Gå til innhold

Dørstokkmila er oversteget, 43kg til målet!!


Anbefalte innlegg

Gjest tronderpi1

Kjenner meg så igjen i det du skriver. Trodde kanskje våren skulle komme med masse motivasjon og lyst til å komme seg videre, men står og spøler i samma sumpa.... 1 kg +, 1 kg -, 1 kg + osv......

 

Trenger så sårt en veldig god uke og følgende tiltak er gjort:

1. Stor skål med salat i kjøleskapet.

2. Tok 20 min solarium i går.

3. Handlet inn alle middager til denne uken i går.

 

Har du forslag til forlengelse av "tiltaksliste", så kom gjerne med tips? Vi kan ikke la det gå til skogen nå!

 

Motivasjons-/sympati-/empatihilsen fra Trønder'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Hei hei,

Takk for motiverende ord Trønderpi. På en måte godt at vi er flere som sliter litt om dagen, selv om jeg selvfølgelig skulle ønske det gikk bra med oss begge to!! Jeg prøver å tenke positive tanker og tok meg en god prat med kursleder på kurs i går. Så denne uken skal jeg prøve å snu noen trender igjen.

Hadde 0,3 ned på vekta, men det er for to uker, så ikke akkurat noe å rope hurra for. Men neste uke skal jeg prøve meg med litt mer :)

Jeg skal i alle fall komme meg i svømmehallen i kveld og det gleder jeg meg til :)

Sola inspirerer til å gå tur og etterhvert finne fram sykkelen her i Oslo, så dette tror jeg blir bra :)

Ukens middager er planlagt og handlet inn og trening plotta inn i kalenderen.

Solarium hadde vært utrolig deilig, tror jeg må vurdere det for min vinterbleke kropp. Har masse arr å beskytte i så fall, men jeg må vel bare smøre de med solfaktor 50 før jeg legger meg til?? Det bør vel være godt nok? Er litt redd for at de skal bli veldig lilla.

 

Jeg trenger fremdeles alle de motiverende ord jeg kan få, og jeg vet at det hjelper meg å skrive her inne. Da "får jeg det ut" samtidig som jeg blir flinkere til å holde fokus...

 

Ha en strålende uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går nok den rette veien skal du se,du er veldig flink til å planlegge,og der har jeg mye å hente.

 

Vi får stå på videre,støtte hverandre og komme med gode råd.

 

Vi vet jo at det går ann,men vi må selv gjøre jobben.

 

ha en fin fin dag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei alle,

 

Det er visst noen uker siden sist jeg var her inne. Må si jeg har "glemt" hele vektklubben, grete roede og slanking i påsken.

Jeg opererte i en ankel uken før påske, så ble en stillesittende høytid med påskeegg over alt... Av en eller annen mirakuløs, finurlig grunn, så har vekta likevel gått nedover... 1,6 kg på to uker. Jeg skjønner ingenting!! Men jeg klager ikke, hehe. Ble et spark i ræva for å komme i gang igjen etter operasjon og ferie.

 

Har begynt å tråkke litt på foten nå, så i dag har jeg sykla litt og trent litt styrke, det gjør godt, tross en aldri så liten forkjølelse....

Er klar for årets første sykkeltur ute i helgen, det skal bli godt :)

 

Ellers fikk jeg Nintendo Wii med "fit" av min samboer i bursdagsgave i påsken. Det er veldig kjekt! Kombinerer trening og lek. I dag ha jeg vært gjennom en del yoga-øvelser på den og noen styrkeøvelser. Så til alle dere som har barn som ønsker seg en Wii: Løp og kjøp også slenger du på "Fit" i gave til deg selv! (Jeg har en samboer som ønsket seg Wii, men det går vel litt på det samme :))

 

Den måler din "Wii Fit Age" ut fra alder, vekt og balanse. Den måler BMI og hjelper deg å sette mål for vektreduksjon. Den er faktisk også ganske motiverende.

Den har masse forskjellige øvelser innen "yoga" "aerobics" "balance" og "muscle workout". Du kan også logge annen aktivitet på den også får du poeng for alt du gjør. Litt som trimpoeng...

Foreløpig koser jeg meg veldig med den og gleder meg til ankelen blir helt bra så jeg virkelig kan slå meg løs på den :)

Anbefaler den virkelig! :) (Nok reklame for denne gang).

 

Ellers driver jeg og planlegger bursdagsfest for min kjære samboer på lørdag, med gode venner, god mat, morsomme aktiviteter og godt drikke.

Vi skal faktisk på curling før festen, håper det blir bra.

 

Ha en flott uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut til å være en morsom sak,skriv litt om hvordan dette blir da.

 

Så fint at vekta er på din side,det har mye å si.

Vi får finne på morsomme ting fremover,godt for motivasjonen det.

 

Ha en fin dag,og lykke til med foten!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Nintendo Wii Fit har blitt svært gode venner!

Vi trener sammen nesten hver dag og den deler ut poeng til meg og sier at jeg er flink. I går logget jeg meg ikke på den, så i dag når jeg logger på så kommer den til å spørre om jeg hadde det travelt i går, hehe.

For meg med min skadede ankel fungerer den veldig bra for å trene vektoverføring og stabilitet. Jeg må si jeg er veldig fonøyd med gaven min! :)

Treningsøktene blir også mer effektive etterhvert som jeg har brukt den litt og jeg "låser opp" flere repetisjoner av øvelsene og lengre øvelser.

 

Ellers går det bare sånn passe. Har vært flink hele uka, men vekta hjemme viser to kilo opp siden mandag, forstår ingenting... I helgen skal jeg både være flink med maten og trene. I kveld blir det noen øl, for jeg skal på konsert, men er ikke så glad i øl, så klarer fint å begrense meg. *sukk* var på vekta på mandag, på kurs, totalt 2 kg ned på dette kurset etter 7 veiinger... Ganske demotiverende i grunnen! Men jeg kan ikke gi opp! Jeg skylder kroppen min og helsa mi å gå videre nedover, jeg må bare stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegskalblilettere

Har lest igjennom tråden din nå, og synes du har vært kjempe flink!

Kurs 2 for deg minner meg om mitt kurs 1, denne gangen og forrige gang (før jeg fikk barna).. det gikk trått, og vips så var man i gang igjen. Du er såå flink å skrive og bevisst på det du driver med at dette klarer du. Bare stå på videre!!! Jeg er helt imponert jeg! Kos deg på konsert i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på og husk å drikk masse vann. :)

 

Jeg merker det både på kroppen og på vekta hvis jeg slurver med drikkinga eller har hatt salt mat. Kansje du som meg skal la være å snikveie hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke i gang...

Forrige uke gikk greit nok, ble en øl eller to for mye, ellers har jeg trent bra og spist bra.

Var på siste kurskveld på kurs 4 i går, ned 0,1 kg :) Totalt 2 kg for kurs 4... Det var dyre kilo å få av jah! Håpløst!

Likevel har jeg en snodig motivasjon for å stå på videre. Jeg har troen på at så lenge jeg følger opplegget, så vil kiloene på et tidspunkt begynne å gå nedover igjen. Så denne uken har startet greit og jeg tror det skal bli en helt grei uke alt i alt. Dog vi skal på hyttetur i helgen med svigermor og bursdagsfeiring... Jeg og samboeren (som også er på slanker'n) kan heldigvis styre maten selv, så lenge svigermor fikk bake kake til feiringen, var hun fornøyd :)

Skal prøve å verve henne til GR, det hadde hun hatt godt av! Hun vil så gjerne ned i vekt, men til nå har det bare blitt halvhjerta forsøk på egenhånd...

 

Har meldt meg på et kurs 5, men jeg skal ikke gå på kurset, bare komme og veie meg hos kursleder. Skal gå ca annenhver uke. Har innsett at jeg ikke får så mye ut av kursene lenger, ettersom jeg går på vanlig ned i vekt kurs. De jeg går sammen med er på kurs 1 eller 2 som regel og skal ned 10 kg totalt gjerne. De har helt andre utfordringer enn meg som nå har holdt på i 8 mnd og skal ned 38 kg til.... Kurslederen min er heldigvis fleksibel og imøtekommende med meg, så håper det blir en god løsning! :)

 

God uke til dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se at du ikke gir opp! Du holder motivasjonen min også oppe! Ser og at kiloene ikke vil så lett av - men men - av skal de i alle fall komme til slutt. Må bare prøve å ikke ha for store forventninger til vekten hver uke.

 

Synes du er vedig flink som ikke gir opp!!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette skal vi klare! :)

Dette er min andre runde med Grete Roede. For 13 år siden gikk jeg ned 20 kg, og hadde mine perioder der vekta sto stille i både en og to uker for så å falle 2 kg på den tredje veiinga. Trøsta da, var at det som regel hadde gått ned i cm selv om vekta sto stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring, jenter, det hjelper veldig på!

Når dere sier jeg er flink som ikke mister motet, så mister jeg i alle fall ikke motet, hehe, morsom effekt det der :D

 

Jeg har hatt en nokså dårlig helg og en dårlig start på uka matmessig selv om jeg har vært veldig flink å trene. Nå må jeg visst ta grep, igjen...

Er en ond sirkel dette, jeg er lei og blir litt sløv og ergo spiser jeg mer enn jeg skal og trener kanskje litt mindre, ergo går jeg jo ikke ned i vekt og dermed blir jeg enda mer lei...

 

Men nå har jeg laget en liten plan for meg selv for de neste ukene. Jeg skal belønne meg selv med stjerner i kalenderen for de dagene jeg er flink. Flink vil si ca 1800 kcal fordelt på 5 sunne og gode måltider, 2 liter vann og minimum 1 trimpoeng. Og håret begynner så sårt å trenge en klipp, men jeg får ikke lov å bestille time før jeg har 20 stjerner på papiret.

Liten balanse mellom å straffe meg selv i noen uker og belønne meg selv etterpå for å ha vært flink...

Så får jeg heller bare leve med denne hestehalen i noen uker til.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Hei :)

Så flink du er som tar grep igjen, det betyr jo at du er veldig bevisst på hva du gjør! Planen din ser bra ut, du blir nok fin på håret før du aner det :D

 

Masse lykke til og ha en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerner i kalenderen! Det var en veldig lur ide :)

Jeg tror faktisk jeg kommer til å adoptere den ideen, Tonesen!

Jeg er en glitter-jente, og om jeg får pene klistermerker er jeg sikker på at jeg vil klare hva som helst :D

I morgen skal jeg ut og kjøpe stjerner, tji-hi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdager til min overraskelse at min lille motivasjonsplan fungerer! :)

Jeg har 2 stjerner på blokka så langt og i dag skal jeg få en tredje. Jeg har vært flinkere disse to dagene enn jeg har vært på flere uker. Tanken på min kommende frisørtime er supermotiverende :)

Det kommer definitivt utfordringer i tiden som kommer, men jeg tåler å ikke få noen stjerne på 17. mai, så lenge jeg får en både 16. mai og 18. mai....

Cluet er vel å ha 90 % hverdager og 10 % uregelmessige dager.

 

Xeena: har det blitt noen stjerner på deg enda?? :D

 

Kaldt og guffent i Oslo i dag, men jeg sitter på jobb og koser meg med vann og eple. I kveld blir det trimpoeng på ministepperen eller til en treningsDVD hjemme.

 

Ha en flott dag alle sammen!

 

Og det hadde vært morsomt å høre om noen av dere bruker forskjellige små triks for å motivere dere selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Hei!

Jeg blir alltid motivert til å fortsette når jeg prøver mine fine klær som er for trange.....da frister det ikke litt engang med sjokolade :D Nå går jeg på kurs da, så det å tenke på kommende veiedag foran kursleder er også ganske motiverende......og tanken på sommeren som er rundt hjørnet med lettere klær og badeliv motiverer også....for ikke å snakke om dette forumet, jeg har som regel at jeg skal innom her hver dag for å holde fokuset oppe.

 

Eple og te i Oslo på jobb her også!

Kos deg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! Det har blitt stjerner :D

Og 7 stykker er faktisk allerede klistra inn i boka, ettersom jeg har Heeeeele 7 vellykkede dager bak meg, hehe!

Problemet nå er å finne ut hva jeg skal bruke stjernene til...jeg har nemlig enda ikke funnet noe annen premie enn mat, og det er jo uaktuelt!

 

Men jeg fortsetter med å klistre..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvalen

Heier på deg å satser på at det ikke er så lenge igjen til du får klippet deg!

Det var jo en kjempe lur måte å gjøre det på. Skal huske den til neste gang jeg kjenner jeg trenger litt ekstra motivasjon! Kjenner at akkuratt det der svinger veldig. Enkelte perioder er jeg kjmpe motivert, mens andre perioder er grusomme å holde ut.... Ser jo at det er når motivasjonen er på topp det er mest kg og cm som forsvinner.

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre stjerner er notert og jeg er litt nærmere ny frisyre :)

Og som om det ikke var motivasjon nok i seg selv, så tror jeg jammen jeg har gått ned denne uken! Veiing er jo ikke før i kveld, men i morres så det bra ut på min lille snikveiing... Gru-gleder meg til å se hva resultatet er. Siden påske har jeg hatt en svak oppgang, så håper på nedgang for første gang på litt over en mnd. Krysser fingrene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72
Og det gikk ganske bra på veiing!! Ned 1' date='4 kg!! HURRA!!

Jeg er i gang igjen!!!! Hipp hipp hipp Hurra!! :) :) :)[/quote']

 

Yeeey!! Flinke Tonesen :)

 

Hipp Hurra!! *øve til 17.mai*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...