Forrige hadde jeg over 25 poeng. Men skal allikevel ikke ligge på latsiden denne uka ;) Kroppen liker å røre på seg, og da skal den jammen få lov til deg også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg setter meg som mål å være snopfri, det tror jeg ikke jeg klarer. Mitt mål er å ta fornuftige valg. F.eks kaffe eller latte framfor mocca, frukt foran sjokolade, sorbet foran fløteis osv.

Jeg skal også satse på minimm 15 trimpoeng i uka framover. Begynte godt i går med 3,5 tp og 15000 skritt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg er ikke overbevist om at jeg skal klare det jeg heller, Pav. Men jeg er hvertfall innstilt på å prøve. Skikkelig hardt.

 

Jeg har ikke skrevet opp maten på over ett år, men syns det funker. Jeg har styringa på et vis. Nå skal jeg konsentrere meg om å drikke nok vann. Få i meg mer frukt. Og fokusere litt på styrketrening også. Den har ofte gått i glemmeboka.

 

I løpet av sommeren skal jeg sørge for å få 2 gode styreøkter i uka, sammen med kondistrening. Og ta sit-ups hver dag. Jeg har vært litt slapp i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med PAV!! Jeg prøvde meg på snopfrie uker i april-mai!! Det gikk i 2 uker, så klarte jeg ikke mer. Jeg gikk ikke ned heler noe på de to ukene.

Tror man blir så fokusert på å IKKE spise det, at man får mer lyst på enn om man ikke har nazi-uker!! Man skal jo legge om kostholdet, ikke jo-jo slanke seg!! Da mener jeg man må tenke sundt og fornuftig, ikke drive jag på kroppen! Den vil automatisk jobbe i mot det du vil!! Den vil prøve å overstyre "hysteriet". Hvilket liv har man om man hele tiden ikke skal unne seg noe man har lyst på av det usunne og da!??

Det er jo livet, og spise normalt og sundt.

 

Det blir som om man faster da! Flere dager uten mat for å rense kroppen. Skal du "rense" kroppen for snop da frktrulte!? :P

 

Her øs-pøs regner det masse!! Håper det blir bra vær snart.... jeg skal til Sommarland i helgen!! Da må sola skinne...litt i hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Problemet mitt, Angora, er at det ikke finnes en mellomting. Det er ofte alt eller ingenting. Aldri litt. Og da må jeg ta meg skikkelig i nakken. For det kommer jo aldri til å funke hvis jeg tillater kroppen alt.

 

Jeg er helt enig i at det er viktig å unne seg litt innimellom. Kropp og sjel må få lov til å ha litt pusterom, hvor man kan spise det man vil. Men jeg blir så lett avhengig av det søte. At jeg gjør det faktisk best om jeg klarer å holde meg helt unna en periode :)

 

Ellers har jeg herved klart 90 treninger på Friskhuset og får en gratis hettegenser, samt er med i trekningen om flotte premier. Hurra.

 

I helga får samboeren besøk. De skal feste og gjøre gutteting. Jeg skal ha en alene kveld med god film, tv, og frukt! :P

 

Ønsker alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lei så lei. Vekta går hverfall ikke nedover, snarere motsatt vei. Akkurat som sist jeg ammet. Ikke det at jeg har vært veldig flink, men flink nok til at vekta bør stå stille hvertfall, men neida....20 kg til målet...

 

Målet denne uke er å gå tur hver dag og drikke masse vann. Det skal jeg klare, selv om jeg sliter med allergi om dagen. Kan ikke bure meg inne av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hører rykter om at Østlandet har det fantastisk værmessig om dagen. Og kjenner jeg er litt misunnelig.

Jeg sitter igjen i Bodø, og skal ikke nedover før i midten av juli. Men det er bra vær her også om dagen, selv om temperaturene ikke er så høye. Jeg har fått farge i ansiktet! :(

 

Nå viser gradestokken 16 grader i skyggen.. hvilket tyder på at det kan bli en kurrant dag i dag også.

 

Jeg har sklidd litt ut om dagen. Spiser litt av det jeg ikke burde, og er ikke flink med trening. Trente 3 ganger forrige uke da, men merker at kroppen liker konseptet "ferie" veldig godt.

 

Nå er vi midt i flytting og vasking. Flytter ut og inn i morra. Jeg gleder meg til å få ting i system igjen her.. alt står på hodet.

Så selv om det ikke blir noen skikkelige treningsøkter disse dagene. Så er det mye tøy og bøy, vasking, pakking og bæring. Og det er jo bedre enn ingenting.

 

Åssen går sommeren for dere så langt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...