Gå til innhold

Dørstokkmila er oversteget, 43kg til målet!!


Anbefalte innlegg

Velkommen tilbake! Husker navnet på tråden din fra jeg selv var her inne for 2 år siden! Blir kjekt å følge deg utover høsten! Synes høsten er en bra tid å starte på siden det er lenge til juleferien med alle fristelsene, man rekker liksom å komme veldig bra i gang og et stykke på vei før den tid :P Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Ja, høsten er fin slanketid. Mange måneder fremover hvor det ikke skjer så forferdelig mye hele tiden. Ikke så mange fester og happenings med store fristelser. Forrige runde jeg hadde med skikkelig vektnedgang var høsten for to år siden og jeg satser på å gjenta suksessen i år.

Jeg gleder meg så fryktelig til jeg kan se tallet 99 lyse mot meg på vekten. Men veien dit er lang enda...

Jeg ble motivert av kurset i går og er i alle fall klar for 7 fokusuker fremover nå. Det skal bli godt!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

 

Er enig med deg at høsten er en bra slanketid. Ikke bare midre fest og tull men også tiden man på en måte har mer tid til seg selv også. Jeg er supermotivert etter en altforlang sommer (klager ikke over sommerfri altså men det er lett å gli ut). gleder meg til å komme igan med trening igjen og så turer som er fantastisk i fint høst vær. Så skal jeg fortsette det jeg startet med i fjor høst og det var å prøve en ny oppskrift hver uke. Utrolig mye god mat man kan lage selv om man slanker seg. Ønsker deg en god høst :)

 

Vinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forrige uke ble ikke pangstarten jeg hadde ønsket meg på nytt kurs. Det ble en grusomt travel jobbeuke med 65 timer på timelista også avsluttet jeg med en heidundrandes festhelg med gamle studievenninner. Men nok om gamle synder.

 

Jeg har vært på kurs i dag igjen, og er tilbake på god motivasjon og klar for ny slankeuke. I dag har det meste gått på skinner, selv om det har vært noen utfordringer med jobb. Har fått to trimpoeng og sier meg svært fornøyd med dagen i dag :(

Og planen er klar for i morgen! Den skal bli en flott dag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke ble starten på nytt kurs for meg, en uke forsinket, men likevel godt fornøyd! Uken gikk veldig bra både med tanke på mat og trening og jeg fikk resultatene jeg håpet på: 1,8 ned ;):) :)

Helgen brukte jeg til å fylle opp fryseren med sunne middager så jeg er klar for travle tider med jobb og skole fremover. Jeg er så klar for å se den vektkurven gå nedover for hver uke fremover. Det skal bli så godt!

 

Nå avslutter jeg skolearbeidet for i dag og drar på Core-trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

....at du er i gang igjen. Gratulerer med supert ukeresultat.

Kan du sjekke tallene jeg har ført opp på vektloggen. Er det ok, eller ville du ha med tallene i parentes også?

 

Ønsker deg en fin uke :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!! Så utrolig hyggelig å få positive tilbakemeldinger på tråden min. Det motiverer til å fortsette i god stil på en litt trå onsdag ;)

 

I dag blir det ingen trening på meg, men er nydelig høstvær og jeg skal prøve å få gått meg en tur, det er godt for kropp og sjel :) Må nyte soldagene nå, vi vet jo ikke hvor mange vi får av dem fremover.

 

Og FruFleksnes: tusen takk for at jeg nå er med på vektloggen. Helt fint det du la inn :) Ny start er ny start!

 

Ha en flott onsdag alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke er svært godt i gang og ny kurskveld overstått på mandag.

Resultatet var ytterligere 1,9 kg ned og det føles helt fantastisk!! :D Første delmål, 109, virker ikke så fjernt lenger. Åh, som jeg gleder meg!

 

Jeg må vurdere et nytt kurs etter dette. Må se om jeg klarer å få råd til det. Ser at kurs er det som skal til for at jeg skal klare å holde fokuset over litt tid.

 

Denne uken blir det lite trening, men jeg har malt masse. Det blir vel en slags trim i det også. Får prøve å være ekstra flink med maten :)

 

Ha en flott uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke gikk visst ikke så bra. Visste jeg hadde trent litt lite og skeiet litt ut i helgen, men ante ikke at resultetet skulle bli så katastrofalt: OPP 1,7 kg!!

Huff, det er litt dumt det hele... Jeg angrer selvfølgelig på mange av valgene jeg tok i helgen, men lite å gjøre med nå.

Har hatt en god start på denne uken med en flink mandag og tirsdag og foreløpig en god onsdag. I kveld får jeg gjester, men serverer kalkunsatay, det burde være ok mat selv for en slanker. Torsdag bør gå helt fint.

 

Totalen på kurset jeg går på er faktisk bare 700 gram ned... 2000 kr ut vinduet om jeg ikke skjerper meg...

 

Men så kommer en stor utfordring: Venninnelanghelg i København.

Hvordan skal jeg klare det uten å gå opp enda mer? Her tas absolutt alle tips i mot med stor takk! JEG SKAL KLARE DENNE HELGEN!! Jeg må bevise ovenfor meg selv at jeg faktisk innehar dette som heter viljestyrke....

Jeg sliter med at jeg hele tiden sier til meg selv at jeg ikke eier viljestyrke og at jeg like godt kan gi etter først som sist, også gjør jeg det! Denne trenden må jeg snu!

 

Håper dere koser dere i deilig høstvær for tiden, folkens! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ja du...ikke gøy å gå opp, det gjorde jeg forrige uke, men hvis du klarer å holde kursen, går du ned igjen. Du må ikke gi opp.

 

Når det gjelder venninneturen til København, kan du klare det uten å gå opp. Synes målet må være å ikke gå opp, ikke vær for streng mot deg selv, da er det lett å miste motet.

 

1. Planlegging

Tenk igjennom hva dere skal gjøre og planlegg måltidene. Hvis det er frokostbuffet f.eks., kan du gafle innpå med egg, skinke, tomat, frukt - prøv å droppe brød - eller ta litt mørkt. Da blir du mett og det holder lengre. Drikk vann og farris og kaffe.

Gjør ellers kloke valg til alle måltider, spis mye proteiner (alt som har mor) da gnager ikke sulten så lett. + mye frukt og grønt.

 

2. Bevegelse

Ta med deg skritteller og sørg for at du går minst 10 000 per dag. Da er mye gjort.

 

3. Alkohol

Drikk tørr hvit- og rødvin i begrenset mengde. 0,5 l er det samme som en GR middag som du blir mett av, og du må velge, kan ikke få begge deler.

 

4. Fristelser

Hvis det er fristelser, og du ikke klarer å stå imot, så ta 2 stk. og vær fornøyd med det. 2 peanøtter, 2 potetgull, 2 biter kake. Da får du ihvertfall smake.

 

Fyll vann i glasset og ikke gjør noe nummer av det.

 

Du aner ikke hvor styrket du blir hvis du klarer å gjennomføre denne helgen på denne måten, eller ihvertfall klarer noe av det.

 

Fokuser på det du kan gjøre noe med!

 

Lykke til og kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd, SofaQueen :)

 

Københavnshelgen gikk sånn passe. Har ikke gått noe særlig opp faktisk. Det var en lettelse. Men har på ingen måte gått ned heller.

Ble for mye både mat og alkohol, for få måltider og for lite vann. Redningen var nok en del gåing. Synes det er veldig vanskelig å kjøre "egoløp" i matveien når jeg er sammen med andre. Vanskelig å spise hver 3. time når reisefølget spiser hver 5. Prøvde å spise litt gulrøtter og nøtter mellom måltidene, det gikk greit.

Den første dagen prøvde jeg å ta med meg litt niste fra frokosten på hotellet, men da fikk jeg treng beskjed fra personalet om at det ikke var lov!

Men om jeg ser bort fra slankingen: en helt super tur!! :)

 

Ingenting annet å gjøre enn å ha fullt fokus på vei til neste kurskveld på mandag :) Har et håp om å komme under vekten på forrige kurskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Dette har du jo klart bra! Det er mange ganger vanskelig å få spist skikkelig når du skal spise, samt å få i seg nok vann. På utenlandsturer synes jeg det er plagsomt med vanndrikking, man vet jo aldri hvor neste toalett er. For min del blir det litt uregelmessig både spising og drikking, men kombinert med bevegelse blir dette bedre enn om alle kraner hadde stått åpne. Bra jobba!

 

Jeg er også blitt ganske flink til å smugle mat ned i veska fra forkostbuffeter etc. - dobbel brødskive med pålegg mellom, pakket inn i en serviett! Det går som regel bra, jeg har en liten matboks parat som skivene legges i!

 

Men, nå er hverdagen her igjen - og det er jo det som teller og de det er flest av!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tusen takk for veldig koselige meldinger inne på tråden min :) Er så motiverende å lese!

 

Synes du var flink på turen jeg. Husk the rule of 2 - spiser du to normale porsjoner av alt kan det ikke gå så ille. 2 kjøttkaker, 2 skiver brød, 2 normale pizzastykker o.l.

Men det med å miste kontrollen er ikke enkelt. Synes du var flink, og neste tur går det sikkert enda bedre :) Ha en strålende dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige tilbakemeldinger!! Det gjør så godt!

 

Veiing på mandag gikk fint ;) Hadde gått ned 0,5 på to uker. Ikke all verden men tatt i betraktning Københavnshelgen midt inni der, så er jeg fornøyd med det.

 

Bare en uke igjen av kurset jeg går på nå... Har på ingen måte fått den nedgangen jeg ønsket på kurset, men det er kun min egen feil. Og det er bare en ting å gjøre: være veldig flink jente siste uken og følge opp i etterkant.

Jeg får egentlig ikke så mye ut av kurs lenger merker jeg, men samtidig er det skummelt å være på egenhånd. Men jeg er heldig og har en venninne og samboeren med på laget. Jeg går på kurs sammen med venninna mi nå og jeg og hu skal ha "kurs" etter at kurset er ferdig er planen. Med veiing og temakvelder samt trening. Håper vi klarer å holde oss til det :D

 

Ellers har jeg nå planlagt tur til Belize og Guatemala, reiser i romjulen. I Belize er det strandlivet som gjelder, så nå har jeg i alle fall en god motivasjon! Orker ikke sette et kilomål (blir bare så inderlig skuffet om jeg ikke klarer det) men jeg skal gå ned så mye som mulig (på en fornuftig måte).

 

God uke, medlivsstilsendrere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer så mye med 0,5 ned! Selv om det er på 2 uker er ned likevel ned, og det er det jo all mulig grunn til å være happy med.

 

Den ferien hørtes bare superdeilig ut.... Kjenner jeg blir litt misunnelig, ja! Er sikker på at bikinisesong i romjulen er en god motivator for å holde seg unna julefråtsingen... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...