Gå til innhold

Skal vi pushe hverandre litt? Jeg er klar, og sånn som jeg gleder meg!


Gjest Mammamai07

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamai07

Hjelp... nå har jeg spist brødskiver med varme fiskekaker med purre på og en del druer, men det eneste jeg klarer å tenke på er potetgullet i skapet... Vi har ofte sånt i huset, men jeg går ikke og tar fordet. Men akkurat nå skulle jeg ønske det ikke var noe paprikapotetgull i skapet. Søren at gubben ikke spiste det opp i helgen altså! ;) Har en del sjokolade og... men det er pottis jeg vil ha!!!

 

Har hatt skikkelig PMS i dag, nedfor og murrete, så det er vel den som slår til. Blir vel sånn i en ukes tid nå da, så roer det seg når mensen kommer. Er lenge siden jeg har hatt ordentlig mensen og PMS , så hadde glemt hvordan dette er... Hjelp! Jaja.... måtte bare få ut litt frustrasjon... og jeg SKAL holde meg unna pottisen!!! Tror jeg heller går og legger meg, har hatt noen netter uten mye søvn nå, så er trøtt! ligger jeg i senga så kan jeg jo ikke gjøre noe galt;o)

 

Men *sukk* jeg må si at det er ganske urettferdig at nettopp jeg ikke kan spise det... jeg vet at alle venninnene mine hadde gjort det om de hadde hatt en sånn drittdag som jeg har hatt i dag, men de er jo slanke alle sammen, og da er det jo lov.

 

Jaja... sånn er livet! Godt å få ut litt frustrasjon iallefall!

 

TakkTakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar

Cam: Så bra at det ble litt nedgang forrige uke. Det hjalpt tydeligvis å ta en skikkelig treningsøkt de siste dagene.

 

Har kommet godt i gang med uken og klart å få i meg opptil 1900 kcal hver dag nå. Treningen har det også vært bra med. I går gikk jeg tur i rask gange i 1 time og trente 30 min pilates etterpå. I dag har jeg trent styrke med strikker hjemme med treningsvideo. Så da har det blitt en god økt både i går og i dag.

 

Ellers merker jeg så godt at jeg føler meg mye bedre. Føler meg mer opplagt, ikke så trøtt, glad og jeg synes også huden stråler mer. Føler meg SUNN og det er godt. Merker dere noe også. Sist gang jeg spiste en sjokolade var 4.januar.

 

Målet mitt denne uken er å få helgen til å fungere bedre. Føler at det vanskelig å få i seg alle måltidene til riktig tid når helgen kommer. Ja ja det går seg vel til.

 

Håper dere alle har en super uke og at dere er like flinke som ellers.

 

Hilsen fra Sol ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut.....du føler deg så dårlig etterpå hvis du gir etter for lysten. Det er pyton når du både er trøtt etter lite søvn, hatt en dårlig dag og PMS, men jeg er helt sikker på at du står i mot.

 

 

Motiver motiver motiver... ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Suger til meg all motivasjon, mens jeg pakker sammen alt her, og kryper i seng!

 

Så flott at du føler deg så bra da Sol:) Ha en fin uke... og lykke til med helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Håper pottisen får ligge i skapet Mammamia! Mitt favoritt alternativ er ofrøverig hjemmepoppet popcorn (ikke micro). Det får jeg ganske magert, og det dekker saltsuget..

 

SOL, du er kjempeflink til å terne! Nå har jeg også vært flink denne uka, og har allerede planlagt resten av uka med tur i morgen (skal besøke søsteren min), tur og trening (enten spinning eller Mage, rumpe, lår) og i helga skal jeg trene svømming en av dagene. Synes målet om å få helga til å fungere er veldig lurt! Det skal sannelig være målet mitt også!

 

Nå hyler minsten som ikke vil sove! Får gå å kose litt med han!

 

Ha en fin kveld!

Cam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Pottisen er borte, men det er ikke jeg som har vært der! Mannen min er syk i dag, så nå har han koset seg med sjokolade og potetgull, uten at jeg har tatt noenting.

 

Bare en liten oppdatering fra meg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? Sist gang du skrev her inne var du litt demotivert. Håper alt er bra med deg og at du holder ut. Vil gjerne høre fra deg.

 

I dag her det blitt 50 min på stepmaskin. Hadde egentlig planer om å gå tur i dag, men med det været som er her hos meg så måtte det å blitt med tørrdrakt og slålombriller ;) Forferdelig vær ute. Det var ok med step også. Var så sliten i bena og svett når jeg var ferdig.

 

I dag var det mager middag. Fisk uten saus, ris og salat. Greit med noe slike middager i uka så føles det litt bedre å "gofle" innpå kyllingfajitas i morgen kveld. Det er jo sunn mat det, men bare må ha litt ost til og da blir det fort kalorier.

 

Det var dagens oppdatering fra meg :D Håper dere alle har det bra, trener og spiser bra.

 

 

God kveld fra sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Det er ikke alltid like lett å holde seg unna... og da hjelper det å rable ned her, og få litt støtte!

 

Jeg er bare sååååå glad for at jeg fant dette stedet, og at vi har fått til en sånn fin tråd!

 

Men jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen... dere er utrolig flinke til å trene! Jeg har virkelig noe å lære av dere... imponert over det jeg altså!

 

Nå må jeg ta meg av de syke... ikke barebare med sykt barn og syk mann;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Sender en motivasjons tankt til Impulsiw jeg også!

 

Jeg har vært i bursdagslunsj i dag, og det ble litt stor lunsj, avsluttet med en nydelig sjokoladekake! Heldivis var det bare ett lite stykke til hver, så det var ikke engang mulig med fråtsing! (Hvis jeg skulle hatt lyst til det, altså ;) )

 

Måtte gå til t-banen og fra t-banen begge veier, og spesielt på vei hjem var det ufyselig! Det tar 20 minutter til banen hjemmefra, og 15 minutter fra banen til bursdagen, så det ble endel trimpoeng i dag også! Har hatt over 42 trimpoeng siden jeg startet for 3 uker siden! Ganske fornøyd med det, og det er mye bedre enn forrige gang jeg gjorde noe med vekta! Hadde en litt morsom opplevelse i oppoverbakken hjemover i dag.. -Det var så sterk med-vind at vognen trillet av seg selv oppover bakken! Jeg kunne bare holde forsiktig for å styre! Tidligere har jeg alltid følt at vind var mot-vind, men altså ikke i dag! Håper det er ett godt tegn :D

 

Imponert over treningen din SOL! Sykkelen min står ganske ubrukt i stua.. Ble forresten motivert av kylling fajitas! Det blir fredagskosen vår i morgen!

 

Mammamai, flink som ikke tok pottisen i går! -God bedring til mann og barn!

 

Har dere alle slanke menn forresten? Min er super slank, men siden han er litt høyere enn meg, så er målet å komme ned under vekten hans!

 

Ha en fin kveld!

Cam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Kan tenke meg det var en snodig opplevelse når vognen omtrent trillet av seg selv i oppoverbakken Cam! Og 42 trimpoeng er jo utrolig bra på 3 uker:D God grunn til å være fornøyd med deg selv da ja!

 

Jeg har forøvrig en mann som både er slank og kjekk;) Har følt på det mange ganger... Stadig jenter som henger etter han og kommer med kommentarer til meg om han. Det er ikke alltid det er like enkelt med en sånn mann da. Jeg stoler jo på han... men det er verre med de jentene! Hadde en episode for noen år siden da jeg var 133,5kg som satte sine spor. Mannen min og jeg jobbet på samme sted (stor bedrift). Der var det ei jente på jobben som var sykelig opptatt av utseende som gikk rundt og sa at hun kunne ikke skjønne hva feite og grusomme meg gjorde sammen med den deilige mannen. Det var det da ei annen som klarte å fortelle meg... jeg knakk totalt sammen. Jeg er også en av dem som har lett for å leve på den løgnen at jeg ikke er sååååå stor! Men at folk gikk rundt og snakket om at jeg var stygg og ikke bra nok for mannen min var utrolig sårende!!! MEN det var det som gjorde utslaget for at jeg meldte meg på Grete Roede, og gikk ned 30 kg... Så det kom jo noe godt ut av det:D

 

Jaja... nå får jeg vaske huset her... får besøk i helgen!

 

Skal forøvrig på jentekveld i morgen, så da blir det nok et glass rødvin på meg. Men en jentekveld med rødvin synes jeg at jeg skal unne meg. Har gått i vann og kaffe de andre gangene det har vært noe... Så jeg gleder meg MASSE!

 

Jaja... god helg tildere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Hei alle sammen:) VELDIG koselig at dere tenker på meg. Var på dansketur fra mandag til onsdag og det ble MYE lade!! Var så idiot at jeg kjøpte med meg sjokolade hjem også. Trodde liksom at jeg kan la det ligge. Jeg har nå lært at jeg SKAL GÅ FORBI ALT SOM HETER GODTERI!!!! Kan ikke ha det i hus.

 

Det snodige er at jeg ALDRI har vært særlig glad i sjokolade. Har spist meg feit på vanlig mat. Men siste året har jeg blitt mer og mer søtsyk. Det begynte med at jeg ble storspiser av is og så gikk jeg over til "sterkere stoffer" som sjokolade og MARSIPAN!! Nå ser jeg at jeg er SJOKOMAN!!

 

Den eneste løsningen er å slutte...slik jeg var før - UTEN sjokolade. Har ikke vært på vekta. Gudsjelov er bilen på verksted og den er ikke ferdig til neste veiing.

 

MEN jeg er motivert igjen... I dag er det slutt!! Har tømt både skuffer og skap og siden vi ikke har bil for øyeblikket blir turene til butikken lik NULL.

 

Håper jeg nå klarer å ta dette inn igjen og ikke dømme meg selv for hardt. Gjort er gjort og spist er spist... det er FRAMTIDEN som gjelder.

 

MÅL:

- Ikke spise foran TV

- Spise før 1800 om kvelden ukedagene.

- Gå FORBI godtehyllene.

 

Skal si fra når jeg veier meg, men foreløpig velger jeg å la være å veie meg. Føler seg liksom ENDA mer mislykket da...når vekta viser et par kilo opp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Impulsiw: Så bra da er tilbake. Enig med deg, gjort er gjort. Når man er på tur så blir det fort litt utskeielse :D Nå er det bare å gå videre. Du får ta en tur på vekta når du føler at det er greit. Det er godt vi har hverandre. Jeg synes det er godt med noen som faktisk vet hvordan det føles.

 

Nå er jeg så glad for at jeg har dere....for jeg trenger råd og motivasjon. Har snikveid meg på morgingen i dag og da var vekta akkurat den samme som den nå har vært i snart 2 uker. Jeg har vært veldig flink og trent masse. Er det mulig å stå stille så lenge nå i begynnelsen. Sist uke gikk jeg jo ikke ned noen ting. Da hadde jeg jo ligget syk i en uke og trodde det var grunnen, men nå begynner jeg å lure. Begynner å miste litt motivasjon. En uke uten vektnedgang, men hvis det blir to så synes jeg det begynner å bli vanskelig.

 

Hva mener dere....kan man stå stille noen dager og så plutselig gå ned? Nå er det jo helg også og da blir det jo kosemerker osv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Så godt å høre at du er klar igjen Impulsiw! Godt at du koset deg på tur:)

 

Sol... Jeg måtte innom å titte i de gamle kursbøkene mine, og jeg fant fort ut at det ofte går i rykk og napp. Jeg hadde stått stille i 3 uker før jeg plutselig gikk ned 4 kg! Så ikke mist motet av den grunn altså... det er heeelt normalt!

 

Da jeg stod så lenge stille den gangen var jeg forøvrig 113 kg... huff... det er kanskje derfor jeg står så og si stille der nå og da? kanskje det er en sånn kneik;) Blir spennende med veiing i helgen! Har jo ikke fått snikveid meg en gang...

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Har kost meg med kylling fajitas i dag! Spiste to stykker, så dermed gikk kosemerkene mine til det denne uken. Sikkert like greit, for i morgen kommer svigers med fastelavens boller. Kommer til å kjøre gulrøtter og dipp ved siden av, med vurderer å unne meg en bolle.. -Har slengt meg på godteløfte linken for Februar, så jeg bør nok stå over..

 

SOL, det kan være du er kommet til en terskel allerede. Har du ligget på den vekten her lenge tidligere? Skriver du kalorier? Det kan være væske, enten i støle muskler, kroppen (salt), eller mensen på vei.. Selv merker jeg alltid en stagnasjon i vekten når jeg begynner med hard trening, og du har jo vært flink med trimmen i det siste! Mitt eneste tips er å holde ut enda litt lenger, og hvis ikke du får resultater i løpet av uka, så ville jeg diskutert meny-valg med kursleder. Kanskje du kan teste en mellomting mellom meny 2 og 3? (Hvis du ligger i nedre sjikte av meny 3 iallefall) Alternativet er å øke litt hvis du ligger i øvre sjiktet av meny3.. Hold ut, og selv om du ikke ser resultater på vekta umiddelbart, så håper jeg du føler deg mere vel! Kanskje du ser det i cm også? Det er vel grunnen til at vi helst ikke skal smug-veie oss ;) Krysser fingrene for deg iallefall!

 

Impulsiw, godt å se at du er tilbake! Er selv sjokoman, og blir trigget av selv en kopp kakao. Dagen derpå er sjokoladesuget ubehagelig sterkt! Det eneste som hjelper er å spise etter klokka! (Samt litt Pepsi Max i ny og ne..) Lar det ikke gå mer enn 3 timer mellom hvert måltid, og da blir jeg aldri så sulten at jeg mister hodet.

 

Mammamai, det er vanvittig hva folk kan få seg til å tenke, til og med si! Man skulle forresten nesten tro at vi med ekstra opsltring var litt hardhudede, men jeg merker selv at selv den minste kommentar på vekt stikker tvers igjennom alt jeg har av forsvar. Enda godt du klarte å snu det til noe konstruktivt og fikk satt i gang GR-prosessen! Mange døyver smerten med enda mer mat.. -Sånn sett antar jeg vi er heldige alle sammen, som har både kjekke menn og nydelig(e) barn å leve for! Tror nok det er lettere å ta seg selv i nakken når man har ansvar for barn og må ta ansvar for familien! Gleder meg forresten til å høre resultatet på søndag!

 

Jeg har ryddet og vasket i hele dag, og i morgen kommer svigers for å hjelpe oss med barna mens vi rydder kjelleren! -Snart skal vaskerommet flyttes ned, slik at badet oppe kan romme ett badekar! Gleder meg veldig til den dagen jeg kan ta med meg en god bok i badet! (Blir nok enda en stund til, for vi er treeeege på sånne ting!)

 

Ha en fortsatt god helg jenter!

Cam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Takk for støtten alle sammen. Synes dere er VELDIG flinke. Håper det gir full uttelling for alle sammen :D

 

Var flink i går og skal holde ut i dag også. Ha en fortsatt god helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Så da skjønner jeg jo hvorfor vekta bare viste 112,7 idag. Bare ned 300gr...

så da blir det jo spennede å se hvordan dette går da! Burde jo være litt forsiktig jeg da... men håper jeg slipper å gå opp noe særlig!

 

Helt skjelven jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Var det planlagt? Må nesten spørre da...siden du ble mamma i mai hehe... De sier det er vanskeligere å bli gravid når en er tykk, MEN jeg ble det likevel. Kunne godt tenke meg en liten til men foreløpig synes mannen min det er nok med en!!

 

Det blir vel ikke noe slanking på deg framover? Jeg klarte ikke la være å spise når jeg ble gravid. Det var helt håpløst å moderere seg så jeg åt som en hest.

 

Min venninne i Danmark er gravid med nr 3 nå. Hun er 42 år og har barn på 3 og 4 år fra før. Hun fikk "seudotvillinger" sist. De kaller det det når de er så tette.

 

Blir to tette på deg også da mammaimai ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Takk for gratulasjonene! Er helt i skyene jeg:P

 

Joda... blir litt andre forutsetninger for vektnedgang nå... men jeg har veldig lyst til å følge opplegget videre, og henge med dere;) Jeg tar det nok litt rolig og prøver å gå ned litt nå i begynnelsen... så får vi se... Spiser jeg 1900 kcal så gjør jo ikke det noe vil jeg tro.

 

Og ja... det var faktisk planlagt! Men brukte 2 år på lillegutt, så regnet liksom egentlig med at det ville ta litt mer tid, men jammen så satt den... Kan godt være en sammenheng med at jeg var tykk at det tok så lang tid sist, men tror egentlig det var p-pillene! Vil ha de så tett da både mannen min og jeg har så gode erfaringer med tette søsken, og jeg har veldig lyst til å begynne på jordmorutdannelsen så fort som mulig, men villle ha et barn til først:D men det er veldig tidlig enda da..termin er 15. oktober. Jeg er trøtt og utrolig hissig! Trodde jo det var kraftig PMS, som jeg skrev her inne en dag...;)

 

Jeg klarte fint å styre meg sist, men skeiet veldig ut mot slutten da jeg så hvor lite jeg hadde lagt på meg... (så dum vet dere) Håper på å følge opplegget denne gangen, og ikke legge på meg så mye... jeg er iallefall veldig motivert!

 

Så idag var det veiedag da... og jeg har gått ned til 112,6kg...

ned 400gr denne uken! Sier meg fornøyd med det!

 

Håper jeg får være med dere videre, selvom det blir litt annerledes for meg nå fremover... Så får dere ha masse lykke til denne nye uken!

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nok en gang så gruer jeg meg til veiing i dag. Er redd at det enten er pluss eller helt stillestående denne uken også. Må få kurslederen til å se på hva jeg har i meg om dagen. Grue grue grue.....

 

Jeg rapporterer i kveld utfallet, men tenk på meg i kveld a jenter :D

 

Håper dere er godt i gang med en ny uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare poppe innom og ønske deg all lykke med graviditeten :D

 

Jeg kjenner meg veeeeldig igjen i historien din må jeg si!! Jeg fikk første gutten min i jan 2003, etter å ha prøvd ett år. Så ble jeg gravid igjen -på første forsøk- ni måneder etter fødselen. Jeg har to tette gutter og er kjempefornøyd med det! Jeg hadde klart å gå ned litt i vekt etter nr 1, men var ca 90 kg...men klarte å legge på meg "bare" 11 kg...

SÅ- da minstegull var 16 mnd begynte jeg på jordmorutdanningen, og var ferdig med den til jul :)

 

Jammen hadde vi like historier.

Masse lykke til videre!!

 

Soleia (som holder til i ned 10-20 kg- forumet,men som snikleser litt her og der, hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...