Gå til innhold

Dørstokkmila er oversteget, 43kg til målet!!


Anbefalte innlegg

Min store målsetting er å komme under 100kg,når dendagen kommer skal jeg være verdens lykkeligste menneske.

 

Jeg har heller aldri vært normalvektig,men aldri har det plaga meg før de sisste årene.

 

Når den dagen kommer at vekta er to siffra,så skal jeg ta opp igjen nye målsettinger.

Vet ikke hvor mye jeg bør veie,men det er nok noen kilo under100 ja,så det er bare å stå på videre.

 

Lykke til videre på din vei ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Min store målsettning er å komme under hundre kilo jeg også. Den dagen jeg kan se et to siffret tall så skal jeg juble høyt å lenge! hehe..

 

Jeg tenker også det at når jeg har kommet under 100 så kan jeg sette meg nye mål. Jeg har heller aldri vært "normal vektig" men for 6 år siden var jeg 85 kilo å var veldig fornøyd med meg selv på det tidspunktet så ihvertfall tilbake igjen der vil jeg å når jeg har nådd det så skal jeg ned til 70 - 75 men det har jeg ingen hastverk med.

 

Har til nå gått ned 9 kilo på første kurs å har en veiing igjen å håper på 10 kilo. Jeg er nå 108 kilo så har 8 kilo igjen til jeg er 100 kilo å det virker veldig langt igjen men samtidig tenker jeg på at jeg har allerede nå kommet langt.

Begynte på 117 kilo.

 

Lykke til jenter! Morsomt å se når det går bra med andre også. Blir litt ekstra motivert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som hovedmål å veie 65-67. Dette gir BMI på ca 24. Jeg har problemer med ledd og muskler, så vet det vil være fornuftig å være innenfor normalområdet :)

 

For seks år siden veide jeg 30kg mer enn nå. Jeg tok av 50kg på 2 år (ved å trimme) og holdt vekten stabil på 90 kg +/- 2kg i ett år før jeg traff min nåværende samboer - og etter graviditet hadde det sneket seg på 30kg. Jeg klarte fint -10kg ved hjelp av amming og trim, men så sa bekkenet stopp... Denne gangen tror jeg ikke jeg klarer det på egenhånd. Jeg vil jo at det skal vare!!! Så nå har jeg meldt meg på nettkurs - har jo 45 kg til målet og trenger litt motivasjon siden sambo er en godtegris :)

 

Så er det delmål! Gleder meg til under 110, 100, så 90, og magisk BMIgrense fra kraftigovervekt til kun overvekt - den går på 84kg :) (det var godt å komme under sykeligovervekt grensa også - høres så voldsomt ut)... Jeg følte meg bra på 89kg også - kunne handle i vanlige butikker str 44-46, men det var allikevel en belastning for hoftene og anklene å dure rundt på betonggulv en hel arbeidsdag, derfor har jeg som hovedmål å bli "normal"... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: tusen takk for gode innspill om målsetting!! Jeg fikk et nytt synspunkt på det. Jeg tror jeg foreløpig skal satse på tosifra vekt og så se hvordan jeg føle meg da. Er tross alt nokså mange år siden sist jeg var under 100, så jeg vet jo ikke hvordan det vil føles... Dog målet på lang sikt må være å spare ankelen min (som jeg har skadet i enulykke) og helsa generelt så mye som mulig. Men jeg tar det på sikt! :)

 

Ukerapport: OPP 0,7kg :)

 

Kursrapport: Ned 3,3kg.

ned 23 cm

60 trimpoeng

 

Ser at jeg må stramme inn litt hardere på kurs 2, for jeg må ned litt mer enn 3,3 kg pr kurs, men det tror jeg faktisk jeg skal klare.

Min aller viktigste oppgave på kurs 2: lære å si nei! Jeg har inngått avtale med samboeren, jeg skal få et gullstjerneklistremerke for hver gang jeg klarer å si nei takk når jeg blir budt noe usunt! :)

 

Lykke til med uka alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du får med samboeren din og støtte opp om gode valg,det drypper sikkert litt på han også da.

 

ja den vekta er en merkverdig sak,enkel er den ihvertfall ikke.

 

De gramma er borte til neste veiedag vet du,det går opp og ned her i livet.

 

ha en fin uke videre,vær fornøyd med de positive valgene du tar fremover,tror at når du er bevisst det så blir det fler av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ser at jeg må stramme inn litt hardere på kurs 2' date=' for jeg må ned litt mer enn 3,3 kg pr kurs, men det tror jeg faktisk jeg skal klare.

Min aller viktigste oppgave på kurs 2: lære å si nei! Jeg har inngått avtale med samboeren, jeg skal få et gullstjerneklistremerke for hver gang jeg klarer å si nei takk når jeg blir budt noe usunt! :)

 

Da jeg tok av meg de 50 måtte jeg ha noen "økedager" innimellom for å få fart på forbrenninga. Hvis du får for lite kalorier over lang tid tror kroppen det er hungersnød og vil lagre alt den kommer over :( ... Fem dager med 500kcal underskudd og 2dager med akkurat det man trenger (kcal før trim) hjalp meg over kneikene. Jeg spiste aldri mindre enn 1500kcal om dagen og gikk tur hver dag. Vet ikke hvordan GR ser på det, men passer sånn ca med fremgangsmåten for valg av meny. (kcal inn må selvsagt minskes etterhvert som kroppsvekta reduseres)

 

Og: nedgang er topp, selv om man gjerne ville vært slank i går :( ... Jeg ser sånn på det: det har tatt meg 20 år å nå denne vekta, så 2-3 år for å ta det av er "ingenting"... :)

 

Lurt med stjernene forresten!!! Godt med støtte fra samboer (min kjøper favoritt karamellene mine og setter de på bordet foran meg - må kanskje ta en alvorsprat med ham...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

"Da jeg tok av meg de 50 måtte jeg ha noen "økedager" innimellom for å få fart på forbrenninga. Hvis du får for lite kalorier over lang tid tror kroppen det er hungersnød og vil lagre alt den kommer over :( ... Fem dager med 500kcal underskudd og 2dager med akkurat det man trenger (kcal før trim) hjalp meg over kneikene. Jeg spiste aldri mindre enn 1500kcal om dagen og gikk tur hver dag. Vet ikke hvordan GR ser på det, men passer sånn ca med fremgangsmåten for valg av meny. (kcal inn må selvsagt minskes etterhvert som kroppsvekta reduseres)"

 

 

Hei cas72

 

Vedr. "økedager"

Jeg har fått samma rådet fra ei som er personlig trener! "Lur kroppen" så det ikke blir det samma hele tiden. Det være seg mat eller trening! Variasjon er nok viktig!

 

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For gode råd!

Jeg har tenkt litt på dette med større variasjon i kaloriinntaket selv... Nå skal det sises at det ofte har blitt nokså store variasjoner gjennom uke påmeg helt naturlig grunnet festligheter og sosiale sammenkomster av ulike slag... Foreløpig ser det ikke ut til å ha noen god effekt. Men om jeg bytter ut kaker og alkohol med noen skiver ekstra så gir det kanskje en annen virkning.

 

Merker at det nå begynner å bli vane å være på slaker'n. Det vil si at jeg faktisk er i ferd med å gjøre enkelte endringer i livsstilen min! Det er kjekt! Jeg merker at jeg automatisk har grønnsaker til middagen, velger en salat i kantina og leser på varedeklarasjoner i butikken og velger den letteste. Det er blitt helt rutine å føre opp alt jeg spiser. Det har blitt vane å planlegge måltidene og å alltid ha noen Wasa Sandwitch, en frukt eller gulrøtter tilgjengelig om jeg skulle trenge et mellommåltid. Så klapp på skulderen til meg selv der! Det er lettere å leve etter når det faktisk er en del av vanen!

 

Synes uka så langt har gått bra på alle måter, det er godt! Trener og spiser bra og satser på nedgang til mandagen. Da skal jeg avgåde på kurs nummer 2 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag begynte jeg på kurs nummer 2. Og ENDELIG fikk jeg klistremerke for 5 kg ned. Je adde faktisk gått ned 2 kg siden forrige veiig. De føles veldig godt og gir masse ny motivasjon! Jeg hadde ikke gjort noe spesielt den uka i forhold til andre, men jeg tror de 2 kiloene er det litt forsinket resultat av flere gode uker. Foreløpig holder jeg meg til "skjema" i forhold til målsetningen min, og det er jo kjekt! Dog jeg tror jeg må speede opp litt så jeg har litt å gå på i jula...

 

Denne uken har jeg en mistanke om at ikke blir så bra. Har vært og operert ut 2 visdomstenner i dag så normal spising blir nok umulig de neste dagene og jeg skal holde meg unna trening. Skal prøve å ta med meg krykkene og gå litt turer også får jeg prøve å spise noe, suppe, yoghurt, grøt o.l. bør vel gå bra etterhvert.

 

Lykke til med uka! er det er relativt lite skiving her om dagen, håper bare det betyr at alle er ute og trener og er flinke!

 

Ha en fin høstdag! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt t lite prosjekt på verandaen som motivasjon til meg selv.

Jeg har prøvd å konkretisere denne vekta, så det ikke bare blir et tall.

Jeg har fylt flasker i forskjellige størrelser med vann. Tilsvarende mange liter som antall kilo jeg ønsker å gå ned. Så har jeg flytta 5,3 liter (tilsvarende de 5,3 kiloene jeg til nå har gått ned) til andre siden av verandaen.

Og 5,3 kg er faktisk ganske mye. Det er tunge kilo å bære. Og tanken på at kroppen min har kvittet seg med den samme mengden fett var veldig god.

 

Så gikk jeg bort til flaskene som symboliserer det jeg har igjen å gå ned: jeg klarer såvidt å løfte dem. Det er ganske sprøtt at jeg bærer rundt på så mye for hvert eneste skritt jeg tar. Ikke rart fysisk aktivitet er tungt da! Det ble en skremmende og veldig motiverende opplevelse!

Jeg håper jeg kan gå ut på verandaen i morgen og løfte enda noen flasker fra det ene hjørnet til det andre!

 

Lykke til med ny uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny veiing på mandag og jeg har gått ned ytterligere 1 kg og er veldig fornøyd!! -6,3 kg til sammen nå! :)

Hadde trimma veldig lite pga operasjon i kjeven, og spist lite av samme grunn.

 

Har liggi rett i underkant av 2000 kalorier(ca meny 3) de foregående ukene, og nedgangen har ikke akkurat vært formidabel. De siste ukene har jeg redusert litt på kaloriinntaket, og vekta går unektelig litt raskere ned... Jeg har regnet meg fram til et kaloribehov på ca 2850 om dagen, så da tenkte jeg å trekke fra 900, men som sagt har ikke det hatt noen voldsom effekt. Nå har jeg liggi på ca 1400 denne uka, og vekten beveger seg raskere.

Jeg tror noe av forklaringen kan være at jeg etter et år med rullestol og krykker og svært lite aktivitet har mistet veldig mye muskelmasse, og at jeg dermed har et lavere kaloriforbruk enn høyde og vekt skulle tilsi...

 

Men jeg har jo hørt skrekkhistorier om å spise for lite og at kroppen går inn i sparebuss også, så jeg tenkte jeg skulle høre litt med dere medsøstre her inne: hvor mye har dere trekt fra kaloribehovet? Hvilken meny følger dere?

Har lest litt på tråden "så mye skal jeg spise", men ikke funnet noen fornuftig forklaring...

 

God torsdag til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiing på mandag, så her kommer en litt forsinket rapport:

 

Denne uka: -0,2 kg

Totalt: -6,5kg

 

Denne uka: 3 cm

Totalt: 30 cm

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg har negang på 2kg en uke og 0,2 en annen uke når jeg føler jeg gjør det samme, men jeg står på videre. Har jo bestemt meg for å se ting i et litt lengre perspektiv, og alt i alt synes jeg nedgangen har vært grei totalt sett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skummet gjennom din tråd, tonesen. syns du er veldig flink og lykke til videre. vil bare fortelle hvordan det er for noen (meg :) ) jeg har gått 5 kurs og holdt meg til boka og trimmet masse masse OG jeg har gått ned 12 kg på 12 måneder !!! sådan er det bare, noen går jevnt fort ned og for noen stopper det helt opp i perioder og noen kryper s a g t e nedover (meg :) ) og håper bare å beholde motivasjonen og nå målet om ett år eller to...

ha en god og fin høst-ettermiddag

kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kire og velkommen til tråden min :)

Takk for oppmuntring! Men jeg må sende rosen tilbake til deg! I innlegget ditt høres du motivert ut, og det er jo utrolig godt gjort!! Jeg krysser absolutt fingrene for deg! Og jeg håper jeg klarer det samme som deg: å holde motivasjonen oppe i lang tid, gjennom oppturer og nedturer!

Lykke til med de neste kiloene!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, til jul håper jeg bare å være tilbake der jeg var i fjor jul... Har sitti på rumpa hele 2008 etter en ulykke, så kiloene snek seg på, gitt... Men nå ser det ut til at jeg klarer "høsten-2007-nivå" til jul. Det er utrolig godt :)

 

Veiing og måling i går, her kommer en kort rapport:

 

ned: 0,9kg (veldig førnøyd!!)

totalt: 7,4kg (Skimter en mulighet for 10 før jul??)

 

Ned: 2 cm

Totalt: 31 cm

 

Alt i alt en grei uke (om man ser bort fra trening, som det ikke ble noe særlig av...). Veldig fornøyd med å ha funnet et matinntak som gjør at jeg faktisk går ned i vekt. Ca 1400-1800 er det jeg ligger på for tiden og det ser ut til å fungere for meg!!

 

I dag har jeg vært litt ivrig til lunsjen, så det får bli en mager middag i dag, så ordner seg seg ;)

 

God uke til alle sammen!

Krysser fingrene for oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang det ,du er godt i siget no.Du skal se du når målet ditt til jul.

 

Når du sier du ligger på 1400 te 1800kcal for å gå ned i vekt.Hvor mye skal du egentlig spise da?

 

Ha en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Jeg regnet meg i utgangpunktet til en meny 4 om jeg bare skal redusere med 600 kalorier. Så jeg begynte der i august. Men jeg gikk ikke nevneverdig ned i vekt, så jeg har redusert litt etterhvert. De siste ukene har inntaket ligget rundt meny 2 og det ser ut til å gi en fin nedgang for meg.

 

Jeg har hatt et svært inaktivt år nå pga en skade, så jeg tror rett og slett at jeg ikke har den muskelmassen som skal til for å forbrenne så mye som "boka" sier.

 

Har et litt ujevnt inntak, men aldri under 1400 og aldri over 1800, og foreløpig ser det ut til å fungere bra! Spiser alltid alle måltidene til relativt faste tider, men innholdet varierer noe... Foreløpig gir dette de resultatene jeg vil ha og jeg føler meg vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe fin nedgang du har. =) 10 kilo tror jeg du klarer før jul å det blir gøy! Du merker det vel godt på klærene nå eller?

 

Denne uken på kurs gikk ikke så bra for meg, hade gått opp 800gram å skjønte egentlig fint lite men når jeg satt meg ned ¨å tenkte litt over det så fant jeg ut av at det henger nok sammen med at jeg nesten ikke har spist frokost, ikke mellom måltid, velig liten til kvelds. Drukker masse kaffe med fløte, var i middagsbesøk å nesten ikke trent så der har vi det.

 

Har det så ufattelig travelt på jobb at jeg har nesten ikke tid til å spise men denne uken har jeg tatt meg sammen så håper på nedgang nå. Men det er jo ikke godt å si.. alt er jo så uforusigbart. hehe.. man kan aldri være for sikker.

 

Men jeg kommer ikke til å gi opp, har ingenting å gå tilbake igjen til nå så det må jo bare gå en vei etterhvert.

 

Jeg syns du er flink som har funnet din egen rytme og hva som passer for deg. =)

Jeg heier på deg til jul!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom tråden din, er skikkelig imponert over deg, du er kjempe flink..

 

Bare stå på, flott at du sitter deg delmål, jeg har skikkelig troen på at du klarer 10 kilo til jul...:)

 

Gleder meg til å følge med videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntring Sissa og Mixtrix! Er ikke så gøy å slanke seg om dagen. Men det går! Og de hjelper veldig med gode ord!

Og velkommen til tråden min Mixtrix! Er du ny her? ikke sett navnet ditt noe sted tidligere... Håper å høre mr fra deg!

 

Og Sissa: veldig kjipt med veiingen, men tenk for en fantastisk nedgang du har hatt!! Du må bare stå på videre (men det vet du jo :) ). Masse lykke til!! Jeg helt imponert over deg!

 

I dag har det vært veiing igjen.

 

ned: 0,7kg

totalt: 8,1kg

 

Veldig fornøyd med det!

Har et mål om 0,6 i uka ned i gjennomsnitt og foreløpig ligger jeg 0,8 under målet, men skal prøve å øke "ledelsen" litt så jeg har en liten buffer i jula. Jul betyr selvfølgelig julemat og kvelder på byen og i det hele tatt.

 

Nå er de måling av cm før jeg stuper til sengs, helt utslitt om dagen!!

God uke til dere alle! Jeg heier på dere!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og ført for meg selv i snart ett år her, men ikke aktiv inne på diskusjonsforumene...=)

 

Men er her nå, og skal nok følge med på din fremgang, er motiverende å se på andre sitt resultat..

 

Håper du får en kjempe flott uke, med mye sunn og god mat og bra trim..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...