Gå til innhold

Livet er en lek.... og en dans på roser


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

  • Svar 565
  • Created
  • Siste svar

Jøss, som tiden har rast avgårde!! Tusen takk for gratulasjoner kess, jess, skrulle og fullfres. Kjempehyggelig! Håper det går bra med dere alle. Har ikke fått lest meg opp på trådene deres enda, men jeg skal prøve:)

Etter maraton hadde jeg en fantastisk shoppingtur med venninner til Helsinki. For en herlig by. Ikke første gang jeg var der, og definitivt ikke den siste. Kom hjem om kvelden, og dro rett til Antwerpen neste morgen. Brukte resten av uken der, i nydelig vær. Tok en morsom omvei om Mechelen på hjemtur, og hadde en herlig dag der. Nå er de fleste julegaver klare, og shoppingbehovet er dekket for en god stund fremover.

Det er klart det blir en del god mat når man er ute på reiser og opplever, men det gjelder å holde seg i bevegelse! Det er utrolig så mye bevegelse i shopping. Trodde faktisk veieresultatet ville vært mindre hyggelig denne gangen, men gleden var stooooor da vekten faktisk viste en halvkilo i minus:)

Har så smått begynt å trene igjen etter turen, og vekten er stabil. Har lurt litt på om jeg burde tatt av et par kilo for å ha en buffer til jul. Har dere noen tanker om saken?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Forrige uke fikk jeg vite at kurslederen min, en morsom livlig energisk motiverende sprudlende sterk ærlig fantastisk ung dame, har fått en alvorlig kreftdiagnose. Nå er hun under svært krevende behandling på Radiumhospitalet.

 

Noen ganger skjer det ting i livet som rykker deg på plass og gir deg en realitetssjekk, et riktigere perspektiv på hva som er vesentlig i livet. Å ha muligheten til å følge barna dine et godt stykke inn i livet, lage matpakke med smilefjes på, gå en tur med kjæresten... Ingenting er en selvfølge.

 

Jeg er så takknemlig for at jeg er frisk!

 

Ønsker dere alle god helse!

NinniR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gjennom en merkelig periode den siste uken. Har mistet litt grepet. Treningen har måttet vike plassen for reising og jobb, jeg har spist kaker(flertall!) og har bare skjøvet det så langt bak i hodet som mulig.

Blir 50 til helgen. Driver jeg å tuller med hodet mitt her? Har veid meg hver dag i flere år, men har nå ikke vært på vekten på en uke og vegrer meg.

Plan:

1. på vekten i morgen tidlig for en realitetssjekk

2. regulere inntaket mitt etter hva vekten viser

3. begynne å veie maten igjen

4. lage ny treningsplan

 

Ha en fin kveld på den smale sti:)

NinniR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er nok livet. Det går litt opp og ned, i perioder har vi overskudd og så ramler det litt i andre perioder.

Det fine er jo at du er obs. på dette og tar deg på tak før det tar overhånd:)

Kjempeflink er du!!!

 

Jeg vil gjerne markere din 50 årsdag i helga. Jeg skal ta meg en liten fjelltur, sitte på en topp og titte utover havet mens sola går ned i havet OG TENKE PÅ DEG.

Kjenn bare etter, det skal komme noen gode vibber med ønske om et godt liv for deg de siste 50.:D

Vi har så fint vær for tiden og det er så utrolig vakkert lys nå i overgangen til mørketiden. Sola forsvinner i 2 tia, det blir helt mørkt på bakken og himmelen skinner i blått, lilla, rødt, orange. Jeg elsker det!

 

Fin plan, jeg stjeler den hvis du ikke har noe i mot det?

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den mest fantastiske bursdagsgave jeg kunne tenke meg; en solnedgang med gode vibber:)

Planen er gratis! Stjel og del:)

Veide meg i morges 68 blank:(, mine bange anelser holdt stikk. Skal ned 3 kg, og det er uansett jul eller ikke! Kryss fingre, tær og andre løsdeler...

God fredag!

NinniR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den mest fantastiske bursdagsgave jeg kunne tenke meg; en solnedgang med gode vibber:)

 

Jeg vil bare si at jeg var der, men det ble desverre regn. I hodet mitt skinte heldigvis sola!

Det er veldig godt å kjenne at dere er viktige personer i mitt liv, som jeg tenker på selv om jeg ikke kjenner dere. Vel overstått <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått stordag, NinniR!

 

Jeg er på vei ned igjen, etter å ha spist meg opp til gamle høyder utover vinteren og våren. En sniktitt på vekta i morges viste det etterlengtede 6-tallet først... under 70 igjen, jippi!

 

Jeg går kurs som startet 21. oktober. Hadde jo håpet og trodd jeg skulle klare meg på egenhånd, men i stedet for å gå ned gikk jeg bare mer opp. Og da måtte jeg bare ta affære for å snu spiralen.

 

Jeg går hos ny kursleder denne gang, og det er en utrolig livliog og koselig gjeng. Gleder meg til hvert møte. Vekta har gått litt saktere nedover denne gangen enn i tidligere ned i vekt-faser. Kanskje det er alderen...? (44) Men den går ned, mens energien går opp, så da er alt strålende.

 

Snart skal jeg starte julebaksten, og noe av det jeg gleder meg aller mest til, er de vakre og himmelsk gode rosetbakkelsene bakt etter din oppskrift. Får legge inn noen ekstra trimpoeng for å gi rom for prøvesmaking.

 

Ønsker deg ei flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsenen.

Ja, jeg var også på vei oppover, men klarte heldigvis å stoppe på 68 kg. Nå er jeg nede på 66,5 kg, og ser at jeg er på rett vei. Har vært i svømmehallen lørdagsmorgen igjen, og fått gått noen skikkelige turer med venner. Nå er verste perioden med ettermiddagsmøterpå jobben overstått, så da blir det nok mer trening.

Rosettbakkels blir det hos meg også i år, namnam. Prøver å erstatte en del av mat-aktivitetene med andre aktiviteter nå frem mot jul. Har invitert et vennepar til en kveld med julekortskriving, med lys og god te. Skal også ha en kveld med lysdypping. Kjempekoselig; skravling, dypping og julemusikk:)

Uansett regnvær, jess, det er tanken som teller!

Ønsker dere en herlig helg!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk NinniR for at du minner meg på om at juleaktiviteter ikke behøver å være mat-relatert. Jeg skal prøve å få mannen min med på skogstur i helga. Jeg elsker å tenne et bål i skogen i mørketiden. Kanskje vi kan ta med oss en liten gløgg i en termos og sitte ei stund å titte inn i flammene, kombinert med trim. Har lyst til å prøve den gløggoppskrifta som ligger her inne i vektklubben (æsj, der ble det "matprat" igjen)

På søndag skal jeg på Lucia-konsert på mårrakvisten. Det gleder jeg meg skikkelig til. Mektigere opplevelser skal man lete lengre etter:-) Helt kalorifritt:p

 

Jeg har også klart meg igjennom julebord og masse avslutningsgreier...har kun 1 arr igjen. De 2-3kg jeg dro på meg i sommer sitter fremdeles der de ikke skal være, men det står iallefall i ro. Jeg mobiliserer for et lite rykk nedover men innser at adventstiden /jula neppe er riktig tidspunkt. Det er jo et veldig lite problem i den store sammenhengen og en vakker dag skal jeg ta sats og GJØRE det.

 

Ha en fortsatt fin adventstid

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mye kalorifri julekos i år. Har fått med meg flere julekonserter, hyggekvelder, flatbrødbakst med svigermor, lange skogturer, julemarkeder, og aktivitetskvelder med venner. Til helgen blir det julemarked i Aalborg. Gleder meg skikkelig!

Fant forresten hvit sukkerfri gløgg i Sverige som var KJEMPEGOD! Husker ikke merket, dessverre.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en herlig tur til Aalborg med mor og søster. Mye latter, trasking i byen fra morgen til kveld julemarked og litt juleshopping. Vi har spist godt, uten dårlig samvittighet, siden vi var i bevegelse hele dagen. Avsluttet hver kveld med litt høytlesing av boken "Fortellingen om Josef" av Ole Paus. Kan absolutt anbefales!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav... Det er lenge mellom hver gang jeg spiser noe så tungt som marsipankake. Fikk det på jobben i dag, tok et stykke og ble kjempekvalm etterpå. Merker at kroppen har fått nye vaner:)

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Inne å kikker litt etter at jeg startet på HV-kurset nå. Gikk GK høsten 2007. Du har jo virkelig gjort en kjempejobb - og holder fortsatt koken! Veldig bra må jeg si - halvmaraton og greier!!! Mine mål nå er å gå ned noen kg, og så stabilisere det - og så håper jeg å bli kursleder! Utfordringen min er middager. Sliten om kveldene etter jobb, hjem og barn - og da er det et tiltak å planlegge middag for neste dag. Jeg har likevel vært rimelig flink siste uke, og prøvd flere av GRs Lett og Lettvint-oppskrifter. Utfordringen er at ungene skal like det også ;o). Neste utfordring er når mannen er hjemme 14 dg av gangen, og jeg IKKE styrer middagen - det er nesten værre. Men vi har nå planer om å bli bedre på middager begge to - og det tror jeg er veien: samarbeid!! Så nå skal jeg slutte her, for jeg må ha en fiske-rett planlagt til i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folkens, nå er det på tide å begynne å tenke på hva som skjer ETTER jul. Har tenkt gjennom hvilke mål jeg skal sette meg for 2010. Er ikke helt ferdig med tenkingen, men har foreløpig to mål:

1. Stockholm Maraton

2. Oslo Halvmaraton

 

Så får jeg tenke litt til... Hva tenker dere?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig NinnR! Godt at du tenker framover, det gav meg inspirasjon til å tenke over mine mål.

 

Jeg har store planer om å ta skiene mer i bruk, ikke bare små godværsturer & påsketur. Det snør godt nå så jeg håper det kan bli en prøvetur allerede i jula.

Og så skal jeg delta på 1 sykkelløp denne sommeren også. Vi vurderer også en liten sykkelferie, evt langweekend.

 

Utover det har jeg og mannen inngått en deal om at vi skal ta minst 2 skikkelige toppturer hver sommer. Av den slitsomme og luftige sorten. Vi har klart det de 2 siste årene og følelsen sitter enda i ;)

 

Jeg er fremdeles under opptrening når det gjelder jogging/løping. Jeg er ikke god på dette, har heller aldri vært det og kroppen er IKKE velvillig. Jeg klarer å jogge meg en halvtimes tur i rolig fart og målet er at dette skal opprettholdes.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å bli et skikkelig aktivt år på deg, og ikke av det lettvinte slaget. Ang.løping; en halvtimes løpetur er vel bra! Ikke alle liker løping, det er viktig å finne sin egen form, så er sjansen for suksess større. Supert at du og mannen din gjør dette sammen, det er mer motiverende og mer forpliktende når man har en avtale. Mannen min og jeg har trent veldig mye sammen de siste årene, noe jeg er kjempeglad for.

Stå på!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne likt å bli raskere på løping/jogging men her er det som om kroppen ikke vil...? jeg er egentlig veldig forbauset over at den nå aksepterer en halvtimes jogg, det har den aldri gjort tidligere i mitt liv. Dette startet faktisk med en liten "konkurranse" inne i "ned 20-30kg" der Vilde og Skrulle hadde et lite løp en gang i tiden, med meg som duskepike på siden. Der og da gikk det en f.. i meg, det måtte jo være mulig å få start på denne skrotten også...(takk skrulle) Og det var mulig selv om jeg hverken tror på eller drømmer om at jeg skal bli noen fartsmaskin.

Jeg er kjempeglad for at jeg kan trene sammen med mannen min. Vi trener litt sammen på treningssenteret, men her betyr det ikke så mye siden vi stort sett går på organiserte timer. Da er det viktigere for meg å ha turkamerat. Fint å ha dette sammen nå når ungene er blitt store. Han er mye raskere enn meg på sykkel og på ski, men nå tar jeg han til fots og i basseng. Hurra for en deilig følelse! Gjett at det er herlig å gasse litt på sånn at han kan få slite litt...;)

 

Kos deg i innspurten

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er det for meg også, jess! Mannen min liker ikke å gå, han får vondt i ryggen av det. Jeg kan gå i timevis, og gjerne skikkelig fort. Mannen min liker best å løpe, enten ute eller på tredemølle. Det er greit å trene sammen på tredemølle, for da kan vi stå ved siden av hverandre og trene sammen, i hvert vårt tempo.

Men det jeg tenkte å fortelle deg har med øking av tempo å gjøre. Du skulle gjerne være raskere, og mannen din løper fortere enn deg. Sånn var det for meg også. I fjor. I år løp jeg fra mannen min i Oslo Maraton(fnis!!). Jeg har brukt mannen min som "hare" under trening gjennom hele vinteren. Det ga resultater! I tillegg økte jeg bittelitt hver uke på tredemøllen og svømmet litt mer hver måned, så var farten oppe på ønsket nivå om våren, UTEN slitsom intervalltrening eller andre ekle saker:)

Dette funket for meg i hvertfall, jess.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går startskuddet på årets matmaraton!

Vi står klare, godt forberedt og utstyrt med vilje, vett og vitenskap som skal hjelpe oss å komme i mål på den andre siden med målet vårt nådd.

Og hva er målet?

Kose oss med alt det ekstra i julen, uten å ha mange ekstra kilo etter julen.

Mitt tips? Små smakebiter av alt det gode + starte dagen med en treningsrunde.

Så er det smart med alle erstatningsmulighetene som ikke går utover smaken. Fløte kan erstattes med lett dessertfløte, mager kesam eller vikingmelk, sukker kan byttes ut med sukrin, etc.

Ønsker alle en glad, lett og mett jul!!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delmål 1 er nådd!

Grøtfest med venner i går kveld, kjempehyggelig og laaang kveld. Startet med olivenbrød, frukt, oster og små spekepølser. Etter en god stund satt vi oss til bords med deilig julegrøt og avsluttet med kaker/julegodt på fat og i glass. Høres ut som en merkelig meny, men det funker perfekt!

Hvordan gikk det? Startet dagen med mye aktivitet, bestemte meg for hva og hvor mye jeg skulle spise, hadde mange sukkerfrie/magre alternativer både av mat og drikke. Fant til og med sjokolade uten sukker og med 40 % mindre fett! La oss sent, men jeg var opp igjen kl.8 og måket "et tonn" med snø. God trim! Delmål 1 i boks:)

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du koser deg (med måte) i jula!

Her blir det litt lite trim om dagen. Treningssenteret er stengt og det er minus 10 + sterk kuling ute...så det frister ikke med noe langvarig utendørs opphold.

 

Jeg har også mye frukt og litt sukkerfrie alternativer stående. På selve julaften hadde jeg bestemt meg for at det fikk bære eller briste...så jeg spiste både ribbe, dessert og julekaker. Og jeg er enda nesten litt uvel i kroppen. Er ikke vant til så mye fett lenger så det kjennes. Skal snart ut og gå en tur og da blir det sikkert bedre. Resten av jula skal jeg være litt mer forsiktig. Har lettis og masse forskjellig bær i fryseren, det kan bli deilige desserter. Og den feteste maten er heldigvis unnagjort.

 

Nå nærmer det seg nytt år.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...