Gå til innhold

Dørstokkmila er oversteget, 43kg til målet!!


Anbefalte innlegg

Hurra!

Litt nedgang på vekta! Veldig stolt av meg selv! Har klart å være nokså flink med maten selv om jeg har svært mange baller i lufta for tiden.

Er så glad når jeg merker at jeg tar sunne valg uten å tenke over det engang! Andre ganger krever det definitivt mer innsats.

Blir masse fysisk aktivitet med flyttingen, sitter ikke mye i ro (utenom når jeg er på jobb), kanskje det har bidratt :)

 

Har satt meg et nytt mål: tosifra før jul! Det bør kunne gå. Har 11 kg igjen, det gir ca 0,6 kg ned i uka, det synes jeg er passelig.

Første delmål må bli til 10års reunion fra ungdomsskolen 10. november. Hadde vært fint å være litt mindre før den tid!!

 

Nå skal jeg komme meg hjem fra jobb og fortsette å pakke ut av esker og montere møbler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Huff, så fort en uke flyr!!

Jeg hargått litt ned på vekta og er superfornøyd med det!

I går hadde jeg min første skikkelige treningsøkt på en stund. Jeg gikk trappene i blokka mi 4 ganger til topps. Det blir 600 trappetrinn! Tenkte jeg skulle prøve meg en tur i dag også, til tross for litt mørbanka lår.

Jeg ble skremmende sliten etter en tur opp! Turen tar bare 2 minutter om jeg går i normalt tempo. Målsetting nummer 1 er å presse tiden ned.

Etterhvert blir det også intervall i trappene med å løpe i noen av etasjene, men jeg får ta det litt gradvis :)

 

Ellers skal jeg jobbe 2 uker til før jeg blir fulltidsstudent. Det gleder og gruer jeg meg til. Som student er det lettere å få trent. Jeg kan trene på formiddagen og tider hvor det ikke er så fullt på treningen, det er en fordel. Men jeg har også mye mer tid hjemme. Det er skummelt, da mister jeg rutinene mine.

Har tenkt litt på om løsningen kan være å ta med sunn niste og dra på et bibiliotek... Jeg får se litt på det når den tid kommer, jeg vet bare at jeg ikke kan gå tilbake til de vanene jeg hadde sist jeg var student!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane06

Du har tatt grep om dette nå ser det ut til:-) Trappegåing er veldig bra trening, og du får så fine lår og snerten rumpe av det også vet du:-)

 

Stå på, og finn løsninger som gjør det enkelt å lykkes i det dagelige.

 

Masse lykke til med trappene imorgen også.

 

Klem Adriane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke i gang og jeg starter uken med veiing mandag morgen.

Jeg merker at helgen henger litt i på mandagsveiingen. Jeg veier ofte mindre på fredag enn på mandag. Men jeg vil beholde mandag som veiedag likevel. Jeg skjerper meg litt i helgen (særlig på søndagen) når jeg vet at jeg skal veie meg mandag morgen.

I dag stoppet vekta på 110,4. 300 gram ned fra forrige uke. Ikke allverden, men det er ned, og ned er bra :)

Har blitt en del kake og usunn mat siste uka, så i grunnen rart jeg har gått ned i det hele tatt. Håper på enda bedre resultater neste uke, ikke fullt så mange utfordringer i uka som kommer.

 

Travle dager på jobb og hjemmefront, så jeg får vel komme meg tilbake til arbeidet! God uke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

ned er ned ja. så gratulerer Tonesen. babyskritt blir også til meter og kilometer! :)

 

tenk snart er du under 110! det blir bra vet du. masse lykke til i uken som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er så utrolig morro å lese alt du får til. Jeg syntes du er utrolig flink og egentlig skal du være fornøyd med at det ikke gå så altfor fort. Kroppen trenger å venne seg til denne forandringen.

 

Stå på videre dette klarer du med glans.

 

Masse lykke til med nedgangen og ha en super uke

 

:):DLena:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyHerligh

Hei Tonesen, nå er det vel en stund siden jeg har gitt deg en lyd her inne. Har hatt mine tøffe tak i sommer, men er tilbake for fullt:-)

 

Tenk at du snart er under 110 kg, det er jo kjempe bra. Du bør gi deg selv en klapp på skulderen og en god klem for du har MYE å være stolt over! Og det er som de sier, det beste er å gå gradvis og rolig ned i vekt - på den måten klarer du bedre og beholde den nye Tonesen! :-)

 

Lykke til videre, flinkingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tusen takk for koselige tilbakemeldinger! De hjelper på! ;)

Er (igjen) ikke så flink for tiden, men klarer i det minste å holde vekten stabil.

Denne uken har jeg bestemt meg for å gå ned!! Har planlagt uka matmessig og treningsmessig, så tror det skal kunne gå! De siste helgene har bestått i noen skikkelige utskeielser med påfølgende fyllekalas, men denne helgen skal jeg ingenting, så da vil jeg tro at jeg klarer å holde meg på matta.

 

På fredag klipte jeg meg endelig! Jeg har snakka om den frisørtimen som belønning veldig lenge nå, og endelig hadde jeg nådd målet mitt. Jeg ble betrakterlig kortere på håret og har fått masse positive kommentarer. Det kledde mitt runde ansikt mye bedre enn det gamle lange. Veldig kjekt altså!

 

Innser at jeg mest sannsynlig ikke klarer 10 kg ned før jul, men jeg skal jammen prøve å gjøre mitt beste likevel. Har en reunion 21. november som jeg gjerne skulle vært litt tynnere på... Men får ta uke for uke og denne uka SKAL jeg ned!!!

 

Ha en fabelaktig høstuke alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Bare innom og sier hei og god uke til deg:-) Så flink du er som greier å holde vekta stabil - til tross for at motivasjonen ikke er på topp. Det er jo nettopp da det er vanskelig, så jeg synes absolutt at du skal være fornøyd med det du gjør nå!!

Hva slags treningsopplegg har du tenkt deg denne uken? Rapporter inn her så skal jeg heie deg i mål:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du holder vekten stabil, i hvertfall hvis du sliter med motivasjon! Da er det kjempeviktig å holde vekten stabil. Selv har jeg bestemt å jobbe hardt for å få opp motivasjonen denne uken. Det blir like viktig som å spise sunt og trimme.

 

Lykke til videre. Gi aldri opp!

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pittelille og tsj fo gode tilbakemeldinger!!

Forrige uke ble overfylt av mangeretters middager, vin og andre utskeielser. Ved hjelp av en del trening har jeg heldigvis klart å holde vekten....

Mitt evige mantra det der...

Nå VIL jeg ned. Skal ha fokusuke denne uken. Har begynt i dag å skrive ned alt jeg spiser her inne. Det bør hjelpe... Må bare kjøpe meg ny kjøkkenvekt (ettersom jeg "vanna" den forrige...).

 

Middagene er planlagt og treningsuka planlagt noen lunde. Håper å få til dette nå! Er 110,5 nå og jeg håpe jeg kan se 9-tallet neste mandag!

 

Mandag:

Tacorestmiddag, the helthy way

Trene på treningsrom, 40 min på elipse og en styrkeøkt

 

Tirsdag:

Fiskekakeburger

Trening i trappene i blokka (5 runder opp alle 10 etasjene).

 

Onsdag:

wok med svinekjøtt og ris

Gåtur + pilatesDVD

 

Torsdag:

Rester eller noe fra fryseren (skal spise alene).

Gruppetime på friskis og svettis eller trene på treningsrom (som på mandag)

 

Fredag:

Risotto med biff

Stepping foran TVen

 

Lørdag:

Middag ikke helt avkart, men pizza kanskje?

Sykkeltur om været er greit, ellers gåtur i marka.

 

Søndag:

Hjemmelaga fiskepinner eller steinbit i tikka-masala

Stepping/wii/PilatesDVD hjemme.

 

Puh! Nå har jeg sagt det, så nå er det bare å leve opp til løftene mine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Flott å se at du er tilbake! Virker også som om motivasjonen er der nå og en fokusuke for å virkelig komme i gang igjen høres veldig smart ut. Hmm, mon tro om det er det samme jeg trenger?? Slettes ikke umulig, så takk for tipset:-)

Ha en fin uke, Tonesen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Det er visst ikke så lett med fokusuke...

Mandagen gikk veldig fint, bra på mat og treningsfronten med 1400 kcal og 3 trimpoeng.

Tirsdagen var jeg helt ute å kjøre. Smågodt på jobb, kake på generalforsalingen og travelt med studier gjorde at jeg ikke fikk trent. Så alt i alt en helt forferdelig dag i et slankeperspektiv...

I dag er jeg litt "back on track" og har spist bra og gått en god tur.

Så da satser jeg bare på en god avsutning av uken. Ingen store utfordringer planlagt, så tror det skal gå bra ;)

 

Mål: se 9-tallet (109) på veiing mandag morgen.

 

Og nytt delmål: 103 kg. Da går jeg ned en fedmeklasse og er nede i fedme kasse 1 mot fedmeklasse 3 når jeg begynte... Det skal bli bra!

Håper å klare det før jul, men det krever fokusuke hver uke tror jeg og før jul er det svært mange utfordringer for meg med julebord, juleavslutninger, eksamener og så videre... Men jeg tror jeg bare må satse!

 

Som nevnt før har jeg reunion 21. nov og vil gjerne gå ned før det. Målet er 105,5 før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke lett når det butter imot og alle utfordringene vi møter på hver dag. Jeg har vært så sta og steil at jeg på 14 dager bare har skeiet ut 1 dag og det var om lørdagen. Da var jeg på jentefest og drakk og koset meg masse. Du har kommet utrolig langt og du vet hva du går opp av og du vet hvordan du går ned av. Det er bare å stå på videre Tonesen dette klarer du. Stå på videre. En hjelp kan kanskje være å skrive opp om morgenen hva du skal spise iløpet av dagen. Det har vært til hjelp for meg. Nå har jeg alltid dent med meg i vesken og om søtsuget skulle komme så tar jeg en dent. Det hjelper. Disse nurtrilettbarene eller andre typer barer kan jeg også anbefale deg. De med sjokoladesmak er gode syntes jeg da. Og men kjenner at men har fått noe i magen også. Ja ja du vet sikkert alt dette, men ville bare fortelle om mine erfaringer når det butter litt imot. Vann og grønn tea med eplesmak kan jeg også anbefale.

 

Jeg ønsker deg masse lykke til. Dette klarer du med glans, men det værste er vel egentlig at alt sitter mellom øra.

 

;):DLena:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns du er rå flink jeg...stå på så klarer du det.

ønsker deg en fortsatt knall uke.

 

jeg har sklidd helt ut og lurer på og starte påkurs igjen ..men er egentlig i et slanke opplegg ehhh livsstilsendring rehabilitering...hehe

det viktigste er at jeg får trent i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyHerligh

Du har kommet så langt og du har vært så utrolig flink. Du bør være stolt over deg selv. Jeg håper jeg klarer å komme meg lenger nedover på vekten, men det er vanskelig! Tøft! Slitsomt! Har lyst å bare spise og spise og spise, alt jeg kommer over. Men det går jo ikke..... =

Lykke til videre, du er flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummeringen min av fokusuka mi er jammen et trist syn. Igjen hadde jeg vidløftige visjoner som kokte litt bort i kål...

 

Onsdagen var en god dag. Torsdagen ble treningen byttet ut med overtid, men matmessig tror jeg det var bra.

Fredagen ble jeg sittende på ræva hele dagen og spiste altfor mye, særlig til middag. I tillegg drakk jeg rødvin...

Lørdag høljeregnet det og planen om å komme meg ut og trene rant bort. Fikk gjort masse i leiligheten, men blir ikke mange kaloriene av det....

Og i dag, søndag, har jeg sitti stuck med innleveringsoppgave (studier) hele dagen. Samboeren ønsket seg så fælt fårikål til middag, så det fikk han selvfølgelig, men det dro jammen opp kaloriinntakte mitt for dagen...

 

Krysser likevel fingre og tær for 109,9 i morgen!!

 

Og jammen er jeg ikke sauere enn at jeg starter på ny "fokusuke" i morgen. Nå SKAL kiloene av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! Jammen viste ikke vekta nøyaktig det jeg drømte om på badet i dag morres, 109,9 kg! Og det er UNDER 110, og det føles knallbra :(

Jeg er i gang med ny fokusuke med trening og mat plalagt. Skal prøve på 10 trimpoeng denne uken, mot forrige ukes 6,5 (dro på noen ekstra med trening i trapp i går kveld).

 

Uka videre:

Mandag: spinning/elipse og styrke, pasta med kjøttsaus til middag

Tirsdag: Gåtur ute dersom greit vær, ellers trappegåing eller DVD-trening i stua.

Onsdag: Skal prøve å få til en svømmetur, men vet det kan bli travelt. Må bare huske å gjøre en annen form for aktivitet dersom svømming utgår

Torsdag: trening på senter med ei venninne. Elipse og styrke tipper jeg.

Fredag drar jeg på hyttetur med noen venninner. Det blir en prøvelse matmessig. Håper ikke det har kommet så mye snø i fjellet annet enn at vi kan få gått en fjelltur eller to. Det hjelper på trimpoengene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag i dag og fokusuka går som smurt så langt. I går fikk jeg trent litt skikkelig styrke etter en halvtime spinning, det var godt :D Støl og god i kroppen i dag.

I dag har jeg ikke fått trent noe enda, men har en ministepper som står og venter på meg når Grey's anathomy begynner nå snart. Det er ikke veldig effektiv trim, men det er mye bedre enn ingenting :)

Matmessig ble mellommåltidet i dag litt vel stort med 3 brødskiver (!) men totalt sett en grei dag på matfronten både i går og i dag. Nå må jeg bare huske å spise litt kvelds! Det går ofte i glemmeboka.

 

I morgen må jeg shoppe litt. Jeg må ha meg et antrekk til fest og ei vinterjakke. Dumt å bruke penger på klær nå som jeg skl krympe fort som bare det :(, men jeg har krympet ut av det jeg hadde, så da må jeg nok supplere litt.

 

Har en kjempeutfordring med hyttetur med gode venninner til helgen. Det blir rødvin, god mat og helt sikkert masse sjokolade og greier. Jeg må virkelig stålsette meg og planlegge hva som er lov og ikke, så håper jeg at det ikke ødelegger altfor mye. Bør være mulighet for litt fysisk aktivitet i fjellheimen også, selv om det er surt og kaldt om dagen.

 

Ha noen strålende fine høstværsdager alle gode medslankere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...