Gå til innhold

Dørstokkmila er oversteget, 43kg til målet!!


Anbefalte innlegg

Torsdag er her og jeg står på 2,3 trimpoeng denne uken, det er altfor dårlig. Jeg skylder på altfor mye å gjøre med jobb og studier, men det hjelper jo ikke. Jeg blir jo ikke tynnere av det!! Og i kveld må jeg skrive oppgave som skal leveres i morgen, så jeg tror vel ikke det blir noe i dag heller, dessverre...

Jeg som hadde så store planer for denne uken... Det viser seg vel at jeg ikke klarer å lage realistiske planer, selv om jeg tror de er fullt gjennomførbare i det øyeblikk jeg lager dem. Jeg må altså bli bedre både til å prioritere rett og gjennomføre planene mine og til å lage ralistiske planer.

 

Shopping var veldig kjekt da. Fant en flott vinterjakke på zizzy, og der passet jeg nå inn i en M :P Jammen klarte jeg også å dra meg meg litt forskjellig hjem. Genser, cardigan, kortarmet cardigan, øredobber, veske og en fin topp til festlige anledninger. Blakk, men fornøyd :(

 

Gruer meg til helgen sett i et slankeperspektiv. Jeg håper og tror jeg skal klare å ikke la den gli helt ut.... Håper dere heier på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar
Gjest tronderpi1

Klart vi heier på deg! Ikke all vei det går som en planlegger :) Men bedre at du ikke fikk gjort "alt" pga. en travel hverdag enn at du lå i stabilt sideleie på soffaen og spiste sjokolade :P

Kanskje du har mulighet til å prøve å prioriter trim noen dager i uka? Gjør sikkert godt til et slitent hode å komme seg i ut i litt frisk luft etter/mellom jobb og studier. Og all trim er bedre enn ingen trim. Er nok viktig å lage planer som ikke ender opp i dårlig samvittighet :( Det gjør jeg til tider.... Ikke bra på noe vis!

 

Heia Tonesen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du heia på meg, Tronderpi! Tror jammen det hjalp, for når jeg gikk på vekta i morres var jeg nøyaktig på målet mitt igjen. Målet er på 0,6 hver uke, så jeg skulle gjerne gått ned litt mer så jeg hadde litt å gå på, men 0,6 ned er 0,6 ned. 109,3 i morres, så jeg er strålende fornøyd. Satser hardt på 108,7 neste mandag.

 

Hytteturen gikk greit, ble litt vin, litt snacks og litt sjokolade, men klarte utrolig nok (til meg å være) å spise bare litt av hver. Kanskje jeg har blitt flinkere???

 

Fått meg to "treningsøkter" også i dag med sykling til og fra fysioterapeut og litt trening hos fysio i morres og en gåtur nå i kveld. 2,5 trimpoeng i dag, det er en god start på uken :P

 

Ny uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Maysa, veldig koselig å få tilbakemelding altså! :D

 

Men i dag bannes det stygt på min front. Vet ikke hvor stygge ord jeg skal driste meg til å skrive her, så jeg nøyer med med et stort HELSIKKE!! :mad:

Vekta viste 110,4 i dag morres. Det føles som et "rykk tilbake til start".

To flotte fokusuker med nedgang forjeves... :eek:

Og jeg som var så glad for å være under 110.... ARG!!

Ikke for det, jeg vet jeg ikke har vært spesielt flink denne uken, særlig ikke i helgen, men jeg hadde håpet å stå på 109,3, ikke gå opp en hel kilo!!

 

Fremover er det travle tider. Denne uken er innspurten på en hjemmeeksamen, samt at jeg har en annen innleveringsoppgave. I tillegg skal jeg jobbe litt også må jeg på noen forelesninger... Trening kan jeg se langt etter tror jeg. Det blir i så fall bare noe småtterier, men det bør jeg selvfølgelig klare å skvise inn selv om det er travelt. Litt trim hjelper på å klare hodet og konsentrere meg om hjemmeeksamen....

 

Litt frustrasjon her. Men som jeg pleier å si til andre: man må se fremover. Man kan ikke gjøre noe med det som har vært, det man kan gjøre noe med er dagen i dag og valgene man tar nå.

 

Satser på under 110 igjen neste mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med deg der tonesen...du får bare snu det rundt til noe possitivt...kansje det hadde hjulpet deg og være litt mere aktiv her inne...vet jo ikke hvor aktiv du er her heller... mne syns selv at det hjelper meg.

 

STÅ PÅ VIDERE.....:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke så mye å skrive om, men synes jeg må holde denne lille slankebloggtråden min oppdatert innimellom.

For meg går det i det samme. Travle dager, lite trim og middels flink med maten. Vekta står for det meste ganske så stille, men jeg er i alle fall under 110 igjen, det var godt!

Mange utfordringer i tida som kommer, så tror jeg må stramme inn litt på hverdagene om ikke fester og julebord og sånt skal ødelegge alt.

 

Forørig kjøpte jeg meg en nydelig, rød kjole til julebord i størrelse 46 herom dagen, det var en god følelse. Lenge siden jeg har hatt noe i den størrelsen i skapet hjemme ;)

 

Håper dere medslankere når julemålene deres og at dere få en kjempeflott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Så flott at du har funnet deg kjole! Hvor fant du den????

 

Jeg har drømt om rød julebordskjole i mange år....men jeg må nok innse at det ikke blir denne jula heller ;)

 

Men hvis alt går etter planen- så blir det til neste jul!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er faktisk den fra Lindex som henger på gardinstanga inne på soverommet mitt. Den kledde min figur overraskende godt! Men et beste var jo prisen: 350 kr for en fin kjole!

I Oslo har jeg sett den både i bogstadveien, karl johan og grensen. Løp og kjøp folkens ;)

 

Nå står det veldig dårlig til på matfronten. Jeg skal lage tapas til 30 stk neste lørdag, så jeg er i gang med biscotti, grisinni, tørkede epler, søt-salte nøtter osv. Og jeg putter stadig mer enn jeg skal i munnen... Fort gjort!!

Ny uke, nye muligheter i morgen. Får komme tilbake til vektrapport i morra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det lenge siden sist her.... Har hatt supertravle dager, og det viser seg både på trimpoengene og vekta.

Forsåvidt ingen krise på vekta, men stillstand denne uken. Neste mandag SKAL de tre første tallene være 108!!

Ny uke med utfordringer i vente. Uka skal nok gå bra, men reiser til Bergen i helgen og skal besøke venner og familie. Får prøve å holde meg på matta!

Og to treningsøkter er planlagt før bergensturen, så det håper jeg å få til!

 

Ha en flott novemberuke alle sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!! :) Så koselig! Takk for at du minner meg på at jeg har en tråd er inne som ikke blir oppatert så ofte...

 

Med meg går det sakte... Jeg går knapt nedover i det hele tatt, men må vel innrømme at det blir vel mange utskeielser og litt lite trening for tiden... Denne uken har jeg 5 trimpoeng hittil, og det er bedre enn på lenge, men langt fra målet på 10...

 

Jeg har for mye jobb og skole og sosiale aktiviteter nå frem mot jul, så jeg tar det litt som det kommer og er glad så lenge jeg ikke går opp.

Så forbereder jeg meg på en tøff januar!

 

Håper alle som leser er flinkere enn meg og at dere har en knall uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hjelp!

 

Alle dere der ute som "går hjemme" på dagtid, enten dere har permisjon, er sykemeldte, studerer eller jobber skift: Hvordan i all verdens land og rike klarer dere å ikke stå med nesa inn i kjøkkenskapene hele dagen?

 

Jeg syntes jeg hadde fått inn rutinene så fint med mat hver 3. time, og ingen småspising. Men med en gang jeg skal sitte hjemme på kjøkkenbordet å være student en dag sklir alt ut. Jeg spiser ikke så ofte som jeg skal, og dermed flyter jeg ut og spiser bare fjas. Kjeks med smøreost, kakao, saft og alt annet. Hva enn jeg måtte ha lyst på... Hvordan klarer jeg å innføre rutiner på dager som ikke har faste holdepunkter? Det går jo så fint når jeg er på jobb eller på skolen, men her hjemme skjærer det seg fullstendig... :)

 

Blir svært takknemlig om noen har noen gode tips på lager!

 

Klarer heldigvis å holde vekten på stedet hvil i alle fall. Hadde en plutselig 2 kg opp forrige uke, men er tilbake på ca 109 nå. Skal ned på stabil 108 før jul, så jeg må gjøre litt innsats!

 

Mitt nye mål (ja, det er lett å skyve ting foran seg...) er 99 til påske. Så fra januar av er det ingen kjære mor! Det betyr ikke at det blir avslapping fra nå til nyttår, men da har jeg i alle fall et lagsiktig mål.

 

I natt skal jeg skrive innspurten på en hjemmeesamen, får bare prøve å begrense inntaket av tull. Holde meg til kaffe :)

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gifteklar23

Jeg er vel en av de som kan svare deg her..

Har jo gått mye sykemeldt siden september, og mange andre ganger også, så skjønner hva du mener.

Før jeg begynte Grete Roede, så ble det mye snoking i kjøleskap og skuffer..

Altfor mye snop, småspising og annet dumt inntak.

 

Ting går mye bedre når man er på jobb, da spiser man til faste tider og alt går så fint..

 

Mitt tips er å kjøpe minigulrøtter. Hvis du liker det da vel å merke.

Det har jeg knasket på da søtsuget har vært verst, eller bare suget etter å spise noe. Det og klementiner. Ikke så mye kalorier i de, pluss de er søte, så det hjelper meg ihvertfall. Også har jeg sluttet å spise foran tv en.. Det har hjulpet det også.

 

Men det viktigste er vel egentlig å bestemme seg for at man ikke skal skeie ut selv om man går hjemme. Og det går som regel bra (sånn bortsett fra idag :S)hehe. ( les svaret i min egen tråd.. så skjønner du hva jeg mener..)

 

Jeg tror du klarer 99 innen påske jeg, skal være her å støtte deg.

Og jeg setter stor pris på all støtte og kommentarer i min egen tråd. Håper å følge deg videre også :)

 

Lykke til med hjemmeeksamen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært hjemme i lengre perioder, og mine beste tips er å ha SUNN snacks tilgjengelig. Fun light, er et bra alternatil til sukkerholdig saft, med svært få kcal pr. dl. Som nevnt er små gulrøtter et fint alternativ til usunn snacks. Selv velger jeg å skjære gulrøtter og kålrot i delikate stenger og legger disse i en bolle med iskaldt vann. Da trenger jeg ikke verken stikke nesa i kjøleskapet eller andre plasser på jakt etter noe å knaske på.

 

Smakstilsatt Faris er òg et godt alternativ til søt drikke, men vær litt på vakt, da Farris ineholder en del salter, så ikke overdriv!

 

Mitt beste tips til noe å ha i munnen, er sukkerfri pastiller som f. eks. Dent, Lakerol o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har så rett, så rett!!

Er på jobb noen dager nå, men torsdag og fredag er studiedager hjemme for meg, så da skal jeg jammen fylle opp lageret med gulrøtter, kålrot, fun-light og dent-pastiller.

Takk for gode råd!

 

I tillegg skal jeg stille kjøkkenuret på 3 timer når jeg spiser frokost. Og når den ringer, skal jeg spise lunsj osv. Jeg vet jo med meg selv at jeg er mye mindre "fysen" når jeg klarer å spise som jeg skal. Trening hjelper også, så må bli flinkere å få inn noen små korte økter hver dag. Tror jeg skal innføre gåtur midt på dagen på lesedagene mine. Hjelper på både sultfølelse, kropp og hode.

 

Håper dere har noen flotte adventsdager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du lurer på hvordan vi klarer oss som er hjemme hele dagen. Jeg er selvstendig nærigsdrivende og jobber hjemmefra, så det der kjenner jeg godt! Men det er sånn at det også blir en vane. en får sine fast rutiner og måltidene er kanskje ryggraden i rutinene når en styrer alt selv. Jeg syntes at det var helt annerledes når jeg hadde studiedager og var hjemme før. Den største utfordringen er jo å ikke ha rutinene. Vi som er hjemme har rutinene her, dere som har 9-4 jobb har rutiner der. Men spes når skapene er flt opp til jul og påske merker jeg at det skulle vært godt å reise til en jobb m tomme skap!

Må bare få si at du er kjempeflink! Lykke til visere! Mvh Steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok som du sier, steg, jeg må få inn noen rutiner. Det funker jo på jobb, så må vel alltids klare å innarbeide det hjemme også..

Også tenker jeg at en av rutinene med å være hjemme og studere må bli å komme meg ut og gå en tur. Ellers kan jeg fort tilbringe hele dagen i leiligheten, det er jo ikke bra hverken for kropp eller sjel...

 

Men eksamener, julesnop over alt, stress og vanskelig med måltider innimellom har sammen med lite trening ført til en real førjulssmell!!

Jeg har liksom sagt at jeg ikke tror jeg kommer til å gå noe særlig mer ned før jul, og at jeg skal holde vekten fram til januar, men der ligger jeg allerede dårlig an. Allerede flere gamle kilo som har klistret seg fast igjen. Jeg blir lei mei, skuffa, sint og irritert. Også trøstespieser jeg isteden for å trene, det er helt håpeløst!

Jeg er så svak! Huff.... Vekta spretter opp med en uke uten trening og litt ekstra snop. Koppen vil tydeligvis tilbake til der den var. Men jeg kan ikke la den få viljen sin! Her er det JEG som bestemmer.

Bare en ting å gjøre, begrense inntaket og økte trimmen....

 

Lykke til i innspurten før jul, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ser at det er på tide med en oppdatering på denne "bloggen" min...

Kort oppsummering av det som har vært: jeg gikk opp 3 kilo før jul med eksamensperiode som jeg taklet dårlig.

Jeg klarte å holde vekten gjennom julen, så det var jo bra!

4. jan startet hverdagen igjen, men jeg gikk faktisk opp den første uka, enda jeg syntes jeg var nokså flink.

 

Denne uken startet med en skremmende knekk i smågodtskåla i går, men i dag er jeg back on track.

 

Jeg har skrevet alt jeg har spist i dag og skal prøve å fortsette med det en stund fremover. Jeg må SE antall kalorier, ellers har jeg en tendens til å unne meg både det ene og det andre. "en klatt rømme er jo bare 50 kcal", men rømme pluss steke i fett pluss litt ekstra pasta så er det plutselig veldig mye til sammen...

 

Den nye dagbka på sidene her var j mye bedre, så det tok kortere tid å skrive nå enn før, det var en fordel...

Men i følge arbeidsboka kommer bare 5 % av kaloriene mine fra karbohydrater, det høres veldig merkelig ut ettersom jeg har spist 6 brødskiver, ris, pasta, krutonger osv i dag.... Noen andre som har samme problem?

 

Håper på nedgang til neste mandag uansett!!

 

Håper dere alle har en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
4. jan startet hverdagen igjen' date=' men jeg gikk faktisk opp den første uka, enda jeg syntes jeg var nokså flink.

[/quote']

 

 

Samma skjedde hos meg. Ikke akkurat ett kick for motivasjonen, men holder nå koken :D

 

Ha en fin dag, Tonesen!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...