Gå til innhold

Skal vi pushe hverandre litt? Jeg er klar, og sånn som jeg gleder meg!


Gjest Mammamai07

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamai07

Så moro å høre:D Det er så rart når noen har så like historier som en selv! Festlig! Jobber du som jordmor nå eller? Var det slik du forventet?

 

Og tusen takk for gratualsjonen! kjempekoselig!

 

Gleder meg til å ta fatt på studiene... må ta sykepleien og først jeg da... så det tar jo tid, men er helt sikkert verdt det! Må jo være et fantastisk yrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar

Ja nå jobber jeg på en stor og travel fødeavdeling, og jeg stortrives!!!

Forventningene har blitt innfridd....Det er til tider tøft å både være jordmorstudent og nyutdanna jordmor, men duverden så kjekt også :D

 

Masse lykke til med vekta, baby (etterhvert) og utdanning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Sitter her og flirer og ler, etter å ha lest innlegget ditt om at du er gravid! Ble kjempeglad på dine vegne, og kjenner det kiler litt i eggstokkene her også :(! 3 dager borte fra sidene, og så er en av oss gravid! Sannelig går det fort i svingene! Har egentlig lyst på nummer 3 jeg også, men så er det ofte sånn at alt er mere tilpasset familier på 4.. Dessuten har jeg en karriere som allerede er litt på vent. Har med mannen min på 1 til, men jeg har vurdert det slik at jeg heller skal bruke tid på å gå ned, og operere brystene (orker ikke ett liv med honninglemoner!). Skulle vi gått for nummer 3, så ville jeg også prøvd å få den siste ganske tett på. Er ikke helt klar enda, men ser an i løpet av høsten 2008.. Angående slanking i svangerskapet; første gang gikk jeg ikke opp noenting før de siste 4-6 ukene, og i starten gikk jeg litt ned, kun ved å spise sundt og droppe godis. Det fine er at med ekstra posltring, så går vi ned så lenge vi kutter ut snop, og snop har hverken babyen eller mamma'n godt av. Problemet med nummer 2 var at jeg var nedfor og trøtt hele veien, og reparerte med sjokolade. MammaMai, hvis du klarer å holde søt-hungeren i sjakk

 

En venninne fortalte om en bekjent som har tatt brystreduksjon og fremdeles kan amme etterpå, så kanskje jeg kan få både i pose og sekk? Men de opererer ikke på veldig overvektige, så jeg må ned i vekt først, operere, og så får vi se om det er blirr for sent med nr. 3! Kunne godt tenkt med en jente nå, så hvis jeg får noen garantier på det, så setter vi i gang :D

 

Er fremdeles på god vei nedover, -1,2 denne uken, og ligger da på 111,4kg. Har tilsammen gått ned 6,6 kg på 5 uker. Føler egentlig at jeg ikke nekter meg selv noenting, og alt det går veldig bra!

 

Var på trilletur og skitur i går, (falt og er blå på den ene skinka :)), og har vært på pilates i dag!

 

Ha en fin dag, jenter! -Og fantastiske nyheter MammaMai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

dere er jo så søte... :)

 

Så moro å høre at du trives som jordmor Soleia! Tror nok det kan være tøft i startfasen og som student ja. Det er vel mange gamle travere som ikke er like med i utviklingen, og som kan best i tillegg til at man kommer opp i situasjoner som ikke er like hyggelige, selvom det er i mindretall... Det prositive veier vel opp. Tusen takk for lykkeønskninger! Og lykke til videre med den spennende jobben... kanskje det er du som skal ta i mot babyen vår;) hihi...

 

Så flink du er CAmBamBam! Fortsetter du i den farta så når du jo målet ditt fortere enn flint. supert altså! Og så koselig at du ble så glad da du hørte jeg var gravid! Jeg gikk en del opp sist, selvom jeg var skikkelig flink frem til 3 trimester. Men håper det går bedre denne gangen. Jeg er skikkleig godteglad, men er faktisk veldig flink til å styre meg. Min svakhet tror jeg ligger mer i å spise litt for sjelden. Jeg blir veldig sulten, og spiser for mye fordi jeg er skrubbsulten... men nå er jeg virkelig innstilt på at jeg skal gjøre alt jeg kan for å gå opp minst mulig.

Jeg føler jeg er i et positivt siiiig.

 

Gruer meg til å gå på vekta hos legen da... sistgang veide jeg 109 i uke 10. Så får håpe jeg klarer å la være å gå opp så mye. Hun sa ikke noe på vekta hun da, hun ble bare imponert over at jeg nettopp hadde gått ned 30 kg. Men gruer meg litt nå allikevel... Gruer meg litt mer til ultralyd og, siden jeg har fått mer på magen etter graviditeten. Jaja, det går nok bra!

 

Blir spennende å se om dere bestemmer dere for 1 til da CamBamBam... har jo litt tid å føle på det! Hmmmm... kan kanskje oprerere brystene før graviditet? Men jeg tror jeg ville ventet. De forandrer seg jo gjerne litt under og etter svangerskapet. Jeg tenkte også å operere dem, rulle dem litt opp jeg da. Kjedelig med bryster som er så tunge og som brystvortene peker ned i gulvet på:D hihi...

 

Jeg fortsetter å holde dere med selskap jeg, det er lettere å holde seg i nakkeskinnet da, og så er det jo spennende å følge med på hvor flinke dere er og... pluss at jeg synes det er veldig koselig å bli kjent med dere.

 

I går var jeg og svømte igjen... det er jo såååå deilig! Så det blir nok svømming hver mandag altså! Søndag gikk jeg 2 timers tur. det var deilig det og! Så får prøve å holde meg litt i bevegelse nå, for kjenner allerede at bekkenet reagerer på hormonene, så jeg får smi mens gjernet er varmt og bevege meg mens jeg kan... men får håpe det holder seg sånn her, og at det ikke blir verre... Krysser fingre for det!

 

Ellers prøvde jeg også tandori fisk i dag. Det var godt! Men den agurksalaten var ikke heeelt min favoritt! MEN fisken ble veldig god ja! namnam...

 

Lykke til med denne uken! Håper grammene flyyyyyr avgårde;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ble ikke så ille som jeg trodde. Det ble en vektnedgang på 0,5. Hadde vel ønsket mer siden jeg stod helt stille forrige uke. Fikk en real peptalk av kurslederen og det gjorde godt. Forrtsetter som jeg gjør nå, men denne uken blir det ikke så mye styrketrening. Blir noen laaaange turer også. Har akkurat kommet tilbake fra en 2 timers tur nå. Utrolig glatt ute. Har gått å spent meg hele veien så nå er jeg så sliten i ryggen :) Synes det er en fin treningsform å gå tur. Man føler seg så fornøyd når man kommer inn i en varm stue igjen. Har tenkt til å trene styrke og gå annen hver dag nå for å se om kroppen min reagerer positivt på det.

 

Veldig koselig at du fortsetter og følge med oss videre. Det hjelper veldig å ha dere her. Synes vi er en fin gjeng her og morsomt å følge med dere alle fremover. Spesielt deg da Mammamai :(

 

CamBamBam du er råflink med treningen....dypt imponert. Du har jo trent like mye i dag som noen gjør på en hel uke. Vektnedgangen din er jo også veldig veldig bra. Grattis! Hvor mange kcal ligger du på i uka? Spiser du mest tidlig på dagen? Må jo lære av en som gjør det så bra :D

 

Hvordan går det med deg Impulsiw? Har du klart å henge deg på programmet igjen?

 

 

Mammamai07: Var du frisk og rask i ditt forrige svangerskap?

 

 

Håper dere alle får en strålende uke......klem fra Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Så flinke dere er alle sammen. Jeg henger ikke med i programmet nei. Har nok med å prøve å slutte og spise om kvelden. Det går bra noen ganger og andre ikke.... :D Det er et forbanna slit!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

SOL, jeg ligger på rundt 1900-2100 kalorier om dagen. Ser at jeg har hatt ett par nede i 1700 også, (blant annet den dagen jeg sovnet da jeg la ungene og ikke sto opp før dagen etter). Ser frem til en god posjon kornblandung med melk og jordbærsylyetøy nå i kveld, pluss frukt og en yoghurt!

 

Jeg spiser vanligvis ikke kveldsmat, men i GR-opplegget legges det opp til det. Føler virkelig at det er med på å gi resultater! Så spis for all del på kvelden Impulsiw! Hvis man ikke spiser kvelds, så blir man fort fysen, og kaster i seg usunnheter i stedenfor!

 

God kveld!

Cam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Så godt å høre at du ble positivt overraska! 0,5kg er jo veldig bra det! Ønsker deg alt godt for denne nye uken...

 

Jeg var i god form forrige svangerskap... eller dvs tja... jeg ser på det som god form. Jeg hadde derimot bekkenløsning med gangvansker fra15 uker. Sykemeldt 100% fra uke 17. Men jobben min er fysisk(står på betong hele dagen), så det gikk veldig greit så lenge jeg var hjemme, og holdt meg i ro. Gå turer og sånn prøvde jeg på noen ganger, og det var ikke lurt. Ellers hadde jeg perioder med vondt i hodet...og litt brekninger og kvalme fra 12 uker til 18 uker(men ikke noe å klage over egentlig) Synes det gikk veldig greit! Sov hele natta frem til dagen jeg fødte, kun avbryti av noen tissepauser...hihi.. Så jeg gleder meg til dette svangerskapet og jeg... litt trøtt om dagen da.

 

Jeg spiser også kveldsmat.... det er redningen min for ikke å spise godis og annet snop på kvelden. Avhengig av det! Tror jeg ville prøvd å spise kveldsmat Impulsiw... hvis ikke det er snop og sånn du tenker på da?

 

Tror egentlig jeg spiser litt lite jeg... jeg sliter med å komme over 1700kcal, og skal iallefall ligge på 1900kcal... hmmmm... hva ville dere lagt dere på i min situasjon? Gravid, ammer, ca 112,5kg og 182cm høy... middels hverdagsaktivitet. Og hva er deres triks for å komme opp i kcal. Vet man godt kan bytte ut lettproduktene med vanlige, men da går det fort over styr her;) Tar gjerne i mot litt råd og veiledning!

 

Lykke til med denne uke alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Jeg kan ikke spise kveldsmat. Når jeg er ferdig på kurs bytter jeg ut kveldsmaten med is og annet.

 

I 1998 veide jeg det samme som nå. Da begynte jeg å endre "tanken på mat". Prøvde å spise for å leve ikke leve for å ete. Så da sluttet jeg å spise om kvelden. Det var og er kveldsspising som er mitt problem. Jeg kan være flink hele dagen men så kommer kvelden og LYSTEN på noe å dytte i hølet foran tv.

 

Jeg begynte gradvis, prøvet og feilet. Men jeg hadde regler om at all mat skulle inntas foran kjøkkenbordet og ikke foran TV. Så var det ikke mat etter 1800. Ellers spiste jeg det jeg hadde lyst på. Jeg gikk gradvis ned fra 122 til 108 kg fra februar til august.

 

Så mitt problem er trøsteeting foran TV. Jeg er helt avhengig og må klare å slutte med det. :D

 

Jeg jobber med saken... var på vekta i går. Intet hyggelig resultat. Det var opp nesten fire kg!! så nå stod den på 123 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Bare kurslederen min som maset så om denne kveldsmaten... men det er jo ikke likt for alle...

 

Håper du får det til Impulsiw! Vet faktisk ikke helt hva jeg skal si jeg... men jeg ønsker iallefall at du henger med videre, og at du klarer å jobbe med deg selv, så du klarer å nå de målene du ønsker...

 

Har du forresten lest "the secret"? tror den kan hjelpe på motivasjonen;) Skal hive meg over den selv... men tenkte jeg skulle se filmen i kveld! Går jo ann å bare se filmen også eventuelt... men boka er visst veldig lettlest... Fått anbefalt den av MANGE uavhegige personer nå! Noen som har lest den eller sett filmen her?

 

Sender deg mange lykkeønskninger Impulsiw! Håper det løsner for deg nå!

 

Mange klemmer fra meg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

takk for støtten!! :D jeg er mer motivert nå. Var flink i går,telte kalorier og greier.

 

Når det gjelder the secret har jeg sett noe video av det. Men jeg synes det er sånn "halleluja" greier. Det funker ikke på meg....

 

MEN jeg leste noe interessant i EVA... et blad for kvinner over førr. Det med å visualisere målet, lage delmål osv. Og når du er i tvil - VISUALISER målet igjen. Se for deg feks at du er slank, at vektnåla viser det du ønsker. Det var litt motiverende faktisk. For jeg ønsker jo egentlig at den skal vise 80. Det er bare meg selv som setter en eventuell stopper for at jeg skal nå målet.

 

Jeg må tenke på det på kveldene..visualisere målet. INNI MEG BOR EN SLANK PERSON (eller to hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du har funnet motivasjon til å starte på igjen Impulsiw. Høres jaggu spennende ut dette med visualisere målet sitt.

 

Vi hadde for noen kurskvelder siden mental trening hvor vi satt i mørket med øynene igjen mens kurslederen snakket om ting vi skulle se for oss. Vi skulle se for oss at vi gikk nedover en vei og at den delte seg. Den ene veien gikk til venstre, gikk slakt nedover og var en enkelt vei og ta. Dette var veien hvor vi fortsatte på samme måte som vi lever i dag. Du skulle se for deg degselv om 5 år etter samme levemåte som i dag og så igjen etter 10 år med plager som kommer etter så mange år med dårlig kosthold og lite trim.

 

Den andre veien gikk til høyre, gikk i en brat oppoverbakke. Dette var den veien vi har valgt nå, med et sunt kosthold, regelmessig trening og vektnedgang. Her skulle man se for seg selv om 1 år etter å ha klart målet sitt med vektnedgang. Hvor sunn og frisk man føler seg. Så skulle man se for seg selv om 5 år og 10 år hvor man hadde klart å holde seg til planen. Holdt vekten, regelmessig treningen og en sunn livstil.

 

Vanskelig å gjengi alt skriftlig, men det var faktisk veldig motiverende og det er jo noe av det samme.

 

Uken har inneholdt alfor mye jobbing og stress. Har hørt at stress er med på å gjøre at vektnedgangen uteblir. Jeg har vært veldig flink med maten. Har fått i meg mellom 1800-1900 kcal hver dag. Treningen har gått etter planen også. Tirsdag 1,5 times tur, onsdag 1 time styrketrening og 30 min Pilates, torsdag 1,5 times tur. Fikk altså gått turene som var planlagt selv om det er forferdelig glatt ute (selv med brodder). Vi får håpe det gir resultater også denne uken.

 

Hvordan har det vært med trening og mat for dere denne uken. Noen som har forlag til noe morsomt "hjemmetrening" ? Ja ja jenter håper uken har vært fin og en deilig helg ligger foran dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Ja spennende med visualisering. Tror vi ofte setter autopiloten på og glemmer å visualisere. Jeg gjør i alle fall det :D

 

Jeg gikk på en slik vei du beskrev for over ti år siden. Da så jeg for meg meg selv som førtiåring, med flere pizzaesker på bordet, flere filmerosv...fylte ut en toseter. Ikke et fristende syn!!! Det gjorde at jeg gradvis klarte å gå ned den gangen til rundt 100 kg... Men det tok et år.

 

Nå må jeg tenke: åssen ser jeg ut som femtiåring? Fylle ut TRESETEREN?? Masse sjokolade og drittmat...klær som ikke passer. Diabetes type to og slagrammet!! Mens min sønn - som da er ti år - må klare seg på egenhånd for moren ikke kommer seg ut av sofaen!!

 

*urk*... mindre fristende... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Jeg har vært ganske flink denne uka, men vet at jeg kommer til å få en smell i helga, etter som det er er utdrikningslag med hyttetur! Kommer til å pakke en Pepsi Max i tillegg til vinen, men det blir nok lekker middag og sikker no snop-liknende greier. Skal ta med meg grønnsaker og dip, så får vi se om jeg klarer å holde fingrene unna resten av godsakene. Vet at en av de andre går på GR-kurs nå, så da har jeg sjansen til å finne en å alliere meg med!

 

Har en venninne som anbefaler The secret, men jeg må innrømme at jeg tenker litt som Impulsiw, selv om jeg ikke har sett/lest den. -Likevel, så er jeg helt sikker på at det hjelper å tenke positivt for å oppnå resultater. Det med å visualisere som SOL og Impulsiw snakker om høres veldig fornuftig ut. -En ting er å visualisere langt fremover i tid, men jeg finner det nyttig å visualisere helt enkle ting i hverdagen, som å spise 1 stykke kake, gå forbi godishyllene, spise riktige måltider, osv. Måtte jobbe en del i starten, og nå begynner ting å skli litt ut, motivasjonen skranter, og da må jeg jobbe endel mentalt igjen. Målet er jo at jeg skal kunne gå på autopilot, og at autopiloten har lært seg ha som er bra for meg!!

 

Hvor er det blitt av Gizmo forresten? Hun har ikke vært innom siden 28.jan..?

Ønsker dere en god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

at jeg nå har sett the secret. Synes den var bra jeg... kan virke litt voldsom, og ting er satt litt på kanten synes jeg. Men hvis man tenker etter, så er det så sant, så sant. Mye av det secret handler jo nettopp om visualisering!

 

Nå er det natta her:o)

Så trøtt atte... ville bare informere, og anbefale;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Veldig enig med CamBamBam... Det med å visualisere i "det små". Tenke på at man tar feks en kakebit eller et par biter med sjokolade. SMAKE ordentlig på det og nyte sakte... litt ... og visualisere FØLELSEN du får ved å mestre det slanke folk mestrer - forsyne seg moderat og kose seg med det. KJENNE etter på blodsukkeret. La maten virke før man kaster seg over et kakestykke eller en sjokolade til. Vil vi EGENTLiG ha den laden??? Hvor viktig er den?

 

Visualisere at vi har "kontroll" over inntaket. Vi bestemmer.... Det spiller ingen rolle om det går sakte bare det går sikkert. Går det galt en dag så visualiser at du gleder deg til i morgen for da går det helt greit igjen. Det er ikke sort/hvitt - alt eller intet - men ett skritt om gangen, stort eller lite, er allikevel FRAMOVER i ritkig retning. Gradvis vil man endre holdning. Så lenge vi gjør det rette over tid, vil holdningen til mat forandre seg. Det er bare å gjøre det ofte nok. Så blir vi "omprogramert".

 

Men vil vi omprogrameres? Har noen opplevd at det nå går veldig bra osv, så plutselig gjør man noe dumt - spiser noe eller mye - bare for å "bryte" den gode rytmen. Etterpå vet vi ikke en gang hvorfor vi gjorde det???

 

Stopp i tide, det er aldri for sent å snu. Man kan stoppe halvveis nedi isboksen - før det sprenger så vi ikke orker en bit til. Da bryter vi med mønsteret!!

 

JA, dette tar tid og det må jobbes "mellom ørene" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Hadde en litt kjip dag i går. Lurer på om jeg har hatt en kjemisk graviditet... tester bare negativt nå, og skjønner ingenting! Håper fortsatt da... Så i går så trøstespiste jeg smågodt og spiste 5 pølser på kvelden.

 

Derfor veide jeg i dag 111,9... opp 200 gr fra i går. Så da har jeg gått ned mellom 700 og 900 gr. Jeg går ut i fra 700gr, så kanksje jeg får en hyggelig overraskelse neste uke.

 

Har også gått ned til 101cm rundt midjen! Så har tilsammen gått ned 8 cm rundt den fra dag 1.

 

Ha en fin dag! Og lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaimai07: Du veier omtrent det jeg veide når jeg ble gravid med lillemann. Jeg veide vel ca. 108-110. Men jeg sluttet med nicotintyggis og da ble jeg VELDIG sulten. Så jeg gikk opp fem kilo fram til jeg var ca 14 uker på vei. Men så gikk det saktere til ca 127 på slutten. Så var jeg vel nede i 115 et par tre uker etter fødselen før marsipantiden satte inn!! blir fort kilo når en spiser lade! ;)

 

Håper du klarer deg sånn passe. Var jeg deg ville jeg prøve å ligge på dagsbehovet rett og slett. Ellers kan du risikere å bli for sulten. Jeg kan ikke tenke meg at du ikke er gravid siden du viste positivt? Skal du ta en tur til legen å ta en blodprøve i morgen da el??

 

*kryssefingrenefordeg*klem* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Skal nok gå bra med kiloene håper jeg... Kjenner at fokuset ikke er helt til stedet når det gjelder det for øyeblikket.

 

Det er mulig at det befruktede egget bare har sneiet livmora, og at det derfor er blitt produsert HCG en bitteliten stund for så å forsvinne igjen. Så det er mulig... så da venter jeg kanskje mensen vært øyeblikk, med det befruktede egget i... Men vi får se. Det er dette som kalles kjemisk graviditet... Tusen takk for kryssede fingre!

 

Om jeg skal ringe legen i morgen vet jeg ikke... tenkte egentlig å se om mensen ville komme eller en eventuel test ville være positiv om en ukes tid. Men det er kanskje best å ringe legen. Er bare livredd for å ta blodprøver, så jeg får tenke litt på det... Dessuten så håper jeg så veldig vettu... redd for å få den smelt i trynet.

 

jaja... jeg kommer nok innom etterhvert!

 

Tusen takk for kryssede fingre og klem Impulsiw... kom godt med i dag!

Og gratulerer så mye med morsdagen til deg... og til dere andre også forresten!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

Da er jeg tilbake fra ferie. Har akkurat lest igjennom hele tråden her... tok jammen sin tid.

 

 

Krysser fingerne for deg jeg mammamai og håper at det klaffer, men forstår at du er litt forvirra. Ellers syntes jeg det var trivelig å bli savne CamBamBam !!! Er liksom litt godt at noen venter å høre hvorda ndet går, setter liksom litt kniven på strupen. Gratulerer med fin vektnedgang forresten ! !

Impolsiw godt du har kommet igang igjen!!! Håper motivasjonen holder seg nå :-)

Og til sol gratulerer med fin vektnedgang :-)!!!

 

Så et lite referat fra ferien.... En uke i spania. Vi har kost oss masse, og jo har nok kost oss med mye god mat og litt snacks også.. Blir jo fort varm mat (dobbel middag) når man er på tur... men hoppet over kveldsmaten da... men den ble nok dessverre byttet ut med litt sjokolade og potetgull mot slutten av uka. begynte fint da, lagde en stoooooooooooor fruktsalat første dagen og den var så god.... etter det dalte sunnheten. Men som jeg tenker hver dag er ikke ferie, og når er jeg hjemme igjen og hverdagen er her, tilbake til sunn mat og trening. Vi har gått endel da. Var på lang tur på toppen av et fjell i 2 timer den ene dagen, og har vært å sett endel steder hvor vi har gått mye. Trasking i byen også, er ikke så høyt tempo, men bedre enn ingen trim.

 

Fikk ikke lagt inn noe innlegg ved sist veiing for jeg våknet på veiedagen med en arm jeg ikke klarte å løfte, så jeg måtte tilbake kalle mannen min fra jobben da jeg ikke fikk på sønnen klærne. Hadde løftet litt mye på knøttet dagen før og hadde fått litt vondt i armen, trodde bare det var en strekk så dro på trening løfta vekter og sto på og tøyde ekstra godt ut på den armen... legen mente det var det dumeste jeg kunne gjort. Burde nok latt den være, men var stolt av meg jeg som dro på trening selv med vond arm.. Heldigvis gikk det fort over etter at jeg hadde vært hos legen. Så armen ødela ikke ferien. Men jeg gikk nå ned 0,5 kg før ferien fra 110,6 til 110,1 så jeg klarte nesten målet for januar som var å komme under 110... men det var så nære at jeg godkjenner..

vekta har nok steget litt i løpet av ferie, men venter med å veie meg til torsdags morningen så har jeg mulighet til å hente meg inn litt så jeg ikke mister motivasjonen helt. Er klar til dyst igjen da. Mannen min skal jobbe sent i morgen, så jeg får egentlig ikke trene... men jeg har funnet en løsning. Ringte en venninde som har hatt så lyst til å være barnevakt og spurte om hun kunne passe han ett par timer. Og hun hadde så lyst, da da blir det trim!! Det er ikke dårlig !!! Vi har nemlig kun hatt barnevakt en gang tidligere!!

 

 

Men nå er det snart natta på meg, øya detter snart igjen.

 

Ha en flott uke jenter.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har vært veldig flink gizmo ;)

 

Vi reiser til Lanzarote fredag med to andre familier så jeg ser ikke så lyst på slankingen når jeg er der. Tenker at jeg skal sette i gang for alvor når vi kommer hjem. Så jeg forsyver slankingen litt for å si det sånn....

 

Menmen.. det skal nok gå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det impulsiw... Vi må jo kunne leve et normalt liv, og det innebærer jo at innimellom er det lov å kose seg litt ekstra. Det viktigste er å innhente seg , å det føler jeg jammen at jeg har klart :-)

 

Kos deg masse på ferie, håper du får det like fint som jeg har hatt !!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Det ble endel alkohol og snop i helgen, så jeg hadde ikke ventet å gå noe særlig ned denne uken. Det gjorde jeg heller ikke, vekten stoppet på 111,2 altså kun 0,2 ned denne uka. Totalt har jeg da blitt kvitt 6,8 kg. Er egentlig fornøyd med at jeg ikke gikk opp!

 

I utdrikningslaget møtte jeg en som har gått ned 25kg (hun er ganske liten, så det gjorde vannvittig stor forskjell på henne), og som holder på med stabilisering. Hun fortalte litt om hverdagen sin, at hun er beinhard i hverdagen, men unner seg litt kos i helgene nå som hun går påstabilisering. Hun kjemper en kamp mot alle sosiale anledninger på jobb der det serveres kaker, sjokolade o.l, og hun opplever å oppfattes som ganske fanatisk. Rart hvordan det å holde en sunn livstil provoserer andre folk.. Vet jo selv at jeg lar meg provosere når ikke mannen min vil ha dessert (han er merkelig nok ofte mett etter middag!), når jeg ikke har noe problem med å få ned desserten.. Antar man fort føler seg usunn og ikke-flink når man ser at andre gjennomfører den sunne livsstilen!

 

Viljestyrke og stahet er tydeligvis noe som må til for å komme helt i mål, og forbli ved målet! Kjenner at kroppen krever junk-mat nå etter helga, men jeg skal ikke gi den annet enn det den trenger! Neste uke bør jeg ha kommet meg under 110kg, så nå må jeg holde stål-kontroll over meg selv i dagene fremover!

 

-Velkommen hjem fra ferie Gizmo! Blir spennende å se resultatet på torsdag!

-MammaMai, ble lei meg på dine vegne da jeg leste at det trolig ikke var reelt denne gangen.. Håper du klarer å komme deg raskt videre, og at du benytter ukene frem mot neste mulighet til å spise sunt, og friste neste egg med en enda sunnere og sprekere kropp å feste seg i! Håper du slipper å vente lenge!

-Impulsiw, blir spennende med ferie, men husk på at fullt fri-slipp i en uke kan gjøre at du har enda 2-4 ekstra kilo å slite med når du setter i gang igjen. -Man behøver ikke slanke seg, men hvis du spiser godt OG bruker hodet, så kanskje du klarer å holde vekten?

 

Ha en fin uke alle sammen! Ta vare på dere selv!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...