Gå til innhold

10 000 om dagen


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar

Ser ut som om det er bare meg her inne nå om dagen. Har der helt sluttet å gå eller?

 

Onsdagens resultat ble 11 819 skritt. Drøyt 7000 av dem var aerobe skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag - 12 608

Fredag - 13 464

Lørdag - 16 450

Søndag - 12 173

 

Jeg er veldig fornøyd med uken. Kommende uke er målet fremdeles minst 10 000 skritt og 50 minutter aerobe skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er helt fersk med skritt-teller (har kjøpt en Omron skritteller som jeg hadde på for første gang i går) og synes mengden skritt dere kommer opp i er imponerende!

 

Elise V: ser du skiller mellom aerobe skritt og vanlige. Kan alle skritt-tellere regne ut dette, eller har du en spesiell type?

 

Jeg har en stillesittende jobb, og får ingenting gratis når det gjelder gåing: i går var jeg oppe i 3000 skritt totalt for dagen minus trening (som var i vann, så ingen teller der). Målet for i går var å kartlegge hvor mye jeg går på en vanlig dag (minus gåturer). Og det var, som ventet, skremmende lite!

 

har dere det også slik, eller har dere mer aktive jobber med mye gåing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Milia. Velkommen hit.

 

Jeg har en Omron walking style II. Regner med at det er den samme som du har kjøpt deg. Jeg rapporterer det totale antall skritt her inne, men har som avtale med meg selv at jeg skal ha minst 50 minutter aerobe skritt hver dag. Jeg kjenner ikke andre typer skrittellere, men tror ikke det er alle tellere som har aerobe skritt. De aerobe skrittene begynner å telle når du har gått i et jevnt tempo i 10 minutter og fortsetter å telle så lenge du er i bevegelse. Du kan stoppe i inntill 1 minutt uten at den stopper å telle. Tar du en lenger pause, må du gå i minst 10 minutter igjen for at de aerobe skrittene skal telle videre. Den tar med seg alle skrittene i de 10 minuttene altså, så du minster ingenting. Og det som er fint er at du kan jo samle aerobe minutter i løpet av dagen, slik at du f eks kan gå en tur på 15 minutter og så tar du 30 minutter lett senere på dagen osv. De siste dagene har jeg ikke hatt mulighet til å ta noen småturer. Vi pusser opp kjøkken/stue og da er det mye å gjøre, så jeg tar mine 50 minutter sammen med bikkja på kvelden.

Du ser dine aerobe skritt når du trykker på knappen det står "mode" over. Da får du først aerobe skritt (og minutter), neste trykk gir deg kcal, så er det hvor langt du har gått til slutt.

Jeg pleier bare å bry meg med det totale antall skritt og minutter med aerobe skritt.

 

Jeg jobber som lærer og er derfor i endel bevegelse i løpet av arbeidsdagen. De fleste dagene ender jeg på 6-7000 skritt. Nå i ferien er det jo helt annerledes, men jeg er kommet inn i en veldig god rytme så jeg er ute og samler skritt uansett hva vi holder på med. Jeg begynte med skritteller 8.mars og har hatt den på meg hver dag siden, med unntak av to dager da jeg mistet den forrige telleren min. Jeg har siden jeg begynte vært over 10 000 skritt hver eneste dag og er veldig stolt av det. Jeg har en avtale med meg selv om hvor mange skritt og hvor mange minutter jeg skal ha hver dag, og jeg har målet en uke av gangen (fra lørdag til fredag), så hvis jeg vil endre målet mitt må jeg gjøre det på lørdagene. Nå i ferien er målet mitt minst 10 000 skritt og minst 50 minutter aerobe skritt, og det har gått helt fint hittil.

 

Lykke til med telleren din. Når du har en stillesittende jobb, må du gå lengre turer for å få endel skritt, men det er jo egentlig bare bra. Trimmessig så er det de aerobe skrittene som teller, for da beveger du deg over en lengre periode og får brukt kroppen din mer. Håper du har telleren på deg hver dag og at du klarer å komme deg opp til 10 000 skritt hver dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig svar, EliseV!

 

Jeg har også en Omron og ser ved et nærmere blikk på bruksanvisningen at jeg også kan telle aerobe skritt, så nå skal det bli målet.

 

Har telleren på meg på jobb, og merker at jeg blir litt hekta på å følge med.

 

I dag skal jeg gå min vanlige tur, og er spent på hvor mange skritt det vil utgjøre!

 

10.000 er målet fra nå av :)

 

Alle på jobb spør forresten hva det er jeg har på meg (altså telleren) og jeg tror jeg iallfall har inspirert en kollega til å skaffe seg en også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott. Milia. Jeg fikk også endel oppmerksomhet om telleren da jeg begynte å gå med den, men det gikk over etter en stund. Jeg er blitt helt hekta på telleren min, og syntes det var helt forferdelig da jeg mistet den her for en stund siden. Tok heldigvis bare to dagerå få en ny:-)

 

Jeg går og går, og har nå bestemt meg for at jeg skal klare å gå mine 50 minutter og 10 000 skritt hver dag resten av ferien. Banna bein!!!

 

Her er resultatene mine etter siste rapportering:

torsdag - 14 400

fredag - 13 010

lørdag - 10 293

søndag - 11 464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Dere har vært utrolig flinke! nå er jeg hjemme fra ferie, og hvis jeg finner telleren min (som lå i kofferten hele ferien med unntak av to dager) så skal den på i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom, for første gang siden jeg fikk telleren, over 10.000 skritt i går! :)

Var over 11.000 (i dag har jeg selvfølgelig glemt skritt-telleren :D ) Og ca 8000 var aerobe.

 

Ser imidlertid at det er en forskjell på utregnet kaloriforbruk: ifølge standardtabellen for trimpoeng vil gange i over en time ha forbrent ca 400 kcal, men telleren viste bare 339. Litt skuff, men jeg gir meg ikke :)

 

Rapporterer mer nøyaktig senere, og får legge telleren på nattbordet eller noe, slik at jeg ikke glemmer den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Milia. Kjempeflott at du kom deg over 10 000 skritt. 8000 aerobe skritt er en bra tur det.

Jeg pleier ikke å bry meg med kcal på telleren i det hele tatt. Jeg registrerer mine aerobe skritt som trim her inne i stedet.

 

Velkommen tilbake, frøken frue! Hyggelig at det kommer noen tilbake inn hit. Jeg har vært litt alene her inne en stund. Men jeg håper du har vært i bra aktivitet allikevel:-)

 

I går ble det 19 292 skritt på meg (11 189 aerobe). Gikk et stykke på Kyststien, som går langs Oslofjorden. Kjempeflott! Og mange nydelige sommersteder. heldig er de som har disse stedene nede i fjordkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Heidi.

Jeg aner ikke om tråden skal startes på nytt. Jeg er innom og rapporterer om skrittene mine, men blir med på en ny tråd om det skulle bli aktuelt. Kanskje ikke så dumt å starte en ny. Da kan flere være med på ny frisk etter ferien.

 

Slik ser de siste dagene mine ut:

tirsdag - 13 823

onsdag - 12 430

torsdag - 12 976

 

God helg. Lykke til med å samle mange skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag ble det 18 268 og i dag har det blitt 14 015.

 

Jeg begynner å nærme meg 20 000 på den nye telleren min. Har ikke klart så mange skritt med den ennå. Rekorden på den gamle var drøyt 23 000 skritt, og jeg håper å klare å slå den i løpet av august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

Da er det på tide å finne frem telleren igjen, ser at noen har vært skikkelig flinke i sommer! :-) Jeg er da ikke en av dem, så her er det på tide å ta et tak. Er veldig gjerne med på en ny tråd jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjemperesultater å rapportere om jeg heller, men det er jo veldig sant det du sier, Ira, vi er ihvertfall i aktivitet.

 

Mine dager ser slik ut:

onsdag - 11 380

torsdag - 12 552

fredag - 10 837

 

Dagene har vært rolige i det siste. Vi har vært veldig opptatt med å få ferdig det nye kjøkkenet vårt, og da blir det lite gåing i løpet av dagen. Så skrittene mine er stort sett samlet ved å gå turer. Så mesteparten av skrittene mine er nesten bare aerobe minutter. Det er jo absolutt bra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...