Gå til innhold

Dørstokkmila er oversteget, 43kg til målet!!


Anbefalte innlegg

Nå er det altså på tide: de overflødige kiloene skal av...

Jeg målte BMIen min og ligger langt inne i fedmeklassen, og har satt mitt mål på lett overvektig. Dit er det 43 tunge kilo!

 

Jeg begynte på kurs i går og har klart meg fint i en halv dag, hehe. Foreløpig er jeg veldig motivert, men er bekymret for om motivasjonen holder til alle de 43 kiloene. Etter å ha lest andre tråder her, ser jeg at å skrive her kan bli en måte å holde motivasjonen oppe på.

 

Tenker å skrive om alt... oppturer, nedturer, tanker, utfordringer, følelser... Det å skulle slanke seg så mye er noe som påvirker alt man driver med, til enhver tid, over lang tid, så utfordringer blir det garantert.

 

Hyggelig med kommentarer og alle tips og råd blir mottatt med glede!

Godt å være flere i samme båt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Hei Tonesen.

Velkommen hit! Ja det er tungt å slanke seg, men her på GR så handler det mer om å endre livsstil. Jeg har selv slanket meg x antall ganger opp gjennom årene, men nå er det nok. Er begynt på min tredje uke nå. På de to første ukene så gikk jeg ned 4 kg, og kroppsmålene minsket totalt 17,1 cm...

Da jeg begynte skulle jeg ned 60 kg, nå er det 56... Men jeg har satt meg små delmål underveis... 5 kg til den og den datoen... Bedre, og ikke så uoverkommelig!

Ja litt om mine erfaringer. Dette skal vi greie! Og det er fantastisk mye støtte og inspirasjon å hente her inne. STÅ PÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å å komme seg opp av sofaen og ut i naturen. Bare å måle seg først, det var ekstra motivasjon skal jeg si deg :)

Fikk med meg en venn og da gikk det greit. Rundt sognsvann på 30 min. Ikke verst etter veldig lat sommer. Nå er det 46 kg til målet er nådd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tonesen.

Velkommen hit! Ja det er tungt å slanke seg' date=' men her på GR så handler det mer om å endre livsstil. Jeg har selv slanket meg x antall ganger opp gjennom årene, men nå er det nok. Er begynt på min tredje uke nå. På de to første ukene så gikk jeg ned 4 kg, og kroppsmålene minsket totalt 17,1 cm...

Da jeg begynte skulle jeg ned 60 kg, nå er det 56... Men jeg har satt meg små delmål underveis... 5 kg til den og den datoen... Bedre, og ikke så uoverkommelig!

Ja litt om mine erfaringer. Dette skal vi greie! Og det er fantastisk mye støtte og inspirasjon å hente her inne. STÅ PÅ!!![/quote']

 

Tusen takk for det! Endre livsstil ja.... det er vel det som må til, ellers spretter jeg vel like fort opp igjen alle kiloene jeg eventuelt klarer å gå ned...

Lykke til du også! Skal bli spennende å følge deg siden du startet noen uker før meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å å komme seg opp av sofaen og ut i naturen. Bare å måle seg først' date=' det var ekstra motivasjon skal jeg si deg :)

Fikk med meg en venn og da gikk det greit. Rundt sognsvann på 30 min. Ikke verst etter veldig lat sommer. Nå er det 46 kg til målet er nådd![/quote']

 

Ja, hehe, den første målingen satt et støkk i meg... Jeg har heldigvis med meg samboeren min, han er med på kurs og backer meg opp. Han skal ikke ned like mye som meg, så har kan spise hva han vil til lunsj på jobben er vi enige om, men han skal backe meg opp når vi er hjemme. Det er veldig kjekt!

 

Jeg har vært i en bilulykke og knust en ankel og går fremdeles på krykker, så blir ikke noe Songsvann rundt på meg med det første, men må bare være kreativ, så klarer jeg trimmerkene mine jeg også :) I går fikk jeg 2! Og jeg er helt overbevist om at trim er det som skal til for at jeg skal klare å gå ned, så her er det bare å stå på!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så har jeg vært i gang i noen dager og følger menyene til GR. Jeg har blitt satt på meny 4, men jeg synes ikke jeg gjør noe annet enn å spise!! Hele dagen!! Måltider og mellommåltider og frukt og melk og ja-grønnsaker og tran og vann og og.... Jeg må si jeg er veldig overrasket. Blir spennende å se om jeg likevel klarer å gå ned i vekt!!

Hvilken meny har andre her fått? de andre på kurset mitt har 2 og 3, men de er nok lettere enn meg og skal gå ned mindre enn meg...

 

Ellers synes jeg det går veldig bra! Selvfølgelig uvant å måle og veie alt man spiser, men det blir nok en vanesak og etterhvert lærer jeg meg vel hvor mye jeg skal ha av forskjellige ting! :)

 

Ellers var jeg på sykehuset i går og jeg skal sakte men sikkert begynne å gå på foten og etterhvert kaste krykkene, det er godt nytt! Da blir det lettere å oppnå trimmerker!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tonesen.

Da har jeg veiedag, og det var hyggelig!

Før 138 kg, etter tre uker 131,9

Målene mine har minsket med 25,7 cm.

Helt utrolig! Internettkurs er tingen!

Håper det går bra med deg. Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tonesen.

Da har jeg veiedag' date=' og det var hyggelig!

Før 138 kg, etter tre uker 131,9

Målene mine har minsket med 25,7 cm.

Helt utrolig! Internettkurs er tingen!

Håper det går bra med deg. Klem![/quote']

 

Gratulerer!!

Så bra! Du har virkelig fått en bra start!! Jeg er veldig spent på veiedag i morgen! Jeg går jo på vanlig kurs på mandager...

Dog jeg alltid har lært at man skal veie seg om morgenen??

25,7 cm på målene er jo fantastisk bra også! Det er god motivasjon i så gode resultater! Så rapporterer jeg mine resultater i morgen :)

Lykke til videre! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første uke på kurs over og jeg var og veide meg i går!

Har gått ned 1,7kg og er veldig fornød med det! Har spist litt mindre enn menyen min tilsier, men kurslederen min sier det ikke er noe problem. Har spist mye både middag og pålegg fra gruppe 2, så jeg er veldig fornøyd med resultatet :P

Og faktisk litt overraska!

 

Nå har jeg begynt i ny jobb og prøver å skaffe meg gode rutiner på lunsj og mellommåltid som jeg må innta på jobben. Håper jeg klarer det. Foreløpig er det en utfordring å finne gode og sunne alternativer i kantina, men tror jeg skal klare å finne en kombinasjon som passer for meg :)

 

Fresh start på uke to. Planlegger trimpoeng og har laget middagsmeny og handlet inn for hele uka. Å handle bare en dag i uka tror jeg vil hjelpe meg til å holde all nei-mat ute av huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kurs i dag hadde jeg gått opp 0,3kg fra sist mandag.... det var litt leit... Jeg vet det kan gå litt opp og ned og stå litt stille i perioder, men jeg hadde ikke regna med at det skulle skje allerede i uke 2 av kurset.

Ret matematisk så skal jeg jo ha gått ned i vekt ettersom jeg bruker mye mer kalorier en jeg spiser, men vekta har altså gått opp... Jeg hadde håpet på et gjennomsnittlig vekttap på 0,6 eller 0,7 i uka...

 

MEN: jeg gir ikke opp!! Dette var bare et minor set-back! Jeg skal gå på med ny giv og prøve å gjøre de riktige valgene til alle måltider og mellom alle måltider hver eneste dag og jeg skal bli mer aktiv.

 

Nå skal jeg to dager på sosial tur med jobben, så det kan bli to tøffe dager på slanker'n, desto viktigere å hele tiden fokusere på å ta de riktige valgene!!

 

Så håper jeg dere som leser kan være med å krysse fingrene for at jeg kan gå litt ned igjen neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stitter jeg på jobb og gruer meg til veiing i kveld...

Hele uka har vært svært dårlig, sett med slankeøyne... Tur med jobben, teaterkveld, bursag og mange fristelser, en del alkohol og litt dårlig planlegging har preget uka. Har prøvd å ta igjen med litt ekstra trening, men har ikke trent så mye som jeg skulle ønske heller...

Så i kveld er det bare å gå på vekt på kurset og prøve å unngå å se kurslederen min i øya!

 

MEN: i dag er det mandag og jeg er på med ny frisk!! I dag har alt gått etter planen hittil og nå skal jeg hjem og lage middag før kurset.

 

Krysser fingre og tær for at jeg ikke skal ha gått opp i alle fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrer og tær for deg,kjenner følelsen den er ikke god.

 

Lykke til uansett,det er ofte ikke så galt som man tror.Du har jo en ny forran deg med mange muligheter.

 

Fint du ikke gir deg da men står på videre.

 

Ha en kjempe fin uke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk gått ned 0,3 i dag!!

Etter den uka jeg har hatt, må jeg si at jeg faktisk er strålende fornøyd med det!!

Samlet har jeg bare 1,7 kg ned på 3 uker på kurs, men det er nedgang! Det er definitivt bedre enn ingenting! Jeg har en lang vei å gå og har det egentlig ikke travelt!

Men satser på litt større nedgang til neste veiing!! Full fres!!

 

Planlegge godt, klare å holde meg i lunsjen og trene mye er viktige momenter for meg nå!

 

Tusen takk for lykkeønskninger og kryssing av fingre Charka!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du hadde gått ned. 1,7kg ned er bra det. Vekt tapet er jo individuelt fra person til person. Jeg har også mange kilo igjen å gå ned men prøver å tenke positivt og på det som du sa at jeg har jo faktisk ikke dårlig tid i det hele tatt!

38,5kilo igjen å gå ned nå.. Veiing på meg på torsdag å jeg gruer meg som en helt. Har gjort alt jeg skal å til nå har jeg 14 trimpoeng denne uken men er kjempe redd for at kroppen min ikke har helt lyst til å spille på lag med meg! hehe.. Men det går vel på et vis.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var veiedag for meg og endelig har jeg gått videre ned! -1,1kg og -4,5 cm fra forrige uke. Kjempedeilig! Etter to uker med henholdsvis opp 0,3kg og ned 0,3kg var det godt å fortsette den fine kurven fra første uka på kurs.

Totalt: ned 2,8kg.

 

Men jeg må jo også innrømme at innsats og resultater står i stil! Så nå er det bare å stå på videre om jeg skal klare målet mitt! (og det skal jeg jo!!!) Det første målet mitt er å gå ned 5 kg på første kurs... Jeg har 3 uker igjen å ta av 2,2 kg på, det SKAL jeg klare!!!

 

Sissa: hvordan gikk veiingen din på torsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint da.. der ser du, tålmodighet er en must når du holder på med dette, fortsett nå så skal du se at kiloene vill forsvinne, cm likeså.

 

Det er en livsstilsendring du holder på med og det er ikke gjort over natta.

 

Lykke til, ha en flott dag og en flott uke:)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde dette skulle bli min første uke uten de store utfordringene på matfronten.... Det skjedde altså ikke.

Er på kurs i dag og her er det ferdige tallerkenretter til lunsj og masse godt over alt. Jeg har så vanskelig for å si nei når det ligger en kake til hver på fatet... Det blir så veldig tydelig at man ikke tar et stykke...

Og når man også har veldig, veldig lyst på....

 

Så jeg må innrømme: jeg har spis meierismør, majones, altfor mange skiver og kake i dag...

Og jeg er veldig redd for at jeg kommer til å gjøre det samme i morgen i og med at jeg skal på samme kurset... Huff :S

 

Jeg får heller ikke trena så mye denne uka, så jeg får ikke veid opp på den måten... Huff, kjenner jeg er litt motløs nå, hadde en strålende dag i går, men til lunsj i dag ble "guts"en litt borte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min uke har vært midt på treet når det gjelder alt egentlig.

Jeg har bare trena middels mye med bare 6 trimpoeng denne uken, noen færre enn vanlig. Angående maten har jeg også vært helt middels med et kaloriinntak midt mellom meny 3 og 4, akkurat som bestilt, men kanskje litt for mange dårlige valg likevel.

Har snikveid med i går og vekta hjemme viser nedgang, men skal bli spennende å se på kurs i kveld hva vekta der viser.

 

Men i dag er det mandag, jenter, og mandager er fantastiske dager å planlegge nye uker på!!

Så her er det bare å presse inn måltider, trening og gode valg! ;)

 

Rapporterer fra kveldens veiing og måling i kveld eller i morgen!

 

Ha en fantastisk høstdag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvor utrolig fort motivasjonen endres. En kveld er motivasjonen topp og gode vaner virker helt naturlig, mens i neste øyeblikk er inspirasjonen borte. Men - du er god som skriver her. Godt å lese om erfaringene dine. Lykke til i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvor utrolig fort motivasjonen endres. En kveld er motivasjonen topp og gode vaner virker helt naturlig' date=' mens i neste øyeblikk er inspirasjonen borte. Men - du er god som skriver her. Godt å lese om erfaringene dine. Lykke til i kveld.[/quote']

 

Tusen takk!

Jeg tror det er minst like viktig å dele nedturer som oppturer ;)

Velkommen til diskusjon på vektklubben forresten :) (så det var det første innlegget ditt). Håper å høre mer fra deg og din "prosess" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du minte meg på, Sissa, jeg hadde jo glemt det helt av....

 

På veiing på mandag hadde jeg 0,6 ned og 2 cm inn... Ikke fantastisk, MEN fremdeles nedgang ;)

Fantastisk kan jeg kanskje ikke regne med så lenge jeg ikke er flinkere enn jeg er nå. Forrige uke var det litt for mye god mat og litt for lite trening. Så etter forholda er 600 gram ned bra ;)

 

I dag har jeg vært på restaurant og spist en fantastisk lunsj i forbindelse med en kollegas 60-årsdag... Det var nydelig mat! Dog kanskje ikke helt innafor lunsj-kvoten min :S Så i kveld skal jeg prøve å ta igjen med trening :)

 

Hadde bare 6 trimpoeng forrige uke, denne uken vil jeg tilbake på 10 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiing på mandagen igjen. Hadde snikveid meg litt gjennom uka, og trodde ikke jeg hadde gått ned et gram, men på kurset viste vekta 0,6 ned, og det var kjekt. Det er visst blitt min "greie" nå, er ned 0,6 hver uke...

 

Hadde håpet på en noe raskere progresjon, hadde håpet på et gjennomsnitt på 0,7 og det selv inkludert ferier, jul og sånt, men det ser ut til å holde hardt....

 

Men jeg har virkelig lyst til å klare 10kg til sammen før jul, så jeg får ta meg sammen! Trene mer og kanskje senke kaloriinntaket enda mer.... (Har allerede senktet det med 1000 fra hvilestoffskiftet...). Jeg har så lyst til at de av vennene mine som jeg nå ikke har sett siden sommeren og slankestart skal se en forskjell når vi treffes i jula.

Dog det aller viktigste for meg er at det går jevnt og trutt nedover, selv om det går sakte!

 

Ha en fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere satt dere som mål, dere av mine medslankere som skal mye ned i vekt?

Jeg har bestemt og ombestemt meg mange ganger nå om hva mitt mål skal være.

Jeg har brukt flere år på å bli så tjukk som jeg er nå, men har aldri vært tynn. Jeg har ikke hatt såkalt normalvekt siden ungdomsskolen...

Så jeg lander ofte på at målet mitt bør ligge på lett overvekt. Jeg tror det er et sted jeg kan trives, se bra ut og ha det bra med meg selv. Men samtidig er det noe ubehagelig med å skulle ligge over NORMALvekten og være fornøyd med det...

 

Så altså: hvor har dere satt målet deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...