Gå til innhold

Veien vår til målet


thebomb

Anbefalte innlegg

  • Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Heisann chicago.

Du skriver: Må komme igang med mat og trening igjen nå, på ordentlig..virker nesten som jeg er i amerika modus ennå....

 

Det kan være dette som har resultert i et ekstra kilo, ikke turen i seg selv. Jeg kjenner det bare SÅ godt igjen: Kan berge meg godt gjennom både juleferie, sommerferie og diverse feriereiser uten å gå opp, men så klarer jeg ikke å avslutte unntakstilstanden før det går galt.

 

Skjerpe-skjerpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Ja, fullfres, tror nok vi alle er inne i en rimelig travel periode som gjør at vi ikke rekker å komme innom så ofte som før her... men det er jo en utrolig koselig tid også om vi bare klarer å slippe skuldrene ned litt... nyte førjulsstemningen, adventstiden... frokost med adventsstaken tent hver dag, julemusikk, alle juleduftene som kommer med både baking, matlaging, rengjøring, krydder, granbar, gløgg, julete og ikke minst mandariner... De er jo så utrolig herlige om dagen... fristende blanke, runde og glødende gyldne på fargen - og deilig søte på smak! De er nydelige og må nytes - og kan nytes med deilig sunn samvittighet... før vi fortsetter juleforberedelsene med vasking, rydding, baking, matlaging, sosiale sammenkomster, pynting av hus, handle julegaver, finne/se til at alle har passende juleantrekk til over nyttår.... OG midt oppi det hele skal vi prøve å passe ektra godt på oss selv mht både mat og trim.... og gjerne pleie oss selv litt ekstra... MEN det klarer vi vel?!! ;)

Det virker ihvertfall som om du har funnet din adventsform fullfres, med en fin balanse mellom det praktiske og hyggelige! Deilig å høre at du koste deg på julebordet - alltid trivelig når man møtes utenfor jobbens vanlige rammer!

 

Kess... ja planlegging, planlegging, planlegging... være forberedet og forutseende i diverse sammenhenger... Koselig at det blir noe hyggelig denne helgen også da, og med ditt sunne fokus kan du helt sikkert nyte helgen med god samvittighet... Jeg er virkelig imponert over din utholdenhet og stå-på-humør! Der bøyer jeg meg ekstra i støvet - og synes du har gjort en fenomenal innsats! :)

 

Smellyflower - Så kjempekoselig å høre fra deg, men leit å høre at du har så mye sykdom rundt deg... Håper datteren din er på bedringens vei, og at de andre rundt deg setter pris på din pleie og omtanke slik at de også snart blir bra! Men, duverden så flott med vektnedgangen på toppen av din travle hverdag - knallimponerende med hele 1100 gram ned! Du er jo bare råflink! Kanskje du formelig har gitt av deg selv i sykepleietjenesten?

...mht billige tidsbesparende trimtips... svinge vaskekosten ekstra iherdig... vaske/skrubbe på kne på gamlemåten... løpe rundt å kjøpe julegaver... ikke ta frem julepynten fra oppbevaringsstedet sitt, men hente en og en ting og pynte hus og juletre med... gå til/fra butikk/selskap når du kan... evt gå av buss litt før du er framme... bedre det enn å stå i kø.. mao fly litt rundt som en hvit tornado... men ellers er jo den velkjente turen både billig og enkel... foruten "trim" med kjæresten ;)

 

Chicago - Kjedelig med vektoppgangen, men jeg synes både kess og fullfres kommer med fine innspill. Du får prøve å legge det bak deg - og brette armene opp i førjulsstriden med ekstra fokus så tror jeg nok du snart er tilbake på det gode sporet! Ønsker deg masse lykke til med "snuoperasjonen" Kos deg på julebordet - og hiv deg ut i snøen i aktiv lek med ungene... kanskje det er tiden for mor å lære å stå på snowboard... gå på kurs sammen med sønnen?? :)

 

Ja, det går i juleforberedelser her også... mange julegaver er i boks, noen få igjen - men de har jeg egentlig god oversikt over... Jeg reiser bort med kjæresten i julen til min/hans familie, så jeg dropper kakebakingen, jippi...!! Jeg pleier å har mer enn 7 slag og synes det er veldig hyggelig å bake.. (og spise dem..) men i år dropper jeg det... skal heller bake litt gjærbakst i romjulen når jeg er hjemme igjen og ungdommene kommer til meg for å feire nyttår...

Mht bakst kommer jeg til å bruke fullkornsmelet Fibra fra Rema i stedenfor vanlig hvetemel... da blir det jo uansett et mye sunnere resultat mht baking/matlaging. Jeg har brukt det en del og kan fint erstatte vanlig hvetemel om man bare godtar en litt mørkere farge på resultatet (pga fiberinnholdet) Ellers kommer jeg til å legge opp til romjul- nyttårsmat som er sunn og lett... kalkun, roastbiff, svinestek, laks, torsk, dyrestek.... Desserter blir fruktfat, yoyghurtis, sjokolademousse med daijm fra Freia (veldig lite kalorier... og masse god smak!)

 

Ja det er jo onsdag i dag og min veiedag... det var jo stillstand på meg forrige uke... og fryktet pinnekjøttsyndromet i dag... men jippi for meg - vekten viste ned 600 gram og stoppet på 74,2 kg (totalt 12,4 kg)... og målebåndet viste også nedgang flere steder på kroppen! Da håper jeg at jeg klarer å krype under 74 kg før jul - og fortsetter med måtehold, bevisste og fornuftige valg! Helgen blir en gedigen utfordring med både julebord med pinnekjøtt på fredag og 50-års lag på lørdag!

Sender dere alle varme adventstanker og motivasjon i førjulsstriden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på vekta på morgenkvisten, og registrerer en nedgang på 0,7 kg. Det er jeg veldig godt tilfreds med.

 

Den siste uka har jeg ikke registrert inntaket, bare holdt meg til fornuftige måltider og måtehold når det har vært servert "noe ekstra". Øyemålet har nok vært ganske greit.

 

Det har ikke blitt så mye direkte mosjon, så jeg har ikke mer enn 5 trimpoeng. Men generelt høy aktivtet svir jo også av kalorier.

 

Min vektutvikling til nå (basert på morgenveiing hjemme):

 

24. oktober: 71,2 kg

31. oktober: 69,3 kg

6. november: 68,3 kg

13. november: 67,3 kg

20. november: 67,2 kg

27. november: 66,9 kg

4. desember: 66,2 kg

 

Da har jeg kvittet meg med 5 kg og har 2,2 kg igjen til målet.

 

Jeg har også summert mine tapte cm så langt. Det var jo ikke så mye som skulle vekk, men jeg har tapt litt over hele kroppen disse ukene:

 

Midje - 8 cm

Ende - 4 cm

Bryst - 5 cm

Hals - 2 cm

Overarm - 2 cm

Lår - 3,5 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Oppmuntringen og skrytet har du ærlig fortjent kess!

 

Gratulerer så masse med superflott vektnedgang fullfres... Hele innlegget ditt formelig spruter av energisk oppstemthet og glede! Nå nærmer du deg virkelig målet ditt med stormskritt! Håper energien din fortsetter å strømme hos deg!

 

Jeg har nok en 4-6 kg igjen før jeg er fornøyd... men det nærmer seg nå det også!

 

Gleder meg masse til i morgen og julebord, samt 50-årslag på lørdag. Skal kose meg og danse mange kalorier bort i løpet av kveldene (putter skrittelleren øverst på låret i den ene strømpen igjen)!

Har forresten vært hos frisøren og fått en oppfriskende klipp på frisyren.. har kjøpt meg en ny morsom kjole, en lekker body og et par veldig pene hot-pants!! (ikke sånn veldig kort og liten... men mer en cityshorts-variant) og de var utrolig lekre med strømper som var stripete i mønsteret + kule støvletter... Vi får framheve det som er ok ved oss selv... midjen min er ikke den smaleste, men jeg har slanke lår og legger (tror jeg selv ihvertfall da)!

 

Ha en fortsatt trivelelig, frisk og sunn adventstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, afrodithe - lurt å ta skrittelleren med seg på fest og dans! :-)

 

Høres også ut til at du har kjøpt noen skikkelig lekre plagg og kommer til å ta deg godt ut både på julebordet, i femtiårslag og ellers i denne søte juletid.

 

Ønsker alle en fin, fin helg!

 

Her blir det baking og julegodt-produksjon i stor stil. Holder av noen kalorier til smaking ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Da var helga tilbakelagt, og med den mye kos, både med håndarbeid, lesing, kakebakst og generell hygge i heimen med fyr i ovnen og tente stearinlys.

Har fått gjort ferdig et par strikkede julegaver, og er godt fornøyd med det.

 

Vi har dessuten laget karameller - supergode og nærmest idiotsikre, etter Lise Finkenhagens oppskrift. Og fått to kakeslag i boks, en fast gjenganger som heter "Sjokoladetopper" (småkaker med havregryn og hakket sjokolade i), og en nykomling av året: Rosettbakkels. Brukte oppskrifta jeg fikk fra NinniR i Hold Vekten-forumet, og de ble kjempegode. Og så er de jo så blondelekre å se på. Det var dessuten morsomt å lage dem.

 

Kjenner vel på meg at helga ble litt vel heavy mht kalorier, og dessverre null trim. Men-men.

 

Ny uke, nye muligheter. Håper alle dere andre har det bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble litt ekstra her i gården også i helga, men fortsatt ikke noe godteri altså, jeg holder strengt på det. Skal bli spennende med veiing i morgen, jeg lever i håpet.............

 

Til helga er det stor fest og før det skal jeg også til frisøren og få frisket litt på stripene. Og så skal jeg pynte meg med noe nytt, det skal bli bra håper jeg. I mellomtiden er det bare å stå på med trening, må brenne mest mulig fett utover uka (he, he)............ ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som holder deg unna godteri, kess.

 

Jeg merker endelig noe av det som så mange andre snakker om når de har spist sunt en tid: Godter er ikke lenger like godt. Det er jo litt pussig at dette kommer NÅ - det er jo lenge siden jeg la om kostholdet mitt, sånn grunnleggende sett. Men plutselig har sjokolade tapt glansen.

 

På lørdag var jeg og døtrene og handlet lørdagssnop til dem. Jeg kjøpte samtidig to biter til meg selv (jentene lo godt da jeg tok fram lørdagsgodteret mitt til Blåfjell... "du trenger ikke noen skål å ha det i, i hvert fall!"). Jeg valgte to marsipanbiter med sjokoladeovertrekk og hadde dem attåt kaffe. Det var godt, men ikke SÅ godt, og jeg lengtet ikke etter mer. En deilig opplevelse!

 

Jeg skal også til frisør denne uka, og gleder meg. Fargen trenger oppfrisking, og frisyren har vokst helt ut av fasong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Sånn... da var den store festivitas helgen vel overstått for min del! Fredag var det julebord med deilig pinnekjøtt og lørdag 50-års dag hvor det ble servert koldtbord og det var bare å velg og vrake blant mye fornuftig mat.... og noen kakefristelser... Det gikk veldig greit, selv om kaloriinntaket nok ble i meste laget når alt det flytende også regnes inn... Ble ikke tid til så mye trim og turgåing utenom festlighetene i helgen, men vi gikk både til og fra (sånn i 3-tiden om natten) 50-års laget - så det ble 10 000 skritt bare der og det utgjør jo noen trimpoeng i seg selv. Søndag ble det en fin luftetur i nydelig vintervær... hadde håpet å få tatt i bruk skiene, men vi valgte en gåtur istedet. Alt i alt rimelig godt fornøyd med helgen.

Nå ser det ut som det roer seg litt mer før jul og denne uken håper jeg blir sunn og sprek.

 

Fullfres - ja det er jo viktig å pynte seg og fornye seg litt underveis mot målet... så jeg er godt fornøyd med mine nyinnvesteringer på den fronten - og koser meg med komplimentene det utløser..

Høres ut som du har hatt en utrolig koselig helg med mange trivelige juleforberedelser både med gaver, bakst og fristelser! Så flink du er som tydeligvis lager en del julegaver selv - det er jo utrolig hyggelig både å lage og motta! Om du har kost deg litt ekstra kalorimessig denne helgen, så tenker jeg du fort får pulsen opp og trimmet av deg litt nå i løpet av uken - du har jo hatt et superflott fokus og gjennomført med fin stil den siste tiden! Jeg kan jo ikke si at det virker som at Blåfjell-kosen din skulle ødelegge så fryktelig mye! Kjempeheldig som du er og har konstatert at sjokolade er mindre attraktivt enn før... heldiggris du da! Kos deg hos frisøren - det er så deilig å bli stelt litt med.. og kikke fornøyd i speilet etterpå!

 

Kess - må si du imponerer virkelig med din standhaftighet mht godteri! Det er tydelig at du ikke bare er kjempegodt motivert - men også virkelig klarer å gjennomføre dine intensjoner og planer.. og gjør prioriteringer som er riktige og viktige for deg! Stå på - du er knalltøff! Lykke til hos frisøren også forresten... deilig å få en liten oppfriskning på toppen da og komme inn i fasongen igjen der også! Krysser fingrene for veiingen din i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, jenter. Ja, jeg er veldig trassen på det med godteri nå kjenner jeg, skal neimen ikke la meg friste!!

 

Og ja, en tur til frisøren hjelper på humøret det også!!;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var årets julebordshelg vel overstått og den var utrolig gøyal:-)

Julebordet med jobben min er alltid en hotellweekend med følge og det blir vellykket hvert eneste år..Men det blir mye mat og drikke så vekta viste stillestans denne uke..Så da her jeg fortsatt den ene kiloen ekstra etter New York turen , men den var verdt det:)

 

I går var jeg på trening igjen og det var virkelig deilig..40 min løpetur før jeg tok en Elixia Power time etterpå. En flott kombo! Kjenner det litt i setemuskulaturen i dag men det gjør ikke noe. Deilig å kjenne at kroppen begynner å fungere igjen etter lang tid med problemer etter ulykken.

 

I dag skal jeg ut å handle litt. Skal ha sovesofa til loftstuen. Det blir utrolig deilig å få litt orden på det rommet igjen. Føler at det har vært ett eneste stort kaos noen måneder nå..

 

Onsdag blir det pepperkakebaking sammen med min søsters familie. Alltid koselig det da..Begynner å glede meg ordentlig til jul nå. De søte små er proppfulle av forventninger:)

 

Kjøpte meg en rålekker topp, nye sko og ny veske før julebordet.Fikk mange komplimenter og det er deilig!!! Viktig å unne seg noe nytt på vei nedover også..

 

Ha en flott uke alle sammen;)

 

Chicago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livlig og fin helg, chicago. Høres supert ut!

 

Vi har lenge hatt planer om å innrede gjesterom, men foreløpig er det bare "bomberom" (dvs ser ut som en bombe har slått ned der...). For noen uker siden innså vi at det bare ville bli stress å få det satt i stand før jul. Vi venter gjester i jula, men de skal få ligge i campingvogna som uansett står på gårdsplassen. Når den er oppvarmet og belyst er det jo koselig der også. Får henge opp litt julestæsj så gjestene føler seg velkomne.

 

Men på nyåret, da SKAL gjesterommet realiseres!

 

Ellers er jeg litt misfornøyd med trimmengden for tiden. Det er rett og slett kjempetravelt, med ekstra lange arbeidsdager og "program" de fleste ettermiddager og kvelder. Det må vel snart normalisere seg. Lengter etter å komme meg ut på ski, og bare lange ut! Eller dra i svømmehallen. Eller trene til en trimvideo. Vil så gjerne ha noen muskler i en ellers passe slank kropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Chicago - Så flott at du har begynt å trene.. virkelig bra jobbet i går med både jogging og treningstime!

Grattis med nye snertne klær - ja er det ikke herlig å både føle og høre at innsatsen gir resultater? Kos deg masse med komplimentene! Hørtes også ut som du var storfornøyd med julebordshelgen - deilig å nyte en hotellweekend innimellom! Kos deg masse med pepperkakebaksten i morgen da!

 

Fullfres - Gjestene dine må da føle seg veldig velkomne når de får et helt lite julehus for seg selv! Gjesterommet får de evt. prøve ut neste gang! Utfra hva du beretter om her inne virker det ikke som om du akkurat sitter på rumpa i tide og utide... du må da sanke mange trimpoeng slik du flyr rundt, selv om det er vanskelig å "kategorisere" dem for registrering! ... så da kommer vel muskelene etterhvert også! Kos deg med en slank kropp!

 

I dag har jeg flydd rundt i diverse butikker... Ikea, Smartclub osv og fått unna så godt som alle julegavene.. tror jeg har en eller to ting igjen. Tenker jeg pakker inn det meste nå i kveld... da er jeg egentlig ferdig til jul siden jeg skal reise bort... Kommer vel til å småjulepynte litt i heimen og legge på noen juleduker som allerede er ferdig strøkne.. Har kjøpt inn pinnekjøtt og roastbiff til romjul/nyttårshelg - så nå skal jeg bare nyte førjulsdagene, spise godt og sunt og prøve å få trimmet litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag er jeg hjemme med sykt barn. Jenta mi har feber og vondt i magen:(

Men litt kakebaking har vi fått til; sjakkruter som er favoritten tilo sønnen min og sjokoladekjeks. Pepperkakene skal vi nok prøve oss på i kveld uansett. Hun kvikner til etter tablett og en dag i ro på sofaen.

 

Føler at jeg har kommet meg litt inn på riktig spor igjen nå. Vært flink med mat og passet på å få litt trim hver dag..Utrolig hvor fort det blir skritt av det nå i jula...Noen ekstra ganger opp trappa i litt tempo så føles det plutselig litt bedre:)

I morgen blir det nok en dobbeltøkt med 30 min styrke/core etterfulgt av en spinningtime på 55min. Det blir veldig deilig.Håper det gir resultater på vekten på mandag.

 

Denne helgen blir det ingen store utskeielser. Lørdag skal jeg på harrytur og handle litt. vi skal ha julaften hjemme hos oss og det samme på nyttårsaften. Julaften blir veldig tradisjonell men nyttårsaften blir det div tapas som passer bra både for voksne og barn:) Søndag skal vi ha ett vennepar på pizza. Hjemmelaget type så da har jeg full kontroll på kaloriene...

 

Ha en fin dag alle dere sunne og flinke jenter!!!

 

Chicago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kess - musklene kommer vel etterhvert når du er så flink til å trene som deg! Standhaftighets- og viljestyrkemuskelen din er ihvertfall veldig synlig og godt definert! ... og de er jo utrolig viktige! Synes forresten at du har godt en god del ned denne uken.. ihvertfall om jeg ikke husker feil utfra underteksten din... synes antall slankekilo har økt betraktelig hos deg... Kjempegrattis!

 

chicago - Kos deg hjemme med datteren din... litt kakebakst kan nok være med på at hun kvikner til igjen om det bare er noe forbigående hun sliter med... Håper hun er frisk og rask i dag! Så godt å høre at du har kommet inn på et fint og godt spor mht mat og aktivitet... hjelper godt å kjenne at kroppen har beveget seg litt... så lykke til med trappeløping og trening i dag... og kos deg ellers med alle førjulsforberedelsene dine!

 

Jeg hadde jo egentlig veiedag i går - men fikk det veldig travelt på morgenen etter å ha forsovet meg, så det rakk jeg ikke. Ellers fikk jeg trent i går, samt gjort unna de aller siste julegavene før jeg dro til kjæresten.. til ferdiglaget middag! Deilig! Ble ingen veiing i morges heller... må ta det hjemme på min egen vekt i morgen... frykter oppgang, håper på stillstand og jubler over evt nedgang!

 

Ønsker dere en flott dag i sunnhetens tegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med veiing Afrodithe, jeg krysser fingrene.

 

Denne helgen ser det ut til at det blir utskeielser på meg både fredag og lørdag, men bare på drikkefronten, altså, jeg holder meg fortsatt når det gjelder maten, der slipper jeg opp kun i juleuka.

 

Ha en sunn og fin torsdag alle sammen!!:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg som vanlig på torsdager startet dagen med nølende tripping opp på vekta. All tripping ble umiddelbart avløst av en liten gledesdans på badgolvet: Minus ett kg siste uke! O jubel! :-)

 

 

Min vektutvikling til nå (basert på morgenveiing hjemme):

 

24. oktober: 71,2 kg

31. oktober: 69,3 kg

6. november: 68,3 kg

13. november: 67,3 kg

20. november: 67,2 kg

27. november: 66,9 kg

4. desember: 66,2 kg

11. desember: 65,2 kg

 

Da har jeg kvittet meg med 6 kg og har 1,2 kg igjen til målet.

 

I dag er er siste møte på ned i vekt-kurset. Akkurat nå henger kurskvelden i en tynn tråd, for jeg må nok jobbe lenge. Mye som helst skulle vært ferdig i går...

Håper jeg rekker kurset, for disse møtene er så hyggelige, og jeg vil jo gjerne ønske kursleder og kurskolleger god jul. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet datteren min og sa: Mamma i dag er jeg frisk nok til å dra på jobben igjen! Så da gjorde vi det alle sammen..Bra det ikke var noe langvarig greier hun hadde dratt med seg:)

 

Pepperkakene ble bra i går og jeg smakte kun en bitteliten bit. Fornøyd da ja.

Gleder meg til å få trent litt igjen i dag også. Greit å ha fylt opp trimkontoen litt ekstra før jul tror jeg. Har jo kjøpt en del aktive julegaver i år så vi får holde aktivitetsnivået oppe i julen også:D

 

Lykke til med veiingen Afrodithe.

 

Ha en strålende dag:-)

 

Chicago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrodithe - godt å være i havn med julegavene. Akkurat å pakke dem inn er noe av det koseligste med juleforberedelsene, synes i hvert fall jeg.

Det blir spennende å høre/lese hva vekta viser!

 

Gjesterommet er atskillige hakk nærmere realisering, forresten. En kjenning har vært sørover for å hente en ny varebil, og han var innom Ikea i Trondheim i går og handlet for oss - seng til både gjesterommet og jentenes soverom.

Veldig flaks at han kunne utrette dette - det er ellers svindyrt å få varene levert til oss (3.690 kroner uansett hvor stor/lita bestillinga er).

Vi setter møblene på lager til over nyttår, for det blir for mye sjau å begynne med dette nå i innspurten før jul. Jeg vil iKKE ha det utrivelig i heimen disse siste dagene, heller kose oss med det vi har planlagt.

 

Kess - når du trener jevnlig kommer resultatene - musklene er garantert sterkere nå, selv om du ikke syns det vises. Tenker kroppen din er glad for alt det fine du gjør for den! Fortsett med det :-) Og kos deg godt i helga, med små utskeielser i glasset ;-)

 

Chicago - leit med syke barn, men det er flott at du er på rett spor med mat og daglig mosjon. Supert! Det er sant - all flyinga fram og tilbake er jo en slags trim det også. I hvert fall bedre enn å sitte i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet datteren min og sa: Mamma i dag er jeg frisk nok til å dra på jobben igjen! Så da gjorde vi det alle sammen..Bra det ikke var noe langvarig greier hun hadde dratt med seg:)

 

Pepperkakene ble bra i går og jeg smakte kun en bitteliten bit. Fornøyd da ja.

Gleder meg til å få trent litt igjen i dag også. Greit å ha fylt opp trimkontoen litt ekstra før jul tror jeg. Har jo kjøpt en del aktive julegaver i år så vi får holde aktivitetsnivået oppe i julen også:D

 

Lykke til med veiingen Afrodithe.

 

Ha en strålende dag:-)

 

Chicago

 

Å, det var bra å se at jenta er frisk igjen. Innlegget ditt hadde blitt postet mens jeg satt og skrev.

 

Hyggelig å smake en liten bit når baksten er aldeles nylaget, og godt å merke at man tar styringa og bestemmer seg for at litt er nok. Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førjula har tatt oss. I skrivende stund er det bare jeg og fem andre medlemmer som er inne i forumet. Tror aldri jeg har sett så lavt besøk før.

 

Men det er nok lurt å holde seg unna - de fleste av oss har vel nok og mer enn nok av andre ting som begynner å haste! So long!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp

Jeg rakk møtet i går, og hadde gått ned 0,8 kg på kursledervekta og totalt 6,7 kg i løpet av kurset. Nevner det bare i forbifarten, men det er hjemmevekta jeg forholder meg til.

 

Det ble en hyggelig kursavslutning, hvor vi fikk servert Dream og Sans iskrem, og peppet oss opp til å ta kontroll over julens allehånde fristelser.

 

Nå har jeg hatt et par timers effektiv økt på hjemmekontoret allerede, og fått unna det jeg måtte ha ferdig. Deilig. Nå skal jeg bruke resten av dagen på høyst tiltrengt arbeid i heimen. Først skal jeg stryke ti-femten skjorter/bluser/kjoler (mannen min er ellers en racer med strykejernet, men har nettopp hatt en SVÆR strykesjau hvor han tok alle sine skjorter pluss alt som hadde hopet seg opp av duker, løpere og brikker, så jeg syns jeg må ta min tørn med det som er mitt og jentenes).

 

Deretter blir det generell plukking og rydding, lufte matter, støvsuge hele huset og vaske badene. Har et mål om å rekke det fram til jeg skal til frisør halv ett. Pluss få pakket inn en gave som skal sendes - den skal helst rekke fram i tide til en bursdag 20. desember, så jeg tror det begynner å haste.

 

Så blir det å tenke ut noe godt og sunt til middag, og deretter legge en slagplan for hva familien skal få unna i løpet av helga. Det som står på programmet er: Skrive julebrev, ta julekortbilde av jentene med katter, steke krumkaker, male mandler til marsipan, planlegge julens middager og øvrig matinnkjøp, planlegge eldstejentas bursdagstapas neste fredag, skrive bursdagsinvitasjoner, pakke inn de siste julegavene og ikke minst forsikre seg om at vi nå har full kontroll på gavefronten. Det vil si - det vet jeg at vi ikke har, men vi må bli enige om hvem som har ansvaret for hva i dagene som gjenstår.

 

Huhei. Her skal verken jeg eller kaloriene få mye tid til å sette oss :-) Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

 

Ønsker dere ei glad helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...