Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Får " fiske" opp tråden vår litt fra lista:)

 

Føler jeg har hatt en ganske så bra dag i dag, spist passe ofte og passe mye trodde jeg. Helt til jeg nå skulle legge det inn her. Tenkte å prøve å få en viss oversikt nå litt framover (iallefall mens jeg er sykemeldt) men veier ikke alt, bare tar sånn ca. Har f.eks. laget pastasalat i dag, men ikke veide jeg det jeg spiste og ikke vet jeg hvor mange kalorier det er i den, men la inn 1 porsjon GR pastasalat. Resultatet ble att jeg bare har fått i meg i underkant av 900 kalorier i dag, så da må det vel spises litt mer her :) Får prøve og ikke være så sunn i morgen :) Har også fått svømmt litt i dag, og det kjentes ganske bra! Satser på en bra dag i morgen også, nå får jeg finne meg noen mandler tror jeg.

 

Håper det går bra med dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Hei hei dere

 

Jo, operasjonen gikk strålende. Det ble heldigvis narkose og ikke lokalbedøvelse, som det sto. Lå på operasjonsbordet kl 1300, og våknet 14.15. Mannen min hentet meg 1530, og ca kl 16 var jeg hjemme... så det gikk radig!Har ikke hatt så mye smerter som jeg hadde forventet. Kjenner det mest når jeg skal opp av stol, og opp fra liggende er litt verre da... men ellers orker jeg å feks stable ut av oppvaskmaskinen og lage middag, så får vært til noe nytte :) Sterke lår hjelper på i forhold til å bruke dem når jeg skal nå noe på gulvet!!

 

Har holdt meg til planen på å ligge på under 1000 kalorier i disse "inaktive" dager. Det går i havregrøt, hjemmelaga knekkebrød, litt frukt, littegranne middag og mye vann - og et ørlite glass rødt på kvelden. Tenker magen min kanskje blir vant med litt mindre mengder i disse ukene.. Det hadde ikke gjort noe..Skal holde meg i skinnet mens jeg ikke kan trene - også i helga. Nekter å gå opp igjen, nå skal målet nåes!! Har neppe vært så motivert noen gang som nå, så nå går det !!

 

Og så er det rart å se at magen er borte.. (litt igjen rundt / over navlen, men det kan trenes vekk) Under navlen er det FLATT!!!! - selv om hele midtdelen er oppblåst akkurat nå.

 

Håper du får dreis på ryggen din da - kjedelig når det smeller. God bedring iallefall!!

 

Klem til Rosalilje - du er flink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen holder fremdeles - så nå er utfordringen å gå helga i møte på samme vis!

 

Fremdeles på 50.5, så hvis helga holder, blir dette bra :) Det SKAL holde. Ingen snop eller snacks og moderat / lite mat. Det gjelder jo i grunnen til over påske når jeg skal tilbake på jobb. Prøver å justere inntaket i forhold til aktivitet. Forbrenner nok ikke så mye med å taste her eller lese bok :eek:

 

Det "rykker" litt mer i sårene nå, men det går fortsatt fint. Gleder meg til å ta ut dren på mandag. Blir bedre uten pose og slanger på :)

 

Hvordan går det med ryggen din, Sassa!

 

Enn hos deg Rosalilje? (du leser vel her selv om du ikke er like aktiv som før) Vi trenger deg til å holde liv i tråden!

 

Riktig god og SUNN helg - det er idag, lørdag og søndagen uka som regel ødelegges, er det ikke? Så denne helga skal vi være riktig så flinke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så kjekt å høre at operasjonen gjekk bra, Rakri! Håpar du blir veldig fornøyd med resultatet! :-)

Du er kjempeflink som klarer å vere så nøye med kostholdet no, men pass på at du ikkje kjem alt for lavt då...Ikkje noko vits at kroppen begynner å spare iallefall...

 

Ja, eg er alltid innom og les når eg ser det har kommt nytt innlegg her, sjølv om eg ikkje alltid skriv noko. Måtte berre ha ein liten pause kjente eg, og det har vore godt! Er jo innom Vektklubben fleire gonger for dagen, for registrerer alt eg et og all trim. Reknestykket er vel at 7000kcal er 1 kg, så blir spennande å sjå om nokre veker når eg skal vege meg om det stemmer i praksis...Reknar ut kor mange kaloriar eg er i minus ved kvar vekeslutt, ligg på ca 3500 pr.veke.

 

Eg er enig i at helgane alltid er verst, då kjem ein litt ut av den daglige rutinen, meir besøk + at ein liksom skal kose seg litt meir når det er helg. Har klart meg veldig godt siste månaden, og satsar på at denne helga skal gå fint også! Skal ha konfirmasjon om nokre veker, og då har eg bestemt meg for å kose meg litt ekstra, men satsar på å vere ekstra flink fram til då. Påska kan jo bli ein utfordring, men det SKAL gå bra!

Har bestillt sydentur i mai, og då må jo bikiniformen vere klar :-)

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg velberget gjennom fredagen :) :) Men det holdt virkelig hardt. Var ca 1 mm fra å hente litt sjokolade likevel.. Tok en liten skål med oliven og et knekkebrød med skinke istedet - da følte jeg meg flink :)

 

Og vekta var lavere enn igår, altså nesten helt på 50 blank.. Så det gir motivasjon til å holde meg i skinnet idag også. Men det er jammen ikke lett. Det er nok mest psykisk, da jeg er vant med å kose meg i helgene.. Mental jobbing!!!

 

Ser liksom 4tallet dingle litt der framme - det får være motivasjon nok, eller?

 

Ha en fin lørdag - idag skal jeg driste meg på butikken en tur sammen med resten av gjengen.

 

Bursdag hos niese i morgen, men det skal gå helt greit. Lite kakestykke er lov, det er bare å passe seg resten av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff - det koster å holde seg i skinnet - så jeg har klart meg bare nesten. Måtte smugsmage en liten ts glaur til gulrotkaken jeg bakte til min niese - og så ble det litt rosiner, tranebær og mandler til vinen nå i kveldinga. Men stolt over å ikke engang ha luktet på sjokolade og potetgull som de andre gumler. Brownies til kaffen sto også elegant over :)

 

Gåtur på ca halvtimen idag- i to treåringers tempo.. Men det var nesten over evne enda. Det gnager veldig der slangen går inn og langs arret.. Så greit å være forsiktig kjenner jeg!! Bra det stortsett har vært regn og ruskevær. Lettere å sitte innendørs da.

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Har ikke glemt dere, men er sjelden inne på forumet.

 

Merker at jeg må gjøre noe. Nå har vekten bare gått en vei - oppover. Tør ikke veie meg engang. Men det positive er at jeg er mer motivert for trening enn på lenge. Var ute og løp i dag og trente styrketrening i går. Rart dette her. Når våren med lys og varme kommer, så er det mye letter å komme seg ut. Men dansingen har jeg prioritert, speisielt Salsa. Det er så kuult.

 

Bra dere andre holder liv i tråden. Er glad på dine vegner at operasjonen gikk bra Rakri. Håper du er ferdig med alle kompikasjonene. Nå har det gått lang nok tid synes jeg. Men det er moro og lese om din motivasjon. Håper du klarer å stå på og komme i mål. Det er den siste kiloen som er vanskeligst. Når vekten begynner å nærme seg målet er det alt for lett å slippe opp og havne i det vanlige uføret.

 

Synes du også har vært flink, Rosalilje. Det er ikke bare-bare for deg.

 

Håper ryggen din snart blir bra, Sassa. Det er mange måter man kan trene opp den på. Hvis du ikke allerde har ordnet det, så kan det være nytting å be om en time med en personlig trener på treningssenter.

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

No har eg vore virkelig kontrollfrik i 4 veker, ikkje ein utskeielse! :-)

Har ete 1290 kcal pr. dag i gjennomsnitt,( meste eg har ete er 1485 og minste er 1100, men har stort sett lagt ganske så stabilt på ca 1300.)

Har hatt 8,6 trimpoeng i snitt i veka, det er egentlig langt over kva eg har kapasitet til, men er ein stabeis, og har gått på uansett form...

Dette tilsammen gir 17200 kcal i minus dei siste 4 vekene, som teoretisk sett skal gi ein nedgang på nesten 2,5 kg.

I praksis: 300 g ned....:mad:

 

Skikkelig bra for motivasjonen....NOT!

 

Kva gjer eg no då?

 

Synes du har vore kjempeflink desse dagane, Rakri! Og så er eg heilt imponert over kor fort du kjem deg! Eg var sikker på at du kom til å bli sengeliggande i ganske mange dagar!

 

Bra du tar tak før vekta går alt for mykje opp, Birkebeiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, teori og praksis kan jammen være to helt forskjellige ting.

 

Ja, hva gjør du? Antagelig har du fryktelig lav forbrenning. Men hva gjør man så? Å øke forbruket er jo ikke et alternativ for din del, og ikke kan du gå ned på inntaket. SÅ det kjedelige svaret er vel å fortsette. Går du ned 300 gram til neste fire uker osv så kommer du jo i mål. Et alternativ er jo å stabilisere vekten, men trene litt mer styrke for å stramme deg opp der det bittelille ekstra sitter?

 

Er fornøyd med helga, føler å ha helt kontroll. Et eneste lite stykke kake i bursdagen, og to små pizzastykker. Ellers en meget moderat dag / helg. Har nok ikke gått ned, for det blir jo alltid bittelitt mer på en hel helgedag enn en vanlig hverdag (feks et mer knekkebrød på frokosten, litt mer frukt og sånt).

 

Jo, jeg kom meg utrolig kjapt, og blir utålmodig i forhold til å være i "vanlig" drift.. Skal prøve å få til korte gåturer de dagene som kommer, og tenker meg innom jobb for å skrive på opplæringsplaner. Skal skifte stilling i bhg, begynne å jobbe som spesialpedagog i full stilling. Det blir spennende :) Greit å gjøre unna slikt jeg får til nå! :)

 

Birkebeiner; du står da sånn på med trening. Sikker på du er mye fastere i fisken enn jeg noen gang kommer til å bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg endelig av drenet og blodposen. Litt ekkelt å dra det ut, det har ligget på tvers fra hofte til hofte.. I morgen kan jeg endelig dusje og fjerne alt av plaster - da får jeg se skikkelig hvordan det ser ut. Men damen på sykehuset sier det er helt perfekt :) "Slank og fin" :) - suger til meg godordene..

 

En del fett skal jo fortsatt bort, og masse muskler skal strammes - det er neste prosjekt. Mest fokus på vektnedgangen de kommende ukene - er innstilt på at det går like sakte hos meg som Rosalilje i disse "sakte" ukene! Har også ingen planer om å gå opp i påsken :eek:. Så det er "bare" å holde seg i skinnet

 

To utfordringer denne uka: I morgen har leder i tvillingforeldreforeningen invitert meg og hun jeg er ressursperson sammen med i Trondheim ut på middag. Og torsdag er det vin/ost/kjeks med jobb.

 

Veiing i morgen !!

 

Hvordan har helga gått for dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er !!!

 

Så godt å høre at operasjonen gikk bra rakri!!! Sikkert ekstra motiverende å stramme opp det etterhvert..

 

Å rosalilje..du får ikke som fortjent :) Synes då synd på deg som er så flink.

 

Jeg er IKKE flink om dagen, men orker ikke styre med dette akkurat nå..tenker jeg starter igjen når påsken er over..da er det ca 2 mnd til jeg skal i bryllup..så da skal jeg jobbe meg ned de siste kiloene...lover!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag turde jeg gå på vekta. Skrekk og gru 60,2kg. Har vært ganske flink i helga. På lørdag var jeg ute på løpetur 6km og i går ute på en sykkeltur på 56km. I dag ble det en drøy time med salsa. Har ellers vært ganske flink med spisinga. Men jeg er ikke klar for ny streng runde med telling av kalorier.

 

Rosalilja. Tror du bør prøve å øke inntaket litt. Jo mindre du spiser, jo mer prøver kroppen din å kjøre på sparebluss. Da jeg gikk på mitt første GR-kurs sa de at jeg burde holde med til meny 2, dvs. 1600cal om dagen og 7 TP pr. uke. Husk også å spise mange små måltider. Hver gang man har spist, så øker forbrenningen.

 

Rakri. Håper det går like bra med deg som legene sier. Lykke til med spisinga de nærmeste dagene.

 

HaneMor. Du og jeg har vært igjennom det samme ser det ut til. Vi får ønske oss selv og hverandre lykke til og ikke gi opp. I løpet av april skal jeg satse på å gå ned igjen 1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Synes du har klart desse dagane etter operasjonen utrulig bra, Rakri!

Og så kjekk kommentar frå sjukepleiaren då, slank og fin:-)

 

Hanemor, forstår godt at du må ha ein pause, har vore der sjølv...Men veldig kjekt at du av og til legg igjen eit lite livstegn!

 

Birkebeiner, du seier at du fekk beskjed om å ligge på 1600 kcal og 7 tp. Kan eg spørre kva det daglige forbruket ditt var då, hvis du veit det?

No når eg klarer 8-9 tp pr.veke er daglig forbruk ca 1900 kcal, og det vil jo isåfall seie at eg berre er 300 kcal i minus pr. dag...Det virkar jo fryktelig lite...

 

Eit lite spørsmål, håpar nokon kan svare: For å få litt forandring til knekkebrød og havregraut, lagar eg meg av og til semulegrynsgrøt. Blir det nesten like ille som å ete bollar o.l? Tenker då i forhold til karbohydrat og rask blodsukkerstigning? Prøvar stort sett å ete lite raske karbohydrat. Lagar av 3 dl ekstra lett melk og 30g semulegryn. Lite dryss med sukker på, av og til 1 ss rosiner.

 

Men det som er positivt midt oppe i det heile, er at om vekta er aldri så vrang, så minkar eg! :-) I dag prøvde eg ei bukse som har vore alt for trang sidan før jul, og no passar den! Angrar på at eg ikkje målte meg med målbånd før eg begynte, så eg hadde meir enn vekta å gå etter, men merkar det jo på kleda og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje. Forbruket var litt over 2000 kcal. Kursleder anbefalte meny 2 dvs. 1600 kcal. Jeg hadde mest lyst til å følge meny 1 dvs 1300 kcal. Det endte opp med ca 1500. Men siden jeg gikk på kurs, ble jeg så motivert av det at jeg trente mer enn 7 TP pr. uke. En annen ting som kursleder sa var at forbrenningen øker når man spiser fet mat (bare ikke for mye av det) og man føler seg mett lenger. Hun sa også det at hvis man spiser ujevnt med kalorier hver dag, dvs. lite en dag og mye en annen dag, øker forbrenningen.

 

Men det er jo kjempefint at buksene passer! Selv om vekta ikke viser så stor forandring, kan det hende du har fått mer muskler. (Jeg har skjønt at du trener mer nå enn tidligere). Og muskler veier mer enn fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Tusen takk for gode råd, Birkebeiner! :)

Treng det virkelig no!

 

Du seier litt meir feit mat, kan du komme med nokre forslag?

Er feks glad i røkelaks på egg, makrell i tomat på knekkebrøda, er det greit?

Kva ellers? (Reknar med at det er sunnt fett det er snakk om)

 

Hvis eg skal variere litt i inntaket, skal eg gjere det frå dag til dag?

Skal eg berre passe på at gjennomsnittet er på feks 1500 kcal, altså feks 1100 ein dag og 1900 neste dag?

Eller litt høgare ei veke og litt lavare ei veke?

 

Blei mange spørsmål til deg dette, skjønnar hvis du ikkje kan svare på alt:-)

 

Har nok fått meir musklar ja, har ikkje bevegd meg så mykje på fleire år!

Kjenner eg er redd for å bli verre, for føler eg gjer litt for mykje no, men samtidig er det SÅ godt å trene litt! :-)

Men trener nok ikkje så mykje at eg kan forklare manglande vektnedgang med kun nye musklar.:-)

 

Er veldig spent på neste veging, kan jo håpe det berre var ein oppsving den dagen. Mannen min noterte vekta veka før uten at eg ville vite den, då var den ein halvkilo lavare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Liten gladmelding herifrå:

Klarte ikkje å holde meg og gjekk på vekta i dag tidlig...

58,9 kg, dvs 1 kg ned sidan lørdag! :-):)

 

Ikkje alltid snikveiing er så dumt...

Trur ikkje denne vekta er unormalt lav heller, for magen har heilt stoppa opp i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) Bra med en opptur!

 

Har lest før man skal øke gradvis, slik at kroppen blir vant med mer inntak, og gradvis øker forbrenningen. Mener å huske ca 100 mer i uka til du er opp på ønsket nivå er en fornuftig "progresjon"

 

Lykke til!

 

Her gjør knekkebrødene dine Rosalilje underverker for magen. Sjelden det stopper opp nå! Jeg har supplert med tranebær (hakker dem opp grovt). Det er kjempegodt. Tenker jeg også skal prøve en gang å ha i soltørket tomat (men da ikke tranebær) Greit å variere litt. Spiser innimellom knekkebrød uten pålegg, helt hekta. Er også hektet på hjemmelaget gomme...

 

50.1 var vekta idag! FORNØYD :) :)

 

Men innser det blir vanskelig å få til nedgang med den uka som kommer. Overnatting hos vennepar mandag til tirsdag, langhelghyttetur langfredag til mandag med søstra mi m fam.. Det hører jo alltid med god mat og drikke + snop/snacks på senkveldene. Har bestemt meg for å ikke spise snop / snacks denne påsken. Får knaske gulrøtter istedet :)

 

Vært på jobb både i går og idag, og skal i morgen. Tar unna en del skriving. Fin form, men kjenner det strammer veldig nå. Må gå med ganske så lut holdning. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Synes du er utrulig flink som står på både heime og på jobb endå du er sjukemeldt! :-)

Høres ut som det kan bli ei utfordrande påske for deg i matveien, men eg er heilt sikker på at du klarer det også så motivert og flink som du er no!

Så kjekt at knekkebrøda hjelper på din mage også! Er det einaste eg har funne som virkelig fungerer, og så er dei jo så gode! Har prøvd veldig mykje ekkelt som ikkje har fungert på magen min...

Det som gjer at min mage har stoppa opp no, trur eg er at eg har bytta ut nokre knekkebrødmåltid med semulegrynsgrøt. Ikkje mykje fiber i det...

Men tilbake til knekkebrød no, og magen fungerer supert!

 

Er skikkelig motivert for tida, og er superflink både med mat og trim. Går 45 min ca 5 dagar i veka og 20 min rockering 5 dagar. Er for mykje for meg, blir veldig sliten og klarer ikkje alt eg vil/burde i tillegg, men har prioritert dette no, kjenner det gjer så godt! 9,8 tp hittil denne veka, ikkje sikkert eg rekk meir.

 

Skal i besøk både i dag og i morgon, så her gjeld det å vere fokusert!

 

Merkar veldig godt på kroppen og kleda at eg har minka, er så deilig!

Og dagens vekt: 58,3 kg :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en pen nedgang for deg :) Gratulerer!!

 

Her blinket 4tallet inn først i går :) Nå er motivasjonen skyhøy for å beholde det til veiedag på onsdag.

 

Ingen tvil om at påsken blir en utfordring. Jeg vet jeg har gått på en smell før, at jeg bare har tenkt at jeg ikke gidder, tar en pause etc etc. Men ikke denne gangen. Gulroten er et bryllup i juni, håper å være helt i mål da, og gjerne strammere enn nå. Og da blir det en pen kjole i premie til meg selv

 

Gleder meg til jeg kan trene igjen!

 

Hva er din strategi for påsken?

 

Min er ca sånn her:

 

Frokost / lunsj: 3 knekkebrød el en brødskive

Pålegge; cottage cheese, hjemlaga gomme eller skinke + litt frukt /grønt

Drikke: vann og kaffe

Inntil 200 for hvert måtid

 

Middag: moderat av det som er, ca 400. Passe på det er mye grønt å velge i

 

Kvelds: Knekkebrød eller frukt / grønt (inntil 200)

Vin de dagene vi er på tur; max 2 glass (200)

 

Frukt eller knekkis som mellommåltid, 100

Ingen ting snop eller snacks

 

Og litt gåturer /aktiviteter

 

Å spise sakte er en god strategi, men det er jeg ikke flink til!

 

Dette skal jeg klare!!

 

Er forresten superfornøyd med operasjonen - det ble utrolig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva dere ligger på i BMI? Og hvor vil dere lande?

 

Min er akkurat nå 20.5. Og havner på 19,75 når målet på 48 kg er nådd.. Håper også å ha litt mer muskler enn jeg har akkurat nå. Det er mest oppstramming som skal til ( og minus 2 kg)

 

Ha en flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så kjekt at du endelig såg 4-tallet først! Velfortjent!

Og ekstra fantastisk sidan du ikkje har kunne trimme siste to vekene! :)

Så kjekt at operasjonen blei bra! Og ny kjole til bryllupet er super premie!

 

Eg har klart meg bra gjennom helga, tross at me var på besøk i går kveld og i heile dag :-) Har prøvd å føre opp alt eg har ete, blir jo selvfølgelig ikkje heilt nøyaktig uten vekt og uten å vite kva som er i alt, men kom til ca 1500 pr. dag.

Har 9,8 tp denne veka, og har gått 3700 kcal i minus, i teorien iallefall.

 

Målet mitt for påska er å ha så mange dagar som mulig på 1300 kcal, men blir nok litt over det dei dagane me er i besøk.

 

Alle vanlige dagar blir ganske lik din plan:

Frokost: 2 knekkebrød med magert pålegg, skumma melk og tran.Alltid mykje paprika og agurk på.

Lunsj: 2 knekkebrød med magert pålegg og vatn.

Mellommåltid: 1 frukt

Middag: Ca 400 kcal

Mellommåltid: 1 frukt

Kvelds: 2 knekkebrød med magert pålegg og vatn.

 

Evt. bytte ut nokre av knekkebrødmåltida med havregraut.

 

Prøve å få til nokre gåturar og litt rockering, men blir nok litt mindre enn ei vanlig veke.

 

Har vurdert litt fram og tilbake, og bestemt meg for å nyte små bitar med sjokolade og marsipan, men alt blir lagt inn og tatt med i regnskapet:-)

 

Delmålet mitt er under 57 kg, då er BMI 19,95. Hvis eg skal komme på 19,75 som deg, må eg ned på 56,4 kg. Vil gjerne ned mot 55-56,har følt meg vel ved den vekta før, får sjå litt etter kvart.

 

Ønsker deg ei fin påske vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så likt vi har tenkt :eek: Mine knekkebrød er litt mindre enn dine, for jeg deler opp i 20 el 25 pr brett, mens du har 15 :)

 

Jeg drikker kun vann, farris og kaffe (og vin når det er kos)

 

På besøket i morgen blir det både forrett og dessert - så det blir en utfordring. Får velge svært lett fram til kvelden da.

 

En superlat helt går mot slutten, nesten bare surret inne. Burde jo gått meg en tur om ikke annet, men blir liksom ikke til at jeg "forlater" mann og barn - mye enklere på de planlagte treningene... Her kan jeg nok hente mye etter hvert. Skal jo ikke gjøre all verden enda, men kunne klart å gå en drøy halvtime.. jaja.. får tenke på at jeg er sykemeldt enda en uke ...

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så flinke dere er !!!!

 

Å endelig er vekta på riktig tur for deg rosalilje :)

Kommer tilbake å henter motivasjon om en uke..skal også i bryllup i juni så da skal jeg være i mål.

 

Dere har jammen meg lav bmi...jeg tørr ikke tenke på å gå ned så mye at jeg får den bmi en..det tror jeg rett og slett ville sett forferdelig ut på meg..tror jeg må ned ca 10 kg til jeg da for å komme dit og jeg vet ikke helt hvor jeg skulle ta dem fra..bmi min er på 24 ca nå..havner vel på litt i underkant av 23 når jeg er i mål. Men må jo si at bmi sier ikke alt da..kommer jo alt ann på om man trener og hvor mye, kroppsbygning osv..

 

Ja ja...stå på videre jenter! Så må dere holde motivasjonen oppe til jeg kommer inn igjen etter helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Her går det fortsatt fint!

Har allerede vore ein del utfordringar i påska, men foreløpig har eg holdt meg heilt til planen både med mat og trim.

Feks når eg hadde bakt ein svær porsjon med påskegule bollar, skillingsbollar og klippekrans (gurkemeie i deigen) og ein stor stabel vaflar til besøk...Passte på å også sette fram litt pålegg, skiver og knekkebrød, så ingen som la merke til at eg berre åt knekkebrød som vanlig:-)

Eg lagar nok knekkebrøda litt større enn deg, Rakri, mine er 20 gram, så tar to sånne pr. måltid.

Søndag-onsdag har eg ete 1 Kolibri marsipanpølse og 3 ruter Fruktnøtt tilsammen, så ikkje akkurat store mengder godteri:-)

 

Har vore nydelig vær her, så kjekt å gå tur no!

 

Så koselig å høre frå deg, Hanemor! Eg synes egentlig det er heilt tullete å bruke BMI, den kan vere ganske så misvisande...Finn ei vekt du trives med, det er det viktige!

Gledar meg til å ha deg tilbake her etter påske!

 

Lykke til med alle "sosiale begivenhetar" Rakri:-) Er litt vanskelig når ein ikkje har kontroll over alt som blir servert sjølv...Men du kjem jo veldig langt med snopefri då, er snop og snacks som oftast får kaloriregnskapet til å sprekke heilt, er ikkje så krise om ein tar seg ei ekstra brødskive liksom:-)

 

God påske vidare alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god følelse å følge planen. Det har jeg også gjort, til punkt og prikke.. men det betyr ikke at vekta samarbeider helt akkurat disse dagene.. Så merkelig det kan være. Tirsdag kveld var jeg 50.3, og forventet da 49.5 ondags morgen, men neida, nå har den vist 50.5 både onsdag og torsdag... Opp 400 gram med andre ord...Men men.. Har vært litt sløv med å drikke nok vann, så det er vel det som er forklaringen

 

Den virkelige utfordringen blir fra i morgen til mandag når vi er på hyttetur. Tror egentlig snopefri skal gå helt greit. Værre med lange måltider og ost/kjeks/vinkveld.. Men får se for meg den pene kjolen ;-)

 

Enig i at BMI kan være veldig misvisende. For meg sier den nok sannheten, for det er ikke mye ekstra på meg. Derimot er det masse slappe muskler. Når jeg får trenet meg skikkelig opp blir det bra.. (minus et par kilo da). Mannen min har over 28, men han er bare kraftig, ikke overvektig, så for han stemmer det iallefall ikke helt...

 

Lykke til iallefall resten av ferien!

 

Gleder meg til en langhelg på rorbutur, men gleder meg minst like mye til å være frisk /sterk nok til å trene igjen etterpå :)

 

Og så er det så herlig med VÅR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...