Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Den er hvertfall jeg med på!

Og ikke noe smågodt heller!

Men.. Det vanskligste tror jeg blir å holde seg unna potetgull..

Er så godt med litt salt!

 

Tips:

Jeg var på kino her om dagen og kjøpte med meg en

pakke med cherrytomater og vann.

Smakte veldig godt, lett å spise i mørket og bråker ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

jakter på vinnesporet jeg også! tror jeg har funnet det.

flott at du er på god vei igjen og klarer vi oss uten sjokkis til jul da er vi jammen flinke jenter!!! :)

 

nå er det en tur på treningssenteret for å legge fra meg noen kalorier, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...du så inderlig lei jeg er av å skrive del 1, forresten. På tide å komme over i del 2, snart!!!

 

Dagen har gått brillefint. Lander på 1411 kcal. Koser meg nå med havregrøt med lett-eplesyltetøy på, og masse kanel. Søtt, varmt og mettende. Fredagskosen i kveld er en oppskjært pære :)

 

To dager uten sjokkis, det går fint. ( Vet at det kommer verre dager, though....)

 

Ha en fin kveld

 

;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg jammen et kompliment. Vi var på besøk hos et vennepar som vi ikke har vært sammen med på et års tid. Det første den kvinnelige delen av paret utbrøt var: du må jammen ha gått ned masse i vekt!!! Oh well....for et år siden veide jeg bare et par kilo mer enn i dag. På den annen side har jeg trent masse på dette året, så det var kanskje de tapte centimeterene hun så. Uansett- det varmet!!! Morsomt- og motiverende.

 

Dagen i dag har gått fint. Kaloriinntak helt etter meny 2, null sjokkis og en helt herlig time på spinningsykkelen. Svetten rant nedover ryggen- digg :)

 

I går var jeg på shopping- kjøpte bare koseting til meg selv. Nytt undertøy, en god bok og sånn myke kose-sokker. Fordi jeg fortjener det :)

 

Ha en fin lørdag.

 

Klem fra Soleia

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er straks 11, og jeg skal nå hoppe i treningstøyet og spinne en time. Gleder meg! Etter det skal vi ta med trolla på skøyter. Kjempegøy, og god trim det også. Tar med sunn matpakke og kakao (til trolla, though...)

Trolla mine har blitt så flinke på isen, særlig største-troll på fem, han ser ut som den hockeyproffen :) Stolte mamma-hjertet svulmer!!

Etter skøytingen blir det pizza, men ikke på meg, jeg tar meg marinert biffkjøtt med litt peppersaus, pasta og maaassssse grønnsaker.

 

Ha en fin søndag dere!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så snart er du nok over i del 2 om du fortsetter å stå på og holder sjokkisen unna deg selv. jeg vet ikke om det er så veldig lurt men jeg skal prøve meg på lavkarbo fremover mot ju. trenger et lite kick for å få tilbake motivasjonen. :) vi får se hvordan det går. har jo fortsatt troen på at vanlig sunt kosthold med frukt og børd og hele pakka er det beste! så vi får se etter jul om jeg tar steget og melder meg på nytt GR kurs.

 

må kose deg masse på spinning og skøyter. for meg blir det å gå en litt lengre tur... for har en date på treningssenteret i morgen.

 

nå er det tekopp, pledd over skuldrene og stortingsmelding i hånden...eksamen nærmer seg visst.

 

kose deg masse i dag, klemm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spennende det der lavcarbo-greiene, egentlig. Sånn mest for å få et kick nedover på vekta, eller? Hva skal du spise da? Jeg prøvde litt her tidligere i høst, å kutte ut brød, pasta, ris og potet. Spiste litt knekkebrød, ellers ble det mye proteiner i form av kylling, fisk, egg og mager ost. Og myyye salater, grønnsker og noe nøtter for å få det sunne fettet. Ble egentlig fort lei. Men det funker sikkert om man orker å kjøre løpet noen uker.

 

Ja, jeg håper inderlig å komme meg over i del 2 så snart som bare pokker. Synes jeg lever sunt og trener mye, men det løsner liksom ikke skikkelig.....Må bare ikke gi opp. Jeg har en super kursleder som veileder meg underveis, når det butter i mot. Jeg har en drøm om å veie 88, noe, på nyttårsaften. Jobber mot det målet.

 

Fornøyd med dagen, mye trim og meny 2 er holdt. Oooooog: null sjokkis! ( og heller ikke sug etter det)

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor lenge har du igjen av del 1 da? kan jo ikke være mye igjen nå?

 

ja det lavkarb prosjektet er mest for å få et kick og sørge for at jeg ikke gir opp men setter mer pris på frukt og grovt brød osv... spiser mye protein og en del fett:

bacon, egg, kjøtt, fisk, kylling, ost, nøtter, cottage cheese, fiber plus knekkebrød, paprika, tomat, broccoli, rosenkål, kål,... blir lite knekkebrød og mye pålegg med andre ord. kan jo ikke spise noe sukker så til godteri i går så spiste jeg litt grov marsipan uten tilsatt sukker... var jo godt det. satt med et lite fat med små biter grov marsipan, my ost og noen usaltede nøtter, mens typen spiste potetgull og drakk øl, hehe...jaja.

 

håper å holde ut til jul slik at jeg får et lite kick...og hadde jeg klart meg i romjulen hadde det vært supert. så kan jeg melde meg på gr-kurs etter jul. og fortsette på den "riktige og husrene" metoden.

 

mitt nye julemål er ned 2 kg. håper jeg klarer det! hatt en bra helg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det julemålet fikser du vet du! Kanskje kiloene renner litt lettere av med det opplegget? Tenk så fint, og så begynner du på ny frisk og nytt kurs i januar??!!

 

Jeg hadde jo- litt uforståelig- gått opp 700 gram forrige uke, og veide da 92,5. Så det er jo altså skrekkelige 2,6 kg til jeg er over i del 2. Håper så inderlig på litt nedgang på tirsdag, men tør jo aldri å håpe på noe. Disse kiloene sitter som støpt!!

 

Teller du kalorier med det opplegget, eller? Bare tenker at det lett baller på seg med kalorier når man spiser bacon, ost og nøtter. Er bare nysgjerrig ,altså, det er ingen kritikk :)

 

Håper å klare å gå ned litt i de fire ukene det er kurs-pause i jula, det hadde vært så digg. Klarte faktisk det i fjor, tror jeg gikk ned et par kilo jeg...Denne jula jobber jeg en del, så det blir lite snoping. Men det får jeg planlegge når det nærmer seg litt mer.

 

Har du veiedag i morgen? I så fall- masse lykke til!!! Jeg heier på deg!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da, ikke noe gøy å gå opp. tror mine kilo også er støpt i sement...hehe...men vi skal få det til!!

 

er litt skummelt det med kaloriene ja. tror man må følge lavkars helhjertet....hvis ikke blir det fort plusskilo... teller ikke kalorier og må innrømme at det er litt skummelt. har ikke registrert karbos heller, men regner litt i hodet. prøver å ligge mellom 60-80 g per dag.. hvis nedgangen ikke er grei så må jeg justere litt ned og evt kutte cola zero...min nye favorittdrikk... :)

 

er spent på veiedag i morgen ja. men er jo sånn snikveier så den heeelt store spenningen er det jo ikke. hehe.

veiedag i morgen du også eller?

 

de 2,6 kg banker du i hel før jul ikke sant? så begynner du med del 2 etter jul? flott tanke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkis-trollet hyyylte på meg her i stad, det er jo tross alt nærmere en uke siden det ble foret. Huff, det var slitsomt. Men jeg vendte det døve øret til og tok meg en stor kopp med varm, deilig Options kakao (36,5 kcal) og det ble jammen redningen! Nå er sjokotrollet borte :)

 

Ellers gruer jeg meg til kurs i morgen. Er så utrolig demotiverende å ikke ha gått ned noe. Og så ydmykende å veie seg hos kursleder, hun tenker sikkert at jeg er et håpløst tilfelle, så sakte som dette går....huff.

 

Well, jeg skal snart på Ishockey med største-trollet. Popper seff innom i morgen etter kurs.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Jeg visste at jeg ikke kunne forvente nedgang i dag. Men opp 700 gram???? WTF????? :):)

 

Har ikke spist så hakkende galt denne uka' date=' at jeg skulle gå opp 700 gram fett. Men har kun trent 2 ganger, vært på nattevakt og skal ha det månedlige. But still.....

 

Er så sint og frustrert og lei meg og motløs akkurat nå. Det virker ikke som om jeg kommer til å klare dette her. Er jeg dømt til å være tjukk? Det er akkurat som om kroppen ikke spiller på lag med meg i det hele tatt. Vekta svinger som en jojo og på i underkant av 2 mnd har jeg bare gått ned 2,5 kg.

 

Har trøkket innpå 2 kokosboller og bare tenkt møkkatanker. Orker ikke skrive mer i dag.

 

Soleia

 

ps- mine gode venner- har dere noen tips til meg, slik at det løsner snart? Er nær ved å gi opp.[/quote']

 

Hei.

Det er ei god stund siden jeg har vært inne på vektklubben fordi akkurat det samme skjedde med meg på forrige veiing - OPP 700 g!! Skikkelig nedtur. Snakket med kurslederen og vi fant ut at jeg ikke hadde spist nok kcal pr dag. Jeg var jo veldig sulten opptil flere kvelder i den uka. Men det høres jo veldig rart ut å gå opp når man har spist for lite... Skjerpet meg neste uka og sørget for å ha riktig snitt pr dag på kcal. Var på veiing igjen i dag. 1 kg ned, kjempeopptur og totalt 3,7 kg ned. Du snakket jo også om veldig sultne perioder, kanskje det skjer noe lignende med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og kjempegrattis med en kilo ned. Flott at du fant ut sammen med kursleder at du hadde spist for lite. Enig- litt rart å gå OPP ved for lite mat, men det er vel forbrenninga som kommer på bærtur. Nettopp derfor synes jeg det er så fint å gå på kurs, man kan få hjelp av kursleder til å komme innpå sporet igjen. I morgen må jeg ha en pep-talk med min flinke, strenge kursleder, hvis vekta ikke er grei. Da må det gjøres noen grep. Nuh!!

 

Lykke til videre Atta (3,7 ned er jo supert!!)

 

Klem

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og vekta viste 600 gram ned denne uka. Helt greit, men det betyr jo bare at jeg står der jeg gjorde for to uker siden, pga oppgangen sist uke. Nå er jeg imidlertid ferdig med det månedlige, og er supermotivert for god innsats denne uka. Skal trene x 4 og spise lite og ofte. Sjokolade er fremmedord :)

 

Til sammen har jeg gått ned 1,6 de første tre ukene på kurs, og det er godkjent, hverken mer eller mindre. Målet mitt var ned 4 kg på hvert av de fire kursene før sommeren. Det er fire kursveiinger igjen på dette første kurset, og 2,4 kg til SKAL gå.

 

Dagens vekt var 91,9. Jeg er akkurat 2 kg unna å komme over i del 2. JEG SKAL OVER I DEL 2 FØR JULAFTEN. Sånn. Der var det satt på "papir". (dvs det går jo, det, om jeg klarer det ovenstående målet mitt, som er fire kg på kurset..hehe)

 

Jeg har gått ned tilsammen 3,1 kg siden jeg endret livsstilen i høst. Ikke overveldende mye, men jeg er på vei. Og det er jeg happy for!

 

Jeg gjør som Mayca og setter meg et sprekt mål for denne uka: ned 1 kg! Da ser jeg nemlig 90,9...

 

Ukas utfordringer: to nattevakter, og jentekveld med alkohol på fredag.

Ukas fordeler: mye fri, får trent x 4 og er supermotivert.

 

Sitter nå og koser meg med en kopp Options kakao (min nye dille, og redning). Etterpå skal jeg lage meg et delikat fat med oppskjært skinke, noen osteterninger (10%fett), søte tomater, paprika og litt ruccola. Mmmm....

 

Hasta la vista!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattevakt venter. Har spist 1347 kcal, og skal spise en salat og noen klementiner i natt.

 

Skal straks kose meg med "jakten på kjærligheten", og en passelig stor porsjon med Chicken Tikka Masala.

 

Ha en fin uke alle sammen

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig jeg skal også kose meg med kakao og 2 clementiner ( mandariner ) og se på Jakten på kjærligheten. Er veldig fornøyd i dag. Har veid meg og gått ned 2.7 kg på første veiing, er litt stolt, og håper dette fortsetter. Men alt går vel litt opp og litt ned tenker jeg. Vi får bare stå på. Hilsen Bella08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og vekta viste 600 gram ned denne uka. Helt greit' date=' men det betyr jo bare at jeg står der jeg gjorde for to uker siden, pga oppgangen sist uke. Nå er jeg imidlertid ferdig med det månedlige, og er supermotivert for god innsats denne uka. Skal trene x 4 og spise lite og ofte. Sjokolade er fremmedord :)

 

Til sammen har jeg gått ned 1,6 de første tre ukene på kurs, og det er godkjent, hverken mer eller mindre. Målet mitt var ned 4 kg på hvert av de fire kursene før sommeren. Det er fire kursveiinger igjen på dette første kurset, og 2,4 kg til SKAL gå.

 

[/quote']

 

Grattis med nedgang og takk for koselige ord!

 

Det hjelper utrolig på motivasjonen å gå ned på veiinga, og det ser ut som du har virkelig har funnet den nå! Lykke til med denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp- jeg er en latinobabe :)

Har nettopp kommet hjem fra en svett time stram opp puls. Det er en halvtimes kondisjon og en halvtimes styrke etterpå. Instruktøren hadde kul, fengende musikk som jeg elsker å trene til: Shakira og andre liknende latino-låter. Jeg vrikka meg rundt med alle mine kilo og koste meg glugg ihjel. Jeg har funnet igjen treningsgleden, dere....

 

Nå har jeg kost meg med en bolle havregrøt, og skal ha kylling tikka masala i dag også, før det bærer avgårde på ny nattevakt, og fler fødsler :)

 

Ha en ypperlig onsdagskveld mine damer

 

:):)

 

ps- ingen sjokkis siden 13.12, og det går foreløpig flotters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vært restitusjonsuke - kan man si. Etter 30 dager med trening som jeg ble ferdig med søndag. Ble det en pause på et par dager, og ettersom jeg skal ha eksamen imorgen ble et par dager = 4 dager. Satser på å få med meg trening imorgen og lørdag. Søndag blir det pakking til jeg reiser til Thailand mandag. Blir deilig.

 

I treningsperioden min har jeg egentlig ikke gått ned noe særlig mer, men har jo merket at jeg har blitt strammere i kroppen. Men så denne uken når jeg ikke har trent eller spist merkbart sunt så viste vekten idag at jeg har gått ned 900 gram. Endelig under 85 som har vært et stort vektplatå for meg den siste tiden:) Er kjempefornøyd. Går gjerne opp igjen litt mens jeg er på ferie, men skal prøve å være moderat med mat og alkohol.

 

Til jul skal jeg ønske meg penger til personlig trener og kanskje et kurs hos grete roede:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Irene24 : jøje meg, så flink du har vært....tenk å trene hver dag i 30 dager??!!

Sikkert lurt med litt restitusjon nå... Og flott med nedgang i etterkant av all treninga! Kos deg masse i Thailand, det hørtes herrrligt ut!! :)

 

Dagen i dag har gått fint- det lille jeg har vært våken :D Ingen sjokkis.

Oppsummert har disse to nattevaktene gått fint sånn spisemessig. Men kroppen samler væske, får håpe det er ute innen neste veiing.

Neste utfordring er jentekvelden i morgen. Må planlegges nøye, og jeg skal trene på forhånd.

 

Ha en kos kveld!

Jeg skal snart køye med en god bok, for å snu døgnet igjen.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og det gleder jeg meg til! Altfor sjelden! God mat, godt drikke i glassene, jenteprat og masse levende lys. :)

Meeen, det står jo ikke helt i stil med meny 2 da, kremt....

Har spist magert i dag, og vært på spinning. Skal lage meg litt meksikansk tomatsuppe som jeg spiser rett før jeg drar. Satser på å ikke overspise i kveld, tar heller litt mer å drikke :D

Får håpe denne kvelden ikke ødelegger for en ellers fin uke. Men denne jentegjengen er verdt det!!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kose deg masse på jentekvelden :)

 

jeg var på fest med klassen i går, første fest der alle var samlet, sånn for å ta eksamensfesten på forskudd, hehe.

vekten viste ned i dag tidlig, men regner med jeg får smellen i morgen...menmen...nå blir det null party før i romjulen.

 

stilig med latinomusikk og dans da. hørtes skikkelig gøy ut!!

 

jeg har vært å kjøpt narnia filmen (prins caspian) og håper den er bra. var veldig i tvil om jeg skulle gidde å se den men kjekt med litt fredagskos.

 

nå er det snart middag på gang. men du får kose deg masse med jentene. regner med det blir mye kakling, men det er gøy, hehe :D

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først til jentekvelden i går: det gikk kjempefint! Fikk ikke i meg noe særlig flere kalorier enn jeg skulle, hvis jeg tar med kosemerkene. Og det var så koselig!! Sukk- jeg "elsker" jentene mine!! :D

 

I dag har jeg endt på 1507 kcal. Ikke galt det, men jeg falt for fristelsen: en uspist sjokoladenisse på 27 gram ( ca 100 kcal) fra småtrollas godteskål...Hmpf...Jeg som ikke skulle ha sjokkis før julaften. Jaja. Life goes on. Håper det ikke gir utslag på vekta, da jeg regnet det inn i totalen.

 

I morgen skal jeg på spinning. Det gleder jeg meg til.

 

Ha en kos lørdag!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at det går bra med deg og at du er glad og motivert.

Den sjokoladenissen utgjør ikke det helt store i kaloriregnskapet, og det blir ikke flere sånne før jul; blir det vel?

Jeg har vært og lest jevnt her i det siste, og så at du hadde en skikkelig bølgedal en periode, og skrev at det var typisk deg å gi opp når resultatene ikke kom. Tror det var noe sånt du skrev. Jeg husker hvertfall at jeg kjente meg godt igjen. Har prøvd dette så mange ganger, men har falt helt ut etter en periode hvis det ble for tøft og hvis resultatene ikke kom. Og så gikk jeg opp et par kilo.

Men nå har vi begge holdt på ganske lenge har vi ikke? Jeg begynte i september, og det er snart 3 måneder gjennomført, og det er ikke verst.

 

Jeg har nettopp kommet gjennom noen skikkelig slitsomme uker; tøff forkjølelse, sliten hele tiden, mistet matlysten og kunne ikke trene pga forkjølelsen. Vekten gikk opp kontinuerlig i små skritt hver dag, og jeg tenkte at "here we go again" dette går jo ikke.

Men jeg prøvde så godt jeg kunne, å holde på rutiner, og å ikke gi opp selv om jeg følte jeg ikke fikk til noe i det hele tatt. Verst var det når jeg mistet matlysten; ville bare ha snop. Tror det skyldtes to ting; ay jeg var så sliten og at jeg spiste for lite. Lærte fryktelig mye av disse ukene; det spise nok er viktigere enn å spise lite. Og så må man lage den sunne maten slik at man virkelig har lyst på den, og det krever at alt ikke er supermagert og supersunt hele tiden. Det var en skikkelig aha opplevelse. Og variasjon er viktig; nå er jeg for tiden ganske lei av salat, og er dritlei av kylling. Det betyr at jeg innvilger meg mer kjøtt i en periode, og satser på å bli enda bedre på fisk; for det er skikkelig godt, men jeg kan ikke så mange oppskrifter.

 

Oi, dette ble skikkelig langt. Ble helt revet med. men tenkte jeg skulle skrive litt nå siden det er lenge siden jeg har "besøkt" skikkelig.

 

Og så gladmelding; de siste dagene har jeg gått kontinuerlig ned hver dag, ikke så mye, men all oppgangen er borte og jeg er 0.5 kg under der jeg var når oppgangen startet. Så det bekrefter at det er verdt å holde ut; og dette er uten noen som helst trening, og en og annen kakako med krem som ikke var planlagt....

 

Fortsatt fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...