Gå til innhold

Dørstokkmila er oversteget, 43kg til målet!!


Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest gjennom hele tråden din og jeg må si jeg er imponert! Kjempebra jobbet altså, du motiverer med den fine nedgangen din!

 

Jeg er i samme bås som deg og skal ned 40kg jeg også, men etter å ha lest her inne på forumet skal jeg sette meg delmål på 5kg av gangen! Håper å få følge deg på turen nedover, du er en stor inspirasjonskilde! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Hei Mixtrix og Tuva!

Tusen takk!! Veldig koselig å høre at mine oppturer og nedturer kan hjelpe andre. Jeg synes det er til stor hjelp selv å skrive her inne, få tankene ut og ikke minst, få koselige tilbakemeldinger.

 

Synes det er så mange koselige folk her inne, så da er det kjekt å skrive litt....

Kjekt at vi er fler som skal mye ned så vi kan følge hverandre litt over tid. Jeg føler nesten jeg blir litt kjent med de jeg skriver med her inne etterhvert, enda vi aldri har møttes....

 

Så får vi ta det kilo for kilo og delmål for delmål og feire seierene og klare å glemme utskeielsene :)

Lykke til til oss alle tre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* for en helg!

Jeg har kost meg masse på jentehelg med gamle venninner i Kristiansand. Vi har shoppa, dansa, kosa oss masse, og dessverre spist altfor, altfor mye. Jeg tror jeg har fått i meg for eksempel 150 gram brie som alene utgjør en hel middag! Huff. Ofte synes jeg en utskeielse er greit nok og til å leve med. Men etter denne helgen kjenner at jeg angrer og skulle ønske jeg hadde klart å ta noen bedre valg. Jeg kjenner nesten at jeg skammer meg littegrann. Skal på kurs i kveld og jeg vet jeg har gått opp. Når kursleder spør om jeg har noen ide om hvorfor må jeg si det som det er at jeg har tatt masse dårlige valg og falt rett tilbake til mitt "gamle jeg".

 

Men men, ikke noe jeg kan gjøre med nå. Spist er faktisk spist... Så nå er det bare å se fremover igjen. Jeg har startet uken bra med sunn frokost, sunn lunsj og 2 trimpoeng mandag morgen, så får jeg ta det herfra!

 

Kursrapport fra i kveld kommer i kveld eller i morgen...

 

Har jobba litt med å sette meg delmål underveis, synes det har vært vanskelig og foreløpig har jeg liksom ikke følt et behov for det, jeg har blitt motivert av å bare se vekta gå nedover. Men nå tror jeg jeg vil ha noe å strekke meg litt etter. Jeg ville ha noe annet en kun kilomål, så foreløpig har jeg kommet frem til følgende mål:

 

- 10% av opprinnelig kroppsvekt (skal gi betydelig helsegevinst)

- under 40 i BMI (en "fedmeklasse" ned i følge WHO)

- Under 500cm i totale mål

- 10 kg fra kursstart i januar til påske

- over 10 trimpoeng hver uke

 

Noen av målene når jeg ganske snart håper jeg, mens andre er litt mer langsiktige. Har ikke planlagt noen belønninger, men kanskje jeg skal hinte litt til samboeren?

Han har vært veldig flink og gått ned over 15 kg siden august, så tenkte jeg skulle finne på en liten belønning til han også. Noen forslag?

 

En flott mandag til alle dere som er inne og leser på tråden min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.... Da kommer min ukesrapport...

Veiing var på kurs på mandag... Hadde gått opp 0,6 kg. Jeg visste jeg kom til å gå opp, men var ikke noe kjekt likevel!

Nå har jeg en veldig bra uke så langt og har ikke de største utfordringene resten av uken. Skal på en fest, men det tror jeg jeg kan klare bra!

Så nå prøver jeg altså å skjerpe meg som best jeg kan og håper på bedre resultater neste mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det veiedag igjen... Synes ukene går så fort for tiden, så jeg føler jeg er på vekta i ett sett.

 

Denne uken: -1,1kg

Dette kurset: -2,9 kg

Totalt: -13 kg

 

Veldig fornøyd med ukens vektnedgang, men totalt på kurset (5 uker til nå) har jeg ikke gått ned så mye... Må virkelig prøve å komme over 5 kg på kurset totalt!

 

Har krympa 0,5 cm, hehe, det var ikke stort, men totalt har jeg krympa 46 cm og er veldig fornøyd med det som er nesten en halvmeter mindre i omfang! :)

 

Til helgen er det Rally Norway og jeg, samboeren og noen venner tar lavvoen på nakken og stikker til skogs som tilskuere. Overnatting i lavvo pleier å føre med seg både "nødrasjon" (nøtter og sjokolade), kakao, solbærtoddy, alkohol og en sjokoladekake (tradisjon)... Så jeg får se hvordan jeg klarer meg. Skal jo heldigvis bruke en del energi også på å traske rundt med sekken...

 

Ha en positiv og flink uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Gratulerer med et flott ukesresultat :)

 

Lavvo i skauen hørtes bare helt topp ut da!!! Misunnelig :)

 

Lykke til med ny uke - til tross for for Rally og kaloriene det måtte føre med seg! Er jo ikke sånn hver helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sukkertoppen, Trønderpi og Kvalen, tusen takk for veldig koselige tilbakemeldinger. Veldig kjekt med litt oppmuntring!

 

Om dagen er jeg rastløs og snopesyk, jeg har nemlig kjøpt meg leilighet, men det er en Obos, så det er forkjøpsrett for medlemmer... Meldefristen for forkjøpsrett er 2 lange uker... Kjenner at det kan bli veldig hardt!! Men jeg får trene ut frustrasjonen isteden for å trøste meg med spising, hehe, så går det nok på et vis!!

 

I dag skinner sola i vinterOslo, utrolig flott!! :)

Håper det holder seg til helgen mer Rally Norway og masse TV-sendinginger fra Hedemarken... Og ikke minst håper jeg det er fint vær når jeg skal sove ute, hehe.

 

Nå får jeg gå og hente meg litt vann...

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at de to ukene går seint ja.... Nervepirrende. Du har nok rett i at det lureste er å trene mye for å glemme leiligheten litt :) Utrolig spennende da! Krysser fingrene for at alt går bra og at du sitter med ny leilighet om to uker :)

 

Ha en herlig dag!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Hadde gått opp i dag... Utrolig irriterende!! Var så flink fram til fredag og gikk ned nesten en kilo. Så kom helgen, og jeg sov ute i lavvo. Det var nokså kaldt og da kan man ikke spise for lite, så jeg spiste litt sjokolade og drakk solbærtoddy osv, men tok ikke helt av, likevel hadde jeg gått opp hele den kiloen jeg hadde gått ned, pluss 0,6 kg. Jeg skjønner ingenting og kjente motivasjonen sank som en stein...

 

Vi hadde en flott helg på fjellet da! Strålende vær og veldig koselig :) Vifta med norske flagg og heia på bilene (selv om de nok ikke kunne høre oss inni der).

Og utrolig deilig å ha gått ned 13 kg. Det merket jeg godt når jeg skulle kle på meg mange lag med ull og fleece og gore tex! Det var lettere nå enn for 13 kg siden. Det var veldig kjekt ;)

 

Så får jeg virkelig skjerpe meg denne uka og se om jeg klarer å få litt resultater til neste veiing!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart med den vekta,du har jo ikke gått opp så mye,ikke i fett ihvertfall.

 

Jeg varierer veldig i vekta fra dag til dag,og uke til uke.Prøvde å veie meg hver dag en uke for å prøve å finne en forklaring,men det gjorde jeg ikke.

 

Det er veldig rart at vekta skal bety så mye for oss,så lenge vi vet at vi har gjort det vi skal.

 

Ikke la vekta ødelegge for deg,du har jo vert kjempe flink.Det går jo nedover igjen.

 

Fortsett den gode jobben!!!!Ha en fortsatt fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trua på at du ser en fiiiin nedgang ved neste veiedag. Du har nok samlet opp litt vann, som fort preller av igjen. Det er i alle fall ikke fett du har fått på kroppen din dersom det bare er snakk om helgen med litt rutiner utenom det vanlige. Jeg meder da at vi må kunne ha noen slike helger av og til. Skal en aldri unne seg kos vil en bli umotivert. En fest i ny og ne trenger vi!

 

Stå på videre du, pila peker nok snart i rett retning igjen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tesjekjerringa

Du har vært så utrolig flink har gått ned 13 kilo hurra for deg. Det kan være så mye som gjør at du har gått opp en kilo og det er i hvertfall ikke fett . Mye vann kanskje. Har et motto og det er:

HVIST MAN ER 80% FLINK KAN MAN GODT VÆRE 20 % USUNN.

Så om du koser deg en dag i uka går du ikke opp av. Det er ikke det vi spiser mellom julaften og nyttårsaften vi blir feit av, men det vi spiser mellom nyttårsaften og julaften. Stå på dette klarer vi. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for veldig fine tilbakemeldinger Charka, Kvalen og Teskjekjerringa! Det setter jeg veldig pris på! Jeg elsker dette forumet :)

 

Den verste skuffelsen over vektoppgangen har gitt seg nå og jeg drikker vann og knasker gulrøtter som jeg aldri har gjort før.

Ble en litt stor middag i går, men det var jubileum i heimen, så det unner jeg meg med god samvittighet! :)

 

Jeg liker mottoet ditt teskjekjerringa! :) Jeg tror dog jeg må si 90 % flink og 10% lite flink i mitt tilfelle, ellers kommer jeg aldri ned i vekt...

Jeg ser en klar sammenheng mellom utskeielsene mine og vektstillstand eller oppgang... Så jeg må rett og slett jobbe med å ta bedre valg, planlegge bedre og være flinkere. Særlig i helger og i sosiale settinger.

Og særlig fordi jeg ser av kalenderen min at det blir mange festlige helger fremover, og jeg kan ikke "unne" meg å skeie fullstendig ut alle disse helgene, da når jeg jo aldri målet mitt. Og det er veldig demotiverende når jeg ikke går ned... Så her må grep tas!

*sukk* Jeg får legge en slagplan de neste helgene!

 

Også satser jeg på fin nedgang på mandag :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... er visst ikke bare helgene som er problemet... Jeg ser at jeg har sklidd ut på lunsj og middag i hverdagen også... Jeg er ikke like "streng" lenger som jeg var i begynnelsen. Det er en skummel tendens.

 

Har begynt å skrive litt igjen og ser at altfor mange måltider på et for høyt kalorinivå. Lunsjen min skal være 330 kcal, men i dag var den 450. Igjen: Jeg må rett og slett skjerpe meg!!

 

Jeg er veldig glad for å ha gått ned 13 kg, men det har faktisk tatt et halvt år, og jeg har fremdeles mange kilo igjen (kanskje 35-40 kg) så her er det bare å henge i!

 

Jeg må rett og slett begynne å skrive opp alt igjen og veie mer og være mer fokusert!

 

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og holde seg til det man startet på..

Jeg sluttet oxo å veie å skrive opp maten,fordi jeg synes jeg hadde kontroll over hvor mye alt var.

det gjorde at jeg sklei ut og ble slappere i forhold til dette,det pluss at jeg ikke taklet alle di positive tilbakemeldingene fra andre. Følte da at neste gang jeg så di måtte jeg ha gått ned end mer så di skulle bli enda mer begistret!.Det tok meg derfor 1/2 år og 11 kg+ å starte opp igjen.Men denne gangen er jeg mer forberedt.

MEN det viktigeste jeg fant ut på det halve året var at så leneg jeg skal NED MÅ jeg veie og skrive opp alt jeg spiser for å beholde kontrollen.

 

Lykke til å stå på videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport uke 7, kurs 3.

 

Denne uken: -2,2

Totalt på kurs 3: -5,2

Totalt: -14,6 kg!! :)

 

Veldig glad i dag!! Var godt å se at det går videre nedover.

Og jeg er glad for at uken som kommer er fri for utfordringer, så jeg kan ha fullt fokus, spise 5 sunne måltider om dagen, drikke nok vann, ingen alkohol og masse trimpoeng :)

 

Hadde en veldig god opplevelse tidligere i dag også. Jeg var og trente hos fysioterapeuten min før timen min og da kommenterte en av de andre fysioterapeutene som jobber der at jeg hadde gått ned og at jeg så bra ut. Fikk skryt av henne for å ha stått på og vært flink. Hun hørtes nesten litt misunnelig ut til og med, det var veldig kjekt :)

 

Så alt i alt en flott dag!!

Nå er det centimetermåling før det bærer i seng.

 

Ha en flott dag alle sammen :)

Husk å klappe dere selv på skulderen for innsatsen dere gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kjempeflott med hele 2,2 kg ned på 1 uke. Det er deilig når det skikkelig løsner.

Jeg synes du har vært veldig flink. 14,6 kg er mye. Prøv å finne noe som veier det og bær rundt på det en stund. Det er tungt.

 

Bare stå på videre. Dette går strålende;-)

 

Klem fra Rolls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg har et lite prosjekt ute på balkongen. Jeg har fylt flasker med vann tilsvarende vekten jeg ønsker å gå ned. Etterhvert som jeg går ned så flytter jeg flaskene fra den ene til den andre siden av balkongen.

Flaskene med de "resterende" kiloene gir meg motivajson ved at jeg kan se hvor mye unødvendige kilo jeg bærer rundt på i hverdagen.

Den andre siden, hvor kiloene jeg har mistet står, gir meg masse motivasjon ved å være et synlig bevis på min fremgang. Og ja, 14,6 kg er jammen mye!!

To stappfulle bæreposer med vann som jeg knapt klarer å løfte :)

For meg funker dette kjempebra både som spark i rumpa til videre innsats og som en liten triumf over hva jeg har oppnådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk ;)

 

Har forresten kjøpt meg leilighet nå!! Det er innmari kjekt altså!! Skrev under kontrakten i går og synes det er litt skummelt, men mest kjekt :)

Blir litt lenger å gå til t-banen, samt mer bakke. Men denne livsstilsendringen min har gjort noe med meg: jeg ser faktisk på det som positivt!! Mer hverdagstrim, hehe.

Fra august av (grådig lenge til, men men) kan jeg sitte på verandaen min og se utover hele Oslo by, det blir fantastisk!! Og leiligheten er i 8. etasje, så her ligger trimpoengene bare og venter på meg!

Borettslaget har faktisk også et trimrom, der står det noen sykler, noen baller og litt vekter, så det kan bli bra!!

 

Slankemessig synes jeg jeg har vært veldig flink denne uka, men en snikveiing i går viste høyere vekt enn på kurset på mandag, så her må jeg visst ta grep i løpet av helgen om jeg skal ha noen nedgang til mandag og siste kurskveld på kurs 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Snikveiinger gjennom uken viser at jeg har gått opp i vekt... Og dette forstår jeg ikke noe av! Jeg har vært flink! 5 dager har jeg hatt anbefalt inntak og 2 dager har jeg vært litt over, men likevel ikke over det som er regnet ut som min hvileforbrenning... Dermed skal jeg jo ikke gå opp, sånn rent matematisk sett, men det har jeg altså gjort...

Kjenner jeg blir litt motløs av det, jeg har jo gjort alt riktig!!

Siste veiing på kurs 3 i dag, da er det leit å ha gått opp.

Totalen på dette kurset blir heller ikke spesielt bra dessverre... Men neste mandag er det nytt kurs og nye muligheter!!

 

Så får jeg gå på kurs og på vekta i kveld, men se framover og prøve å ikke tenke for mye på denne oppgangen...

 

Kommer rapport i morgen en gang....

 

Ha en ny, flott slankeuke alle mine likesinnede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport for 2 uker:

 

02.03: OPP 0,7 kg

09.03: ned 0,8 kg

 

Veldig skuffa over oppgangen forrige uke, jeg syntes jeg hadde vært så flink!

Litt ned igjen denne uken, det er bra :D

Har fremdeles noen kilo igjen til det som er målet for disse ukene, men jeg får ta det litt på sikt. Skal virkelig være flink nå frem til påske, til tross for mange helgeutflukter som kan bli vanskelige. Jeg skal heldigvis stå for maten to av helgene, så jeg kan nok snike inn litt sunn mat uten at de andre merker det. Også får jeg prøve å begrense alkoholen selv om det er to vennegjenghytteturer som vanligvis inneholder en god fest.

 

Begynte på nytt kurs i går, det er alltid spennende å se an gruppa som kommer inn. Denne gangen syntes jeg vi var litt mange, men hyggelige damer. Uansett er det viktigste for meg å komme på kurs og snakke litt med kursleder og ha en "bigbrother" som ser meg når jeg går på vekta.

Er flere damer som har gått med meg på flere kurs, så de er det veldig koselig å møte hver mandag da :)

 

Så ny uke og nye muligheter. Nå skal jeg ta meg et eple :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Nå tårner utfordringene seg opp foran meg og manglende vektnedgang de siste mnd har gjort meg litt demotivert og dermed har jeg lettere for å gi etter for fristelser som blir en utrolig dum spiral.

Var ikke på kurs i går. Var ikke i form og holdt meg hjemme i sengen. Vissheten om at jeg har gått opp i vekt, IGJEN, virket ikke motiverende for å komme seg ut av sengen heller....

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger... Ser ut til at disse kiloene som er langt eldre enn de jeg har gått ned til nå, sitter mye bedre på...

Prøver å ikke miste motet, men jeg tror jeg rett og slett er litt lei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...