Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Det går så utrolig saaaaaaaaaaaaakte :) Bare ned 200 gram ned. Bedre enn opp eller helt stille, men bare såvidt!! Kjenner jeg er litt skuffet, men får passe på å bruke det til å stå på videre!! NESTE gang må det da bli noe med 50 :)

 

Bort på middag i morgen, men ellers ingen selskap for en gangs skyld. Lettere å ta det mer moderat da!! Denne helga skal jeg stå over de usalte nøttene også - de har nok ødelagt litt andre helger.. Går forsåvidt greit med godtefri.. kjenner suget litt, men tror det er mer psykisk enn fysisk :(

 

Håper formen stiger i helga da, Rosalilje. Og du fortjener en pen nedgang nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Ned 300g denne veka og, til 59,8 kg. Ser ut til at det er den nedgangen eg kan forvente når eg ikkje får til noko trim. Men skulle gjerne sett at det gjekk litt fortare! :eek: Går mange månader endå før eg er i mål med denne farten...

Ikkje noko selskapelighetar denne helga, men ser på kalendaren at iallefall 3 av 4 helgar i februar blir det store besøk, sannsyligvis med mykje og god mat. Så her gjeld det å holde fokus! Men har gått veldig fint i alle besøk hittil i år, så skal nok klare det vidare og.

Tar snopefri i februar og! :eek: No er det sagt!

Men har tenkt at hvis det skulle bli kino, så har eg lov til LITT hvis eg vil

 

Kjenner akkurat følelsen du har Rakri når det går så sakte...Virkar som eit litt uendelig prosjekt...Ser mange andre går ned over kiloen i veka, men har vel meir å ta av og trenar meir, så me får berre forholde oss til at sånn er det.

Nøtter er godt og sunnt, men mange kaloriar!

Eg kjøpte meg masse cherrytomatar og sukkererter i dag, stiller litt knaskebehovet, men gir nesten ikkje kaloriar.

Trur sukkersuget er stort sett psykisk for meg no når eg har vore så lenge utan godteri, har liksom lyst å sleppe kontrollen og berre hive innpå og kose meg.

 

God helg til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når det ikke går raskere ned..skjønner det, men som dere sier...jo mer man har og ta av jo mer går man ned pr uke. Åsså liten trim gjør jo noe det også rosalilje, men skjønner det ikke er lett.

 

Jeg og unga har vært hos svigers i helga vi da ettersom gubben var borte..veldig koslig, men ikke så greit i matveien da :) Lite grønnsaker og salat til mat der i gården..så da blir det til at man spiser seg mett på maten ellers. I går var det pizza..ja ja...også ble det jo selvfølgelig vin..så tror ikke det blir noen nedgang denne uka. Ble skitur i går da på 2 timer men når man stopper å spiser vaffel på turen så...ja vinninga opp i spinninga..Var på tur med svigerfar og han ville spandere så da klarer jeg ikke si nei...var likssom valg mellom vaffel og godteri. Så ettersom jeg har godisfri januar så ble valget slik.

 

Blir ikke lettere neste uke med vennegjeng på peppes på fredag og 30 års lag på lørdag, men sånn er livet. Får være flink ellers om dagene da hvertfall :(

 

Håper dere har en fin søndag da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

En uke går utrolig fort. Igjen ble det en uke med mye jobbing. Nå må jeg passe meg. Merket at jeg fikk problemer med synet på torsdag. I dag gikk jeg samme skituren som forrige helg. Det var deilig. I kveld har jeg vært veldig avslappet og stresset i kroppen ble borte - så lenge det varer. Men jeg gleder meg til i morgen. Da er det salsa.

 

Siden jeg har jobbet så masse i det siste, har jeg spist lite mat og vekta gått nedover. Mandag for en uke siden viste vekta 58,8. I dag tidlig viste den 57,1. Mye av nedgangen er vann. Jeg regner med at vekta går opp igjen til i morgen.

 

HaneMor. Du har vært veldig aktiv siste uke. Veldig bra det. Og i tillegg bra vektnedgang. Gratulerer. Kroppsscanningen jeg tok heter EIS Scanning. Du finne masse informasjon på nettet.

 

Rakri. Gratulerer med operasjon før sommeren. Håper den blir vellykket. Ikke mye morsomt med alt for masse magefett/skinn. Fint at du har kommet i gang med trening

 

Sassa. Du har vært flink med all den treningen din. Jeg er enig med deg om at det kan være mye enklere å trenge rett etter jobben. Da er bagen pakket og man er innstilt på å trene. Jeg tror du vil få nedgang på neste veiing. Pinnekjøtt er veldig salt og binder vann i kroppen. Skal bli spennende å se hva vekta stopper på neste gang du går på vekta.

 

Rosalilje. Du står på jevnt og trutt. Det er de små stegene som gir varig resultat. Hvordan går det med kroppen din ellers? Sykkeltur må da være bra? Ikke alt for mye belastning.

 

God natt og ha en fin uke. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hetisk skjønner jeg ja birkebeiner..å så fiin vektnedgang da!! Kjempeflink er du..det hender jo at man vil unne seg litt ekstra om man jobber mye, men du gjør stikk motsatt ser jeg. Imponert!!

 

Her ble det stillstand denne uka..helt greit forsåvidt..tror ikke jeg skal forvente noe nedgang til neste mandag, men er jo lov å håpe! Skal være flink de dagene jeg ikke skal ut på noe ihvertfall :(

 

Ha en ny og fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde jo pen nedgang forrige uke, Hanemor, så da er stillstand greit (men litt kjedelig uansett...) :eek:

 

Birkebeiner: pass på deg selv.. fort gjort at det raser ned og så "raser det på" like snart. Selv hadde jeg en ekstremvariant for noen år siden i en tøff periode i livet, der jeg raste ned fra 56 til 46 på bare noen få uker.. Så traff jeg mannen i mitt liv :( og da kom trivsel og kilo tilbake ganske fort!!

 

Har klart meg greit i helga.. unngikk nøtter, men tok til gjengjeld endel nachos.. vin ble det nok av, men intet snop. og meget moderat m mat.. SÅ totalen ble vel grei...

 

Avspaserer i dag for å få gjort litt praktisk hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Her har helga gått ganske så bra :-)

2 pizzastykker med masse salat lørdag kveld.

Må innrømme nokre få flak torillachips til tacoen i går, men et jo ikkje lefse, så får vere lov det.

I går kveld var me på besøk, og då blei det 1 1/2 vaffelplate, men var så seint at då blei det berre ei appelsin til kvelds, så trur totalen var bra.

Ellers berre sunn, vanlig mat i helga.

 

I dag blir det litt ekstra, for har bakt kransekake for å øve meg til konfirmasjonen, og då MÅ eg berre smake litt. Må jo teste om den blir god :-) Men blir berre litt, altså!

 

Så flinke de er å gå på ski, Birkebeiner og Hanemor. Imponerande!

 

Du spør om helsa mi, Birkebeiner. Er vel omtrent som den har vore, klarer ein del berre eg får kvile innimellom. Har begynnt med Melatonin, så søv mykje bedre om nettene no, og det hjelper godt! :-)

Ryggen er fremdeles ikkje bra, men litt bedre i dag enn den har vore i helga.

Får jo bevegd meg litt når eg syklar, men blir ikkje mykje trim, for eg har elektrisk sykkel! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakte ned er jo bedre enn stillstand eller raskt opp Rakri og Rosalilje! :) Og det er jo slik det skal være for å være mest holdbart! (Lett og si når det ikke er meg det gjelder denne uken)

 

Ellers ser jeg att dere jamnt over er flinke! Må kanskje vurdere null godterier jeg også ?! Får tenke litt på det......

 

Her har det blitt lite (ingen) trim siden torsdag. :( Har store planer hver morgen, men plutselig går dagen mot slutten og det har ikke blitt noe trim. Har vært hjemme med sykt barn i dag, og blir nok det store deler av denne uken. Her har minstemann fått vannkopper, så nå går det i å prøve ut forskjellige kløestillende gode råd ;p

 

Siden barna var syke på lørdag tenkte jeg att jeg skulle bake litt siden det er veeeeldig lenge siden sist. Fikk laget 90 pizzaboller og noen boller med sjokolade i som vi skulle kose oss med. Var jo selvfølgelig veldig sulten når baksten var ferdig da det ble altfor mange timer siden sist vi spiste, og jeg er ikke like flink som Rosalilje, så da ble mange boller som fant veien ned i min mage. Og slik fortsatte helgen, få men store og usunne måltider. Så da jeg gikk på vekten i dag og så att jeg hadde gått ned, ble det en gledelig overaskelse! Lurer litt på om jeg husker rett, for trodde jeg var lik som for 2 uker siden, men det er iallefall ned, og om jeg har tatt litt for hardt i denne uken så retter jo det seg neste uke :) Fikk iallefall litt motivasjon til å være flink, så satser på en bra dag i morgen :)

 

God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Ikkje alltid eg klarer vere flink, Sassa...

I går blei det meir enn berre ein smakebit med kransekake...Den blei UTRULIG god om eg får lov å skryte litt av meg sjølv :-)

Mannen min var enig og :-)

Så blei litt meir enn eg hadde tenkt....

Har prøvd å gjere det litt godt igjen ved å gå tur både i går og i dag, og ligge litt lavt i kcal i dag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, somregel er du veldig flink Rosalilje. Du er vel ikke mer en menneskelig du heller :) Så bra att kransekaken ble god!

 

Her har jeg vært hjemme i dag også. Har bakt ny ladning med knekkebrød og hadde egentlig store planer om oppryddning i bilder/ få de i album, men ble ikke så mye av det :( Men fikk meg en god treningsøkt, en time med rask gange/ jogging på tredemølle. Fornøyd med det :) Ellers har jeg vært flink med å spise ofte nok i dag, men skal i klubb i kveld så det er vel en aldri så liten mulighet for att det blir for mye der.

 

Ha en flott kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se du er mennesklig du også rosalilje..he he :( flink du er da som baker kransekake..er godt å det da!!

 

Full fart hele dagen i dag. Shopping og besøkte ei vennine..trente også 1 time i kveld, men da stod han jeg lånte tredemøllen av med ferske vaffler ¨når jeg var ferdig..så da måtte jeg jo spise en da...

 

Har ikke godisfri denne mnd, men skal prøve være flink alikevel!!

 

Kjedelig med sykt barn da sassa, men får vel kanskje gjort litt hjemme når man går hjemme med dem!!

 

Nå må jeg se ferdig resten av greys..spennende ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan glippe litt både her og der, Rosalilje.. Det er ikke så enkelt å holde stand når nedgangen er så sakte i forhold til innsatsen man legger ned..

 

Godisfri er ikke bare lett... ble et aldri så lite dypdykk i snopposen her idag.. så nå får jeg bare fortsette videre med godisfri.. for jeg er blitt utrolig dårlig på bare litt!! Tanken er å være uten snop og snacks til vekta er under 50. INGEN unntak!

 

Så en gladnyhet herfra: operasjonen blir 4april.. Det betyr at jeg har litt mer tid på å komme ned på "riktig" vekt - og tid til å trene litt mer slik at jeg er bedre rustet til å komme meg raskt etterpå!! Så da var dagens utskeielse den siste på en stund!! Utenom dagens lille utskeielse har det gått fint. Får håpe den ikke spolerer helt for veiedagen.. :eek:

 

Sassa: kjempebra treningsøkt hjemme da :(

 

Har fått trenet litt hjemme idag jeg også, fornøyd med det. Trente i går også, da tre kvarter hard trening :)

 

Ja, innimellom er det "praktisk" med syke barn :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm flere som dykker i godisposen ja..huff..gjorde visst det i går jeg å :) Ja sånn vil det vel alltid være at man får noen sprekker innimellom.

 

Så deilig med en dato for når duu skal opereres da rakri! Får liksom ekstra motivasjon da :) 200 gram ned er da ned..så bør vel snart se 50 tallet da!

 

blir en tur på friskis og svettis i kveld igjen da. Så får man leet flesket litt :(

 

Ha en fiin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

He, he er jo nesten litt godt å høre om at andre har småsprekkar og! :-) Så føler ein seg ikkje åleine om å falle for fristelsar:-)

 

Har gått tur siste 4 dagane! Fornøyd med det! For dokke er sikkert ikkje det trening, men for meg er det det beste eg kan få til. Går så fort eg klarer i 30 min, og då er eg skikkelig sliten.

Går fint med maten også, spent på neste veging. Håpar på endå litt ned.

 

Så flott at du fekk operasjon då, Rakri! Då får du med deg sydenturen, og har god tid til å komme til hektene før sommaren kjem. Blir det lang sjukemelding etterpå?

 

Ønsker alle ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis hversin tur å dykke da :eek:

 

De anslår to uker sykemelding på liten bukplastikk som jeg skak ha. Men nå er det heldigvis akkurat to uker før påske, så da kommer påskefri rett etter. Så da burde jeg være klar for jobb etterpå!! Gleder meg - selv om jeg vet det blir mye smerter - man må lide for skjønneheten :(

 

Ligger bra an med trim denne uka , 4.5 poeng så langt. Følger jeg planen de neste tre dagene, ender jeg på 8.3. Bedre enn på veeeldig lenge

 

Gåtur er trim for min del også. Gikk tur på halvannen time idag med ei venninne - koselig å gå sammen med noen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Var ikkje godisdykk på meg då, eg berre sikta til kransekakedykket mitt på mandag :-)

Har bakt ny ladning med knekkebrød, går fort unna for et stort sett det til frokost, lunsj og kvelds. Synes dei er kjempegode, og så virkar dei veldig bra på min problemmage. Håper det varer!

Skal av gårde og handle no, har skrive lang handleliste med mykje sunn og god mat til helga. Får prøve å vere ekstra flink denne helga, for dei 3 neste lørdagane er det store besøk.

 

God fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 59,2 kg, ned 600 g, veldig fornøyd med det!

 

Har ei stille og rolig helg her. Blir pizza og maaasse salat til lørdagskos.

 

Ønsker alle ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så flink rosalilje!! 600 gram er jo kjempebra!!

 

Her har visst godisdykket bare fortsatt...går virkelig dårlig i matveien om dagen og i kveld skal jeg på fest!! Ja ja..vært veldig flink med trim denne uka da..kun onsdag jeg ikke har leet meg så da får vi se hva vekta sier til denne håpløse uka!

 

Ha en fiin lørdagskveld...får ordne meg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5tallet først :) Gratulerer !! SÅ bra jobba!! :)

 

Mer enn hva jeg kan si om meg selv.. Et par godisbiter har nok dessverre funnet veien i min munn - ikke mange nei, men skulle jo ikke være noen. Trimplanen holdt ikke helt, men nesten. Er fornøyd med nesten 8 trimpoeng!! :( Får håpe de kompenserer for vin og nachos :eek: (kanskje jeg må sette nachos på nei-lista også?) Hender vi har nachos, grønnsaker og dip på lørdagskvelden. Selv om jeg lar være rømmedip og bare spiser salsa, er det jo ikke det sunneste man kan ha i seg!!

 

Ellers så kjenner jeg at trimmen og det jeg gjør av styrkeøvelser hjemme hjelper på. Har mye mindre vondt, og føler meg litt fastere allerede (hvis ikke oppblåst da)

 

Kommende uke skal jeg klare godisfri - og skal kjøre på den linja til 4tallet viser seg - slik jeg sa for et par dager siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nok melde meg på stabil profil jeg... :( 100 gram opp...ja ja...jeg er egentlig bare glad etter den uka jeg har bak meg.. Kan nok takket trimpoengene for at jeg ikke har gått opp..

Denne uka skal jeg ned 800gram...det har jeg bestemt :) skal i dåp på søndag..det blir den eneste utskeielsen her i gården.

 

Åsså skal jeg klare masse trimpoeng..får kanskje regne ut denne uka..litt mer motiverende da kanskje.

 

Nei ingen snop denne uka..det er bestemt!! Da får vi holde sammen rakri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vil seie helga har gått veldig fint her! :-)

Blei nokre kjeks og nokre flak chips, ellers heilt etter planen.Men trur likevel eg ikkje gjekk over på kcal. Gjekk også tur både i går og i dag.

Skal også gjere eit nytt forsøk med rockringen i dag, ryggen er ganske så bra no.

 

Eg har ikkje smakt godteri sidan nyttår, og berre bittelitt chips nokre få gongar, er nesten ny rekord snart, trur eg :-)

 

Skal vere ekstra flink no i vekedagane, lørdag veit eg det blir litt ekstra då me skal i besøk med mykje god mat.

 

Lykke til med godisfri, Rakri og Hanemor! Er farlig når ein først begynner å ete litt, då kjem suget....

Ønsker alle ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES :) :)

 

2.5 trimpoeng idag. Trenet på dagtid hjemme på sykedagen. Så gikk jeg til kurs som vi skulle på (jobb) Da det viste seg at kurset var en annen dag (styrer hadde sett feil..) kastet vi oss i vei på trening. (Vi = meg og en meget god kollega, som er blitt en nær venninne). Hun skal begynne å trene sammen med meg nå - var med på prøvetime.. Litt stiv og støl, siden jeg hadde trenet både igår og tidligere idag.. men klarte det :o

 

Som "vanlig" står magen, så jeg velger å vente med veiedag til det er i orden. Skal på sykehuset for colonoskopi på fredag - spent på om de finner noe "galt". Ja, litt personlig blir vi visst her inne.. men men..

 

Så utrolig fornøyd med trimmingen.. Holder planen blir det over 8 denne uka.. Ligger jo bra an med 3.5 allerede :( Natta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flink du er med trening, Rakri! :o No er du skikkelig i gang!

Blir spennande om dei finn noko galt med magen då, du får vel vite der og då korleis det ser ut. Kan vel hende dei skal ta nokon prøvar og, då må vel dei ananlyserast.

Reknar med du må ha tømming før du skal på undersøkelsen, kan jo vere litt interessant å sjekke vekta etter det....:-)

 

Eg har også hatt fryktelige problem med magen, og har brukt mykje pillar, pulver og diverse,trur eg har prøvd alt som fins av sånt, men etter at eg begynte å ete heimebakte knekkebrød istadenfor brød, har det blitt utrulig mykje bedre! Kanskje noko for deg og hvis dei ikkje finn noko galt/ noko dei kan hjelpe deg med.

 

Her går dagane som vanlig, ganske så bra med maten og ein halvtimes gåtur nesten kvar dag. Har også fått til 20 min med rockeringen to dagar no. Har hørt at ein kan registrere det som moderat styrketrening?

 

Skal på lunsj til ei venninne i dag, spent på kva eg får servert...

 

Ønsker alle ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo godt poste oppskriften. Uansett om noe er galt eller ei, vil det jo hjelpe på.. Er uansett utrolig frustrerende når magen plages.. En ting er om vekten står eller ikke, det andre er jo at det er mye ubehag - og ikke minst at magen mange ganger står ut som en ballong.. akk ja.. vi får se!!

 

Hatt besøk hele ettermiddagen og fram til legging, så gåturen forsvinner visst. Men skal ta en god styrkeøkt. Passer på å variere godt, så det ikke blir det samme. Har lært så mange nye, gode og smarte øvelser på treningen :o

 

Stille her inne nå fra dere andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...