Gå til innhold

Veien vår til målet


thebomb

Anbefalte innlegg

Så bra med den "treningsutforskningen" din, Afrodithe. Artig å prøve forskjellige ting, og så finne ut hva som passer best.

 

Jeg gjorde også det samme for at par år siden, prøvde veldig mye forskjellig, både inne og ute, og har nok kommet til at styrke er det som er lettest for meg å få gjennomført. Bortsett fra svømming, som igrunn er det eneste jeg VIRKELIG liker.

 

Om jeg skal gå på noen partier tror jeg det må bli yoga eller pilates, men foreløpig holder jeg meg til apparater og vekter. Det blir jo også lettere å være med på ting ettersom vekta går nedover, så man slipper å henge etter alle de andre med tunga som et slips mener jeg.... (he, he)

 

Har en plan framover jeg også Fullfres og Chicago:

 

- fortsette med sundt kosthold og kose meg "magert" i helga

- ned 0.6 i snitt i uka

- ha 6 økter med trening/turgåing pr. uke

- fortsette med ryddeprosjektet mitt, som har stoppet litt opp,

hvor jeg skal gjennom alle skuffer og skap i hele huset

og kaste/gi bort alt som ikke er i bruk

 

Og være en bedre venn, ja det vil jeg også prøve på Fullfres. Merker at jeg bruker veldig mye energi på dette opplegget her og trenger å være en del i ro for meg selv, men det er viktig å ta vare på gode venner også.

 

Nå får jeg dra og brenne litt fett.

Ha en sunn og fin fredag!!!!:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Fredag er den beste dagen i uka synes jeg. Når du går hjem på fredag vet du at du har 2 hele flotte dager som du kan fylle med hva du vil :) Deilig!!!

 

Jeg skal på trening i ettermiddag jeg da. Power time på Elixia. Jeg digger de timene jeg da:) Power og spinning er vel det jeg stort sett trener.Det hender jeg tar e pilates eller yoga time også. Synes særlig yogatimen er deilig hvis kroppen føles sliten..Har vel noe å gjøre med at man lærer å fokusere energien riktig:)

 

Helgen håper jeg blir fantastisk deilig med mye ro og tid med barna..

 

Skal til London om 2 uker så jeg håper noen kilo er borte til det.

Minus 1 kg denne uken!!!

 

Ha en flott helg alle sammen!!

 

Kess: du er råflink med 6 økter i uka...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Så flinke og energiske dere er. Trener og står på. Veldig bra! :-)

 

Jeg ligger godt an med mine forsetter om å bytte sengetøy og være mer aktiv venn. Men treninga er visst erstattet med dypdykk i diverse snopeposer og matskåler. Jeg er helt ute å kjøre.

 

Må prøve å gjøre det litt mer travelt for meg selv, så jeg ikke har så mye ledig tid med mulighet til sånt tull...

 

Energi og humør - kom tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig føler jeg virkelig at jeg er i rute for alle mine mål...

Fisk til middag i dag og en deilig økt blir det tid til nå i kveld.

Power time pluss en runde på tredemølla.

 

Føler også at overskuddet melder sin ankomst pga trening og sunn mat..

Jippi :)

 

Håper vekta viser resultater neste uke også...

 

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres
Endelig føler jeg virkelig at jeg er i rute for alle mine mål...

Fisk til middag i dag og en deilig økt blir det tid til nå i kveld.

Power time pluss en runde på tredemølla.

 

Føler også at overskuddet melder sin ankomst pga trening og sunn mat..

Jippi :)

 

Håper vekta viser resultater neste uke også...

 

Ha en flott kveld!

 

Kjempebra, chicago. Stå på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg rekker desverre ikke og være så mye her inne som jeg ønsker, men jeg er her fortsatt! Det går i ett fra kl 5 om morran til 10 om kvelden og da stuper jeg i seng!

Det ser ut som om jeg endelig har klart og få en rutine på spisingen, og jeg har klart meg noen dager uten snop nå!

La litt på meg i jula kan dere si :)

 

Går det bra med dere alle sammen?

Syntes det er litt stillere her enn vanlig om dagen?

 

Jeg prøvde og skrive ett innlegg her forrige dagen, men borte ble det, og jeg orket ikke skrive ett nytt!

 

Da er det bare og sette igang med en ny dag!

Ha en flott dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre pådratt meg en liten forkjølelse om dagen..Men jeg har fått 2 deilige treningsøkter denne uken. Mandag ble det som vanlig 30min på tredemølla før jeg tok en power time. Veldig god kombinasjon som gir mye energi og bruker mye kalorier :)

I går ble det en time spinning:) Instruktøren på den timen er helt rå!!! Jeg er som nevnt tidligere veldig glad i spinning og power timer. Håper jeg føler med bedre i morgen så jeg kan ta en dobbeltime...45 min spinning etterfulgt av 45min power. Da kan man virkelig ta helgen med god samvittighet!!!!

 

Maten går også veldig fint.Ligger på ca 1750 kcal om dagen og føler ikke noe behov for søtt eller andre fristelser...

 

Ha en strålende dag!!!

 

Håper det blir litt mer aktivitet her inn nå..Vi er jo proppfulle av motivasjon og pågangsmot på nyåret:)

 

Chicago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er godt i gang jeg også, både med trening og kosthold.

 

Bra dere også er i siget Chicago, Fullfres og Camkir. Men hvor har det blitt av Afrodithe og Smellyflower tro?

 

JA til mere aktivitet her. Det gir inspirasjon!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig dere! De er veldig savnet! Men fram til da får vi prøve og hjelpe og styrke hverandre så godt vi bare kan!!!

 

chicago: så flink du er! Skulle ønske jeg kunne spinne jeg også, men pga en skade i den ene leggen min går desverre ikke det! Men det finnes jo så mange andre timer! På onsdagen var jeg på fitnessboksing for første gang, og det var så utrolig gøy! Jeg og venninna mi har allerede lagt den fast inn i timeplanen framover! Håper du får til og trene i dag, da kan du virkelig ta helga med god samvittighet ja! Håper du er litt bedre av forkjølelsen!

 

kess: så godt og høre at det går så bra med deg også! Når det går så bra med dere så inspirerer dere meg også! Dette skal vi da klare så bra!

 

Nå er det og få siste arbeidsdag vekk og en times trening før jeg tar helga!

Har store planer om og bare ta det med rooo i morra! Vært altfor mange helger med altfor mye planer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei jenter!

 

Endelig, endelig begynner å "se klart" igjen, og klarer å fokusere på målet. Jula satt skikkelig i, og dette er veldig typisk for meg: Jeg berger meg godt gjennom hele desember, inkludert de feiteste juledagene. Men så på nyåret sklir jeg utpå...

 

Vel-vel - slutt på det nå, og det er jo grenser for hvor stor skade jeg har klart å gjøre. Nå er det tilbake til ned i vekt-meny, registrering og hyppige gåturer/mosjon.

 

Camkir, høres ut til at du har fryktelig travle dager. Er det et forbigående fenomen? Håper det! Bra at du har hatt snopfrie dager - stå på videre!

 

Chicago - håper forkjølelsen snart slipper taket. Du er jo skikkelig på sporet nå, leser jeg, med strøkent matinntak og tøffe treningsøkter. Pass bare på at du ikke kniper for mye på maten de dagene du trener såpass mye :-)

 

Og kess - som jeg skrev til deg i "hold vekten"-tråden min: Blir like imponert over din innsats hver gang blikket faller på signaturfilen din, hvor det framgår at du har kvittet deg med mer enn f-ø-r-t-i kilo. Utrolig!

 

Jeg savner også Afrodithe og Smellyflower. Smellyflower har vi ikke sett snurten av siden lenge før jul - håper hun har det bra!

 

Og jeg lover å gjøre mitt til å øke aktiviteten her inne!

 

Ønsker dere ei god, sunn og sprek helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare ukene flyr av gårde jeg da..Så er det plutselig fredag og veiedag igjen.. Vekten viste ned 1.4 kg denne uken.Fantastisk deilig :P

Helgen skal jeg nyte og slappa av litt. Blir nok ikke trening i dag siden formen ikke er særlig bra så jeg får ta en spinning time i morgen isteden :D

 

Skal til ett vennepar på middag i kveld. Er spent på hva som blir servert hva kaloriantallet angår...Mannen i huset har gått noen Grete Roede kurs og vet han egentlig er på kurs nå også så det er jo bare å håpe at det er noe sunt og godt :) Jeg skal kjøre så da blir det iallefall ikke noen ekstra kalorier av alkoholen.. Skal som nevnt tidligere til London neste helg så da sklir nok kaloribudsjette ut litt så det er greit å ha litt å gå på...

Men jeg gleder meg veldig til å kose av sammen med mannen min en helg. Slappe av og nyte hverandre litt..Være litt kjærster uten barn igjen. Barna kommer til å ha det toppers hos farmor og farfar så de bekymrer jeg meg ikke over:)

 

Ha en sunn og sprek helg kjære venner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.4 kilo ned chicago?? Det er jo kjempebra! gratulerer så masse!

Jeg håper på nedgang på mandag jeg også, men tør ikke håpe for mye!

 

Foreløpig er twistposen jeg fikk i går like hel, eller det vil si, kjæresten har åpnet den, men jeg har ikke spist noenting :P

 

Håper dere har en bra helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er godt fornøyd med nedgangen denne uken :P 1,4 kg ned på en uke er vel egentlig ganske mye mer enn jeg hadde regnet med men veldig godt. Gir litt ekstra motivasjon til å stå på videre..

 

I dag snør det ganske så mye her hos meg så vi skal straks ut å prøve skiene litt.. Det blir vel ikke all verdens av trimpoeng når du har en fireåring på ski med deg men litt blir det nok ja..

 

Planen denne uken er vel egentlig bare å fortsette som jeg har gjort de to siste ukene..Power og tredemølle på mandag, onsdag må jeg ta en annen treningstime enn jeg vanligvis har på onsdag for jeg skal på klubb..men det er ett veldig bra utvalg av spinningtimer på treningssenteret hos meg. Torsdag blir det også trening denne uken siden jeg drar på tur på fredag morgen.

 

Ha en fin dag i snøen alle sammen.

 

Chicago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste ned 2.1 kilo....!!! Skjønner ikke helt hvordan det er mulig! Hmmmm.... Måtte opp på vekta flere ganger :P

Sikkert ett engangstilfelle, men gir MYE motivasjon!

 

I dag skal jeg på ett møte vedr. Easy Life som Avancia har. Er litt spent på det også!

Da gjenstår en ny sunn uke!

 

Lykke til med ny uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Supert, camkir! For en herlig start på uka. Grattis! :-)

 

Jeg har også startet uka med veiing. Jeg har gått opp ytterligere 0,5 kg, og må dermed se i øynene at jeg veier 2,1 kg mer nå enn tett oppunder jul. Det er grenseløst ergerlig. Grrrrr!

 

Men alt kan snues til det bedre, og det går jeg nå i gang med.

 

Og som kurslederen min sa da jeg gikk NLP-kurs for noen år siden, ang det å nå sine mål: Hvis noe ikke virker, prøv noe annet.

 

Nå pakker jeg vekk vekta.

Neste gang jeg veier meg skal være på kursleders vekt torsdag 12. februar.

 

Jeg skal spise sunt og variert, ha en halvtimes gåtur hver dag, gjøre trimøvelser hjemme hver gang jeg ser mitt snitt til det, være mer sosial og ha det gøy.

 

Hver eneste dag skal jeg rapportere her inne om hvordan dagen har vært. Så skal dere få høre hva jeg oppnår på 25 dager.

 

Fra NÅ!

 

Ha en fin, fin uke, jenter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Det ble ikke noe innlegg på meg i går, beklager. Jeg måtte ta en ufrivillig fridag fra jobb for å følge yngstejenta til ØNH-spesialist, hun er "ørebarn" og må følges grundig opp hver gang hun får vondt i ørene. Og det har hun nå. Syns det har tatt seg litt opp det siste året, nå er hun 13 og skulle jo normalt ha vokst det av seg.

Vi hadde legetimen midt på dagen, en times kjøretur unna, så da brukte jeg rett og slett resten av dagen til å få unna litt husarbeid, pluss litt strikking. Har fått helt strikkedilla, altså.

 

Fikk gjort unna en drøy halvtimes gåtur i uværet i går, og spiste helt ok med unntak av tre Toffifee til dessert.

 

Vi holder på med prosjekt spise utav fryseren/matskapet, og i går var det taco på menyen. Laget den med kyllingkjøttdeig og "creamy" saus. Med mye grønnsaker, ekstra lett rømme og bare litt ost er taco helt fin mat, har jeg funnet ut.

 

I gårkveld benket jeg meg for å se opptak av siste episode av "Kongemordet" fra TV2, + første episode av "Livet i Fagervik". Sistnevnte gikk fløyten, for det viste seg at da jeg hadde programmert opptak av Fagervik-reprisen i går formiddag så sendte NRK i stedet Arne Næss' begravelse.

 

Men-men. No big deal.

 

I dag våknet jeg grytidlig, halv seks, og har forlengst måttet ta en brødskive for å holde ut til det blir tid for lunsj, pga uvanlig tidlig frokost.

 

Ha en fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Takk for etterlysningen - god å høre at man er savnet... men jeg har ikke feiget ut... snarer tvert imot!

Nå var det endelig tid til å komme innom her etter at nettet er oppe å går her igjen... Utrolig kjedelig når det er borte og ting og tang ikke er som det skal være... Stakkers telenor... de har virkelig fått kjørt seg med å få alt opp igjen... de tabbet seg skikkelig ut!

 

Som jeg nevte i mitt innlegg for nærmere 14 dager siden har jeg meldt med inn på Elixia for en 2 månders periode. Kjempelurt... har prøvd masse forskjellige treningsformer og funnet noen jeg trives ekstra godt med. I tillegg har jeg hatt to timer med personlig trener.. og hun satte opp diverse øvelser og instruerte meg i manualbruk slik at jeg kan fortsette med styrketrening i heimen sammen med elipsemaskinen og rockeringen. Nå har jeg kjøpt meg en stor treningsball også, så da kan jeg jo trene core(kjerne)muskulatur når jeg ser TV og ikke driver på elipsemaskinen.

 

Jeg fant også ut at jeg skulle ta en Inbody-analyse:

http://www.bodyanalyse.no/

http://www.bodyanalyse.no/nyheter.htm

 

Jeg ville gjøre dette for å få en statusrapport på legemets tillstand... ikke så dumt når man har bikket midten av 40-tallet mht diverse ting og tang som kan begynne å hangle med årene... I denne analysen (som også brukes til å evalurer deltakerne for livsstilsendring i Puls-progremmet) måles vekt, muskulatur, fett, vann, skjelett, fett rundt indre organer, basalforbrenning, vannansamling i og utenfor cellene (ødem). I tillegg analyseres kroppen din og sammensetningen av den og du får opp idealvekten for nøyaktig din kropp, samt anbefaling for hva du bør gjøre for å komme i ideell vekt for deg. Du får også en helsevurdering utfra dataene. Jeg var jo veldig spent på dette... MEN jeg vant i lotto nærmest... fikk en utrolig høy helsescore.... (skjeldent høy sa mannen som analyserte dataene...) har tett beinvev/sterkt skjellett så jeg er ikke disponert for osteperose, har masse muskler, har ikke mye fett rundt indre organer, ikke vannansamlinger (ødem) og er sunn i kroppen. Det eneste jeg bør er å gå ned 3 kg i fett... noe som tilsier jeg godt kan ligge litt over normalen mht BMI fordi jeg har såpass med muskler... Les på linkene som jeg la inn om du er nyskgjerrig...! Jeg betalte 450.- for analysen, noe jeg synes den var vel verdt.

 

I januar har vekten min forøvrig stått stille, men jeg tror jeg har fått litt ekstra muskler som følge av Elixia stuntet! Forøvrig bosu/core trening i dag + en økt med personlig trener..!

 

Kess - så flott at du er i god gang med fortsettelsen på riktig mat og fin aktivitet. Ja, tror det er viktig å finne treningsformer/aktiviteter du trives med... men ikke vær redd for å prøve deg på power eller styrke/core timer på treningssenteret... de likte jeg + spinning! Bosu (halv ball) kan også anbefales. Noe å utfordre seg selv på?

 

Ser at vi liker noen av de samme treningstimene chicago... spinning og power... styrke er heller ikke så dumt! Gratulerer med super vektnedgang - det er jo bare knallbra... håper virkelig du får en herlig "kjærestetur" til London... kos dere og tren på ymse vis... :) God tur da!

 

Fullfres - ser at du har litt motbakke nå... men det er jo da man blir sterk! Jeg tror du kommer til å få fine resultater på disse ukene med den innstillingen som du har. Du gyver løs med krum hals og vil ikke gi deg.... du vet hva som skal til og jobber mot målet etter beste evne! Da er vi ihvertfall to som ikke har rast ned i vekt etter jul... men resultatene våre vil jo komme med tid og stunder så lenge vi er forkuserte!

 

Camkir - det var fordundre meg et jublende flott resultat! Supergratulasjon for vektnedgangen! Du skal bare se at du har trigget kroppen din skikkelig å satt igang noen gode prosesser! Ligg unna twist-posen så fortsetter nok resultatene å komme!

 

Ha en fortsatt god og sunn torsdagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bra du fortsatt er her Afrodithe. Utrolig frustrerende med dataproblemer, blir helt satt ut av det jeg, ettersom det ikke er noe jeg kan fikse selv.

 

A propos taco, Fullfres, så prøvde jeg en oppskrift i går på tacosuppe som jeg fant bak på dagbladet. Det hadde jeg ikke hørt om før, men det var lettvint, magert og kjempegodt. Artig med noe nytt.

 

Og JA, en kjærestetur i ny og ne er uvurdelig. Mer av det!!!!!

 

Denne helgen skal jeg være helt "asketisk" ettersom jeg føler meg tung i kroppen og sto stille siste uke. Jeg mistenker et vektplatå, men prøver å ikke tenke på det, for det er så utrolig deprimerende.

 

Ha en god dag alle sammen!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Her er jeg vel tilbake etter 70 min spinning og en time power... veldig godt å kjenne at kroppen har jobbet!

 

I dag blir det biff m/potetbåter til middag siden poden har kommet hjem og levert et flott karakterkort.. og jeg skal kose meg med et glass rødvin!

 

Det er kjedelig når vekten står stille kess.. men se på cm'erne om de krymper... kanskje kroppen har begynt å respondere på aktivitetsnivået ditt? Jeg håper det for min del ihvertfall... og kjenner at buksene sitter løsere og er ledige rundt lårene.. så noe må da vel skje!

Askesen til tross... håper du koser deg med grønnsakdipp... gulrøtter, stangselleri, kålrot, paprika, agurk osv med lettrømme/kesam dip.... masse friskt kalt vann med appelsi/lime/sitron skiver i... noen fine turer i frisk luft og litt ekstra egenpeleie på badet (kanskje du fikk noe til jul til spa-aktivitet på badet?)

 

Ønsker dere alle en super helg... håper jeg får brukt skiene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lurt å trøste seg med litt sånne ting, Afrodithe. Helga er jo ikke helt den samme for meg uten litt vin og god (men mager) mat, (snufs) men av og til må man bare trå til litt ekstra. JA til litt askese i ny og ne (he, he)

 

Nå får jeg komme meg ut på tur i snøføyka.:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Håper du ikke forsvant helt i snøføyka da kess... det har jo sluttet å snø for mange dager siden! Håper du hadde en fin helg med godt fokus!

 

...ellers ser det visst ut som resten har snødd fullstedig inne... eller har måkestølhet i armene så det ikke er mulig å dytte på tastene.... Håper dere har det bra og er i fint januarsig på den sunne og spreke veien for 2009!

 

Jeg fikk gått meg en laaaang deilig skitur på lørdag i snødrevet sammen med kjæresten... men først var det måkejobb både før og etter skituren... mye god styrketrening! Måking på søndag også! Mandag en svett og god spinningtime, etterfulgt ab styrke og core. I går ble det tur og eleipsetrening men i dag er det spinning og power! Jeg har forresten begynt å skrive ned hva jeg spiser bare for å sjekke at jeg ikke ligger for høyt eller lavt mht energiinntaket. På Inbodyanalysen fikk jeg jo utregnet hvilestoffskiftet mitt, så da har jeg "personlige" tall å gå ut fra. Vi skal jo aldri spise mindre enn hvilestoffskiftet vårt... (det er derfor ingen meny hos GR er under 1200 - mht at de fleste har et hvilestoffskifte over 1100 kcal). Jeg tenker å notere meg matinntaket noen dager for å se hvor jeg ligger - og jeg ser at jeg har nok ligget litt i underkant av hva jeg trenger (noe som stemmer med stillstanden min... eller er det et vektplatå?), så nå får jeg enten spise litt mer eller trene litt mindre... kanskje en kombinasjon?

 

Imidlertid fant jeg denne kostplanleggeren på nettet som estimerer hvilestoffskiftet (basalstoffskiftet) ditt utfra vekt og midjemål, og dette resultatet stemte veldig godt overens med det jeg fikk på Inbody analysen. Kostplanleggeren estimeres også hvor mye av ditt daglige energiinntak som bør komme fra proteiner, fett og karbohydrater... hvor mange kcal du bør spise til hvert måltid utfra hvor mange måltider du spiser, hvor mange kalorier du bør spise for å gå ned ønsket vekt pr uke, samt anbefalt vanninntak. Obs du må oppgi vekten din i pounds (dvs gange antall kg med 2,2) og livmålet ditt i inches (dvs gange antall cm med 2,5).

Her er linken http://www.iform.no/pub/art.php?id=445 Have fun! :D

 

Ønsker dere en sprek og sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :-)

 

Vel tilbake etter en deilig helg i London. Mens dere her hjemme tydeligvis snødde ned , noe jeg selvfølgelig merket da jeg kom til flyplassen og måtte spa ut bilen..Takk gud for firehjulstrekk!!! , hadde vi flott vær i London. Strålende sol og 8 grader. Veldig mange gode salg var det også så nå har jeg fått meg masse nytt treningstøy til under halv pris av norsk pris!! Jippi!! Jeg er knall fornøyd. Deilig med litt nytt og friskt tøy når man trener en del.. Har allerede brukt en god del av det og det føles bra :D

 

Forrige uke ble en nedgang på 200 gram, så da har jeg mistet totalt 2,7 kg siden 5 januar. Håper det fortsetter nå.. Har vel kanskje ikke den helt store nedgangen denne uken siden helgen ble litt utover planen med mat..Litt alkohol begge dager ble det også. Men det er vel bare å rulle opp ermene å stå på videre!!!

 

Ha en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...