Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Enig med de andre. Du virker IKKE demotiverende Smallgirl! Men hvis du trenger en pause tar du selvfølgelig det med god samvittighet. Håper bare du kommer deg fort i bedre gjenge igjen, du er flink som jobber med deg selv!!!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kloke ord fra Ninni, som alltid :-)

Ta den tiden du trenger, smallgirl. Gleder meg til vi ser deg igjen her inne!

 

Det er mulig du kan ha glede av en bok som har hjulpet meg mye i perioder hvor jeg har trengt en indre loftsrydding: "Gi sjelen vinger" av Kirsten Fauken.

 

Uansett: varm klem og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så kommer jeg .... som ikke akkurat pakker ting inn i bomull....

hallo, at du møter motbakke viser meg bare at du er et helt vanlig menneske og at du absolutt hører hjemme her. Dette er ikke et utstillingsvindu over prestasjoner, men et forum hvor vi nettopp kan hjelpe hverandre gjennom problemene. Du er og har vært til enorm stor innspirasjon for så mange her inne. Vi vil gjerne høre på deg og være til for deg så du kommer gjennom disse tingene uten å slippe strikken. Har lest gjennom endel av tråden din nå - nei dette kaller vi ikke eder og galle.

 

håper ikke jeg fornærmer deg, det er et skrik om å få deg tilbake! For jeg liker deg og "digger" prestasjonen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg inne med ett lite livstegn :)

 

Tusen takk for innlegg alle sammen, flott at dere holder tråden min varm. Jeg må innrømme at jeg ble litt rørt her nå :)

 

Jeg er egentlig ikke klar for å komme inn igjen slett ennå, men tenkte at jeg skulle gi lyd fra meg hvertfall.

 

Jeg har hatt det veldig travelt i det siste med bursdagsfeiringen til datteren min. vi måtte fremskynde barneselskapet ett par dager, og jeg hadde lovt at vi skulle lage innbydelsene selv så de måtte ut fredagen i stedet for mandagen. Jeg bakte og pyntet kaker i timesvis til barneselskapet. Og etter det var det å tatt fatt på samme jobben til familieselskapet. Så det har gått i ett kjør hos meg.

 

Jeg har ikke hatt tid eller krefter til å få trimmet noe, så jeg er glad det er ett år til neste gang. Jeg har også spist litt usunt, men tror ikke det har blitt så ille alt i alt, selv om jeg ikke har registrert maten. Det ser iallfall greit ut på vekten enn så lenge, men det kan jo hende at jeg får svi litt etterhvert.

 

Jeg kommer nok ikke til å få trimmet noe denne uken heller, iallfall ikke før til helgen. Jeg skal ta truckførerkurs, og det skal skje etter arbeidstid, så jeg kommer til å dra hjemme fra 6.45 og ikke komme hjem igjen før etter klokka 20.00 hele uken.

 

Hold vekten kurset påonsdag går også fløyten for meg, men det får jeg bare leve med... Har snakket med kurslederen min og hun sier jeg skal prioritere sjangsen til å få "lappen" på truck.

 

Ha en flott uke alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-kjekt å høre fra deg!

 

Det er jo bare sånn at vi i perioder har det litt for travelt til å være her inne- eller at vi av andre grunner tar en pause....og det er jo greit! Det viktigste er vel at vi vet at vi har hverandre når vi kjenner at vi trenger det! :-)

 

-så hjertelig velkommen innom/tilbake....eller hva det nå blir! Og lykke til med truckførerkurs! Så spennende!!

 

-ha en fin dag-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smallgirl

Så utrolig kjekt med et livstegn fra deg :-)

 

Godt å høre at du har det bra, om enn litt vel travelt. Jeg er også sånn som legger mye arbeid i ungenes bursdagsfeiring. Veldig kjekt å gjøre dagen litt spesiell for dem, og hyggelig med gjester. Så får det heller våge seg at det blir lite tid til trim og dårlig med rutiner de få dagene det står på.

 

Vi er her når du får tid til å stikke innom. Lykke til med truckførerbeviset.

 

Klem nordfra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så deilig å se at du er her inne, selv om du just nå er litt mindre aktiv i klubben. Det er sikkert godt å tenke på litt andre ting også, tenk så lenge du har holdt på her inne. Og husk at du var mitt store idol da jeg startet i ned 20-30kg:-)

Nå er det ikke lenge før jeg skal holde dere med selskap. I dag passerte jeg den magiske grensen som heter "normalvektig". Riktig nok helt øverste linje, men gud som jeg har lengtet hit. Det går veldig smått for tiden, så jeg er ikke helt i mål. Jeg kryper ned noen få hundre gram fra uke til uke. Men det går iallefall bittelitt ned igjen. Så en gang på nyåret skal jeg holde dere med selskap.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er jeg tilbake for fullt!

 

Jeg har savnet dere alle sammen så mye, at nå når jeg endelig har bestemt meg for å komme tilbake, så triller tårene hos meg.

 

Jeg har brukt det meste av morgenen til å lese meg opp på fullfres sin tråd, og jeg har en misstanke om at dere har observert meg :D Jeg har også en bra oppfatning av hvordan alle dere andre har klart dere.

 

Jeg har innsett at jeg ikke har mulighet til å klare meg uten dere. Dere som har stått i tykt og tynt hos meg så lenge nå. Jeg bestemte meg for å komme tilbake allerede i helgen, men samtidig ville jeg vente til jeg hadde fått dommen min på kurset i går. Den siste måneden har i grunnen alt gått på trynet her, jeg har ikke trimmet, startet med bursdagsfeiring og truckkurset, og fortsatte med en skiveutglidning i ryggen, som endte i sjukmelding og ingen trim. Jeg gikk tilbake på pulsklokken i går og jeg har ikke trimmet siden 31. oktober ( tok den opp igjen tirsdag denne uken), og det er jaggu lenge. Ja, det er bare å innse at det rett og slett ikke går.

 

Men det er ikke bare trimmen som har vært fraværende, det har også hodet mitt. Jeg som aldri bruker å spise julemat før jul, har da i løpet av de siste 2 ukene klart å trykke i meg julemat tre ganger. I stedet for å ta en frukt, så har jeg heller tatt en sjokoladebit, ett kakestykke eller is med sjokoladetopping. Det som er rart er jo at jeg ikke er glad i kaker, sjokolade eller is, men veldig glad i frukt. Det virker som jeg rett og slett mentalt har gått inn for at jeg gjerne vil bli feit igjen. Men det vil jeg jo IKKE!

 

Jeg syns det var tøfft å gå på kurset i går, men jeg var 100% innstillt på at det måtte jeg. Dommen min ble det at jeg har passert 60 kilo på kurslederen sin vekt, og er da lett overvektig igjen på ettermiddagen med klær på. Det positive er at jeg fortsatt er normalvektig uten klær om morgenen, hehe.

 

Jeg vet dette kommer til å bli tøfft, men jeg sa til kurslederen min at jeg ønsker å komme tilbake på neste kurskveld å ikke se 6-tallet først. det var bare så vidt jeg bikket over, men alikevel, så spiller det ingen rolle. Jeg har det travelt som de fleste denne perioden, men skal prøve å ta meg en stavgang tur 4 dager i uken fremover ( kan ikke sette meg urealistiske mål i denne perioden heller). jeg vet også at det blir en utfordring å spise sunt nok i julen, men jeg skal ha noen dager det er lov å spise litt usunt, men la de fleste dagene være hverdager i forhold til maten. Jeg klarte å gjøre det slik i fjor, og skal nok klare det i år også. Visst det betyr at jeg må storme innom her for å skrive ett innlegg for å holde meg i skinnet, så gjør jeg det.

 

Det var kanskje litt negativt dette innlegget også, men jeg tenker mer på det som positivt :) Jeg er klar for å starte på nytt og jeg kjenner at positiviteten strømmer gjennom meg, og at jeg har fått hodet på rett plass igjen nå når jeg har letta hjertet mitt.

 

Det ser ut som dere har savnet meg litt iallfall, så jeg håper at dere fortsatt syns jeg er velkommen i klubben :)

( så begynte tårene å trille igjen, selv om jeg smiler også, hehe)

 

Håper dere har hatt en flott adventstid så langt og at fortsettelsen også blir bra :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære smallgirl

Åh nå ble jeg glad - tenk å finne et langt og ærlig og inspirert innlegg fra deg - det var bare så godt. Flott å ha deg tilbake!

 

At man faller tilbake i gamle vaner mot bedre vitende - ja, jeg er vel den fremste til å vite at det lett kan skje. Du har jo lest bloggen min - jeg endte altså på ned i vekt-kurs igjen, for å ta affære med kiloene som snek seg på. Det ble det rette for meg.

 

Jeg vet ikke hva du har veid på det letteste, og hvor mange kg du eventuelt har gått opp. Men det er uansett fullt mulig å ta tyren ved hornere og komme seg tilbake til den vekta man vil ha.

 

Jeg har også erfart at fellesskapet her inne er gull verdt i så måte. Ikke minst fordi vi som vanker her skjønner at kilokampen ikke bare er et spørsmål om å vite hva som er "der rette", men vel så mye å ha fokus og overskudd nok til å gjøre gode valg i måltid etter måltid, dag etter dag, uke etter uke. Det krever sin kvinne, og noen ganger tråkler det seg til for en stakkar slik at man spiser seg opp noen kilo.

 

Da trenger man ikke at noen sier "så ta deg sammen da" - man trenger en påminnelse om at man er et supert menneske med kraft til å definere sine mål og nå dem - selv om det blir noen omveier og avstikkere innimellom.

Det er så godt å høre at du har fått både hjertet og hjernen til å spille på lag igjen.

 

Jeg har ellers "fast følge" med smellflower, camkir, afrodithe, kess og noen andre i tråden "Veien vår til målet" under Motiver meg. Der driver vi og går ned noen kg, så velkommen dit om du vil.

 

La positiviteten strømme - vi er her for hverandre. :-)

Stor klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å få en slik "velkomst". Og jeg må innrømme at jeg kanskje trengte den.

 

Jeg såg at du var komt inn på ned i vekt igjen, og foreløpig håper jeg at jeg slipper. Skal iallfall gjøre ett forsøk denne første uka. Går det ikke så bra, så skal du ikke se bortfra at jeg kommer krypende inn til dere;)

 

Det letteste jeg har veid på kursvekten er 57,5, så sånn sett er det ikke så veldig ille, men jeg hadde ganske lite å gå på, og 60- tallet ville jeg ikke se igjen. Sett fra forrige kurskveld for 2 mnd siden så har jeg gått opp 1,4 kilo, men jeg var nok lettere for en mnd siden. Kanskje ikke så mange hadde sett på dette som en "krise", men det gjør altså jeg. Jeg var komt så langt at jeg tenkte at dette er nå så galt at det spiller ingen rolle hva jeg spiser.

 

Men takk og lov for kurset, og at jeg kunne komme inn igjen her. Visst ikke hadde det no gått helt på tryne denne gangen, og jeg hadde iallfall ikke klart å få motivasjon tilå ta ett tak før jul, det er jeg 100% sikker på.

 

Jeg snakket jo en del på kurset i går, måtte jo tømme meg litt der også.Og Turid ( kurslederen ), syns egentlig ikke det var så ille. Når jeg begynte på kurset satte jeg opp at min vekt sulle ligge mellom 60 og 62 kilo og der er jeg jo med veldig god margin ennå. Men jeg har jo i mellomtiden satt meg ett mål om å ikke se 6 - tallet først. Turid sa også det at jeg har tross alt gått ned ca 35 kilo, og selv om jeg gjerne vil holde meg der, er det slett ikke sikkert at underbevisstheten min vil det. Og det merker en kanskje med at en alltid når en handler klær tror en trenger større størrelser enn en egentlig trenger. Sånn er det iallfall med meg ennå.

 

Sitat fra deg: Jeg har også erfart at fellesskapet her inne er gull verdt i så måte. Ikke minst fordi vi som vanker her skjønner at kilokampen ikke bare er et spørsmål om å vite hva som er "der rette", men vel så mye å ha fokus og overskudd nok til å gjøre gode valg i måltid etter måltid, dag etter dag, uke etter uke. Det krever sin kvinne, og noen ganger tråkler det seg til for en stakkar slik at man spiser seg opp noen kilo.

 

Da trenger man ikke at noen sier "så ta deg sammen da" - man trenger en påminnelse om at man er et supert menneske med kraft til å definere sine mål og nå dem - selv om det blir noen omveier og avstikkere innimellom.

 

Dette har du utrolig rett i. Veldig godt sagt alt sammen. Fellesskapet og hjelpen vi kan gi hverandre her inne er ikke bare gull verdt, jeg er faktisk avhengig av den. Jeg er så inderlig glad for at dere er her inne :D

 

Jeg ønsker deg masse lykke til med å komme ned igjen i matchvekten din igjen. Og i morgen skal jeg ta meg en tur innom den andre tråden i morgen, og selvfølgelig ta meg tid til å skrive inn på tråden din her.

 

Men nå må jeg benytte sjangsen til å pakke inn litt flere kalendergaver, mens datteren min er på turnavslutning.

 

P:S: kom meg på tur i dag, det ble en tur på 45 minutt med blanding av rask gange og jogging.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du er her inne igjen! -jeg jubler jo ikke for kiloene, altså...men veldig kjekt at du vil være her inne igjen og dele tanker med oss andre! Og du; supert med løpe-gåtur på 45 minutter da! :-) Og når det gjelder vekten er det jo ingen krise, nei...men viktig å holde fokus på det likevel hvis du har vært i en "oppgangsfase"! -så at du tar tak viser at du er helt på sporet!! :-)

 

Ja, som både du og fullfres sier- vi trenger hverandre! Og særlig trenger vi hverandre når det ikke går som det skal! Det er mye hjelp i det klappet på skulderen eller det lille puffet- eller kanskje bare det faktum at vi skjønner at vi er i samme båt alle sammen! Der er godt å treffe noen som har samme erfaring som oss mht at det ikke handler om "å ta seg sammen" som dere så riktig påpeker! -da hadde det jo ikke vært noen sak!

 

Jeg var i ferd med å miste litt grepet her en stund- og var redd at vekten skulle gå rett opp...men det å fortelle om det her inne hjalp meg faktisk til å finne fokus igjen. Jeg merker at jeg har dere med meg i tankene i hverdagen!!

 

-så takk for at dere finnes!!! :-) og ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du er her inne igjen! -jeg jubler jo ikke for kiloene' date=' altså...men veldig kjekt at du vil være her inne igjen og dele tanker med oss andre! Og du; supert med løpe-gåtur på 45 minutter da! :-) Og når det gjelder vekten er det jo ingen krise, nei...men viktig å holde fokus på det likevel hvis du har vært i en "oppgangsfase"! -så at du tar tak viser at du er helt på sporet!! :-)

 

Ja, som både du og fullfres sier- vi trenger hverandre! Og særlig trenger vi hverandre når det ikke går som det skal! Det er mye hjelp i det klappet på skulderen eller det lille puffet- eller kanskje bare det faktum at vi skjønner at vi er i samme båt alle sammen! Der er godt å treffe noen som har samme erfaring som oss mht at det ikke handler om "å ta seg sammen" som dere så riktig påpeker! -da hadde det jo ikke vært noen sak!

 

Jeg var i ferd med å miste litt grepet her en stund- og var redd at vekten skulle gå rett opp...men det å fortelle om det her inne hjalp meg faktisk til å finne fokus igjen. Jeg merker at jeg har dere med meg i tankene i hverdagen!!

 

-så takk for at dere finnes!!! :-) og ha en flott dag alle sammen![/quote']

 

Kjempekoselig å "se" deg også igjen.

 

Og tusen takk for ny "velkomst".

 

Løpe/gå turen i går var flott den, og jeg ble ordentlig svett og ikke minst anpusten, for jogging er egentlig ikke min greie. Men jeg har tenkt at så sant jeg har mulighet, vil jeg prøve å gjennomføre den turen 1 gang i uken fremover, for å se om kondisen blir bedre, og jeg kan få en raskere rundetid, hehe. Uansett er det nok med en gang i uken med det nå fremover, for i dag er jeg skikkelig stiv og støl. Godt er det at jeg har planlagt teningsfri i dag. Men selv om jeg skal ha treningsfri i dag, regner jeg med at det blir en del trakking. jeg har en del julegaver igjen, og jeg håpte å få unna de fleste i dag.

 

Så flott at det hjalp for deg å få luftet deg her inne. Det er i slike situasjoner en ser hvor mye en betyr for hverandre her inne.

 

I dag har jeg kost meg med å lese litt rundt om i trådene, og jeg kjenner at smilet sitter løst, og det er jammen meg godt. Det viser nok at jeg har funnet tilbake til den posiviteten jeg trenger. Jeg har ikke skrevet noe i andres tråder ennå, men nå skal jeg ha meg en tur innom fullfres sin tråd, for å oppdatere meg en ekstra gang, slik at jeg får kommentert det dere andre har gjort mens jeg har vært borte.

 

Og jeg sier som deg: Takk for at det finnes!!

 

Ha en flott dag

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint at du er tilbake Smallgirl!! Så bra at du har klart det nå helt oppi jula også. Det viser at du har mye styrke, så dette skal du klare.

 

Klart felleskapet her inne er viktig,

og at vi trenger hverandre!!!! (snufs! he, he):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeglad for å være tilbake også. Og jula trenger nødvendigvis å bli så har uansett. I fjor klarte jeg å gå ned i jula ( fra 19 des. til 2. jan. ), med tre kosedager, dvs at Jeg koste meg med julematen både julaften og nyttårsaften og 2. juledag var det godteri som stod på tapetet, hehe Jeg tror jeg har bra med styrke, og ett vinnerinnstinkt uten sidestykke, lol.

 

Det du har oppnått så langt Kess er bare fantastisk, men i stedet for å legge ut om det igjen, så anbefaler jeg at du går inn om fullfres sin tråd og ser hva jeg har sagt der :D Men nok en gang 42,9 kilo WOW!!!

 

Ha en fortsatt flott adventstis :)

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Smallgirl. Er vel egentlig ikke kiloa dine som er problemet, men følelsen av å ha kommet litt ut av sporet. Tenk så bra at du henter deg inn nå. Jeg har erfaring i å lukke øynene mye lenger :D

 

Ble innspireert av turen din, så nå tok jeg meg en tur også!

 

Lykke til med "tilbake på sporet" prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Smallgirl. Er vel egentlig ikke kiloa dine som er problemet' date=' men følelsen av å ha kommet litt ut av sporet. Tenk så bra at du henter deg inn nå. Jeg har erfaring i å lukke øynene mye lenger :D

 

Ble innspireert av turen din, så nå tok jeg meg en tur også!

 

Lykke til med "tilbake på sporet" prosjektet.[/quote']

 

Og takk skal du ha:)

 

Spora av ja, det var nok rette måten å si det på :)

 

De avsporingene jeg har tidligere har nok utarta seg myyye værre enn denne;)

 

Jeg har skrevet litt til dere alle inn på tråden til fullfres, så stikk inn der og les du.

 

Ha en fortsatt flott adventstid

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kleggen123

Koselig og inspirerende tråd! :)

 

Ble faktisk enda mer motivert til å få av meg de ekstra kiloene nå. Du har mildt sagt vært nydelig flink!!

 

Lykke til videre, og ha en god jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig og inspirerende tråd! :D

 

Ble faktisk enda mer motivert til å få av meg de ekstra kiloene nå. Du har mildt sagt vært nydelig flink!!

 

Lykke til videre' date=' og ha en god jul! :)[/quote']

 

Kjekt å høre at jeg fortsatt kan være en ispirasjon for andre, ikke minst nå når jeg har slitt litt selv:)

 

Jeg ønsker også å kvitte meg med ett par kilo nå, helst til midten av januar, men jeg tror det kan bli vanskelig nå i julestria. Men bikker jeg under 60 igjen til da, så må jeg si meg fornøyd, og heller ta ett tak etter nyttår.

 

Husk på at det går an å kose seg litt nå i jula, det er lov med litt av alt, men prøv å la det være flere hverdager enn "festdager", det funket fint for meg i fjor, og jeg tror det da kan fungere for andre også. Og har du mulighet, med mye fri, så sett av litt tid til trim de fleste dagen, det gjør underverker.

 

Ønsker deg masse lykke til videre, og jeg håper du får ei flott jul.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...