Gå til innhold

Veien vår til målet


thebomb

Anbefalte innlegg

Da har jeg startet dagen med å se dattern min gå i Lusciatog i barnehagen:) Koselig å se de søte små gå rundt med fotside hvite kjoler, lys i hånda og glitter på hodet.. Kaffe og lussekatter etterpå. Jeg spiste en og det var det verdt!!

 

Hadde en god treningsøkt i går men litt få kalorier så jeg tror det skal gå fint med litt ekstra kalorier i dag. I går var det nattåpent her hos meg. Jeg tok med meg sønnen min og gjorde unna resten av gavene...Deilig.. Eller det er vel ikke helt sant kanskje , skal ha to rammer til familiebildene vi tok forrige uke...

 

Høres ut som om du har helgen fylt opp med koselige aktiviteter Fullfres. Kos deg masse og nyt dagene før julen står for dør! Jeg skal ta en Harrytur på lørdag å gjøre unna litt matkjøp før julen!

 

Ha en strålende aktiv dag der ute!

 

Chicago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Å ja Lucia i barnehagen er så koselig. De er så nydelige at!

 

Lykke til med stryking Fullfres. Jeg må si at det er noe jeg gjør yderst sjelden. Kjæresten går alltid i skjorte og må derfor stryke mye, men jeg prøver å bruke mest mulig strykefrie klær, og må nok innrømme at jeg heller går litt småkrøllete. Det får gå................:cool:

 

Ja takk Fullfres, jeg skal kose meg med glassene mine i helga og ikke ha dårlig samvittighet, og det håper jeg dere gjør også!!!:D:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Nå er alle bluser og kjoler hengt inn i skapet. Det gikk som en drøm - vi har nettopp kjøpt nytt trekk til strykebordet, og det var utrolig arbeidsbesparende å slippe at trekker bulket og krøller seg.

 

Nå må jeg spise litt, før jeg gyver løs på rusk og rot.

 

Lucie er så koselig. Før gikk jentene mine Lucia i nabolaget. Etter at de ble "for store" er det dessverre ingen yngre barn som har tatt opp arven. Det hadde jeg håpet.

 

Men i morgen har speiderne sin tradisjonelle førjulsfest, og den innledes med at de kommer inn i Lucieprosesjon.

Alle skal ha med seg noe spiselig til felles matbord. Som regel er det (jule)kaker, men hvis jeg får tid skal jeg bake en dugelig porsjon Grete Roede skinkesnurrer i stedet. Tror det blir populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen... så trivelig det er å komme innom her å høre om alle de hyggelige førjulsaktivitetene deres! Her er det jammen julestemning til tusen!

 

Fullfres - Kjempegratulasjomn med fantastisk flott vektnedgang! Et helt kilo på to pakker smult er borte... og du nærmer deg målet med stormskritt! Du har virkelig vær dyktig og gjort tingene riktig mens du har gått på kurs, så det var nok helt riktig for deg! Hørtes også ut som dere hadde en trivelig avslutning på kurset... hmmm Dreamis (med karamell og nøtter) er utrolig deilig!

Det blir spennende å sette jesterommet i stand over jul... trivelig å ha noen hjemmefornyelser å se fram til også... og kjempelurt av deg å ikke stresse dette nå før jul!

Jammen har du vært effektiv på morgenkvisten og svingt strykejernet - deilig når slikt er unnagjort! Ellers virker det som om du har tenkt å fyke over huset som en tornado ala Ajax og etterlate det julerent og koselig! Kos deg og nyt behandlingen hos frisøren (håper du blir fornøyd) og at pakken kommer avgårde tidsnok...

 

Ja Kess... nyt dine glass i helgen... du har ærlig fortjent dem!

 

Chicago - høres ut som pepperkakebaksten var både smakfull og vellykket! Lucia er jo en nydelig tradisjon... jeg blir alltid litt rørt og fredfylt når barna synger og står der med strålende med tindrende forventingsulle øyne... Lussekatter er jo så gode, så det må være fullt lov å kose seg med en... er jo et helt år til neste gang (i hvertfall i morgen)

Så godt å høre at du var fornøyd med gårsdagens treningsøkt... deilig å kjenne at kroppen får jobbet skikkelig og fløle at man er på rett spor...

God tur på julehopping hos søta bror!

 

I dag er det blitt frædda'n... og jeg var spent på vekten... med mye selskapelighet sist helg og litt mindre aktivitet enn ellers fryktet jeg det verste (dvs jeg var ihvertfall forberedet på det..) men heldigvis var vekten snill og viste bitelittegranne nedgang på 200 gram... så vektnålen stoppet på 74 kg blank... Nedgangen er jo over 9 dager (drøyt 20 gram pr dag... hehe...), så jeg vil vel anta at en evt veiing sist onsdag hadde vist mer eller mindre stillstand... Jeg er ihvertfall jublende glad over at det faktisk var nedgang!

Siden jeg reiser bort i julen skal jeg veie meg både på onsdag og fredag i neste uke... jeg er ikke tilbake hjemme igjen på min egen vekt før midt i romjulen - DA blir det utrolig spennende å se hva den viser på godt og vondt...

Siden jeg er ferdig med allejulegavene og ikke skal forberede så mye her hjemme før jul og i tillegg har en rolig helg foran meg uten noen festiviteter som jeg vet om enda, tenker jeg at jeg skal ha en sunn og aktiv uke så jeg kanskje kan se 73-tallet på vekten før jeg drar på juleferie... Skal bli mye grønt og magert denne uken og kose meg med deilig frukt! Kanskje jeg skal unne meg en deilig spa-dag på badet.. ligge i duftende badekar, krubbe kroppen julerød og ta en deilig ansiktsmaske mens jeg nipper til farris med eplemost?

I helgen håper jeg forøvrig å få benyttet medg av det nydelige skiføret som vi har her østpå nå...

 

Ønsker dere alle en trivelig førjulshelg hvor vil alle får gjort det vi har planer om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært altfor dårlig til og være her inne om dagen! men dagene har gått så unna i det siste! Med jobbing til forskjellige tider og masse andre gjøremål går dagene litt ifra meg nå :D

Er alt bra med dere alle?

Skjønner jeg må lese meg litt oppover her!

 

Her går alt bra! Sprakk litt sjokolademessig i dag, men ellers føler jeg at jeg har kontroll og at dagene går bra! Jeg har sagt opp jobben min på Spar, så i januar blir jeg kontordame igjen! Gjett om jeg gleder meg! Ikke mye gøy og jobbe blant all sjokoladen (viljestyrken min er ikke sterk nok hehe), seine kvelder og laaaaange lørdager... savner snuppa mi!

 

I dag var det Lucia i barnehagen og snuppa mi hadde blitt valgt ut til og gå først med lys og krone! Hun var så nydelig! det var gøy det :)

 

Nå går jeg inn for sunne og bra dager fram til den 24. I morgen og søndag blir det og shoppe resten av gavene :)

 

Ha en fin fredagskveld dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og særlig camkir - hyggelig å se deg her inne igjen! :-)

 

Vel overstått helg, travle jenter. Håper dere har hatt det like fint som jeg.

 

Ble knallfornøyd med frisørens arbeid på fredag - føler meg så fjong og fin!

 

Helga ble ellers ikke helt som jeg hadde tenkt. Yngstejenta trengte å få handlet de siste venninnegavene, pluss at hun MÅTTE ha nye finsko. Dermed ble hele lørdag tilbrakt i byen for min/vår del. (og det ble nye sko på både henne og mor...)

Så var det bare en snartur innom hjemme og få i seg middag, før det bar avsted til speiderfesten.

 

Speiderfesten ble som vanlig skikkelig artig, speiderne kan dette med å få alle til å føle seg hjemme, og gjerne aktivisere gjestene med allsang, leker etc. Jeg rakk ikke å bake skinkesnurrene som jeg fablet om, men hentet skoleboller og bananmuffins fra fryseren. Kjekt å få tatt litt fra "husmorhærens overskuddslager"...

Selv forsynte jeg meg med én lussekatt til kaffen, og ellers druer, eplebåter og mandariner, som noen heldigvis hadde tatt med.

 

Lørdag kveld fikk jeg den innskytelse å lage pepperkakedeig, slik at jeg og jentene kunne bake pepperkaker med mormor (ja, altså min mor) søndag formiddag. Dette har vært en tradisjon i alle år. I år skjønte jeg ikke helt hvordan vi skulle få tid til det, men plutselig fikk jeg ånden over meg, og nå er deilige pepperkaker i boks. Det ble en veldig koselig bakestund, som vi avsluttet med kaffe, julebrød og testsmaking av de nybakte pepperkakene, mens vi så på bilder fra ferien vår (på tv-skjermen via playstation).

 

Gjensyn med sommerbildene fikk meg umiddelbart til å lengte til barmark, bading, fisking, bærplukking, overnatting i telt og lange fjellturer - men først skisesong! Hver årstid sin sjarm :-)

 

Lørdag kveld spratt jeg også til og laget to typer julegodis. Jeg hadde fløte som nærmet seg utløp på holdbarhetsdato, og brukte den til å lage Bountykuler (oppskrift på http://www.detsoteliv.no) og sjokoladefudge. Begge deler ble riktig godt. Jeg laget også "deigen" til noen mintkuler som vi alltid pleier å ha til jul. Starter med å koke fløte og hvetemel til en tykk grøt, og knar siden inn melis og peppermynteolje. Jeg og jentene trillet ut små kuler av den i går, dyppet i sjokoladeovertrekk og rullet i kokos. Veldig, veldig godt. De oppbevares i fryseren. Ute av øye, ute av sinn (ikke minst for mannen min, som er VILL etter disse).

 

Det ble også tid til lange spaserturer i måneskinn både lørdag og søndag - og som dere skjønner: Det kom jo godt med, ettersom jeg trengte "budsjett" til all prøvesmakinga. Haha. Neida, jeg tror det har gått helt fint. Har bare smakt bittelitt, ikke fråtset.

 

Krumkaker og marsipan ble det ikke tid til, så det får bli en annen dag. Vet bar ikke hvilken... Det skal sies at vi til og med har laget marsipan i romjula ett år, fordi det ikke ble tid før jul - mange muligheter! :-)

 

Ønsker alle en fin mandag og ei god uke i sluttspurten mot jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten skummelt hvor fort det går de siste dagene mot jul nå. Siste arbeidsuka er godt i gang og jeg kjenner at det skal bli deilig med noen fridager med hele familien.. Alle julegavene er i boks og det meste av kaker, skal lage litt julegodis til helgen igjen som brentemandler , fudge etc..

 

Denne helgen ble veldig bra. Hadde egentlig planer om en harrytur på lørdag men fredag formiddag ringte ei venninne å lurte på om vi ville være med på hyttetur.. Der ble det skigåing, aking og grilling av pølser i gapahuken.

På kvelden ble det badstue og bading i ett hull i isen. Vannet var kanskje ett par grader.. Gøy:)

 

Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ - sa du BADING, chicago?? Fyttekatta du er tøff!

 

Har du forresten en god oppskrift på fudge? Den jeg lagde tok en sann evighet å få rett konsistens på (en oppskrift fra Eldorado), og selv om den ble god, tror jeg ikke jeg gidder å gjenta suksessen et annet år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle travle og mindre travle damer!

 

Veldig koselig å se deg her inne igjen camkir... forstår at du har det travelt både med jobbing og juleforberedelser! Tenker du var en ganske så stolt mamma da datteren din gikk først i Luciatoget.. Håper også du fikk unna julegavene du hadde planer om å få kjøpt i helgen. Ønsker deg masse stå på humør og lykke til med sunne dager fram mot julaften!

 

Fullfres - ser du bærer nicket ditt med rette.... en kan jo bli helt matt av alt du har gjort og skal gjøre framover mot jul! Godt å høre at dere har trivelige tradisjoner som å bake pepperkaker med mormor og lage julegodteri (håper ikke de ble for gode..!!) Synes du er kjempeflink til å ta sunne og gode valg og få lurt inn en hel del trim-aktivitet i førjulsprogrammmet ditt! Håper den nye fjonge sveisen din tåler en del vind i håret slik du hvirvler rundt om dagen! Ønsker deg fortsatt spreke og sunne førjulsdager... og tvi tvi med alle gjøremålene!

 

Chicago - Jasså så du har tatt julebadet allerede! Jammen må jeg si du er utrolig sprek... isbading i desember er jammen tøft! Godt dere kunne varme dere i badstuen da heldigvis! Høres forøvrig ut som du hadde en flott helg med virkelig masse forskjellige aktiviteter!

 

Helgen min ble rolig slik jeg skisserte.... tok meg et deilig duftende bad og skrubbet meg lyserød og fin... før jeg smurte meg inn med masse deilig bodylotion. Ellers har det blitt noen flotte lange turer men ikke med ski enda. Ja det var nydelig måneskinn i helgen.. og fullmåne som var nærmere jorden enn den kommer til å være på 15 år - og dermed lyste den 30% sterkere enn ellers! Matmessig har dett vært en sunn og mager helg... biff på fredag med naturris, taco på lørdag og koteletter i går... var på cafe med en venninne og spiste deilig salat... og så slurpes det jevnlig på vannflasken.

I dag blir det en lett suppe til middag og i morgen kokt torsk...

 

Ønsker dere en sunn og trivelig og passe travel førjulstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig gode og kaloririke men bare litt går ann...

Sjokoladekarameller.

 

3 dl sukker

1 dl lys sirup

2 ss kakao

3 dl fløte

Dette kokes opp, og kokes ca. 30 minutter.

 

Ha i 1 ss smør og 1 ts eddik (7 %).

 

Mens karamellen koker lager du en form av folie, ca. 20 x 20 cm som smøres med nøytral olje (for eksempel soyaolje).

Hell massen i formen og avkjøl.

 

Skjær i biter og oppbevar kaldt.

 

 

Jeg laget noen gode snickers snacks i går også..

 

1 dl sukker

2 dl lys sirup

1 boks peanøtt smør

2-3dl kokosmasse

3 plater sjokolade.

 

Smelt sukker og sirup sammen, så mye at sukkeret løser seg opp og ikke knaser,

Rør inn peanøttsmøret, tilsett så kokos, Smør hele blandingen i en liten langpanne som er papirkledd..La dette stå kaldt til det er helt stivnet.

Smelt sjokoladen forsiktig og smør over.

La stå kaldt i kjøleskap. Ta hele formen ut og kutt i passe små biter, legg i boks lagvis med papir mellom. Oppbevares kaldt.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og veldig fristende chicago... men jeg skal være standhaftig og ikke la meg lede inn i de søte fristelsers synderier.. skal spare utskeielsene til selve julen... og heller prøve ut oppskriftene dine en annen gang...!!

 

Onsdag i morgen og jeg er spent på om vekten vil være snill med meg... det synes jeg ihvertfall at jeg har fortjent... om ikke gir jeg den frist til fredag med å vise sin gode side... men det kan by på en liten utfordring siden jeg har en hektisk torsdag med to førjulsselskapeligheter med flytende fristelser helt på tampen før jeg setter nesen vestover på fredag... Da blir det ikke mye trim.. med en hel dag i bilen over fjellet... men det er meldt dårlig vær, så kanskje snøspaden må fram underveis? Håper ikke det.... håper på fine kjøreforhold og godt måkte og strødde veier...

I morgen er det også julelunsj med en venninne, men da skal jeg velge salat... vet akkurat hvilken for den er kjempegod og jeg har spist den mange ganger før (vender alltid tilbake til den selv om jeg prøver ut andre spennende retter på menyen) Thai chicken curry salat med sataysoyasaus...

 

Jeg fant forresten en morsom, flott og inspirerende blogg med mange gode tips, tanker og oppskrifter samt en stor porsjon herlig humor...

Sjekk ut http://www.vgb.no/14034

 

Dette er en mann som er på vei ned fra 185 til 85 kilo og nå har han drøyt 10 kilo igjen... han har holdt på noen år, men skriver fantastisk bra.... Kos dere med bloggen hans... det gjør jeg (og masse flotte oppskrifter og linker har han også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jipp... vekten bestemte seg for å være snill med meg og gi meg en herlig julepresang i form av vekttap på 800 gram... dvs vektnåla stopet på 73,2 kg (etter bare fem dager siden forrige veiing på fredag..!!) så nå har jeg jo allerede fått et julehåp/ønske oppfylt! Strålende fornøyd med dette og en BMI på 26... (og et vekttap totalt på 13.4 kg siden august) jeg nærmer meg mao "normalvekt.." men har nok noen kilo til jeg vil ha bort..

Jeg kommer til å veie meg på fredag før jeg drar også.. og håper at kanskje jeg har klart å krype ned til 73 blank? Det skal ihvertfall ligg i bakhodet og motivere meg til fornuftig moderasjon av mat og drikke.. samt få meg til å passe på å få trent litt ekstra...

 

Nå er det straks salatlunsj med min venninne!

 

Ønsker dere alle en fremgangsrik førjulstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Travle tider nå i innspurten, så jeg stikker bare innom som snarest for å si til hver især:

 

Ha ei god og glad jul!

 

Så snakkes/skrives vi etter hvert.

 

Stor klem fra fullfres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul alle sammen og kos dere med venner og familie, det er tross alt det viktige. Og prøv å ikke ha dårlig samvittighet for det gagner jo ingenting. Over nyttår bretter vi opp ermene igjen dere, da skal vi være så sunne at!!!............:D:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg to minutter fri i sofaen... de siste 4 ukene har vært fullstendig fullpakka.. jobbet fra 8 til 20 mange dager, og når jeg ikke har jobbet har det vært hus, hjem, familie og besøk hjemme og ute. Nå ser jeg fram til og slappe av noen dager.. jeg er sliten.. og matinntaket har gått i grøfta.. umulig og ha faste spiseplaner når man jobber og holder på som jeg har gjort i det siste.. Men nå er det heldigvis over og fra 5 januar begynner jeg i ny jobb, så da er det kun 8 til 4 og fri alle kvelder!!

Har alliert meg med en venninne, så vi skal trene 3 ganger i uka :D og sunn mat skal ned.

Sitter og lurer på om jeg skal bli Plan fadder... Er det noen av dere som er det? har hørt mye bra og noe dårlig så er ikke helt sikker enda.. tenkte at pengene jeg ellers har brukt på godteri og snop kan jeg nå bruke på ett plan medlemskap.. og kanskje hjelpe noen??

 

Hvordan har jula gått for dere alle sammen? har dere kost dere? Er det bra med dere?

Nå blir det reprise på Greys her :)

 

Vi snakkes dere!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her har det da vært utrolig stille.....

Er det bra med dere alle sammen?? :)

 

Her er pågangsmotet og viljen stor til og få vekk de siste kiloene...!

Og det skal bli godt og komme tilbake i normal gjenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til dere alle sammen..

Håper dere er fulle av pågangsmot :-)

 

Jeg er iallefall optimist for det nye året.

I dag er det klart for sunn lunsj og middag, og en dobbel treningsøkt i kveld..

 

Ha en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, håper det blir skikkelig liv her inne etter hvert.

 

Jeg er hvertfall full av pågangsmot og "fit for fight".

 

Her skal det leves sundt framover!!!!!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Heisann jenter - og godt nytt år!

 

Jula har vært veldig koselig og tydeligvis altfor kaloririk, for jeg har gått opp 1,6 kg. Må legge til at vi har hatt holkeføre og uvær store deler av juleferien, etterfulgt av 15-2o minus, så det har blitt sparsomt med mosjon på toppen av det hele.

 

Men, det er bare å gyve løs. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var jeg i gang igjen :(

En deilig treningsøkt ble gjennomført i går. 30min på tredemølle etterfulgt av en time Power (styrke med vekter i sal). Veldig glad og fornøyd nå :)

 

Maten er også bra..Har ført inn alt jeg har spist de siste dagene og føler at jeg nå er på rett spor :)

 

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er godt å være tilbake!

 

Jeg har hatt en hard treningsøkt både i går og i dag og er noe fryktelig støl (he, he), men det gjør ikke noe. Satser på en tøff uke både når det gjelder mat og trening for da føler jeg at jeg er SKIKKELIG i gang!

 

Go girls!!!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

God morgen!

 

Er det noen av dere som har forsetter for det nye året? Jeg har flere:

 

Skifte sengetøy hver uke. Dette er et gjøremål vi aldri har klart å få en god rutine på, men det er jo så herlig å legge seg i friskt og nyvasket sengetøy, så det skal heretter skje regelmessig. Bare tull å utsette det, for det er egentlig fort gjort!

 

Styrketrening to ganger i uka. Jeg trener til Kari Jaquesson-dvd, og benytter nå anledningen hver tirsdag og torsdag ettermiddag når ungene er ute av huset på trening/speider. (

 

Bli en bedre venn. Jeg skal ta mye oftere kontakt med venner, ringe, sende brev, dra på besøk, ta initiativ til turer og invitere dem hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada nytt år er jo tiden for nye muligheter og nytt pågangsmot..

 

Jeg har 3 forsetter jeg:

 

1. Trene 3 ganger pr. uke. (mandag og onsdag er faste dager også har jeg en å flytte litt på..)

 

2. Få hele familien til å spise mer frukt og grønt, og hvertfall til middag hver dag.

 

3. Gjøre en ting i huset hver uke..Dvs sette opp lister, beise, male noen karmer etc..

 

Håper og tror jeg skal klare dem...

 

Ha en strålende dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Håper alle hadde en trivelig jule- og nyttårsfeiring, det hadde jeg... men travelt å reise bort, være gjest og ha besøk av familie og venner... med god mat og drikke... men det har heldigvis blitt tid til mange fine turer også! Gikk fjelltur på nærmere 2 mil og hadde ca 10 000 skritt i gjennomsnitt på skrittelleren gjennom hele høytiden. Men nå er internett nede hos meg, så skriver kun et lite livstegn fra meg via "lånte" kanaler... internettoperatøren sliter med å få meg opp på nett igjen...!!

Godt å se at dere har kommet gjennom jule- og nyttårsfeiringen med fin stil og med motivasjonen i god behold...!!

Da får vi bare brette opp ermene og gyve løs på et sunt og aktivt 2009!

 

Jeg har benyttet meg av det glimrende tilbudet som Elixia hadde 3. januar og tegnet meg inn som medlem for 99 kr mnd i januar og februar uten bindingstid eller innmeldingsavgift... så nå har jeg prøvd ut diverse timer for å se hva jeg liker å drive med utover treningen min på elipsemaskinen her hjemme... og få utvidet/tilpasset egentreningsprogrammet til mine behov (jeg får 2 personlige trener timer også, så da vil jeg ha veiledning på dette) Med andre ord har jeg trent en del den siste uken og diverse muskler har fått kjørt seg en smule... har prøvd både dansetime, aerobic, spinning, vekttrening, pilates, bosu, core + noe til... men jeg er ikke støl! Skal passe på at jeg ikke gjør for mye, men vil prøve ut de forskjellige timene litt nå de første ukene for å finne ut hva jeg trives best med....

 

Jule- og nyttårsfeiringene har nok gitt vekten en liten økning, men har ikke fått veid meg skikkelig under "normale" forhold etter nyttår - og nå samler vel kroppen min litt ekstra vann pga all den uvante treningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...