Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

-fortsatt begrenser turene mine seg til den korte varianten. Jeg er ikke helt fornøyd med det, men det er vanskeligere å få gjennomført lengre turer på hverdagene nå når det blir mørkere, merker jeg.

 

Men i dag er planen å få tatt en times tur ihvertfall:-) og i morgen har jeg bestemt meg for å ta fri, så da skal jeg ihvertfall gå en lengre tur. Jeg skjønner at høstferien er over hos dere?-her er det høstferie denne uken, så da er det kjekt å ta litt fri ihvertfall!!

 

-jeg var forresten innom en artikkel på nettet her en dag- husker ikke hvilken avis det var- men der sto det ihvertfall om hvordan folk enkelt kan ta av 8 kg. Og det meste av det handlet altså om ekstra bevegelse i hverdagen..... Jeg har vært veldig bevisst nå det siste året med å gå trapper istedenfor å ta heis og generelt å gå når jeg kan det - jeg har blitt litt sløvere den siste tiden, men nå skal jeg skjerpe meg igjen! Iflg artikkelen var det utrolig hvor mye forbrenningen økte med noen sånne små økter! (og det gjelder husarbeid også:-))

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smallgirl

I går fikk jeg meg en bra tur igjen, en tur med mye stigning til en topp med nydelig utsikt ;) Turen tok i underkant av to timer og jeg endte på 734 forbrente kcalorier. Og det må jeg si meg fornøyd med. Jeg ligger litt etter på trimmen denne uken, siden det ikke ble trim på mandag, og lite trim tirsdagen. Om jeg rekker noe i dag, kommer nok an på om det blir overtid eller ikke.

 

Ellers har jeg ført opp maten hele uken, og der går det rimelig greitt, skulle vel egentlig ha kjøpt meg noen nøtter. så jeg får fullt opp tomrommene, men så langt har jeg ikke komt meg.

 

Jeg var også på vekten i går, og den holder seg rimelig stabil, tror jeg endte 100 gram ned, som ikke er noe å snakke om. Så da har det vært en rimelig bra uke så langt, så jeg får bare fortsette den gode trenden ;)

 

Ha en flott dag alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom du deg opp på den toppen da Smallgirl? Høres liksom så sprekt ut, ser nesten for med deg sånn litt "Rocky-aktig" med armene i været der oppe (he, he)

 

Husarbeid er nok ikke min sterkeste side heller nei, syns rett og slett det er kjempekjedelig, men det må jo bare gjøres.............:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
-fortsatt begrenser turene mine seg til den korte varianten. Jeg er ikke helt fornøyd med det' date=' men det er vanskeligere å få gjennomført lengre turer på hverdagene nå når det blir mørkere, merker jeg.

 

Men i dag er planen å få tatt en times tur ihvertfall:-) og i morgen har jeg bestemt meg for å ta fri, så da skal jeg ihvertfall gå en lengre tur. Jeg skjønner at høstferien er over hos dere?-her er det høstferie denne uken, så da er det kjekt å ta litt fri ihvertfall!!

 

-jeg var forresten innom en artikkel på nettet her en dag- husker ikke hvilken avis det var- men der sto det ihvertfall om hvordan folk enkelt kan ta av 8 kg. Og det meste av det handlet altså om ekstra bevegelse i hverdagen..... Jeg har vært veldig bevisst nå det siste året med å gå trapper istedenfor å ta heis og generelt å gå når jeg kan det - jeg har blitt litt sløvere den siste tiden, men nå skal jeg skjerpe meg igjen! Iflg artikkelen var det utrolig hvor mye forbrenningen økte med noen sånne små økter! (og det gjelder husarbeid også:-))

 

Ha en fin dag![/quote']

 

Korte turer er bedre enn ingen turer vet du ;) Men jeg skjønner at du savner de litt lengre turene, det gjør jeg også, når jeg ikke får det til å klaffe.

 

Her er det ikke høstferie før neste uke, og jeg tviler på at jeg får anledning til å ta noe fri desverre. Slik som det er nå om dagen, er det mye å gjøre på arbeid, og det er egentlig ikke noen andre som kan ta jobben min.

 

Jeg tar sjelden heisen, visst jeg ikke har veldig mye å dra på. I tillegg prøver jeg å gå til de stedene som ikke er for langt borte. I helgen foreksempel valgte jeg å gå på butikken to ganger i stedet for å ta bilen, skulle bare ha noe småtteri, og det tok 20-30 minutt tur retur inkl handling. Her hjemme er det litt værre her går det 30 minutter hver vei + handling, så da blir det nok sjelden gjort. Men kanskje jeg burde bli flinkere å ta sykkelen, selv om jeg ikke er så glad i å sykle? Hmmm, det må jeg tenke litt på...

 

Når det gjelder husartbeid, så er jeg fortsatt ikke så begeistret for det, ikke skriver jeg det som trim heller fordi jeg ikke forbrenner så mange kcalorier på det. Men jeg vet jo at det hjelper på fettforbrenningen og forbrenningen generelt, det har jeg jo forska på med pulsklokka.

 

Så nå skal jeg skrive meg en liste over ting som må gjøres hjemme. og prøve å få tatt mest mulig av det de dagene jeg ikke har tid til å trimme noe særlig. Takk for påminnelsen, jeg trenger den når det gjelder husarbeide, hehe

 

Ha en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Joda, som du såg så nådde jeg den toppen ;) Det eneste problemet med den toppen der, er at jeg har så vannvittig lysst å fortsette på neste topp. og neste topp der igjen, men der strekker desverre ikke tiden til ;)

 

Men jeg håper at jeg en dag får sjangsen til å utforske alle sammen, men da må jeg vel ta meg fri fra jobben, og det er slettes ikke så enkelt.

 

Håper du får en flott dag Kess

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er flink som kommer deg såpass langt avgårde på en hverdag! En tur som tar oppunder to timer er jo veldig flott! -jeg skal la meg motivere av deg...! Sykling liker faktisk ikke jeg heller...skulle ønske jeg likte det, for det er jo praktisk da- og god trim:-)

 

Jeg var forresten på vekten i morges jeg også og var fornøyd- et halvt kilo ned siden sist uke, så nå er jeg akkurat på stabiliseringsvekten.

 

Ha en fortsatt fin dag :-) og lykke til med listen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja, takk og lov for at jeg har en mann som er så snill at han gir meg lov til å ta meg tid til å ta vare på kroppen min på denne måte. Jeg vet av erfaring at det ikke er alle som hadde hatt muligheten til det. Og i det siste har helgene mine vært så "fullpakket" at jeg ikke har hatt tid til noe særlig med trim. Og visst alt går som jeg ønsker ( har lysst å spille dart lørdag). Så kommer denne helgen til å bli like travel, fordi vi skal i bursdag på søndagen.

 

Siden jeg fortsatt er på jobb, så rekker/orker jeg vel ikke å trimme i dag heller. Jeg kommer ikke hjem før nærmere klokken 20 i dag, og da håper jeg på en bitteliten kosestund med datteren min, før hun må i seng. Og av erfaring vet jeg at det er lette å dette sammen i godstolen etter en så lang arbeidsøkt.

 

Jeg får heller prøve å ta unna ett par tre punkt på listen min ( som jeg har begynt på, men ikke ferdig med). Det blir nok noe rydding, og klesvask tenker jeg, for husvask gidder jeg ikke å tenke på i kveld ;)

 

Ha en fin aften

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har jobbet til åtte om kvelden syns jeg det eneste rette er å synke ned i godstolen!! Det er deg vel unt!

 

Jeg tok fri i dag- og det har vært så godt! Det er deilig med en helt "blank dag" en fredag...Jeg dullet og stelte litt først- så gikk minstejenten og jeg tur med en annen mor og datter- veldig kjekt! Det var flotte farger på fjellet- gnistrende! Og turen ble ganske lang- vi gikk i bortimot tre timer! Det ble faktisk en litt lengre tur på meg i går ettermiddag også - så nå er jeg mere fornøyd med turlengden!

 

Ønsker deg en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Da er jeg tilbake. Jeg har vært syk noen dager, så jeg har ikke orket å være her inne. Det det har resultert i er at jeg ikke har trimmet i det hele tatt og jeg har heller ikke ført opp maten min. Men jeg har spist alle måltidene, og har plusset på med noen nøtter siden jeg ikke har maktet å drikke melk, så jeg tror jeg har fått i meg det jeg skal. Jeg var i selskap på søndag, og da smakte jeg på flere kaker, i tillegg til at jeg spiste pølse med brød, så det ble nok litt mye den dagen.

 

Men jeg var på vekten i går, og den ser grei ut, det kunne se ut som jeg hadde mistet 100 gram, men det er vel så stabilt som det kan være, og kan like gjerne være tilbake neste uke :)

 

Håper alle sammen får en flott dag.

 

P.S. For første gang på leeeenge, har jeg ingen planer for helga :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg er iallfall i form til å være på jobb igjen, men jeg må nesten se an om jeg får trimmet i dag. Sliter med en del hodepine ennå kjenner jeg, men p¨å langt nær så ille som det har vært. Jeg kjenner at jeg klør i bena etter å komme meg ut igjen, og det må jo være ett positivt tegn :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å ha deg på plass igjen! Tror det er mange som sliter med noe virusgreier eller hva det nå er for tiden- og hodepine er vel en typisk følge av det....? Og da er det jo ihvertfall ikke rart om du ikke har fått trimmet....

 

Jeg har hatt en laber uke sånn trimmessig jeg også- en grunn til det er at jeg og har hatt mye hodepine....for min del tror jeg det skyldes en stiv nakke...Håper jeg får tatt litt av det igjen i helgen!

 

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Kjekt å ha deg på plass igjen! Tror det er mange som sliter med noe virusgreier eller hva det nå er for tiden- og hodepine er vel en typisk følge av det....? Og da er det jo ihvertfall ikke rart om du ikke har fått trimmet....

 

Jeg har hatt en laber uke sånn trimmessig jeg også- en grunn til det er at jeg og har hatt mye hodepine....for min del tror jeg det skyldes en stiv nakke...Håper jeg får tatt litt av det igjen i helgen!

 

Ha en fin kveld!!

 

Nei, trim det orket jeg rett og slett ikke. Håper du blir bedre i nakken og hodet ditt snart.

 

Det ble ingen trim i går heller, formen var mye bedre, men tiden strakk ikke til. Jeg måtte jobbe litt ekstra. og mannen min hadde en avtale klokka 18. Men til gjengjeld så er planen å ta meg en lengre tur i dag, håper bare at været ikke blir så altfor ille.

 

Håper du får en strålende helg og at du også får tatt igjen litt trim :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ja det er liksom tida for sykdom nå. Håper virkelig jeg slipper unna' date=' var så mye syk sist vinter at!!............

 

Ha en sunn og fin helg jenter!!!!:):)[/quote']

 

ja får håpe du slipper unna:)

 

Men vet du hva? Jeg har faktisk aldri vært så lite syk som jeg har vært siste året. Og jeg har vært ute i all slags vær og vind, i motsetning til før. Så dette henger nok sammen med en sunnere livstil og mye bedre form. Og siden du også har det nå. så krysser jeg fingrene for at du får en sykdomsfri vinter :)

 

Ha ei flott helg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Turen ble ikke så lang som jeg kunne tenke meg, men det regna og blåste, så jeg holdt på å mørkne ute. Og det har jeg ikke lysst til på fjellet. Men har en avtale med mannen min om at jeg skal få tatt en lengre tur i dag :) Været er ikke så bra, men visst jeg kommer meg avgårde tidlig så gjør ikke det noe :) Det finns jo ikke dårlig vær, bare dårlige klær, hehe

 

Det får meg til å tenke litt på litt på forandringen jeg har gått igjennom siste året+ Nå klør jeg i føttene etter å komme meg ut, og slik har det iallfall ikke vært før. I tillegg er jeg opptatt av å spise mest mulig sunt de fleste dagene iallfall. Tidligere hadde jeg ikke noe problem med å stappe i meg en diger potetgull og en og en halv liter cola, nå spiser jeg kanskje litt potetgull innmellom og cola smaker dritt. Å bryte inn på en diger middag gjorde meg heller ikke noe, og grønnsaker var ett fremmedord. Jeg kan spise ganske store middager nå også, men da er som regel en god del av det grønnsaker :)

 

Håper alle dere som er innom får en flott og sunn helg. Jeg er glad dere er her allesammen :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe kjekt å være på fjellet når det er mørkt, jeg er helt enig med deg! Det er jo en utfordring å få tid til å gå på fjellet på hverdager nå når det blir mørkere!

 

Det er jo en fantastisk forandring du har vært gjennom! Jeg er imponert! Det gjelder å holde fast på dette med at kroppen "må" ha bevegelse...! Det er viktig! Jeg er nok der jeg også nå- blir rastløs og faktisk litt sur hvis jeg ikke får beveget meg!

 

Jeg hadde bestemt meg for to lengre turer i helgen- minst to timer både lørdag og søndag! Og jeg fikk det ihvertfall nesten til- manglet et kvarter på lørdag, men det får være greit nok!

 

-og jeg er helt enig med deg: Det er jamen godt vi har hverandre her inne :-)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Det er ikke noe kjekt å være på fjellet når det er mørkt' date=' jeg er helt enig med deg! Det er jo en utfordring å få tid til å gå på fjellet på hverdager nå når det blir mørkere!

 

Det er jo en fantastisk forandring du har vært gjennom! Jeg er imponert! Det gjelder å holde fast på dette med at kroppen "må" ha bevegelse...! Det er viktig! Jeg er nok der jeg også nå- blir rastløs og faktisk litt sur hvis jeg ikke får beveget meg!

 

Jeg hadde bestemt meg for to lengre turer i helgen- minst to timer både lørdag og søndag! Og jeg fikk det ihvertfall nesten til- manglet et kvarter på lørdag, men det får være greit nok!

 

-og jeg er helt enig med deg: Det er jamen godt vi har hverandre her inne :-)

 

Ha en fin kveld![/quote']

 

Hei svusj *smilefjes*

 

På meg ble det bare en langtur i helgen, og glad var jeg på søndag for at jeg var ferdig med den lørdagen. Jeg dro på fjellet vel 11 på lørdagen, og gikk opp på den toppen rett ovenfor der vi bor, men i dag hadde jeg sjangs å gå lenger, så jeg fortsatte på neste. og da jeg kom dit hadde jeg ikke lysst å gå tilbake. Så jeg fulgte bare en annen sti videre, hehe Omsider fikk jeg også dekning på mobilen, og fikk ringt mannen min for å spørre ham om han kunne hente meg der jeg kom ned, for jeg hadde allerede brukt noen timer. Han kunne hente sa han så da bare fortsatte jeg. Var innom to topper til før jeg kom ned til ett vann. sikkert drikkevannet til nabokommunen eller noe sånt, det var iallfall folk der så jeg fikk spurt hvor jeg kom visst jeg fulgte veien ned fra fjellet... Det viste seg at jeg kom til å ende i nabokommunen, ca 1,5 mil hjemme fra, så da ringte jeg mannen min å ba han hente meg. Jeg gikk ned til hovedveien der han kom for å plukke meg opp. Da hadde jeg gått i 4 timer og 20 minutt og forbrent 1415 kcal med en fettprosent på 50 :). Jeg kom hjem sliten og fornøyd, og kan ikke si at jeg tok meg mer ut den dagen, hehe.

 

Men slike turer blir det nok ikke mange av denne høsten, gråværet har kommet og det blir nok mindre og mindre anledning til det. Dessuten kjennes det ut som jeg har fått en strekk på fremsiden av låret som ikke er noe særlig akkurat nå, så visst det blir tur i dag, så nøyer jeg meg nok med å gå rundt vannet her, men enn så lenge så regner det trollkjærringer her. så jeg vil ikke love noe. Og jeg tror det blir vondere visst jeg skal satse på den bratte bakken, iallfall nedover :)

 

Så bra du fikk til to lange turer du også, det er tydelig at vi kanskje føler oss litt forpliktet når vi sier det her inne, slik føler iallfall jeg det, hehe. Og ett kvarter mindre enn det planen var er neimenn ikke mye, når turene blir 4 timer totalt :)

 

Håper du får en flott dag med tid til litt trim

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ble noe kortere enn den foregående :) men det ble en tur på vel en time i rask gange med staver. Jeg fikk forbrent 332 kcalorier i ett skikkelig regnvær. Det er litt tungt å komme seg ut når det regner slik. men jaggu er det godt å komme hjem igjen.

 

Låret mitt er mye bedre, men jeg tror likevel jeg skal stå over trimmen i dag. Jeg skal heller satse på å få ryddet og vasket ett skap eller to...

 

Håper dere alle får en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-det ble jo en flott tur på deg i går og- tross lårvondt! jeg er helt enig med deg, neppe noe særlig å gå bratt nedover med vondt på fremsiden av låret!

 

Ja, jeg tror jamen at det er lurt at vi "presser" hverandre litt her inne....jeg merker ihvertfall at det sitter i bakhodet mitt hva jeg skal rapportere til dere! Så i går ble det tur til fjells for meg- opp og ned igjen tar omtrent tre kvarter. Jeg var fornøyd med det- jeg er veldig glad i den turen også fordi den gir flott utsikt :-)

 

Ha en flott dag du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Så ble jeg syk likevel da. Har ligget noen dager' date=' men i dag skal jeg prøve meg på en liten treningsøkt.

 

Ha en sunn og fin onsdag alle sammen!!!!!:([/quote']

 

Så kjedelig at du ble syk. Håper formen er såpass bra at du kommer deg på trening i dag.

 

Det ble ingen trim på meg i går, men i dag skal jeg nok få tatt litt :( Jeg har laget meg en liten liste der jeg skal få tatt unna slikt husarbeid som sjelden blir gjort, som å tømme skuffer og skap å få vasket der, og jeg har bestemt meg for å ta tre ting hver dag, uansett hvor liten tid jeg har. I går ble det to skap og en skuffe.

 

Håper du og alle andre får en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...