Gå til innhold

Dørstokkmila er oversteget, 43kg til målet!!


Anbefalte innlegg

Takk Trønderpi! Føltes veldig dårlig å gå opp når jeg var så flink, kjekt å vite at vi er flere (selv om jeg selvfølgelig ikke unner deg å gå opp...).

På vekta i morres hadde jeg gått ned 1,3 kg fra forrige uke og det er jeg selvfølgelig superfornøyd med!! 2,4 kg igjen til min laveste veiing i november. Det skal jeg klare ganske kjapt håper jeg!

Jeg drømmer bare om 103 kg og fedmeklasse 1 nå... Og ikke minst 99 kg når den dagen kommer. Det tror jeg kommer til å føles helt utrolig! Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg så det tallet på vekta!

 

Forrige uke endte med noen utskeielser i helgen, skal prøve å ikke gjenta dem denne uken, selv om det kan bli tøft. Jeg skal 4 dager til Bergen i slutten av uken, og reising er jo alltid utfordring... Må prøve å klemme inn noen gåturer og få noen trimpoeng på den måten og ellers holde meg unna de verste fristelsene.

Og ikke minst, virkelig være flink de første 3 dagene nå før jeg legger i vei.

 

Håper dere får en flott uke alle sammen! :(

Husker dere å drikke vann i kulden? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar
Gjest Gifteklar23

Hvordan går det med deg?

 

Hvordan var Bergen-turen og ble det mange utskeielser?

Lenge siden du har kommet med oppdatering nå...

Venter i spenning vettu :)hehe

 

Forresten, hvor finner du ut hva slags fedmeklasser man hører til?

 

Håper du har en fin uke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gifteklar!

Så koselig med en liten oppmuntring her på min egen tråd...

 

Bergensturen endte med omgangssyke lørdag og søndag. Vekten på mandag viste mange kilo ned, men det var bare omgangssyken dessverre. Vekten er tilbake på samme nivå nå :(

Jeg prøver hele tiden å være flink, men har sklidd veldig ut. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å hente meg inn igjen.

Jeg er jo bare halvveis i vektreduksjonen min, kan ikke stoppe her!!

 

Dette med fedmeklassene er jeg ikke sikker på hvor jeg har fra, men denne kalkulatoren http://www.elixia.no/bmi/index.html viser deg hvor du hører hjemme. Dog det er jo ingen store forskjeller bekrevet for de ulike gruppene. Det har bare blitt en motivasjonsgreie for meg som snaaart er i gruppe 1 :) Jeg begynte i gruppe 3 "ekstrem fedme", så der er var i alle fall veldig godt å komme ned et nivå derfra!!

 

Har lyst til å melde meg på kurs igjen, enten aktivkurs eller internettkurs... Tror det må bli det siste i så fall, for jeg har så varierende timeplan for tiden. Men akkurat nå har jeg ikke råd... 2000 kr gjør et godt innhogg i økonomien :D

Jeg har så lyst på den nye boka, for å se hvilke endringer som er gjort...

 

I dag fikk jeg et tips om en nettside med gratis treningsvideoer (http://www.exercisetv.tv/workout-videos/) så jeg tenkte rett og slett jeg skulle prøve meg på en økt hjemme i dag :)

 

Ha en flott uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nei har du sett, jammen hadde ikke tråden min havnet ut av første bilde... Det er nok et hint om at det er vel lenge siden jeg har skrevet noe her.

Mest fordi det skjer lite på denne fronten for meg. Vekta er stabil og min middelmådige innsats er stabil.

 

I dag kjente jeg et stikk i brystet da jeg leste om artrose (slitasjegikt) på revmatikerforbundets hjemmesider. Der står det ettertrykkelig at overvekt øker problemet og at vektreduskjon ville gi betydelig gevisnt.

Jeg er altså plaget av artrose i en ankel etter en bilulykke for 2 år siden. Men artrosen må jeg leve med livet ut. Og for å utsette de verste symptomene enda mange år, MÅ jeg ned i vekt. Det var ankelen som ga meg et spark i ræva for å starte dette prosjektet for 1,5 år siden. Jeg var superflink i 8 mnd og gikk ned nesten 20 kg, men så har det nesten stoppet opp. Jeg har heldigvis ikke gått opp igjen, men ettersom jeg fremdeles har 24 kg til normalvekt, må jeg jammen klare å finne motivasjon og stå på videre. Det handler om helsa mi. Jeg er 26 år og altfor ung til å bli ei "gammal krøkke".

 

Jeg innser at løpet før påske er litt kjørt.. Men etter påske skal jeg skikkelig i gang igjen. Det vil si det blir vel gjerne etter egen bursdag, som er rett etter påske.

 

Vurderer å prøve meg på Alli eller noe lignende, noen som har erfaringer med dette?

Jeg tror forsåvidt ikke at medikamenter kan hjelpe meg så mye ned i vekt, men med disse medikamentene som minker fettopptakket i tarmen gir jo ekle bivirkninger om man spiser for mye fett, så da MÅ man liksom holde seg i skinnet.

 

Jeg skal i alle fall være flink i dag! En flink dag er bedre enn en lite flink dag. Hver dag teller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg synes du skal begynne med å være utrolig stolt over å ha gått ned 20 kg!!! Det står det respekt av, og er et fantastisk bra resultat. At du ikke har gått opp igjen er mens ting har gått litt trått er også fantastisk bra - det betyr at det forhåpentligvis blir litt enklere å begynne på igjen uten å først måtte ta av det du har lagt på før du kan begynne på de neste 24 kg.

 

Jeg går i dag på kurs, og har derfor tenkt å være litt streng med meg selv i påsken. For all del, jeg skal kose meg, men på andre måter enn med det sedvanlige påskesnopet. Jeg synes f.eks. det er snop å handle seg et blad bare fordi jeg har lyst på, en ny fisk til akvariet e.l. Så mitt råd er prøv å ikke falle utpå i påsken, nyt bursdagen din og sett alle kluter til etter bursdagen og bruk gjerne forumet mye. Selv er jeg relativt ny her, men merker at jeg blir veldig imponert, engasjert og motivert av andres resultater selv om det går litt tregt for egen del...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk positivt! Begynn med et måltid, en dag en uke...... vi kan ikke tenke på alle månedene som ligger foran oss med konsentrasjon om vektproblematikken - da blir i alle fall jeg litt motløs.

 

Her er masse inspirasjon, motivasjon og støtte å hente her inne. Bruk forumet og dagboka flittig, og sett deg kortsiktige mål, så går det bra skal du se :)

 

Lykke til og god påske :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Tonesen

 

Stå på. Lenge siden sist jeg var her inne. Er igang med siste innspurt.

 

I min familie er det mange med hofte atrose. Mamma har bytta begge hoftene de siste 2 åra. Der er visst arvelig. Det er også en motivasjon til å stå på.

 

 

Har gått ned 53 kg, har 7 kg igjen. Og de skal av før sommeren har jeg bestemt.

Så vi får motivere hverandre litt framover.

 

Klem fra Rolls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei Rolls! Så koselig å "se" deg her!

Helt utrolig! 53 kg ned? Det er jo akkurat på mitt totalmål. Det er liksom drømmen. Men dit har jeg 33 kg... Jeg bøyer meg i støvet for deg. Du har holdtp å jevnt og trutt og jammen fått gode resultater. Håper alle er flinke til å gi deg komplimenter, du må jo se "smashing" ut nå! 7 kg er et overkommelig mål for deg ser det ut til. Stå på! :)

 

Jeg har vært utrolig lite flink. Alle planer går i vasken og jeg er stadig like tjukk...

Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Det er motivasjonen, viljen og styrken som svikter totalt.... Det eneste positive er at noen innarbeidede vaner gjør at jeg nå står stille på vekta og ikke raser opp.

 

Nå går det mot eksamensperiode for meg og jeg vet at det er en utfordring matmessig, så jeg MÅ bare finne motivasjon.

Tenkte kanskje jeg skulle begynne å skrive alt jeg spiser igjen, da er det litt mer konkret liksom. Har begynt med dagen i dag :)

 

Et måltid, et valg, en treningsøkt, en utfordring, en dag om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Huff, jeg burde kanskje ta et hint når tråden min har kommet så langt ned på lista at den ikke synes i første bildet lenger, men jeg har ikke tenkt å gi meg!!!

 

Eksamensperioden som nærmer seg slutten, har vært fatal. Jeg har spist usunt og trent for lite. 2 kg opp.

Men som sagt, den nærmer seg slutten. Siste eksamen 31. mai, og første juni starter OPERASJON JUNI!! :)

Operasjon juni har slagordet 1800/2/450/10

1800 kcal hver dag

2 liter vann hver dag

450 g grønnsaker hver dag

10 trimpoeng hver uke

 

Jeg har med meg samboer, svigermor og ei venninne på operasjon juni, vi skal alle ha som mål å gå ned 5 kg.

 

Jeg kickstarter juni med 3-4 dager på pulver. Jeg vet det ikke nødvendigvis er det smarteste, men jeg trenger å markere overgangen fra eksamenslesing med snop og snæks hele tiden til "slankemodus".

 

Operasjon juni er en del av min store plan: NITTINI oktober TJUETI.

Jeg veier nå skremmende 114 kg. I slutten av juni håper jeg å være under 110. Så skal jeg ha fornuftig ferie i juli med stillstand på vekta. Deretter 106 i slutten av august, 102 i slutten av september og 99 i slutten av oktober. Det burde være realistiske mål.

 

Hadde vært veldig kjekt om flere ville hive seg på! Både "operasjon juni" og "nittini oktober tjueti" (nittini kan jo byttes ut med hvilket tall som helst etter dine mål)

Oppfordringen er herved gitt! Om noen hiver seg på, starter vi en "operasjon juni" tråd og setter i gang! :)

 

Men nå: tilbake til bøkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tyvstartet operasjon juni litt.

Startvekt: 113,9 kg.

Mål for operasjon juni: 109,9, altså 4 kg ned på en mnd.

Har skrevet alt jeg har spist i dag, og foreløpig ser det bra ut.

 

Jeg er sylta forkjøla, men har gått meg en liten tur i det minste, selv om det ikke akkuart kvalifiserer for trimpoeng.

 

Nå skal jeg ha opprydding på kjøkkenet og fjerne alle rare ting jeg kunne finne på å ty til i et snopesykt øyeblikk.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjon juni har offisielt startet. Jeg har hatt en bra dag matmessig selv om det ble litt smør under rekene på skiva til middag.

 

Godt i gang, stolt av meg selv og klar for en ny dag!!

Om bare forkjølelsen slipper taket skal jeg få kommet i gang med treningen igjen også.

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uke av operasjon juni er over, og jeg må si jeg synes det går ganske bra.

Solvik: jeg gir jernet :D

Jeg har vært flink med maten og gått ned fra 113,9 forrige mandag til 112,8 til i dag. Superfornøyd. Kanskje når jeg målet om under 110 før jeg reiser på ferie 29. juni? Jeg skal i alle fall gjøre mitt for å få det til. 1,1 ned er uansett en god start!! Særlig med tanke på at jeg ikke har fått trent.

 

Nå har forkjølelsen min sluppet taket litt også, så nå skal jeg i gang med treningen også. Skal trene med en venninne på gruppetimer både i dag og i morgen. På onsdag skal jeg prøve meg på sykling til jobben. Jeg gleder meg!!

 

Ha en flott uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig tilbakemelding Xankix!

 

Jeg føler faktisk at jeg har kontroll om dagen, og det føles fantastisk! Jeg blir nesten litt lykkelig av at jeg er så flink. Jeg spiser bra og jeg har fått trent masse de siste dagene. Må innrømme at jeg veier meg hver dag, og jeg går faktisk bittelitt ned hver eneste da, det er kjempemoro.

 

Jeg avslutter hver dag med å sette en trafikklysfarge på den, rød, gul eller grønn. Røde dager er dårlige dager hvor jeg rett og slett teoretisk sett går opp i vekt. Gule dager er middels bra dager hvor jeg tenker meg at jeg står stille på vekta mens grønne dager er gode slankedager med trening og gode valg i matveien hvor jeg tenker meg at jeg går ned i vekt. Jeg har fått med meg en venninne til å samle på grønne dager, hu blei skikkelig gira, så det er gøy! Nå konkurrerer vi om å ha flest :D

Til nå denne uken er alle dagene grønne.

 

Har fremdeles forbedringspotensial på vanndrikking, hjertegode valg og litt sånn, men i det store og hele er jeg godt fornøyd. Håper jeg får resultater på vekta når uken er omme :)

 

Ha en strålende onsdag, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart med trafikklys-fargene :D Jeg har et lignende system som fungerer kjempefint. Man blir liksom ekstra motivert når man konkurerer med/mot seg selv også :)

 

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja trafikklyset hjelper meg å reflektere litt over hva jeg gjør og hjelper meg til å motstå fristelser. Jeg hadde en rød dag i forigårs, for det ble ingen trening og jeg spiste 2(!) kakestykker. Og da blir det ekstra viktig at resten av uka er grønn! :D

I går ble grønn og i dag skal bli grønn, selv om jeg skal i en bursdag i kveld.

 

Til helgen reiser jeg hjem til foreldrene mine, der er det ikke alltid like lett å være flink, men skal prøve å så til sunne måltider, ingen alkohol (blir en fest på lørdagen med gamle venner) og litt trim. Det er i alle fall planen :)

 

Ha en flott helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Solvik, men den skryten kom litt tidlig.

Jeg var ikke på langt nær så flink som planlagt i helgen. Jeg blir så skuffet over meg selv. Jeg er så flink når jeg har full kontroll over omgivelsene, men med en gang jeg blir utsatt for fristelser når jeg er på besøk o.l. så blir jeg veldig svak og gir etter med en gang. Det er absolutt mitt svakeste punkt.

Det ble kake og snop i bursdagen på fredag og helgen var mer eller mindre katastrofe!! Jeg skammer meg! Noen som har noen gode øvelser for å klare å motstå fristelser? Snopeskåler som står rett foran deg hele kvelden, hvordan klarer dere å la være å ta?

 

Men lite å gjøre med nå! Spist er spist. Det eneste jeg kan gjøre er å prøve å veie opp med en veldig flink uke denne uken. Bare å kjøre på!

Trening og til dels mat er planlagt for de neste dagene og jeg tror dette blir bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en forferdelig dårlig dag. Forrige uke var jeg så flink alle ukedagene og middels flink i helgen. Jeg trodde faktisk det skulle resultere i vektnedgang, men dengang ei :)

Jeg er tilbake på 113,2 i dag og målet om 109 synes uendelig langt borte.

Det føles veldig urettferdig å være så flink som jeg synes jeg har vært, for så å gå opp i vekt...

Målet var 109 kg før jeg drar på ferie 29. juni, jeg forstår jo nå at det ikke er mulig, men jeg gir ikke opp! Denne uken er det også noen utfordringer, men jeg skal prøve å gjøre mitt aller beste for å ha nedgang neste mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har det på akkurat samme måte som deg. Er kjempeflink i kjente omgivelser som jeg har kontroll på, men så fort jeg kommer i ukjent terreng, har jeg ikke kontroll lenger. Var på fotballturnering i helgen og maten var en katastrofe i 2 dager :) Nå gruer jeg meg til ferien i Tyrkia.

 

Nei, det er vel bare en ting å gjøre. Gå på videre, og si at spist er spist.

 

Dette klarer du skal du se - du er jo kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Huff, det var ikke noe kjekt...

 

Når det gjelder det å skulle til andre hvor det flyter med godsaker er en utfordring også for meg. Jeg prøver å tenke nøye igjennom i forkant hva jeg skal unne meg og bestemmer meg for noe, f.eks. 1 kakestykke. Når jeg kommer dit prøver jeg å få oversikt over hvilke kaker som er og hvilken jeg vil ha, og prøver å holde meg til det. Det er ikke alltid det går, og spiser kanskje 2 stykker i steden, men det er jo myyyye mindre enn jeg ville spist før - ett til flere stykker av hver kake + sjokoade etc + chips..... Så det er likevel en seier for meg. Chips og andre salte ting holder jeg meg stort sett unna - har aldri vært en svakhet likevel, og vet hvor mye vann det binder i kroppen min. Sjokoladeskålen sender jeg lengst mulig bort fra meg.... *ler*

 

Lykke til i den kommende uken, håper resultatet neste mandag blir til å juble av!

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei alle nye og gamle!

 

Da henter jeg fram igjen denne uendelig gamle tråden min.

Jeg føler jeg gjentar meg selv her inne, men nå starter jeg på nytt!

Og denne gangen "for real".

Om 1 time skal jeg på Grete Roede-kurs igjen. 1,5 år siden sist og vekten har ikke rikket seg (det vil si den har gått litt ned, og litt opp igjen og er nå akkurat der den var når jeg gikk på kurs sist...).

 

Jeg gruer meg noe forferdelig kjenner jeg. Og ser nok at vanene har sklidd ut mer enn jeg kanskje har likt å tro, for nå kjenner jeg at jeg må stramme inn skikkelig for å komme tilbake til menyen min. Men jeg har en god venninne og samboeren på laget og det er jo lettere sammen :P

 

For alle nye, så presenterer jeg meg selv på nytt:

Jeg er 27 år, bor i Oslo, studerer master 100 % og jobber ca 60 %.

Jeg gikk ned ca 17 kg for to år siden og skal nå ta fatt på de resterende 30.

Jeg trener mest på friskis og svettis, et laid back treningssenter, men prøver å være en del ute også. Det har vært så godt i sommer, kjenner jeg gruer meg til kalde høsten.

Min største slankeutfordring er at jeg ikke klarer å motstå fristelser, neitakk er et ord jeg må grave langt nedi viljestyrken for å hente frem.

 

Jeg har tidligere hatt stor glede av forumet her og håper å finne noen nye motivatorer her igjen.

 

God slankeuke til dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...