Gå til innhold

Stinainas Dagbok - Veien mot Målet


Gjest stinaina

Anbefalte innlegg

Gjest stinaina
Hei hei... og god arbeidsuke...

Har vært en grei helg. Supert vær' date=' og litt skigåing. Ikke alt for mye utskeielser, men ble litt. Mye god mat. Og noe drikke. Sjokolade og sånt =0. Flink????

Men likevel..føler meg oppblåst som en ballong.

Håper dere og har hatt en fin helg. Og lada opp til en travel arbeidsuke. Men greit med det...da flyr tiden.[/quote']

 

Oi.. Så flink har ikke jeg vært!

Her har det blitt en del både sjokolade og potetgull og diverse gitt..

Men har ikke vært helt i form..

Sovet veldig mye.

 

Så flink du har vært som har gått på ski også da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest emmalill
Oi.. Så flink har ikke jeg vært!

Her har det blitt en del både sjokolade og potetgull og diverse gitt..

Men har ikke vært helt i form..

Sovet veldig mye.

 

Så flink du har vært som har gått på ski også da! :)

Litt ja, men ikke så mye at det direkte kan kalles for trim.

 

Ikke i form??? Leser at det er influensatider hjemme. Men det er vel ikke det du har dradd på deg, siden du er på jobb i dag.

 

Selv har jeg ett prakteksemplar av blåmerke på r...... Om du ikke vet det...fryktelig dumt å krysse beina. Å halleluja godt jeg ikke datt forover. Da hadde det nok blitt possible broken nose. Men er da frisk. Og har ikke tenkt å vise frem noe som helst på en stund. Håper DU føler deg mye bedre i dag.

 

Evnt. god bedring klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whihii.. vekta viste at jeg totalt har gått av 4 kg på 2 uker :-) Man får bare lyst å fortsette av sånt. Har i tillegg blitt litt forkjølet, så jeg klarer ikke å gå på så veldig på turer eller trene aerobic hjemme i stua :-/ Men er litt bedre idag, så da blir det vel litt ekstra krefter som blir brukt ;-) Må si det kan være forskjell på vektnedgangen, da tenker jeg på at jeg første uken gikk ned hele 3 kg, mens denne uken ble det "bare" 1 kg? Er nok de første kg som går av fortest har jeg hørt, så her er det bare å stå på videre :) Litt om meg: ca 1,67 cm, startvekt: 75,3 Vekt idag: 71,2. Målet mitt er ett sted mellom 60 og 63 :) Denne uken blir jeg å gå mye, trene litt aerobic hjemme på stua (vel og merke eget program med musikk :( ) og ellers spise som jeg har gjort de 2 siste ukene her. Matinntak på 1300 kcal daglig.

 

Har dere andre planene klar for den kommende uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinaina

Tror det var influensan som prøvde å snike seg innpå, men siden jeg sov ca 12 timer per natt i snitt i helga, tror jeg jeg klarte å jage den på dør! :)

 

Halve jobben var jo borte i influensa forrige uke, så det er helt klart tida ja!

 

Haha! Det er bra det ikke bare er jeg som detter når jeg prøver å stå på ski;)

 

Hei igjen v05!

Gratulerer med helt fantastisk nedgang!!!

Men det er som du sier. De aller første ukene er som regel de det bare 'renner' av.

Men det er jo supert for da får man enda mer motivasjon! :)

 

Jeg har programmet helt klart som jeg skrev litt lenger opp:)

Prøver å trene minimum to ganger i uka!

Men da er det skikkelig intensistet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Her går skravla igjen. Må si det var stille her i helgen.:-) Jeg skal til legen etterpå. Må sjekke blodtrykket og pusten. Han ville se om det har forandret seg ettersom jeg går ned i vekt:-) Så det kan bli spennende. Ellers så er det veiedag for meg i morgen. Er spendt på om jeg har krypet ned til 70tallet nå med litt utskeielser i helgen. Ikke bra:( Føler meg helt blubbete:(

 

Så bra da emmalill. At du fikk gått litt på ski når du først er oppe på fjellet. Hehe. Gul og blå ja. det kan vel alle bli det. Godt å få litt fjell luft også

 

Uken er bankers for deg ja stinaina. Å så kal du hjem til helgen. Koslig det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trening går greit , stolt av meg selv der hadde jeg bare ikke vært så altfor glad i alt det usunne , men jeg spiser ikke mengder og ofte... som nå i helgen , jobb , cup og andre aktiviteter... de idrettshallene er ikke akkurat stappa med kalorifattig mat og jeg er et null når det gjelder å planlegge , der må jeg skjerpe meg.

 

synes at det er et pes å veie å telle.. vet foresten noen hvor mange kalorier det er i en ostebriks ( usmurt ) spiser det hver dag på jobb men har ikke peiling på hvor mange kalorier det er i den...

 

fordelen med en travel helg er jo at det ikke blir tid til noe sosialt og dermed heller ikke noe rødvin....

 

men fy søren å dere skriver , jobber med pc skjønner jeg...

greier sikkert ikke å følge opp deres tempo her på siden men kikker inom av og til med mine frustrasjoner ( synes at det er mest det om dagen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinaina

Hallo dronninga og bitten70! :(

Masse velkommen til deg, bitten!

 

Masse lykke til hos legen da! Får håpe det er fine tall som vises der også:)

Så er jeg sikker på at veiing i morgen går strålende!

 

Høres jo ut som du har brent av kalorier så det har lukta svidd i helga, bitten70!

Masse aktiviteter! :)

Bra!

 

Aner ikke hvo9r mye kcal det er i en ostebriks, men tror det er ganske mye altså..

Helt hvitt brød inni og masse ost utapå..

 

Jobber foran PC ja, men får veldig masse å gjøre nå, så blir ikke så mye racer-skriving her som tidligere;-)

Og om man ikke henger med på alt så gjør det ingenting!

Tror ikke det er noen som klarer å få med seg alt her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitten 70: i en ostebriks på 90 gram er det 230 kcal.

Vil på det varmeste anbefale deg å registrere matinntaket ditt, ihvertfall nå i starten. Det gir deg litt mer kontroll :)

 

Lykke til!

 

:):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmalill

Nå går jeg hjem, og legger meg på sofaen. Lat... som jeg har tenkt å være resten av dagen. Eneste trimmen skal bli trykking på fjernkontrollen. Hmmmm..får jeg poeng for det??? Neppe..

 

Ha en fin kveld alle sammen.

 

Klemmer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooiii 230 kcl det er jo nesten hele lunchen det , men jeg pleier bare å spise en youguhrt til så da får den gå på melke kvota ,

ja ja jeg ser jo selv at jeg nå finne frem vekta igjen men det er så tiltak....

bursdags helg for eldste datteren i helgen med overnattingsbesøk hele helgen , vet jo hva det ender opp i...

mat orgie med masse rødvin...

 

men i kveld er det snøkut... det er organisert tur på 11 km med blanding av gå og jogg , så da forvinner vel litt håper jeg...

 

mitt mål er under 60 til påske... det betyr - 6 kg , noe som ikke er urimelig....

 

ha en flott arbeids dag... dette var vel det jeg fikk sittet ved en pc i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det ikkke mange kaloriene på meg nei.. 800 kcal på en hel dag er faktisk 500 for lite for meg :-/ Mye stress på jobb gjorde at jeg kun fikk spist ett knekkebrød og dermed måtte middagen inntas kl 23 i går kveld. Er vel ikke helt lurt å spise ett måltid på 400 kcal så sent på kvelden, men jeg måtte fylle på med noe :-) Det rareste av alt var at jeg nesten ikke var sulten heller i går. Jaja, idag har jeg fri, så jeg får prøve å fylle måltidene rett slik at det ikke blir underskudd på kalorier idag, for det er heller ikke noe bra.

 

Hvordan var deres gårsdag? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinaina

Hallo!

I dag har jeg virkelig hatt det travel!

Har faktisk ikke hatt et minutt ledig..

Har faktisk ikke tatt dagens første røyk enda(!) Helt sant!

Kan nesten likesågodt slutte nå.. :)

Har ikke hatt tid til å bruke de faste pausene på jobben også dro jeg rett på SATS (Jepp, prioriterer trening!:()

 

6kg ned til påske er fullt mulig, bitten!

De reklamerer jo over alt her inne at til og med 8 er mulig, så da synes jeg 6 er realistisk!

 

Gårsdagen var flott kalorimessig, helt til noen åpnet en flaske rødvin..

Men ble bare ca halvannet glass da. Lå litt på underskudd på kaloriene i går, så tror ikke det ble noe over totalt!

 

Nei, nå må jeg ha noe mat! Nesten ikke hatt tid til å spise heller!

Så skal jeg ta dagens første røyk.. Mmm.. :)

 

Hvor er nå emmalill og dronninga i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei stinaina. Jeg har jo skjønt at du er travelt om dagen. Men her er jeg hvertfall:-) Jeg har det bra jeg. Ser du er bizzi om dagen på jobben. Er godt å ha noe å gjøre når du først er på jobb. Hehe. Ellers så har jeg vært i butikken i dag. Har ikke syklet i dag. Er litt tung i hode. Har sydd litt da. Jeg broderer litt. Kanskje det er derfor jeg sliter med hodet. Må konsentrere seg da vettu:-)

 

En god ting er at jeg har klart det magiske tallet 70. Så jeg er en solståle nå:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinaina
Heihei stinaina. Jeg har jo skjønt at du er travelt om dagen. Men her er jeg hvertfall:-) Jeg har det bra jeg. Ser du er bizzi om dagen på jobben. Er godt å ha noe å gjøre når du først er på jobb. Hehe. Ellers så har jeg vært i butikken i dag. Har ikke syklet i dag. Er litt tung i hode. Har sydd litt da. Jeg broderer litt. Kanskje det er derfor jeg sliter med hodet. Må konsentrere seg da vettu

 

En god ting er at jeg har klart det magiske tallet 70. Så jeg er en solståle nå

 

GRATULERER!!!! :)

Endelig!!

 

Ja, er absolutt best å ha det travelt på jobb! Da flyr tida! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
GRATULERER!!!! :)

Endelig!!

 

Ja' date=' er absolutt best å ha det travelt på jobb! Da flyr tida! :)[/quote']

Takk skal du ha. Men nå må jeg få i meg middagen:-) Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinaina

Her er det stille før stormen!

 

Bittelitt støl etter StepStyrke i går, men ikke så veldig faktisk!

Begynner å venne meg litt til de timene tror jeg:)

 

Ønsker alle en strålende dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmalill
Her er det stille før stormen!

 

Bittelitt støl etter StepStyrke i går' date=' men ikke så veldig faktisk!

Begynner å venne meg litt til de timene tror jeg:)

 

Ønsker alle en strålende dag! :)[/quote']

 

Uff og uff.... travle dager for oss begge ser det ut som. Ja ja... snart helg, og ett par fridager. Og veiing på fredag. Den tror jeg blir nedtur. Synes buksa strammer litt, så har nok gått opp en smule. Ok da, skal snart ha mensen igjen. Og noen ganger blir magen som en ballong.

Lykke til i uka.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg bestemt meg for å begynne å telle å veie igjen , må da greie det...

 

jeg og gubben gikk snøkuten i går i 18- grader , rask gange i 1time og 45 min..

stod opp 6.30 i dag fikk opp unga og dro til nautilus og trente i 1time og 30 min..

veldig fornøyd hitill i dag men dagen er ennå ung...

 

jobb til 16.00 og så kiosk vakt ( på skirenn ) fra 17.00 - 21.00 , med vaffler og sjokolade... må være sterk å holde meg til et rundstykke for såpass må jeg jo spise i dag....

 

er vanskelig å spise nok..

hvor mye kcl ligger dere på pr. dag??????

 

kjenner til den med fristelser når noen drar frem ei vinflaske eller ei kake... liker de som serverer en svart kaffe kopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg nesten i meg 1300 kcal, så det ble ikke for lite :) Ellers er jeg temmelig forkjølt, så i går ble det 13000 skritt på skrittelleren og nærmere 600 kcal som ble forbrent. Vanligvis ligger jeg på nærmere 20 000 skritt daglig, i går ble det derfor litt mindre. Føler meg litt lettere i forkjølelsen, så det blir nok både tur og i tillegg aerobic trening i stua, greit å skru opp volumet på god musikk og bare kjøre på :)

 

bitten70: jeg ligger på 1300 kcal daglig, og som du skriver er det ikke alltid like lett å få i seg alle. Spesielt hvis man spiser mye magert, som jeg gjør. Her lønner det seg hvertfall ikke å hoppe over noen måltider :(

 

stinaina: Så herlig det høres ut å være litt støl etter treningen i går, da føler man seg hvertfall vel når musklene har jobbet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinaina

Så flinke dere er til å trene, bitten70 og Vo5! :)

Kjempeflinke altså!

Det går sikkert fint på fredagen, emmalill! Er jo noen dager til enda! :)

 

Jeg har ikke rukker å legge inn inntaket disse dagene, men spiser det jeg pleier å spise for å ligge på ca 1300kcal.

 

Rekker ikke å skrive så mye, for her er det fullt kjør, men jeg leser, heier og følger med dere! :(

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei stinaina:-) Bare en liten kvelds hilsen fra dronninga:-) Skjer lite inne på tråden din om dagen:-) Mye å gjøre ja. Hehe. Uff tenke på at det er helg snart. Da kan du kose deg litt hos din mor. Jeg tror jeg fikk med meg at du skulle dra til henne på fredag:-) God kveld vidre. Snakkes da når du har tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første dag med telling av kcl og ikke bare vill gjetting . 1339 kcl og 220 forbrent på trening... greide å holde meg til kaffe på kioskvakt å ... veldig stolt av meg selv..... håper det fortsetter.. men som sgat tidligere så trur jeg på strikse uker og litt kos i helgen , ikke det at man behøver å ta helt av men vi skal jo tross alt leve å være sosiale invidider oppi alt dette.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...