Gå til innhold

Snart gravide...?


Nickii

Anbefalte innlegg

De siste mnd har jeg hatt sykluser på 28-30 dager, pleier sjeldent å få tr før 28 dager.

 

Er syk nå. Forkjølet eller influensa eller noe. Verk i kroppen. Så nå er jeg stappfull av symptomer, bare synd de tilhører sykdommen...

 

Jeg fikk ikke vært med i skogen i dag. Det var skikkelig trasig! Jeg hadde gledet meg sånn! Men sånn er det å være syk. Er så svimmel at jeg knapt klarer å gå. Håper det går fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

God dag!

Joda, formen er grei, litt sliten etter en skikkelig feste-helg. Men det har vært kjempegøy.

Er du syk enda? Full av graviditetsymptomer? Nå er det ikke lenge til du får svar! Hva tenker du?

 

Vi har startet sengekosen. Tror planen er å hoppe i høyet annenhver dag helt til IKM denne gangen. Skal ihvertfall være sikker på at vi treffer.

 

Her er det vår stemning i dag. Sola skinner, det er grønt ute og 5 pluss. jaja, får litt julestemning når det er mørkt om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syk ennå, men holder ikke senga. Jeg har hatt svimmelhet, kvalme, ømhet/tyngdefølelse i brystene, ja er det jeg kommer på i farten. Men disse tingene skyldes helt sikkert feber og sykdom og ikke graviditet....

 

Føler meg IKKE gravid, og blir nok mer overrasket enn skuffet skulle jeg få positiv test om to dager. Er forberedt på kritthvit test. Det er noe med det der at jeg føler meg "tom" i magen på en måte. Vet med meg selv at det ikke er noe der... Men er klar for nytt år og nye muligheter, så tar det ikke tungt denne gangen :-)

 

I helgen kom den hvite snøen tilbake her, herlig! Men den er ikke meldt til å vare lenger enn over julaften, så får nyte den så lenge den er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg har sagt det, men det var liksom ikke bare puppene som var ømme, men hele kroppen. Influensa gir jo ømhet og verk i muskler og sånt. Var ikke sånn ømhet som jeg hadde da jeg var gravid sist. I dag er det dessuten borte.

 

Nei, jeg føler meg ikke gravid, så tar ikke disse symptomene som noe tegn. Tror ikke det er så mye håp denne gangen heller, men så lenge man ikke har fått bekreftet det motsatte vil det jo være en ørliten sjangse. Ellers hadde det vel ikke vært noen vits å teste på julaften...

 

Er innstilt på negativt svar, greit sånn, så blir skuffelsen minimal :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg var som min mor. Hun var sånn at hun bare "visste" det når hun var gravid. Hun sa at hun kunne også kjenne om noe var galt eller ikke. Sånn som da hun hadde graviditet utenfor livmoren. Akkurat det håper jeg at jeg slipper å oppleve, men evnen til å vite, den skulle jeg gjerne hatt!

 

Jeg har mindre tro denne gangen på graviditet enn noen av de tidligere pp'ene. Jeg har kanskje grublet for mye, funnet ut at det ikke skjer mirakler når man venter de... Kanskje klarer jeg å slappe mer av de neste pp'ene. Håper det, men tror innerst inne at jeg får høre en liten stemme som kommer til å hviske "nå har du el, så forfør mannen, ellers er sjangsen tapt denne pp'en også..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn stemme skulle jeg også gjerne ha hatt!

Jeg har ikke peiling på når jeg har EL engang. Fra neste pp tenkte jeg at jeg skulle på prøve Clearblue EL tester. Men jeg orker ikke styre med det nå i juleferien.

På lørdag snakket jeg med en jente som var 8 uker på vei med nr 2. Hun fortalte at hun hadde prøve i halvannet år med nr 1, og nå hadde det gått uten at de egentlig prøvde. Hun er 36 år, så de tenkte ikke på å bruke prevensjon siden det hadde tatt så lang tid med nr. 1.

Så det er håp! Hun kunne fortelle at hun stresset fælt da de prøvde med nr 1, og nå hadde hun ikke tenkt på det, så det er nok noe i det med det psykiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet jo ikke om denne stemmen inni hodet mitt har rett da, men den hvisker nå i de dagene jeg tror jeg har el ihvertfall...

 

Ja, mange som sier det der, at når de først slappet av, så skjedde det. Men så er det VELDIG mange som blir gravide selv om de tenker mye på det og stresser også... Så tror nå egentlig det er litt tilfeldig. Tror ikke det at man prøver å få baby gjør at man blir mindre fruktbar... Eller jeg velger ihvertfall å tro det...

 

Tanken som holder meg gående nå er at en vakker dag er det min tur. Åh, hvor jeg dagdrømmer om den dagen. Hvor jeg sitter med testen i hendene som dirrer av nervøsitet. Det har kanskje gått noen dager over ikm, og jeg hadde ikke trodd det klaffet den mnd. Men nå skimter jeg en strek... Den fremtreder sterkere og sterkere. Jeg tripper med føttene og ansiktet blir et eneste stort glis. Da va det endelig min tur! Jeg vrir og vender på testen og tror ikke helt mine egne øyne. Så funderer jeg på hvordan jeg skal fortelle min samboer at han skal bli tobarnspappa... Får en skikkelig lur ide, men når han får se meg avslører han meg med det samme... Gleden går rett og slett ikke an å skjule!

 

Og dette kommer til å skje en dag, det er jeg sikker på! Så jeg bare smører meg inn med tålmodighet og tåler all verdens negative tester og tanter som kommer på besøk. Det gjør bare mirakelet enda større!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen og god lillejulaften :-)

Her er det så flott nå, med skikkelig hvit jul! Snø og minusgrader! Håper det holder seg!

 

I dag har jeg mye å gjøre! Pga sykdom har jeg ikke fått vasket og stelt ferdig til jul, så må ta resten i dag før vi kan begynne å dra inn treet og pynte. Men det skal gå greit. Er mest bare gulvene igjen :-)

 

Gleder meg så til i morgen. Har ikke gledet meg så mye til jul siden jeg var lita jente... Blir så morsomt å se hvordan jenta reagerer på alt. Prøvde julekjolen på henne her om dagen, og skal si hun var kry! Sto der og dansa med den på! Den er sånn silkeaktig blågrønn. Veldig flott uten å være sukkersøt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, merker at jeg ønsker meg ei jente! Høres nydelig ut!

Jeg tok meg fri i dag, skulle egentlig jobbe halv dag, men avspaserer. Må vaske huset, pakke inn gaver, og kjøre rundt og utveksle litt gaver. I ettermiddag kjører vi til svigers, og blir der til 2 juledag.

Vi pynta juletre i går vi, ble veldig fint.

Her er det en minusgrad i dag, men ikke noe snø. Men blir det litt rim og frost får vi ta til takke med det :-)

Krysser fingrene for deg i morgen. Du skal teste i morgen tidlig, ikke sant?

Du må love å fortelle her. Det blir en fin jul uansett. Den blir jo hva man gjør den til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke får tantebesøk først, så blir det testing i morgen tidlig. Skal nok få til å slenge inn noen ord her etterpå. Jeg vet jeg får negativ test, er ihvertfall 99% sikker. Ingen symptomer på graviditet nå. Ingen følelse av noe som helst, bare "tomt" i magen. Føler nesten at jeg begynner å kjenne kroppen min nå. Og sånn instinktivt som andre kan vite at de er gravide "vet" jeg at jeg ikke er det.

 

For en gangs skyld gjør det meg ikke trist en gang. Kan godt hende jeg merker skuffelse i morgen da, når jeg får det 100% bekreftet. Men jeg tror det går fint uansett.

 

Det er supert å ha ei lita snuppe. Har alltid håpt på at jeg ihvertfall skulle få ei jente. Men nå håper jeg og få oppleve å bli guttemamma også. Har vel 2 forsøk på å lage en gutt, hehe... Men selvfølgelig lager vi ikke barn for å få et bestemt kjønn og en jente vil være akkurat like velkommen som en gutt :-)

 

Tenker litt på hvor glad jeg er som har en søster, og har veldig lyst å gi det til datteren min også da... Aller helst skulle jeg hatt 4 barn, 2 jenter og 2 gutter. Men det kan hende vi stopper på to... Vi vet jo bare hvordan det er og ha ett barn. Kan jo hende vi får sjokk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du kommer deg innom her da :-) Jeg må innrømme at det blir sikkert ikke så koselig å gå hit i morgen bare for å fortelle at testen var negativ da. Men jeg forteller som regel aldri samboeren at jeg tester. Da blir han bare å synes jeg er teit og at jeg stresser for mye. Så det er i grunn godt å ha noen å dele det med. Men en negativ test glemmes raskt i morgen. Er så mye annet å glede seg over, sånn sett er det bare greit at skuffelsen kommer på en sånn dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg inne for å rapportere. Jeg har våknet flere ganger i natt og vært veldig urolig! Jeg tenkte mye på testinga, og for en halvtime siden var jeg bare nødt til å stå opp. Jeg som er så glad i å sove om morgenen... Jeg var helt forberedt på den hvite testen, men måtte bare få det overstått.

 

Gikk inn på badet og dro frem billige-testen min. Og rett etter jeg hadde dyppet den i glasset så jeg en skyggestrek. Det har jeg aldri sett før på de testene, de har vært kritthvite. Men skyggestreker betyr jo dessverre ikke positiv test. Men jo mer jeg stirret, jo mer lignet det en strek... Og til slutt var jeg sikker, det var en strek der. Ikke mulig! Jeg fant en quick response test og stakk den i glasset noen sekunder. Men det skjedde ikke noe. Stakk den nedi litt til og rørte litt rundt, men fortsatt ingenting. den ble ikke våt i vinduet en gang... Ennå en gang i glasset, så opp igjen. Bikket den litt og så jeg at den begynte å virke. Og tror du ikke det kom frem en svak strek der og...! Og den ble sterkere og sterkere. Ikke like sterk som kontrollstreken, men definitivt tydelig og synlig farget strek.

 

Dette betyr at mitt høyeste juleønske er gått i oppfyllelse! Jeg er helt skjelven, vet ikke om jeg skal le eller gråte av glede! Har pakket inn testen nå, det blir en flott julegave til samboeren! Det er så uvirkelig, så ufattelig... Så usannsynlig, men så herlig! Håper bare spira sitter der så lenge den skal!

 

Det er litt rart å fortelle deg om min glede, når jeg nesten føler at jeg svikter deg... Håper bare du følger etter veldig veldig snart! Når jeg klarte det, så kan du og klare det! Dere får kose dere i julen, og ikke vær så redd for dette med stress, jeg er beviset på at det går an selv om man stresser litt :-)

 

Ønsker deg og dine en fabelaktig god jul, dudu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så utrolig herlig! Du må tro meg når jeg sier at jeg er oppriktig glad for deg, dette beviser jo også at det går til slutt! Og bevis på at til tross for null symtomer, kan det gå bra!

Du må ikke slutte helt å skrive med meg her, da, det må du love! Håper jo veldig at jeg følger etter om bare to uker.

Du må fortelle hvordan han reagerte!

Riktig god jul til deg, Nicki, er sikker på at den kommer til å gå inn i historien som en av de mest gledelige!

PS:..ble ikke du spådd å bli gravid i denne pp'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg ikke slutter å skrive! Vil jo gjerne følge deg videre!

 

Samboeren ble kjempeglad. Han har gått rundt med et stort glis i hele dag. Han ble veldig stor i øynene da han åpnet gaven. Spurte to ganger om det var sant. Jeg tror nesten han er gladere enn meg! Så morsomt! Snuppa vår skal bli storesøster. Termin er 5. september. En smule dårlig timing i følge samboer, men når han var med på leken får han tåle steken :-)

 

Jeg ble spådd at jeg skulle bli gravid nå. Av en anonym på bim som bare spådde for moro skyld. Men veldig morsomt at det slo til da!

 

Men nå skal vi avgårde på julemiddag! Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært stille her noen dager nå, så får skrive inn noen ord her jeg da. Var nødt til å ta en ny test i dag. Samboeren har vært litt i tvil eter det som skjedde med testene. I tillegg har jeg jo ikke noe særlig med symptomer... Han tror liksom det er for godt til å være sant. Så da suste jeg ned på apoteket i dag og fikk en digital CB. De jeg kjente som jobber der var heldigvis ikke der i dag. Var helt skjelven og veldig redd for at noen kjente skulle se meg, men tror det gikk bra.

 

Skynte meg hjem og tok testen. Der stod det gravid. Så nå er all tvil visket bort. Så er det bare å håpe at spira holder seg der. Jeg har jo mistet før, og er veldig redd for å oppleve det igjen...

 

Håper det går bra med deg og hekkingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Hvordan går det? Er du fortsatt i lykkerus? Hvordan har de siste dagene vært?

Vi er tilbake fra juleferie hos svigerforeldre og foreldre. Det var deilig å komme hjem nå. Har klart å bli forkjøla, helt slått ut. Men det er godt å tenke på at vi har ferie i en hel uke framover.

Føler meg forøvrig som en julegris. Har spist altfor mye og tør ikke gå på vekta.

 

Du er så heldig. Tenk at dere har klart det, at spira er på plass.

Akkurat nå føler jeg meg ganske motløs og har ikke noe tro på at vi kommer til å få det til. Jeg har kun blitt gravid en gang i mitt liv, og tenker mer og mer at den ene gangen var kjempeflaks bare.

Men, det er jo viktig å holde motet oppe også.. IKM 4/5 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går snart skal du se :-) Kanskje du må gå inn på bim å bli spådd du også... Kanskje den visjonen jeg hadde hjalp meg, har hørt at hvis man vil oppnå noe skal man se det for seg.... Så se klart for deg hvordan du tar den positive testen, og hvordan det vil bli, for en dag skjer det med deg også! Jeg skal krysse fingrene for at tanta holder seg langt unna deg nå!! Man blir ikke steril uten videre, så jeg tror nok dere kan få det til dere også. Oddsen øker for hver måned, så bare hold ut.

 

Jeg er glad, men jeg klarer liksom ikke fatte det riktig ennå... Blir vel ikke helt virkelig før de er offisielt... Har så lyst å rope ut med det med en gang, men vi har bestemt oss for å vente til minst 12 uker er overstått... Bare åtte uker igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, det var lenge å vente med å fortelle det. Jeg kommer til å si det til de nærmeste vennene med en gang. Orker ikke skjule det jeg tenker jeg på og er opptatt av, og går det galt er det noe som hadde vært naturlig for meg å dele også. Men det er jo forskjellig fra person til person.

Det er sant at man ikke blir steril sånn helt uten videre, så det bør vel gå til slutt. Hadde fått mer nerver hvis månedene gikk og vi ikke hadde barn fra før, da hadde jeg jo begynt å lure på om det kunne vært noe i veien.

Jeg skal gjøre som du sier, forsøke å se for meg hvordan vil bli å få en positiv test.

Har jula ellers vært fin? Var veslejenta fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det første gang til mine nærmeste. Men da mistet vi, og plutselig var det flere i omkretsen som visste det. Til slutt ante jeg ikke hvem som visste hva og syntes det var veldig ubehagelig. Så vi fant ut at enten måtte alle vite det eller ingen. Og jeg har ikke lyst at absolutt alle skulle vite om det skulle det gå galt... Så vi forteller det ikke til noen denne gangen heller.

 

Det er også litt pga jobbsituasjonen. Er mulighet for fast jobb for meg, og jeg vil helst ikke si noe ennå. Ikke det at jeg tror de vil forbigå meg om jeg er gravid, men man vet jo aldri, og skulle jeg ikke få jobben, så vil jeg ihvertfall være sikker på at det ikke er pga det.

 

 

Ellers har julen vært helt super! Lillepia har storkost seg, og det virker som hun ble veldig glad for å få litt nye leker. Hun hadde jo mye baby-leker, så kanskje greit å få noe som passer alderen hennes bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...