Gå til innhold

Noen som vil være med?


Gjest trimstrams
 Share

Anbefalte innlegg

40 min på Fresh etter 4 nattevakter må være godkjent ?   

Restemat fra fryseren i dag.. man bare må noen ganger... (en. boks minestronesuppe, hjemmelagde rundstykker + 2 vårruller)  

NÅR kommer du til Fredrikstad K66??   er det muligheter for å treffes?  Vi kommer fra Seychellene mandag 6.august, så er ikke hjemme den første helga.  

Bryllup 24.juli.   Borte fra 18.juli til 6.august.  

Vi satser på hvertfall stillstand i sommer vel?  ikke noe storsjokk på høsten? hehehe..    

Nå skal det bli godt med 2 netter FRI..... går på siste rest av arbeidsvilje her nå nemlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til og fra byen i dag, en omvei også. 1 time og 20 min rask gange kan avskrives altså.   Tok ikke den lettvinte løsninga å parkere ved broa altså. (5-8 min)  americano og musliyoghurt på espresso house. Synes jeg tar bra valg, velger jo som regel Cappucino.  

har bestilt gelenegler og fotpleie neste uke. Fikk på forskjellige dager, men sånn er det når man er litt treg med å tenke praktisk. (samme sted) Jeg har jo friuke ?  Kanskje jeg skal gå til byen de dagene også. (mandag og onsdag)  Vel, går av vakt mandag, så ikke sikkert jeg er klar for å GÅ  til kl 15, hehehe....   

Kyllingspyd, tzatsiki, gresk salat og hjemmelaget potetsalat.  vel, har bare 2 ss tzatsiki igjen, får lage en ny bolle i morra, hehehe.. du så vel drivhusbildene.......  Hadde noen poteter som begynte å gå bortover benken, så...  

Ha en fin fin torsdag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie (friuke)  helt til mandag 13.august ?

Gikk en vei til byen - 35 min.  Han henta meg når vi kom fra jobb og så ble det hytta. Plaskregn, men klaffa akkurat. 

Blir nok aktiv bare jeg får nattevaktene ut av kroppen. Siste innspurt på aksjon brudekjole.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg en tur til Sverige i dag.. Han er jo likevel på jobb denne uka.. Var helt fullstendig kake i går... kroppen bare streika totalt ?  Endelig fri, og kroppen fant ut at den måtte hvile vel... sov sov sov.....   og sov i natt...   men er i bedre form i dag altså. 

Ikke noe trim altså.  Blir bare gåing og bæring i dag. Handle litt mat, og noen brett Pepsimax, bonagua med sitron  m.m.  Har man sånt i boden, så drikker man jo, og det nærmer seg familieselskapet... (slappa v, kun sukkerfritt)   sjekka beholdning på rødvin, og da var det bare 2 flasker igjen. Er visst en (han) som har kost seg her ?  Skulle visst ha gjemt de unna!!   Hvitvin har vi masse av. Billigere i Sverige enn på taxfree nemlig. 

I kveld  skal vi på hyttetur noen timer i kveld hos venninna mi.  Grilling.  Ingen kontroll på hva, men skal ta sunne valg hvis det er mulig. Har spist rødt kjøtt i endel i det siste, og da synes jeg vekta øker både 1 og 2 kilo....   fisk i går.   

Har forskjellige småprosjekter før vi drar om en uke i dag. Sy opp et par kjoler bl.a.   Ja, har jeg fortalt deg at jeg fant kjoler på Zalando? bestilte 8 stk! og behold hele 5 stk. Får bare svelge unna at det var str 48.   Men 3 av dem er for lange. Men jeg fiksa jo symaskin så.............  kjipt å skifte farge på tråden, men overlever vel. skal ha med 2 i tillegg til bløtkaka. Og så mååååååå jeg begynne å gå med brudeskoa........   har fonni korte sokker, så ingen unnskyldning.  

nei, får gjøre småting her.. ha en fin dag K66. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim lørdag; 45 min  på Fresh. (elipse, styrke tredemølle) 

trim søndag;  1 time på Fresh (spinning for meg selv!!) 

Trim mandag  45 min - (5000 meter roing, 31 min. tredemølle.   PLUSS gikk til byen tur retur 1time  (fikse negler) 

 

Brudekjolepanikk?? tullball!!    (J trener også omsider, hehehe) 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

87,4 i dag.    (mannen 85,9 ? liker ikke at han "gjør" det bedre........)   Men vi er inspirert til å fortsette grønnsaksfrotsing spesielt etter ferien......   da kan vi plukke gulrøtter også.. begynner å bli litt størrelse, hehehe..  Vi drømmer nesten om agurker om dagen..  og masse squash..  har begynt å frotse cherrytomater også. Hvordan det ser ut der inne om 18 dager kan man bare drømme om, hehehe..   Prøvde å klippe litt og sånn i dag i drivhuset, men svetten bare sildra, så ga opp.  Avslutter drivhuset med masse grønnsaker hvertfall.. blir rart neste år......... kjøpe...  huff...    Bringebær og blåbær har vi spist med begge henda de siste ukene.  

nesten klar for å dra. Haugevis av ting og tang ligger på stuebordet.   

Skal møte ei venninne fra ungdomsskolen i byen i dag kl 17. Fant ut at det var like greit å møtes "ute" siden det ser ut som et kaos her, og kjøleskapet er nesten tomt. Ho flytta til Stavanger for mange år siden, så kontakten har vært sporadisk. J kjører meg ned til broa. så går jeg hjem. Ellers er jeg gjennomsvett de luxe når vi møtes.. (ca 31 grader i stad.. nemlig)   

Ses her inne etter 6.august tenker jeg. Skal ha med pc, men vet ikke m det blir noen oppdateringer.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kom hjem i går altså. Mannen har senvakter denne uka, jeg har min siste ferieuke. 

Har vært i farta i hele dag. skattekontor, prosessen er i gang med endringer. Jeg har nå også endret min adresse.  En gedigen innsats i drivhuset blant annet.  Vi skal ta endel der i sammen i morra, dvs han går frem og tilbake med trillebåra...  agurk og squash er jo ferdig nå.  ++  

OG KOM MEG PÅ FRESH! Jepp. ? 40 min rolig trening.  25 min med tredemølle (litt bakker) og 15 min med lett styrketrening.  

Vi tok oss en tur på vekta faktisk begge to i dag morres. Men er ikke helt reel, for vi har mye vann i kroppen fremdeles, må jo pisse i et sett...   MEN : jeg opp 2,6 kg (90,0) - og J opp ca 3 kg (89)  Sånn er det. Vi satser på å kvitte oss med de kiloene. man blir jo bare oppgitt... satser på at det er mye vann som skal ut fremdeles.  

Sliten som et uvær, men får holde ut til 21-22 tiden. bare 2 t tidsforskjell, men vi var utslitte av varmen og den høye luftfuktigheten. Hørte jo tross alt til Africa ?  

Skal nå varme meg stekt laks, rotmos i mikroen + tzatsiki. 

Hvordan har du det K66??????????????   begynt på jobb, eller?   

epleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt mer trening denne uka...  var bare såååå sliten., 0 energi...  

Familieselskap i går, veldig vellykka ?

Begynner på jobb i morra... umotivert, men må jo..... sånn er det vel for de fleste...    

88,5 i dag.  (88,3 for 2 dager siden)  Bare det går nedover så er jeg fornøyd,  IGJEN  HIHIHIHI..  Mannen går også litt nedover ?

Mer siden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 time tur marka I går ☺️

Etter en "fuktig" lørdag synes jeg det så absolutt var bra, hehehehehehehe  

Synd du ikke var der K66 - sikkert flere stevner i Fredrikstad fremover vel?????????????  

epleklem

 

ps satser på å komme i gang skikkelig med trening denne uka......  tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, her er alle velkommen vet du MJS ☺️  Bare koselig med nye "fjes"

Kan du ikke skrive litt om deg selv og målene dine? Er du godt i gang, eller trenger du motivasjon til å skjerpe deg?  Trener du, og i tilfelle hva?  

Jeg kom meg på trening på Fresh, men det ble bare 25 min.  (hadde så mange planer etterpå jeg måtte gjøre, så var urolig i beina, hehehe... )   10 min roing og 15 min rask gange med litt bakker på tredemølla.  Fikk vondt i akillessena da jeg gikk fort, så måtte roe meg.... hahahahaha - har jeg fortalt åssen jeg greide det... egentlig nesten festlig...      For 14 dager siden, mandag når vi kom hjem fra Seychellene skulle vi bare kjapt på kiwi siden kjøleskapet var tomt.   aner ikke åssen jeg egentlig greide det, men fikk foten under melkeskapdøra når jeg skulle lokke den igjen (!) og skjærte meg da i overkant av joggeskoen på sena... merka ikke før jeg kom til bilen at jeg blødde. men kjære... det er jo 14 dager siden og jeg har faktisk vondt enda......  ikke er det helt grodd 100% heller.  må ha vært dypt, og så skade noen nerver eller lign.  

Så forresten at de har kommet i gang med spinning tv skjermen... halleluja... har jo vært ødelagt siden jeg begynte der i juni... eller var det mai...     Ikke helt det samme som på Friskis, med leder, men dette får duge.  må dra med meg de ørepluggene med ledning så jeg får "riktig musikk".  sko har jeg jo i sekken hele tiden.   har planer om de gruppetimene også, men kjipt at de begynner så sent, 17-18-19 tiden. Flere timer i september, så får håpe på formiddag f.eks. 

Lagde nettopp hjemmelaget tomatsuppe med svinefilet til de neste dagene... må jo finne på noe å lage av alle de tomatene i drivhuset, hehehe...  ofra flere paprika også, kokte opp, og så brukte stavmikser. løk, hvitløk, brune bønner.  

Snart får vi heldigvis nytt fryseskap på boden, så da kan jeg ordne mye godt og fryse ned!!    Skal fortsette med prosjekt vegetarmat noen ganger i uka, så det er greit å ha mer plass ... har virkelig savna fryseskapet mitt på hytta..... (røk jo i pinsa) 

Nei, får gjøre noe fornuftig..... 

Åssen går det K66?????  formen bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, epler skrev:

Neida, her er alle velkommen vet du MJS ☺️  Bare koselig med nye "fjes"

Kan du ikke skrive litt om deg selv og målene dine? Er du godt i gang, eller trenger du motivasjon til å skjerpe deg?  Trener du, og i tilfelle hva?  

(...)

Takk, så hyggelig! ?

Jeg er i midten av 20årene, og har vært overvektig mer enn halve livet mitt. "Fedmekategorien" har jeg vært i i ca 10 år, og for at BMI-kalkulatoren skal bli fin og normalgrønn må jeg ned over 60 kg! Tidligere i år ble jeg mamma, men barseltiden har vært preget av et vanskelig brudd, så nå er jeg alenemor. Jeg gikk ned 13 kg på et år før det stoppet opp da jeg ble gravid. La på meg veldig lite under graviditeten, men gått opp alt igjen nå i ettertid.
Jeg har fått en helt ny motivasjon! Jeg vil herje og hoppe og danse og løpe med barnet mitt, jeg vil være aktiv og sunn, og jeg vil gi henne bedre matvaner enn jeg selv fikk. Så nå må jeg komme i gang! Jeg har meldt meg pånettkurs, og det starter neste uke. Det var veldig mye psykisk som lå bak vekten min, og det har jeg vært helt nødt til å prioritere først. Men nå som hodet er på plass kan kroppen følge etter :)  Jeg har trent minimalt de siste årene, og treningssenter har jeg ikke vært på på 6 år! Nå håper jeg å få ordnet barnevakt et par ettermiddager i uken, så jeg kanskje tør å begynne igjen. Jeg hater kardio (svømming er greit, men har ikke muligheten her jeg bor), men elsker styrketrening! Jeg var skikkelig sterk da jeg holdt på, så jeg vet jeg kan.

Håper dere vil være med å backe meg!! ?

 

Den foten din høres ikke bra ut, har du vært til lege med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingra for deg nå MJS!  60 kg, puh...    men så lenge du har et mål (bli en aktiv mor med barnet ditt) - så er jeg sikker på at du greier en god del av di kiloene... Jeg har vel BMI 29,5 eller noe sånt..  har ikke som mål å komme i normalvekt kategorien, men ned 10-15 kg hadde blitt bedre for mine elendige knær og rygg.  Treningsglede har jeg i bøtter og spann, selvom motivasjonen svikter innimellom.  

jeg er motsatt av seg, hater heller styrketrening, men tvinger meg til det, minimum 15 min ? - før sommeren greide jeg treningsenteret 3 ganger i uka (hjalp på motivasjonen å bytte senter) + noe gåturer.  jobber som nattevakt, og i perioder er jeg dønn sliten, så må avpasse litt. nærmer meg jo 46 år, så er ikke så ung som deg heller.   jeg liker bedre cardio trening.  Håper å komme i gang med spinn igjen. Ellers synes jeg det er morsomt med roing på senteret.  Pleier å ta 2000 meter som oppvarming (ca 12 min) -MEN har også greid 5000 meter noen ganger (fyttikatta som rompa verker etterpå da.. )    

liker ikke å gå til lege, jeg - så den foten får bare gro av seg selv......  i det daglige går det jo greit, men merker den i anstrengelser. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 min spinning.  jepp, prøvde den merkelige tv skjerm varianten på Fresh.  Kom akuratt til en sykkel 1 time som antagelig var den letteste varianten. Kanskje en ok start. Er jo en smule lenge siden spinningformen var på topp lissom.. ?  Men seriøst, jeg kommer til å ta på meg spotyfy neste gang, ikke høre på den teite pianomusikken og preket.......  

Lader opp til jobbehelg..   Middag senere; stekt laks, revne gulrøtter/eple og kokt brokkoli. en dæsj lettrømme.   

Nå skal jeg hjem til pusekatten og hytta. Mannen har gått på ekstravakt i kveld.  

ps; vekta er tilbake på 87,4 dvs der jeg var før Seychellene ferien!   Fornøyd med rask innsats ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi også på trening ? 

5000 meter roing på meg (greide heller ikke i går å komme meg under 30 min... ble vel 30.14 - så nærmer meg...)  Tok 10 min på tredemølla for å riste løs litt. (J måtte bli ferdig med programmet sitt først. Litt koselig at vi nå gjør trening i sammen også...  Selvom vi er på hver våres ende av lokalet som regel. Vektløfting og manualer er ikke helt meg..) 

 

I dag ble det bare ca 20-25 min gåtur. Måtte ordne noe i byen, så parkerte v broa.  men helt greit å ta det litt roligere i dag. 

Laksewook til middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

87,1 - veldig fornøyd.  Mannen 87,2 - han ble litt frustrert for det 100 grammet....... Første gang vel jeg er lettere enn han.. hehehehe Han skjerper seg også for tiden. Spiser mindre mat på jobb blant annet. Ikke bare kjedespising.. 

50 min gåtur nettopp. (eller nesten en time) klokka mi sa jeg skulle få belønning hvis jeg gikk/trenet 50 min se.. (ikke de vanlige 30 obligatoriske) og det måtte være 1.september.  ?   Hadde egentlig ikke tid siden vi skal ha det siste selskapet i kveld (bare 2 polakker) - men....   benyttet sjansen til å plukke med meg noen høstblader til borddekorasjonene....   Fant ut at vi måtte ha full pyntepakke i dag også, siden ho følger med på insta - kunne ikke legge på kjøkkenduken da lissom...   den fine linduken har blitt brukt den siste måneden hvertfall ?     sushi - indrefilet - mokkamousse (m bailys)  

Starter med hvitvin. De 3 andre går over til whisky etterhvert. æsj....  og polsk tipper jeg/mine erfaringer..... oh, yeah...   (pc time på sofaen - er det innafor???? )  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,2 kg fra forrige uke. Helt freit, for uka har vært bob-bob. Knallbra start, så skjedde det mye på privaten, tyr til mat som trøst, også bare baller det på seg, og blir alt for store mengder. Sleng på baby med tannfrembrudd og feber, så har du det... ?   Gikk en times lang tur i går, det gjorde godt. Dørstokkmila føles gigantisk, og det å komme seg ut på tur er som regel det absolutt siste jeg har lyst til. Men i går hadde snuppa såpass med feber og var så sliten og grinete, at vi absolutt trengte frisk luft. Tok en time med trilling og gåing, sovna rett før vi kom hjem, og fikk sove en halvtime i vogna utenfor vinduet, så jeg fikk gjort litt husarbeid. Livet som alenemor der altså; mate baby, kose med baby, leke med baby, husarbeid, husarbeid og mer husarbeid.  Får starte på blank i dag! Gå oss en tur neste gang hun skal sove tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så innmari bra MJS!! stort klask på skuldra! 

Kan du greie å få til gåtur med vesla hver dag da?  Må jo være en motivasjon å få både ho og deg ut i frisk luft ☺️ 

Kan du ikke fylle opp kjøleskapet med gulrøtter, cherrytomater osv, så kan du spise på det i stedet?  Sett en lapp på kjøleskapsdøra med oppmuntrede ord...   

 

1 time diverse trening på oss begge i dag. styrketrening, ellipse, tredemølle.  Nå skal jeg lage torsk og salat til middag senere. han ville ha kokte grønnsaker og torsk med seg på jobb.  han senvakter, jeg 2 nattevakter.  

K66???????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shame on me, jeg vet jeg vet epler. 

Kort fortalt. diverse medisinkurer + 6 kg, har bare lyst å legge meg ned å grine. Har ikke spist så mye mer enn vanlig men dessverre er vektøkning en bivirkning av kurene jeg har måtte gå på. 

Det har vært mildt sagt demotiverende. Men hjelper jo ikke å grave seg ned. 

Så på an igjen. Blir en lang vei å gå :-( 

Epler, vipset bryllupspresang, har du fått?

Team Brel var på stevne på Knarvik for ett par uker siden. Da fikk vi vårt andre hoppcert ? Bare ett til så er Nemi hopp Champion. Kan gå flere år før vi får det da ?? men kjekt var det. Hadde aldri trodd vi skulle klare cert i år, kanskje neste år så det var stort.

Matmessig ikke så hakkande gale, men pga økningen må jeg skjerpe meg ekstra. 

Begynt på nybegynnerkurs i yoga, ondt i hele kroppen ? men blir nok bedre. Ellers mye tur og trening med Nemi så er i bevegelse. Tenker noe styrke må på planen igjen.

I dag går turen til Haugesund, skal på rally stevne. Da slipper jeg ondt i kroppen etterpå i hvert fall he he.

Den hunden jeg hadde på besøk var dessverre for redd for absolutt alt mulig så hun ble ikke boende hos oss. Det blir for mye jobb å få henne trygg, ikke sikkert det hadde gått heller og da blir det hele bare en belastning i hverdagen. Så om en uke skal jeg til Danmark for å se på valp ?

Jobben går det greit. Trøtt, sliten og muskelondt men det er nok bare noe jeg må leve med ser det ut til. Så får bruke minst mulig energi på det.

Ha en storveis helg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg blakk som bare det, så får ikke kjøpt noe særlig før om en ukes tid. Men jeg har litt frosne grønnsaker, og litt ferskt, så i dag skal jeg ha suppe til middag, med kikerter, kålrot og grønnsaksblanding, og shiratakinudler. Det er et godt tips hvis dere ikke har vært borti det før - ca 5-8 kalorier per 100g. Nå har jeg aldri smakt "vanlige" nudler da jeg ikke tåler gluten, men disse ser iallefall ut som vanlige. Gleder meg til å smake i dag! :)
Venter på at vesla skal våkne, så blir det ut på tur litt før hun skal sove. Har fått to tenner de siste dagene, så feberen er borte nå, og humøret bedre heldigvis. Ikke lett å være liten bestandig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vansklig å komme seg opp når man graver seg ned K66 ?  

Tenkte vel du ikke beholdt hunden siden jeg ikke hørte noe mer... men ny valp.... rekker du alt dette?  Du tar ikke på deg for mye igjen vel? Yoga blir bra for deg, absolutt.  

MJS - De nudlene har jeg ikke hørt om før... innvandrerbutikk? 

Veldig bra du tenker sunt hvertfall og at vesla kommer seg ut på tur - eller det er vel mest deg som får trimmen 

mer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...