Gå til innhold

Dørstokkmila er oversteget, 43kg til målet!!


Anbefalte innlegg

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Ja, o,5 ned er jo faktisk ned og ned er alltid bra ;)

 

Bikinivær i desember gir litt ekstra motivasjon til å prøve å holde seg på matta :D

 

Men jeg har mange utfordringer før avreise: eksamensperiode og jul er to store for meg.

Lykke, du har jo klart deg så fint i eksamensperioder, så da må vel jeg også kunne greie det? Jeg får sørge for å ha kjøleskapet fullt av skyr og knaskegulrøtter så har jeg noe å putte i munnen. Jeg føler alltid et veldig stor behov for å spise noe når jeg sitter med skole. Jeg har jo alltid brukt mat til å føle med. Og når jeg sitter intesivt med skole er det mange følelser på gang: jeg kjeder meg, er frustrert, umotivert og flink (fortjener belønning) Mange følelser som fører til at jeg får lyst på noe med andre ord. Dessuten sitter jeg jo ofte hjemme når jeg jobber med skole, noe som gjør at kjøleskapet er svært tilgjengelig....

Slik jeg ser det har jeg to ting å jobbe med der: jeg MÅ ikke alltid putte noe i munnen, uansett hva jeg føler, og det jeg først putter i munnen må i alle fall være sunt.

 

Jula skal jeg ta for meg når jeg kommer litt nærmere...

 

Har laget meg en liten liste over mål i tiden som kommer. Jeg datofester dem ikke, men skal være glad for hvert mål som nås:

 

- 112,3 kg (5 kg ned etter "ny start")

- 111,1 kg (20 kg ned totalt)

- 109,9 kg (nytt 10-tall)

- 105,6 kg (10 % reduksjon i kroppsvekt etter "ny start")

- 104,9 kg (20 % reduksjon i kroppsvekt totalt)

- 102,9 kg (Ny BMI-klasse, "Fedme 1")

- 99,9 kg (UNDER 100, en stor milepæl)

 

Mange små delmål der altså. 109,9, 102,9 og 99,9 er de viktigste for meg, men kjekt å kunne glede seg over de andre også etterhvert som man når dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Veldig viktig å planlegge og sette seg mål! Jeg tenker også litt på julen nå, gleder meg, skal planlegge godt og unne meg smaker, men med måte. For meg er planlegging nøkkel til alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veiedag på mandag, men synes det er vanskelig å si hva resultatet ble ettersom jeg nå er ferdig på kurs og har gått over til å veie meg hjemme på morgenen. Dog det så ikke ut til å ha vært noe særlig nedgang i alle fall. Kanskje til og med litt oppgang. Men men. Ny uke og nye muligheter. I dag morres veide jeg 2,5 kg mindre enn mandagsmorgenen, så vi får se hva vekta viser neste mandag.

 

Jeg har startet "kurskveld" hjemme hos med hver mandag med en venninne. Veldig kjekt. Tror det kan bli svært nyttig oppfølging etter kurset.

 

Har vært på sirkeltrening i dag og er skikkelig gåen!! Skal bli godt å komme i seng nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt å ha en veninne og gjøre dette sammen med. Det forplikter med en gang mye mer når man har andre å "stå til rette for". Kanskje fastlegen hadde vært en annen ide? man kan ikke forplikte seg på mange nok steder, blir enklere å stå imot impulsene på dårlige dager ;) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Here I go again...

Jeg som var så flink i høst...

4 ukers ferie som startet med ribbe og pinnekjøtt hjemme hos mor for så å avslutte med 3 deilige ferieuker i mellom-Amerika med restaurantmat til alle måltider har balansert ut alt jeg gikk ned i høst og jeg er tilbake på sommervekta...

Men jeg kan jo ikke gi opp!! Jeg nekter!!

Så her er jeg igjen, og skal ned de samme kiloene som sist (i alle fall i første omgang...).

 

Viser seg at det jeg tror er å slanke meg bare er å "holde vekten" mens i de periodene jeg mener og tror jeg skal "holde vekten" så går jeg opp.

Jeg må vistt justere bildet mitt av hva som skal til.. Og gi jernet! ;)

 

Vanskelig med trening om dagen ettersom jeg har en rygg som har tatt helt kvelden, men det bør bli bedre snart, så da er jeg i gang igjen.

 

Håper dere ønsker meg velkommen tilbake, selv om jeg skulle ønske jeg slapp dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen tilbake:) har selv hatt et langt opphold og er tilbake igjen, er inne i min andre uke og så langt går det greit:)

 

Har gått opp litt over halvparten av det jeg gikk ned i fjor. Det eneste positive var at jeg veide mindre i utgangen av 2010 enn 2009 hehe.

 

Lykke til videre og ha en strålende uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
Viser seg at det jeg tror er å slanke meg bare er å "holde vekten" mens i de periodene jeg mener og tror jeg skal "holde vekten" så går jeg opp.

Jeg må vistt justere bildet mitt av hva som skal til.. Og gi jernet! ;)

Er noe drit det der, kjenner godt til følelsen! Men det er nok noe vi lærer oss etterhvert... Det er litt derfor jeg tenker at det er greit at det tar tid, for jo lengre tid, jo større sannsynlighet for at det sitter når jeg er ferdig (er dessverre ikke like selvdisiplinert som FruFleksnes f.eks...).

 

Men når det er sagt så håper jeg at du til tross for nedtur med vektoppgang har kost deg både i juleferie og mellom-Amerika! Kjenner jeg er litt misunnlig på sistnvente, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å bli ønsket velkommen tilbake, Xankix og Krusmynte!

Misforstå meg rett, men det er godt å høre vi er flere som ikke er like standhaftige. Vi klarer oss til slutt vi også, det er jeg sikker på!!

 

Og ja, jeg hadde en fantastisk både juleferie og reise i mellom-amerika. Anbefales på det sterkeste ;) Fikk både litt sol og bad og noen flotte kulturelle opplevelser.

 

Dagen i går begynte veldig bra, men den skar seg på kvelden. Jeg hjelper en venninne å pusse opp en leilighet om dagen, og da er det ikke alltid like lett å få laget og spist ordentlig mat. I går ble det dessverre en pizza etter 7 timer uten mat.

Skal male og ordne i dag også, men jeg skal sørge for å finne noe litt sunnere vi kan lage raskt i stekeovnen, ettersom hverken kjeler, kniver, micro eller annet kjøkkenutstyr er flyttet enda. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Denne uken har gått så som så. Har virkelig ikke fått til hverken trening eller mat slik jeg ville. Ble maling og ordning i venninnen min sin leilighet og i borettslaget hjemme, men blir ikke mye trimmen av det...

 

Trøsten får være at jeg fikk meg en god langrennstur i går. Jeg er klar for to veldig gode dager nå, men på onsdag skal jeg operere ut noe metall jeg har i armen, så da blir det bråstopp i treningen i noen dager. Får prøve å kompensere med maten :o

 

Håper dere alle har hatt en fantastisk uke og at dere får trent til tross for glatte veier der ute :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har gått så som så. Har virkelig ikke fått til hverken trening eller mat slik jeg ville. Ble maling og ordning i venninnen min sin leilighet og i borettslaget hjemme' date=' men blir ikke mye trimmen av det...

 

Trøsten får være at jeg fikk meg en god langrennstur i går. Jeg er klar for to veldig gode dager nå, men på onsdag skal jeg operere ut noe metall jeg har i armen, så da blir det bråstopp i treningen i noen dager. Får prøve å kompensere med maten :o

 

Håper dere alle har hatt en fantastisk uke og at dere får trent til tross for glatte veier der ute :([/quote']

 

Hei!

 

Det fine med at en uke er slutt er at da venter en ny uke med helt nye muligheter å nye sjanser! Det som har gått er forbi så får man konsentrere seg om det som kommer!

Dette klarer du fint!

 

Masse lykke til på operasjonen! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for oppmuntrende ord, Sissa :) Det var koselig!

 

Operasjonen i armen i forrige uke gikk veldig fint og jeg er på beina igjen. Tar det litt med ro med treningen, men har fått gått litt tur og sånt, så kommer intensiteten tilbake i løpet av denne uken eller så vil jeg tro.

 

Forrige uke ble ingen høydare hva innsats angår på grunn av operasjonen (jeg "fortjente" en sjokolade fordi det var så synd på meg, og jeg var dessuten kvalm i flere dager etter narkosen), men det ble likevel 0,9 ned og jeg er svært fornøyd!! Nå har jeg begynt en finfin kurve nedover, så bare å fortsette frem mot ny veiing neste mandag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er virkelig ikke flink til å motstå fristelser... Har gitt etter for opptil flere forrige uke. Og kombinert med lite trening, så blir resultatet så som så, men jeg gikk ned 100 gram. Men ned er ned, og ned er bra! :D

 

Jeg er invitert i to bryllup i sommer og har satt meg som mål å gå ned en halvkilo i uka før den tid, noe som vil bikke meg ned på det magiske tosiffrede.

 

Så her er det bare å henge i!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...