Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Gjest frktrulte

Angora: Det blir lengre unna skole, men nærmere sentrum og bekjente. Jeg skal uansett ut i praksis over jul.. så jeg skal ikke farte så mye til og fra skola. Dessuten er denne leiligheta så flott at det er verdt det.. å ha en litt mer kronglete vei.. :)

 

Og det med trening og imunforsvar.. jeg merker på kroppen at jeg kanskje har tatt litt hardt i siden jul. 5 treninger i uka er jo ganske mye. Så jeg har bestemt meg for å ta treningsfri i dag.. evt. gå en liten tur for å få frisk luft. Så er det på'n igjen i morra. Både godt og lurt å slappe av litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar

Når får dere vite om dere får leiligheten? Spennende

 

I dag skal jeg på shoppingtur med to venninner til Kristiansand. Skal bli kjekt, selv om jeg ikke skal ha noe...og kontoen venter på feriepenger og skattepenger....men blir nok noen skritt av det hvertfall, i går var det pøs regn her, så det ble ingen tur, men hsvask isteden. Trim det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Vi fikk melding av huseieren i går. De hadde ikke bestemt seg enda, det var mange gode kandidater, men vi var en av dem(!). Hun kona skulle til Danmark nå, så de fikk ikke tatt en avgjørelse før til helga.

Herregud, snakk om å sitte på pinebenken. Jeg hadde en veldg god følelse. Men nå er jeg mer usikker. Det er 50/50 på en måte. Men guud hvor glad jeg hadde blitt om vi fikk den. Er rett ved siden av en hel masse turstier i Bodø også.. vesentlig lettere å komme seg ut døra kanskje.. :)

 

Kryss fingrene for oss!

 

Nå skal jeg veldig snart ta sykkelen fatt til trening. Skal på treningssenteret som er lenger unna i dag, så det blir vel omkring 6 km på sykkel før 1 time step :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg om råd ? Du spurte jo engang om råd for hard mage, og jeg ga deg noen tips :)

Men nå sliter jeg selv veldig med hard mage, har vært igjennom en operasjon.

Har du noen tips om hva du gjorde for at det (forhåpentligvis) ble bedre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg er sliten! Dagens økt, inkl. 1 time step og litt småjogging og sykling til og fra gav meg hele 8 trimpoeng. Så nå slapper jeg av resten av kvelden med tidenes beste samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tupp1: jeg drakk på laktulose/duferlakk. Ellers kokte jeg meg sviskekompott flere ganger. Kokte opp svisker, litt sukker og vann, og lot det koke lenge slik at sviskerne ble helt møre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Å nå gleder jeg meg!! I morgen drar jeg til Barcelona!! "Bare" en langhelg, men skal bli så godt med litt varme og få på shortsen! Litt usikker på maten der!! Men jeg finner vel noe. Satser på salater, fisk og kylling.

Ellers blir det vel litt trasking rundt omkring.

 

frktrulte; godt at du skjønner alvort med treninga!! Trening er sundt og bra, men man trenger ikke være toppidrettsutøver for å bli hekta og det vipper over til at det ikke blir så sundt lenger!! Jeg har, som du kanskje har skjønt, vært litt bekymra for deg!! Men satser på at du fikser dette!! :)

 

Jeg sier god helg nå, siden jeg står på Gardermoen kl. 06:00 i morgen!! :)

 

Hvordan går det med dere pav?? Er du bra igjen, babyen og du koser dere?! Jeg kjenner så mange med babyer nå.... 3 ble født forrige uke!! Utrolig, og flere er på vei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tupp1: jeg drakk på laktulose/duferlakk. Ellers kokte jeg meg sviskekompott flere ganger. Kokte opp svisker' date=' litt sukker og vann, og lot det koke lenge slik at sviskerne ble helt møre.[/quote']

 

Hva er egentlig duferlakk ? mener du dulcolax ?

 

Unnskyld at jeg maser ! :)

 

Skal prøve sviskekompott :)

 

 

Takk for hjelp ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laktulose og duphalac (skrives viss sånn) er det samme. Noe flytende ekkelt greie som egentlig ikke smaker noe, men som allikevel er helt forferdelig. Kjøpes i hvite flasker på apoteket. Er mot treg mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Angora: Håper du koser deg i Barcelona! Var der for noen år siden.. likte meg veldig godt :)

Og du.. det er helt lov å være bekymret. Jeg setter pris på det. Men jeg har kontroll her altså :)

 

Jeg skal i konfirmasjon i helga, ellers er det ikke mange planene på timeplanen. Håper alle får en fantastisk helg.

Hører rykter om at Sør-Norge for fantastisk vær :) Her i nord blåser det, regner det og er knappe 8 grader. Hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å jobb litt igjen - og det er jo umulig å få spist normalt!!! Åhhh...så irritert jeg er. I dag hadde vi pastaskruer og kjøttdeig. Helt umulig å registerere når jeg er i barnehagen. Ikke fikk jeg spist noe mellommåltid heller. Jaja....klarer vel å lage meg nye rutiner etterhvert.

 

Hadde utrolig nok gått opp 400 gram denne uka...... forstår det bare ikke. Føles nyttesløst å være flink. Skal i allefall gi skikkelig faen i helga!! Skal spise smågodt og drikke viiiiiin!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laktulose og duphalac (skrives viss sånn) er det samme. Noe flytende ekkelt greie som egentlig ikke smaker noe' date=' men som allikevel er helt forferdelig. Kjøpes i hvite flasker på apoteket. Er mot treg mage.[/quote']

 

Ok. Lactulose drikker jeg også..får nok luft av det iallefall..magen ser ikke akkurat mindre ut :)

 

Takk for svar igjen ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shh: er bare innom å snik leser litt.. hehe:) alikevel er hjemme i mamma perm nå og starter på jobb om 2uker.. å ja, jeg jobber også i barnehage.. Å jeg VET at det går i maasse goood mat der i gården... selv om vi har fokus på kosthold så blir det mye brødmat, som egentlig ikke er usunt, men vanskelig å begrense mengder kanskje.....

vet ikke helt hvordan det skal gå, men får nok bare prøve å være stein hard.. ikke akkurat enkelt når barn og voksne koser seg med ostesmørbrød på bålet..... og kakao for å gjøre turen helt perfekt... hehe.. uff.. får ta med meg min egen lavkalori kakao.. options, å den er faktisk veldig goood:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer frktrulte ;)

 

Pinsehelga har vært helt fantastisk her sør. Sol fra skyfri himmel, båtliv, grilling, bading og alt som hører sørlandssommeren til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

...med leiligheten. Det var bra.

 

Barcelona gikk bra!! Mye vind, men det var greit i en ellers varm by!! ;) Spansk mat er nok ikke noe for meg!! Spiste salat, kylling og fisk! Ellers blir det ike så mye mat når det er varmt og man tusler rundt for titte og shoppe! Vi gikk og gikk.... heldigvis helt flatt!! :) Det ble litt drikke da. Alt fra vann til vin.... Så alt i alt var det vel kaloriene som gikk av med seieren denne helgen. Men nå gleder jeg meg til norsk mat og rutiner igjen!!

 

Ha en fin uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spansk mat er jo fantastisk...tapas....nam nam...for ikke å snakke om vinen...mmmmmm...Barcelona er en kjempefin by, strand og storby på en gang ;)

Fordelen med storbyferie, hvertfall for min del, er at vi går og går og går, og da blir det rom for litt utskeielser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg lever fortsatt på leiligheta. Jeg er så utrolig glad for det. Fortsatt bare leie, men allikevel. Ser for meg at vi blir i den nye noen år. Hvertfall frem til vi evt. kjøper.

 

I helga var det konfirmasjon. Mye god, men sunn mat. Så jeg oversteg nok ikke noe der. Spiste også litt kake. Men det måtte liksom til. Feiret også litt leilighet den dagen. Fikk 19 trimpoeng forrige uke. Og sikter meg som vanlig inn på minimum 15 denne uka.

Skal på spinning om et par timer. Og i morra blir det en svi-av-mange-kalorier-dag, siden jeg skal sykle til trening, samt forbrenne omkring 700 kcal på selve økta. Det er godt og svette litt.

 

Ellers er det på lørdag bare én uke til Midnattsolrittet.. *panikk*! Jeg gruer meg. Ligger altfor dårlig an mtp treninga.. sånn sykkeltrening.

Jeg håper på bra vær og lite vind!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Koselig og lese litt om dere igjen ;)

Godt og lese at dere har det bra!

 

Gratulerer med leiligheten frktrulte :)

 

Her går alt bare bra. Har lagt vekk vekta litt ettersom jeg nå er gravid....! Så nå blir det litt feil vei på vekta.. men men...! Prøve og spise sunt og holde meg i aktivitet så blir det nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Camkir!

 

Så hyggelig at du stikker innom ;) Og gratulerer med gravidteten, selv om det sikkert ikke er sånn man ordlegger seg da, hehe. Koselig å høre i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Jeg må jo stikke innom og se hvordan det går med dere! Godt og se dere har det bra ;)

Jeg sliter litt med og spise sunt om dagen... etter drøye 2 mnd sengeliggende og med bøtteballetten er matlysten endelig på vei tilbake...!!

Så i går ble en skikkelig sunn dag med masse bensinstasjonmat og sjokolade og pannekake... ohhh.,.....

Må jo passe meg... Vil ikke at vekta skal gå opp mer enn den må!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Tusen takk shhhh! Går det bra med deg om dagen?

Har en ganske bra dag i dag :o Nesten ikke kvalm!!! Juhuuuu!!! Men det gjenspeiler seg i dårlig spisevaner da.... ikke fullt så bra! hehe :)

 

I dag fikk vi nøkkel (til utlån kun for i dag) og ny husleiekontrakt, så om 3 mnd flytter vi!!!!! Gleder meg så utrolig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Det er bare 3 uker til jeg og samboeren flytter også.. :o Jeg gleder meg masse. Kommer til å få litt mer følelsen av å flytte sammen da også, siden det her er noe vi har plukket selv og ikke noe jeg kommer flyttende inn i.

 

Jeg har muntlig eksamen i morra, og så er det tid for sykkelritt på lørdag. 5,5 mil.. jeg gruer meg litt, men jeg skal fullføre. Avstanden er jo ikke avskrekkende. Det er motvind og sånn jeg er mer bekymret over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...