Gå til innhold

Skal vi pushe hverandre litt? Jeg er klar, og sånn som jeg gleder meg!


Gjest Mammamai07

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamai07

Jeg er ei jente på 25 år, som har en liten sønn på snart 8 mnd. Før graviditeten gikk jeg ned 30 kg på GR-kurs. 133,5kg ble til 103kg over 1,5 års tid. Men i løpet av graviditeten så gikk jeg opp igjen. Så nå er det bare å ta fatt på den nye oppgaven å legge om livsstilen min igjen. Og jeg gleder meg! Var jo så gøy å se resultatene sist gang! Og så mye bedre jeg fikk det med meg selv!

 

Da jeg gikk på kurset så lå jeg på 1900 kcal per dag. Legger meg på det samme denne gangen, siden jeg fortsatt ammer, men også er lettere... så får vi se om det er riktig for meg!

 

Får prøve meg frem når det gjelder trim, da jeg sliter med bekkenet etter bekkenløsning i svangerskapet. Jeg har visstnok fått skjevt bekken, og det er ikke alltid like godt, men jeg får bare prøve meg litt frem!

 

Tenkte komme inn her hver søndag og fortelle hvordan det går med meg, og ellers komme innom innimellom for å ta i mot råd, og høre hvordan det går med dere andre. Dele erfaringer og motivere hverandre! Noen som er med? Hvem er så dere?

 

Lykke til alle sammen! Dette klarer vi ;)

 

Så på mine 182cm lange kropp fordeler det seg i dag:

 

06. jan. 2008: 116,5kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar
Gjest CamBamBam

Hei mammamai07!

 

Jeg ble også mamma i mai 07, og før det hadde jeg gått ned 30 kilo på GR-kurs, og nå er de fleste kiloene på igjen! Jeg er 33 år gammel og har enda en liten en på 3 år, men ellers har vi ganske like historier.

 

Jeg lå også på ca 1900 på kurset, men har tenkt å øke det til ca 2000 nå i starten, så får vi se hvordan det går. Jeg har tirsdag som veiedag (tilfeldig valgt, ettersom flere på sommersexy-tråden hadde det), og har allerede tatt av de første 2,2 kiloene!

 

Min 180cm lange kropp veier i dag 115,8 kg!

 

Jeg er med! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Heisann. Jeg melder meg gjerne på her sammen med dere.

 

Fikk en sønn 21 oktober. Han er ni uker nå. Jeg la på meg 17 kilo i svangerskapet og endte opp på 127. Etter dette har jeg gått opp i jula... Det ble mye marsipanpølser i år. Nå veier jeg 121.7 og er 180 høy. Det er litt i overkant for å si det sånn. Jeg burdet vært 220 høy!! Må legge til at jeg er 41 år da.

 

Begynte kurs i går og går på 1900 kcal. Ammer jeg oxå ;)

 

Håper vi kan snakkes. Kan også nås på msn: turidvsin@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07
Hei mammamai07!

 

Jeg ble også mamma i mai 07' date=' og før det hadde jeg gått ned 30 kilo på GR-kurs, og nå er de fleste kiloene på igjen! Jeg er 33 år gammel og har enda en liten en på 3 år, men ellers har vi ganske like historier.

 

Jeg lå også på ca 1900 på kurset, men har tenkt å øke det til ca 2000 nå i starten, så får vi se hvordan det går. Jeg har tirsdag som veiedag (tilfeldig valgt, ettersom flere på sommersexy-tråden hadde det), og har allerede tatt av de første 2,2 kiloene!

 

Min 180cm lange kropp veier i dag 115,8 kg!

 

Jeg er med! ;)[/quote']

 

Hei...

 

Skjønner ikke helt hvordan jeg svarer på disse greiene her jeg! Ikke helt inne i disse forumsidene enda! Men det går seg vel til vil jeg tro:)

 

Så moro at du er med! Og så artig at vi har så like historier:) Og vi er jo omtrent like store og. Blir så deilig å få av seg noen kilo igjen altså... Merker allerede at jeg begynner å ha det bedre med meg selv igjen. Så flink du har vært til å gå ned og da! Har gått ned 2 kg allerede jeg og... er så moro når man merker resultatene.

 

Har du satt deg noe mål og sånn da? Blir spennende å se på veiedagene da...

Lykke til!

Vi snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Du spurte kanskje hun over her hva målene var? Men jeg kan jo fortelle at jeg har tenkt å holde på til jeg veier 80 kg. Men foreløpit er mitt mål å komme under 100. Har vært på den vekta lang tid før og har MASSE klær jeg gleder meg til å ta fram. Nå bare gleder jeg meg til neste uke. Synes ikke jeg er så sulten nå som forrige uke så jeg spiste nok for lite da... Noen gode tips til middag? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07
Heisann. Jeg melder meg gjerne på her sammen med dere.

 

Fikk en sønn 21 oktober. Han er ni uker nå. Jeg la på meg 17 kilo i svangerskapet og endte opp på 127. Etter dette har jeg gått opp i jula... Det ble mye marsipanpølser i år. Nå veier jeg 121.7 og er 180 høy. Det er litt i overkant for å si det sånn. Jeg burdet vært 220 høy!! Må legge til at jeg er 41 år da.

 

Begynte kurs i går og går på 1900 kcal. Ammer jeg oxå :)

 

Håper vi kan snakkes. Kan også nås på msn: turidvsin@hotmail.com

 

Hei på deg

 

Først å fremt... gratulerer med en sønn:) Han er jo ikke gamle karen enda... Så koselig!

Så moro at du også henger med! Synes det er veldig gøy at vi blir flere, vi som er ca like store og... Da kan vi skikkelig samarbeide! Har du gått på GR-kurs før og eller? Og har du noen mål?

 

Gleder meg:) Dette klarer vi!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw
Hei på deg

 

Først å fremt... gratulerer med en sønn:) Han er jo ikke gamle karen enda... Så koselig!

Så moro at du også henger med! Synes det er veldig gøy at vi blir flere' date=' vi som er ca like store og... Da kan vi skikkelig samarbeide! Har du gått på GR-kurs før og eller? Og har du noen mål?

 

Gleder meg:) Dette klarer vi!!! ;)[/quote']

 

Heisann:) nå snakket vi litt forbi hverandre, men det var koselig at du svarte. Ja vi kan jo virkelig samarbeide og oppmuntre hverandre. Lillegutt krever jo sitt da. Så jeg prøver å få spist mellom slagene. For han sitter MYE på fanget når han er våken. Vi ikke sitte i stolen sin lenge om gangen nei! Artig at vi har barn født i samme år da. Kan jo nevne at jeg har en datter på 22 da og en sønn på 18. Så jeg har startet helt på nytt.

 

Har gått Roede kurs før. For fire år siden gikk jeg et kurs og gikk ned 8 kg. Men det er NOEN kg siden nå hehe... Nå går jeg kurs på Jessheim, men bor på Årnes. Hadde en stor middag i dag med 225 gram naturris og ble faktisk veldig mett. Blir mye fokus på mat da. Bruker du dagsrapportene her? Jeg har aldri vært borti det før men det var veldig motiverende da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07
Du spurte kanskje hun over her hva målene var? Men jeg kan jo fortelle at jeg har tenkt å holde på til jeg veier 80 kg. Men foreløpit er mitt mål å komme under 100. Har vært på den vekta lang tid før og har MASSE klær jeg gleder meg til å ta fram. Nå bare gleder jeg meg til neste uke. Synes ikke jeg er så sulten nå som forrige uke så jeg spiste nok for lite da... Noen gode tips til middag? ;)

 

 

Skrev til hverandre på likt vi:D

Har så og si samme mål som deg. For et par år siden lå jeg rundt 85 kg, og trivdes med det... så jeg får bare bevege meg nedover,og se når jeg begynner å bli fornøyd. Blir vel et sted mellom 75 og 85kg vil jeg tro! Ja... blir gøy å finne frem klærna! Vi har vel ca samme str iklær og vi da vil jeg tro... skikkelig kjedelig størrelse! Finner noe som passer i vanlige butikker, og noe passer akkurat ikke. Har det sånn du og?

 

Hvis du var sulten så spiste du kanskje litt lite ja. Kan ikke huske at jeg har vært plaget av å være sulten hvis jeg har spist 1800-1900kcal.

 

Hmmmm.... gode tips til middag... vel, vet jo ikke helt hva du liker? Men det som er så fint med GR er jo at man kan spise det aller meste da. Ellers så er det jo flere gode oppskrifter i kursbøkene. Og i GR-kokebøkene. Har Så mange sånne bøker nå jeg... er mye bra, men er en stund siden jeg har brukt dem, så husker ikke helt. Vi for vår del var så møkklei julemat og kosemat, så vi har rett og slett tatt en fiskeuke! Deilig i grunn!

 

Når begynte du på kurs da? Synes du det går bra? Gått ned noe? Hvor er du fra forresten? Jeg er fra Vestfold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

kokebøker ja..skal bestille meg en så jeg får litt ideer. Er bare sÅ middagstrøtt. Og da har det lett for å bli for lettving og liten middag...

 

Nå må jeg ordne og legge lillegutt. Men vi chattes i morgen. Ha en fortsatt god kveld og en god natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07
Heisann:) nå snakket vi litt forbi hverandre' date=' men det var koselig at du svarte. Ja vi kan jo virkelig samarbeide og oppmuntre hverandre. Lillegutt krever jo sitt da. Så jeg prøver å få spist mellom slagene. For han sitter MYE på fanget når han er våken. Vi ikke sitte i stolen sin lenge om gangen nei! Artig at vi har barn født i samme år da. Kan jo nevne at jeg har en datter på 22 da og en sønn på 18. Så jeg har startet helt på nytt.

 

Har gått Roede kurs før. For fire år siden gikk jeg et kurs og gikk ned 8 kg. Men det er NOEN kg siden nå hehe... Nå går jeg kurs på Jessheim, men bor på Årnes. Hadde en stor middag i dag med 225 gram naturris og ble faktisk veldig mett. Blir mye fokus på mat da. Bruker du dagsrapportene her? Jeg har aldri vært borti det før men det var veldig motiverende da.[/quote']

 

Så skrev vi på likt igjen:)

 

Lillegutten dine er jo ikke så stor enda, så da liker han seg nok godt på fanget enda ja. Lillegutten vår har blitt såpass stor at han lelsker å lige på matta og rulle hit og dit, og drar seg litt fremover,og sånn, så da slipper jeg jo å ha han på fanget hele tiden. Men han sover jo mye mindre nå da, så blir ikke mye tid alene allikevel.

 

Så moro at du har begynt på nytt da! Jeg er mammas førstefødte, og hun har også begynt på nytt. Hun er født i 64,og har barn på 25,24,4 og 2...hihi... også er hun bestemor for lillegutten vår på snart 8 mnd.

 

Det bir veldig mye fokus på mat på disse kursene. Må jo veie og planlegge... men etterhvert så går det jo mer av seg selv da. Da blir det vel heller at man går på vekta 20 ganger om dagen... Mannen min tok ut batteriet sist gang. Satte det i hver fredag... hehe... Var så lei av at jeg fløy på denne vekta i tide og utide...

 

Jeg synes de dagsrapportene her er geniale! Så ja, de bruker jeg.... veldig motiverende!

 

Naturis har jeg faktisk aldri smakt.... godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

I dag har jeg vært på tur med barsel-gruppa, og vasset i 15cm sørpe og øse-regnvær! Herlig! Fikk iallefall noen velfortjente trimpoeng, og kjenner det litt i rygg og lår! Det er deilig å kjenne at kroppen fungerer, og nå som kostholdet begynner å fungere, så kjenner jeg energien boble ;)

 

Sønnen min (vi har gutter alle 3!), ligger også endel på matta for tiden, men han hyler ut hvis han ikke kan se meg hele tiden. Regner med at det går over snart!

 

Mammamai07, jeg anbefaler også Naturris! Den er ikke polert, så det er mer fiber, og jeg synes det smaker mye bedre enn vanlig hvit ris! Pluss at vi kan spise 225 gram av den imot 150 gram av den hvite! Selv i den perioden jeg ikke har slanket meg, så er det te ting vi har holdt på: Naturris, fullkornspasta, karbonadedeig!

 

Jeg bruker også endel av oppskriftene i Grete Roede bøkene (har alle 5). Alle i familien liker iallefall Laksepresang, Hverdagssei, og i morgen skal vi ha urteschnitzel. I går hadde vi naturris med kyllingfilet i Orientalsk Chillisaus fra Uncle Ben's! -Raskt og godt, og med en salat ved siden av fullkomment;)

 

Hvis dere trenger å lage en kake med det frøste, så anbefaler jeg Gry's gulrotkake på side 192! Den smaker veldig godt, og så pleier jeg å ta vaniljekesam til isteden for lettyogurt som det står i oppskriften. (Jeg dobler oppskriften i vanlig kakeform)

 

Oi, nå ble det sent igjen! Godt jeg er i permisjon :)

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere...jeg vil gjerne være med å også. Startet på GR kurs på mandag og har aldri gått på noe slik tidligere. Jeg veiere 98,5 og la på meg 20 kilo da jeg fikk min lille sønn for 2 år siden. Etter fødselen trodde jeg at jeg skulle klare å gå ned når jeg ammet, men i den perioden kunne jeg fått sjokolade flytende intravenøst tror jeg ;) Har mål å gå ned totalt 33,5 kilo. Jeg ligger også på 1900 kcal, men håper dere kan hjelpe meg litt som har gått på kurs får. DET ER JO SÅ MYE MAT.......jeg spiser meg i hjel....er dette riktig? Føler neste at jeg kommer til å ese ut da jeg aldri har spist så mye mat i hele mitt liv tror jeg.... :) Gleder meg til å høre høre om alle kiloene som SKAL renne a...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Hei SOli2. Ja, det føles veldig mye, men det stemmer nok det! En vanlig feil er å spise for ilte, og da setter kroppen ned forbrenningsevnen for å spare på energien. -Dermed går man ikke så fint ned som man forventer, pluss at man stadig vekk er sulten og dermed lettere sprekker. (og går mye fortere opp igjen etter at man er "redusert")

 

Trikset er oftere og mindre måltider, og jeg passer på at det aldri går mer enn 4 timer mellom hvert måltid. Vanligvis rundt 3 timer. Da regner jeg med mellommåltider som kan bestå av frukt eller yoghurt og grønnsaker.

 

Tips til god kveldskos: Skrell ett eple, og del i biter. Varm det i microen så det blir mykt og varmt. Ha over Sans Vanilje yoghurt, og godt med kanel! Kjempe godt, og jeg får brukt opp 1 frukt og 1 melkerasjon i samme slengen!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Kaloriinntaket skal ligge omkring 500 til 800 under kaloriforbruket, og hvis du har regnet deg frem til kaloriforbruket ditt på side 78, så ser du utifra tabellen hvor du bør ligge. -Hvis du ligger i nedre sjikte av meny 3 verdiene, så kan du eventuelt gå ned på meny 2 (1600 kalorier) når du er kommet litt i gang.

 

Jeg ligger mellom 2000 og 2200 kalorier, og jeg går ned som en drøm, men har litt høyere vekt i utgangspunktet. Hvis du tar deg tid til å sette opp hva du vanligvis spiste, all små spising av søtt, salt og så vil du nok se at du kalorimessig har ligget langt over forbruket, selv om man ikke får den samme metthetsfølelsen av sjokolade og potetgull.. -Bare gå inn i dagsrapporten her på nettet og prøv deg frem på dine vanligste "svakheter", og se hvor mye de egentlig har utgjort av ditt daglige kaloribehov!

 

-Hos meg er det sjokolade, og jeg kunne fint spise sjokolade for 2000 kalorier om dagen i tillegg til mat.. Stol på kurslederen, og se an de første ukene. Er du ikke helt fornøyd med resultatet, så kan du diskutere med kurslederen å gå ned på 1600..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloriinntaket skal ligge omkring 500 til 800 under kaloriforbruket' date=' og hvis du har regnet deg frem til kaloriforbruket ditt på side 78, så ser du utifra tabellen hvor du bør ligge. -Hvis du ligger i nedre sjikte av meny 3 verdiene, så kan du eventuelt gå ned på meny 2 (1600 kalorier) når du er kommet litt i gang.

 

Jeg ligger mellom 2000 og 2200 kalorier, og jeg går ned som en drøm, men har litt høyere vekt i utgangspunktet. Hvis du tar deg tid til å sette opp hva du vanligvis spiste, all små spising av søtt, salt og så vil du nok se at du kalorimessig har ligget langt over forbruket, selv om man ikke får den samme metthetsfølelsen av sjokolade og potetgull.. -Bare gå inn i dagsrapporten her på nettet og prøv deg frem på dine vanligste "svakheter", og se hvor mye de egentlig har utgjort av ditt daglige kaloribehov!

 

-Hos meg er det sjokolade, og jeg kunne fint spise sjokolade for 2000 kalorier om dagen i tillegg til mat.. Stol på kurslederen, og se an de første ukene. Er du ikke helt fornøyd med resultatet, så kan du diskutere med kurslederen å gå ned på 1600..[/quote']

 

 

 

Tusen takk for godt svar....ja jeg skal holde ut og se effekten...blir morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Så fint at vi er så MANGE, da føler jeg meg ikke alene om dette ;) Jeg har syndet litt i dag. Spiste ikke før klokka 12 i dag. Jeg og lillegutt lå og sov. Var oppe både 5 og halv ni i morges så jeg orket bare ikke lage meg mat. Så da ble det FIRE skiver til frokost... Så ble det 4 skiver nå da... til lunsj. Er jo reint mett!

 

Middag i dag blir laks med nogo attåt! Kan bli naturris. Det var godt å bli mett i går.

 

Håper det går bra med dere ALLE :) Jeg er veldig motivert nå. Hadde ikke lyst på noen ting i går. Det lover godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Så moro at vi blir flere! Velkommen alle som vil:)

 

Greit å være i permisjon ja... Blir noen altfor sene kvelder her og da ja! Lillegutt har akkurat begynt å sove hele natta... hjelper lite når mamman ikke får lagt seg før 1-2hver eneste natt da...hehe

 

Husker selv jeg sleit som bare det med 1900 kcal da jeg gikk på kurset. Husker jeg kastet halve laksemiddagen min en dag, helt fra meg over hvor mye jeg måtte spise! Men det går seg til... og jeg gikk ned 30 kg på det! MEN jeg må innrømme at jeg også sliter litt med å fylle opp dagene med kalorier. Har enda ikke rundet 1900kcal... enda jeg har på smør og prøver å fylle ut med "ikke lette produkter", men jeg kommer nok inn i det etterhvert jeg og! Kurslederen sa at hvis jeg ikke orket å spise såååå mye, så fikk jeg bytte ut noe av det magre med noe fetere, så da går det nok bra!

 

Jeg har også syndet litt;) Spiste ikke mellom frokost og middag i dag. 4 knekkebrød til frokost kl 10... fiskegrateng kl 1530. Ble litt lang tid imellom... men det får heller være.

 

Er dere flinke til å trene da? Hva trener dere? Jeg tar gjerne i mot ideer... Liker meg mest på studio. Men de holder på å bygge et studio i nærområdet, og da vil jeg ikke melde meg inn i et annet siden det er bindingstid og sånn... Ikke har jeg fått noe barselgruppe som fungerer heller. Hvis ikke så hadde vel jeg vært flinkere å komme meg ut på tur og kanskje... Koselig med barselgruppe da. Imponerende at du orket ut og trave i sånt grisevær da! Flink du er! :)Skal begynne å svømme på mandager jeg da. Ikke at jeg føler meg så veldig vel ved bassenget, men søren heller... går jo på babysvømming og, så da klarer jeg en dag til i badedrakt! Hva trener dere?

 

Kjempeglad for tips om hva som er godt i kokebøkene! Har som sagt prøvd en del av dem, men husker ikke hvilke som er gode... Skal i bursdag til helgen, så da kan jeg jo prøve den gulrotkaka. de skrøt mye av dem på kurset og faktisk... var visstnok verre med den sjokoladekaka!hihi...

 

Jaja... nå er det ikke mange dagene til veiing for min del. Egentlig veldig greit at jeg tok det på søndag. Jeg pleier å være veldig flink i uka, men så tar jeg så til de grader igjen i helgen... så da tenkte jeg at det var lurt å ha søndag som veiedag, for da mååå jeg jo bare skjerpe meg!

 

Blir spennende å se da! Så flott at dere er så motiverte, det er utrolig hvor mye motivasjonen og viljen har å si... og fortsetter vi like positive og glade som nå, så tror jeg at veldig mye er gjort!

 

Lykke til med helgen alle sammen! Og husk at det er lov å kose seg bittelitt innimellom;) Den epleoppskriften må jeg prøve... ellers så er den varme sjokoladen fra options knallgod synes jeg... Så den koser jeg meg med når søthungeren melder sin ankomst for fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Nå er klokka snart 18, og jeg har ikke spist mer enn 645kcal i dag... hmmmm... er vel veldig dumt å ta helt av i kveld for det... Har spist middag, men hoppet over lunsjen i dag. Hva hadde dere gjort? Ble brått litt usikker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Du bør spise. Det er jo bare å ete. Vi hadde ikke problemer med det før hadde vi?? hehe.... Er dødssulten selvj eg nå enda jeg har spist over tusen idag. Men det blir sen middag pga mannen kom ikke hjem før 18. Nå blir det tacotallerken i stedet. Det blir godt for det er mye grønt og man blir mett :)

 

Så flott at noen greier å trimme her. Jeg har to knær som er vonde. Blir vel operasjon. Men jeg håper at hvis jeg gikk ned så ble knærne bedre. Men det har vært så vonde at jeg knapt klarer å komme meg opp av sofaen ;) Så jeg satser på å amme LENGST mulig. Men nå er lillegutt syk og spiser lite og da er det mindre melk som går. Noen råd for å få opp melkeprod????

 

Snakker om søtt så spiser jeg honning på maten jeg da og magerprim. Men jeg sliter med å bruke magert pålegg så for meg er det lett å komme opp i kcalorier. Synes det er godt med leverpostei, ost, honning da... osv. så magerost og skinke er jeg litt lei..hehe...

 

håper du har greit å spise nok da... !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra å lese at det ikke er bare jeg som sliter med å få i meg all maten her. Det er første uken min på GR så jeg må nok få det til å gå seg til. Valnøtter har jeg funnet ut er lettvindt for å få i seg mange bra kalorier når du ikke orker å spise så mye. Bruker det ved siden av havregrøt om morgningen og da trenger jeg bare 2 stykker for å dekke påleggsrasjonene.

 

Ellers har jeg klart å trene litt i dag. JIPPI. Var så heldig at jeg fikk pulsklokke av mannen min og da tok det ikke lang tid før jeg ivrig og stolt stod og steppet i vei i kjelleren mens jeg så på Oprah på tv´en :-)

 

Fikk litt problemer med middagen i dag. Hadde laks med ovnstekte poteter og rotgrønnsaker. Måtte kaste inn håndkle når det var igjen en god del....bare orket ikke å tygge mer mat. Tar gjerne i mot forslag til gode oppskrifter fra bøkene eller noe lurt å ha med seg i veska for å holde måltidene ;)

 

Jeg har veiedag på mandag og det blir spennende å se om det kommer noen resultater etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Du bør spise ALT du skal på menyen. Jeg snakke av erfaring. Hvis du spiser mindre kommer du til å bli fryktelig sulten om få dager. Og da kan du liksom ikke ta igjen for det du ikke har spist. Kroppen blir sulteforet og da får man veldig lyst på noe godt når helgen kommer. Så da er det å velge de feteste påleggslagene osv. hvis du føler du ikke orker. Det er gjerne sånn at vi er innstilt på "slanking" og da forsvinner matlysten for en periode, så vi spiser eter for å leve i stedet for å leve for å ete. Du blir tidsnok sulten...... selv om du ikke føler det nå. Snakker ut fra erfaring. Har gjort det samme MANGE ganger. Så nå spiser jeg alt og femti kalorier til for å forebygge suget.

 

Har nettopp hatt en skive med honning... digg! hehe... men honning er sunt da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Mannen min har lagt seg, og jeg har nettopp fylt ut søknad om banrhageplass skjema, og har har storrydding i huset i dag! Jeg hadde også problemer mellom frokost og lunsk i dag! -Var invitert til kaffe av en i basel greuppa, og valgte å bare spise en pære og en halv blomkål (nam nam!) like før for å spare kalorier. Dessverre fortalte jeg henne om prosjektet mitt i går, og til ære for meg serverte hun kun frukt og kaffe latte med ekstra lett melk! Var hjemme igjen kl. 3, men da sovnet poden, og jeg ryddet for harde livet, og glemte helt å spise. Hadde kyllingfilet i wok og naturris kl halv seks, og da var jeg så sulten at jeg slukte maten. Tok meg en god kveldsmat med litt ekstra makrell i tomat på (jeg "pakker" kaloriene tett når jeg mangler noen på kvelden), og plutselig var jeg oppe i 2200 kalorier! Vanvittig dag! (Jeg ligger helt på grensen mellom meny 3 og 4, så jeg har ingen panikk!)

 

Impulsiw, de dagene min gutt ikke spiser nok til å holde produksjonen i gang, så pleier jeg å håndmelke i dusjen. Mye mere skånsomt enn vanlig pumping, og mye mere effektivt! (man masserer visst melkekjertlene på en måte som likner barnets) Ellers har jeg en Avent håndpumpe som jeg bruker av og til for å ha ett lite lager med melk i frysen.

 

SOli2; Den gode gamle matpakke er min beste venn når jeg skal spise sunt! Pleier stort sett (dessverre ikke i dag!) å ha med en lunsj rasjon i veska, brød med smøreost, har for tiden dilla på den med Karve. Har bare sett den i Kiwi-butikken, så den er vanskelig å finne.

 

Føler meg så bra i dag, og har tenkt mye på hvorfor det har gått så galt de andre gangene jeg har klart å gå ned. Har kommet frem til at jeg har litt urealistiske forventninger til å være slank. Jeg har laget en liten "reality check" for min egen del, og tenkte kanskje dere kan få noen ideer.

 

Jeg trodde: At man blir lykkeligere av å være slank.

Oppdaget: at jeg har den samme personligheten uansett. Jeg har gode og dårlige dager, uansett vektklasse.

 

Jeg trodde: At når jeg endelig ble slank kunne jeg kjøpe akkurat de klærne jeg ønsket i vanlige butikker.

Oppdaget: At med min høyde (180), mine brede skuldre og store byste, så passer nesten ingenting på overkroppen uasnett. (Vurderer bryst reduksjon etter ammingen, men tror vel srtengt tatt ikke det gjør den store forskjellen på klær, men det vil hjelpe på ryggen!)

 

Jeg trodde: At som slank skulle mannen min være mer oppmerksom mot meg og kanskje "takknemlig" for at jeg var blitt så fin.

Oppdaget; At mannen min er like glad i meg uansett, og når han har dårlige dager, eller har sovet lite, så hjelper det fint lite at jeg har nått idealvekten min!

 

Jeg trodde (eller kanskje heller håpet) at kroppen skulle bli omtrent som da jeg var 20

Oppdaget at barnefødsel, overvekt, mangel på trening og ikke minst alder gjør underfundige endringer, uansett vekt.

 

Håper ikke dette var demotiverende, for det er det absolutt ikke ment som! Jeg må bare huske å fokusere på det som virkelig gjelder for meg; å få kontroll på inntak og trim slik at jeg kan få kroppen min til å fungere bedre enn den gjør i dag! Jeg skal gjennomføre dette først og fremst for meg selv, men også for barna mine, og for mannen min! Alle nyter godt av at jeg trives med meg selv, og jeg føler jeg har kontroll over meg selv! -Og kanskje lever jeg 14 år ekstra ;) Mat og sjokolade har i perioder tatt over livet mitt, så nå er det min tur til å være sjefen!

 

Og nå går jeg og legger meg! Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Viktig å fokusere på helse ja..viktigere enn å bli "fin". Har akkurat samme erfaringer som deg. Man er seg selv uansett vekt. :)

 

Jeg var på vekta i dag ;) skulle ikke gjort det) Hadde bare gått ned 200gram og det var uten klær!!!! Hjelp....!!! Vurderer å spise mindre, men jeg er SÅ SULTEN!!

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Håper dere har hatt en fin helg alle sammen. Jeg har hatt sykt barn, så har koset meg hjemme.

 

I midten av uken hadde jeg gått ned 2 kg... Ble derfor litt "skuffa" da jeg gikk på vekta idag og den viste at jeg hadde gått ned 1,8kg. Menmen... det er jo egentlig veldig bra da, bare forventet litt mer, siden resultatet var bedre for noen dager siden.

 

Så da betyr det at jeg i dag 13.01.08 har gått ned 1,8 kg.

 

Fra 116,5kg til 114,7 den første uka:)

 

Hvordan er det med dere andre damer da?

 

Lykke til videre alle sammen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...