Gå til innhold

Dørstokkmila er oversteget, 43kg til målet!!


Anbefalte innlegg

Da var det veiedag og kurs igår og der må jeg si jeg fikk gledelige nyheter!!

 

Hadde gått ned 2 kg som gir en total nedgang på 10,1 kg!! Det er jo en milepæl!

Hadde vært og trent rett før veiing da, så tallet er nok litt kunstig lavt, men jeg sataser på å holde meg på samme vekta neste uke, så blir det en fin nedgang på en kg begge ukene.

Hadde krympa 2,5 cm også, totalt 36 cm :) Det er kjekt!!

 

Det er utrolig kjekt å se at det går an! Jeg har prøvd å slanke meg på egenhånd tidligere og klart noen kilo ned, men så sklir det bare ut, 10 kg og 3 mnd er en ny personlig rekord og jeg er veldig innstilt på å gjenta de 10kg og 3 mnd 4 ganger til så jeg når målet mitt!! :D

 

Når jeg er ferdig med utdannelsen min til jul skal jeg sette inn et ekstra støt på treningen også, det skal bli godt. Kjenner at kroppen kommer til å ha veldig godt av det!! :)

 

Ha en fantastisk uke alle sammen! Kos dere med turer i vinterværet og god mat som nytes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

På mandag var det veiedag igjen. Målet var å stå helt i ro fra forrige veiing. Forrige veiing gikk jeg ned hele 2 kg og hadde trena trett før veiing, det pleier jeg ikke å gjøre, så den var nok litt kunstig lav. I tillegg har denne uken bestått av konserter, julebord og kvelder på byen med tilhørende alkoholenheter, god mat m.m.

Og jeg klarte målet mitt, vekta stod på nøyaktig det samme denne mandagen som forrige. Så det var kjekt ;)

 

Prøver å ha fullt fokus nå fram mot nytt julebord på lørdag, men er ikke så lett når influensaen har satt inn for fullt. Ikke lyst på grove knekkebrød akkurat. Men prøver å få i meg litt mat som metter og drikke nok vann, så får vi se ;)

 

Har satt meg som mål nå og stå på stedet hvil fram til kursstart i januar. Nedgang er selvfølgelig bonus, men jeg kommer til å være glad om jeg holder meg på samme nivå, for jeg ser utfordringene står i kø!

 

Ha en flott advent alle sammen! Kos dere med nydelige mandariner og adventslys og oppladning til julen!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjennomført nok en uke med en hel haug med utskeielser!! Snacks. snop, vin, saus, pizza, smør, salami, kake, champagne, kebab.... men jeg hadde en fantastisk helg med gode venner jeg ikke har sett på lenge og det var virkelig verdt det, selv om jeg hadde gått opp 400 gram på veiingen i går....

 

Nå har jeg to relativt rolige uker foran meg og har begynt på en fresh start i dag med sunn frokost, veiing av mat og å skrive opp alt jeg spiser. Så håper jeg skal klare å gå ned litt til før julen setter inn for fullt.

 

På kurset i går skrev vi som skal fortsette på nytt kurs over nyttår en "kontrakt" med kurslederen vår om hvor mange trimpoeng vi skal få i jula og hvor mye vi ska veie når vi kommer tilbake på kurs. Jeg skrev at jeg ville veie det samme 12. januar som jeg gjør nå, så får jeg bare stå på!

 

Ha en flott adventsuke alle sammen! Gå en deilig kveldstur i vinterværet. Det er godt å være ute på vinteren om man bare kler seg godt, så man ikke fryser. Jeg synes i alle fall snøen og kulden gjør verden fredfull og deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føles det veldig godt å ha kommet inn i den sunne rutinen igjen etter to uker proppfulle av utskeielser :D

Har hatt to bra dager og i dag ligger også an til å bli en bra dag!!

Begynte i ny jobb i går, så var vanskelig å få i seg mellommåltider på dagen, hadde opplæring og var med andre mennesker hele dagen, da følte jeg ikke at det passet seg så godt... Men i dag skal jeg klare å lure dem inn. Har tatt med meg noen pakker wasa sandwich, så det blir bra :)

 

Ha en flott dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er tilbake til Oslo og hverdag etter 14 dager med utskeielser av dimensjoner. Tok meg helt fri fra både slanking, jobb og studier i julen, og det var fantastisk deilig!!

Har heldigvis ikke gått opp i vekt, så er veldig glad og veldig overrasket over det!!

Nå er 2009 her og 2009 skal være året hvor jeg gjorde meg selv, helsa mi og kroppen min en stor tjeneste ved å komme tilbake til normal vekt. Min skadde ankel skal slippe å drasse på alle disse kiloene for hvert eneste skritt jeg tar!! 40 kg er ganske mye ekstra baggasje. Det er to smekkfulle feriekofferter!!! Disse skal bort.

 

Har begynt bra nå, ingen usunn mat i huset, sunn frokost og sunne middagsplaner hele uka. Skal lage minestronesuppa fra kursbok 1 og ha flere middager av den. Den smaker godt på kalde vinterdager og metter godt. Skal innføre treningsrutiner igjen. Både i treningsstudio, i svømmehall, ute i naturen og hjemme i stua. Har fått en mini stepmaskin til jul, den er super!! Skal gå 30 min på den de dagene jeg ikke trener på annen måte. Kaloriene og trimpoengene flyr på den :)

 

Det beste av alt er at jeg er supermotivert! Jeg begynte i august og har bevist for meg selv at jeg klarer å gå ned i vekt!! Når jeg har slanket meg tidligere, har jeg liksom ikke hatt helt troen på meg selv, denne gangen vet jeg at jeg kan!! Og ikke bare det, men jeg lever godt på GR-dietten, jeg savner ingenting, jeg er mett og fornøyd!!

 

Lykke til med 2009, folkens! Nytt år, nye muligheter for å ta kontroll over livet vårt igjen og gjøre oss selv den beste tjenesten i verden: gi oss selv bedre helse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Gratulerer med et fint år og lykke til med et nytt. Jeg var av de som var flink for et år siden og nå har vært "slask" igjen i 9 måneder så nå er det på tide å ta seg inn igjen. Vi har ganske likt mål tror jeg, ikke ordentlig innveid men ca 40kg er vel mitt magiske tall også. Ellers er jeg 26 og bor i hovedstaden og håper å kunne følge deg videre nedover og håper du og har lyst til å følge meg.

 

Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er motverende å lese tråden din. Vi to startet nedgangen omtrent samtidig, men du leder i antall kg av. Har gått ned 8 kg, men har ikke tatt noe kurs. Motivasjonen min er nå på topp, så nå skal jeg øke treningen og passe mer på maten, setter inn ett ekstra gir nå.

Stå på videre, gleder meg til å høre hvordan fdet går med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kvalen og Stine! Takk for koselige oppmuntringer, det hjelper på!

Er innstilt på å bruke hele 2009 til å gå ned i vekt, så det er bare å sette i gang! Har hatt en nokså flink uke siden juleferien var over, men det er definitivt rom for forbedringer!! :)

 

I dag var jeg på første veiing på mitt kurs nummer 3. Jeg skal gå på kurs til jeg når målet mitt tror jeg, det holder meg i ørene :)

 

Første veiing kurs 1: 131,1 kg

Første veiing kurs 2: 121,0 kg

Mål kurs 2: 115

Påskemål: 111

 

 

Jeg er så klar for 2009!! Jeg har planene klare og foreløpig trives jeg godt med livet som slanker. Trimmer og spiser sunt og kroppen min har det godt!!

Jeg har tatt av 10 kg før jul, det var ikke spesielt vanskelig. Det tok 4 mnd, men det var ingen stor bragd. Nå har jeg 40 kg igjen. Dvs jeg skal bare gjenta det jeg gjorde før jul 4 ganger. Jeg har sålsatt meg og er klar for å sette i gang. Neste uke skal jeg fokusere på 4 måltider om dagen. Det har jeg ikke vært så flink til denne uken.

 

Ha en flott uke alle sammen! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser du er innpå. Bare et raskt spørsmål. Du sier at du er like grasiøs i vannet som andre, svømmer du også like fort. Jeg føler at jeg svømmer så sakte nemlig!

Mhv Steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg svømmer relativt fort synes jeg selv.... Passer fint inn i "hurtigbanen" i svømmehallen på nadderud....

Jeg må svømme med hodet under vann for å ikke få vondt i nakken når jeg svømmer, og da setter jeg automatisk opp tempoet litt. Lange tak og gli gjennom vannet, en deilig følelse :)

God svømmetur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Hei og takk for hyggelig hilsen! Jeg passer ikke inn i noen hurtigbane i svømmehallen, det skal jeg love deg! Vet jo hvor god trim det er, men finner meg ikke helt til rette. Skal nok ikke svømme før til sommeren jeg... Og om akkurat et halvt år, så har jeg nok funnet meg en solstol på Mallorca og ligger og slikker sol - og da skal JEG bade. Håper så inderlig jeg er en del lettere når jeg reiser! Det er nok den store gulrota mi det neste halvåret :)

Ser vi har samme påskemål, minus 10 (hvis jeg tolker det rett da). Det hadde vært noe det! Vet ikke helt hvor mye jeg skal ned totalt, tiden får vise når (hvis.....) jeg blir fornøyd.

 

Lykke til til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige tilbakemeldinger!!

 

I dag var 2. veiing på kurs 3.

Hadde gått ned 1,9 kg og er selvfølgelig hoppende glad!

Totalt: 11,7 ned :(

 

Nå skal jeg krype til sengs med litt dårlig samvittighet siden jeg har starta uka med en dag uten trim, men samtidig fornøyd med mine 1,9 kg ned. Skal fram med målbåndet før jeg legger meg, så får jeg se hva resultatene blir av det :D

 

Ha en kjempefin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, det var tilbakemeldinger som varmet et slankehjerte :D

 

I kveld skal jeg på kurs igjen, og det betyr veiing... Jeg er veldig spent i kveld, har ikke fått trena så mye, og heller ikke drukket så mye vann ettersom en forkjølelse har gjort halsen sår og vond...

Har dårlig matlyst også, men får nå i meg litt til alle måltider heldigvis!

 

Jeg rapporterer senere i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veiig over for denne uken. 0,7 kg ned. Veldig fornøyd med det :D

Har et overordnet mål på 0,6 i gjennomsnitt hver uke, men jeg må gå ned litt mer de "flinke" ukene for å ha litt slakk til ferier og liknende.

Uken som kommer blir en utfordring med langhelg på besøk hos en god venninne som jeg ikke har sett på lenge. Det skal bli veldig kjekt, men tipper det blir både vin og en del usunn mat... Men men, jeg får prøve å begrense litt og heller være veldig flink fram til helgen og neste uke...

En forkjølelse setter en naturlig stopper for trimpoengene forløpig, men jeg kommer sterkere tilbake :)

 

Ha en alle tiders uke, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Ja, det er veldig godt å se vekta gå litt og litt nedover hver uke. Jeg ble veldig motivert av det før jul... Så stod vekta stille i halvannen månde, det var ikke fullt så kjekt, da frister det fort å gi "beng" i hele prosjektet. Men nå detter vekta nedover og jeg er topp motivert igjen. Supert :D

 

Får ikke i meg så mye mat som jeg skal nå som jeg er forkjøla, og ikke får jeg trena heller, og jeg skal avslutte uken med venninner, vin og sang, så jeg får se hvordan denne uken går... Men så lenge jeg ikke går opp, skal jeg jammen være fornøyd! :)

 

Ellers har jeg begynt å se på å kjøpe leilighet, så går mye tid bort til å fly på visninger. Det er veldig kjekt og veldig spennende :)

 

Ønsker alle en trivelig tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...