Gå til innhold

10 000 om dagen


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest SeptemberWhen
VElkommen!

 

Den definitivt beste skrittelleren er omron walkingstyle. Den koster 399 kr og er verdt hver en krone. Jeg har prøvd flere typer og denne er den mest nøyaktige' date=' sitter godt og har logg i fall du glemmer å registrere hva du gikk den siste uken...[/quote']

 

Viser den totalsummen også helt til du nullstiller skrittelleren i tillegg til daglige tellinger? Jeg hadde en slik tidligere, men mistet den - og vet ikke hvor jeg får kjøpt en med todelt minne - som både husker totalen, og enkeltdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar
Gjest Hemulen

Er det for sent å henge seg på :) Jeg går med skritteller hver dag og hadde vært moro å vært med på en slik uformell konkurranse. Blir liksom mer motivert.

 

Heidi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Ja, vi "gamle" henger med ennå og takk skal du ha froeken for at du er så flink til å dra igang slike uformelle konkurranser :) Hyggelig å "gå" sammen med deg igjen. Husker sist vi holdt på :D gøy var det lell.

 

Da noterer jeg (litt lite idag, men kommer sterkere tilbake) 8083 skritt idag ;)

 

God tur videre alle sammen som er med - gå på :D

 

Klem HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Hyggelig at det er flere som har slått følge.

Det ble 23 425 skritt den 18. og 21 163 den 19.

Meget godt fornøyd med at jeg har ligget over 20 000 i lengre tid nå.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

19 mai ble det knappe 5000 skritt på meg, ikke no å skryte av... og i dag er jeg vel på samme nivå... men i morgen, da skal jeg klare å komme me over 10000 skritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattan

Så flinke dere er, jeg har mål om over 10000 om dagen, alt over er bonus;)

 

Nå er det en uke til siste eksamen, så prioriterer den nå, men så skal jeg bare gå, he he, gleder meg.

 

13 mai: 16060

14 mai: 21446

15 mai: 17336

16 mai: 14778

17 mai: 19497

18 mai: 21137

19 mai: 15076

20 mai: 14960

 

 

Gå på, nå må jeg vel sette meg å lese, selvom sola skinner, og jeg heller har lyst til å være ute..... nok syting, snakkes;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV
Viser den totalsummen også helt til du nullstiller skrittelleren i tillegg til daglige tellinger? Jeg hadde en slik tidligere' date=' men mistet den - og vet ikke hvor jeg får kjøpt en med todelt minne - som både husker totalen, og enkeltdager.[/quote']

 

Omron skritteller nullstiller seg ikke. Ved midnatt begynner den å telle for ny dag, og husker de 7 siste dagene dine.

Hver dag viser den det totale antall skritt du har gått, og antall aerobe skritt m/minutter. I tillegg til kcal (som jeg aldri bryr meg om) og hvor langt du har gått.

 

Jeg synes den er helt super:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg er stadig litt på etterskudd med rapporteringen min. Men jeg har vært over 10 000 hver dag.

Mandag 19.5: 15378

Tirsdag 20.5: 12209

Nå står den på 14028 og det blir ikke noe særlig mere i dag.

 

Jeg er litt misunnelig på dere som klarer så innmari mange skritt, og en dag skal jeg klare over 20 000 jeg også. Må i så fall bli i en eller annen helgm ukedagene er foreløpig litt for travle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok en dag snar tover, og skrittelleren står på 28658 skritt. Kjenner at nå er det på tide med nye joggesko! :-) Kanskje det kan være belønninga når jeg kommer under 80. Er bare 3,2 kilo ijen til det, men samtidig er det mange skritt i utgåtte sko;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Kjøp deg nye sko så snart som mulig. Hvis du har for dårlige sko, får du bare skikkelig vondt og du kan jo også risikere skader. Jeg kjøpte meg nye joggesko (løpesko er det vel egentlig, men jeg løper ikke noe særlig med dem) for litt siden og det var helt vidunderlig å få ordentlig sko på bena.

Du er skikkelig flink til å gå masse da, Ira. Jeg er dødsimponert, jeg altså. Hvor lang tur går du for å oppnå såpass mange skritt? Har du en veldig aktiv jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Igår ble det 13092 på meg, men jeg hadde i tillegg en ca 2 mil lang sykkeltur igår kveld ;) så er fornøyd med det.

 

Jeg kommer nok heller ikke over 20000 før jeg har en real tur og det må nok bli i helgene, men alt over 10000 er jo helsegevinst sier de :D og da er jeg fornøyd bare jeg kommer meg over. Er veldig tent på det. Men må si dere alle er utrolig flinke, gå på :D

 

Klem HEIDI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hennger meg på også. Skal ned 15 kilo. Jeg er 49 år og farmor. og fra DK og nu bosiddende i nerheden av Porsgrunn. Jeg har en diabetes1 og det er problematisk for meg og gå ned da jeg får masser af følinger. Er der mon andre med en tybe 1 diabetes som kunne tenke seg og utveksle erfaringer med meg? Drer blir skrevet en masser og gitt en masser tips i forhold til diabetes 2 men det står lidt skrevet om tybe 1 og vekttab.Er der nogen som har erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg EliseV!

Har egentlig en aktiv jobb, er lærer i praktiske fag og da er det ikke mye jeg sitter i løpet av dagen. Nå har jeg svangerskapspermisjon, og er hjemme med sønnen min på 5 mnd. Vi er ute på tur hver dag, det er det jeg driver med for tida;-). (Er jo vant til å gå mye, så det er en treningsform som passer meg.) I tillegg går jeg en kveld i uka med venninner, ca en mil. har ikke fårr stilt inn telleren min på riktig skrittlengde, så jeg vet ikke helt hvor langt jeg går hver dag. Men i går gikk jeg en mil på kvelden og en helt grei tur med barnevogn på formiddagen. Kjempedeilig å komme seg ut!

Ser ut til at det hjelper på vekta også, har gått ned 6,2 kilo siden 1 april. :-)

Spørs bare hvor lenge lillegutt vil være med på lange trilleturer da! :-)

Jeg har mange kilo igjen, så det er bare å holde ut!:-)

Hvordan går det med deg, begynner du å nærme deg målet ditt?

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV
Hei på deg EliseV!

Har egentlig en aktiv jobb' date=' er lærer i praktiske fag og da er det ikke mye jeg sitter i løpet av dagen. Nå har jeg svangerskapspermisjon, og er hjemme med sønnen min på 5 mnd. Vi er ute på tur hver dag, det er det jeg driver med for tida;-). (Er jo vant til å gå mye, så det er en treningsform som passer meg.) I tillegg går jeg en kveld i uka med venninner, ca en mil. har ikke fårr stilt inn telleren min på riktig skrittlengde, så jeg vet ikke helt hvor langt jeg går hver dag. Men i går gikk jeg en mil på kvelden og en helt grei tur med barnevogn på formiddagen. Kjempedeilig å komme seg ut!

Ser ut til at det hjelper på vekta også, har gått ned 6,2 kilo siden 1 april. :-)

Spørs bare hvor lenge lillegutt vil være med på lange trilleturer da! :-)

Jeg har mange kilo igjen, så det er bare å holde ut!:-)

Hvordan går det med deg, begynner du å nærme deg målet ditt?

:-) Ira[/quote']

 

Jeg er også lærer, så fram til kl 14 sitter jeg ikke mye i ro. Men har aldri vært oppe i 10 000 skritt bare på jobben. Hadde en gang over 8000 skritt med den dagen var veldig spesiell. Etter undervisningen blir det jo noe sitting.

Så deilig å være hjemme med barn nå da. Da skjønner jeg at du klarer å få mange skritt i løpet av dagen. Gå med barnevogn er ganske så bra trim det. Er det første barnet ditt, eller har du flere? Jeg har 4 barn og yngste er blitt 2 år nå, men jeg hadde ikke noen lang permisjon med henne. Min mann ville så gjerne ha permisjon denne gangen, så da fikk han det. Jeg begynte å jobbe da hun var 4 mnd.

 

Jeg har et stykke igjen til målet. Siden januar har jeg gått ned 3 kilo, og vil veldig gjerne ned minst 10 kilo til, men blir nok fornøyd om jeg klarer 7-8 kilo fra der jeg er nå. Fort går det så absolutt ikke, men det får ta den tiden det tar. Jeg blir jo litt fastere i fisken pga all gåingen og det er veldig deilig.

 

I dag har jeg vært og operert ut en tann, så akkurat nå føler jeg meg veldig redusert. Vondt begynner det også å gjøre, så nå må jeg legge meg nedpå litt og slappe av. Bedøvelsen er ikke helt ute ennå, men jeg kjenner at smertene begynner å få litt tak. Jeg fikk gått fra skolen og til tannlegen, så foreløpig har jeg 17 aerobe minutter på tellerern min. Jeg vet ikke om jeg kommer til å orke p gå noe særlig senere i dag, men om formen blir bedre når kvelden kommer så går jeg ut.

Håper ikke den lange rekken min av dager over 10 000 skritt brytes i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Jippi!!!!!!

Klarte 31 778 skritt .

(måtte jo ta igjen for dagen under 20 000 :) )

 

Ser at det har blitt litt mere liv i tråden igjen, og at det er mange som er ute og går.

Det er kjempebra. Å gå er kjempefin trim - veldig lite skader av det. Dessuten er det kjempefint for ryggen, både forebyggende og for de med vond rygg.

Så vi fortsetter å gå vi - ikke sant ?

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Har akkurat tatt imot en real utfordring fra Fjellgeita.

Startet med at hun gledet seg til jeg passerte 40 000 skritt en dag. Da måtte hun nok love meg premie. Jeg har jo vært over 30 000 en par- tre ganger.

Det hele har endt med at jeg har gått med på dette.

Var nok litt tøff, men gjennomføre det skal jeg!!!

Må bare "mote" meg opp litt psykisk først. Planlegge litt må jeg nok også gjøre.

Dette blir spennende. Er det noen som vil heie på meg?

 

 

Sizzi

 

PS sitter med en følelse som kan kalles skrekkblandet fryd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat tatt imot en real utfordring fra Fjellgeita.

Startet med at hun gledet seg til jeg passerte 40 000 skritt en dag. Da måtte hun nok love meg premie. Jeg har jo vært over 30 000 en par- tre ganger.

Det hele har endt med at jeg har gått med på dette.

Var nok litt tøff' date=' men gjennomføre det skal jeg!!!

Må bare "mote" meg opp litt psykisk først. Planlegge litt må jeg nok også gjøre.

Dette blir spennende. Er det noen som vil heie på meg?

 

 

Sizzi

 

PS sitter med en følelse som kan kalles skrekkblandet fryd[/quote']

 

Pyttsan, skrekkblanda fryd?? Dette går nok som ein leik skal du sjå, du skal berre sjå at du får med deg mannen og. Han kan i det minste heie;) Og det er eg sikker på at han gjere.

 

Så får vi sjå kva vi høynar med nestegong, 10 000???

 

Heia, heia:):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen EliseV!

Vov, fire bran er jammen imponerende! :-) Lillemann er min første, men kjæresten min har et barn som bor oss halvparten av tiden.

Syns du er smart som går sakte ned i vekt, det er jo det som fungerer best tror jeg. Jeg er bare så utålmodig, og så har jeg mange kilo som skal av. Skal greie det på egenhånd, men kanskje ta et hold vekten kurs.

Hvordan får du tid til trening med fire barn og lærerjobb?

Ser for meg at det blir hektisk når jeg begynner å jobbe igjen.

Håper det går bedre med tanna di, og at du får en koselig og sunn helg!

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...