Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

God tur, Rakri! Håper du får ein fantastisk ferie!

Hanemor: Håper du har det flott på kurs, og at du også kan få litt ferie mens du er der:-)

Bliny:Utrulig flott å høre at du klarer å holde den nye vekta, då er det håp for oss også!

Birkebeiner: Flott vekt, men pass på å få i deg nok mat...Var fantastisk å vere på VM ja, minne for livet! :)

 

Vekt i dag var 60,7 kg, så blei straffa hardt for 5 dagar med god mat og snop på tur...Opp 1 kg, skulle nesten ikkje tru det var mulig på så kort tid...Har vore flink denne veka, rett tilbake i gode vanar, men blir litt mismodig, for brukar iallefall 3 veker på å gå det ned igjen i den farten det har gått hittil. Er tilbake der eg var når eg hadde slanka meg i ca 1 veke etter nyttår... litt deprimert no...Er litt redd at eg ikkje klarar å gå ned om eg er aldri så flink. Lurar nesten på om 1300 kcal er for mykje for meg sidan eg er så lite i aktivitet...

 

 

Spørs om forbrenningen min har gått litt i stå etter langvarig slanking.

Gjekk iallefall mykje fortare når eg gjekk ned nesten 12kg for 2 år sidan.

Vekt Midjemål

24.12.08 55,4 64,0

01.09.08 56,0 64,0

25.08.08 57,2 64,0

18.08.08 57,6 64,0

11.08.08

04.08.08 57,8 65,0

28.07.08 58,5 65,0

21.07.08 58,5 65,0

14.07.08 59,0 65,0

07.07.08 59,6 66,0

30.06.08 59,9 67,0

 

23.06.08 60,2 66,0

16.06.08 61,7 68,5

09.06.08 61,8 67,5

02.06.08 62,3 70,0

26.05.08 62,8 71,0

19.05.08 63,3 72,0

12.05.08 64,6 72,0

05.05.08 67,4 74,0

 

Var ikkje meir i bevegelse då heller, låg på 1000 kcal for dagen. Tør eg det igjen?

 

 

Lurer også på å kutte sovetablettane eg tar, står at dei kan gi vektøkning.

 

Har virkelig vore flink sidan nyttår, synes eg. Kun snop dei 5 dagane eg var på tur, ellers heilt snopefri.

 

Nokon som har nokon gode tips?

 

 

Håper alle får ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Helga har gått ganske så fint, sjølv om ein jo alltid kunne ha vore endå flinkare:-)

I besøk lørdag kveld åt eg 2 pizzastykker og masse salat + ei lita skål is, nonstop og peanøtter etterpå. Veldig magert først på dagen, så trur totalen blei grei.

 

I går var me også i besøk. Kylling, ris og salat i passe mengder til middag. Kaffimat etterpå, men følte eg klarte meg ganske bra, strikketøyet hindrar at ein blir sittande å småspise :-)

 

Fått gått meg ein tur i dag og 20 min med rockering, så veka begynner bra. Har ete 1100 kcal, prøver å holde meg litt lavt ei stund. Velger magert, sånn at eg får mykje mat ut av dei kaloriane.

Bakte bollar og klippekrans til dei andre til kveldskos, eg åt knekkebrød...

Håper alle har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Håper du kooseer deg på tur Rakri.

 

Ellers så er det du som holder liv i tråden rosalilje..like flink og standhaftig :) Synes det er rart om du skal under 1300 kalorier..kanskje kroppen din ikke vil gi slipp på flere kilo rett og slett!

 

Jeg har ihvertfall havna på et platå så nå tror jeg at jeg skal ta en pause...er så lei denna vekta som er opp og ned 500 gram annenhver uke...

 

Så om jeg ikke er like aktiv nå om dagen så skjønner dere hvorfor..

 

Ha en fiin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Skjønnar godt at du kanskje treng ein liten pause, Hanemor! Ikkje noko motiverande når vekta ikkje samarbeider...Men korleis føler du deg no då, treng du egentlig å gå meir ned?

Korleis hadde du det på kurset då?

 

Vekt i dag var 60,2 kg, så litt ned iallefall, men endå ikkje nede i vekta eg var før Oslo-turen. Har vore veldig flink i veka, men i kveld blei det litt godteri...Fortsett med friskt mot vidare, håper at eg kan komme meg endå litt meir nedover utover våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Hjemme fra syden. Har hatt det supert. Vært ganske flink, men selvfølgelig blir det mye mer inntak enn hjemme, da vi har spist ute hver kveld, og også til lunsj alle dagene unntatt to dager. Har valgt ganske smart, dvs vann og salat eller noe lett til lunsj, og begrenset mengde vin til maten på kvelden. Men så var det jo disse nøttene og vinglass nr to på senkvelden da... det er vel der regnskapet røk :) Bare en is på hele turen, ingenting øl, men stortsett to glass vin og nøtter som det usunne.. En joggetur på 40 min, en langtur på drøyt tretimer (gåing), litt styrke, og ca en times gange hver dag - så har ikke vært lat for å si det slik. ca 8.5 poeng -når jeg tar med en halvtimes styrkeøkt i morgen. Så ender på 8.6 poeng - det er rekord siden jeg begynte å registrere trimmen igjen. Spent på vekta. Har sikkert gått opp litt, men håper å være der jeg var mot slutten av kommende uke.

 

På ferien har alle kosa seg stort, fått litt farge - og mange koselig stunder sammen som familie.

 

Nå er det snart natta. På mandag er det hverdag med jobb og trening igjen - det blir også bra!! Og nå har jeg "endelig" skjønt at det er saltsnacks jeg må holde meg unna. Sjokolade / søtt har jeg god kontroll på. Klarer utmerket å stoppe etter en bit eller to der. Så må legge en ny strategi. Et par ruter sjokolade til helgekos framover nå - sammen med vinen. Snacks må utgå skal jeg komme meg i mål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Høres ut som du har hatt det kjempefint rakri!! Å man skal kose seg når man er på tur..vi lever jo bare en gang..flink som har kommet skikkelig i gang med trening også!

 

Er vel egentlig ganske fornøyd med kroppen nå rosalilje..jeg er ikke akkurat mager, men det er jo heller ikke målet. Tror jeg må få hentet meg inn igjen slik at jeg blir motivert til å komme ned de 2-3 siste kiloene. Skal prøve å holde meg stabil en stund. Jeg trener jo uansett så!

 

Kurset var veldig bra..de er jo eksperter på min sykdom på det senteret ettersom dem kun har med den diagnosen å gjøre. Gode forelesere og også fått bygget vennskap med menneseker i samme situasjon... var til tider tøffe forelesninger også...man får jo høre hvordan ting kan bli osv...men den tid den sorg...tror man tjener mye på å se lyst på livet! Selv om man må få lov å ha dårlige dager også...

 

Var på årets lengste skitur i går..6 mil på ski...var vel ute i 6,5 time, men hadde jo da mange pauser. Det var SÅ fint...var med svigerfar og sol fra skyfri himmel og blå voks føre!

 

Håper dere fortsetter å stå på inne her..kommer nok til å "være" her, men dropper veiing og slik en mnd tid så får vi se..Skal i bryllup i juni så hadde vært morro å komme i matchvekt til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hjelpes for ein lang skitur!!! :eek: Rekna på kor mange kaloriar du forbrenn på ein sånn tur?

 

Velkommen heim, Rakri! Høres ut som om de har hatt ein flott tur til syden! :-) Vanskelig å begrense inntaket heilt sånne gongar, ein skal jo leve litt og kose seg og...Men stå på vidare no, ei veke med litt ekstra ødelegg ikkje alt! :-)

No nærmar vel operasjonen seg? Blir spennande!

 

Eg kjenner at eg har blitt for opphengt i vekt og kaloriar no...Tenker alt for mykje på det og blir litt deprimert av heile prosjektet... Trur eg kjem til å holde meg vekke frå Vektklubben,iallefall ei stund framover, så får eg sjå om eg får litt orden på tankane. Har tenkt å vere like flink med maten altså, og trene det eg kan, det skal berre ikkje få ha første prioritet sånn at det går utover humør og livskvalitet. Håpar de forstår dette...

Tusen takk for all god hjelp og støtte de har gitt meg her!

 

Lykke til vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ser denne meldingen, for jeg sender over mange varme tanker. Du er virkelig en inspirator - og jeg er mektig imponert over innsatsen du legger ned. Jeg har full forståelse for at du blir lei, for du burde oppnådd bedre resultater enn det du gjør - utfra innsatsen.

 

Jeg også blir lei, men er som jeg sa før ferien i ferd med å snu på tankerekka. Det skal være en varig endring - ikke å være "flink" i en periode for å komme ned på et bestemt tall. Jeg prøver å huske det nå også. Jeg skal ikke spise meg ned i vekt - jeg skal trene meg sterk. Og jeg skal spise sunn mat. Da tåler man en bit godis, et glass vin, et kakestykke eller hva det skulle være man har lyst på - innimellom. Og ikke minst å kose seg med GOD samvittighet :)

 

Er forøvrig utrolig imponert over maratontur!! :)

 

Trimmen idag gikk ut pga travelt, men i lang og god trening igår, joggetur i morgen og trening på torsdag blir bra! Litt småtrening de andre dagene også!!

 

natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig tatt meg selv i nakken og tatt turen innom her igjen :) Har ikke vært inne å lest på lenge. Det skyldes delvis travle dager/lite energi og dårlig motivasjon (eller for å være helt nøyaktig, ingen motivasjon)

 

Men, så kommer jeg inn her og hva finner jeg? Flere motiverte damer, som er superflinke selv om det blir en liten sprekk innimellom (jeg ville jo ikke kalle det for sprekk så lite som dere unner dere ;p ) Skjønner godt att dere gir litt opp når ikke resultatene gjenspeiler innsatsen!

 

Høres ut som du har hatt en super ferie Rakri! Tror du har funnet den rette innstillingen nå, fokusere på livsstilendring og ikke "skippertak". Men enkelt er det ikke, og jeg må si jeg sliter litt med den prosessen. Men det er helt sant som du sier, med en sterk og muskuløs kropp så tåler en jo mer "utskeielser" også. Jeg har en tendens til å tenke slik selv i perioder som jeg ikke trener, og da går jo ikke kaloriregnskapet i min favør :)

 

For noen skiturer HaneMor!!!!! Skikkelig imponert, og ganske misunnelig på preparerte løyper. Bor jo selv på vestlandet, og er ikke akkurat plaget med langvarig snø (selv om vi jo har hatt unormalt mye de to siste vintrene). Og om vi har snø, så er det iallefall ikke preparerte løyper. Har vel aldri gått i det, men det ser jo herlig ut på TV. Lykke til med stabilisering/videre nedgang!

 

Rosalilje; du har virkelig imponert meg med din ståpå vilje. Standhaftig som få, selv om resultatene ikke alltid står i forhold til insatsen! Håper virkelig att det kan gå rette veien for deg snart. Kanskje viss du klarer å koble ut alt som har med slanking å gjøre, og bare gjør det du har lyst til, att det går rette veien :) Masse lykke til uansett, så håper jeg jo vi får høre fra deg igjen ved en senere anledning!

 

Bliny; Gratulerer med å ha nådd målet!!

 

Håper ikke tråden forsvinner helt nå, men lykke til til dere som tar en pause. Jeg skal prøve å jobbe litt med motivasjonen min, og bli litt flinkere til å skrive her (selv om det ofte er tomt i toppen min og derfor jeg ikke skriver)

 

Ønsker alle en fortsatt flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den planlagte joggeturen på 40 min ble til gåtur i raskt tempo i ca 1 time og 20 min. Det var glattere enn jeg trodde, så turte ikke å jogge. Litt styrke hjemme etterpå.

 

Nå nærmer det seg 4.april - gjett om jeg er spent.. Da er den største utfordringen å ikke gå opp i vekt de to ukene jeg må være i ro.. Så da må jeg være streng med inntaket..

 

Nå er det snart natta.. må være flinkere å sove mer!! Får ofte to små gjester inn i løpet av natta, men det blir ikke så god kvalitet på søvnen da. Så må vel plukke vekk uvanen!!

 

Hyggelig å høre fra deg Sassa - kjenner det med motivasjon som svinger!! Jeg har vært fæl med å dabbe av et par dager, så på og så av-- derfor vekta ikke har rørt seg så veldig mye.. Ødelegge ofte ukas nedgang i helga slik at totalen blir stillstand / ørlitt ned..

 

Men NÅ skal vi jo endre livsstilen for godt, ikke sant :) Og i den inngår det både sjokolade og rødvin :) :) (og snacks når jeg har lært meg å kontrollere det litt bedre enn pr.idag) Og en aktiv hverdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det Rakri :) For å klare å endre livsstilen så tror jeg det er nødvendig å tillate seg LITT kos. Mitt problem er vel att jeg tenker litt sånn hver dag,, og kanskje flere ganger til dagen, og da har det lett for å bli litt vel mye kos ;p

 

Har komt godt igang med gåturer her nå, i herlig vårvær. Tenker å begynne med det, så får jeg se om det kan bli litt styrketrening etterhvert. Har en tendens til å gå litt for hardt ut når jeg har bestemmt meg, så går jeg på en smell og blir lei :)

 

Skal jobbe i helgen, så da blir det vel ingen tur, men sitter jo ikke akkurat stille på jobb så det blir iallefall litt bevegelse.

 

Spennende med operasjonen da! Blir spennende å høre hvordan det går!

 

Ha en fortsatt fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Takk for gode ord, det varmar! :-)

 

Måtte berre inn og fortelle noko interessant eg har gjort i dag.

Tok ein Inbody analyse på eit treningssenter. Den viste at eg var ganske sterk i armane, heilt i øvre del av normalområdet. Svakare i beina og overkroppen, der låg eg i nedre del av normalområdet. Men eg er positivt overraska over det, trudde eg låg mykje dårligare an enn det, at eg var under normalen.

 

Testen viste også at midje/hoftemålet var heilt i øvre del av normalområdet (0,85), og at eg med fordel kunne gå ned 3 kg fett, og det hovedsaklig rundt midja. Akkurat slik som eg har følt det. Dei 3-4 kg som eg har lagt på meg siste året føler eg har kommt rundt midjen, og det er det som plagar meg mest. Har ikkje merka så mykje ellers.(Veit ikkje heilt korleis maskina kunne måle hofte/ midjemålet, stod berre på vekta og holdt i nokre håndtak. Når eg måler meg her heime på det smalaste rett over navlen og det breiaste på hoftene, får eg 0,75, og det er jo heilt i nederste grensa av anbefalt mål. Ikkje heilt sikker på kva som er mest riktig...)

 

Det som overraska, var at eg hadde eit kvilestoffskifte på 1307 kcal, dvs eg bruker det hvis eg ligg heilt i ro i 24 timar. Eg gjer jo ganske mykje husarbeid om dagane + at eg har klart å gå ein halvtimes tur 3-4 gongar i veka og brukt rockeringen i 20 min 3-4 gongar i tillegg. Dvs at eg nok forbruker ein del meir kaloriar enn eg har trudd. Han som tok testen meinte eg nok brukte 1700-1800, og kanskje burde ete litt meir enn eg har gjort for å gå ned i vekt.

 

Nokon som veit kva ein gjer hvis ein først har kommt på det skumle "spareblusset"? Må vel vere mulig å komme seg ut av det igjen?

Trur eg skal prøve å holde meg til 1300-1400 kcal ei stund, kanskje 1500 i helga?

 

På analysemaskina var eg 60,5 kg med kle på, vog meg når eg kom heim og mi vekt viser 0,7 kg meir. Tenker at den vekta på maskina nok er mest nøyaktig.

Ellers var alt veldig bra av dei målingane dei tok, Bortsett frå at eg var litt over på kroppsfett var alt innanfor normalen, så var ein kjekk opplevelse, og eg fekk sett svart på kvitt korleis det står til med kroppen min. :o

 

Har prøvd siste dagane å få vekk fokuset litt frå slanking og meir over til livsstilsendring sånn som dokke snakkar om, og føler at eg er på god vei til det. Har bestemt meg for å ikkje vege meg på ei stund, trur det er det beste for meg, for mister litt motivasjonen når vekta står i ro ei veke eller kanskje til og med går litt opp...

 

Er stort sett nesten alltid flink, men utfordringane mine er heilt klart kaker i besøk + at eg av og til gir litt opp og då et eg for mykje sjokolade...Så veit iallefall kva eg må jobbe med for å gå ned i vekt, i tillegg til at eg må passe meg så eg ikkje går opp igjen etterpå, for det har jo vist seg at det er veldig vanskelig for meg å gå ned i vekt. Men har berre ete snop på Oslo-turen og forrrige helg sidan nyttår, så er jo ikkje så aller verst(men var jo litt rikelig når eg først åt då :-)

 

Eg blir nok ikkje heilt vekke frå tråden, kjem med ein liten oppdatering innimellom!

Klem frå Rosalilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da Rosalilje, med ein slik analyse! :D Har ikkje heilt trua på att alt det dei kan måle stemme, men det gir jo litt motivasjon då :o Er nok lurt å ikkje tenke slanking ja, trur det er det som virker best i lengden. Er ikkje sikker, men trudde att viss du gir kroppen litt mer kalorier, ett lite kalorisjokk, så sette det opp forbrenningen. Slett ikkje sikkert det stemme, men det viktigste er vel å spise regelmessig slik att den vet den får mer å forbrenne så den slepp å spare :)

 

Har vært forholdsvis flink med maten her, men etter lite søvn i natt og en lang dag på jobb i dag, ble det ett dypdykk i chips og sjokkolade i kveld :D Slik er det vel egentlig hver lørdag her, så det er noe jeg må jobbe med!

 

Nå skal jeg snart finne sengen, ha en fortsatt fin kveld og helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her ble det litt dykkeaktivitet i nachosen igår (at jeg ikke lærer, ofte vi lager nachos på kvelden til oss og eldstejenta når vi har hatt vanlig middag tidligere). Så tenker jeg alltid å spise mest grønnsaker og litt nachos, og så blir det mange nachos istedet.. men tok bare salsadip, ikke rømmedip - det er da noe. Ellers holdt planen med tre biter sjokolade fredag. Unner meg totalt tre glass vin på helga, så kommer i overkant på kosemerker (300 i vin, 120 på sjokolade) men synes det er greit nok. Bursdag i dag, uten å spise kake.

 

Gått en skikkelig kveldstur i kveld, nesten halvannen time.. Har klart å komme på sju poeng denne uka også.. Hadde nok fått inn mye mer hadde rammene vært litt andre.. med både små og store barn er man jo okupert hele tida.. men fornøyd om jeg klarer å ligge på mellom 7 og ti poeng på sikt.

 

Grei uke, men står stille på vekta (som jeg må innrømme ble ca 800 gram opp etter ferie). Men ser faktisk at kroppen er strammere nesten over alt. Til og med midjen. Bare magen som henger da.. Så har åpenbart mere muskler :o:D

 

Nye uke med trim og sunn mat venter. Ukas utfordring er hyttetur med to vennepar. Tror jeg satser på å være helt snopfri. Vet det fort tipper om man først skal dykke i skåla!! Sassa; da er målet vårt å bare holde oss på overflata i helgene framover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. merker at rosalilje har pause her-- laber aktivitet!!

 

Går sin vante gang her.. ligger litt bak planen treningsmessig, men har heldigvis mange dager igjen å ta av.

 

Ene gutten er syk med masse feber - oppkast i går.. Så spørs om det blir helgetur på oss.. Vi har gledet oss lenge, tur med to vennepar m barn - et par som bor her i byen og et par som har flyttet til Osloområdet.. så håper virkelig han kommer seg, men det ser ikke så bra ut akkurat nå ;(

 

I går ble det snop på kino m jenta på snart 12. Det synes jeg er lov - snop på kino altså.. - det er av hverdagsutskeielsene som hører med-- har en grense på 10 biter smågodt da.. ikke alt for mye, men nok i massevis :D

 

Blir en rolig kveld hjemme-- første kvelden på evigheter mannen og jeg er hjemme samtidig.. Han kommer hjem om et kvarter ca. Vi skal se film.

Tenker jeg skal overraske med å lage fruktsalat :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå er det en stund siden sist jeg var innom.

 

Rakri: Du er fortsatt sprek og står på. Må også vært godt å ha en ukes ferie i varmere strøk.

 

Hanemor: Siden du har vært så ivrig på ski i vinter lurte jeg på om du deltok i Birkebeinerrennet?

 

Rosalilje: Tror faktisk det kan være lurt av deg å øke kaloriinntaket og da gjerne med ekstra fett. Fett er med på å øke forbrenningen. Det er jeg et levende bevis på. Bieffekten er at da får du ikke noe lyst på søtt heller.

 

Sassa: Fint at du er tilbake igjen. Det er letter å motivere seg når man har noen å diskutere med i tillegg til at man legger litt mer press på en selv.

 

I dag hadde jeg time på kroppskanning og mikroskopering for å sjekke hvordan det sto til med Candida i kroppen. Jeg hadde mindre sopp nå enn ved forrige måling. Men det viste seg at både sopp og bakerier var kommet over til blodet. I tillegg har jeg matintoleranse på noen matprodukter som gjør at leveren jobber ekstra. Selv om jeg ikke vet hvilke produkter det er (tok ikke prøve på det), så tror jeg sjokolade er ett av dem. Merker det på den måten at jeg blir uvel og mage/tarm avgir gass etter at jeg har spist sjokolade. På klinikken sa de at jeg må holde meg borte fra raske karbohydrater (bl.a. kaker, brus, snop, hvitt brød pasta), noe jeg selv også mener, siden tarmfloraen er i ubalanse. I motsetning til mange her på forumet som skriver at de har for lavt stoffskifte, så har jeg for høyt stoffskifte. Det var visst ikke bra det heller for da forbruker kroppen mer mineraler enn den får tilført. Så nå blir det en ny runde med lavkarbo-mat og ekstra grønnsaker sammen med tilskudd av mineraler og olivenbladekstrakt. Følger jeg kuren nøye, skal jeg bli bra i løpet av 7 uker. Håper jeg klarer det.

 

Ha det bra og god natt. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Flink du rakri som holder liv i tråden!

Kjedelig med syke barn, men det kommer innimellom uansett..

Litt godis på kino må være lov ja :)

 

Birkebeiner...jeg gikk ikke birken nei. Har gjort det 2 ganger før og ikke vært heldig med forholdene mildt sagt...så det frister ikke i det hele tatt! Kunne jeg få gå først og ha spor hele veien så sier jeg ja..men tror jeg må vente til jeg blir 65 eller noe..de får starte før eliten :D Men så spørs det om jeg er så heldig at jeg kan gå da..med denne sykdommen så er det litt under 50% sjangs :)

 

Men å gå på ski er herlig!!

 

Trener fortsatt jeg og spiser helt greit om dagen, men venter litt med å prøve å gå ned de siste kiloene..må hente motivasjonen først!

 

Kjedelig å måtte gå på kur da birkebeiner..men hvis kroppen blir bedre så er jo det bra!!

 

Ha en fin helg dafolkens..blir bursdag i morra..så da blir det vel noe søtt igjen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!!

 

Ja, her kjennes det ut som om stillstand er det "riktige" nå - altså fokusere på å holde vekten samtidig som muskelmassen /formen forbedres. Jeg er forsiktig med inntaket, men burde nok passe meg bedre i helgene fremdeles -selv om denne helgen har vært moderat med mat, akkurat etter planen ang snop og litt mer vin enn "nødvendig" (vi hadde kjærestekveld fredag der vi åpnet en flaske)

 

Det ble hjemmehelg fordi ene gutten var syk fremdeles.. fin i morges, men 39.2 igjen i ettermiddag :D SÅ trimplanen kollapset helt.. og tro det eller ei - jeg kjenner det på hele kroppen - at jeg iKKE har fått trenet!! Så da begynner jeg å bli vant med det!!

 

Så gleder meg til å trene igjen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei!

Ein liten oppdatering frå meg:-)

 

Her går det veldig fint! Heldt meg heilt til planen:-) 1400-1500 kcal lørdagar og 1300-1400 dei andre dagane. Har hatt rundt 9 trimpoeng dei to siste vekene! Då reknar eg rocking som moderat styrketrening. Nokon som har gått på kurs som veit om det blir riktig? Har hørt at det er det ein skal føre det som.

 

Har ikkje vegd meg endå, så veit jo ikkje om det gir resultat, men det kjennest iallefall slik ut på kleda. Med 9 tp har eg eit forbruk på ca 1900 kcal, så går bra i minus. Hvis reknestykket stemmer skal eg iallefall gå ned, men ikkje alltid teori og praksis er det samme...

 

Var på hyttetur i helga i lag med mange andre, og det pleier av og til å vere ein utfordring i matveien. Men eg holdt meg til akkurat det eg skulle, og stod over bollar, muffins, vaflar og haugevis med godteri og snacks.

 

Høres ut som de andre er skikkelig motiverte no også:-)

Kjekt å komme inn her og lese!

 

Klem frå Rosalilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott :D SÅ mye trim da - imponerende!!

 

Idag var jeg endelig under førsydentur-vekta, bare 100 gram da, men å se 50.5 gjorde godt!!

 

Har vært hjemme med sykt barn, han har hatt feber i åtte dager... så det har ikke skjedd så mye.. Fikk vasket huset idag da, om ikke annet. Bad og do gjenstår, skal gjøre det straks.. måtte bare ordne litt jobbting..

 

Skal jo være borte fra mandag av og til over påske. OPERASJON :) så spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Fulle av motivasjon jo :)

 

Her går det veldig opp og ned med motivasjonen, og dermed innsatsen :) Var veldig flink følte jeg sist uke, men så gikk det visst helt over styr i helgen og det har bare fortsatt og fortsatt. Men, i dag har jeg gått en tur, så da er det kanskje håp om att det snur!

 

Opperasjon allerede på mandag Rakri?? Skal si tiden går fort! Masse lykke til, blir spennende å høre om du blir fornøyd med resultatet. Håper gutten din snart blir frisk, det er jammen slitsomt når det drar sånn ut i tid! Masse god bedring!

 

9 tp Rosalilje, det er jo kjempebra! Høres ut som om du har fått ett litt mer avslappet forhold til det hele, men allikevel er flink. Stå på videre!

 

Lykke til med kuren Birkebeiner! Har en datter som også hadde candida for noen år siden, og hun fikk beskjed om å ikke spise sukker og gjær bl.a. Det var jammen ikke enkelt for en 14-15 åring! Er nok litt lettere å holde en slik diett som voksen og når en merker att det gjør en forskjell :D

 

Ha en flott kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde motivasjonen holdt helt til man var i mål, hadde det vel gått raskt :) Det var det der med den gode balansen i hverdagen - og få til gode vaner som en del av livsstilen!!

 

Håper jeg finner motivasjonen til å stå løpet ut nå - føler virkelig (som jeg har sagt før) at jeg er i ferd med å få til en bedre livsstil - men akk så fort å havne i sporet av gamle vaner! En del helgekos denne helga, med besøk i huset blir det som regel mer av vin og sånt (sånt = snop / snacks). Moderat på mat.

 

Men idag altså - er det operasjon. Har lovet meg selv å være svært moderat med det meste så lenge jeg ligger i ro.. Har ikke tenkt å gå opp.. Etterpå er jeg veldig klar for å trene masse :) Etter de to ukene i ro altså!! Skal i bryllup den 25.juni, så planen er å være i mål til da - så er premien til meg selv en pen kjole :)

 

Hvordan gikk veiingen da, Sassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Lykke til i dag, Rakri!

Skal tenke mykje på deg i dag, håpar alt går fint!

Eg har tatt fleire operasjonar før, og vore redd for å gå opp når eg må vere heilt i ro, men har faktisk heller opplevd å gå ned. Trur det har vore fordi eg har vore litt uvel etter operasjonane og hatt litt dårlig matlyst + at eg innbiller meg at kroppen bruker litt ekstra energi på å komme seg igjen. Men ein kan jo selvfølgelig ikkje stappe innpå med all slags usunnt heller! :-)

 

Her går det veldig fint, iallefall med mat og trim. Har endå ikkje vegd meg så eg veit ikkje korleis det går, men føler iallefall at eg minkar, både mindre mage og "lovehandles":-)

(dvs. eg vog meg på lørdag uten å sjå og mannen min noterte vekta, for vil vite det til seinare for å sjå utviklingen, men vil ikkje vite det no i frykt for å miste motivasjonen hvis det går seint nedover :) )

 

Ligg på 1300-1400 kcal. Noterer alt både av mat og trim. 7,3 tp forrige veke.

 

Ønsker alle ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som operasjonen din gikk fint Rakri :) Lykke til med den videre rekreasjonen! Håper du klarer å holde den moderate linjen som du har tenkt! Vet att jeg hadde brukt altslags "gode" unskyldninger for å spise alt jeg hadde lyst på, men du er jo noe mer standhaftig enn meg.

 

Her sa ryggen min att det var nok i går, så i dag har jeg vært hos kiropraktor :) Ble sykemeldt en uke i første omgang så får vi se hvordan det går. Tenkte jeg skulle gå på svømming i morgen siden det ikke var så godt å gå tur nå.

 

Ja, hadde vi bare holdt helt i mål!! Kanskje jeg skal prøve å ta fatt i tankearbeidet nå når jeg er hjemme og har bedre tid. Planlegge litt fremover, og prøve og omstille hjernen slik att motivasjonen kommer. Har jo egentlig så lyst å klare å komme i mål til sommeren! :)

 

Får nok gjøre det ja!

 

Ha en fortsatt fin kveld, og god bedring til deg Rakri!

 

Ps! Måtte lese linken Rosalilje, så nå skal jeg gå til innkjøp av hundemat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...