Gå til innhold

Livet er en lek.... og en dans på roser


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

  • Svar 565
  • Created
  • Siste svar

Ååååå, skjønner godt at du er frustrert. Ser at du har lagt inn det ekstra NinniR-giret den siste tida. Trener bra og spiser lurt. Men tror du kanskje at dette kan være svingninger? Du har jo hatt kjempefin nedgang på kort tid, så kanskje kroppen din må få områ seg bittelitt. Det er så fort gjort å glemme at kroppen har mange forunderlige mekanismer og at inntak og forbruk ikke alltid står i stil. Hold ut, hold ut :)!

 

Godt å se at du har det fint i nyjobben, forresten. Mindre stress gjør godt både for kropp og sjel og vekt.

 

klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FÅr virkelig håpe at du har rett. Morgenveiing i dag ble samme vekt som i går. Ikke opp i hvertfall. Var på trening i dag. Gikk/jogget lett i en time. Helt greit.

 

Torsk med gulrot og potet til middag. Har spist litt mer i dag enn vanlig. En gresskarmuffins (nesten uten sukker!) og noe skinke/melon og nøtter hos en venninde på kvelden. Går jeg opp imorgen, blir jeg litt småsprø...

 

Oppskriften på muffins skal dere få, nå som det er sesong for gresskar. De er sunne og fantastisk gode. Noe av melet kan selvfølgelig erstattes med grovere mel.

 

Gresskarmuffins

Ca.12 store muffins

Kakerøre:

450 gr gresskar, uten frø og skall

300 gr sukker, gjerne ”sweet and less” eller en blanding av ”sweet and less” og sukrin

4 store egg

½ ts salt

300 gr mel, hvetemel eller havremel eller Toro lys glutenfri

2 toppede ts bakepulver

1 håndfull nøtter, gjerne valnøtter, paranøtter eller pekannøtter

1-2 toppet ts malt kanel

1 dl risolje, eller annen mild matolje

1 ts kardemomme

1 ts raspet ingefær

1-2 ss appelsinblomstvann eller 2 ss raspet appelsinskall

Glasur:

½ beger mager vaniljekesam

½ ts vaniljekorn

1 ts raspet appelsinskall

2 toppede ss melis

Pynt:

Raspet appelsinskall

Lavendelblomster

 

Skjær gresskaret i grove biter, kjør gresskarbitene i foodprosessor til de er finhakket. Ha i resten og bland godt. Hell røren i store former og stek på midterste rille ved 180 grader i ca.25 minutter. Test med en trepinne. De skal være saftige, men ikke våte. Kjøles på rist. Bland sammen ingrediensene til glasuren, og ha den på rett før servering. Pynt med lavendelblomster og revet appelsinskall.

 

Ha en flott september!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De muffinsene så steingoe ut. Jeg skal bake sånne!

Og så skal jeg prøve å gjøre en grov kcal-beregningen på de. Jeg er enda litt sånn at jeg må vite noenlunde kcal-innhold i det jeg spiser, iallefall når jeg er PÅ! Og akkurat nå står knappen den veien og jeg skal ikke røre den:p

 

Min vekt vingler også litt fra dag til dag, jeg forholder meg derfor mest til vekt fra uke til uke (selv om jeg veier meg dgl)

Det er jo utrolig frustrerende når vekta ikke peker ned til tross for bra innsats!!!

Du får prøve å trøste deg med at du har hatt nedgang de siste ukene, og så har vi gode uker i vente- ikke sant? :)

 

Denne høsten skal bli god, NinniR:D

Her kommer en liten MEDvind!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg trengte i dag. Hvis du beregner kcal på muffinsene er jeg interessert i resultatet:)

 

3 gode ting å være glad for i dag:

1. hyggelig støtte fra jess

2. ikke vondt i hoften etter gå/løpeturen i går(den første siden hoftevondten)

3. fikk blomster og flott kort av sjefen for godt inntrykk og bra innsats i den nye jobben

 

JA, denne høsten skal bli god!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe muffins med kaloriene? :)

 

Jeg har ikke fått bakt de enda, fant ikke gresskar i nærbutikken. Jeg falt for fristelsen til å legge ingrediensene i matregistreringa og kom da til 230kcal pr. stk. hvis det ikke brukes sukker (Sti****rte 50gr valnøtter)

 

Gresskar fyller godt opp med få kcal. Litt av samme virkning blir det av finrevet gulrot i grove rundstykker. Gir færre kcal og saftig bakst.

 

I kveld har jeg kosa meg med en halv kurv jordbær, litt søtstoff og ei real SS ekstra lett rømme- og ett par hjembakte knekkebrød til. Skikkelig hyrdestund;)

Jeg kom nesten ikke på at jordbærene var belgiske!

 

Natta... fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dagens fnis. Det vil si at du egentlig kan skrive hva du vil så lenge du har et mellomrom mellom hver stygge lille bokstav:) Rart ikke hyrdestund ble fjernet...

67,1 kg i dag. Jippi...

Veiedag, den første etter ferien. Gulp!

Ha en spennende dag!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurslederens vekt viste 67,0 kg. Hun var kjempefornøyd. Jeg kunne tenke meg et par kg mindre, og skal jobbe litt med det.

Det ble årets første fårikål til middag. Herlig! I dag har jeg drukket masse varm te, og spist repsils, så nå håper jeg halsen klarer seg bra...

Ønsker alle en fin høstuke!!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens veiing viste rolig nedgang, 66,7 kg. Puh! Helt i orden, det. Jeg skal i bryllup den 19.sept. og har ny kjole for anledningen. Det er ikke plass til noe ekstra i den. I det hele tatt! Fikk endelig kjøpt sko og veske som passet til også. Det har tatt meg flere måneder å finne noe jeg var fornøyd med. Ikke sær eller no' ...

 

Nei,nå får det bli senga. Skal i svømmehallen kl.8 i morgen tidlig. Skulle vært på fjellet denne helgen, siden det er meldt så nydelig vær, men jeg skal i Drammen teater med en venninde. Blir sikkert kjempebra. Skal spise ute først, så det kan være greit å ha forbrendt litt tidligere på dagen:). Har ikke vært på den restauranten før, men håper de har noe fornuftig mat. Det varierer så veldig fra restaurant til restaurant! Asiatiske og indiske steder er kjempeflinke med vegetarretter, og har mat med masse smak som gjør at man kan klare seg med mindre. Blir sur av steder som bare har stekt mat eller pasta med fete sauser...

 

Ønsker alle damer her inne en riktig god, sprek og sunn lørdag!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste på Fellini i Drammen. Hovedsaklig pasta og pizza, men valgte indrefilet av lam med friske grønnsaker og timian-/rosmarinsjy. Deilig! Etterpå fikk vi trimmet lattermusklene i Drammens teater. Morsom forestilling med Ingrid Bjørnov og Kari Slaatsveen. Skikkelig jentehumor:).

Har vært på en 11 km løpetur i dag, i motbakker og motvind. Kroppen var ikke helt fornøyd, men jeg gjennomførte. Hurra! Har begynt å trene igjen etter et lengre opphold grunnet betent muskelfeste i hoften. Passer dårlig med Oslo Maraton bare et par uker unna... Har satt opp et treningsprogram fram mot løpet, så jeg håper det skal holde.

Etterpå ble det en herlig tur til Asker museum. Der var det Høsttakkefest i nydelig vær. Masse morsomt å gjøre, sang, musikk, sveler, etc. Dessuten plukket jeg en hel pose poteter for bare 20,-.

Middagen ble spätzle med kantareller og kyllingfilet.

Alt i alt en deilig helg!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig med deilig høstvær! Det er så godt å kunne ta på seg turtøy eller løpetøy og få tatt treningen rett etter jobb i fint vær. Det er så motiverende. Alt går lettere.

En venninde sendte meg melding på facebook i morges og spurte om vi skulle gå tur i dag. Kjempekoselig. En time og 15 minutter ble det, i kjapt tempo.

Til middag i dag lagde jeg en deilig høstpanne:

2 neper

1 løk

1 gulrot

1 god neve gule voksbønner

1 stilk selleri

persille

timian

2 laurbærblad

2 kyllingfileter

vann

buljong

salt

pepper

serveres med poteter

 

Kjempegodt!!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget i dag at jeg har trent hver dag den siste uken. Har løpt annenhver dag, og svømt eller gått langtur de andre dagene. Kjempefornøyd!

 

Bare drøye uken til Oslo maraton(halvmaraton), og innen da skal jeg i et bryllup, to middagsselskap, en matfestival og to sene kveldsmøter. Her gjelder det å holde tunga rett i munnen!! Og helst ikke så mye annet...

Har vært ute av trening noen uker grunnet vond hofte, men er i full fart nå, og håper det skal holde til å gjennomføre halvmaraton.

 

Har registrert vekten min hver dag den siste måneden, og det er ganske pussig lesing. Vekten svinger innen en ramme på fire- 4- kilo! Men at det skulle være så vanskelig å komme seg stabilt under 65 kg, som jeg var i starten av sommeren, hadde jeg ikke trodd. De siste 1,5-2 kg sitter stein fast. Tror jeg kommer til å bruke laaaaang tid før det er borte. Men jeg tenker IKKE å gi meg så lett.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsfri i dag. Tok meg heller en tur på kafe med datteren min(omelett og salat) før jeg gikk innom kosmetologen og fikk en fransk manikyr. Herlig. Kom hjem til nyvasket hus etterpå. I morgen er det bryllup. Kjenner ikke en kart, men gleder meg likevel. Blir sikkert hyggelig.

Ha en strålende fredag!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at den målbevisste NinniR er på plass igjen. Det er godt. Ønsker deg lykke til i oppløpet til halvmaraton neste uke. Håper du får en like god opplevelse som du hadde i Stockholm!

 

Kos deg i bryllup også ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare drøye uken til Oslo maraton(halvmaraton)' date=' og innen da skal jeg i et bryllup, to middagsselskap, en matfestival og to sene kveldsmøter. Her gjelder det å holde tunga rett i munnen!! Og helst ikke så mye annet... NinniR:)[/quote']

 

Ja det får'n si Ninni.....................(he, he)

Hvordan går det da??

Lykke til!!!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, som dagene freser av gårde! Nå er det en uke siden sist, og jeg har latt en vond hofte få fullstendig hvile. Nå er den så godt som god igjen. Hurra! Da kan det hende den holder 21 km på søndag:)

Men først må jeg bare dele en deilig meny med dere(vinen dropper jeg:)):

 

"Ventetapas"

Bresaola med urtesalat og portvinsgastrikk, stekte sellerirotstrimler og parmesanskiver

Fisketerte med safrandampede blåskjell

Andebryst med solbærsaus, chèvreglasserte gulrøtter og skivede persillepoteter

Sjokoladefondant med bringebær

Bryllupskake med multer, diverse andre kaker

 

Jeg var mett i flere dager...

 

Resten av uken har jeg vært ganske strikt, ja. I morgen er det matfestival i byen, og det skal kombineres med startnummerhenting. Søndag er det Oslo Maraton, mandag til onsdag er jeg i Helsinki hos en venninde, torsdag til søndag er jeg i Antwerpen. Satser på gode sko og mange lange gåturer(les: shoppingtimer). Helgen etter er det hyttetur med kolleger.

Regner med det blir mange utfordringer i matveien, men jeg får bare kompensere med aktivitet. Har faktisk notert ned vekten min daglig de siste seks ukene for å se hvor mye vekten svinger, og jeg må innrømme at jeg har ingen forståelse for de daglige svingningene. Det er mer fascinerende enn forståelig, for å være ærlig.

Det var meg, for nå:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Oslo (halv)Maraton overstått!

Tiden ble 2.02.36, og hoftene holdt i mål! Jeg er kjempefornøyd med egen innsats, og vi har vært ute og feiret med god mat:).

Nå er det full fart for å pakke og sove litt før jeg drar til Helsinki. Ha en fin uke, damer!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Dette ble visst en veldig forsinket Gratulerer-med-overstått-maraton-melding! Jeg må si at jeg er imponert. Og litt inspirert faktisk. Kjenner vel ikke akkurat at det kribler i maratonleggen. Men kanskje en halvmaraaton skal kunne la seg gjøre etter hvert??

 

Og så lurer jeg veldig på hvor du er hen og ikke minst på om det er bra med med deg? Ønsker deg en fin høst framover og så håper jeg at du stikker innom igjen om ikke så altfor lenge!

 

- skrulle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...