Gå til innhold

Skal vi pushe hverandre litt? Jeg er klar, og sånn som jeg gleder meg!


Gjest Mammamai07

Anbefalte innlegg

Gjest Impulsiw

Motivet for å trene må vel være at vekta flytter lettere på seg og at man kan spise litt mer... Prøver å holde melkeprod. oppe - det er ikke lett - for da kan man jo få spise litt mer. Det er liksom det å tygge nok.

 

Er veldig sulten i dag. er allerede oppi nesten 1900 kcal, så det er bare å bite tenna sammen. Blir spennende til mandag ja...

 

nei, får gå å pumpe litt melk jeg da. Snakkes ;9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar
Gjest CamBamBam

Selv om været var fint, ble det ingen tur i dag! Minsten hadde en våken periode midt på natta, og jeg har vært sliten og uopplagt i hele dag.. Får ta det igjen i morgen!

 

-Men takket være diskusjonen her inne har jeg nå sjekket opp den lokale svømmehallen! Meldte på 3-åringen min på vanntilvenningskurs, og da må en voksen være med; MEG! Ble enig med mannen min om at jeg skal dra i svømmehallen på egenhånd nå på lørdag eller søndag, bare for å sjekke forholdene, og for å trene litt på egen hånd. Har lyst til å få til 1-2 dager fast i bassenget, pluss den dagen jeg er på kurs med store-gutt! Kjenner at jeg gleder meg!

 

Jeg har forresten 3 sett med mål.. Ett urealistisk, ett litt realistisk, og ett litt pessimistisk :D

 

Mine urealistiske ønsker (snitt: 1,4 per uke);

25 mars: 100 kg

17. mai: 90 kg

1. Juli: 80 kg

 

Mine litt urealistiske mål: (snitt 1,0)

25 mars: 105 kg

17. mai: 98 kg

1. Juli: 90 kg

under 80 kg den 16. sept 08

 

Mine litt pessimistiske mål (snitt: 0,7 per uke):

25 mars: 108 kg

17. mai: 103 kg

1. Juli: 98 kg

Under 80 30.des 08

 

Regner med at de første kiloene går raskest, så jeg håper på å komme under 100 til slutten av mars (Skal tilbake i jobb da!), og så kan jeg justere målene litt ned etter det! Vet jo at man helst skal gå ned 0,5 i uken, men jeg er utålmodig etter å komme ned til en "akseptabel" vekt, så jeg kan fokusere på den tøffe stabiliseringen!

 

Krysser fingrene for veiedagen din Mammamai07, og Impulsiw; jeg ligger også på 1900 nå etter middag, og har lagt inn kvelds nå. Blir 2158 kalorier i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Må bare dele dette med dere;)

Da jeg kom til svømmehallen så var det overraskende ingen i garderoben. Vi var litt tidlig ute, noe jeg var glad for da jeg så det bare veltet inn med mennesker i det vi var ferdige i dusjen. Annenhver gang har jeg med svigermor på babysvømmingen, og det var hun som var med i dag. Da jeg hadde fått på meg badedrakten så utbryter plutselig svigermor: "Herregud, som du har gått ned i vekt da!" "hmmmm... kanskje det, men tror ikke det er mer enn en 3 kg siden jeg så deg sist" svarte jeg. "Da er det iallefall forsvunnet fra de rette stedene, for det synes veldig godt!" sa hun:D Så utrolig glad jeg ble! Og jeg som var sikker på at jeg, som er så høy, iallefall måtte gå ned 10 kg før det syntes... den gang ei! Er så glad jeg nå!

 

Ja, det burde jo holde med å vite at man går fortere ned i vekt for å holde motivasjonen oppe for å trene. Dessuten blir kroppen penere og strammere etter vektnedgang med trening. Jeg skal skjerpe meg!

 

Så du pumper til den store gullmedaljen du da Impulsiw. Får håpe du får opp melkeproduksjonen da... Lillegutt har begynt å trappe litt ned han. Fullammet til 6 mnd. og er derfor redd det har litt innvirkning på vekten min nå som de fleste måltider er introdusert. Ammer alt fra 2-5 ganger i løpet av dagen, men det er bare sånne attpåtårer etter fast føde. Har vel bare 1-2 ordentlige måltider med amming nå¨. Men jeg har hørt at kroppen ofte setter ned forbrenningen når man ammer og, slik at man skal ha nok energi til seg selv og babyen. Det er visstnok derfor mange ikke klarer å gå ned når de ammer... selvom det er mange som bare raser ned og.

 

Så moro at du har meldt gutten din på kurs da CamBamBam! Håper dere koser dere masse:) Blir nok veldig bra!

 

Morsomt å se målene dine CamBamBam, ganske like mine egentlig. Bortsett fra at jeg ikke har regnet ut når jeg vil nå de forskjellige vektene... Håper i det stille å nå 110kg 3. februar. Men vi får se... Da jeg gikk ned sistgang så gikk jeg nesten alltid ned 1,2kg i løpet av 2 uker, og regner med at jeg iallefall skal klare det samme nå, selvom jeg håper jeg klarer litt mer.

 

Jaja... da får vi se hvordan det går på veiingen denne uka da... "gledegruer" meg, skal iallefall være flink i helgen og...

 

God helg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Mammamai07. Noe så utrolig deilig å høre! Det er jo ingenting som er mere motiverende enn å høre slike ting. Grattis igjen og stå på videre. Synes du er utrolig tøff som tar skrittet og drar i svømmehallen. Både fordi jeg vet at dette hadde vært vanskelig for meg også med den vekta jeg har i dag og fordi du har den "bagasjen" du har. Står stor respekt av det. "klapper deg på skulderen".

 

Jenter: Dere er veldig flinke :)

 

Ellers så har jeg vært syk i noen dager som gjør at det har blitt dårlig med trimpoeng denne uken. Hadde så store planer med treningen denne uken. Brukte første uken til å få satt meg inn i hva/hvor mye og når jeg skal spise, og tenkte at denne uken så står treningen for tur. Må ta igjen en del i helgen :D Har vært veldig flink med maten da så jeg håper det blir resultater for det. I ukene fremover har jeg bestemt meg for følgende:

 

Hver dag: 30 knebøy og 30 sit-ups

Annen hver ukedag: Rask tur på ca 1 time

De dagene som det ikke er tur så blir det trening inne med pilates, trimdvd eller step.

Synes dere dette høres ut som en fornuftig plan?

 

 

Ellers så håper jeg at jeg kommer ned til 90 kg i løpet av dette kurset og 80 kg til 17.mai. Nærmer seg veiedag jenter.....gleder meg til å høre hvordan helgen og veiingen har gått. :D

 

Mange motiverende tanker fra Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Huff og huff... snikveide meg i går jeg... Veide da 113,8. dvs vektnedgang på 900gr på under en uke. Ble så glad...

 

MEN

 

Så skulle vi kose oss med litt god mat i går da... Lagde hjemmelagd pizza med grov bunn, kyllingkjøttdeig, lettost osv. Har jo alltid gått bra før. Holdt meg unna godis og greier og gikk på vekten til morgenen i dag... 114,6! Himmel og hav... hvordan er det mulig??? Kanskje det ble for salt? Ble iallefall ganske frustrert altså! Så idag blir det den stramme linje! Og masse vann!!! Skal på fest i dag, og da blir det bare vann altså! Gruer meg til å hoppe på vekten i morgen:( Menmen... krysser fingre for at vannet klarer å skylle ut alt grumset.

 

Takk skal du ha SOli2:) Følte meg ikke like høy i hatten de første gangene på svømming. Men det er helt utrolig hvordan man "vokser" når man utfordrer seg selv!

Så kjedelig at du har vært syk da! Håper du er blitt bedre. Lillegutt og jeg har også vært uggene. Forkjøla og fine... men det går vel over snart håper jeg! Synes også planen din høres veldig bra ut jeg! Lykke til med treningen og med målet ditt!

 

Måtte bare lufte mine frustrerte tanker litt:D God helg til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare fortelle hvor flink jeg har vært i dag. Startet dagen med en god frokost for så ta en 1,5 times økt med styrketrening med strikker. Var god og sliten når jeg var ferdig. Gikk meg en lang tur midt på dagen og i kveld har jeg trent pilates. Det er jo mye på en dag, men litt for å ta igjen den dårlige treningsuka. Synes jo jeg har vært flink da :))

 

Jeg har spart middagsmåltidet til nå og gleder meg til en herlig sushi middag og et stort glass med Pepsi Max. Drikker kun et glass på fredag og et på lørdag så det er stor stas når jeg kan kose meg med det. Kosemerkene skal benyttes til popcorn senere i kveld. :D Må jo kose seg litt når man skal holde ut i mange uker for å nå matchvekta.

 

Håper dere alle har en fin helg :D

 

PS. er det noen som har prøvd lett-isen fra Hjem-Is?

 

SOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Har lagt minstemann, og eldstegutten er hos foreldrene mine i natt, så i morgen tidlig skal jeg i svømmehallen. Har glemt å sjekke badetøyet, og vet at det sitter litt vel trangt, men har ikke tenkt å la det stoppe meg. -Værre er det vel at jeg ikke har svømmebriller, men håper de selger noen i svømmehallen! (De jeg engang hadde er morkne i strikken, og fungerer ikke!) Er spent, og har som mål å svømme minst 1000m, og hvis det går greit så svømmer jeg helts lenger! I gamle dager ble det fort 6-7 tusen per økt, men tempoet og formaen var en helt annen da..

 

Mammamai07, man blir veldig ofte ekstra tung etter en helgemiddag à la pizza, selv om det er aldri så sunt og grovt, og ofte tar det en dag eller to å komme seg. -Det er derfor jeg har vagt å veie meg på tirsdager, for da slipper jeg å se direkte all kos. Hvis du hadde en del salt i maten, så slår det veldig fort ut, og går ganske raskt tilbake! Krysser fingrene for deg i morgen tidlig!

 

Så flink du er SOli2! Jeg har ikke trent noe særlig denne uka, så jeg begynner å få kort tid på meg for å ta mine 7-10 trimpoeng! Håper på å få endel i morgen i bassenget! Engående lett-isen til Hjem-is, så har jeg smakt den. Kjøpte en blandingspakke med de lette typene, spiste 2 forskjellige, og kastet resten.. Er nok litt vel sensitiv for den litt ugne smaken av søtningstoffer. Det eneste produktet jeg liker med aspartam og liknende er Pepsi Max.. -Og det liker jeg til gjengjeld altfor godt. Av lettere iskrem, så hadde jeg veldig sansen for Sans (he he, ikke planlagt:) ), både med vanilje, bær og eple m/pinjekjerner, men kan ikke sijeg har sett Sans is i det siste. (Dessert fra forrige sunne periode var: Sans vaniljeis med ferske ananas biter! Nydelig!) Ellers er yoghurt isen gjerne lettere enn fløte isen, men jeg foretrekker to kuler vanlig is fremfor 3 kuler yoghurtis. I dag gjorde jeg om kosemerkene til en drøy halv boks med lettrømme (dipp), og masse gulrøtter og blomkål! Er glad jeg ikke skal veie meg i morgen..

 

Ha en fortsatt god helg! -Krysser fingrene for deg, Mammamai07!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Først vil jeg si at du har vært veldig flink til å trene SOli2:) Fikk skikkelig tatt i et tak i går du da... Godt gjort! Er forøvrig helt enig at man må unne seg litt når man har et stykke til målet sitt. Husker da jeg gikk på kurs så levde jeg etter den regelen jeg og. Jeg sa til min kursleder at hvis jeg skal holde motivasjonen oppe så må det være lov å spise litt smågodt en dag i uka, uten at jeg skal få dårlig samvittghet for det. Jeg skal jo tross alt holde på en stund... og hvis jeg ikke skal kunne unne meg noen verdens ting så vil jeg ikke klare det! Og jeg gikk jo ned selvom jeg koset meg godt en dag i helgen. Kurslederen var også enig i at dette var lurt... hun så jo at det funket for meg.

 

Håper du koser deg masse i svømmehallen i dag CamBamBam! Du får rapportere hvordan du syntes det gikk til oss da... Tror nok ikke det var så lurt å spise pizza nei. Hadde ikke så mye salt i den, men hadde sånn løvtynn spesialsalami på, og masse aromat(som jeg tror det er en del salt i) i kjøttdeigen. Elsker aromat! Jeg skulle gjerne hatt veidag på tirsdag jeg og... men jeg vet med meg selv at da har jeg litt lettere for å unne meg enda mer i helgen, og det har vært min svakhet nå i barseltiden. Jeg har fulgt opplegget i uka hele tiden jeg, gjennom både svangerskap og barseltid, men så kommer helgen da;) Hvor jeg tar igjen det fortapte... Så da tror jeg søndager er best for meg, så slipper jeg å falle for fristelsen.

 

Så var det vekta da... Kjente jeg var rimelig stressa da jeg krøp opp på vekta til morgenen idag med gårsdagens vekt friskt i minnet. Jeg var så sulten da jeg kom hjem i natt i tillegg... så jeg bare måtte ha 3 skiver med kalkunpålegg kl02. Det gjorde ikke saken noe bedre. Heldigvis så ser det ut som om vannet gjorde jobben sin i går!

 

Min nye vekt i dag er 113,4kg.

 

Dvs jeg har gått ned 1,3kg denne uken.

Tilsammen disse to ukene har jeg da gått ned 3,1kg.

 

Midjen har siden startdagen minsket med 3,5cm.

 

Så det var sånn det gikk med meg denne uken:D Fornøyd med meg selv... morsomt at jeg får det til uten å aktivt gå inn for å telle kalorier og sånn. Da virker det iallefall som om jeg har en viss peil på hva jeg gjør, selvom jeg for all del sikkert har mye å lære!

 

Lykke til til alle dere andre! Krysser fingre for dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

1,3 ned er jo kjempe flott! -Merkelig det der med kveldsmat! -Det spiser jeg aldri til vanlig, men nå mens jeg skal ned i vekt kjører jeg på med full kveldsrasjon, og ofte må jeg pakke kaloriene tett for å få i meg riktig antall kalorier! -Du skal se at det var skivene med kalkunpålegg som gjorde susen :D -Ellers er aromat nesten bare salt, så det forklarer nok vekta dagen derpå!

 

Jeg har vært i svømmehallen! -Det var både fantastisk, merkelig, godt og litt ubehagelig (fikk vasstrukken hud :)! Svømte nesten i ett i 1 time, mest crawl, og iltt bryst og rygg for å hvile mine ubrukte muskler! Det rare med svømming er at man ikke kjenner at man blir svett og varm, og dermed er det "lett" å tro at man egentlig ikke forbrenner så mye. Kjente jeg ble varme i pausene, så da har jeg gjort jobben min! Det ble forresten fantastiske 5,6 trimpoeng! Regner med at jeg ikke vil klare å løfte minsten de neste dagene, for jeg kjenner at armene er møre! Kjøpte forresten halvårskort med en gang i dag, så dette skal jeg forsette med! Minst en gang i uken!

 

Føler meg veldig flink, og det var deilig å få svømt! Badedrakten min er ganske trang, og passer ikke over brystet, men jeg lot som ingenting! Får se om jeg finner noe nytt etterhvert! Neste uke tar jeg med mann og barn i svømmehallen også!

 

Gleder jeg meg til veiedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest igjennom hele denne tråden.. he he det tok sin tid :-) Er egentlig aktiv på sommer tråden, men syntes det var så mange her som hadde masse til felles med meg så tenkte at jeg kunne legge inn et innlegg her.

 

Jeg er en mamma på 27 år. Har verdens flotteste sønn på 7 mnd, og stor koser meg hjemme med han. Dessverre tynger kg`ene så jeg har bestemt meg for at det jammen er på tide å legge om livsstilen. Før jeg ble gravid gikk jeg på GR kurs, begynte der med startvekt på 119,1 kg og veide 112 noen måneder etter kurset. Var nede i 110 men gikk litt opp igjen. Så ble jeg gravid med knøtte og gikk under svangerskapet opp ca 8 kg, og veide mindre enn før jeg ble gravid etter fødselen. Så kom sjokoladekicket og tok meg. Kunne spise flere sjokoladeplater om dagen :-( Når vekten bicket 113,6 kg var det stopp! Jeg vil bli en mamma som er fornøyd med meg selv og som ikke sipper hver gang jeg ser meg i speilet. Jeg vil orke å leke med sønnen min, gå på skiturer sammen, sykle, gå i skogen og andre ting han vil gjøre. Og jeg vil at han skal være stolt av mammaen sin. Og da trenger han at mammaen hans er stolt av og fornøyd med seg selv.

 

jeg går ikke på kurs denne gangen. Både fordi det er veldig dyrt og fordi jeg heller vil bruke litt tid på å trene. Sånn jeg ser det er ikke dette en slankekur for da kommer jeg til å ende opp her igjen etter endt kur. Så planen min er å spise sunn mat og mange ganger om dagen. Følger meny 3, med små justeringer. Har satt noen små mål her hjemme for hele familien :

- Fisk minst en gang i uka (er jo så godt men vi glemmer å spise fisk vi)

- Gå en tur sammen alle tre i uka (er koselig med en aktivitet sammen hele familien)

- Lov å spise litt godteri en av dagene i helga

- Lov å drikke lett brus på fredag og lørdag (ikke ellers i uka for da blir det nada vann på meg)

Eller har jeg noen tilleggsmål for meg:

- trene aerobic hver onsdag (meldte meg på nå rett etter nyttår og trives godt med det)

- trene aerobic video her hjemme en gang i uka.

 

Jeg ammer, og fullammet frem til knøttet ble 6 mnd. Nå spiser han grøt om morningen og middag på ettermiddagen. Ellers bare pupp.

Vet fra sist jeg gikk på kurs at det går tregt med meg. Gikk med endel til å begynne med men så gikk det smått... lå vel på ca 0,5 kg i uka. Men noen ganger gikk jeg ikke ned i det hele tatt. Håper å klare å gå ned til under 100 i løpet av sommeren. Det 11,3 kg på ca 5 mnd, altså litt over 0,5 kg i uka så syntes ikke det bør være et helt urealistisk mål.

 

 

Resultater så langt

Uke 1: 113,5

Uke 2: Ned 1,9 til 111,6

Uke 3: Ned 0,3 til 111,3

Totalt ned 2,2 kg

 

Begynte å veie meg på onsdag på kvelden men gikk over til torsdags morningen da det varierer så mye på kvelden etter antall te kopper jeg har i meg (er litt avhengig av te) Syntes det gikk veldig fint første uka, var veldig flink uke 2 men syntes det ikke hadde så stort utslag vekt messig så jeg håper jeg tar det igjen denne uka. Har en stor utfordring å det er å få i meg nok vann, ligger på 0,5 liter vann om dagen og det er alt for lite.

 

Ellers er jeg godt gift med en flott mann, og har en sær liten pusekatt. Vi bor i et gamelt hus vi pusser opp, ca. 30 min fra Drammen. Som så mange andre av dere her gå vi også på babysvømming. Jeg heller var ikke så veldig høy i hatten når vi begynte. Har ikke vært i en svømmehall på mange år! Men bestemte meg for at det ikke er for min skyld at vi går på babysvømming men for at det er godt og sundt for sønnen min. Så da får det være med mammas valker og cellulitter. Pleier å være tidlig ute vi da, så jeg dusjer og skifter til badetøy før de andre kommer. Så skifter jeg på knøttet mens de andre damen dusjer. Men er faktisk overrasket over at det ikke bare er små lekkre damer på babysvømming men av alle størrelser og fasonger.

 

Spent på hva vekta viser på torsdag. Har dessverre blitt syk så jeg har liggi rett ut nå i 2 dager med mage vondt, ørebetennelse, vondti hodet og kvalm. Så det har blir mest loff med smør på og cola her i gården. Håper ikke det ødelegger for mye. Får ta det som det kommer.

 

Ha en fortsatt fin uke jenter. Gleder meg til å følge dere videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Blir nesten avhengig av å komme inn her å se hvordan det går med dere jeg! Er jo så deilig å bli "kjent med" mennesker som er opptatt av de samme tingene, og har noen av de samme problemstillingene. Har vært "avhengig" av barnimagen.com og dinbaby.com og... hihi... Det blir sånn når en har ting til felles:D

 

Så flott at det gikk så bra CamBamBam! Du har vært kjempeflink altså! Er ikke bare bare å troppe opp i en svømmehall når en ikke føler seg vel... og med din bakgrunn så ble det jo enda mer spesielt! Men du fiksa det du... supert altså! Er jo så deilig å få svømt litt og... Skal i svømmehallen med ei veldreid og sprek venninne i morgen å svømme jeg og. Gruer meg litt... vi er jo rake motsetninger sånn kroppslig sett. Blir litt annerledes enn babysvømmingen det. Menmen... det får briste eller bære. Må jo få trenet litt jeg og... og svømming er som du sier CamBamBam veldig deilig å trene, for man blir ikke sliten på den måten!

 

Så koselig at du vil henge med Gizmo! Virker som en gjeng med veldig koselige jenter dette her, og vi har plass til enda flere:) Jeg tenker mye av de tankene du gjør angående det å ville være frisk og rask når barnet vokser opp. Orke å være med på ting, og at lillegutt er stolt av mamman sin, og mamman hans har det bra med seg selv...

 

Vi har også lett for å glemme fisk.tror det er mange som gjør det. Tok rett og slett en fiskeuke forrige uke, og det minnet oss på hvor godt det egentlig er! Så idag er ukesmenyen skrevet... og det blir fiskemiddag 2 dager.

 

Synes planene dine ser veldig fine ut jeg Gizmo! Jeg synes også det er greit å spare brusen til helgen, for da har jeg noe å glede meg til. Moro at du og er med på babysvømming. Det er jo så koselig! Og jeg tenkte vel egentlig ganske likt som deg da jeg meldte oss på... jeg gjør det for lillegutt:D

 

Jaja... lillegutt er ikke helt i form, så jeg får skrive mer siden...

 

Lykke til videre! Gleder meg til å høre hvordan det går med dere! Krysser fingre og tær for at dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

GRATTIS Cambambam... Så flott at du kom deg i hallen! Og dere andre som kommer seg dit: sÅ FLINKE!! Jeg tenkte at jeg skulle begynne selv å svømme to dager i uka. Lillegutt er litt liten til babysvømming enda men det betyr ikke at ikke jeg kan svømme. Siden jeg ikke får gått noe særlig pga knærne hadde det vært glimrende å svømme et par gange i uka.

 

Velkommen i klubben Gizmo :D Jo flere jo bedre!

 

Jeg må innrømme at jeg gikk på en gedigen sprekk torsdag. Jeg bare MÅTTE ha lade! Så jeg kjørte i meg fire fem sjokolader som jeg kjøpte nettopp for det formålet. Og... berlinerboller med vanilje! Det er værre enn en rusmisbruker :) MEN jeg har vært flink etterpå. Har holdt meg til mellom 1700 og 2000 kcal. Så nå blir det spennende i kveld hva jeg går ned. Men det blir nok ikke fullt kiloet denne gangen.

 

Jeg tør nesten ikke ha mål men håper på å være under 100 om 24 uker. Det er jo et høyt gjennomsnitt da så vi får se.

 

Forrige gang veide jeg 120.7 klokka 1800 i kvelden får jeg "dommen". :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

 

Forrige gang veide jeg 120.7 klokka 1800 i kvelden får jeg "dommen". :D

 

Krysser fingre for deg Impusiw:D En sprekk innimellom må man regne med, og så lenge man tar seg inn igjen, og ikke fortsetter ut uken så er det greit synes jeg da. Ikke at man skal gå for en sprekk altså... men spist er spist, og dårlig samvittighet kommer man ikke langt med. :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da er kurset vel overstått og jeg har fått dommen min. Denne uken ble det -2.0 kg

 

Uke 1: 98,5

Uke 2: 97,4 (-1,1)

Uke 3: 95,4 (-2,0)

 

Det må jeg jo være fornøyd med :D)

 

Velkommen hit Gizmo. Hyggelig at det flere som vil henge seg på.

 

Mammamai: Grattis med vektnedgangen. Det er jo supert.

 

Nå er jeg så sulten siden jeg skulle spist kveldsmat for 1 time siden så jeg MÅ bare spise.....

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Er veldig glad i dag. Tross utskeielsenn med sjokolade osv.. hadde jeg gått ned 1.5 kl! Takk og lov, jeg er meget glad :D

 

Da blir resultatet slik:

Startvekt 124

I dag 119,2 gått ned til sammen 4,8 kilo!

 

Ser fram til å miste de neste fem kiloene for da håper jeg det begynner å kjennes...

 

Åssen går d med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Gratulerer til Soli og Impulsiw! God og fin nedgang! Det viktigste etter en sprekk er å klare å ta seg inn igjen! Ganske imponerende! Er det ikke typisk, forresten.. Isteden for å sprekke med EN sjokolade, så setter vi i gang med 4-5? Erakkurat sånn selv også, og i flere dager etterpå kjenner jeg suget! Vet at den beste måten å holde suget borte på er å være avholds, men skal etterhvert trene på å dele en sjokolade med mannen min på fredager (som er vår kosekveld)

 

Velkommen Gizmo! Blir spennende å følge deg videre også!

 

I dag har jeg laget Tandorifisk fra GR-oppskrift, og den falt i smak både hos mann og barn! -Og meg selvfølgelig! Nydeilg med kombinasjonen av mynte i agurkdressingen, syrlighet i yoghurt (brukte Mild & lett naturell), og tandori krydret. Vet at mannen min blir veldig sulten på kvelden etter fisk, så jeg har bakt julekake til han. Har bestemt meg for at det er ukens kosemerker, og skal spise 80 gram, med lett brunost på til kvelds!

 

Ellers er det veiedag i morgen, og jeg er spent! Har ikke snikveid meg på ett par dager, men det føles iallefall bra! Har sort sett vært flink, og har fått meg endel trim også nå på slutten av uka!

 

Mammamai07, Det fine i bassenget er at vi med ekstra polstring flyter ekstra godt! -Og i tillegg skjuler vannet mye av oss, så sånn sett er det ideell trening! Godt å høre at du heller ikke blir 'utslitt' av av svømming. -Var litt bekymret på om teknikken min var så energisparende at jeg nesten ikke får utbytte av treningen, sånn kalorimessig.. -Nåja, kjenner det jo i kroppen etterpå, og etterhvert kan jeg sikkert begynne å ta i litt hardere også! Gleder meg!

 

Ha en fin kveld! Rapporterer resultat i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

At du klarer deg så bra cambambam :) Ønsker deg lykke til i morgen!! Håper det smakte i dag. Jeg hadde brødskive til kvelden med honning og brunost...digg!! Bakte solsikkebrød i dag ANBEFALES. Sånn ferdigpose. Veldig enkelt og godt. Hadde et par spiseskjeer malt i da.. hever bedre :D

 

Ellers kom jeg oppi rundt to tusen kalorier og ting går lettere nå. Er ikke så fysen og sulten lenger. Og ja.. jo lenger det går mellom hver sjokolade jo mindre hungrer jeg etter den. Prøver å slutte hehe...

 

Ha en god natt alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Vil bare gratulere så mye med supre uker og resultater! Dette er jo kjempemoro...

 

Jeg har vært og svømt litt idag. Det var deilig. Ble litt usikre på hvor langt det ble til slutt... de som jobbet der sa det var 30 m... noe vi syntes var rart. Så var det ei dame som sa at det målte 16,25 m... hoho... vi som trodde vi hadde svømt megalangt! Det ble nå 51 ganger tilsammen, så med 16,25 m, så ble det jo uansett et sted mellom 800 og 900 meter et sted. jaja... kjentes godt ut iallefall:)

 

Krysser fingre for deg imorgen CamBamBam...

 

Og ellers lykke til med denne nye uken:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Så flinke dere er. Utrolige vekttap på dere. 1,5 og 2 kg på en uke er jo utrolig. Når jeg gikk på kurs tror jeg den eneste gangen jeg var over 1 kg var den første uke siden man da mister masse vann.. Er jo utrolig å tenke på at 0,5 kg er en hel smør pakke. DET er MYE det.. 1,5 kg er jo hele 3 pakkre smør!!! Det er motivasjon det :-)

 

Jeg har akkurat vært ute å gått tur i halvannen time med sønnen min og noen fra barselgruppa. veldig deilig. Kom hjem gjennomvåt og rød som en tomat he he.. Det typiske er at gullet var våken helt frem til vi trilla inn veien hjemme.. TYPISK! Han syntes vel mamma skulle gå en time til, men syntes jeg hadde vært flink nok jeg da.. Kjørte han opp på verandaen så nå står han ute å sover så godt i vogna si atte. Skal lage litt lunsj jeg nå, og senere i dag er det fullkornsris og nydelig laksefillet til middag. gleder meg!! Tenkte jeg skulle lage en nydelig saus med champinjong og litt mat fløte til dessert. Er så mager mat med fisk så kan spe på med litt godt. Er forresten å anbefalle. Stek champ. bruk litt fiskebuljong, litt majsena mel og litt mat / kaffe fløte. Krydre med gressløk, dill, persille og litt salt og pepper. Kjempe godt. Så serverer jeg med en deilig grønn salat ved siden av. Det er middag for konger det!! !

 

Spent på veiinga mi på torsdag men har tyv kikka litt og det lover faktisk veldig bra. Håper det holder seg. Vil ikke skrive noe før på torsdag er liksom da det blir riktig.

 

Ha en super dag jenter. Vil anbefalle alle en tur ut i dag hvis dere har like fint vær som oss. Her er det nemlig nærmest påske vær. Solen skinner og himmelen er blå.

ypperlig med en tur ut! Enjoy !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Ja det er jo strålende resultater dere :) jeg tenker at nå har jeg tatt over 10% av det første målet mitt som jo er åtti kg. TI PROSENT! hehe... høres ikke det bra ut?

 

Knærne mine er MYE bedre så i dag var jeg ute med vogna for første gang. Det ble ikke så mye gåing men junior og jeg tok toget til Årnes og gikk på senteret. Jeg bor et minutt fra togstasjonen og så tar det fem minutter til årnes. Det er lettere enn å fyre opp bilen og inn og ut med han av bilen og vogn ...og pes...osv... :D

 

Har enda mer energi så jeg tenkte å bake kanelsnurrer... det er godt! hehe... Ha en strålende dag alle sammen!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere... (legger inn samme innlegg her som på en annen tråd jeg, men har ikke så mye nytt å si)

Da har jeg veid meg. Ned 0,7 fra 111,3 til 110,6. (sto først 109,9 på vekta, men så flytta jeg litt på den og puf så var det 110,6 blæ) Går ikke så fort, men det vet jeg jo fra sist. Men hadde håpet at i og med at jeg ammer ville det få litt fart på sakene. Men men. Har i allefall vært veldig flink denne uka. Var syk i helga så lå rett ut men det får man jo ikke gjort så mye med . Ellers skulle jeg jobbe med vanndrikking denne uka og det har gradvis blitt bedre. Fra å drikke 0,5 liter om dagen klarte jeg i går å drikke nesten 2 liter.

 

Resultatlista ser da sånn ut:

Uke 1: 113,5 kg

Uke 2: Ned 1,9 til 111,5

Uke 3: Ned 0,2 til 111,3

Uke 4: Ned 0,7 til 110,6

Totalt 2,8 kg.

 

Jeg spiser nå ca.1900 kcal om dagen.

Noen som har noen tips til justeringer som kan gjøre at dette går litt fortere??

Jeg trener 3 ganger i uka (1 x aerobic time, 1 x aerobic video 30 min hjemme, tur 1 time i uka) Jeg har ikke tid til å trene noe særlig mer, og vil heller ikke gjøre noe jeg ikke klarer å følge opp over langen. Vil at dette skal være en livsstilsendring jeg kan leve med, og da må treningsmengden passe når jeg er ferdig med mamma perm også. Men alle tips tas imot med takk :-)

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

 

 

Ps: Impulsiw går nok bra med en kanelsnurr. Er vanskelig når man har har bakt å holde seg unna, lukter jo så godt. Tror beste måte å holde seg unna på er å la være å bake :-( Du får trimme noen minutter lenger så er hele kanelsnurren borte !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Det ble -1 kg på tirsdag morgen! Vet det er veldig bra, men jeg er litt bekymret, for jeg begynner å skli litt ut. Det ble litt julekake med lett brunost på mandag, og litt igjen på tirdsdag, og i går ble det Gry's gulrotkake, siden jeg hadde barsel-gruppa på besøk. Smug veide meg i dag, og var oppe i 113,0 igjen, så dette går gale veien for øyeblikket.. Skal ta meg inn igjen med en gang, og i dag blir det fisk til middag!

 

Ellers har poden begynt å krabbe, og han reiser seg opp på stoler, lekekasser, og ellers alt han rekker opp til. Det krever 100% oppmerksomhet fra meg hele tiden, og er en slitsom periode! Får ikke gjordt noe som helst! (Nå sitter han på fanget mitt og kjemper for å nå tastaturet) Og uansett hvor nøye jeg følger med, så klarer han å slå seg minst ettt par ganger hver dag. Trodde virkelig ikke han her skulle begynne å styre så tidlig, for han har vært så rolig og bedagelig helt opp til for 2-3 uker siden. -Han kunne ikke engang stå på bena på fanget mitt, mens førstemann hoppet i fanget fra han var 3-4 måneder..

 

Ser at Gizmo har vært flink! Gratulerer Gizmo! Det er deilig med turer, unasett vær! Impulsiw; så lenge vi klarer å ta oss inn igjen raskt, så gjør det ikke så stor forskjell på den endelige vekta!

 

Ha en fortsatt fin uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Synes du er kjempeflink jeg!! Det er mye bedre å gå sakte og ikke være så sulten eller? En skal jo holde ut i MANGE uker... Jeg må ha noe godt av og til ellers blir jeg sprø. Men det går bra allikevel. Det er jo samlet mengde som teller. Dessuten har jeg ikke blitt feit av et kakestykke eller godteri borte oss folk eller en dag i uka. Hos meg var det lørdag HVER dag. :) Det er det jeg prøver å slutte med...hehe...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...